Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Søndag d. 3. februar

Solskinsgåtur

Ca. 5 km. (Knæet ikke super begejstret for længere ture)

Ingen brok fra knæ efter kb-træningen - men kan mærkes en smule andre steder på kroppen :tongue:

Nogle hanging leg raises - med bøjede og strakte ben.

Mandag d. 4. februar

Træning i HSF

Bænkpres

1x15x20

1x8x40

1x8x50

3x8x55 Pinky grip. Synes det fungerer helt udmærket - og føles lidt lettere at få skuldrene til at blive inde under sig samt i "soklerne"

2x6x60 Pinky grip

1x4x60 Pinky grip m. stop. "tabte skuldrene" og rutchede lidt´rundt.

Dips

1x15xbw

4x8xbw+10 kg i bælte

Military press

1x8x20

1x6x32,5

2x6x32,5 Sidste rep som push press i begge sæt - pyha, de er tunge efter dips.

Pullups

1x8xbw

4x4xbw+15 kg i bælte

Chins-v-greb

1x6xbw - langsomme nedsænkninger

1x5xbw+10 kg i bæltet. Skulderen ved at være træt/irriteret? Ellers har der ikke været nogen gener i dag :smile:

One-arm row

1x8x19

3x8x23 De sidste reps med især v. side blev tunge.

Pushdowns

3x12x20

One-legged leg extensions

1x10x5 Langsomme nedsænkninger

3x10x10

Maveøvelser

Blandede på gulv

Udstrækning

Cykling 7 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 5. februar

Elastikøvelser for skuldrene - 6 øv, 2x15+15 m. stop.

Cykling 4 km

Knæet ej helt super.

Onsdag d. 6. februar

Cykling 3 km

Leg med KB's i sandkassen :laugh:

Efter en opvarmning af leddene i stuen blev 24 kg KB'en puttet i en rygsæk og med 16'eren i hånden blev sandområdet ved legepladsen indtaget. Det er heldigt, der ikke er særlig langt, for de er da lidt tunge at rende rundt med.

Mega dejligt at træne udendørs, med behageligt kølende vind i ansigtet og solen, der tittede kærligt frem.

Swing: 2-hånds: 1x15x16

1-hånds: 1x10+10x16

2-h: 1x10x24

1-h: 2x7+7x24

Clean:

4x3+3x16

2x2x24 h.

1x4x16 v.

Clean and jerk:

3x3+2x16

Snatch:

1x3+2x16

1x3+3x16

Er endnu ikke helt stabil i denne øv., så lægger forsigtigt ud.

Pistols:

kun v. ben - i sand

1x8xbw

1x2x16 "rigtige"

1x1x24 m. h.ben bøjet ind under mig hele vejen op

1x2x16

1x1x24 som før

1x1½x16

Puha, kan mærkes godt i ballerne - i begge endda :laugh:

Jorden for våd til at øve tyrkish getups på.

Hjem igen - kuglerne ikke blevet mindre tunge op ad trapperne.

Starten af tyrkish getups:

Rullede et par liggeunderlag ud til at beskytte gulvet og prøvede at øve starten på jorden af tyrkish getups med 24 kb'en, det er dog ikke 100% optimalt... Gik ok med h., men turde ikke slippe med hjælpehånden i v. endnu.

Og skal lige have lidt mere kontrol over fuld tyrkish getups, inden de skal øves i hjemmet med 16 kg - specielt når man har to nysgerrige katte, der synes det er fantastisk interessant, hver gang jeg laver øvelser på gulvet - og gladeligt hjælper og insisterer på at ville kæles :nonono::laugh: Ved bare 16 kg jernkugle på 4 kg kat IKKE er en god kombination :w00t:

(ja, jeg kan godt lide mine katte :wink: )

Chins:

2x10xbw

KillerCardio i CSA

Det er efterhånden vældig længe siden, jeg har lavet noget, der minder om konditionstræning - og da det var god træning i lørdags blev jeg fristet til at se, hvad det indebærer - selvfølgelig med de forbehold knæet sætter.

