Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Fury'en niver ikke som inzeren, det er dejligt når man kan slippe for de trælse sår
Det var faktisk også hovedgrunden til at jeg købte en fury i stedet for en Inzer :) Men den er nu stadig ganske smertefuld at bænke i :retard: :rolleyes:
Hvis jeg får tid, kan jeg prøve at se om jeg kan finde dine løft, jeg tror jeg fangede samtlige løftere

Det ville bare være helt kanon :w00t: Det er alligevel sjovt at have noget video fra ens første rigtige stævne :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Dødløft (Tj´s singelcyclus uge1) - 15singel med 170kg (Skulle ha været 152,5kg, men Hva´ :bigsmile: )

Speed squat - 5sæt x 2reps med 110kg

Goodmornings - 10x60kg, 6x80kg, 6x80kg, 6x80kg

Dumbell Rows - 6sæt x 10reps med 40kgs håndvægt

PowerShrugs - 10x70kg, 8x120kg, 8x150kg, 8x150kg

Chinups - 1sæt x 8reps

Hammercurls - 1sæt x 6reps med 25kgs håndvægte

Mave - 3sæt x 12reps

Dumbell sidebend - 1sæt x 8reps med 50kgs håndvægt

Leg raise - 2sæt x 10reps med 250kg

Fin træningsdag idag :) Det var min første dag som fuldbyrdet medlem af OBBC, og det blev en over middel træningsdag! Jeg mødte blandt andet jsc og fik også snakket med Xax og Baardi :)

Jeg kunne ikke huske hvor meget der skulle på i dødløft, så jeg smed bare 170kg på! De var egentligt også ret eksplosive, men man kan altså godt mærke de sidste 5rep blev langsommmere end de 10 foregående.

Jeg brugte ikke mit bælte idag, og det kunne altså godt mærkes da jeg skulle kører goodmornings!

6x10reps i dumbell Rows var virkeligt noget der syrede underarme, biceps og øvre ryg godt til, herligt :rolleyes:

Jeg regner med at træne bænkpres på mit kollegie imorgen og så ellers tage ned og squatte i OBBC på torsdag.

Link to comment
Share on other sites

Pullups - 1sæt x 8reps

Bænkpres - 10x50kg, 10x70kg, 6x90kg, 3x110kg, 1x130kg, 1x140kg, 1x145kg, 1x150kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg

Closegrib benchpress - 6x110kg, 6x110kg, 5x110kg

French press - 4sæt x 10reps med 45kg

Pullups - 1sæt x 8reps

En god bænkpres dag i kollegiets træningslokale! Bænkpressen kørte rigtigt fint idag så jeg valgte at kører deropad til en tung singel, og jeg fik 150kg som er min RAW PR uden vildt store problem! Jeg tror faktisk at der var til 2,5kg mere, men jeg ville ikke prøve at lave ny PR, da den stang jeg benytter på kollegiet ikke er en godkendt stang og at jeg ikke kan være helt sikker på at den vejer det den skal!

Efter min tunge singel lavede jeg nogle speed sæt og fik banket triceps igennem med closegrib bænk og french press bagefter.

Jeg var idag med på et Ryggenoptræningshold i forbindelse med mit studie, og det virkede ganske glimrende som restitutionstræning for den den hårde rygdag igår :)

Link to comment
Share on other sites

Tak tak, selvom det nu ikke er ny PR men bare en udligning :)

Hrm hrøm øhh, må jeg prøve din trøje, når nu Xax alligevel skal prøve den også??

Jo, det er da ikke noget problem :) Jeg tror bare at den er mindst 2 størrelser for stor til dig, men den kan selvfølgelig give dig et hint om hvilken størrelse du eventuelt skulle ha', og så lige en lille forsmag på den smerte der venter dig :devil: ;)

Jeg skal ned i OBBC og bænke i den i næste uge regner jeg med, så det skal nok blive sjovt se om jeg hvad den duer til :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Jar!

Jeg købte min trøje af Jan Lyhne til ER-equitment, se endvidere her:

http://www.studie7.dk/udstyr.htm

Han har lige fået et nyt lager af trøjer hjem fra USA, men det er ellers ikke helt nemt at skaffe sig disse trøjer da de efter sigende er blevet meget populærer meget hurtigt så producenterne har lidt svært ved at følge med :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Squat - 10x60kg, 6x90kg, 3x120kg, 1x140kg, 1x150kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg

Zercher squat - 6x90kg, 3x110kg, 3x120kg(PR :devil: ), 3x110kg

Goodmornings - 3sæt x 8reps med 60kg (lænden var godt smadret :retard: )

Benpres - 3sæt x 8reps

Min makker kunne først træne kl 20:30 her i aften, så vi var lidt pressede med tiden, da centret lukker kl 22:00 og man skal i bad en halv time før i følge reglerne!

