Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Tirsdags Cardio:

Sofa Cykel - 20min (God til hurtigt at få min puls op.)

Løbe bånd - 20min (Blandet gang op ad bakke og indlagt noget løb hvor min puls kom op på 178)

Elipse Trainer - 20min (Fandt et fint groove. Pulsen kom ikke så højt op men svedte bare meget)

Kondi Cykel - 20min (Måtte stoppe efter 10min og strække lidt ud. Ved ikke om det er mit tractus illiotibialis band der bliver lidt for stramt.)

80min Cardio ialt. hvor min målsætning bare er minimum 20min cardio, var det meget tilfredsstillende. :smile:

Imorgen skal der vægttrænes :cool:

Link to comment
Share on other sites

Power of Grayskull. Uge1. dag. 2:

Dødløft - 5x100kg, 5x100kg, 5x120kg, 5x120kg. 5x120kg (Ikke grine. Dødløft passer bare ikke sammen med kredsløbstræning for mig. Lavede dem i mine nye squatsko og prøvede at holde hoften lav)

Bænkpres - 6x120kg, 6x120kg

Incline Dumbell Press - 8x40kgs, 8x45kgs

Bend over Rows - 8x80kg, 8x80kg

Pullups - 12xmig, 10xmig

Dumbell shoulderpress(Stående) - 8x25kgs, 8x25kgs

Dips - 10xmig+25kg, 10xmig+25kg

Dumbell Hammercurls - 8x20kgs, 8x20kgs

Ab Wheel - 2sæt x 10reps

Læg - 2sæt x 15reps

Fin fin runde. En del flere kg på end sidste gang og det hele med overskud. Det er fedt vi har fået 45kgs håndvægte og de nye skosquat spiller også. :smile:

Imorgen står den på cardio.

Link to comment
Share on other sites

Torsdags Cardio:

20min hjemmeøvelser til noget god musik som Hippo fortalte mig om. Maceo Parker. Fee' :4thumbup:

Hvis der er nogle Ålborg styrkeløftere der skal træne på lørdag, der læser min log så må de gerne sige til. Jeg er nemlig i Aalborg fra fre til lør den kommende weekend så det kunne da være meget sjovt a slå en vej forbi den lede styrkeløft klub mod det høje nord :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fik lige nogle videoer fra Bamz'far hvor jeg laver noget Dumbell Rows med en 102kgs håndvægt. Læg specielt mærke til Bamz'fars smukke fynske accent. Og ja. 102kg var lige tungt nok til at de kunne køres Jane Fonda Style :bigsmile:

Der er absolut intet galt med de dumbell rows. Lee' løftet, vi har desværre ikke tungere end 62,5 kg hos os :-(

Link to comment
Share on other sites

Der er absolut intet galt med de dumbell rows. Lee' løftet, vi har desværre ikke tungere end 62,5 kg hos os :-(

Mange tak :smile:

Det er også kun fordi vi har nogle håndtag hvor vi selv kan sætte skiver på at vi kan lave så store håndvægte. De største vi har i faste håndvægte er nogle 65ere, som til normal træning også er rigeligt tunge. Det er trodsalt kun når man lige får lyst til at teste sig selv engang imellem at det er sjovt med så tunge håndvægte. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Torsdags Cardio:

20min hjemmeøvelser til noget god musik som Hippo fortalte mig om. Maceo Parker. Fee' :4thumbup:

Hvis der er nogle Ålborg styrkeløftere der skal træne på lørdag, der læser min log så må de gerne sige til. Jeg er nemlig i Aalborg fra fre til lør den kommende weekend så det kunne da være meget sjovt a slå en vej forbi den lede styrkeløft klub mod det høje nord :smile:

Det er så både første og eneste gang jeg nogensinde får ros for noget musik jeg har prøvet at prakke jer på :cool:

Link to comment
Share on other sites

Power of Grayskull. Uge 1. dag.3 i Aalborg Styrkeløftklub:

Squat - 10sæt x 2reps med 140kg (Det ville have været pinligt at lave 20ere i squat foran Kim Lynge så turde ikke at lave andet end 2ere. Så fik jeg da også et par teknik råd med på vejen. :smile: )

Bænkpres - 6x120kg, 6x125kg

Incline Dumbell Press - 8x40kgs, 6x50kgs (Fik her et spot af BadAssJones. Flink og ikke mindst HAKKET makker :smile: )

Bend Over Rows - 8x90kg, 8x120kg (Uden stropper så var lidt presset på de 120)

