Return of the Rogue Warrior


Musashi
 Share

Recommended Posts

Hey Musashi

Hvordan står det til ved Helmand? Det lyder lidt hot inde på HOK

D går fint... Lidt hektisk og hedt ind i mellem... Men alt i alt fint... Er lige inde i lejren og genordne inden vi drager ud igen....

Håber at I holder skansen derhjemme i DK, og det lyder spændende om du kommer forbi BH til den grundlæggende træning... Som sagt kan jeg kun anbefale det.

Stay sharp

Do not fear the night!!! Fear what hunts at night!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 823
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Do not fear the night!!! Fear what hunts at night!!!

Saa sandt!!! Der er virkelig nogle nasty vaesener i oerkenen...

Virkelig fedt at hoere fra livet der, og god stil at traene KB's paa patrulje :superman:

Fedt billede, der ser temmelig fladt ud :inlove: Troede egentlig at der var langt flere bjerge i helmand? En anden dag skal jeg nok vise et billede fra 'min' oerken.

Waits - Fra en anden og fredeligere oerken.

Link to comment
Share on other sites

Saa sandt!!! Der er virkelig nogle nasty vaesener i oerkenen...

Virkelig fedt at hoere fra livet der, og god stil at traene KB's paa patrulje :superman:

Fedt billede, der ser temmelig fladt ud :inlove: Troede egentlig at der var langt flere bjerge i helmand? En anden dag skal jeg nok vise et billede fra 'min' oerken.

Waits - Fra en anden og fredeligere oerken.

Hej mester

Glæder mig til at se pics. Der er også bjerge hvor vi er indsat. Vi kører i terræn mellem 1000 og 1700m højde, og længere mod nord rejser de sig endnu højere. Højden påvirker både vejrtrækningen og gør at der er væsentlig koldere end i selv helmand-dalen.

Har en fed film hvor jeg er igang med 10-minutters snatch test, mens der lander en chinook i baggrunden. Det er sgu god stemning.

Ellers kan der læses mere detaljeret om mine oplevelser her:

http://www.berlingske.dk/udland/artikel:ai...:fid=100101052/

Link to comment
Share on other sites

Spændende blog, hvordan er du dog kommet igang med det?

Hvis jeg tager KSE hos jer, kan jeg da frit søge videre i systemet eller er man på nogen måde bundet til eskadronen?

Der er indtil videre ingen stavnsbinding i forsvaret, men på øen ser man helst at man lægger lidt tid i eskadronerne. Der er dog masser som søger til andre tjenestesteder eller søger på befalingsmandsskole. En ting du skal være opmærksom på er at vi generelt på øen ikke sender folk på sergentskole før efter minimum et år i en eskadron, og så ser vi helst at folk kommer tilbage til os og gør tjeneste. Men når man først er blevet spejder er der jo også kun Aalborg eller Kongsøre tilbage :wink: , hvis ikke man skal træde et par trin ned af stigen.

Link to comment
Share on other sites

Ok lyder godt. Men sergentskole er vel noget man selv søger?

Min situation er nemlig den, at jeg også gerne vil på universitetet engang inden det bliver for sent. Og samtidig trækker korpset meget i mig, så planen var at bruge et minimum af tid i de almene enheder og så søge ind. Dermed ikke sagt, at jeg bare vil ind så hurtigt som muligt. Værnepligt hos Livgarden eller konstabelelev og så sergentskole føler jeg må være et minimum.

Men at "hænge" fast i flere år hos de alm. styrker, føler jeg ikke at jeg har tid til.

Men jeg kan sagtens se, at man let kommer til at røvrende folk ved bare at tage raketvejen.

Link to comment
Share on other sites

Hej Dennis,

Godt med lidt opdateringer - og spændende/skræmmende blog på Berlingske. Du/I gør et fantastisk stykke arbejde. Jeg håber vi sammen med Guarden igen kan finde tid til lidt fællestræning, når du vender hjem til mere civiliserede forhold.

Pas godt dig selv.

P.s Skal vi ikke se den snatch film? :partytime2:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Kunne noget femkamp med en prof friste? :devil:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...mp;#entry965247

Ja, det kunne det helt sikkert, hvis tid og sted passer. Dåsbjerg er for cool på hinderbahn. Men jeg er jo først hjemme en gang i februar og skal være med til at køre enkeltkæmperkursus lige bagefter. Men hvis det passer ind i skemaet så er jeg klar til at give den gas med resten af MOL krigerne.

Er i øvrigt kommet til Camp Bastion med henblik på lidt julehygge inden vi drager ud igen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej Mester

ked af at høre at folk misbruger din blog på berlingeren.

Hvis du sender din e-mail til mig på en PM, sørger jeg lige for, at du får den officielle invitation til femkamps-cuppen. Så kan du jo dele den ud til eskadronen dernede :smile:

Invitationen er en PDF-fil og jeg kan ikke få den til at samarbejde med MOL, desværre

Link to comment
Share on other sites

I'm back!!!

