Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Danfanatiker<<

Ups faldt lige ind i denne log...Søde små ord  Rigtig god weekend tunge drenge
Jo, tak for det :smile: Velkommen i loggen :smile:
Lee bænk 

Skal du ikke snart have et BH90210 avatar

Jo, tak :smile: Jeg har godt nok overvejet at få et Beverly Hills Avatar, men på den anden side så har jeg aldrig været den store fan af serier i fjernesynet uanset hvor geniale den end er :laugh:

KJ<< :4thumbup: Min farvorit bog som knægt :w00t: Jeg har læst alle bøgerne flere gange :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lidt hjemmetræning:

Dumbell laterels - 10sæt x 10reps med 13,4kgs håndvægte (En øvelse jeg aldrig orker at træne i centret, så nok meget godt at få banket en ordentligt volumen igennem herhjemme :smile: )

Dumbell curls - 1sæt x 50reps med 13,4kgs håndvægte

Guard Press: 2sæt x 6reps i hver arm med 13,4kgs håndvægt (Øvelsen er taget fra Guardens log. også hans beskrivelse af øvelsen :smile: )

Guard Press: Du ligger på ryggen, har fat i KB(I dette tilfælde min håndvægt) som om du skal lave en Turkish Getup dog har du KB så tæt på din armhule som muligt uden at den hviler (faktisk som om du skal køre bænkpres med en håndvægt) . Derefter strækker du din arm som du ville gøre hvis du skulle tage livet af een, hvorefter din overkrop løfter sig så meget at dine skulderblade slipper gulvet. Derefter sænker du overkroppen med KB i strakt arm, hvorefter KB sænkes igen. = 1 rep.

Sidepress - 2sæt x 30reps med 13,4kgs håndvægt

Hold med armene abduceret til lidt over 90grader som i toppen af en dumbell laterels med en 13,4kgs håndvægt i hver hånd. Håndfladerne op ad. - 50sek. Kunne ikke længere efter alt det andet skuldertræning. Jeg har lavet 1min og 4sek med 14kgs håndvægte i for 4-5år siden. Længere tid end mange af de stærkmænd der stille op til Verdens stærkeste mand. Utroligt at de ikke er bedre til den øvelse.

Sveder som en sindsyg nu :blink: Lækkert med noget hjemmetræning :bigsmile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Jeg kom desværre ikke ned og træne igår som ellers var planen.

Hvis jeg får tid idag, vil jeg prøve at komme en tur i OBBC for at få brændt lidt igennem.

Jeg har ellers holdt en rimelige fornuftigt kost og aktivitetsniveau i sidste uge, så vil prøve at fortsætte den gode stil.

Jeg regner med at skulle prøve at dødløfte alm. idag. Har ikke dødløftet med fuld ROM i lang tid, så det bliver spændende og se om jeg har mistet bundstyrke og eksplosivitet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Havneren<< Mange tak :smile: Reverse Band bænkpres er en Fee øvelse :smile:

Dagens træning i OBBC:

Speed Squat - 8sæt x 2reps med 110kg (Raketter)

Dødløft - 4x85kg, 4x105kg, 1x140kg, 1x140kg, 1x160kg, 1x180kg, 1x210kg, 1x230kg, 1x250kg, 1x280kg(Miss), 1x200kg, 1x200kg (Der var desværre ikke til 280kg idag. Alt for tunge)

Gluteham Raises - 3sæt x 8reps

Cabel Rows - 6sæt x 8-12reps

Bænkpres - 10x20kg, 6x60kg, 2x100kg, 2x100kg, 1x120kg, 1x130kg, 1x140kg, 1x150kg, 1x160kg(Nem), 1x172,5kg(Miss. For tung desværre), 5x130kg, 5x130kg, 5x130kg (Fin runde med god power :smile: )

Lavede lidt ekstra pjat til træningen idag som jeg ikke fik noteret i første omgang:

Hammercurls - 1sæt x 6reps med 30kgs håndvægte

Sidepress - 1sæt x 6reps med 30kgs håndvægt

Clean and pushpress med 82,5kg

Coc1: 8reps med hver hånd

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Hvordan gik dødløften Trolle? har dine rack-pulls virket? hvor langt op kom de 280kg?

Haha! Har JesperT eller kragefar sladret? :wink: De løftede sig slet ikke fra podiet. Min bundstyrke er ikke i top.

