Return of the Rogue Warrior


Musashi
 Share

Recommended Posts

  • Replies 823
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning de sidste par dage:

Tirsdag: Amok-dag med sledgehammer = ukendt antal sæt af 100 slag under en laaaaang dag på skydebanen

Onsdag: Hygge med 24' og 40' på skydebanen... Brugte tiden på lidt hyggeinstruktion af mine ofre :devil: .. Desuden en ordentlig røvfuld MP og pistols med 24kg... Samt en masse flips i diverse plan..

Torsdag: Samme som onsdag plus 3 kilometer spurt i fuld kampudrustning (30kg) på 16min som deltager i showrækken af Bornholms firmastafet... Tømte mavesækken da jeg kom i mål så der blev givet alt hvad kroppen havde... :devil:

Stay tight/

Link to comment
Share on other sites

Fredag:

100 snatches på 5 min

Stige/kombo med 1 x swing, 1 x clean, 1 x high pull, 1 x snatch optil 5 af hver...

Lækker lille hyggetræning... Utroligt som korrekt vejrtrækning gør snatch til en fornøjelse.. Ser frem til snart at lave PR i SSST.. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Forklar nærmere... please :tongue:

/MIchael

Let's see... Dyb indtrækning i bunden af snatchet efterfuldt af skarp udånding i toppen, efterfuldt af skarp indånding i toppen med udånding mens kuglen sænkes... Det er lidt svært at forklare, men i princippet indlægges en ekstra vejrtækning i hver rep. :blink: ...

Link to comment
Share on other sites

Let's see... Dyb indtrækning i bunden af snatchet efterfuldt af skarp udånding i toppen, efterfuldt af skarp indånding i toppen med udånding mens kuglen sænkes... Det er lidt svært at forklare, men i princippet indlægges en ekstra vejrtækning i hver rep. :blink: ...

Jeg trækker sgu aldrig vejret, når jeg laver snatch test!! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Tema: Teknik på Bent press, military press og pistol

Alle sæt er selvfølgelig taget BTB

Bent press: 24kg x 5reps, 28kg (16+12) x 1rep, 32kg x 2 rep x 2 sæt, 36kg x 1 rep (24+12)

Hot damn, det er svært at få to kettlebells til at balancere inde i min bette børnehånd

Pistols: 1 x 24kg, 1 x 28kg, 2 x 24kg, 3 x 24kg, 1 x 24kg, 2 x 24kg, 3 x 16kg, 3 x 16kg

alternated with:

Military press: 1 x 24kg, 1x 28kg, 2 x 24kg, 3 x 24kg, 1 x 24kg, 2 x 24kg, 1 x 32kg, 5 x 24kg

Alle teknikker blev udført med fokus på at opnå maksimal spænding, samt at få det fulde udbytte af åndedrættet, dvs. miste mindst mulig spænding imellem reps.

Snatch Running the Rack

16 x 20reps (BTB)

24 x 15reps (BTB)

32 x 5 reps (BTB)

x 2

Udført uden pause med hurtigst muligt skifte imellem de forskellige bells. Er blevet helt bidt af at få DARC Snatch til at virke glidningsfrit...

Til sidst lidt swingflips med 12, 16 og 24kg

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Let's see... Dyb indtrækning i bunden af snatchet efterfuldt af skarp udånding i toppen, efterfuldt af skarp indånding i toppen med udånding mens kuglen sænkes... Det er lidt svært at forklare, men i princippet indlægges en ekstra vejrtækning i hver rep. :blink: ...

Okay skipper - det er også sådan jeg trækker vejret under snatch. :bigsmile:

/Michael

Link to comment
Share on other sites

http://forsvaret.dk/FKO/Nyt+og+Presse/%C3%...e+i+Helmand.htm

Hvad siger de bornholmske krigere til alt den uro?

Vi tager det stille og roligt. Vi har hele tiden været klar over hvad det drejede sig om dernede, så ingen panik her. Vi har jo snart forberedt os i den bedre del af et år, så vi føler os sgu rimelig godt forberedt. Desuden har vi jo den fordel at vi allerede har folk dernede, som giver os et godt billede af situationen og vores modstanders handlingsmønster, hvilket jo giver os gode muligheder for at optimere taktikker, teknikker og procedurer.

Det der nok går os (og vores pårørende ikke mindst) mest på er pressens umådeligt uproffessionelle dækning af Helmand og vores indsats dernede. Det er belastende for pårørende at høre deres sønner, kærester og brødre blive refereret til som skydeskiver, sitting ducks og vores lejre som dødsfælder.. Det er IKKE virkeligheden de skildrer og jeg tvivler efterhånden på om de har nogen som helst interesse i at virkeligheden.

Summa summarum: Vi ser frem til at komme afsted og gøre vores arbejde! :bigsmile:

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Godt at høre. Jeg forstår heller ikke, hvorfor mediaerne skal skabe så meget drama. Det er utroligt at de ikke kan tænke udover deres egen navle, især når det gælder sådanne situationer.

