Ryger eller ej


Crawdaddy
 Share

  

107 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arne du skriver:

Lad os for en stund forlade de ekstreme sager og gå tilbage til udgangspunktet og igen stille spørgsmålet: Er det ok at afskrive folk som nogen man kan bruge til noget hvis de ryger, har andre misbrug, er fede eller hvad ved jeg - bare fordi man på det område har styr på det?

Jeg mener at du igen sammenligner nogle ting som ikke kan sammenlignes.

Feks fedme og rygning . Det at være fed er for mange mennesker ikke et bevidst valg. For fakta er jo at meget få mennesker har godt kendskab til sunde kost vaner. Det er jo tit ikke fedt folk tager på af. Men generelt usund leve vis. Mange på motion, lidt for mange kager, for mange kulhydrater , bla bla bla.

Folk vælger ikke selv at blive fede. Desværre sker dette pga uvidenhed. For det meste. Derfor du ser så mange fede mensker tonse løs på et løbe bånd i centeret. De tror måske at det alene er vejen frem.

Rygning er ikke noget man kommer til. Det er ikke sådan at de pludselig opdager at det er skadeligt. Eller man bare kommer til at ryge lidt. NEJ for endten ryger du ellers gør du ikke.

det der med fest rygning osv. Hvilken forskel gør det? Det er principet i rygningen.

Det er rigtigt at man kan sammenligne det med feks Narko. Men hvor mange folk kender du som har respekt for narkomanner. Jeg kender personligt meget få.

Mange af de sidste mord sager vi har haft i dk, og voldssager, har tit været med mennesker fra Narko miljøet. Det er tit sådan at når folk ser at det er sådanne individer der er indblandet, så trækker de lidt på skuldrene, og siger tja, de har jo selv valgt det miljø.

Men ser du den mand der bliver sparket ned ved bilka efter at ha sagt til nogle ungen Anden generations "danskere" at de ikke måtte køre på knalleret i et stor center, så tænker folk, kan man da heller ikke føle sig sikker nogen steder mere.

Jeg mener at der bliver blandet nogle ting sammen her som ikke kan blandes samme.

Der er to ting. Ting man selv vælger, og ting der sker af uvidenhed feks.

Men du får svært ved at overbevise mig om at nogen er begyndt at ryge for sjov, eller fordi de troede det var sundt at fylde lungerne med nikotin.

Jeg er enig med hessellund og Craw

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har naturligvis et helt andet perspektiv til tingene da jeg jo (af åbentlyse årsager ;) ) lever i et totalt andet miljø end jer andre... Herude er rygerene de "svage"... Jeg vil kalde dem "de mentalt underudviklede"... Ikke fordi de er så meget dummere, men fordi de har en totalt anden indgandsvikel til tingene... Vi går lige fluks tilbage til "det er sejt at ryge"-hymnen... SHIT! I den by jeg bor i er der ikke en eneste (Keine katestrofalum est) på min alder (koncentreret 87'ere...) der ryger... Går vi så (Sørgeligt nok) frem i tiden, og ser på dem der er ned til 11 år (!!!) render de rundt på legepladsen med en cigaret i kæften... Hvorfor? De kan jo bare lade være... De ved ikke bedre... "Fuck hvor er jeg bare sej, jeg ryger..." Indirekte gruppepres. Et eller andet sted er alle rygere ofre for denne... I hvert fald når de tager deres første sug... Senere ændrer det sig jo forhåbentlig nok...

Jeg snakkede engang med en der var pædagog, som røg... (Meget hensynsfuld, gik altid ud og røg, og der var meget sjældent man kunne tage hende i at gøre det, for hun gik væk når hun skulle ryge... ) "Hvorfor ryger du?" Spurgte jeg, fordi jeg - fra min nabo som blev alvorligt syg af rygning - vidste at det var djævlens værk... "Det ved jeg egentlig ikke... Jeg kan bare ikke stoppe" Nå okay, men hvorfor starter man så? "Det ved jeg egentlig ikke... De første MAAANGE cigaretter stod jeg også og hostede vildt over... = Gruppepres!

En af mine veninder begyndte for et halvt års tid siden at ryge... Ikke overraskende, hun er bare en ryger, og jeg kan idag ikke forestille mig at hun aldrig var begyndt at ryge... Hvorfor gør hun det? "Det er bare dejligt"... Fair nok, det er bare dejligt at tilsværte dine lunger med livsfarlig røg...

Mht respekt kan jeg have respekt for nogle rygere, men langt de fleste kan jeg ikke forstå... Men som jeg før nævnte er mange i dette område, og i mit miljø, dem der ryger også de psykisk svage... Typer der, hver og en, ville hoppe direkte i gryden hvis man prøvede eksperimentet fra filmen "The Wave"... Mange lidt ældre jeg kender har det også bare været et spørgsmål om tid før de skulle have noget andet... Noget bedre... De skulle da ryge noget hash... Jeg har et par meget skræmmende eksempler på et par piger, helt ned til 6 Klasse (!!!!) der har prøvet mere på den front end mange på lad os sige 20-25 der ellers ikke har spildt tiden... Jeg kan ikke engang respektere dem som mennesker... - og da slet ikke akseptere dem...

En anden ting jeg ikke kan respektere er folk der bruger rygning som en del af et image... Og det er mit billede at det er hovedparten der har det på denne måde... Jeg kender en, han er stor-ryger, og hvis du kan får man til ikke at sige noget med "smøg" eller "Bajer" i bare 5 min skal du sq have en medalje.. Han er respekteret af mange, mens jeg ser ned på ham... Jeg mener, han ryger fordi han synes det er fedt, og fordi han selv er småfed (Og rygning skulle vistnok kunne hjælpe med at holde vægten i skak) og øl er jo ligesom bare noget han snakker om, som så mange andre på min alder, der ikke kan lide øl men har bugget under for gruppepres... Jeg drikker også lidt... Nej gu kan jeg ikke lide øl, men jeg går ikke og praler med hvad jeg drikker... Jeg har det bare sjovere efter et par genstande, og det er ikke noget jeg behøver at have nogen til at vide.... Jeg kan sagtens tage til en fest og have det skide skægt uden at drikke, men stemningen løftes lige en smule når man er let påvirket...

Tilbage til emnet... ;)

Rygning er ikke noget jeg hverken kan eller vil respektere, og jeg har svært ved at respektere rygere, og jeg kan umuligt respektere hensynsløse rygere... Jeg synes at de spots der kører på MTV (Youth smoking prevent eller sådan noget) er gode, og selvom mange ser på dem og siger "Bahh, hvad ved de" Så kan jeg sige de har ret... Ryger jeg? Nej. Er jeg respekteret? Muligvis, men det har ikke noget med om jeg ryger eller ej. Ville du være respekteret selvom du røg? Ja, men af andre personer, som jeg ikke kunne have gensidig respekt til... Ville andre stadig respektere mig som nu? Nogen ville, nogen ville ikke...

Vi har vores kvaliteter, og ryger man så bliver mange af disse kvaliteter tilsidesat lidt... "Jeg kysser kanon, men jeg ryger!" - "Ja flot, vi ses når du stopper"

Link to comment
Share on other sites

Røg til fester da jeg var ung, men holdte op efter jeg begyndte at læse sygepleje. Vi var på studiebesøg på patologisk institut. Der fik vi en rygerlunge i den ene hånd og en røgfri lunge i den anden hånd. FUCK hvor rygerlungen var klam!!!Det var lige det der skulle til.

Er så heldig at være i røgfrit miljø til daglig.

:) :) :) :) :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share