Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Pønser på at bygge et sæt på i squat hver gang. Så jeg ender på 10x10med 100kg. Derefter må jeg putte mere vægt på stangen og kører ned i volumen.

Min gamle rødvinspatter skal bare ha tæsk. 5erne på 120kg i dag var nær ved allout. Så høj frekvens og skiftende reprange, intensitet og volumen hver gang. Og så få suttet patterne op fra slap med noget flyers..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu nok jeg helt atypisk er stærkere i squat end bænk. Men du ved hvordan 10ere altid brænder i squat. Ville hellere have lavet 5ere på 120kg i squatten ihvertfald..

Det er vel ikke SÅ ualmindeligt at squatte mere end man bænker?
Link to comment
Share on other sites

Pønser på at bygge et sæt på i squat hver gang. Så jeg ender på 10x10med 100kg. Derefter må jeg putte mere vægt på stangen og kører ned i volumen.

Min gamle rødvinspatter skal bare ha tæsk. 5erne på 120kg i dag var nær ved allout. Så høj frekvens og skiftende reprange, intensitet og volumen hver gang. Og så få suttet patterne op fra slap med noget flyers..

Kan dit gamle korpus holde til så meget volumen?
Link to comment
Share on other sites

Kan dit gamle korpus holde til så meget volumen?

Det skulle jeg da mene. Er langt fra mit bedste i både workcapacity og styrke nu og kunne lave de 5sæt rimeligt ubesværet i dag. For tungt i specielt dødløft for ofte er dog ikke godt for mig. Men nu må vil se :-)

Tror det et fornuftigt at få nogle reps i benene før der kommer mere vægt på:-)

Link to comment
Share on other sites

Var nede i abeskuret og hænge 3 plakater op. Det ser awesome ud :-D

Fik lige listet lidt gymnastik ind når jeg nu var derude..

Kb Press - 5/5med20kg, 5/5med24kg, 5/5med32kg, 5/5med40kg, 5/5med32kg, 5/5med24kg, 5/5med20kg

Er rigtigt godt tilfreds med at jeg fik hevet en 5er med 40eren i hus. Den var også allout. Glæder mig til at jeg kan kører 5x5 med den igen.

Imens hørte jeg en af mine gamle cd'ere :-)

Link to comment
Share on other sites

Btw. Har du overvejet at blive beast tamer.

Du har stærkt pres, gode kropshæv og dejlige dybe squats.

Med lidt fokus på de 3 kunne du sikkert klare den.

Tak, er gammel marvel tegneserienørd så synes det var oplagt :-)

Mangler at få king kong plakaten op. Den skal hænge på en anden væg.

Tjo, det skulle vel ikke være helt urealistisk. Dog er jeg ret langt fra lige pt.

Mit udgangspunkt vil være at komme i form igen med alm. Vægtstangsøvelser som primære værktøj. KB er fint nok men barbells er bedre IMO :-)

Link to comment
Share on other sites

Styrken til at tæmme bæstet skal nok primært hentes ved træning med vægtstangen, de vanvittige skilz ved at lege bæstet selv

Enig.

Der er lidt balanceskills ved pistols men ellers handler det bare om at være stærk. Min gamle Pullup PR er vidst 50 eller 52,5kg. Pistols har jeg aldrig trænet så meget. Men mener jeg har lavet nogle gentagelser med en 25kgs skive engang. Har aldrig presset 48kg rent. Hverken med dumbells eller kettlebells så det er nok der den største udfordring ligger tror jeg.

Men nej. Det er ikke et mål. Ihvertfald ikke lige pt.

I aften skal jeg træne i abeskuret. Mere grundtræning :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share