Pullups - 8xmig, 8xmig

Dumbell Shoulderpress(Stående) - 8x27,5kgs, 8x27,5kgs

Pushdowns - 2sæt x 8reps (Istedet for dips da jeg ikke umiddelbart kunne se et vægtbælte)

Ez-barbell curls - 2sæt x 8-20reps

Læg i benpres - 12x250kg, 12x250kg

Kabel Crunhes - 2sæt x 12reps

Var på besøg ved en kammerat i Aalborg igår og var på den helt store bytur, så tænkte lige jeg ville prøve at træne deroppe. Det er jo en fin hule de har deroppe og så har de jo også en del stærke folk. Træningen kørte ok selvom jeg følte mig en smule slap i pressestrukturen.

JoeA<< Jep, det må jeg sgu sige. Har hørt lidt forskellige sange med dem på Youtube er det er fedt det hele.

Hest<< Hehe, nyd det :tongue:

Fistandelius<< Takker :smile:

Link to comment
Share on other sites

Power of grayskull. Uge2. dag1:

Squat - (Blev sprunget over pga. mega DOMS i lårene fra igår. Lavede nogle 20ere i zercher squat bare med stangen for at løsne lidt op)

Bænkpres - 8x110kg, 8x115kg

Incline Dumbell Press - 20x20kgs, 20x20kgs

Bend over Rows - 10x70kg, 10x70kg

Pullups - 8xmig, 8xmig

Dumbell Shoulderpress(Stående) - 10x20kgs, 10x20kgs

Dips - 10xmig+30kg, 10xmig+30kg

Arnold Curls - 6x25kg, 6x25kg

Læg - 2sæt x 30reps

Mave - 2sæt

Skulle egentligt have lavet cardio idag, men orkede det ikke rigtigt så lavede morgensdagens vægttræningsdel i stedet. Så må jeg få lavet noget cardio i morgen istedet. Gik ikke så hårdt med vægtene idag da jeg stadig har godt med DOMS efter igår.

Link to comment
Share on other sites

Hey

hyggeligt at hilse på :smile:

Kender du nogle her på MOL, som har erfaringer med wsb BB hybriden?

I lige måde :smile:

Hmm, ved at Mass har kørte det en del og havde vidst også gode gains på det. Men det har han jo haft med næsten alt. Cilius trænede det vidst også. Men det er jo begge gamle Mol'lere.

Der er et par stykker fra min klub der også har kørt det og jeg har også selv ganske kort stiftet bekendtskab med det. Men var ikke så god til at følge det som man skulle så kan ikke rigtigt sige noget om det.

6 x 6 med 70% af ens 6RM er altså rigtigt hårdt i øvelser som squat og dødløft når man skal holde pauserne under 1min men det er da bare at strikke noget sammen med nogle gode øvelser som passer til dig og de weakpoints som du vil have særlig fokus på. :smile:

Link to comment
Share on other sites

I lige måde :smile:

Hmm, ved at Mass har kørte det en del og havde vidst også gode gains på det. Men det har han jo haft med næsten alt. Cilius trænede det vidst også. Men det er jo begge gamle Mol'lere.

Der er et par stykker fra min klub der også har kørt det og jeg har også selv ganske kort stiftet bekendtskab med det. Men var ikke så god til at følge det som man skulle så kan ikke rigtigt sige noget om det.

6 x 6 med 70% af ens 6RM er altså rigtigt hårdt i øvelser som squat og dødløft når man skal holde pauserne under 1min men det er da bare at strikke noget sammen med nogle gode øvelser som passer til dig og de weakpoints som du vil have særlig fokus på. :smile:

Du mener vel 6x6 med 70% af 1RM ??

Ja det er heller ikke noget problem at strikke et program sammen, "problemet" pt. er, at jeg døjer med en beskadiget bruskskive i lænderegionen, som besværlirgør ryg/ben træning :wink: Går dog til fys en gang om ugen, hvilket tydeligt hjælper, men der er stadig en stykke vej endnu - pointen med at nævne det var altså, at jeg har holdt lidt igen med at starte op på wsb BB hybriden pga. de pt. små muligheder for ryg og ben træning. Det var selvfølgelig en mulighed at prøve programmet af på presse-dagen indtil videre..

Link to comment
Share on other sites

Du mener vel 6x6 med 70% af 1RM ??