Men lyder også som om, at de eneste der ikke har styr på, hvad der sker dernede er mediaerne.

http://forsvaret.dk/HOK/Nyt+og+Presse/ISAF...ar+planlagt.htm

Link to comment
Share on other sites

Det bliver desværre ikke til den vilde krigertræning for øjeblikket da den "missionsorienterende" uddannelse har ramt os... Men det blev da lige til denne lille workout:

Fun with kettlebells a la Jeff Martone:

1½ minut interval med 30sek pause med 24kg KB:

Snatch venstre - flip swing håndskifte - snatch højre - flip swing håndskifte

Pause

Snatch - DARC snatch - snatch - DARC snatch

Pause

Snatch - flip dobbelt tap swing håndskifte :crazy: - snatch

Pause

Flip swing med "handle over" - "handle under" - "handle left turn" - "handle right turn" - flip swing håndskifte

Pause

20 snatch venstre - 20 snatch højre

Pause

Dobbelt KB Turkish getup (2 x 12kg)

Lynhurtig lille workout som fik sveden til at drive af mig

Link to comment
Share on other sites

Hvordan udføres den..?

Ellers fed snatch WO.. :4thumbup:

/Michael

Nu ved jeg jo ikke hvordan Musashi gjorde, men man kan gøre sådan her: :smile:

Hvis det skal læses som 12kg i hver hånd (hvilket jeg regner med) er det så en "double no hands TGU", så starter du med at komme op til siddende ved at bruge benene lidt til hjælp. Du trækker benene lidt ind til kroppen, sparker væk og bruger momentet til at få overkroppen op fra gulvet. Herfra skal et ben "foldes" bagud og så op i lunge-positionen derfra.

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg jo ikke hvordan Musashi gjorde, men man kan gøre sådan her: :smile:

Hvis det skal læses som 12kg i hver hånd (hvilket jeg regner med) er det så en "double no hands TGU", så starter du med at komme op til siddende ved at bruge benene lidt til hjælp. Du trækker benene lidt ind til kroppen, sparker væk og bruger momentet til at få overkroppen op fra gulvet. Herfra skal et ben "foldes" bagud og så op i lunge-positionen derfra.

Yessir... præcis sådan der :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Lækkert træningspas. Der er sgu ikke noget bedre end at nå sådan en god omgang træning, når man er presset og egentlig ikke har tid! :superman:

Nej, det er totalt fedt at få fyret kvalitetstræning af på en dag, hvor skemaet stresser en mere end godt er. Det lader mig totalt op.

Skemaet var lige så eller mere presset i dag, og da jeg ringede til kæresten og beklagede min nød, svarede hun køligt; "Du kan da bare tage en 10min snatch test".. Det tager kun 10 min"... Man skulle næsten tro hun havde taget noget af den onde russers mentalitet til sig, for der var ingen medlidenhed at hente, snarere tværtimod...

Så med den melding var der jo ikke andet for end at tage de 10min ud:

SSST: 183stk. Var ikke specielt presset, men jeg havde en for langsom kadance på de første 5 min, og derefter var det svært at hente. Next time 200+ :devil:

Igen super fedt at trække 10min ud hvor man bliver gennembrugt i hele kroppen og får kredsløbet belastet maximalt:... KB :wub:

Link to comment
Share on other sites

Nej, det er totalt fedt at få fyret kvalitetstræning af på en dag, hvor skemaet stresser en mere end godt er. Det lader mig totalt op.

Skemaet var lige så eller mere presset i dag, og da jeg ringede til kæresten og beklagede min nød, svarede hun køligt; "Du kan da bare tage en 10min snatch test".. Det tager kun 10 min"... Man skulle næsten tro hun havde taget noget af den onde russers mentalitet til sig, for der var ingen medlidenhed at hente, snarere tværtimod...

Så med den melding var der jo ikke andet for end at tage de 10min ud:

SSST: 183stk. Var ikke specielt presset, men jeg havde en for langsom kadance på de første 5 min, og derefter var det svært at hente. Next time 200+ :devil:

Igen super fedt at trække 10min ud hvor man bliver gennembrugt i hele kroppen og får kredsløbet belastet maximalt:... KB :wub:

Hej min staerke kriger.

Jeg ved jo hvad der goer dig glad og traet. Saa KB var det eneste der laa lige for. Men hvad med mig - skal jeg ikke ogsaa have en forelsket smiley, nu jeg kender dig saa godt? :icecream:

Kys fra Chennai.

Edited by Rosa-Viola
Link to comment
Share on other sites

Hej min staerke kriger.

Jeg ved jo hvad der goer dig glad og traet. Saa KB var det eneste der laa lige for. Men hvad med mig - skal jeg ikke ogsaa have en forelsket smiley, nu jeg kender dig saa godt? :icecream:

Kys fra Chennai.

Selvfølgelig, min skat!! :wub::wub::wub: ... Hermed sendt... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hey champ... Jeg fik vist aldrig skrevet det, men det var max sejt gået af dig, og de andre, til firmastafetten.. Respekt!!! :4thumbup:

Thanx, boxer!! Så du os?? Blev sgu lidt træt ude på ruten... :laugh: ... Når desværre ikke at komme til boksning igen før en gang til marts eller april!! Nu står den på øvelse i et par uger og så er jeg afsted på forkommando... Klaus og de andre når heller ikke at komme til Evolution Race af samme grund.. Meganederen :mad:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share