Floyd Linis


linis
 Share

Recommended Posts

Hej tak for svaret.. :smile:

Jeg er noget overrasket over hvor lidt kulhydrat du får, altså når det først, trods alt, er til december du skal stille op til konkurrence. :showoff:

Jeg tænker lidt på at hjernen trods alt kører på kulhydrat, og jeg kan se i din log at du også laver konditionstræning. Jeg kan i hvert fald mærke at jeg bliver noget ør i hovedet hvis jeg ikke får nok kulhydrat. :wacko:

Men hvis det virker for dig er det jo bare super godt :bigsmile:

Hvis man planlægger sin low carb diæt fornuftigt - dvs. får RIGTIG mange varierede grøntsager som den eneste carb kilde (broccoli og blomkål især :wub:) - så får man godt med de forskellige nutrienter til at holde kroppen kørende, og så skal man også huske at få rigeligt med fedt. Kroppen bliver også mere og mere effektiv til at bruge fedt som energikilde frem for kulhydrater... Jeg har været på protein/grønt/nødde diæt de sidste to uger (fordelingen 35/15/50) og har aldrig haft mere energi! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej tak for svaret.. :smile:

Jeg er noget overrasket over hvor lidt kulhydrat du får, altså når det først, trods alt, er til december du skal stille op til konkurrence. :showoff:

Jeg tænker lidt på at hjernen trods alt kører på kulhydrat, og jeg kan se i din log at du også laver konditionstræning. Jeg kan i hvert fald mærke at jeg bliver noget ør i hovedet hvis jeg ikke får nok kulhydrat. :wacko:

Men hvis det virker for dig er det jo bare super godt :bigsmile:

Ja, det gik faktisk bedre end jag troede det ville gøre. Før har jeg altid skæret fedtet fra og fået enormt lidt af det over dagen. Det tabte jeg mig også rigtigt godt på, men mit hår og mine øjne havde det ikke så godt af det. Fik faktisk brug for briller mod slutningen, men så snart jeg begyndte spise fedt igen, var der ikke brug for dem mere :smile:

Hvis 60g om dagen er lille nok for at komme i ketose, ved jeg ikke - tror det ikke. Jeg har prøvet det også en gang, hvor jeg kørte helt efter Atkins. Det tog 4 dage af træthed, så kørte det bare derud af når ketonstofferne begyndt virke! :wootdance: Men man kunne mærke at man havde det på en speciel måde - det der med at man kan blive lidt "høj" af ketonstoffer mærker jeg tydeligt. Jeg bliver totalt hyperaktiv og har ikke meget brug for søvn for at føle mig frisk. Den følelse har jeg ikke nu.

Men det kan sikkert som sagt være meget individuelt. Poul og mig prøvede at sammen køre low carb sidste forår. Han var helt knækket og efter 4 dage proppede han sig fuld med en haribo påse. :laugh: Jeg levede på næsten kun tun, tomat, kylling, olie, broccoli og løg og havde det fint med det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag 17 august

Ikke så meget igen - har taget ekstravagt på jobbet, så det har taget i princip hele dagen. Men lidt er det blevet til:

Morgencardio

Cykel 10,4 km

SATS Core

25 min

Aftencardio

Cykel 10,4 km

Har for sjov prøvet at have et pulsur på hele dagen i dag, bare for at se lidt hvordan den varierer. Højeste puls ind til videre ramte jeg i morges, når jeg stod og knyttede mine sko, samtidig som jeg skulle holde katten væk fra snørebåndene :laugh: 138 fløg den op på! Ikke en gang cykelturen kom så højt op, kun mellem 120 og 130.