Ja det er heller ikke noget problem at strikke et program sammen, "problemet" pt. er, at jeg døjer med en beskadiget bruskskive i lænderegionen, som besværlirgør ryg/ben træning :wink: Går dog til fys en gang om ugen, hvilket tydeligt hjælper, men der er stadig en stykke vej endnu - pointen med at nævne det var altså, at jeg har holdt lidt igen med at starte op på wsb BB hybriden pga. de pt. små muligheder for ryg og ben træning. Det var selvfølgelig en mulighed at prøve programmet af på presse-dagen indtil videre..

Nej, jeg mener faktisk at huske at det kun var 70% af ens 6RM. Det er de korte pauser der gør det hårdt i de store øvelser.

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=12688

Ja, så er det nok klogt nok at vente lidt med programmet når du har dårlig lænd. Man kan godt bygge fine ben i maskiner men det kræver en lidt anden tilgang IMO.

Ja, du kunne da godt prøve overkropsdelen af og så brænde hjulene ned med noget Benpres, Legextension, Leg Curls osv. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdags Cardio:

Concept II Roergometer - 2000meter (7min og 24sek)

Det var ikke et forsøg på at lave en vild tid men de sidste 4-500meter fik jeg trukket rimeligt godt igennem :smile:

Løbebånd - 1time

Det blev sgu noget kedeligt tilsidst men prøvede at variere det så meget som muligt mht til hældning og fart så jeg både kom op og løbe i et godt tempo og gå meget stejlt i kortere intervaller.

Imorgen står den på vægttræning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Shit nogle syge one-arm rows!!! :devil: Har iø. selv kørt C2 i dag - havde helt glemt, hvor hårdt det er!! Især dagen efter tung front squat.... :blink:

Mange tak. :smile: Kan jo også se at du blæser frem i styrken for tiden med PR's i bænk og squat.

Ja, C2 er bare møg hårdt. Og jeg havde også ben og røv DOMS efter squat så synes godt nok at det tangerede det ubehagelige selvom jeg ikke gav den fuld gas :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Power of Grayskull. Uge 2. dag. 2:

Rack Pulls (Lidt under knæ) - 5sæt x 5reps med 140kg (Overhåndsgreb)

Bænkpres - 6x120kg, 6x130kg (Fint fint. De 130kg var ret nemme)

Incline Dumbell Press - 10x45kgs, 10x35kgs (Det var 45erne tilgengæld ikke...)

Bend over Rows - 8x85kg, 8x85kg (Kørt i smithracket. Synes den sidder bedre end med fri stang)

Pullups - 10xmig, 10xmig

Dumbell Shoulderpress(Stående) - 8x30kgs, 8x30kgs (Ok. Faktisk nemmere end 27,5erne sidst. )

Dips - 10xmig+35kg, 10xmig+35kg (Easy weight)

Arnold Curls - 8x20kg, 8x20kg (Lige i Bizpsss)

Ab Wheel - 10xmig, 10xmig

Læg - 2sæt x 15-30kg

Rigtig fin runde idag. Lidt flere kg eller reps i stort set alle øvelser og energien var god. Teamede op med bamsen og hesten så der blev også tid til lidt kæwe :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdags cardio i OBBC:

Step fætter - 20min (Ved ikke hvad maskinen hedder men den var ihvertfald hård.)

Sofa Cykel - 12min

Løbebånd - 12min (Løb alle 12 min idag. Uha, vildt..)

Generelt ret høj puls på alle 3 redskaber idag, så synes også jeg havde fortjent lidt vægttræning når jeg nu alligevel holder træningsfri i morgen.

Gluteham Raises - 2sæt x 8reps

Sissy Squats - 2sæt x 10reps (OMG den går i quads..)

Læg - 2sæt x 12reps

French Press - 2sæt x 10reps med 50kg

Laterels i maskine - 5sæt x 10reps

Fin fin omgang cardio :smile:

Link to comment
Share on other sites

Power of Grayskull. Uge2. dag 3:

Squat - 20x110kg

Bænkpres - 6x120kg, 6x132,5kg

Incline Dumbell Press - 20x22,5kgs, 20x22,5kgs

Bend over Rows - 8x85kg, 8x85kg

One armed Pulldowns - 6x40kg, 6x50kg (Gad ikke chins idag så det blev til denne istedet)

Dumbell Shoulderpress(Stående) - 10x20kgs, 10x20kgs

Pushdowns - 2sæt x 12reps

Arnold Curls - 2sæt x 10reps med 20kgs håndvægt

Læg - 2sæt

Planken - 1min og 30sek

Stille og rolig omgang idag. Lang arbejdsdag og næsten ingen mad så kørte let i mange af øvelserne. Men nu kan jeg også holde træningsfri imorgen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share