1 god intensiv times træning med kettlebels og kropsøvelser i et mix, med cirkeltræning og høj intensitet. Mushashi som træner endnu engang :4thumbup:

Hurtig opvarmning af leddene.

Swings, snatches, tyrkish getups...

5x4 min's serie med øvelsesskift hver 30 s og 30 s pause mellem serier.

Snatch v., snatch h., sprællemænd, split jumps?, sprællemænd, burpees, climbing ....(her kastede jeg med tung bold), swings.

1. serie snatch med 12 kg kb, men gik ned til 8 kgs derefter. 12/16 kg i swings.

Konditionsmæssigt gik det overraskende godt - selvom den absolut ikke er på toppen :smile: (har det dog helt fint med at lægge ud med de lette kb's, til teknikken og styrken er bedre - selvom det gør det lidt mindre hårdt :innocent: ) - men skuldrene/armene blev godt nok trætte - især i snatch, samt til slut i sprællemændene, hvor der kæmpes for at få armene helt op over hovedet . Blev godt varm og svedig og endte skam også med en meget rød kulør i ansigtet :laugh:

Ingen smerter i knæet under øvelserne - det var ligefrem superrart at hoppe igen :bigsmile: , meen lidt påvirket blev det nok desværre alligevel...

Pause nogle min (4?) inden ny øvelses-svada, som dog blev modereret noget af hensyn til mit knæ.

50 snatches

Her var det meningen med flere forskellige øvelser involverende ben med 50 reps - burpees, squatøv, m.m....

men jeg lavede så nogle alternative øvelser i mens:

"maveløbeøv" - selvom jeg havde lidt svært motorikken :w00t::blush:

mavebøjninger, push-ups - sæt af 10, rygbøjninger (arme+ben løftes), cleans,

swings.

Udstrækning - aaah

Bagefter kunne jeg kigge på braziliansk jiu jitzu-holdene og bare sukke indvendigt :nono::crybaby: (nogen tid endnu.... :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Hej Tina

Super arbejde i dag :4thumbup: Du er sgu sej. Glæder mig til du kan give den gas uden at skulle tage hensyn til skader osv.. Jeg skal nok boge den så du kan få banket pulsen gennem loftet næste gang uden at det går ud over knæet :wink:

Hei Dennis :bigsmile:

Mange tak skal du ha' :smile: Og jeg er da glad for at høre, at jeg ikke falder helt pinligt igennem :wink:

Jeg glæder mig også enormt, til ikke at skulle tage hensyn til nogen skader! Knæet har heldigvis ikke været ekstra hævet eller irriteret efter træningen, så det er jo godt nok.

Tager gerne imod tilbudet om udvidet øvelsesudvalg - nu du selv har givet dig lektier for :wink:

Skal gøre, hvad jeg kan for at være der! Utroligt, at man frivilligt møder op til "pisk og tortur" :laugh:

Forøvrigt super imponerende træning du selv får fyret af! :devil:

Hey Tina...

Fedt du er begyndt at træne i CSA igen. Dennis hold er super fede!! :4thumbup: Er der nogen udsigt på BJJ træningen?

Hej igen, Dan :bigsmile:

Ja, det er dejligt så småt at være tilbage. Enig i nr. 2!

Mht. BJJ havde jeg jo oprindeligt planlagt stille og rolig introtime-opstart her i feb, da korsbåndet efterhånden skulle være stærkt nok til det.

Men, da et eller andet nyt med knæet er kommet til i julen (korsbånd+ledbånd skulle stadig være intakte) - der ikke vil forbedres med ro - må jeg lige vente og se, hvad der findes ved kikkertoperationen, jeg har fået tid til, d. 27. feb.

Har endnu ikke fået at vide, hvor længe, der skal gå bagefter (skal til forundersøgelse d. 19. og afhænger nok også af, hvad der findes), så jeg ved det ikke konkret endnu - måske slutningen af marts, hvis alt går vel?

