Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Idag løb jeg lidt.

Løbebånd - 4km (21min)

Så er gulvtæppet til abeskuret kommet. Regner med at lægge det på, på søndag. Derfra begynder alt det sjove med at stille udstyr op. Det tager sgu bare tid sådan noget shit da betongulvet skal tørre i 14dages tid inden man lægger gulvtæppe.

Men det bliver dejligt når der endeligt kommer powerrack op. <3

Link to comment
Share on other sites

Hov, fik lige presset lidt fredagstræning ind:

Pullups - 3sæt x 10reps (Fatboy...Men kan da lige nøjagtigt klemme 10ere afsted)

Facepulls - 3sæt x 10reps

Bænkpres - 20x20kg, 10x60kg, 10x80kg, 10x100kg, 10x105kg, 10x90kg, 10x80kg, 10x60kg

Tog vel 20-25mins tid.

Update med min ryg: Osteopat/Fys manden var yderst grundig undersøgte undersøgte mig på kryds og tværs. Thumbs up til ham. Men han kom dog ikke ind med nogen afgørende løsning på mit problem. Jeg har en tid igen om 14dages tid. Han vil anbefale mig at få taget et røntgen af mit ryg hvis ikke jeg har bedring efter 2-3 behandlinger ved ham. Så det er planen lige i øjeblikket. Har det dog superfint i ryggen til dagligt. Ingen problemer. Problemet er at lortet spænder op hvis jeg ligger i min seng mere end 4-5timer. Og her er det selvfølgelig et dejligt held at man har børn der kan få én tidligt op om morgenen :-D

Link to comment
Share on other sites

Det er ok solidt kan sagtens chinne og dippe i det uden det er boltret fast. Vejer vidst 48kg.

Men meget muligt at jeg boltret det fast senere. Mangler stadig at teste det i Squat så må vi se om jeg finder det nødvendigt:-)

De fås selvfølgelig tungere og mere solide men tror det er rigeligt til mit behov. :-)

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning i abeskuret -

Chinups - 10sæt x 10reps

Bænkpres - 10x70kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x70kg

Squat - 1sæt x 20reps med 70kg

Så blev der hængt lidt spejle op så jeg kan kigge på biceps..

Og ja. Vigtigt. Fik sat min kones gamle anlæg med båndoptager og cd afspiller op, og en ordenligt røvfuld gamle cd'ere med Iron Maiden og Wu Tang Clan :-D

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning:

OL Squat - (10x20kg, 10x60kg), 5sæt x 5reps med 100kg

Leg Ext - 3sæt x 10-12reps

Supersættet med

Leg Curls - 3sæt x 10-12reps

Siddende håndvægtspres - 10x22,5kgs, 10x25kgs, 10x27,5kgs, 10x30kgs, 10x30kgs

Supersættet med

Dumbell Laterels - 5sæt x 10reps med 10kgs håndvægte

Tabata på kondicykel - 4min

Tror jeg får rumlen i benene imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning i fitnesscenter i Vojens:

Stivbenet Dødløft - 10x60kg, 10x80kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x100kg, 10x80kg, 10x60kg (Kunne godt mærke numsen efter squatten igår)

Stående Læg - 3sæt x 20reps

Supersættet med

Reversed Hyperext - 3sæt x 10reps (De havde sådan en maskine hvor der kunne komme lidt kg på)

Kabel Rows - 5sæt x 10reps med 80-100kg

Rear Delts med håndvægte - 5sæt x 10reps

Pulldowns behind the neck - 5sæt x 10reps

KB Pushpress - 28kg,32kg,40kg,48kg (De havde overraskende nok en 48kgs kb i dette center. Skulle lige se om jeg kunne pushpresse den. Det var fint nok. Men kan ikke presse den rent. Men det kommer inden længe)

Smal Bænkpres - 10x60kg, 10x80kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x100kg

Lying Dumbell Triceps Ext - 5sæt x 10reps (Ved ikke hvad håndvægtene vejede men musklerne kunne li' det)

Chest press i maskine - 5sæt x 10reps med stakken (Totalt oldschool maskine. Men den sad godt i bodybuilingsmandemusklerne)

Isolated Dumbell Curls - 5sæt x 10reps

Mave på Bozuball - 4sæt x 30reps

KB Swings - 50x24kgs

Dejlig volumen og dejlig pump til de trængende muskler. Lignede næsten én der træner bagefter.

Og i aften skal jeg til Johnny Madsen koncert. Yir yir yir :-D

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Tak :-)

Ja, der mangler helt sikkert noget på væggene. Arnold er fint men ville hellere have noget af de gamle strongmen fra Sandow, Louis Cyr osv. De tryk er bare ret så dyre. Men gamle Arnold går også an. Det bliver nok en blanding.

Jeg var på et marked her i sommer med familien og så 2 trekantet blikskilte hvor der stod 'højspænding'. Jeg ærger mig stadig over at jeg ikke købte dem. Ville passe perfekt ind :-D

Derudover mangler jeg stadig lidt flere skiver. En box til boxsquat og måske en spinning cykel eller lign. til at kunne supplere med lidt cardio. Opvarmning eller Tabata.

Men basic er på plads og kan allerede nu træne hele kroppen igennem :-)

Ps. Har sat et anlæg op og fundet min gamle CD samling frem :-D Det kan spille rigeligt højt. Ingen grund til at købe større og potentiel gøre sig uvenner med naboerne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg faldt på et tidspunkt over et galleri med styrkeløftere fra 1970erne. Det er nogle forholdsvis store billeder og kunne måske godt bruges til print.

https://www.flickr.com/photos/bklemens/sets/72157632745215082/

Fede billeder!

Tror da jeg vil prøve at se om jeg kan få nogle lavet nogle print selv. Havde slet ikke overvejet den mulighed. Selvom det kun er A4 format kunne man jo lave noget med 4 A4 sider i en ramme eller noget. Det kunne godt blive flot :-D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share