Link to comment
Share on other sites

Tænkte for sjov poste min kost en ganske typisk dag, som i går. Går ikke rigtigt rundt og tæller, må jeg inddrømme, tror nemlig jeg efter hånden har rimelig god styr på det "i rygmarven" :wink:

Morgenmad

1 dl havregryn som grød

2,5 dl yoghurt uden sukker og med 0,1 fedt%

200 kcal

Frokost

40 g protein

20 g hørfrøolie

250 g minimajs

250 g tomat

400 kcal

Mellemmåltid

40 g protein

20 g olie

340 kcal

Aftensmad

100 g low fat pølse med 23 g prot per 100 g :w00t:

300 g champingon

250 g tomat

20 g olie

1 spsk pesto

400 kcal

Bonus aftensmad :4mewantfood:

20-30 g ost

80 kcal

Så lander på en cirka 1400-1500. Det var også en dag uden træning i går. I dag skal jeg dok rive den løs med Bogsie i Parken - har lokket hende med til BB :tongue: Så der skal pumpes baglår!!! :devil:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Så lander på en cirka 1400-1500. Det var også en dag uden træning i går. I dag skal jeg dok rive den løs med Bogsie i Parken - har lokket hende med til BB :tongue: Så der skal pumpes baglår!!! :devil:

That's for sure! :superman: We'll be burning, we'll be burning... :firebounce::tongue:

Link to comment
Share on other sites

That's for sure! :superman: We'll be burning, we'll be burning... :firebounce::tongue:

Yeah, it buuuuuuuuurned!!!!!!!!!!!!!!!! :devil: Look for yourselves:

Træning lørdag 18 august

Morgencardio

Cykel 10,4 km

Stram Op

55 min

Cardio

Cykel 12 km

Baglår

Stiff legged DL

1x10 @ 40 kg

5x5 @ 60 kg

Good morning

1x12 @ 30 kg

1x10 @ 35 kg

2x8 @ 40 kg

Walking lunges med rotation

2x20 @ 10 kg

Glute

3x8 @ 35 kg

Leg curl

3x12 @ 35 kg

Og efterfølgende en cykeltur ud til Amager, hvor mig, ARMADA og Kevin venter på at Poul skal komme, så vi kan spise maden Anna laver :4mewantfood:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Efter at jeg var kommet hjem i går aftes, nød jeg en god portion af mit ny protein pulver. NØØØØØØØJ hvor smagt det bare godt! Kan ikke lade være med at tænke på det nu! :bigsmile: Men er nød at få slut på mit jorbær og chokolade først, egentlig :dry: - har haft det længe nu.

Træning søndag 19 august

Morgencardio

Cykel 10.4 km

Basis og skuldre

Opvarmning

Komplexes 3x5 @ 20 kg

Cleans

1x10 @ 20 kg

1x8 @ 22.5 kg

1x6 @ 25 kg

1x4 @ 27.5 kg

Fik pulsen dejligt op :smile:

Zercher GM

1x10 @ 30 kg

1x8 @ 35 kg

1x6 @ 40 kg

1x4 @ 45 kg

Poul var meget efter mig med min røv i går - de må have givet resultater! Jeg er MEGET øm i glut med idag!!!

Zercher squat

1x10 @ 35 kg

1x8 @ 40 kg

1x6 @ 45 kg

1x4 @ 50 kg

DB skulderpres

1x12 @ 8 kg

1x8 @ 10 kg

1x6 @ 12 kg

Prone DB flies

3x12 @ 2 kg

Lateral DB flies

1x7 @ 10 kg

1x9 @ 9 kg

1x11 @ 8 kg

Shrugs

2x12 @ 16 kg

1x12 @ 18 kg

Senere i aften bliver der også til en cykeltur hjem på 10.4 km :bike:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Tænkte også poste min mad som den ser ud en dag med træning. Sådan spiste jeg i går:

Morgenmad

40 g protein

20 g hørfrøolie

340 kcal

Før træning

1/2 banan

50 kcal

Efter træning

1/2 banan

40 g protein

250 kcal

Mellemmåltid

250 g grønne bønner

50 g sukkerfrie gummi bamser

110 kcal

Frokost

250 g blandede grønsager (majs, sukkerærter, gulerødder og broccoli)

150 g tun i vand

1/2 dl solsikkekerner

500 kcal

Mellemmåltid

40 g protein

200 kcal

Aftensmad

1 spsk pesto

200 g squash

1 peberfrugt

1 tomat

100 g kalkunsalami

300 kcal

Natte mad

30 g 17% ost

80 kcal

Totalt cirka 1800 kcal og 180g protein. (der ryger nogle bonus kalorier ned med al mælk jeg kommer i det kaffe og the jeg drikker i løbet af dagen)

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag 20 august

Vilde DOMs i dag fra al Zercher i går :4thumbup: Så er meget glad for det ikke var i dag jeg skulle holde Core...

