Return of the Rogue Warrior


Musashi
 Share

Recommended Posts

  • Replies 823
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jacob: Hehe... Your knowledge of the force is strong!!! :devil: ... With you on the dark side we could rule the galaxy..:king:

Michael: Thnx, strongman extraordinare :1356: !! 2 pood'en giver langsomt efter, men den efterlader mere og mere luft i lungerne og kraft i stængerne efterhånden som den bliver kastet rundt..

Morgentræning:

OneArm Longcyvle: 32kg@5 reps (BTB) :dumbbell_lift:

supersættet med

Ring Pullups: 5 reps :4sport:

ialt 10sæt

Herefter:

Snatch: 32kg@100reps fordelt på 5 sæt: ca 10 min... :wub::cry:

Senere lidt restitutionsløb med hunden min :4dog:

And for dessert; Some food for thought :4mewantfood: :

"When the choice is between cowardice and violence,

I would strongly recommend violence." :rocketwhore:

Some Ghandi-fellow

"Face your fears! they are the single thing holding you back" :4boxing:

Carolyn Parker

"Selfdestruction is the answer" :4ranting:

"Do it now because you aren’t going to live forever" :dead_banana:

And the best for last:

"it's far better to die on your feet than live on your knees"

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Tror heller ikke den gør dig hurtigere. Men den udsætter i hvert fald din krop for en hård og uvant belastning. Især dine knæ bliver udsat for meget stort stress. Ligeledes resten af benmuskulaturen og overkrop/ryg.

Så det er da vist god træning, hvis man er soldat til daglig, kræver det jo at man kan rende rundt med lidt udstyr. Men tror ikke det er noget man skal gøre for tit, hvis man ikke vil løbe ind i diverse knæskader.

Link to comment
Share on other sites

Tror heller ikke den gør dig hurtigere. Men den udsætter i hvert fald din krop for en hård og uvant belastning. Især dine knæ bliver udsat for meget stort stress. Ligeledes resten af benmuskulaturen og overkrop/ryg.

Så det er da vist god træning, hvis man er soldat til daglig, kræver det jo at man kan rende rundt med lidt udstyr. Men tror ikke det er noget man skal gøre for tit, hvis man ikke vil løbe ind i diverse knæskader.

Det kan der være noget om. Har en teori om at den påvirker vejrtrækningsmekanismen idet den trykker lungerne og musklerne omkring sammen, og således gør det sværere at få optimal lungeventilation. Tror helt sikkert også at det kan styrke knæ, ankler osv på en god måde hvis man ikke overdriver det.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil styrke vejrtrækningsmekanismen er det også god træning at trække vejret igennem en snorkel når man er i vandet. Idet at lungerne er under vand og den 30 cm. lange snorkel udgør en modstand gør at du får en god belastning. Man kan også købe en plastik dims med et mundstykke, hvor man kan trække vejret imod en belastning.

Men hvad bruger du som vægtvest? En af de X-vests?

Link to comment
Share on other sites

Lungetræningsdimsen hedder powerlung og virker fint nok. Tricket med at træne med snorkel har jeg ikke gjort så meget i, men jeg kan levende forestille mig det.. :smile:

Vægtvesten er købt for 20kr i Netto :4thumbup: .. Ikke verdens mest avancerede stykke udstyr, og den virker da heller ikke optimalt til alle formål, men den var billig og er et sjovt supplement til min udstyrsbuffet... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det kan der være noget om. Har en teori om at den påvirker vejrtrækningsmekanismen idet den trykker lungerne og musklerne omkring sammen, og således gør det sværere at få optimal lungeventilation. Tror helt sikkert også at det kan styrke knæ, ankler osv på en god måde hvis man ikke overdriver det.

Din teori bekræftes af flere forskere. Specifik lungetræning, der sigter imod at besværliggøre inspirationen, kan have en præstationsfremmende effekt. Om det så opnås igennem et lungetræningsapparat eller ved at være iført en vægtvest, der stiller øget krav til de inspiratoriske muskler, kan jeg ikke se den store forskel i. :smile:

Link to comment
Share on other sites

The warrior is back.... :bigsmile:

Efter et par uger med en kombination af boligjagt og sygdom skulle tiden gerne være inde til en bette update. Har ræset rundt den sidste tid for at få styr på min boligsituation, samtidig med at køre kursus og være forsøgsperson på center for muskelforskning så der er lige rigeligt bolde i luften p.t. hvilket sikkert også er primær faktor til at kroppen gik totalt ned de sidste 4 dage med "the mother of all" forkølelser, og det er først nu jeg kan begynde at tale i stedet for at raspe... Nederen...

