Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Lidt hjemmetræning midt i opgaveskrivningen:

Armstrækninger: 30, 30, 40reps

Coc1 - 3sæt x 3reps

Jeg kunne nu godt bruge en Coc2er så jeg havde et mål med min Coc-træning. Ikke at 1eret ikke kan give mig en fin træning endnu, men jeg tror efterhånden at jeg har en chance for at lukke 2eren på en rigtig god dag :smile:

jhax<< No prob, du spørger bare :smile:

Link to comment
Share on other sites

Overvejer lidt at få en smule struktur på noget af min træning igen.

Sheiko har været stærkt inde i overvejelserne, men jeg tror nu alligevel at jeg vil prøve at satse lidt på patpressen og kører en Smolov Jr i patpressen

Man:

Smolov Jr patpres

Squat

Ons:

Patpres til høj klods eller dobbelt reverse band bænkpres

Dødløft

Fre:

Smolov Jr Patpres

Squat

Jeg har ikke rigtigt fundet ud af hvad jeg vil kører i squat og dødløft endnu. Bliver nok noget volumen træning i dødløften. Squatten bliver nok en max effort dag og en speed dag ala WSB. :smile:

Bænkpres cyklus

Max 170

Workout Weight Sets x Reps

1 119 6x6

2 127,5 7x5

3 136 8x4

4 144,5 10x3

5 129 6x6

6 137,5 7x5

7 146 8x4

8 154,5 10x3

9 134 6x6

10 142,5 7x5

11 151 8x4

12 159,5 10x3

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Træning igår nat/morgen på kollegiet:

Bænkpres - (10x50kg, 10x50kg), 3x90kg, 3x110kg, 1x130kg, 1x150kg, 1x160kg, 1x175kg(MISS.Fuldstændig fucked up at prøve på 175kg når jeg ikke har levet af andet end kaffe de sidste par døgn med stressende opgaveskrivning. Desuden havde jeg lavet 100armstrækninger nogle timer før. De kom også kun få cm fra brystet før jeg selv måtte fumle dem væk, da jeg selvfølgelig var alene nede i den lille hule. Det var faktisk halv bøvlet når man kommer op omkring de kg :blink: )

5x130kg, 5x130kg, 5x130kg, 5x130kg, 5x130kg (Fik fyret nogle gode femmere af så træningen trods alt ikke var helt spild. De var ret nemme og jeg holdte pause på brystet på nogle af reppene :smile: )

Face pulls - 8-10sæt x 12reps (Kørt imellem bænkpres sættene. Ikke vildt tungt, men følte jeg havde god kontakt med mine mm. rhomboideii)

Hyperextension - 3sæt x 20reps

Chinups - 1sæt x 10reps

Upright rows - 1sæt x 20reps

Stående Ez-bar Triceps extension - 3sæt x 12reps (Sad helt godt i trisserne)

Fin runde, dog fuldstændigt dumt at prøve at maxe i bænken når omstændighederne var som de var.

Næste uge skal jeg starte op på et eller andet træningsprogram. Er stadig ikke helt sikker på hvad det skal være. Måske prøver jeg at træne 4 gange om ugen :blink:

Man: Squat(Speed, med backoffsæt), Bænkpres (Smolov)

Ons Dødløft(Volumen), Bænkpres(Topstyrketræning)

Fre Squat(ME), Bænkpres(Smolov)

Lør Dødløft(speed), Bænkpres(Topstyrketræning)

Her skal der så fyldet på med en masse hjælpeøvelser som jeg ikke har bestemt mig for endnu :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ser lækkert ud med din træning trolle... det ser ud som om du har tænkt dig at køre smolov i patten 2 gange om ugen i 6 uger også adde en ekstra dag til topstyrke? i så fald glæder jeg mig meget til at se udfaldet :smile: ... men husk nu at smolov jr og er noget hårdere end sheiko... de 170kg i patten som du har sat som max skal være noget du kan være sikker på at tage selv på en dårlig dag :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ser lækkert ud med din træning trolle
Mange tak :bigsmile:
det ser ud som om du har tænkt dig at køre smolov i patten 2 gange om ugen i 6 uger også adde en ekstra dag til topstyrke?