Morgencardio

PW 3 km @ mig

+

PW 3 km @ mig+12 kg rygsæk

Cardio

PW 6 km @ mig+5 kg rygsæk

Og så mødte jeg op med Poul for en omgang i det meget stenede center La Fit :4flex:

Ryg og triceps

DB rows

1x12 @ 12 kg

1x8 @ 22 kg

2x6 @ 24 kg

BB rows

1x12 @ 40 kg

5x5 @ 60 kg

Latstræk

1x12 @ 7 plader

1x10 @ 7 plader

1x8 @ 7 plader

1x6 @ 8 plader

Bamse

1x14 @ 5 plader

1x12 @ 8 plader

1x10 @ 9 plader

1x8 @ 10 plader

For dem som ikke er vokset op med Bamse og hans venner:

(Bamse er ham i blåt)

French press

2x14 @ 20 kg

1x5 @ 25 kg

CG bænkpres

1x14 @ 20 kg

1x12 @ 25 kg

1x12 @ 30 kg

1x6 @ 35 kg

Kabel pres

1x8 @ 9 plader

1x8 @ 10 plader

1x8 @ 11 plader

Cardio

C2 roergometer 500 m 1:56:6

Ikke nogen god C2, den var ikke hurtig nok at samle kæden tilbage efter hvert træk...

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Cardio

C2 roergometer 500 m 1:56:6

Ikke nogen god C2, den var ikke hurtig nok at samle kæden tilbage efter hvert træk...

Ved højeste belastning og sejtræk synes jeg ikke det er noget problem. :smile:

Omvendt skal du som en mindre roer end mig, vel egentligt have en lavere belastning end de 10. Men alligevel tror jeg på sprintdistancerne godt det kan betale sig med en rimelig høj belastning. :smile:

Du må jo prøve dig lidt frem.

Ellers tough træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ved højeste belastning og sejtræk synes jeg ikke det er noget problem. :smile:

Omvendt skal du som en mindre roer end mig, vel egentligt have en lavere belastning end de 10. Men alligevel tror jeg på sprintdistancerne godt det kan betale sig med en rimelig høj belastning. :smile:

Du må jo prøve dig lidt frem.

Ellers tough træning :smile:

Aha... kørte den på 10 første gang jeg prøvede og havde den gang ikke problem med det. Men troede det ville gå bedre for mig på 7, fordi jeg ikke er så vildt stor og stærk, som du siger :smile: Men det var bare irriterende at man ikke kunne trække helt fra bund hver gang, fordi kæden ikke var strammet op endnu og jeg troede ikke det havde med belastningen at gøre, men at det var noget galt med maskinen.

Men så må jeg fremover prøve mig frem på de 8 og 9 også, for at se hvis de passer mig bedre end de 10. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt min dag i dag... Startede godt, men en god omgang PW til powerstudio og en omgang ben :4flex:

Her efter skulle jeg på salgskursus i Søborg. Havde tænkt gå hele vejen ud, men træningen tog længere tid end forventet, så jeg fik tage bussen. 2 busstopsteder senere, opdager jeg at jeg mistet mit dankort og min telefon! :unhappy: Springer af bussen og løber som en gnu tilbage til det sted hvor jeg stod på. HELDIGVIS låg dankortet der stadigvæk, men kunne ikke se min mobil....

Bruger et godt stykke tid på at kigge rundt, rundt busstopstedet og kigger på bakken hele vejen tilbage til powerstudio, for at se hvis jeg tabt den og den evt stadig låg på bakken.

Men nej... Så løber til SATS hovedkontor for at meddele hvad der var sket og se hvis jeg kunne komme med en anden dag.

