Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Tja, så er rulleskøjterne fundet frem da det ikke er til at blive inde i det gode vejr :smile:

Kørte

½time i mandags

½time i onsdags

3/4time idag

Det skal dog siges at det ikke er med fuld drøn på hele tiden. Jeg tager nogle turer af ca 1 km med god fart på og så slapper jeg lidt af med lidt tricks eller finder en kantsten og sidde på :smile:

Erectoren syrer fuldstændig til når man har kørt noget tid, så pauserne er nødvendige. Og styrketræningen har klart første prioitet så gider ikke brænde helt aw på rulleskøjterne. Det er ren fornøjelse og at så kredsløb og muskeludholdenhed bliver trænet lidt oveni hatten er bare en bonus :smile:

Link to comment
Share on other sites

Henning<<  :4thumbup: Jeps, den har jeg set flere gang og han har ret :smile:

Så har jeg fået smidt lidt hjælpeøvelser / Diskoøvelser på mit program som jeg regner med at starte på i næste uge:

Man:

Pullups – 2sæt x max reps

Squat(Speed) – 8sæt x 2-3reps med 130kg

Bænkpres (Smolov Ulige dage)

Upright Rows – 4sæt x 8reps

French Press – 4sæt x 8-12reps

Mave

Ons:

Sumo Dødløft (Volumen) – 5sæt x 5reps startende på 140kg og øger 10kg hver uge til jeg når 190kg

Bænkpres (Topstyrketræning) – 3sæt x 3reps med 2”klods

Yates Rows – 6sæt x 8-12reps

Gluteham Raise – 3sæt

Ez-bar curls – 6sæt

Fre:

Squat(ME) – Boxsquat / Knæbind / Olympisk /  Frontsquat

Bænkpres(Smolov lige dage)

Upright Rows – 4sæt x 8reps

French Press – 4sæt x 8-12reps

Mave

Lør:

Dødløft(speed) – 10-15singels med mellem 160-200kg

Bænkpres(Topstyrketræning) – 3sæt x 3reps med 4”klods

Military press – 5sæt x 5reps

Kabel Rows – 8 Dropssæt

Gluteham Raise – 3sæt

Hammercurls – 6sæt

Max 160

Workout Weight Sets x Reps Date

1 112 6x6

2 120 7x5

3 128 8x4

4 136 10x3

5 122 6x6

6 130 7x5

7 138 8x4

8 146 10x3

9 127 6x6

10 135 7x5

11 143 8x4

12 151 10x3

<{POST_SNAPBACK}>

Det ligner noget jeg godt kunne forfalde til når jeg bliver færdig med det her kortes halløj

Link to comment
Share on other sites

Uge 1. Dag 3. på Smolov Bænkpres programmet:

Box Squat (ME) - 6x60kg, 3x100kg, 3x120kg, 3x140kg, 3x160kg, 1x170kg(Brændte helt vildt), 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg (Fin runde volumenmæssigt, men er fanme ikke særligt stærk i squat og specielt boxsquat. Dem jeg samligner mig med i squat ligger 20-30kg over mig i box squat, så det kunne godt være det var noget der var værd at satse på)

Leg extension - 4sæt x 6-12reps (Brænder helt vildt)

Bænkpres (Smolov) - (Opvarmning), 7sæt x 5reps med 120kg (Kørte fint :smile: )

Upright Rows - 4sæt x 10reps med 50kg (2reps på i hvert sæt :smile: )

French press - 12x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x60kg (Så begynder det at ligne noget igen. Kørte godt)

Mave - 3sæt af 1 sæt Janda situps + 2 sæt Kabel crunches. Ok

Fin træning med en gennemblødt trænings T-shirt bagefter. Damn, det er varm i centret. Men jeg nyder det :cooldance:

Poul og Hesten var i trøjen så det var jo meget fornøjeligt som altid, selvom Hesten vidst ikke var helt tilfreds :wink::smile:

Poul fik lavet et næsten ok løft med 130kg, men har også en del flere kg at hente stadig. Jeg er åbenbart ikke den eneste der ikke er særligt god til at udnytte trøjen. Det er vidst godt vi får besøg af Mister Trøjepres himself. Jfk her i sommer :bigsmile:

Det ligner noget jeg godt kunne forfalde til når jeg bliver færdig med det her kortes halløj

Det er jo også mig der har lavet programmet :4thumbup:

Jeg tror også det er et pænt godt program. Nu må vi se om det er noget der du'r :smile:

Link to comment
Share on other sites

Uge 1. Dag 4. på Smolov Bænkpres programmet:

Dødløft (Speed) - 10singels med 170kg (Var alt for brændt af fra squatten igår til at der kunne komme fart på)

Boardpress(4") - (3x130kg), 3x150kg, 3x160kg, 3x160kg (Let og med god power :smile: )

Military press (Bredt greb) - 5sæt x 5reps med 65kg (Rimelig hård med det brede greb, men går langt mere i Delts på den måde)

Kabel Rows (Dropsæt) - 16,14,12,10,8,6,4klodser 6-12reps per vægt. Damn, det brændte godt i ryggen.

Gluteham Raises - 8xmig, 8xmig + 1sæt hyperextension (Haserne var gennemtæske efter de 2 sæt så droppede det sidste sæt glutehamraise til fordel for lidt hyperextension)

Hammercurls - 4sæt x 10reps med 20kgs håndvægte

Stille og roligt træningsrunde. Var lidt afbrændt efter træningen igår, men eller var det nu meget rart at få rørt kroppen igennem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nøøj du braandte godt med de 170 kg i går  
Hehe! Ja, den brændte godt nok uventet meget :blink:
Men det er da en helt habil vægt, det kan min fede røv dælme ikke presse op 

Gu' ka' den da det :laugh::wink: Du har lavet 200kg til Box i halv dragt, og du får dælme ikke over 30kg ud af halv dragt.. Jeg er sikker på du er stærkere end mig i box squat for tiden :smile:

Iøvrigt godt at jeg ikke trænede i dag, har det ikke så godt

Hehe! Håber du havde en Fee' fest og fik hældt nogle grafrakkas ned. Du ved de går lige direkte i Erectoren og pecsne, dog har de dog en negativ virkning på quads :w00t:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Nøøj du braandte godt med de 170 kg i går 

Hehe! Ja, den brændte godt nok uventet meget :blink:

Men det er da en helt habil vægt, det kan min fede røv dælme ikke presse op 
Gu' ka' den da det :laugh::wink: Du har lavet 200kg til Box i halv dragt, og du får dælme ikke over 30kg ud af halv dragt.. Jeg er sikker på du er stærkere end mig i box squat for tiden :smile:
Iøvrigt godt at jeg ikke trænede i dag, har det ikke så godt

Hehe! Håber du havde en Fee' fest og fik hældt nogle grafrakkas ned. Du ved de går lige direkte i Erectoren og pecsne, dog har de dog en negativ virkning på quads :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

arrh jeg tvivler faktisk på at jeg kan lave noget seriøst til box lige nu :bigsmile:

Men der røg godt med grafrakkes ned og tror vi må konstatere at pigerne bare ser bedre ud om sommeren :innocent:

Link to comment
Share on other sites

arrh jeg tvivler faktisk på at jeg kan lave noget seriøst til box lige nu 

Men der røg godt med grafrakkes ned og tror vi må konstatere at pigerne bare ser bedre ud om sommeren

Fedt, ja, både bajerne og sommertøjet hjælper på pigernes tiltrækningskraft :4thumbup:

Jeg elsker simpelthen sommer :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Uge 2. Dag 1. på Smolov Bænkpres programmet (På kollegiet):

Pullups - 10xmig, 8xmig, 8xmig (Fuck, jeg følte mig tung i røven. Ved ikke om det er dropsættet i kabelrows fra i lørdags der stadig sad i ryggen :blink: )

Pistols - 3sæt x 8reps med hvert ben (Kørte rigtigt godt med venstre ben hvor jeg kunnne kører dem helt frit. Højre ben var noget hårdere, hvor jeg støttede op ad væggen. Øvelsen kørt istedet for Speed squat da jeg trænede på kollegiet)

Bænkpres (Smolov) - (10x50kg, 3x90kg, 2x110kg, 2x110kg), 8sæt x 4reps med 130kg (Kørte supergodt. Røven godt plantet i sædet på hver rep og pause i bunden på nogle af reppene :smile: Men det var godt nok mange sæt at komme igennem må jeg sige :blink: )

Upright Rows - 4sæt x 10reps med 50kg

Stående "French press" - (10x25kg), 6x45kg, 6x45, 6x45kg, 6x45kg (Sad godt nok super i det lange hoved af triceps)

Mave på bænk - 4-5 blandet maveøvelser.

