Return of the Rogue Warrior


Musashi
 Share

Recommended Posts

Søndags pre-RKC træning featuring Jedi-Master Guarden i de legendariske faciliteter hos WT-Centeret....

Opvarmning:

Tohåndssving: 32' x 20r

Ethåndsswing: 32' x 10r (BTB) x 3s

Swing/clean kombo: 32' i 4 serier af 3 reps til hver side

Derefter blev jeg sat totalt til vægs af Mesteren med to stk. 25lbs clubbells... Kan ikke navnene på diverse øvelser, men der er et styrkeaspekt i skulderen jeg virkelig mangler... Plus en måde at koordinere kroppen på jeg på ingen måde er vant til.... Ergo der må anskaffes sådan en kølle...

Derefter...

Bent Press:

32' x 3r (BTB) x 3s

2hands anyhow:

32' + 24' x 2 singler (BTB)

Sidepress:

24' x 5r x 3s Overraskende nemt i forhold til hvor svært jeg har ved MP

MP:

32' x 2 singler (BTB) Guarden ownede mig fuldstændigt ved lige at MP 32' 6r :crazy::crazy: ... Der må være en regel et eller andet sted om at man ikke må ydmyge folk med deres eget grej.... :laugh:

Snatch:

32' x 15r (BTB)

24' x 15r (BTB)

24' x 10r (BTB)

24' x 8r (BTB)

Så, Nu er poterne også slidt, så nu skal den indre wolverine vækkes så jeg er helet i bund inden en ny uge truer i morgen... GRRRRRRRRRRRRRRRR :devil:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 823
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Søndags pre-RKC træning featuring Jedi-Master Guarden i de legendariske faciliteter hos WT-Centeret....

Opvarmning:

Tohåndssving: 32' x 20r

Ethåndsswing: 32' x 10r (BTB) x 3s

Swing/clean kombo: 32' i 4 serier af 3 reps til hver side

Derefter blev jeg sat totalt til vægs af Mesteren med to stk. 25lbs clubbells... Kan ikke navnene på diverse øvelser, men der er et styrkeaspekt i skulderen jeg virkelig mangler... Plus en måde at koordinere kroppen på jeg på ingen måde er vant til.... Ergo der må anskaffes sådan en kølle...

Derefter...

Bent Press:

32' x 3r (BTB) x 3s

2hands anyhow:

32' + 24' x 2 singler (BTB)

Sidepress:

24' x 5r x 3s Overraskende nemt i forhold til hvor svært jeg har ved MP

MP:

32' x 2 singler (BTB) Guarden ownede mig fuldstændigt ved lige at MP 32' 6r :crazy::crazy: ... Der må være en regel et eller andet sted om at man ikke må ydmyge folk med deres eget grej.... :laugh:

Snatch:

32' x 15r (BTB)

24' x 15r (BTB)

24' x 10r (BTB)

24' x 8r (BTB)

Så, Nu er poterne også slidt, så nu skal den indre wolverine vækkes så jeg er helet i bund inden en ny uge truer i morgen... GRRRRRRRRRRRRRRRR :devil:

Tak for hård træning Master. Fedt du lærte mig at Bent-presse :4thumbup: Fed Øvelse, og sorry for det med MP :laugh::blush::laugh: Når nu du owner mig i de fleste andre discipliner, skal jeg jo skrue bissen på når jeg endelig kan :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan foregår en typisk normal uge som professionel soldat i eskadronen?

Hmm... Lad mig se:

Alt efter hvad vi forbereder til kunne det se sådan ud:

Mandag:

Løb (Typisk interval) + styrketræning

Funtionsuddannelse (Våben, radio eller køretøjsuddannelse)

Tirsdag:

Svømning

Skydning

Onsdag:

Løb eller forhindringsbane

Enhedsuddannelse

Torsdag:

Enhedsuddannelse

Fredag

Orienteringsløb

Vedligeholdelse

Derudover er der selvfølgelig en række uger som går med øvelse, skydelejr eller lignenede...

Håber det gav et nogenlunde billede...