Det blev dog til en effektiv omgang lænd og bentræning. Lænden var dog lidt smadret efter onsdagen træning, men jeg fik da hevet en ny PR hjem i zercher sqaut. Fed øvelse :devil: . Goodmornings blev bare kørt ganske let, da jeg var helt færdig i lænden efter zercher squatten.

Fin træning idag :)

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 6x90kg, 3x110kg, 1x130kg, På med trøjen, 1x130kg(Miss, jeg kunne ikke få den ned til brystet), 1x140kg, 1x150kg, 1x155kg, 1x160kg(Ny PR med trøje :devil: ), 1x140kg, Af med trøjen, 6x100kg.

Incline dumbell press - 10x30kgs, 8x38kgs, 6x44kgs, 3x50kgs, 6x40kgs, 6x40kgs

Closegrib overhead lockout press i smithstativ - 4sæt x 3-6reps med 100-115kg + papsmithstativs vægt

Siddende dumbell overhead triceps extension - 4sæt x 8-10reps med 30-40kgs håndvægt

Mave - 3sæt x 20reps

Torso rotation - 1sæt x 10reps

Dumbell laterels - 3sæt x 8-10reps med 12-15kgs håndvægte

Laterels på maskine - 3sæt x 8reps med 60kg

Dumbell curls - 3sæt x 5-8reps med 20-25kgs håndvægte

Jeg ville en tur i trøjen idag for at få lidt træning i den! Det gik da også ganske udemærket for jeg fik en ny Trøje PR i bænkpres på 160kg. Det er lidt sjovt med denne her trøje for jeg kan faktisk ikke få stangen ned til brystet hvis der kun er 130kg på :blink: :o Mit bedste løft tror jeg faktisk var det på 150kg. Der var også rimelig god fart på. De 160kg var dog tunge men de kom da op :devil:

Lockouts i smithstativet skulle gerne gøre noget ved min manglende lockout power, og den efterfølgende triceps øvelse var rigtig god! Den skal jeg til at kører noget mere :w00t:

Alt i alt en rigtig fin træningsdag :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Dødløft - 10x60kg, 6x100kg, 6x130kg, 1x170kg, 1x170kg, 1x170kg, 1x200kg, 1x220kg, 1x240kg(Miss), 1x240kg(Miss <_< ).

Squat - 8x70kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 8x110kg

Bend over Rows - 10x60kg, 6x90kg, 6x90kg, 6x90kg

Pullups - 1sætx8reps, 1sætx6reps med +10kg, 1sætx4reps med +15kg, 1sætx6reps

Mave - 3sæt x 10reps

Dumbel curls - 3sæt x 6-10reps med 18kgs håndvægte

Jeg skulle egentligt bare ha' kørt TJ´s singelcyclus idag, men da både Xax og min makker maksede så synes jeg også lige at jeg ville prøve :bigsmile:

Det skulle jeg dog ikke ha gjort <_< 200kg var rimeligt nemme og 220kg var også overkommelige, men de 240kg rykkede sig ikke ud af stedet :blink:

Men set i bakspejlet var omstændighederne for et maks langt fra optimale, da jeg har været på druk hele weekenden, levet af hotdogs og slik i store mængder igår og slet ikke fået noget af spise fra 8-15 idag.

Men hvad! Jeg kommer stærkt igen :devil:

Xax fik iøvrigt en ny PR i squat idag, men det må han hellere selv fortælle om i sin log :)

Link to comment
Share on other sites

Tak tak :) Ja, det er faktisk gået ret godt i bænkpres på det sidste, men det har desværre betydet at jeg har sløset lidt med dødløften, hvilket også kunne mærket på styrken idag :unsure:

Jeg ved ikke om jeg nogensinden får 200kg i bænkpres, men hvis motivationen for styrkeløft holdes ved lige i nogle år endnu så er alt vel muligt ;) Jeg gider heller ikke at sætte alt for langsigtet mål, da man aldrig ved hvad der kan dukke op af skader og evt. manglende lyst til styrketræningen! I øjeblikket ser det dog ikke sådan ud :)

Jeg kører ikke efter noget specielt program i øjeblikket, da jeg ikke gider at være bundet af nogle specielle dage hvor jeg skal træne, da jeg er godt bundet op af studiet i øjeblikket :(

Jeg prøver dog så vidt muligt at kører med en rimelig høj frekvens i løftene. Er desuden en smule WSB inspireret med valg af hjælpeøvelser udfra svagheder, og desiderede speed dage.

Derudover kører jeg også en del RM øvelser baseret på mine svagheder og lysten til at træne dem.

