Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Jeg har superled DOMS i mit pattøj idag. Det tilskriver jeg helt klar de dumbell flyers. Havde heller ikke kørt dem i en menneske alder så ikke så underligt at de giver ømhed i patten :smile:

Ved ikke helt hvad jeg skal træne imorgen. Det plejer jo at være næsten fullbody, men ved ikke helt hvilken pres øvelse jeg skal bruge energi på imorgen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning i OBBC:

Zercher Squat - (12x20kg, 6x60kg, 3x100kg), 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg (Uden bælte. Let for benene men brændte helt godt i biceps og øvre ryg. Holdte 2-3sek pause i bunden på den sidste rep i hvert sæt)

Hangs cleans - 5sæt x 5reps med 60kg (Fin øvre ryg øvelse :smile: )

Shrugs i maskine - 4sæt x 12reps

Dragon flags - 2sæt x 6reps

Dumbell sidebend - 2sæt x 12reps med 40kgs håndvægt

Bænkpres (Reverse band -30kg) - 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x145kg, 3x150kg, 3x155kg, 3x160kg (Udemærket. Pause på brystet og røven fin i sædet. Var først en smule tungt på de 160kg men stadig fint overskud :smile: )

Dumbell sidepresses - 10x22,5kgs, 10x25kgs, 10x27,5kgs, 10x30kgs

Ez-bar Curls - 5x50kg, 5x55kg, 5x60kg, 5x65kg, 5x70kg, 3x80kg (Masser af Cheat på de sidste sæt :bigsmile: )

Biceps i maskine - 3sæt x 10reps

Face pulls - 3sæt x 12reps

God runde igen idag :smile:

Jeg havde egentligt sagt til mig selv at pattøjet skulle have så lidt som mulig at lave idag, men da Hippo lokkede med Reverse band bænkpres kunne jeg ikke lade være :bigsmile:

Heldigvis holdt jeg mig pænt fra failure og reverse bands brænder også mere i triceps og skulder end alm. bænk.

Tilgengæld fik den fuld gas med guns træningen. Det er sgu det de unge vil ha :cooldance::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Coc1 træning:

10sæt x 3reps med Coc1eren. (Lavet imens jeg sad ved computeren. Jeg prøvede at lave overcrunch så jeg pressede ekstra hårdt til når jeg havde lukket den når jeg havde overskud til det. :smile: )

<{POST_SNAPBACK}>

that´s the way! squeeze really really hard. Overcrush og dernæst strap holds er rigtig gode metoder til at komme videre med crush grip træning.

/KJ

Link to comment
Share on other sites

Træning i OBBC:

Squat - (Opvarmning), 5sæt x 5reps med 140kg (Faktisk nemmere end jeg havde regner med. Jeg trænede her med Bøffen :smile: Hvis ikke han havde kommet havde jeg sikkert fedtet rundt med speed tripler med 100kg grundet pæn mange tømmermand af alt for meget dårlig Wodka :bigsmile: )

Rackpulls(Under knæ) - 3x60kg, 3x100kg, 3x150kg, 1x190kg, 1x240kg, 1x280kg(Miss. Brændte helt urimeligt meget og røg derefter ned på gulvet godt svimmel)

1x280kg(Fanme jeg gad at give op så tog squatskoene af og prøvede igen. Nu kom den selvom det ville være synd og sige den var pæn :blink: )

6x210kg(Den 6er var fanme hård. Jeg må nok nøjes med 5kgs progression næste gang)

Bænkpres - 20x20kg, 6x60kg, 2x100kg, 1x130kg(Tung :blink: ), 1x130kg(Det var meget bedre. Skulle lige igang :smile: )

(På med Fury44) 3x170kg(3"klods), 3x170kg(2"klods), 1x180kg(Kom ikke ned. Var helt nede og hænge i syningerne. Jeg slukkede helt for mit pattøj og bare lod den hænge. Derfor også meget hård at presse op igen)

Coc1 - 3sæt x 5reps (Langsom eccentrisk fase)

Var til fest ved Hippo igår, og der gik jeg vel rigeligt til vodka shotsne så jeg endte op med at blive urimelig stiv tilsidst :blush:

Var derfor også pænt smadret her til morgen, men fik mig alligevel slæbt op i centret hvor JesperT, Kragefar og Bøffen var at finde :smile:

