Hvor høj er du og hvad er din total?


Thorhauge
 Share

Recommended Posts

Ok. My bad. Dog vil jeg ikke umiddelbart mene, at man ikke kan bruge en træningstotal til så meget.

For det første er man ikke hæmmet i dødløft eller bænk af at man har makset sig ud i squat først.

For det andet er der dybden i squat og teknikken i benchpress.

Derfor vil ens træningstotal ofte være en del højere end turneringstotal.

Det er der noget om, men eftersom at det jo slet ikke er alle der er konkurrence styrkeløftere der skal have lov til at poste i denne tråd, så ville det jo være lidt svært for dem.

Derfor har jeg også postet både hvad jeg har fået godkendt til konkurrence og hvad jeg kunne lave hvis jeg fik mine bedste løft til træning godkendt i en trekamp :smile:

Så vil da godt sige at man kan bruge sin træningstotal, som en indikator for hvad man kunne løfte hvis alle 3 løft spillede perfekt til en konkurrence. Ofte er de kg man få godkendt til en konkurrence jo også under hvad man reelt kan løfte.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Højde: 174 cm

Pt. bedste stævnetotal: 237,5-147,5-240* = 625 kg

* Uden dragt eller bælte

Jeg løfter mig sjældent ud til træning, så min stævnetotal er væsentlig højere end min træningstotal. :innocent:

Helt enig. Onkel Troels. At det bruges som en indikator, men derfra til at sige at en person A, som har løftet x antal kilo til træning også vil gøre det til stævne, kan man IMO ikke.

Det afhænger jo lidt af hvordan ens træningstilgang er (jf. det jeg selv skrev om min træningstotal). og hvordan man vurderer sin træningsløft. :4signme:

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Onkel Troels. At det bruges som en indikator, men derfra til at sige at en person A, som har løftet x antal kilo til træning også vil gøre det til stævne, kan man IMO ikke.

Svært at sige! Selvfølgelig vil kroppen ikke være lige frisk til at dødløfte hvis man lige har løftet sig ud i squat. Tilgengæld har man også ofte mere adrenalin i blodet til et stævne hvor det virkeligt gælder. Men kommer selvfølgelig an på kvaliteten af ens træningsPR's og hvor psyked up man var da man satte dem.

En som mig ville nok have svært ved at lave mine 3 bedste løft sat til træning til et stævne. Da jeg ikke har så svært ved at psyke mig op under træning. Mens en gut som Henning noget nemmere ville kunne få godkendt sine løft, da han oftest er ligeså pysked up til træning som en pensionist der skal over i brugsen for at købe en halv liter sødmælk. :laugh:

Og begge ting kan jo være fint nok. Man skal bare være opmærksom på det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg troede din bedste total var 675 kg. :blink: Hvornår har du fået godkendt 270 kg. i squat og 200 kg. i bænk?

Min bedste godkendte total ER også 675kg, men som Troels så glimrende pointerede, det var ikke nødvendigvis en godkendt konkurrence total der skulle nedfældes her.

(Mit projekterede mål for SM som jeg - oh SJOK :tongue: - bommede ud til var en total på 720-740kg)

Link to comment
Share on other sites

179cm @ 84kg

SQ: 3x140

BP: 1x130

DL: 225kg

Total : 495

Det er træningsløft(raw).

Jeg vil mene, at det er endnu vigtigere at folk noterer deres vægt end deres højde.

Det siger vel sig selv, at jo tungere man er jo større styrke kan man besidde, så hvis folk bare skriver deres vægt, er der vel ikke så meget at analysere for trådstarteren :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nu er ThorHauge over 2m høj, og har et traume med sin højde, som han er overbevist om er grunden til, at han ikke er stærkere, så han søger at bekræfte sin teori om at høje mennesker er dårlige styrkeløftere.

Link to comment
Share on other sites

andersL <-- hvornår stiller du op igen?? du må da være færdig med at gå og bøsse den efterhånden :tongue:

Heh… Er kun lige startet med at gå og "bøsse den" (sejt udtryk for at ha' en karriere, det vil jeg bruge noget oftere). :4thumbup: Har ingen planer om at stille op lige foreløbig, men har på den anden side heller ingen planer om aldrig at stille op igen. :wink:

Nu er ThorHauge over 2m høj, og har et traume med sin højde, som han er overbevist om er grunden til, at han ikke er stærkere, så han søger at bekræfte sin teori om at høje mennesker er dårlige styrkeløftere.

Florent Veldeman er der da 2.14 høj eller så, og han er da ikke helt slap! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nu er ThorHauge over 2m høj, og har et traume med sin højde, som han er overbevist om er grunden til, at han ikke er stærkere, så han søger at bekræfte sin teori om at høje mennesker er dårlige styrkeløftere.

Tror jeg du har ret i. Og det holder ikke en meter. Men selvfølglig kræver det noget mere kød på kroppen for en mand på 2 meter end for en dværg at komme til at løfte store vægte.