Det er dog blevet til et par lækre træningspas inkl. superpas feat. Sir Guarden og Überhealer Kauf, plus et træningspas med langsholdet i marinefemkamp :w00t: på forhindringsbanen... De er rimelig vilde...

Træningen står lige stand by indtil hosten er helt væk, og derefter er det bare max. klargøring til RKC om 2 uger...

Stay tough

Link to comment
Share on other sites

Hmmm

Det er åbenbart svært at komme ind i rytmen igen, når man har haft en periode uden tid til MOL :blink:

I dag blev det til:

Morgentræning med StorMufti af GPP Guarden:

Monkey Pullups: 5 sæt a 3 reps plus et par failed med vægtvest....

Rebklatring/ringdips/madras flip circuit: 4 curcuits med 1 tur til top - 5 dips - 6 flips... Super metabolsk konditionering :laugh:

Samt en enkelt dobbelttur til tops i rebet... I'm getting STRONGER... Nice

Ellers blev det bare til en masse sniksnak....

Derefter videre i fælledparken hvor det blev til:

High pulls 32kg: 3 x 5 reps (BTB)

1H Swings 56 kg: 5 reps x 3 sæt (BTB)

2H Clean - catch - squat - push/throw 32kg: 6 reps x 3 sæt

Sidste øvelse blev derefter konverteret til en "wing tsun"-introduktionsøvelse med 1H open palm clean - press/throw plus skridt som i WT... Syret nok at principperne hænger sammen mellem et avanceret principstyret kampsystem som Wing Tsun og et avanceret principstyret styrke og konditioneringssystem som RKC... Coooooooooooool, dude!

Herefter ca. 1 times wing-tsun Intro under kyndig instruktion af Guarden som brugte det pædagogiske princip IGT ("indlæring gennem tæv") med stor succes... :w00t:

Super fin træning..

Herefter var jeg forbi Svanemøllen og hente en masse af mit "legetøj" fra øen i søen; bl.a. en ekstra clubbell, ekstra 1½, 2, 2½ pood KB og min massive cirkushammer... Kunne da heller ikke dy mig for i eftermiddags at lave lidt spas, herunder første vellykkede bottom-up clean n press med 32kg.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm

Det er åbenbart svært at komme ind i rytmen igen, når man har haft en periode uden tid til MOL :blink:

I dag blev det til:

Morgentræning med StorMufti af GPP Guarden:

Monkey Pullups: 5 sæt a 3 reps plus et par failed med vægtvest....

Rebklatring/ringdips/madras flip circuit: 4 curcuits med 1 tur til top - 5 dips - 6 flips... Super metabolsk konditionering :laugh:

Samt en enkelt dobbelttur til tops i rebet... I'm getting STRONGER... Nice

Ellers blev det bare til en masse sniksnak....

Derefter videre i fælledparken hvor det blev til:

High pulls 32kg: 3 x 5 reps (BTB)

1H Swings 56 kg: 5 reps x 3 sæt (BTB)

2H Clean - catch - squat - push/throw 32kg: 6 reps x 3 sæt

Sidste øvelse blev derefter konverteret til en "wing tsun"-introduktionsøvelse med 1H open palm clean - press/throw plus skridt som i WT... Syret nok at principperne hænger sammen mellem et avanceret principstyret kampsystem som Wing Tsun og et avanceret principstyret styrke og konditioneringssystem som RKC... Coooooooooooool, dude!

Herefter ca. 1 times wing-tsun Intro under kyndig instruktion af Guarden som brugte det pædagogiske princip IGT ("indlæring gennem tæv") med stor succes... :w00t:

Super fin træning..

Herefter var jeg forbi Svanemøllen og hente en masse af mit "legetøj" fra øen i søen; bl.a. en ekstra clubbell, ekstra 1½, 2, 2½ pood KB og min massive cirkushammer... Kunne da heller ikke dy mig for i eftermiddags at lave lidt spas, herunder første vellykkede bottom-up clean n press med 32kg.