Ja, lige nøjagtigt. Faktisk 2 dage til topstyrketræning: onsdag og lørdag. Har tænkt at det skal være bænkpres til klods hvor jeg den ene dag træner til lav klods og den anden dag til høj klods. Ellers skal der trænes reverse band bænkpres hvis der er mulighed for det.

men husk nu at smolov jr og er noget hårdere end sheiko... de 170kg i patten som du har sat som max skal være noget du kan være sikker på at tage selv på en dårlig dag

Det kan også meget vel være at jeg modere de 170kg til 160kg. Jeg har ikke helt bestemt mig endnu. Det ville nok være klogt når jeg ser på de kg der skal løftes..Jeg skal lige have overtalt mit ego først :blush::laugh:

Link to comment
Share on other sites

men husk nu at smolov jr og er noget hårdere end sheiko... de 170kg i patten som du har sat som max skal være noget du kan være sikker på at tage selv på en dårlig dag

Det kan også meget vel være at jeg modere de 170kg til 160kg. Jeg har ikke helt bestemt mig endnu. Det ville nok være klogt når jeg ser på de kg der skal løftes..Jeg skal lige have overtalt mit ego først :blush::laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

ego er ikke noget vi bruger i øbbbcc...det bedes du venligst gøre noget ved :poking:

:tongue:

gad godt have set dig ligge og battle med de 175 på patten :w00t::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hehe fuck dit ego... hvis du ikke kan løfte lortet eller bliver skadet nytter det jo ikke noget... du har jo ikke travlt vel? :poking::laugh: ... det er en fejl jeg har begået igen og igen... hastværk er sgu lastværk.. sad but true :sneaky2: sæt dit max ned onkel.. hvis ikke for din egen skyld så for min... jeg vil blive stolt over den måde hvorpå du kontrollerer dit ego :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

ego er ikke noget vi bruger i øbbbcc...det bedes du venligst gøre noget ved 

gad godt have set dig ligge og battle med de 175 på patten 

Hehe! Det var sgu godt nok pænt bøvlet af få de 175kg væk fra patten igen :blink: Men jeg tager hævn på de 175kg igen inden længe :devil:
Hehe fuck dit ego... hvis du ikke kan løfte lortet eller bliver skadet nytter det jo ikke noget... du har jo ikke travlt vel?  ... det er en fejl jeg har begået igen og igen... hastværk er sgu lastværk.. sad but true  sæt dit max ned onkel.. hvis ikke for din egen skyld så for min... jeg vil blive stolt over den måde hvorpå du kontrollerer dit ego

Skadet siger du..Det er noget de andre bliver :cooldance::tongue:

Det kan godt være at maxen bliver sænket lidt, men på den anden side var mit max også sat for højt de gange jeg kørte Smolov i squatten og der må man da sige at det gav nogle kg :bigsmile:

Jeg grinded mig igennem skidtet og det var et helvede at komme igennem, men jeg blev stærkere :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

ego er ikke noget vi bruger i øbbbcc...det bedes du venligst gøre noget ved 

gad godt have set dig ligge og battle med de 175 på patten 

Hehe! Det var sgu godt nok pænt bøvlet af få de 175kg væk fra patten igen :blink: Men jeg tager hævn på de 175kg igen inden længe :devil:

Hehe fuck dit ego... hvis du ikke kan løfte lortet eller bliver skadet nytter det jo ikke noget... du har jo ikke travlt vel?  ... det er en fejl jeg har begået igen og igen... hastværk er sgu lastværk.. sad but true  sæt dit max ned onkel.. hvis ikke for din egen skyld så for min... jeg vil blive stolt over den måde hvorpå du kontrollerer dit ego
Skadet siger du..Det er noget de andre bliver :cooldance::tongue:

Det kan godt være at maxen bliver sænket lidt, men på den anden side var mit max også sat for højt de gange jeg kørte Smolov i squatten og der må man da sige at det gav nogle kg :bigsmile:

Jeg grinded mig igennem skidtet og det var et helvede at komme igennem, men jeg blev stærkere :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Slap nu af Trolle du skal jo ikke nå noget... i squatten kan man skære i dybden uden at ligge mærke til det (ikke at jeg siger du har gjort det men muligheden foreligger)... det kan du ikke i bænken :4smartass: ... hvad betyder det at sænke sit max lidt? du skal nok blive stærkere alligevel... vil jo bare passe på dig ik skat

Link to comment
Share on other sites

Slap nu af Trolle du skal jo ikke nå noget... i squatten kan man skære i dybden uden at ligge mærke til det (ikke at jeg siger du har gjort det men muligheden foreligger)... det kan du ikke i bænken  ... hvad betyder det at sænke sit max lidt? du skal nok blive stærkere alligevel... vil jo bare passe på dig ik skat

Jo, jeg skal da nå noget! Jeg skal nå at have et stort pattøj her til sommer :w00t:

Ja, det kan da også sagtens være det bliver sænket. I så fald ser det sådan her ud:

Det ser lidt mere menneskeligt ud :smile:

Max 160

Workout Weight Sets x Reps Date

1 112 6x6

2 120 7x5

3 128 8x4

4 136 10x3

5 122 6x6

6 130 7x5

7 138 8x4

8 146 10x3

9 127 6x6

10 135 7x5

11 143 8x4

12 151 10x3

Link to comment
Share on other sites

Allerede med at max på 160 ser det jo sygt ud.. men fedt... husk at smolov-delen jo kun skal afspejle bundstyrke og hypertrofi i patkassen... og der skal dit max være overkommeligt... nu synes jeg det ser fornuftigt ud... du kan jo altid køre en omgang smolov til bagefter hvor dit max er sat til 170kg :wink: glæder mig til at se hvad det bliver til :smile: uanset hvad er det syge vægte du flytter med :blink::devil: :4thumbup: :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Det ser sgu maniac ud  hvor mange gange om ugen???

Programmet ligger lige over: Smolov 2 gange om ugen så det tager 6 uger at komme helt igennem cyklussen.

Man: Squat(Speed, med backoffsæt), Bænkpres (Smolov)

Ons Dødløft(Volumen), Bænkpres(Topstyrketræning)

Fre Squat(ME), Bænkpres(Smolov)

Lør Dødløft(speed), Bænkpres(Topstyrketræning)

Det bliver max. LEE :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Træning på kollegiet:

Military press (Bredt greb) - 6x50kg, 6x50kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg (Rigtig god runde. Kørte med bredt greb og holdt pause på sternum på de fleste reps. Går en del mere i delts når man kører med bredt greb :smile: )

Yates Rows - (12x60kg), 12x80kg, 12x80kg, 12x80kg, 12x80kg, 12x80kg, 12x80kg (Den sidder supergodt i ryggen og var faktisk hård nok påtrods af de forholdsvis beskedne kilo :smile: )

Pistols - 4sæt x 8reps med hvert ben (Hård. Vildt at Kenneth Jay kan kører den med ekstra kg :blink: )

Upright Rows - 4sæt x 8reps med 50kg

Dragon flags - 2sæt x 6reps + lidt ekstra højrep mavetræning

Pushdowns supersættet med Dips - 3sæt af hver øvelse af 12reps. (Brændte godt i triceps.)

Coc1 - 3singels med hver hånd (Overchrunch)

Faktisk en rigtig god træningrunde nede på kollegiet påtrods af ret uregelmæssige søvnrythmer på det sidste på grund af opgave skrivning.

Også fint nok med en dag uden bænkpres for en gang skyld. De eneste redskaber jeg stort set brugte idag var en vægtstang og nogle skiver hvis man ser bort fra diskosupersættet tilsidst. Utroligt at fitness industrien bruger så mange penge på fitness udstyr. Folk bliver sgu bondefanget af alt det glimmer udstyr og lærer aldrig hvordan man får lavet en effektiv helkropstræning blot med en vægtstang og nogle skiver. Som oveni er 100gange sjovere :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Utroligt at fitness industrien bruger så mange penge på fitness udstyr. Folk bliver sgu bondefanget af alt det glimmer udstyr og lærer aldrig hvordan man får lavet en effektiv helkropstræning blot med en vægtstang og nogle skiver. Som oveni er 100gange sjovere  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Du er ikke den første der har tænkt dette. :bigsmile:

One thing about this sport that really gives me the shits is the over-analysis and over-complication of what is essentially a very simple sport. If anyone can explain why you need more than a bar, plates and dumbells in order to build muscle, i'm all ears.

Et citat fra en fyr på amerikansk forum... :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Henning<< :4thumbup: Jeps, den har jeg set flere gang og han har ret :smile:

Så har jeg fået smidt lidt hjælpeøvelser / Diskoøvelser på mit program som jeg regner med at starte på i næste uge:

Man:

Pullups – 2sæt x max reps

Squat(Speed) – 8sæt x 2-3reps med 130kg

Bænkpres (Smolov Ulige dage)

Upright Rows – 4sæt x 8reps

French Press – 4sæt x 8-12reps

Mave

Ons:

Sumo Dødløft (Volumen) – 5sæt x 5reps startende på 140kg og øger 10kg hver uge til jeg når 190kg

Bænkpres (Topstyrketræning) – 3sæt x 3reps med 2”klods

Yates Rows – 6sæt x 8-12reps

Gluteham Raise – 3sæt

Ez-bar curls – 6sæt

Fre:

Squat(ME) – Boxsquat / Knæbind / Olympisk / Frontsquat

Bænkpres(Smolov lige dage)

Upright Rows – 4sæt x 8reps

French Press – 4sæt x 8-12reps

Mave

Lør:

Dødløft(speed) – 10-15singels med mellem 160-200kg

Bænkpres(Topstyrketræning) – 3sæt x 3reps med 4”klods

Military press – 5sæt x 5reps

Kabel Rows – 8 Dropssæt

Gluteham Raise – 3sæt

Hammercurls – 6sæt

Max 160

Workout Weight Sets x Reps Date

1 112 6x6

2 120 7x5

3 128 8x4

4 136 10x3

5 122 6x6

6 130 7x5

7 138 8x4

8 146 10x3

9 127 6x6

10 135 7x5

11 143 8x4

12 151 10x3

Link to comment
Share on other sites

Uge 1. Dag 1 på Smolov Bænkpres programmet:

Pullups(Neutralt greb) - 12xmig, 10xmig (Så meget pump i vingerne at Englen bad mig og at hive armene ind til siden :innocent: )

Speed Squat - (Opvarmning) 8sæt x 2reps med 130kg (Teknikken spillede ikke helt men lette nok og ok fart)

Bænkpres (Smolov) - (Opvarmning), 6sæt x 6reps med 115kg (Skulle have været 112kg men runde op)

Upright Rows - 4sæt x 8reps med 50kg (Nemme idag :smile: )

French press - 12x40kg, 12x40kg, 12x50kg, 12x50kg (Rimeligt stille og roligt. Skal lige igang med øvelsen igen. Masser af overskuuu' :smile: )

Mave i maskine - 4sæt x 8-20reps (Sidder lige i sækken denne maskine her)

Fin træning på det nye program. Træningen virkede tilpas lang uden man brænder helt af. Masser at gutterne og gutterinderne i centret idag, så det var jo hyggeligt som altid :smile:

Link to comment
Share on other sites

He jeg glæder mig så meget til at se om du brænder af på det psycho-program du har stykket sammen... jeg håber det virkelig ikke... du er jo ikke onkel frakka for ingenting vel :4thumbup: kommer du igennem det her uden skader så bliver du satme stærk... gal er du... gal sir' mig :devil:

Link to comment
Share on other sites

He jeg glæder mig så meget til at se om du brænder af på det psycho-program du har stykket sammen... jeg håber det virkelig ikke... du er jo ikke onkel frakka for ingenting vel  kommer du igennem det her uden skader så bliver du satme stærk... gal er du... gal sir' mig

Hehe, tak tak :4thumbup: Ja, jeg håber heller ikke jeg brænder af! Det afgørende bliver nok at jeg ikke kaster mig ikke ud i nogle yderlige stunts og holder volumen godt nede men dog pæn intensitet på topstyrke dagene.

Men det er efterhånden et par år siden jeg sidst har brændt mig selv af på et program, og det var vidst en Sheiko kørt lige efter en Hatfield. Men jeg kender forhåbentligt min krop lidt bedre idag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Uge 1. Dag 2. på Smolov Bænkpres programmet:

Dødløft fra Skiiive - 5sæt x 5reps med 140kg (Uden bælte. Selvom jeg har skrevet sumodødløft i programmet gad jeg simpelthen ikke denne usle strækøvelse og kørte noget dødløft fra skive istedet. Dælme lang trækretning når man også har squatsko med høj hæl på. Stille og roligt ellers)

Boardpress (2") - 3sæt x 3reps med 140kg (Var dælme brændt aw i mine front delt og triceps, så de var faktisk halvhårde)

Yates Rows - 12x60kg, 10x80kg, 10x110kg, 8x120kg, 8x120kg, 8x120kg (God runde. Kørte med stropper fra de 110kg af)

Gluteham Raises - 3sæt x 8reps (Haser brændt helt aw. Dælme effektiv denne helvedes maskine :devil: )

Ez-bar Curls - 12x30kg, 8x50kg, 8x50kg, 8x50kg, 8x50kg, 8x50kg (Yeah, sad fanme godt i de små biceps :smile: )

Så var jeg egentligt færdig med programmet, men skulle lige ned og kæwe lidt med Overarmen og Moos, og der fik jeg kørt lidt grebstræning og læg + lidt ekstra curls :innocent:

God træningsdag med overkommelige vægte men masser af pump og sved :bigsmile: Og det er jo det de unge vil ha' :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share