Skal igang med lidt speed singler igen og så helt klart til at træne haser igen. Dengang jeg trænede Gluteham raises en masse op til SM, der var der sgu smæk på fra bunden. Desværre var mit greb bare ikke stærkt nok dengang.

Der er sgu altid et eller andet man kan styrke...Men det går nok bare det brænder :devil::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning på kollegiet:

Mave - 4sæt x 20reps

Hyperextension - 4sæt x 20reps

Closegrip Bænkpres - (10x50kg, 10x50kg), 3x90kg, 3x90kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x130kg, 3x130kg (Jeg kunne godt mærke at jeg havde kørt tung bænkpres igår så overdrev ikke med volumen)

JM Press - 3sæt x 8reps med 50kg

Upright Rows - 6sæt x 8reps med 50kg (Fee'. Hader ellers at træne siden af skulderene, men her er måske en øvelse der er værd at satse lidt på :smile: )

Military press - 22x50kg(PR :wink: ), 10x50kg (22reps brændte godt men der var heller ikke meget energi til sæt nummer 2)

Udemærket runde på kollegiet. Jeg troede faktisk jeg havde tabt mig, men vægten sagde faktisk 99kg idag, så den har dog stabiliseret sig lige under de 100kg.

Og så lykkedes det mig rent faktisk at få pump på skuldrene idag :w00t: Det er ikke noget jeg er vant til. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning i OBBC:

Squat - (10x20kg, 6x60kg), 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 1x130kg, 1x150kg, 1x150kg, 1x150kg (Hehe, ikke meget volumen, men jeg kunne mærket det i lænd og højre balde ved lockouten. Skyldes nok max forsøget i dødløft i foregår :wink: )

Bænkpres - 10x60kg, 2x100kg, 2x100kg, 1x130kg, 1x140kg, 1x140kg

(På med Kragefars Titan F6 str.46) 1x165kg(Ikke Ned), 1x165kg(Ikke ned), 1x165kg(Kom ned, Ok), 1x165kg(Kom også ned, ok løft :smile: )

Brystpres maskine - 4sæt x 6-12reps

Benpres maskine - 4sæt x 10-12reps

Pullups - 10xmig, 7xmig

Biceps - 2sæt x 10reps

Lidt statisk hold med Coc1eren da jeg kom hjem

Skulle op i centret idag for at hjælpe Kragefar med trøjen, og benyttede derfor lejligheden til at prøve hans F6, der må siges at være mærkbart anderledes at bænke i end Furyen. Jeg har lidt svært ved at sige om den er bedre eller dårligere. Det var trods alt 3 dag i streg jeg bænkede så poweren var ikke helt i top. De 165kg var dog nemme, men det burde også være ret submaximalt, så lidt svært at sige noget konkret.

Jeg burde egentligt have lagt min vægt lidt mere på træk øvelser idag, men de blev desværre kun til lidt Pullups og noget let biceps. Jeg skal huske at få trænet lats'ne lidt mere. Kan jeg ligeså godt her off season :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning på kollegiet:

Hyperextension - 1sæt x 20reps (Lige for at få gang i lænden)

Powerclean og rent pres - 3x50kg, 3x50kg, 3x50kg, 1x70kg, 1x70kg, 1x70kg, 1x90kg, 0x100kg, 0x100kg, 0x100kg, 0x100kg (Kunne fanme ikke vende det skidt selvom jeg prøvede 4gange :raisebrow: Irriterende at jeg ikke ved om jeg kunne militærpresse det når jeg nu ikke kan vende dem. De 90kg var eller gode nemme og presse over hovedet)

Powerclean - 10singels med 70kg (Prøvede at øve lidt teknik)

Military press - 12x70kg(PR :smile: ), 4x80kg, 10x60kg (Udemærket. Min gamle Pr med 70kg var 10reps)

Ez-Bar Curls - 10x30kg, 10x50kg, 6x70kg, 1x90kg(Cheatcurls), 1x100kg(Cheatcurls), 14x50kg (Hehe, når jeg ikke kan powercleane en 100kg så må jeg jo curle med dem istedet for :bigsmile: .Jeg må vidst være indbegrebet af diskodreng når man curler mere end man kan frivende :laugh: )

Combat Twist - 3sæt

Fin lille aftentræning nede på kollegiets lille trænings lokale :smile: Men utroligt at jeg ikke kan frivende 100kg. Og jeg prøvede virkeligt seriøst med oppsykning og højt musik, men de ville fanme ikke op :blink:

Men ellers var styrken ganske fin. Pr i military press og det tungeste jeg har kørt med i curls nogensinde.

