Return of the Rogue Warrior


Musashi
 Share

Recommended Posts

  • Replies 823
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I går:

10km sølvmærkeløb i Gribsskov: Bestod løbet med 1 time 39min, men igen var løbet mere gearet til de hurtige løbere med lange delstræk på stier... Personlig er jeg bedre i svært kuperet terræn med svær orientering.... Jeg må over sundet og løbe nogle svenske løb!!!

I dag:

Bent Press + yielding press:

Singles (H+V): 2 x 32kg, 8 x 40kg, 1 x 44kg (32+12 i én hånd) PR :superman:

Havde endvidere et par forsøg på et 2hands anyhow med 40kg og 32kg men 32 er simpelthen for tung at curle... Grrrrrr... Progression os the name of the game!!!!

Pistols (H+V): 3x12kg, 3x16kg, 2x32kg, 1x40kg

32kg 10min snatch test: 115 reps PR 63 på 5 min.... MOL rekorden er inden for rækkevidde...

NICE!!!!!! :4thumbup: :superman: :4thumbup: :4thumbup: :smile:

/KJ

Link to comment
Share on other sites

Halløjsa...

Så fik jeg også bevæget mig herind... :smile:

Skulle da lige høre hvad det egentlig er du laver i forsvaret?

Jeg er delingsfører i Opklaringsbataljonen på Bornholm... I hvert fald lidt endnu.... Så jeg er ikke et helt ubeskrevet blad i 5-kamp-disciplinerne... Glæder mig til lørdag, det skal nok blive supersjovt... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens styrketræning:

ZecherSquat: 5x70kg, 4x72,5kg, 3x75kg, 2x77,5kg, 1x80kg...No sweat...

OH Dødløft: 5x120kg, 4x125kg, 3x130kg, 2x135kg, 1x140kg..Kniber lidt med grebsstyrken på den sidste

Dips/pullups supersæt: 4 sæt x 10reps x BW, 3 sæt x 5 reps x BW+25kg... Plus et par ladders med BW (1,2,3,4,5)

Dragonflags: 3 sæt af 5 reps

Hurtig workout med fokus på styrke... Rigtig rart at få gang i dødløft og squat efter de har været uberørt i et par uger...

Link to comment
Share on other sites

2004... Er du selv tjenstgørende? og i bekræftende fald hvor? :wink:

Er i gang med det sidste år på SOS.. Derfor er jeg ikke opdraget med FHB, HGR-kast og den slags... Har da prøvet det.. Men så heller ikke mere.. Idræt er jo ikke ligefrem højt prioriteret på skemaet.. :unhappy:

Men trods det har vi jo lige vundet DAKA for fjerde år i træk :superman:

Link to comment
Share on other sites

Er i gang med det sidste år på SOS.. Derfor er jeg ikke opdraget med FHB, HGR-kast og den slags... Har da prøvet det.. Men så heller ikke mere.. Idræt er jo ikke ligefrem højt prioriteret på skemaet.. :unhappy:

Men trods det har vi jo lige vundet DAKA for fjerde år i træk :superman:

Hmmmmmmm.... Er ikke helt sikker på din påstand om DAKA... Det lyder ikke særligt sandsynligt.. Er ret sikker på at vi tævede jer gule og blå alle tre år da jeg gik på HO :laugh::laugh: .. Har du prøvet Marine Femkamp?.. Det vil jeg helt vildt godt prøve

Link to comment
Share on other sites

Dagens Test:

Cooper Test: 2920m.... Ok, når der ikke har været meget løb de sidste mange måneder.... Men den skal udner alle omstændigheder sparkes minimum 100m i vejret de næste par måneder...

Den næste uge: Diverse styrketests, svømmetests osv.. plus stævne i militær femkamp på lørdag... Så der er god mulighed for teste grundformen... :bigsmile:

Coopertest er bare ikke lavet til folk på 175 som os to :laugh: Har også svært ved at presse den højt op

Jeg er sq ked af at vi ikke mødes til femkamp på lørdag. Ville gerne høre om din Afghanistan tur.

Håber du også er klar på 2.afdeling 1. Juli?

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmmmm.... Er ikke helt sikker på din påstand om DAKA... Det lyder ikke særligt sandsynligt.. Er ret sikker på at vi tævede jer gule og blå alle tre år da jeg gik på HO :laugh::laugh: .. Har du prøvet Marine Femkamp?.. Det vil jeg helt vildt godt prøve

Men tiderne er skiftet.. Så nu er det jer, der får tæv.. :superman:

Men nej har aldrig prøvet marine femkamp - selvom der er nogle der prøver at lokke - det virker bare lidt for alternativt til mig, og så er jeg ikke den store svømmer, så det er der lidt for meget af til min smag.. (Der er nogen, der mener at jeg skulle ha' været grøn... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Coopertest er bare ikke lavet til folk på 175 som os to :laugh: Har også svært ved at presse den højt op

Jeg er sq ked af at vi ikke mødes til femkamp på lørdag. Ville gerne høre om din Afghanistan tur.

Håber du også er klar på 2.afdeling 1. Juli?