Puha, det der er i hvert fald noget som får pulsen op hos mig!! Føles som jeg løbet et marathon og ikke kun de der 2-3 km fra powerstudio til Parken.

Nå, efter en hyggelig frokost med Poul og Jakob så skal jeg ud på arbejde igen. Sidder bare og samler mig en smule :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning i går, tirsdag 21 august

Fik jo faktisk lidt lavet i går, som fortjener at skrives op :smile:

Morgencardio

PW 6 km

Forlår og læg

Dødløft

1x10 @ 40 kg

5x5 @ 65 kg

Squat

1x10 @ 30 kg

2x6 @ 50 kg

3x3 @ 55 kg

Reverse lunges

1x18 @ 12 kg

2x18 @ 22 kg

Leg extension

1x12 @ 25 kg

1x12 @ 30 kg

1x12 @ 35 kg

Lægpres

1x12 @ 25 kg

1x12 @ 30 kg

1x12 @ 35 kg

Cardio

PW 5 km

Mere cardio

Cykel 10,4 km

SATS Core

25 min

Aftencardio

Cykel 10,4 km

Gårdagen bød også på lidt energy boosting med Salsa burger, resterne af vores peanutbutter og en god portion Muscle milk :4mewantfood: Kunne godt mærke det i stængerne i dag, at jeg fået lidt carbs ned i går :firebounce: Cykelturen på arbejde kørte bare af sig selv og kunne give den max på træningen :smile:

Træning onsdag 22 august

Morgencardio

Cykel 10,4 km

Cardiodag og core

Cardio

Cykel 30 km i intervaller

24 min lange

24 min intermediære

24 min korte

724 kcal ædt op i alt :superman:

OH squat

4x6 @ 20 kg

Militærpres

3x7 @ 20 kg

Fat man pull ups

3x7

Triceps PU

1x14

2x6

Reverse crunches på bold

3x8

Ballistiske hypers

6x4

Aftencardio

Cykel 11 km

Sidder nu og spiser en rigtig god omgang af ekstremt simpel og ekstremt god mad - bacon, æg, tomat og champignons. Det er bare dejligt at være på diæt, det er! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag 23 august

Morgencardio

Cykel 10.4 km

Cardio

Cykel 12 km

Bryst og biceps

Bænkpres

1x10 @ 30 kg

1x5 @ 40 kg

1x4 @ 42.5 kg

1x3 @ 45 kg

Decline bænkpres

1x10 @ 25 kg

3x12 @ 30 kg

Incline bænkpres

1x10 @ 25 kg

3x7 @ 30 kg

Push ups

3x12

BB curl

5x5 @ 27.5 kg

Kabel curl

1x8 @ 30 kg

1x8 @ 35 kg

1x8 @ 40 kg

enten er den kabelmaskine meget nem, eller så er jeg blevet sætrkere i biceps :smile: De var slet ikke hårde, som de plejer.

Hammercurl

16 @ 10 kg

14 @ 10 kg

12 @ 10 kg

Efter bænkpressen (som jeg heldigvis kørte næst sidst igår) fik jeg vildt ondt i nakken. Kom bare pludseligt efter det sidste sæt og jeg kunne slet ikke bevæge mig. Først var smerten helt ekstrem og jeg fik kvælme og var nød at sætte mig ned. En sød pige (som jeg tror er instruktør i Parken) kom frem og spurgte hvis jeg var OK. Jeg troede jeg bara strukket nakkemusklen, så sagde at det nok skulle blive bedre igen.

Efter at ha tjekket mig selv for sensibilitetspåvirking og muskelfunktioner i armen, gik jeg over og lavede mine push ups. Gjorde pisse ondt, så droppede C2 træningen og gik op til Poul, som sendte mig til kiropraktorn. Han lavede forskellige funktionstester og havde en eller anden teori om at jeg havde en gammel låsning i øvre brystryggen, som påvirket nervforsyrningen til serratus og dermed funktion og styrke i min skuldre. Min trapezius skulle dermed have kompenseret længe og nu til sidst ikke klaret det mere, hvorfor jeg fik akutte smerter i den. Og den her låsning skulle stamme fra før jeg var teenager og det var derfor jeg havde den holdning jeg har og bla bla bla... :blink: Lidt alternatitvt synes jeg nok det lyder, men OK. Kan ikke rigtigt mærke den store forskel, men det var i hvert fald rart at vide det ikke var i selve nakken skaden sat.