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Træning på kollegiet:

Pullups - 6sæt x 8reps

Læg - 4sæt x 16-20reps

Tung Bænkpres - (10x50kg, 10x50kg, 6x90kg), 2x110kg, 1x130kg, 1x150kg, 1x160kg, 1x160kg, 1x160kg, 1x160kg, 1x160kg, 8x130kg (Uden pause på brystet)

Speed Bænkpres - 4sæt x 3reps med 110kg (Med pause på brystet)

Closegrib bænkpres - 10x110kg

Pistols - 2sæt x 8reps med hvert ben (Kan ikke holde balancen uden lige at støtte mig til en væg, så helt rigtige pistols er det vel ikke. Men de er ihvertfald hårde og jeg hjælper ikke til med armene :smile: Iøvrigt er de meget sværere med mit højre ben end med mit venstre)

Preacher Dumbell Hammercurls - 3sæt x 8reps med 20kgs håndvægt

Udemærket runde. 5 singler med 160kg i bænken er udemærket. Turde ikke gå højere da jeg var alene i lokalet, men de sidste singler brændte nu også helt godt :bigsmile:

Iøvrigt også rart at få trænet en udemærket volumen pullups igen. Jeg skal nok blive øm i vingerne imorgen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er tanken bag dine Pistols? Skal du til at være grounded :laugh:

Jeg spørger fordi jeg selv har tænkt lidt dem. Det ville være synd at sige at min makker deltidsmakker DBM ikke har anbefalet dem. Han er jo hooked på funktionalitet-Kettles-Crossfit osv. Jeg kunne forestille mig at pistols kunne være gavnligt for mit fodbold. Men hvorfor laver du dem?

Link to comment
Share on other sites

Jhax<<

Hvad er tanken bag dine Pistols? Skal du til at være grounded 

Jeg spørger fordi jeg selv har tænkt lidt dem. Det ville være synd at sige at min makker deltidsmakker DBM ikke har anbefalet dem. Han er jo hooked på funktionalitet-Kettles-Crossfit osv. Jeg kunne forestille mig at pistols kunne være gavnligt for mit fodbold. Men hvorfor laver du dem?

Nu har jeg jo ikke ligefrem trænet pistols særligt meget så ved ikke om det skal være en fast del af et program, men grunden til at jeg trænede dem idag er:

1: Jeg anser det for en utroligt direkte quadriceps træning man får ud af øvelsen, og da mine quadriceps ikke er specielt udviklet (Er røv og ryg løfter i squatten), så tror jeg det kan være en god øvelse for mig.

2: Jeg har ikke de store muligheder for at træne ben nede på det lille træningsrum på mit kollegie. Eneste anden mulighed for bentræning dernede er at sætte bænkpres stativet op og kører frontsquat, men det er en bøvlet procedure og havde heller ikke lige overskud til en så krævende øvelse idag.

3: Jo, jeg er da lidt af en funktionalitetsnørd gemt i mig :bigsmile: Jeg elsker øvelser som Dragonflags, Pistols, Military press, Zercher Squats, Grebstræning osv. Jeg synes simpelthen at øvelserne er sjovere at træne hvis de også kræver en smule koordination og teknik :smile:

Jeg tror også at de kan være gavnlige for fodbold, men synes godt nok de er rigtig lede ved knæene, så kan godt mærke jeg ikke skal overdrive dem. Men nu kommer det selvfølgelig også an på om man er en nips på 80kg eller man vejer over 100kg :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Jhax<<
Hvad er tanken bag dine Pistols? Skal du til at være grounded 

Jeg spørger fordi jeg selv har tænkt lidt dem. Det ville være synd at sige at min makker deltidsmakker DBM ikke har anbefalet dem. Han er jo hooked på funktionalitet-Kettles-Crossfit osv. Jeg kunne forestille mig at pistols kunne være gavnligt for mit fodbold. Men hvorfor laver du dem?

........Jeg tror også at de kan være gavnlige for fodbold, men synes godt nok de er rigtig lede ved knæene, så kan godt mærke jeg ikke skal overdrive dem. Men nu kommer det selvfølgelig også an på om man er en nips på 80kg eller man vejer over 100kg :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh: Ja, nu er jeg heldigvis kommet ned under 1/10 ton, men om jeg blevet et nips... jow æehh :eh: :4whistling:

Men tak for et rigtigt godt svar Onkel T :thumb:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share