Hehehe.. Stormufti Guarden siger tak for træning. Var sku fedt, især med WT. Your skills are improving rapidly young padawan :strat::bowdown:

Og såååååådan med den bottom-up C&P. Nothing more, nothing less :devil:

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning:

See saw press/see saw row complex: 5r/5r x 3 sæt

Double clean/squat combo (2x24kg): 5 reps x 3 sæt

Double snatch (2x24kg): 5 reps x 3 sæt

Bear walk: 3 x 10 meter (2 x 24kg)

That's it... Tomorrow den onde morgentræning...

Link to comment
Share on other sites

Morgen-semi-relaxed-workout, feat. ingen mindre end frøken Caaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat, Krrrraaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuufff og Graaaaaaaaauuuuuuurrrrrdeeeen :laugh:

Det blev til en blandet omgang monkey pullups, oa pushups, 24kg snatch (herunder en gang 25+25 :4thumbup: ), rope climps osv..

Til sidst et par tarzan tricks med swing i tov og tov skifte undervejs.... Pretty mad men pænt sjovt.... Plus et par OA press a 36kg.. Kører rimelig nemt. 40 kg undviger mig dog stadigt... De flyver til gengæld op i bent press... :sneaky2:

Opsummeret: Stille omgang med en ordentlig omgang bla bla

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Minus træning bortset fra at assistere som instruktør til RKC cert. Jeg fik dog lige følgende PRs i skabet i løbet af dagen:

Pistol: BW+48kg... Easy peasy

Bent press: 48kg

Two hands anyhow: 48+24kg... Not so easy....

Der tilgår mere på mandag... Sleep TIGHT

Link to comment
Share on other sites

Guest DBM

Glæder mig til at læse mere om dine oplevelser i weekenden!! :smile: .....og tillykke med PR's! Du er jo GRRRRRStrong

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Pistol: BW+48kg... Easy peasy

Bent press: 48kg

Two hands anyhow: 48+24kg... Not so easy....

Wallah, min fætter, jeg håber for min egen selvtillig at det er en skrivefejl :crazy: curlede du 24kg i two hand anyhow?

I så fald, hooooooooojaaaa

W - as in wallah

Link to comment
Share on other sites

Wallah, min fætter, jeg håber for min egen selvtillig at det er en skrivefejl :crazy: curlede du 24kg i two hand anyhow?

I så fald, hooooooooojaaaa

W - as in wallah

Nej da, krigeren curlede efter sigende 48'eren 12 gange inden han smed den op til 24'eren. Gotta pump those gunz!! :tongue::superman:

Ond ond pistol iøvrigt!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Minus træning bortset fra at assistere som instruktør til RKC cert. Jeg fik dog lige følgende PRs i skabet i løbet af dagen:

Pistol: BW+48kg... Easy peasy

Bent press: 48kg

Two hands anyhow: 48+24kg... Not so easy....

Der tilgår mere på mandag... Sleep TIGHT

WHAAAAT???????? GRRRRRRRR!!!!!!!!!!!

NASTY PR's, det er satenme da for hælve sgu da pissflot!! - Tilløk' for sgu da hælvææ' :4thumbup: :superman::devil: :4thumbup:

Der er fødselsdagsboller med rugkerner og flag, hvis vi træner onsdag (lokke, lokke) :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dochylle: Do not look at me... Look at my teachers :blink:

Waits og banditten: Præcis sådan gjorde jeg... Hehe... Næste mål er at curle 32kg... Grrrr.. Kan lige klare det med 16kg i den anden arm... Men damn, det river i biceps og de skrå mavemuskler...

Kauf: Grrrr... Thnx, Master! Kan desværre ikke komme på onsdag... :cry: .. Tager gave med på mandag hvis du kommer... (Lokke, lokke!!)

Link to comment
Share on other sites

I går:

Back up press: 40kg, 10 singler

Pistols: 40kg, 10 singler

Kort pause 30 til 60 sekunders pause imellem..

I dag:

Joint mobility warm-up - Z-health møder freeflow...

Weight ladders m/ singles:

Clean n press: 28kg - 32kg - 36kg: 10 singles med hver

Pistols: 28kg - 32kg - 36kg: 10 singles med hver

Pullups: 16x3rep - 24x2rep - 32kgx1rep x 5 sæt

Og som lidt afsluttende 10min cardio krydderi:

SSST: (30+30)+(20+26)+(20+20)+(15+15)+(10+10)+(16+10)= 222 PR

Nu føles min lænd så til gengæld som om nogen har sat ild i den. Overraskende lidt presset på kredsløbet bagefter, selvom man lyder som et damplokomotiv under selve testen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share