Prøver lige kettlebelltræningen af imens.

På gensyn til træning :devil::smile: Flot træningsniveau med dejlig varieret træning hos dig også!

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 8. februar

Endnu en lang heftig dag at work :superman:

Træning i HSF

Pullups

1x10xbw

5x4xbw+15 kg i bæltet

Bænkpres

1x15x20

1x8x40 m. stop

1x8x50 m. stop

5x5x60 m. stop

Rigtig god teknik i 1. arb'ssæt :smile: Fokus på teknik, udløft.

Dips

1x20xbw Rep-formen endnu ikke helt tilbage - d. 20. hård :tongue:

4x5xbw+15 kg i bæltet

Chest supported rows

1x8x45

4x8x47,5

Triceps one-arm db extensions

3x8x7 Supersættet med

One-legged leg curl

1x10+10x5

3x10+10x10

E-z bar curls

3x8xstang+17 kg

Reverse curls

3x5x22,5

Roman chair sit-ups

4x20

Cykling 7 km

Har heldigvis været skånet for slemme doms efter i onsdags :smile: Har lige kunnet ane det i visse muskelgrupper.

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 9. februar

Årets 1. kajaktur :smile:

Aahh, vågnede op til det lækreste forårsvejr med topglade, lykkelige solstråler og stort set ingen vind :sun::sun::sun:

Det måtte udnyttes! Kl. var allerede blevet en smule sent (gæster fredag aften inkl overnatning), så jeg susede ned i kajakklubben på min kære cykel og hev "69'eren" frem (tracer). En god gammel båd - der åbenbart også har holdt vinterpause, for der var kommet støv på :nonono:

Det blev til en herlig hyggetur rundt om Sandøen og lidt ud langs Amager i mageligt tempo :bigsmile:

Distance: 7 km

Tid: ca. 45 min

Mødte de "garvede gutter på lørdagsholdet" derude - men havde det helt fint med, at de var på vej ind - så jeg bare kunne komme stille og roligt igang og nyde omgivelserne i ro og mag :wink:

Da jeg kom ind i havnen lå der en spritny kajak (fra Dansprint) en fra klubben skulle ud at prøve. Blev tilbudt lige at prøve den :4thumbup: - og det kan man jo ikke sige nej til.

En lækker, lækker kapkajak - lidt mere livlig end traceren - men skulle være en smule lettere at ro end mange kapkajakker.

Det var en Vajda K1 M-sonic, 46 cm bred, vægt 12 kg, beregnet til, der ligger vægtmæssigt ml. 75-95 kg.

Kom forrygende fint af sted og kunne nemt sætte fart på, men da jeg skulle vende i den anden ende af havnen, kom jeg ret tæt på fortøjringspælene, da båden ikke drejde så skarpt som forventet - og for ikke at risikere at ridse båden fik jeg lavet et eller andet klammeri, så jeg var mm fra at tippe helt i og få årets 1. dukkert :nonono: - nåede at få et lille skvæt vand ind - inden den blev reddet. Pyha :laugh: Vandet er stadig temmeligt køligt! Balancen må lige trænes helt op igen.

Så var tiden også så fremskreden at cyklen måtte benyttes direkte til CSA for at nå den planlagte kettlebelltræning. Men, i det fantastiske vejr... og knæet tager det rimeligt fint at cykle efterhånden. Er ikke vildt begejstret for at være med det offentlige, det tager meget længere tid m.m.

Kettlebell i CSA

Et kæmpe hold i dag :bigsmile:

Opvarmning.

Tyrkish getups ...

Af nye ting lærte vi bl.a floor press, bent press alene og kombineret med wind mill? (Tror jeg - må lige få tjekket op på navnene...)