Link to comment
Share on other sites

Heh… Er kun lige startet med at gå og "bøsse den" (sejt udtryk for at ha' en karriere, det vil jeg bruge noget oftere).

jeg har også et arbejde, men synes nu ikke jeg bøsser den af den grund. Tænkte jo naturligvis på dit trænings skiftefokus. ved godt du tidligere har meldt ud at det er fordi du mener det fremmer din karrierer som designer, men du har jo job nu, som sådan, mig bekendt, og mon du blvier fyret såfremt du skifter trænignsfokus??

kun lige startet?? det har da stået på i over ½ år nu :-)

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

jeg har også et arbejde, men synes nu ikke jeg bøsser den af den grund. Tænkte jo naturligvis på dit trænings skiftefokus. ved godt du tidligere har meldt ud at det er fordi du mener det fremmer din karrierer som designer, men du har jo job nu, som sådan, mig bekendt, og mon du blvier fyret såfremt du skifter trænignsfokus??

kun lige startet?? det har da stået på i over ½ år nu :-)

Jeg bliver skam ikke fyret ved at skifte træningsfokus, men jeg har simpelthen ikke tid til at tage ud til TSK og træne. Jeg har i forvejen ikke meget der minder om et liv i hverdagen nu, skulle jeg hele vejen ud til TSK (for derefter at træne alene da de andre ER gået når jeg kunne nå at være der), ville jeg slet, SLET intet liv ha' tilbage. Den tid og energu jeg bruger på træning nu - inklusiv transport - er alt hvad jeg kan overskue pt. og det har jeg det fint med.

Link to comment
Share on other sites

Meget ligger jo også i at, man har en fleksibel arbejdsplads. Hvis man nu siger, at man skal træne mandag, onsdag, fredag, så kan man jo stadig arbejde længe tirsdag, tordag, lørdag og søndag. Hvilket vil sige at det godt kan lade sig gøre at presse styrkeløft ind i en 70-80 timers arbejdsuge, som selvfølgelig er hårdt, men det er hvad man vil med sit liv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i forvejen ikke meget der minder om et liv i hverdagen nu
og det har jeg det fint med

jeg tvivler stærkt på man ville formulere sin situation sådan hvis man vitterligt havde det fint med det :-)

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Meget ligger jo også i at, man har en fleksibel arbejdsplads. Hvis man nu siger, at man skal træne mandag, onsdag, fredag, så kan man jo stadig arbejde længe tirsdag, tordag, lørdag og søndag. Hvilket vil sige at det godt kan lade sig gøre at presse styrkeløft ind i en 70-80 timers arbejdsuge, som selvfølgelig er hårdt, men det er hvad man vil med sit liv.

Si senor, men jeg har ingen intention om at presse mere ind i min uge.

jeg tvivler stærkt på man ville formulere sin situation sådan hvis man vitterligt havde det fint med det :-)

Jeg burde ha' formuleret det "et liv ved siden af mit arbejde". Der er jo ingen tvivl om at jeg ikke ville gide at pukle så meget, hvis ikke det gav mig meget. Mit arbejde er min hobby. Der er bare ikke tid til meget andet hvis jeg også skal nå at koble bare en smule af.

…og så er jeg endnu ikke bommet ud én eneste gang mht mit arbejde! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

I kan tro hvad i vil om at jeg har et traume med min højde, jeg træner hårdt og kæmper for at blive stærkere! Det der irriterer mig er bare at folk der er 40 cm lavere og vejer det samme som mig har en kæmpe fordel i form af mere masse og kortere vandring... og det kan i ikke komme udenom!

Og det er fint nok at i siger at en eller anden hollænder på 2.14m er stærk, men så vejer han sikkert også 180kg?!

Ikke noget man kan bruge til noget....

EDIT: Jeg googlede lige Veldeman: 205 cm og over 200kg.... Hvis man har lyst til at ligne et monster, så kan man være med fremme i eliten.

Edited by Thorhauge
Link to comment
Share on other sites

han vejer over 200kg og han er vist belgier, så vidt jeg husker.

men nok om det. Og JA, selvfølgelig er det en fordel at være massiv, det siger sig selv. Det kan meget vel være du synes det er uretfærdigt at du er højere end dine konkurrenter, Men der er jo ikke rigtigt noget at gøre ved at du er høj. Nogle af de små kompakte er heller ikke altid bygget så godt til dødløft. Jeg tror ikke du høre Wahlqvist hyle over hans proportioner ikke er så gode til dødløft.

Bare kom igang

Link to comment
Share on other sites

det er også fint nok, men jeg synes ærligt talt det er lidt ynkeligt med det klynkeri over din højde.

Det kan være det kommer med styrken. Men en ting er sikekrt, man skal ikke lade sig begrænse af man har nogle ting imod sig genetisk. begynder man først at lede efter grunde til at man ikke skal få succes, så tror jeg man har taget et skridt i den forkerte retning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share