Denne form for træning har set ud til at virke rigtigt godt for mit bænkpres, men får at få noget struktur på mit dødløft er jeg sådan halvt begyndt på TJ´s singelcyklus. Jeg er dog ikke så godt til at holde mig til de kg som jeg skal kører med :)

Link to comment
Share on other sites

Aften workout:

Mave med foldet håndklæde under lænden - 3sæt x 20reps

Skrå mave - 20rep i hver side

Armstrækninger - 4sæt x 20reps

+ Diverse udstrækningsøvelser for haser, hoftebøjere, læg og knæstrækker.

+ Noget balancetræning for at træne den proprioceptive funktion omkring anklerne

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Close grib benchpress - 10x50kg, 6x90kg, 3x110kg, 1x130kg, 1x145kg(Ny PR :devil: )

Bænkpres med pause - 6sæt x 3reps med 110kg (power på fra bunden :) )

Military press - 10x45kg, 10x55kg, 7x55kg, 6x55kg, 6x55kg, 10x45kg

Mave - 100 mavebøjninger

Tæsk på SANDSÆK af ca. 10min varighed

Barbell curls - 2sæt x 8reps med 45kg

Jeg har lidt travlt med studierne for tiden, derfor trænede jeg bare på kollegiet istedet for OBBC! Det blev altså til en ny PR i closegrib bænkpres, hvilket er rigtigt godt for jeg mangler nemligt noget lockout power i bænkpressen når jeg kører med trøje. Stærkere triceps skader ihvertfald ikke :)

Jeg kørte bænkpressen med en god pause i bunden og øvede mig på optimalt opspænd. Der var også rigtig god power på selvom at 110kg med pause i bunden ikke plejer at være helt let :bigsmile:

Military press blev kørt med rimelig lav intensitet men med ret høj volumen, så det skal nok give noget DOMS i morgen.

100mavebøjninger er det mavetræning jeg plejer at lave når jeg træner på kollegiet, så ikke så meget at sige til det ud over at det plejer at udrette DOMS ;)

Jeg havde lige noget ekstra energi tilsidst og det gik ud over en boksepude der hænger dernede :devil::tongue:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Ja, men det er også gået rigtigt godt for tiden i bænkpres!

Det må skyldes at du har meldt dig ind i OBBC?!  

hehe! Jeg tror nu mere at det er fordi at jeg har trænet rimeligt frit det sidste stykke tid og har derfor haft friheden til at prøve mig selv af når jeg synes at kræfterne var til det :)

Jeg synes simpelhen at det er langt mere motiverende at træne når man kan lave nogle ME løft i forskellige øvelser engang imellem! PRén i zercher squat er foreksempel ikke noget specielt da jeg stort set ikke har kørt øvelsen før, men den PR jeg har lavet idag er derimod ret fedt da jeg har ligget og kæmpet med 140kg i closegrib meget længe :)

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres - 10x50kg, 6x90kg, 3x110kg, 1x130kg, 1x152,5kg(Ny Raw PR :devil: ), 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg

Closegrib bænkpres med benene løftet fra jorden(%opspænd) - 3sæt x 8reps med 90kg

Standing Ez-bar triceps extension - 10x25kg, 6x45kg, 6x45kg, 6x45kg

Upright Rows - 3sæt x 8reps med 45kg

Dødløft med små skiver - 10x85kg, 10x125kg, 10x145kg, 10x125kg

Chinups - 2sæt x 8reps

Jeg havde egentligt ikke nogle specielle planer om at makse i bænkpres idag, men da 130kg var let og flydende og at formen i bænkpres er god for tiden, så ville jeg lige prøve :rolleyes:

Jeg trænede på kollegiet så der var kun mig selv og en anden gut nede og træne, og jeg spurgte ham om han ville spotte mig! Han virkede dog meget nervøs for at stå bagved, så jeg gav han en grundig instruktion i spotting og det blev heldigvis heller ikke nødvendigt for ham at skulle hjælpe :bigsmile: 152,5kg var faktisk nemmere end sidste gang at jeg lavede ny PR med 150kg, så det er helt perfekt!

Efter den nye PR kørte jeg nogle tunge trippels og det gik ok!

Closegrib bænkpressen blev kørt i bedste Jane Fonda stil med benene løftet for jorden for kun at ramme presse stukturen og og tage opspændet ud af øvelsen.

Upright Rows er en gammel kending som jeg ikke har kørt længe da den ligger et ret stort pres på supraspinatus, men jeg har dog aldrig haft problem med skulderen i forbindelse med den øvelse, og jeg følte faktisk at den ramte det bagerste og den midterste del af deltoideus ret godt!

Dødløften var en ren rygdræber laaang trækretning og mange reps :retard: Jeg skal jo huske at holde mit dødløft ved lige selvom, at jeg har fokuseret meget på bænkpressen på det sidste :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share