Seføli skal jeg med 1. juli..... såfremt alt flasker sig... Og ja, cooper er sgu ikke for små fedlinge som os, selvom jeg synes du klarer det ret godt med dine distancer...

Link to comment
Share on other sites

Men tiderne er skiftet.. Så nu er det jer, der får tæv.. :superman:

Men nej har aldrig prøvet marine femkamp - selvom der er nogle der prøver at lokke - det virker bare lidt for alternativt til mig, og så er jeg ikke den store svømmer, så det er der lidt for meget af til min smag.. (Der er nogen, der mener at jeg skulle ha' været grøn... :laugh:

Hov hov... Nu skal en "gammel" ræv som mig jo ikke slås i hartkorn med nutidens svage kadetter... :laugh: .. I min tid var vi krigere... Grrrr

Hvis du kender nogle marine femkæmpere kan du så ikke høre dem om hvordan man kan prøve det?... Der er sgu også lidt mere kriger i at være grøn... Vi går jo ikke rundt i små sko hele dagen... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hov hov... Nu skal en "gammel" ræv som mig jo ikke slås i hartkorn med nutidens svage kadetter... :laugh: .. I min tid var vi krigere... Grrrr

Hvis du kender nogle marine femkæmpere kan du så ikke høre dem om hvordan man kan prøve det?... Der er sgu også lidt mere kriger i at være grøn... Vi går jo ikke rundt i små sko hele dagen... :tongue:

Jorw det skal jeg se på.. Kender i hvert fald nogen, så kan da skaffe dig en mailadresse eller noget i den stil... Ved at de har svømmetræning 2 gange om ugen, og så har de samlinger en gang i mellem i weekenden.. Men skal nok lige sætte dig i kontakt med ham som står for det..

Link to comment
Share on other sites

Jorw det skal jeg se på.. Kender i hvert fald nogen, så kan da skaffe dig en mailadresse eller noget i den stil... Ved at de har svømmetræning 2 gange om ugen, og så har de samlinger en gang i mellem i weekenden.. Men skal nok lige sætte dig i kontakt med ham som står for det..

Super... Det sætter jeg stor pris på...

Link to comment
Share on other sites

Ser du har fået en instruktør-profil inde på kettlebells.dk

Uddannet RKC ved Pavel Tsatsouline, Kenneth Jay og Tommy Eli i august 2006. Jeg har over 7 års undervisnings og træningserfaring fra forsvaret, og har planlagt og gennemført idræt og fysisk træning ved opklaringsbataljonen på Bornholm i 3 år. Jeg har i den forbindelse gennemført og senere fungeret som instruktør på forsvarets Enkeltkæmperkursus. Endvidere har jeg trænet og undervist i forskellige former for kampsport på flere niveauer siden 1997.

Hvornår giver du kriger-lektioner? :devil:

Link to comment
Share on other sites

Ser du har fået en instruktør-profil inde på kettlebells.dk

Uddannet RKC ved Pavel Tsatsouline, Kenneth Jay og Tommy Eli i august 2006. Jeg har over 7 års undervisnings og træningserfaring fra forsvaret, og har planlagt og gennemført idræt og fysisk træning ved opklaringsbataljonen på Bornholm i 3 år. Jeg har i den forbindelse gennemført og senere fungeret som instruktør på forsvarets Enkeltkæmperkursus. Endvidere har jeg trænet og undervist i forskellige former for kampsport på flere niveauer siden 1997.

Hvornår giver du kriger-lektioner? :devil:

Der er flere ting der ligger og bobler i gryden lige p.t... Så tålmodighed, young apprentice!! Mon ikke vi kan finde en fin forårsdag, hvor jeg pøser ud af min "enorme" erfaring... Så lige at Waits foreslog at en af os skrev et forslag til et træningsprogram med kettlebells til Jæger/Frøaspiranter. Jeg brugte dem en del da jeg forberedte mig på at skulle derop, så er gået i tænkeboks med henblik på at omskrive mine gamle notater så I unge løver kan implementere det, hvis I vil....!!!! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Der er flere ting der ligger og bobler i gryden lige p.t... Så tålmodighed, young apprentice!! Mon ikke vi kan finde en fin forårsdag, hvor jeg pøser ud af min "enorme" erfaring... Så lige at Waits foreslog at en af os skrev et forslag til et træningsprogram med kettlebells til Jæger/Frøaspiranter. Jeg brugte dem en del da jeg forberedte mig på at skulle derop, så er gået i tænkeboks med henblik på at omskrive mine gamle notater så I unge løver kan implementere det, hvis I vil....!!!! :bigsmile:

Lyder vildt fedt! :devil:

Hvis du bestemmer dig for at ville have en. Kan det være du købe min. 16 kg er efterhånden blevet lidt for lidt synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Augustinus og Saltum: Jamen fortsætter jeg med tankerne...

