Return of the Rogue Warrior


Musashi
 Share

Recommended Posts

Michael: Thnx... :blush: .. Du er selv ved at blive en seriøst stærk girevik..

Er blevet ramt af et voldsomt hold i nakken over de sidste par dage, så efter et par kiropraktor-besøg besluttede jeg mig for at tage skeen i den anden hånd og arbejde skidtet væk...

Dagens træning (Train by impulse) so far...

Qi Gong Recharge/Super Joint Combo session - 45 minutter - Mod forventning virkede skidtet og nakken og ryggen blev langsomt mere og mere mobil... med vanlig disrespekt for min stakkels krop udnyttede jeg muligheden for at træne videre... Efter den gamle device "Succes avler succes og skal derfor altid forstærkes..."

Be Breathed, floor rutine - 30 min level 1... Super lækker træning, med fed fed tilgang til integration af åndedræt, muskeltræning og spinal mobilitet... Skal dog arbejde en del med det for jeg kommer videre fra niveau 1

Military press: 28kg (16+12) x 3 reps x 4 sæt

Overhead squat: 3 reps x 4 sæt x (H+V)

Muscle ups (i ringe): 3 reps x 10 sæt

Muscle up pullups (i ringe): 5 reps x 3 sæt

2-hånds swing: 40kg x 10 reps x 5 sæt... :crazy:

Indimellem leg med lidt tekniktræning på KB bent press (32kg), Mills og svings med 24lbs clubbell.

Efterfuldt af skovhuggertræning med håndsav og slæb af træstammer i ca. 45 min. Det blev til en masse zechersquats, OH lunges, military presses osv... Spas nok...

Nu skal der strækkes lidt ud.. og køres noget føde i maskinen...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 823
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

laekker traening :4thumbup:

Hvordan har kroppen det oven paa afghanistan? er der roeget nogle kilo, eller er vaegtene blevet tungere?

Kroppen er lidt slidt oven på de lange ture i ørkenen og specielt konditionen er gået fløjten dernede. Jeg løfter omtrent de samme som før, men min arbejdskapacitet er slet ikke i nærheden af hvad den var... Der var mange der tabte sig dernede, men jeg har sjovt nok taget et par kilo på. Har en teori om at jeg var vant til at lave meget på mindre føde, og at jeg dernede áf flere årsager ikke kunne lave så meget men spiste flere kalorier.... men pokker stå i det.. Der skal bare arbejdes igennem så jeg kan komme tilbage på niveau. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i vinterhvide omgivelser:

Joint Mobility i 15 min

Clean n' press: 1,2,3,1,2,3,1,2,3 x 32kg

Supersættet med:

Ring Katete Pullup: 1,2,3,1,2,3,1,2,3 x bw+10kg

Windmills: 3 reps x 4 sæt x 72kg (40kg i øverste hånd og 32kg i laveste)

2H-swing: 16kg x 10 reps (Kæresten skubbede den hårdt nedad fra den øverste position, for at sætte fokus på hip drive)

Snatch teknik-træning: 32kg x 1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7 BTB =184reps på ca. 20min.. De fleste lavet med fokus på pace.. Dvs. 1 rep hver 5. eller 3. sekund..

2H-swing: 40kg x 5 reps x 3 sæt (Igen med kæreste til at sætte momentum på nedadsvinget)

Stående Evil Wheel: 3 reps x 3 sæt

Be breathed level 1: 10 reps x 1 sæt

+ lidt andet sjov for mavemullerne...

Bent press med min 40kg tunge gudsøn... 1 rep med højre :laugh:

Udstrækning: 15 min

Link to comment
Share on other sites

Sad og rodede i mine billeder fra Helmand.. Her er lidt forskelligt mere eller mindre træningsrelateret:

post-11321-1172075958_thumb.jpg

post-11321-1172075972_thumb.jpg

post-11321-1172075986_thumb.jpg

post-11321-1172076112_thumb.jpg

post-11321-1172076461_thumb.jpg

post-11321-1172076478_thumb.jpg

post-11321-1172076555_thumb.jpg

post-11321-1172076582_thumb.jpg

post-11321-1172076571_thumb.jpg

Plus to styk nye citater:

One of the serious problems in planning the fight against American doctrine, is that the Americans do not read their manuals, nor do they feel any obligation to follow their doctrine...

