Ryger eller ej


Crawdaddy
 Share

  

107 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har aldrig rørt sådan en... Nu kan man selvfølgelig sige at jeg er meget ung, det kan komme, men ser man på andre i min gamle klasse, så var det nok næsten 50 % der røg, og langt de fleste af resten har prøvet det, og gjort det til fester... Jeg har naturligvis også haft buddet et utal af gange, jeg mener, de andre spørger jo først om det er iorden og om man lige vil have en med. Fint med mig, for så begynder de jo ikke uden jeg har givet min aksept (eller gør de?)

Anyway, jeg kan ikke tåle røg. Hvis jeg er indenfor eller sådan noget i hvert fald, udenfor er det jo ikke noget problem. Jeg begynder at forsøge på at hoste mine lunger ud... :devil:

Link to comment
Share on other sites

>Nexus
så ryger jeg til gengæld også det hele - smøger, cigare, hash, hele piv'tøjet

At dømme ud fra de digte du har skrevet herinde, er jeg ikke et sekund i tvivl!! :lol: :D

Hmm - så du tror jeg digter, min ven - jeg kalder det livs kvalitet :lol: :evillaughter: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hey........... :wave:

Jeg begyndte at ryge som 13-årig, og fra jeg var 14 til 19 røg jeg ca. 20 cigaretter om dagen.... :(

I dag er jeg (snart) 24, og har ikke rørt en smøg i over 3 1/2 år - men det var nok kun fordi jeg 2 gange på en måned oplevede, at min lunge klappede sammen (dog ikke pga. rygning).......

Mvh. Søren

Link to comment
Share on other sites

Ryger ikke, og har aldrig gjort....

Har dog til fester røget et søm af og til, men blev lynhurtigt nicotin-skæv, og så gad jeg ikke det pjat mere....

Dog erindrer jeg tydeligt et grumt minde fra mine tidlige gå-i-byen år, hvor jeg en nytårs aften inhalerede en halv advokat cigar (skal lige indskydes at omtalte, er noget der minder om verdens dårligste gar' til ca. en 2 krone pr. stk) Det er nok ikke svært at gætte sig til hvilke konsekvenser den handling udløste... :puke2: :puke2: :puke2:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har røget smøger fast fra jeg var ca. 12 år til ca. 18 år. Jeg har røget masser af hash fra ca. 13 år til 18 år.

Smøgerne var sværre at quitte!!! :ugone2far:

Har ikke rørt nogen af delene siden, vendte bogstavelig talt hele mit liv 180° da jeg var 18-19 år.

Link to comment
Share on other sites

Som 11-12 årig var vi et par stykker som syntes det var sjovt at 'røge' cigaretter, men vi inhalerede ikke og det var mest gruppepres der gjorde det, tror jeg.

Ellers har jeg aldrig røget. Jeg tror dog jeg har været rum-høj en eller to gange..... men det skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed.

Link to comment
Share on other sites

Jeg startede med at ryge som 15 årig tror jeg og røg i ca. 5 år. Stoppede i ½ år og røg så i 1½ år igen. Stoppede i 1½ år og startede så igen i godt og vel 1½ år og stoppede så omkring d. 1 feb. i år. Jeg har aldrig haft svært ved at stoppe og når jeg har startet igen har det været fordi jeg havde lyst til at være ryger igen. Jeg tror ikke at jeg starter igen, men hvis jeg skulle få lyst til at ryge igen så har jeg ingen moralske (eller andre) skrupler med at gøre det.

Link to comment
Share on other sites

Litopsi, vil du ikke forklare, hvad du mener med ikke at have moralske eller andre skrupler, hvis du beslutter dig for at begynde igen? Jeg må indrømme, at jeg er helt blank over for den tankegang, det er jo usundt og farligt?

Eneste indfaldsvinkel jeg kan komme på i den retning er, at det skulle være mere usundt at stresse sig selv med forbud og dårlig samvittighed end at ryge og nyde det?

Der må vel være en grund til at du er stoppet? Økonomisk?

Selv ryger jeg sjældent - når jeg er rødvinsfuld kan der godt ryge en del ned, men det sker også kun en snes gange om året. Har altid haft rygning på det niveau og fatter ikke hvorfor jeg ikke bare kan lade være...

Link to comment
Share on other sites

og når jeg har startet igen har det været fordi jeg havde lyst til at være ryger igen

Hvordan kan man have lyst til at blive ryger igen :confused3: Jeg synes selv, at det er noget af det mest ucharmerende der findes, og når man nu er kommet ud over evt 13-åriges gruppepres, hvorfor i alverden så starte :confused3:

Link to comment
Share on other sites

Litopsi, vil du ikke forklare, hvad du mener med ikke at have moralske eller andre skrupler, hvis du beslutter dig for at begynde igen?
Jeg mener at hvis jeg først er kommet dertil at jeg beslutter mig for at putte en cigaret i min mund og tænde den, så er det fordi jeg har opvejet "fordele" og ulemper på et helt bevidst plan og bestemt mig for at lige præcist nu, er fordelene større end ulemperne. Derfor vil jeg ikke have skrupler, for har jeg skrupler eller dårlig samvittighed over at ryge, så holder jeg nemlig op eller lader være med at begynde. Lige nu ville jeg have store skrupler og monster dårlig samvittehed over at ryge, så det gør jeg ikke, men på andre tidspunkter i mit liv har jeg tænkt anderledes og det kan være jeg gør det igen senere. Det er svært at spå, især om fremtiden.
Jeg må indrømme, at jeg er helt blank over for den tankegang, det er jo usundt og farligt?

ja... men somme tider betyder det ikke så meget inde i mit hoved.

Der må vel være en grund til at du er stoppet? Økonomisk?

ja: at jeg ikke havde lyst til at ryge mere... og efter jeg havde tabt mig, turde jeg godt stoppe/havde jeg det psykiske overskud til at stoppe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share