Link to comment
Share on other sites

Tak for hård træning Master. Fedt du lærte mig at Bent-presse :4thumbup: Fed Øvelse, og sorry for det med MP :laugh::blush::laugh: Når nu du owner mig i de fleste andre discipliner, skal jeg jo skrue bissen på når jeg endelig kan :wink:

Lige orden, champ!! Ja, bent press er en super øvelse... Ved ikke om jeg er klar til at tilgive dit MP, men hvad s.... Jeg må jo bare se og komme igang med skidtet :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mandags træning:

Morgenløb:

5 km for fuld skrue... tid.. lige snævert omkrin 20½ minut.. Ikke værst, og jeg tror sgu endda der kan klemmes mere ud af benene... :4thumbup:

GTG under pashtu-kursus: 10s x 5r MP med 24kg KB..... Grrrrrrrrr...... Grease That F....... Grooooooooove :devil:

Eftermiddags styrke:

Dødløft: 3r x 110, 2r x 140, 1r x 160, 1r x 180, 1r x 180 samt et miss på 190.... Damn, troede lige den kunne nailes men der skal arbejdes lidt mere med de rigtig tunge løft...

Kropshævninger med OH greb: 5r x 5s x BW+10kg

Aftenboksning:

1½ time med basisteknik... Super output med gode hurtige kraftige slag... Lækkert at se at koncentration og den generelle form har et godt carry-over...

Stay Primal!! GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Link to comment
Share on other sites

Mandags træning:

Morgenløb:

5 km for fuld skrue... tid.. lige snævert omkrin 20½ minut.. Ikke værst, og jeg tror sgu endda der kan klemmes mere ud af benene... :4thumbup:

GTG under pashtu-kursus: 10s x 5r MP med 24kg KB..... Grrrrrrrrr...... Grease That F....... Grooooooooove :devil:

Eftermiddags styrke:

Dødløft: 3r x 110, 2r x 140, 1r x 160, 1r x 180, 1r x 180 samt et miss på 190.... Damn, troede lige den kunne nailes men der skal arbejdes lidt mere med de rigtig tunge løft...

Kropshævninger med OH greb: 5r x 5s x BW+10kg

Aftenboksning:

1½ time med basisteknik... Super output med gode hurtige kraftige slag... Lækkert at se at koncentration og den generelle form har et godt carry-over...

Stay Primal!! GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Sikke en CRAZY træning!! :w00t::devil: Det er virkelig imponerende med din løetid - især når du på samme tid (samme dag endda) trækker over 2x kropsvægt i dødløft!! GRRRR! Sidst vi trænede sammen, talte du lidt om nogle øvelser, du lavede for at forhindre dig i at blive stiv/ubevægelig i kroppen når du lavede tung styrketræning ifm med fx kampsport. Er det noget du kan uddybe lidt nærmere?

Link to comment
Share on other sites

Sikke en CRAZY træning!! :w00t::devil: Det er virkelig imponerende med din løetid - især når du på samme tid (samme dag endda) trækker over 2x kropsvægt i dødløft!! GRRRR! Sidst vi trænede sammen, talte du lidt om nogle øvelser, du lavede for at forhindre dig i at blive stiv/ubevægelig i kroppen når du lavede tung styrketræning ifm med fx kampsport. Er det noget du kan uddybe lidt nærmere?

Hola Viking

Than for credx... :blush: (og der er faktisk 2½x kropsvægt men hvem holder øje med sådan noget :laugh::laugh:)

Jeg kører primært øvelser taget ud af Pavel Superjoints, som jeg synes giver mig en del. Derudover laver jeg decompression dead hang, som også løsner godt op i ryggen efter en ond omgang dødløft eller squat.

Sidste år gik jeg til hatha yoga og har holdt et par af øvelserne ved lige, specielt bro, skorpionen, krigeren... Ser lige om jeg kan finde et link til øvelser senere.

De vigtigste øvelser for mig er helt klart ledmobilitet, da det giver mig mulighed for at starte fra nul, hvilket tit er sker på jobbet. Desuden er arbejdet i felten meget hårdt ved knæ, albuer og håndled, så det er vigtig for mig at de er godt smurt inden jeg starter om morgenen... Simpelthen for at undgå skader og for at have en behageligere hverdag.

Rent fleksibilitetstræning laver jeg et par gange om ugen med fokus på skuldre, hofter og læg => Overhead squat...

Du skal da forresten også være med til noget taktisk trekamp (Tactical Strength Challenge) på et tidspunkt.. ik? :devil:

Stay safe...

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag - Hvile:

Kørte bare en smule GTG i OAPU (ca. 10 x 1rep BTB fordelt over hele dagen)

Og så endeligt et "kom-af-med-frustrationerne-efter-at-have-været lukket-inde-i-et-klasseværelse/kontor-i-over-13-fucking-timer-pas:

Grrrrrrr-power i 100 sledgehammerslag for fuld skrue fordelt over et ca. 5 set.... Lækkert at kunne smadre noget jord, når nu genstanden for ens frustrationer ikke har en fysisk manifestation som kan smadres til ukendelighed.... :devil::laugh:

Eksplosiv chinup ladder: 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. VILD løbetid m8.. ondt du BÅDE ka løfte tung, OG løbte stærkt.....! Eskadronen må være stolt :4thumbup: ..