- From a Soviet Junior Lt's Notebook

Повторение - мать учения = Repetition is the mother of learning.

Stay Safe, Soldiers

Link to comment
Share on other sites

Sad og rodede i mine billeder fra Helmand.. Her er lidt forskelligt mere eller mindre træningsrelateret:

Plus to styk nye citater:

One of the serious problems in planning the fight against American doctrine, is that the Americans do not read their manuals, nor do they feel any obligation to follow their doctrine...

- From a Soviet Junior Lt's Notebook

Повторение - мать учения = Repetition is the mother of learning.

Stay Safe, Soldiers

Svedige billeder, og sej sej træning skipper. Lader til at nakken har det godt igen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Svedige billeder, og sej sej træning skipper. Lader til at nakken har det godt igen :4thumbup:

Jep, Lurede at nakken bare skal varmes op og have en gang klø bagefter :laugh: ... Ser frem til en lektion i Hardcore inden længe... Er forresten på Sjælland ugen ud, så du giver bare besked hvis der er mulighed for noget Træning a la the Evil Twins...

Link to comment
Share on other sites

Jep, Lurede at nakken bare skal varmes op og have en gang klø bagefter :laugh: ... Ser frem til en lektion i Hardcore inden længe... Er forresten på Sjælland ugen ud, så du giver bare besked hvis der er mulighed for noget Træning a la the Evil Twins...

Hell yeah. Vil du med ned og klatre i reb fredag morgen? vi kører på fra. kl. 7:30 :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så kom der omsider en fredelig stund med tid til en opdatering for hvad der sker med krigeren her:

Efter en hektisk uge med afvikling og en tur over Jylland til familiefest er jeg nu tilbage på øen for at deltage som instruktør for brigadens enkeltkæmperkursus. Stille og rolig tjans med god tid til at få løbet en tur og kastet med lidt kugler, køller og andre vægte. I den sidste uges tid er det blevet til en blandet kompost af lidt løb, kettlebells, trambolinsjov, march osv. uden der dog har været den store struktur på træningen. Det skulle der gerne komme inden for de næste par uger, men sådan som mit liv forløber lige pt. lover jeg ingenting.

Kan godt mærke at de sidste par uger har været stressende, hvilket klart har haft en effekt på træningen - Nu glæder jeg mig til at komme ind i kampen igen.... Grrr

Link to comment
Share on other sites

nuff said

En god "propaganda" artikel hvor du får indføjet at der altså skal andet til end blot kettlebell (fastrobe etc.).

Jeg kan igen kun sige at jeg synes at det I gjorde derovre har jeg den største respekt for og jeg håber du er kommet nogenlunde til rette i hverdagen derhjemme. Drømmene er normalt de værste men dem kan man lære at håndtere, hvis det altså ikke er drømmenen om at vende tilbage?

W :superman:

Link to comment
Share on other sites

Waits: Det går okay med psyken, men der er da nogle symptomer, som jeg holder øje med. Og ja, drømmene kan være både svære, hårde og megaweird, men det kan nok egentligt forventes efter den tur. Mon ikke DMB kan tale med om det når han har fået ro på efter "Slaget om København anno 2007".

Tidens træning:

Er på et superfedt Orienteringstrænerkursus, så der er kommet 50-70km o-løb i stængerne i løbet af ugen. Kn godt mærke at kardioen har ligget stille et stykke tid, men det går da hurtigt fremad, og orienteringsevnerne bliver mærkbart bedre dag for dag.

Derudover har jeg haft glæde af clubbell og powerrings, som giver mulighed for en seriøst effektiv styrketræning...

Link to comment
Share on other sites

Er det forsvaret der afholder det kursus?

Yup... Banelæggerkursus ved Center For Idræt under Forsvarets Sundhedstjeneste. Det er virkeligt kompetente instruktører, og man kommer rigtig ind under huden på orienteringsteknik, tekniktræning osv. Det tager 2 uger... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share