Fin træningsrunde. Dog følte jeg mig ualmindeligt tung i pullups og jeg tror ikke jeg kunne lave mere end 12-14reps i et allout sæt med kropsvægt idag :chicken:

Så jeg var en tur på vægten for at se om jeg var blevet ualmindeligt fed, men vægten sagde nu ikke mere end 99,5kg.

Bænkpressen kørte tilgengæld rigtigt godt og jeg er lige blevet bekræftiget i at vægtene der bliver kørt med på kollegiet vejer det de skal, så grunden til at jeg ofte kan kører tungere dernede er ikke pga. "snyde" vægte, men fordi at bænken er ca. 5-10cm højere end en alm. bænk, hvilket gør det 10 gange lettere at lave opspænd end på en alm bænk.

Egentligt lidt snyd at dværgene må få en ekstra klods de kan stille benene på fordi bænken er for høj til dem, mens høje personer ikke må få en højere bænk. Det kan altså betyde seriøse kg på stangen. :blink:

Ubergun og Henning<< Hehe :4thumbup: I hygger jer rigtigt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Der står sådan i reglerne:

3. For at opnå en fast fodstilling må løfteren benytte plader med en flad overflade eller blokke/forhøjninger, der ikke er over 30 cm i samlet højde, til at opbygge podiets overflade. Forhøjninger i størrelsen 5, 10, 20 og 30 cm bør været til stede til at lægge fødderne på ved alle internationale konkurrencer. Der tillades en meget lille fodbevægelse både på podium og på forhøjning, dvs. en fodbredde til siden og en halv fodlængde fremad eller tilbage

Så det er vel ikke nødvendigvis kun dværge...

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg skiftet stilling fra studerende til arbejdsløs. Så er der jo masser af tid til at træne  :wink:

Nej, nu skal der sgu søges job. Har ikke haft overskud til det mens jeg lavede BA. Men desværre er det ikke helt nemt at få job som fysioterapeut her på Fyns land.

<{POST_SNAPBACK}>

Så dvs. du har været oppe og forsvare din opgave? (Hvis man da skal det?)

Link to comment
Share on other sites

Yeah endelig :4thumbup:

Det er for fedt når man afslutter sin uddannelse :smile: Håber du finder dig et arbejde. Efter hvad jeg ved ligger der et par steder i svbg der har fysioterapeuter, aner ikke om de mangler nogen, men det kan jo aldrig skade at søge, medmindre afstanden er for stor :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tilykke med uddannelsen og velkommen i de arbejdsløses klub :tongue: Er det meget svært at finde job som fys' på fyn ?

--

grind

<{POST_SNAPBACK}>

Det kommer jo an på hvor lavt han vil synke for at få det :w00t::tongue:

Stort tillykke med det Onkel Frakka :4thumbup: :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg skiftet stilling fra studerende til arbejdsløs. Så er der jo masser af tid til at træne  :wink:

Nej, nu skal der sgu søges job. Har ikke haft overskud til det mens jeg lavede BA. Men desværre er det ikke helt nemt at få job som fysioterapeut her på Fyns land.

<{POST_SNAPBACK}>

Så må du jo søge job i Kbh, så du kan komme over at brænde med TSK'erne. :w00t: Og stort tillykke med uddannelsen, selvfølgelig! :4thumbup:

Ang. bænkpresbænke... er jeres bænke i OBBC ikke også en tand lavere end en normal bænk? Jeg synes i hvert fald altid, jeg har problemer med at spænde ordentligt op og i det hele taget ligge godt/stabilt, når jeg bænker hos jer. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share