Så han knækkede og drejede og masserede og sagde jeg ikke må træne tung styrketræning før det ikke længere gør ondt :cry3: Så de næste par dage, står den kun på kondition og så en smule stram op og core.

Link to comment
Share on other sites

Igår blev det ikke til så meget træning - hele dagen var booket op med et forretningsspil med SATS. 12 timer, plus at jeg åbnede i Brøndby om morgonen og så masser med kodimagnyl for nakkens skuld. Puh, jeg var kvæstet til sidst og følte mig som en junkie :laugh: Heldigvis havde jeg to meget ivrige damer på mit hold, som gerne fattede beslutninger og styrede det hele, så jeg havde det fint med at holde styr på tiden :bigsmile: Men tog hjem så snart det hele var færdigt, da jeg begyndte få alt for ondt igen. Så jeg tror jeg fået en god indblik i hvordan smertepatienter kan have det og kan nu godt forstå hvorfor de er i konstant dårligt humør.

Så, det jeg dog fik lavet, var cykel 2 x 10,4 km og det har jeg også fået lavet i dag. Plus en stram op oveni, hvor jeg kørt med lette vægte for nakkens skyld. Den får det stille og rolig bedre, så det er dejligt :smile:

En anden god nyhed er også at min mobil er tilbage! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Linis

SUPER spændende udfordring - godt mere flere medicinere i den trænede verden! :4flex:

Kan varmt anbeflae DC som begyndersted - super godt humør og virkelig god stemning :w00t: men at de svenske nybegynder i BB-klassen skulle være små er vist ikke helt rigtigt :wink: dog er det ikke afskrækkende - i reglen er det sådan at AF pigerne i top-3 er større end BB-erne - men de er nu også massive!!

(Nu skal måske ikke sige for meget, ved jo ikke helt sikker hvor meget masse der er under fedtet, men tror jeg vil kunne se OK ud med en kampvægt på 52-57 kg. :4flex: )

Ellers er der vel DM her hjemme, som kunne være interessant :smile:

Diæt update

BW: 67,0 kg

Fedt% Standard: 20,8

Fedt% Athletic: 13,5

FFM: 57,7 kg hhv 63,1 kg

... der er vist et eller andet i dine beregninger som ikke helt stemmer :wink: eller har du tænkt dig at brænde i omegnen af 5-10 kg muskler af :4smartass:

GOD VIND med projektet!!

Link to comment
Share on other sites

Hej Linis

SUPER spændende udfordring - godt mere flere medicinere i den trænede verden! :4flex:

Kan varmt anbeflae DC som begyndersted - super godt humør og virkelig god stemning :w00t: men at de svenske nybegynder i BB-klassen skulle være små er vist ikke helt rigtigt :wink: dog er det ikke afskrækkende - i reglen er det sådan at AF pigerne i top-3 er større end BB-erne - men de er nu også massive!!

... der er vist et eller andet i dine beregninger som ikke helt stemmer :wink: eller har du tænkt dig at brænde i omegnen af 5-10 kg muskler af :4smartass:

GOD VIND med projektet!!

Hej Norah og tak for støtte! :smile:

Nej, den der Tanita måling stoler jeg ikke vildt meget på, så den kører jeg mest med som en "for sjov" ting, da jeg ikke har noget kamera så jeg kan smide op billeder :wink: Og tang er så svært at bruge på sig selv.