:laugh: ... Ja, chefen er sgu godt tilfreds på den den konto, selvom han synes jeg er rimelig wack!!! :laugh: ... Men som Mester Guarden ville have sagt... Who gives a fuck.. He's right :w00t:

BTW: Dagens træning

Tempotræning: 5 x 200m med 200m jog som restitution... Tid på 200m, ca. 37 sek. Ikke imponerende... :nonono:

Derefter ringtræning: Muscle up 3r x 1s, 2r x 10s :superman:

I morgen: Klar til RKC... Sommerfuglene har frit spil i maven... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr. U are right :cool:

Fedt med sledgehammer. Er dælme underholdende træning :laugh:

Vi ses til lidt kuglekast. Mon ikke du får imponeret Pavel og Co. med dit Bent Press :4thumbup:

Halløj Skipper

Hardly!! Tror sgu ikke det imponerer i den forsamling, but who knows!! :blush: ... Ser i hvert fald frem til et par vilde dage i selskab med "Ze Eviil Ruzzian!!!", "Captain Carnivore", "The Danish Mutant of Strength aka Grizzly" osv. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Rigtig, rigtig godt arbejde i dag og tillykke med det! Vi må snart træne lidt sammen igen :superman:

Thnx, champ... Jeg var sgu rimelig presset... Specielt fordi Jacob var 10m længere fremme hver gang jeg kiggede op... :crazy: ...

Og sure thing med træning!!! Vi må lige finde en dag!!

Stay tight, comrade!!

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Captain's Log DTG210641Z AUG06

RKC Cert.

Exercises: Classified

Volume: Classified

Density: Classified

Result: RKC certificated (og stolt af det...)

Superfed weekend i selskab med Pavel himself, Steve Cotter, Steve Maxwell, Kenneth Jay, Tommy Eli og ikke mindst my brother in training Guarden.. Samt en rigtig mange exeptionelle coaches fra hele Europa..

Jeg vil ikke beskrive weekenden i detaljer, men for at give et hint af graden af craziness: Armlægningsinstruktion med Pavel 101, 1-Inch punch med Steve Cotter, Joint Mobility Pushups med Steve Maxwell.... Og alt dette var uden for programmet... Ergo taler vi her om super dedikerede coaches.. At de derudover præsentede noget af det bedste instruktion jeg har set er en (vigtig) detalje... Og så besidder samtlige af ovenstående en så cool humor at jeg flere gange om dagen har været flad af grin.. :4thumbup:

En anden stor oplevelse var det at se Kenneth Jay aka The Grizzly aka The Danish Mutant of Strength overlegent gennemføre the Beast Challenge (Pistol, military press og pullup med 48kg kettlebell :devil: )..

Til sidst en stor tak til Kenneth og Tommy for et suverænt arrangement og et virkelig inspirerende engagement.. Og endnu en gang tillykke i de blandt eliten af RKCs: The Senior RKC Instructors.. Fuldt fortjent og en inspiration til os andre som endnu må klassifisere os som dødelige :laugh: .

Stay tight, comrades!

Dennis, RKC

Link to comment
Share on other sites

Rigtig god stil med de flips på swings. Såkan det godt være Jacob var længere fremme, men der var du klart den mest cool i hele selskabet!!! :superman::superman:

Ikke skidt at være en af de absolut bedste kugleswingere i Europa!!

Jeg har lige set det video jeg optog af Cotter, hvor han laver jump-pistols op og ned af bordet. Det er MONSTER fedt!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Rigtig god stil med de flips på swings. Såkan det godt være Jacob var længere fremme, men der var du klart den mest cool i hele selskabet!!! :superman::superman:

Ikke skidt at være en af de absolut bedste kugleswingere i Europa!!

Jeg har lige set det video jeg optog af Cotter, hvor han laver jump-pistols op og ned af bordet. Det er MONSTER fedt!! :4thumbup:

Thanx man!! :blush: .. Graden af cool fortog sig ligesom lidt efterhånden som jeg blev mere og mere presset :laugh: ...

Ja... Den mand er for vild :crazy: ... Eller for at citere ham direkte: "I try not to identify to much with my human side!" :w00t:

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share