Ryger eller ej


Crawdaddy
 Share

  

107 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

-> Litopsi

rygning og vægt-tingen, den havde jeg glemt. Der er flere fra mit slankehold, der ikke tør holde op med at ryge, men jeg lokker og lokker... der er jo ikke noget ved at være en lille sild, hvis man ikke kan få vejret.

Godt i alle tilfælde at du er endt på den gode side, mon ikke du bliver her? :wave:

Link to comment
Share on other sites

har aldrig rört en cigaret i mit liv (eller noget andet for den sags skyld), og det er jeg STOLT af!!
Har jeg heller ikke og håber heller ikke jeg kommer til det !
Det er jo fuldständig hul i hovedet at ryge, hvis man träner!

Det ligeså hul i hoved at ryge også selvom man ikke træner.

Link to comment
Share on other sites

Til alle jer som aldrig har røget: i ved ikke hvad i er gået glip af og kæft hvor er i heldige med det :D

Og alle jer som det er lykkedes at holde: håber snart at kunne hoppe på "det hold" ;)

Havde planlagt rygestop sidste uge på min ferie. Det lykkedes ikke helt, men jeg er da heldigvis trappet ned fra 15-20 til 10-15 og kæmper bravt videre!!!

b_skaal >>>

Der er flere fra mit slankehold, der ikke tør holde op med at ryge

Jeg kan som ryger (gennem 5 år) godt følge dem. Mange af de gange jeg har forsøgt at holde kommer man tit til at putte alverdens slikkerads i munden hvis man ikke har en smøg. Man er bare vant til at have noget i munden.

Har en gang holdt en hel måned, men faldt i på en bytur SATANS! I januar holdt jeg en uge (uden de store problemer og afsavn) men så blev jeg fyret uden varsel fra mit arbejde og så faldt jeg i atter en gang :cries: Nu arbejder jeg igen på sagen og motivationen er der. Det gælder vist bare om at finde den helt rigtige rygestop metode til netop mig... :huh:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan skal jeg have respekt for nogen som friviligt indtager noget som skader dem?

på samme måde som jeg ikke respekterer narko , og Doping.

Sådan er vi jo så forskellige. Jeg forstår faktisk endnu mindre hvordan folk mixer træning og rygning. Men ja. Jeg blander mig ikke. Respekterer det bare ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jamen der er der heller ikke noget at respektere hvis det er rygning i sig selv, for det er dumt, men du kan da ikke sige det samme om mennesker fordi de ryger.

Du skal da ikke gå rundt at dømme folk på den måde for ja så kunne man vil altid vende den rundt og sige at jeg ikke respektere folk hvor deres liv er centreret om træning hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Ninja => Det er jo et faktum at der er meget få der rent faktisk respekterer folk som bruger det meste af deres fritid i et center, og sørger for at blive større, og virkelig kæmper for det... Dope eller ej, de gør jo en indsats, men mange (Inklusive mig selv førhen) der siger "Ham der er stor, han har da taget noget, og han kan da sikkert ikke engang finde ud af at træne!"

Jeg er fuldstændig enig med Blackice (for en gangs skyld enig med nordsjællænderen) folk der frivilligt udsætter sig selv for skadelige ting, som da er for åbentlyse er usunde (STOR :thumb_down: til amerikanerene der sagsøger tobakindustrien... "Nej vi vidste da ikke det var farligt" Hulk "at fylde vores lunger med tjæreholdig røg" snøft "og det er bare for dårligt" Hulk "at der aldrig kom noget hen til os" snøft "og hev cigaretten ud af munden på os..." buahhh! (vedkommende bryder sammen)

BULLSHIT!

Link to comment
Share on other sites

Ryger aldrig og har ikke tænkt mig at begynde.

Det værste ved rygere er at mange ikke respektere ikke rygere. De forventer man man går udenfor når de begynder at ryge. Jeg må indrømme at jeg har svært ved at acceptere rygere og deres holdninger - ikke mindst deres hensynsløshed overfor deres medmennesker.

Link to comment
Share on other sites

Nija. Det var altså et meget meget pudsigt indlæg. Altså det er fair nok at jeg ikke respekterer rygning, men at jeg ikke respekterer som er rygere det er ikke fair nok. HVORFOR ikke?

Altså det siger jo en hel masse om personen hvis du spørg mig.

Jeg har det lidt på samme måde med folk der dyrker det man kalder ekstrem sport. Altså hvis man bevidst gør noget hvor man udsætter sig selv for en ekstrem fare, så har jeg svært ved at respektere personen. Fordi vedkommende øjensynligt åbenbart ikke har respekt for sig selv, og sin krop.Når man ser læger kæmper en kamp med liv og død for at rede blot et enkelt menneske, og er vågne et helt døgn blot for at rede en persons liv, så kan jeg godt rynke lidt på næsen af personer som bevidst sætter sit liv på spil.

Link to comment
Share on other sites

Blackice > Det er ikke for sjov man kalder det LIVET.... det er fordi man skal LEVE og føle sig i LIVE ;)

Når man sidder på en bænk engang i fremtiden i en park og tænker tilbage på dengang man var ung, så skulle der da gerne være noget som man er stolt af og noget som man er glad for man fik gjort ikke ?