Min gættede konkurrencevægt baserer jeg mest på tidligere vægt og udseende, hvor jeg været rigtigt langt nede i fedtprocent. Samt ud fra en veninde jeg har som stiller op i BB og har cirka de samme proportioner som mig, bare 5 cm kortere. Når jeg kigger på dem som stiller op i +57 kg, har jeg bare meget svært at tro jeg kan være SÅ massiv inunder fedtet. Sidst jeg var rigtigt langt nede i fedtprocent er nu 2 år siden. Den gang 58 kg med en fedtprocent på 8,9. Har siden den gang kun trænet for at bygge muskler i et år, så godt spørgsmål hvor meget der egentlig er kommet på. Det tror jeg du kan skønne bedre end mig, med din erfaring :smile:

Men uanset hvad, det skal blive fedt at prøve og den første omgang her nu bliver mest for at få smage på det - er jo lidt sen på den, egentlig, og nu kom den her skade lidt i vejen :unhappy: Men jeg klør på og så må vi se hvad som sker :smile: Om ikke andet, så for at vide hvordan jeg skal gøre det til DM næste år!

----------------------

EDIT: Kiggede på det igen i dag og kan da se at jeg slet ikke kan regne med procent længere :laugh: Med athletic ville det give nærmere 57 kg fedfri masse og med standard cirka 53-54.

Bliver godt at få bonruller til vægten igen snart, så jeg ikke skal behøve stå og regne det ud på egen hånd :tongue:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Min nakke begynder stille og rolig at blive bedre igen. Fik Poul til at give den godt med tæsk igår og det tror jeg gjorde "susen". :smile:

Men venter et par dage mere før jeg går igang med min split igen for allvor. Denne uge bliver det næsten kun cardio, som også passer mig fint da jeg skal løbe et DHL løb på tirsdag. Og jeg plejer være god til at holde på muskler, så jeg er ikke så bange for at jeg bliver meget mindre de her dage.

Så hver dag skal jeg, udover "rigtig" cardiotræning, gå minimum 2 timer, eller cykle minimum 1 time. I går nåede jeg ikke op på dette, der blev det kun gåtur til Brøndby. Men i dag regner jeg med at komme op på en god mængede :superman:

Drømte om Decembercupen i nat - jeg nåede ikke at komme i form til BB, så stillede op i fitness i stedet for og alle dommere klagede over at jeg havde for store lår :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Min nakke begynder stille og rolig at blive bedre igen. Fik Poul til at give den godt med tæsk igår og det tror jeg gjorde "susen". :smile:

Men venter et par dage mere før jeg går igang med min split igen for allvor. Denne uge bliver det næsten kun cardio, som også passer mig fint da jeg skal løbe et DHL løb på tirsdag. Og jeg plejer være god til at holde på muskler, så jeg er ikke så bange for at jeg bliver meget mindre de her dage.

Så hver dag skal jeg, udover "rigtig" cardiotræning, gå minimum 2 timer, eller cykle minimum 1 time. I går nåede jeg ikke op på dette, der blev det kun gåtur til Brøndby. Men i dag regner jeg med at komme op på en god mængede :superman:

Drømte om Decembercupen i nat - jeg nåede ikke at komme i form til BB, så stillede op i fitness i stedet for og alle dommere klagede over at jeg havde for store lår :laugh:

LOL!!

Det er god humor det der.

Hvis du havde fortalt mig den historie, havde jeg helt sikkert vågnet op. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag 28 august

Morgencardio

PW 3,5 km

Cardio

PW 3,5 km

Cykel 10,4 km

Cykel intervaller 18 km

SATS Core

Aftencardio

Cykel 10,4 km

Har besluttet mig for helt at droppe spisedage frem til konkurrence. Men i stedet bare lege lidt op og ned med carbs i mit ellers kontrollerede kalorieindtag, hvis jeg føler der bliver brug for det.

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Træning tirsdag 28 august

Morgencardio

PW 3,5 km

Cardio

PW 3,5 km

Cykel 10,4 km

Cykel intervaller 18 km

SATS Core

Aftencardio

Cykel 10,4 km

Har besluttet mig for helt at droppe spisedage frem til konkurrence. Men i stedet bare lege lidt op og ned med carbs i mit ellers kontrollerede kalorieindtag, hvis jeg føler der bliver brug for det.