Jeg mødte iøvrigt en gut i centeret der sagde han havde set mig i byen og fattede ikke at jeg kunne træne idag, da jeg åbenbart havde vælte rundt på gulvet inde på Boogies hvilket resulterede i at jeg blev smidt ud :laugh:

Jeg havde ellers ingen ide om at jeg havde været i byen..Var helt væk :blink:

Ellers var styrken skam fin idag. Det værste var hovedet der dunkede lidt. Men det skal sgu bare trænes væk det skidt :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg mødte iøvrigt en gut i centeret der sagde han havde set mig i byen og fattede ikke at jeg kunne træne idag, da jeg åbenbart havde vælte rundt på gulvet inde på Boogies hvilket resulterede i at jeg blev smidt ud :laugh:

Jeg havde ellers ingen ide om at jeg havde været i byen..Var helt væk :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er fandme klasse! :4thumbup:

Jeg fatter iøvrigt ikke, hvordan du kan træne dagen efter en bytur. Jeg kunne selv klarer det, da jeg var 18-20 år. Men i dag kan jeg jo nærmest ikke træne 2-3 dage efter. :laugh::blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg mødte iøvrigt en gut i centeret der sagde han havde set mig i byen og fattede ikke at jeg kunne træne idag, da jeg åbenbart havde vælte rundt på gulvet inde på Boogies hvilket resulterede i at jeg blev smidt ud 

Jeg havde ellers ingen ide om at jeg havde været i byen..Var helt væk

:laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg mødte iøvrigt en gut i centeret der sagde han havde set mig i byen og fattede ikke at jeg kunne træne idag, da jeg åbenbart havde vælte rundt på gulvet inde på Boogies hvilket resulterede i at jeg blev smidt ud laugh.gif

Jeg havde ellers ingen ide om at jeg havde været i byen..Var helt væk blink.gif

:blink::blink:

Troels for satan :laugh: :4thumbup:

Du tog dælme os godt for dig :w00t:

Men feee nok aften, vi finder nok flere anledninger i løbet af sommeren :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jesper T<<

Nice stunt  du slog ikke hovedet særligt meget... 
Hehe! Det var ikke så slemt. Selvom det lige sortenede lidt for øjenene et øjeblik :smile:
Tror ham makkeren er den såkaldte 'skovhugger'

Nej, det var ikke skovhuggeren der havde set mig i byen. Skovhuggeren hedder Henrik rigtigt og er en del større end ham makkeren :smile:

Squatfather<<

Det er fandme klasse! 

Jeg fatter iøvrigt ikke, hvordan du kan træne dagen efter en bytur. Jeg kunne selv klarer det, da jeg var 18-20 år. Men i dag kan jeg jo nærmest ikke træne 2-3 dage efter. 

Hehe! Det er ikke et spørgmål om alder men mere om træning om man kan holde til at træne dagen efter druk. Hvis jeg ikke kunne det ville jeg jo aldrig få trænet :laugh:

Moos<< :bigsmile:

Hippo<< Det lyder sgu godt! Det var dælme sjovt det jeg kan huske :blink: :4thumbup:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i OBBC:

Speed Squat - (10x20kg, 10x60kg), 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 2x130kg, 2x130kg, 2x150kg, 2x150kg (Udemærket. Uden bælte på de første 6sæt)

Goodmornings - 6x60kg, 3x90kg, 3x100kg, 3x130kg, ½x150kg(Føltes tung og droppede at gå helt ned med den), 3x100kg (Ok, omend de 150kg blev lige en tand for tunge. Men min PR er også kun 140kg for en trippel, så det var nok lidt positivt at gå på de 150kg. )

Dumbell Rows - 4sæt x 12reps med 40kgs håndvægt (Stille og roligt)

Incline dumbell press - 6x35kgs, 6x40kgs, 6x45kgs, 3(4)x54kgs(PR.Lee nok. Den var også super tung. Fik 3 +en forced rep af Kragefar. Ville egenligt nøjes med at gå på 52erne hvilket også er det tungeste jeg har kørt i denne øvelse, men da håndtaget var lidt skævt på den ene sprang jeg helt op på 54erne.) 10x40kgs

Flat dumbell press - 2sæt x 10reps med 40kgs håndvægte

Dumbell laterels - 2sæt x 10reps med 17,5kgs håndvægte

Dimitry Bænkpres - En masse 3ere med mellem 90 og 112,5kg på stangen. Kørte sammen med Jens og kunne godt mærke at patten var godt brændt af, af alt håndvægte presset.