Så er krigeren tilbage i de vante omgivelser efter 5 måneder i Afghanistan, hvorunder loggen er blevet misvedligeholdt til fordel for andre medier. Kroppen og formen er heller ikke på toppen efter lange indsættelser og mindre tid til træning (Pistols og OAP sidder dog glimrende pga træningen i høj grad har været begrænset til GTG). Nu skal træningen startes op igen, og loggen genoplives.

Træningen vil som altid bestå af:

Kettlebells

Diverse kropsvægtstræning... reb-træning, dips, pullups, GTG pistols og OAPU, cirkeltræning etc.

Styrketræning med fokus på dødløft, squat, military press osv.

Løb - orienteringsløb, interval, bakketræning osv.

March - lang og kort distance, støvleløb m.v.

Forhindringsbane

Boksning

Svømning

Div. udstrækning

Og nu tilsat..

Clubbells

Be Breathed

Qi Gong

Ringe

Målsætningen er indledningsvis at få forbedret grundformen til det niveau jeg havde da jeg tog afsted, og samtidig stifte bekendskab med et par nye discipliner. Derefter må vi se på hvilken retning træningen skal tage.

It's nice to be back...

Link to comment
Share on other sites

Huuuuuuuujjjjjjjjaaaaaaa :4thumbup:

Velkommen tilbage kriger. Det var en fornøjelse at følge din blog, og jeg vil trofast følge med her også. Jeg misunder dig for at være tilbage i DK. Håber du er blevet en del klogere uden for mange ar på dig selv.

Jeg er stolt og glad for at det er folk som dig tager ud, når der er brug for det.

W :superman:

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hjem :bigsmile:

Jeg formoder man godt kan blive lidt træt af sandfarvede omgivelser, har (foreløbig) kun haft fornøjelsen af at se billeder dernedefra, da vi har et par BM'er fra Hold 1 på FSU :tongue:

Jeg vil også tillade mig at følge lidt med her :smile:

Sand, støv og mudder er ikke umiddelbart noget jeg længes efter.. Vi har nogle pointers til FSU omkring udstyr, fremgangsmåder og indretning af ambulancen, så det kan være jeg lige smider dig en PM hvis vi har svært ved at trænge igennem ad kommandovejen?

Dagens træning so far:

Bent press:

1 x 20kg (H+V)

1 x 30kg (H+V)

1 x 35kg (H+V)

1 x 37,5kg (H+V) + 5 lock outs

1 x 40kg (H+V) + 5 lock outs

1 x 42,5kg (H+V) + 5 lock outs

1 x 45kg (H+V)... Super lækkert løft, specielt med barbell giver det en supper følelse i kroppen

Zecher Squats

1 sæt x 10 reps x 45kg

1 sæt x 5 reps x 70kg

3 sæt x 5 reps x 80kg (Damn, den øvelse bliver hurtig tung...) :crazy:

Dødløft:

1 sæt x 5 reps x 110kg (OH Grip)

3 sæt x 5 reps x 140kg (Mixed Grip)

Dips/Pullups Supersæt:

4 sæt x 6 reps x BW+10kg (Er gået sindsygt meget tilbage i pullup-styrke... Grrrr.. Der skal arbejdes :devil: )

Det føles sindsygt godt at få rykket i nogle tunge vægte med ordentligt udstyr med god plads osv. Fik ad flere omgange smadret gulvet i "styrketeltet" dernede, når jeg smed vægten fra dødløft. Så må de bare lære at lave en ordentlig platform... Hehe :4mewantfood:

Fik lige taget nogle stats (ikke at jeg umiddelbart kan bruge dem til så meget med meget sjovt at se udsvingene over tid):

Alder: 26

Højde: 171cm

Vægt: 73,3kg

BMI: 25,1

Fedtprocent: 11,1%

Inden alt for længe tilgår der resultater fra coopertest, 8km terrænløb, forhindringsbanetid osv.

Nu skal der noget kvalitetsføde i maskinen inden jeg skal ind og hilse på de to mutanter Mr. Guarden og K. Jay.

Afsluttet med lidt abs/mobility/udstrækning etc.

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Sand, støv og mudder er ikke umiddelbart noget jeg længes efter.. Vi har nogle pointers til FSU omkring udstyr, fremgangsmåder og indretning af ambulancen, så det kan være jeg lige smider dig en PM hvis vi har svært ved at trænge igennem ad kommandovejen?

Uanset hvad må du meget gerne smide en PM - jeg tror ikke jeg p.t. har nemmere ved at trænge igennem, men det er altid rart at få input, i så fald jeg tilkradser mig indflydelse efter endt reservelægekursus. Bare det er jeg ingen rang har og vi tidligere blev tituleret 'underlæger' på nuværende tidspunkt markerer ligesom vores meget lille indflydelsesterritorie lige nu :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ja det er nu godt at høre at I kom hjem i godt behold.

skal du have patruljekursus næste år?

Hllaøj mester.. Tja, det lader lidt komme an på hvad der ellers kommer af muligheder, men det er da bestemt ikke umuligt. Der er nogle andre optioner i spil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share