Hej Linis :bigsmile:

Læser med i din log. Er det ikke først i december du skal stille op? Er det ikke tidligt at droppe spisedag? :4mewantfood: og skal du ligge på de 1500- 1800 kcal indtil da?

Eftersom jeg jo ved, at du spiser lidt kuldydrat, vil jeg høre om du nogensinde har oplevet at få det rigtig dårligt når du så spiser ekstra kulhydrat? :crazy: Jeg har prøvet at læse lidt i min ernæringsbøger, men kan ikke rigtig finde noget om det. Så vil bare høre om dine erfaringer, da jeg de seneste gange jeg har spist ekstra kulhydrat har fået det virkelig sært.. :4crutches:

På forhånd tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Linis :bigsmile:

Læser med i din log. Er det ikke først i december du skal stille op? Er det ikke tidligt at droppe spisedag? :4mewantfood: og skal du ligge på de 1500- 1800 kcal indtil da?

Eftersom jeg jo ved, at du spiser lidt kuldydrat, vil jeg høre om du nogensinde har oplevet at få det rigtig dårligt når du så spiser ekstra kulhydrat? :crazy: Jeg har prøvet at læse lidt i min ernæringsbøger, men kan ikke rigtig finde noget om det. Så vil bare høre om dine erfaringer, da jeg de seneste gange jeg har spist ekstra kulhydrat har fået det virkelig sært.. :4crutches:

På forhånd tak :smile:

Jeg har før aldrig brugt det der med spisedag, det har jeg i princip kun gjort det sidste år. Og jeg synes at min "gamle" måde at køre diæt på har virket lidt bedre, derfor går jeg tilbage til det :smile: Men skal forsøge ligge på 2000-2200 kcal om dagen, 160 g protein, 60 g fedt og resten carbs til jeg ikke længere taber mig. Når det sker, skærer jeg ned på carbs til cirka 1600-1800 kcal osv...

Det der med at få det dårligt fra kulhydrater kender jeg godt - især hvis jeg spiser dem om aftnen og går og lægger mig bagefter. Så har jeg det rigtigt skidt om morgonen. Men det sker aldrig når jeg spiser dem om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Hey sveske,

Tillykke med jobbet :4thumbup: (Poul sladrede i går)

Du bliver en travl dame nu, hva´?

Tak! :smile:

Glæder mig vildt meget til at starte. Jo, det bliver helt sikkert travlt med alt jeg skal lære, men til gengæld tror jeg det kommer føles mere overkommeligt at få 2 dage fri om ugen (det regner jeg med at man får som CK - fri i weekenden, med mindre man vælger at arbejde der, men det er måske noget jeg misforstået...krydser fingrer...) i stedet for 1 dag om ugen, som jeg har det nu. Jeg tror at mange, korte vager gør at man føler sig mere hængt op, end lidt færre, men længre.

Og hvis man kigger på det rent tidsmæssigt, bliver dagerne ikke længre end på lægestudiets første halvdel. Og der havde jeg masser med fritid, har aldrig trænet så meget som jeg gjorde der - man skal bare planlægge lidt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag 29 august

Morgencardio

Cykel 10,4 km

Qadrathlon...eller hvad man skal kalde det...:smile:

Løb

2,2 km intervaller

2,8 km op ad 7 grader bakke - pissehårdt!!

Roergometer

1000 m

De første 500 m startede rigtigt godt, føltes som jeg havde masser med kraft og fik en mellemtid på 1:44:5 :firebounce:

Her efter tog energin helt slut - det var ingenting tilbage at trække med! Men skulle bare klare det under 4 minutter! Og efter et halvdant tempo frem til de sidste 200 m, lykkedes jeg samle lidt kraft og kom i mål på 3:55:5 :smile:

Cykel

10 km i intervaller

Armcykel

800 m

Fuldstændigt udsolgt

Efter en hyggelig aften på arbejde, hvor jeg holdt et "kage-event", var der så kun en sidste cykeltur tilbage hjem på 10,4 km. Nu skal jeg bare spise, se House og hygge :smile:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share