Push downs - 3sæt x 20reps

Udemærket runde med masser af moller i bulen. Helt ekstraordinært var Jsc og Henning at finde i centret idag :blink::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Først løb / gang i 30-40minutter, så fandt jeg ud at at jeg havde tabt min nøgle, og måtte gå hele ruten igennem for at finde dem. Så det endte med at jeg var afsted i 1½time hvor det blev til ca. 11km gang og en del løb på de første 5km hvor jeg ikke skulle lede efter nøgler :blink:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Først løb / gang i 30-40minutter, så fandt jeg ud at at jeg havde tabt min nøgle, og måtte gå hele ruten igennem for at finde dem. Så det endte med at jeg var afsted i 1½time hvor det blev til ca. 11km gang og en del løb på de første 5km hvor jeg ikke skulle lede efter nøgler :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

så kan du fanme lære at holde dig fra det cardio :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hippo<< Hehe! Jeg er dælme også øm i benene nu :blink: Jeg følte mig også som en elefant da jeg løb. Det er nogle ordentlige stød man får op i kroppen når man vejer 100kg og ikke har løbet længe :cry:

Men føler mig sgu i lidt ringe form fedtprocentmæssigt for tiden, så vil lige prøve at holde den nogenlunde nede. Man kan jo ikke blive ved med at fylde sig med junkfood og bajer uden det bliver straffet på et tidspunkt :blush:

Link to comment
Share on other sites

Træning i OBBC:

Floorpress - 10x60kg, 3x100kg, 3x105, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg (Overarmen var igang med denne øvelse da jeg ankom til centret så kørte bare med :smile: )

Rackpulls(Under knæ) - (3x100kg, 1x140kg, 1x180kg, 1x220kg) 5sæt x 5reps med 180kg (Uden bælte)

Læg(Rotatory Calfs) - 8sæt x 16-20reps med hele stakken (Der var godt nok meget overskud i denne øvelse idag. Skal nok vælge en lidt hårdere læg øvelse næste gang)

Chinups - 3sæt x 8reps

Flat dumbell press - 6x35kgs, 6x40kgs, 6x45kgs, 6x50kgs, 2x56kgs(Øv. Mistede styringen over den ene håndvægt så nummer 3 røg ned på brystet. Det kan jeg helt sikkert gøre bedre en anden gang :raisebrow: )

Tatepress - 3sæt x 10reps med 20kgs håndvægte

Mave i maskine - 3sæt x 10-12reps

Dumbell hammercurls - 6x25kgs, 6x27,5kgs, 6x30kgs (Ok, nemme :smile: )

Udemærket runde med fin volumen. Håndvægts presset kunne dog godt have været lidt bedre, men det kommer nok :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg overvejer lidt at prøve at prøve at lave tung alm. dødløft i næste uge. Måske et max forsøg hvis styrken er til det.

Problemet er bare at jeg ikke kan passe min vante Champion suit mere, så måske skulle man prøve at spørge Kragefar om man kunne prøve hans Deadlift suit :bigsmile:

Idag regner jeg med at træningen står på:

Volumen Squat

Hang Cleans

Top styrke Bænkpres

+ En masse disko :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Træning i OBBC:

Squat - (12x20kg), 6x60kg, 6x80kg, 6x100kg, 6x120kg, 6x130kg, 6x140kg, 6x150kg (Jeg havde glemt mine knækogere men det gik. Uden bælte op til 130kg)

Hang cleans - 5sæt x 5reps med 65kg (God øvelse :smile: )

Sissy Squat - 3sæt x 10reps med 0,+10 og +20kg

Bænkpres(Reverse Band -30kg) - 10x70kg, 3x110kg, 2x130kg, 2x140kg, 2x150kg, 1x160kg, 1x170kg, 1x175kg, 1x180kg(PR :smile: ), 6x150kg, 6x140kg, 6x140kg (God runde. Alle med pause på brystet)

Dumbell Flyers - 6sæt x 10reps med 22,5kgs-32,5kgs håndvægte (Det brændte fanme :devil: )

Chinups - 10reps

Pullups - 14reps (Ok)

Rigtig fin runde idag. Ikke det store at tilføje udover Ben og pat fik en ordentlig omgang. Desværre var tiden der ikke til mere lat træning da jeg skal ud og spille iaften :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share