Dagens træning:

Morgen Svømning: Crawl tekniktræning, 25m baner, svømme FHB vendinger, dykketræning (tilvænning)

Efter svømning: 3 x cirkel:

10 kropshævninger

16 knæbøjninger

12 mavebøjninger

20 armstrækninger

18 rygbøjninger

Derefter:

5 km MTB i Nordskoven

6,6km Oløb (kort/huske) i Blykobbe Skov

15km MTB (inkl. pit stop) i Nordskoven, Rønne By og Blæmmelyng Plantage

7km Oløb (PerlekædeløB) i Blæmmelyng Plantage

15km MTB omkring Snorrebakken

Rimelig tunge stænger henmod slutningen af dagen... Men ellers en skøn dag i skoven

Aftenhygge:

Windmills: 24kg x 5reps, 32kg (24+12 i én hånd) x 5 reps x 3 sæt

Crush Curls: 3 sæt a 5 reps

Evil Wheel: 5 reps x 5 sæt... Avs.... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Formiddagstræning:

TGU: 40kg@4 singler (H+V), 2x16kg@3 singler

Extended alternating Floor Press: 2x24kg@5reps x 2 sæt

2-hands-anyhow: 40kg + 24kg@2 singler (H+V) PR Nu er der ikke langt til BW 2HA... Spørgsmålet er så bare om de sidste 8 kilo skal med i Bent presset eller i Curl n' Press... Sidste gang jeg forsøgte at curle de 32kg fra jorden blev jeg grumt overrasket, så mon ikke det er nærmere at træne hen imod 48kg Bent press, støttet af nogle rigtig tunge windmills og OH Squats

Farmerwalk: 2x32kg@300m :crazy: , 2x24kg@300m, 2x16kg+12kg@300 (16 i én hånd og 16 +12 i den anden)

Nu ville jeg have lavet cirkel træning med tovklavring, muscle ups, double cleansd og TGUs... Men jeg blev "reddet" fra mit hovmod af en flok skoleunger som skulle bruge gymnastiksalen.... Øv altså :unhappy:

I stedet blev det til lidt blandet gøgl:

Alternating cleans: 24kgx2@10reps x 4sæt

Alternating single leg rows: 2x24kg@5reps x 3sæt

Lunges: 32kg@5reps x 2 sæt

Double snatch: 2x24kg@5 reps x 3 sæt

Plus en masse andet "sjov", eksempelvis bear crawl (2x32kg), dragonflags, pullups/dips supersæt, calf raises (!!!!), tovklavring; 5 ture op i to tove, 15min sjipning, crush curls m.v. Ikke sønderligt struktureret eller simpelt, men det har sgu givet mig tunge arme nu :laugh: ...

Link to comment
Share on other sites

2-hands-anyhow: 40kg + 24kg@2 singler (H+V) PR Nu er der ikke langt til BW 2HA... Spørgsmålet er så bare om de sidste 8 kilo skal med i Bent presset eller i Curl n' Press... Sidste gang jeg forsøgte at curle de 32kg fra jorden blev jeg grumt overrasket, så mon ikke det er nærmere at træne hen imod 48kg Bent press, støttet af nogle rigtig tunge windmills og OH Squats

Godt gået... :superman:

Apropos Bent-press - så er det en øvelse jeg vildt godt kunne tænke mig at mestre, men de gange jeg har forsøgt mig... er ikke faldt så heldigt ud.

Jeg føler mig som om hele min motorik modarbejder denne - efter sigende - fantastiske øvelse.

Jeg har set lidt på nogle gamle beskrivelser af øvelsen - men det har ikke hjulpet mig sønderligt. Har du link, beskrivelse, videoklip eller andet, som kan få mig igang..?

//Michael

PS: Mon ikke du skal forsøge at bent-presse de 48kg..... 43 kg, er altså meget at curle fra jorden. Specielt når man samtidig har 40 kg. i den anden strakte arm.

Link to comment
Share on other sites

Godt gået... :superman:

Apropos Bent-press - så er det en øvelse jeg vildt godt kunne tænke mig at mestre, men de gange jeg har forsøgt mig... er ikke faldt så heldigt ud.

Jeg føler mig som om hele min motorik modarbejder denne - efter sigende - fantastiske øvelse.

Jeg har set lidt på nogle gamle beskrivelser af øvelsen - men det har ikke hjulpet mig sønderligt. Har du link, beskrivelse, videoklip eller andet, som kan få mig igang..?

//Michael

PS: Mon ikke du skal forsøge at bent-presse de 48kg..... 43 kg, er altså meget at curle fra jorden. Specielt når man samtidig har 40 kg. i den anden strakte arm.

Ang. beskrivelse så prøv at se her: http://www.youtube.com/watch?v=FYW749haYAQ... Det er lidt sværere med en KB.

Personligt har jeg fundet frem til en teknik efter Tommy Eli viste mig øvelsen på en af de første workshops jeg var med til. Det er en super øvelse til at få noget seriøs vægt op i strakt arm, mens latisimus aktiveres og fleksibilitet/stabilitet bliver udfordret. Det vigtigste i teknikken er at få spændt rigtigt op i latisimus og lade vægten "ride" på dér indtil armen er helt strakt - Derfra gælder det om at komme rigtigt ind under vægten til en OH squat eller rejse sig som i en windmill.

Jeg tror også det er det mest realistiske at bent presse de 48kg... Har jo egentlig ikke så langt igen. :superman:

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share