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Du sidder ikke på en bænk engang i fremtiden hvis du ikke er i live vel?

Når du ligger på hospitalet med lunge kræft som 45årig, så ved jeg ikke om du ser tilbage og tænker: HVOR var det dog fedt at jeg bare røg som jeg havde lyst til.

Eller når du ligger som en grønsag og er lam fra ryggen og ned fordi du sys at det er hel vildt fedt at klatre i bjerge uden brug af udstyr.

Link to comment
Share on other sites

Blackice > Jeg kan godt forstå din indgangsvinkel til det.... f.eks hvorfor kører man hurtigt i bilen ? Det er farligt, nogle gange også hensynsløst og så risikerer man en bøde eller måske frakendelse af kørekortet hvis man kører hurtigt nok.... men DET ER FEDT.

Min pointe er, at folk ikke altid er rationelt tænkende og gerne vil leve mens de er her. Der er også en risiko ved at føle sig i live og at have det fedt.

Men jeg mener dog du har ret med hensyn til rygning, idet det er en unødvendig risiko. Problemet er også ofte at folk ikke kan lade være fordi de bliver afhængige af cigaretterne både fysisk og psykisk. Ydermere er det jo et nydelsesmiddel for mange mennesker.... der er jo også usundt at spise fedt mad ikke.

Hvad er ideèn ved at være på denne jord hvis man kører på 'stand-by' hele tiden og ikke for levet ?

Link to comment
Share on other sites

Du mener altså ikke at man kan nyde livet og have det godt uden sætte sig selv i unødvendig fare.

Jeg feks kører da også for stærkt.

Men aldrig hensynsløst. og aldrig på en måde hvor jeg føler jeg sætter mig selv i større fare end hvis jeg kørte hvad jeg måtte. Jeg har da også købt en bil med airbag og abs, og det er da også en ekstra sikkerhed for mig selv.

Fed mad er usundt. Men kun hvis du overdrever. Det er jo det samme med alkohol. Lidt kan være godt, men meget er usundt. Sådan er det jo også med fedt.

Jeg føler absolut ikke jeg står standby i mit liv, og jeg synes heller ikke jeg sætter mig selv i unødvendige farer. Jeg har ikke behov for at lave elastik spring for at føle at jeg lever.

Link to comment
Share on other sites

Blackice og Ninja>> jeg er ikke helt klar over om I taler forbi hinanden eller om jeg bare er så uenig med Blackice at jeg ikke kan få ind i mit hoved at andre folk kan tænke sådan. At vælge en last for derefter at afskrive en (faktisk temmelig stor) del af befolkningen som folk man ikke respekterer er sq efter min mening en meget meget meget underlig holdning at have til andre mennesker.

Scene 1:

Professor Ditogdat udtaler sig i tv om sit ekpertområde, Blackice lytter interesseret og synes det var en spændende indgangsvinkel til et givent emne. I slutningen af indslaget ser man professor Ditogdat tænde en cigaret.

Blackice: "nå!!! der er tale om en RYGER æv jeg troede lige jeg respekterede ham for hans viden, indsigt og skarpe hjerne, men når det bare er en ryger så !!! "

Det er da fair nok ikke at respektere handlingen (at ryge) men ligefrem at vælge ikke at respektere personen!!!???

Scene 2:

Blackice er i centret og ser en lille gut løfte et eller andet enormt stort og tungt. Blackice tænker: "respekt for at sådan en lille gut kan løfte mere end mig" Den lille gut går derefter ud og tænder en smøg.

Blackice: "Nåer en RYGER, pyha, jeg troede lige at jeg skulle have respekt for den lille gut, men når han bare er en ryger , så har jeg jo ingen respekt for ham"

Peronligt har jeg respekt for alle mennesker, rygere, narkomaner, tyve, dommere, murerer, MOL'er og alle andre. De fleste af dem foretager sig nogle ting som jeg hverken kan respektere eller acceptere, men det betyder ikke at jeg ikke respekterer dem som mennesker af den grund.

Så er det nu Blackice, at du skal sige at I bare talte forbi hinanden ;)

Link to comment
Share on other sites

Blackice > Jo du har forstået det, folk er forskellige og derfor gør folk som de gør... også selvom det ikke virker rationelt eller selvom du ikke forstår hvorfor de gør det !

Du mener f.eks ikke selv at du kører hensynsløst, men det gør andre måske .... altså bare som et eksempel.... den som synes du kører hensynsløst kan ikke se det rationelle i det du gør og forstår dig derfor ikke.

Sådan er det med folk, hvorfor tror du der er så mange konflikter i verden ? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt se pointen i at skelne mellem rygning og rygere, men men må da give Blackice ret i at der er noget patetisk over rygere.

I bund og grund er de smånarkomaner, der, for langt de flestes vedkommende, ikke kan holde med at ryge selvom de gerne vil.

Prøv at tage deres cigaretter fra dem....Det kan få en kvinde med mega pms til at ligne en kattekilling B)

I en perfekt verden ville rygning være forbudt og især på offentlige steder. Cigaretter er et produkt UDEN nogen som helst positive egenskaber og med det in mente må jeg anse folk der ryger for at være uansvarlige, på et eller andet plan. Ikke at det betyder man ikke kan respektere dem på andre områder, men rygning er sq hul i hovedet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share