Floor press'en til den ene side gik fint, men til den modsatte gjorde det rigtig temmelig avs i knæet. Det kommer åbenbart ud i en dum stilling også ved denne ellers lidt avancerede øvelse. Der er helt klart noget, der ikke er som det skal være derinde, hvis man skulle have været i tvivl :unhappy:

Med to KB's :4thumbup: Ellers nogle helt udmærkede øvelser. Tror det gik rimeligt mht. teknikken, men helt nemt endnu er det ikke.

Øvede primært med 12 kg KB.

Dertil en masse cleans med to KB's inkl en serie makkerskiftevis med 2-4-6-8-10-8-6-2 med 16 kg KB. En god øvelse - men det blev hårdt!

En smule military press - prøvede en enkelt gang m. 24 kg m h. side, hvor Dennis hjalp lidt - men ikke mere end 2-3 kg ifølge ham selv :smile:

Lidt leg med at cleane kb'en med strakt håndled og KB'en på "højkant". Kræver lidt øvelse for mit vedkommende!

Trænede selv lidt pistols efterfølgende, 2-3'ere med 16 kg, et par enkelte med 24 kg med benet bøjet ind under...(Pas på ikke at bounce)

Derudover en tur i biffen m.v. på cykel...fulgtes med en veninde, der var på cykel og pludseligt var kl. mange.. :blush: Så fik nok cyklet lidt rigeligt...

Cykling 38 km

Søndag d. 10. februar

Cykling 7 km

Link to comment
Share on other sites

Havde forresten vilde doms i trapezius igår! Så de må være blevet brugt godt i lørdags!

Mandag d. 11. februar

Træning i HSF

Bænkpres

1x15x20

1x8x40 m. stop

1x8x50

1x5x60 m. stop

1x5x62,5 m. stop

1x5x65 m. stop

1x5x67,5 m. stop

1x5x70 m. stop

1x10x40

Følte masser af overskud i dag og det kørte helt udmærket, så "surfede lidt med på bølgen" :superman:

Følte også teknikken var rimelig (der kan altid rettes noget hos mig :nonono: ).

Mili press

1x8x20

3x6x32,5

Dips

1x10xbw

1x6xbw+10

3x5xbw+15

Pull-ups

1x10xbw

4x3xbw+20 Tror det er PR

Chins m. v-greb

1x10xbw

3x5xbw+10

Selvom jeg egentlig har lettere ved denne øvelse, så er der tappet meget energi, når den køres efter pullups m.m., så den føles ret hård på dette tidspunkt.

One arm db row

4x6x23

Pull-overs

2x8x23

Curls m. e-z bar

1x8xstang+17 kg

3x5xstang+19,5 kg

Mave-øvelser

Blandede på gulv samt roman chair

Supersættet med

Push downs

3x8x25

Pistols

5x5xbw v. ben.

3x5xh. ben - kun 1/4 ned

Leg extensions, one-legged

1x8+8x10

2x10+10x10

Udstrækning

Cykling 7 km

Du er bare super sej Tina

MIN helt :wub::blush:

Iihhh, altså - jeg bliver helt rørt, når du siger så pæne ting, Louis. :blush::bigsmile::bigsmile::bigsmile:

Håber jeg kan fortsætte med at leve op til det. Kan da godt li' at være helt :wink:

helt klart kanon teknik i bænken idag :smile:

Ja, det gik helt godt i 1. sæt, hvor du hjalp :4thumbup:

Og tillykke med din egen PR i bænken. Det gode smitter :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 12. februar

Cykling 4 km

Ekstratuff og ekstra lang dag på arbejdet, så ... elastikøvelserne trak ikke lige denne aften.

Onsdag d. 13. februar

Træningspas #1

Lidt udendørs kettlebelltræning

Opvarmning.

2 h-sw: 1x15x16

1 h-sw: 1x10+10x16

2 h-sw: 1x15x24

1 h-sw: 1x5+5x24

clean: 1x8+8x16

c+j: 3x3+3x16

c+j: 5x1x24 h., 5x1x16 v. (0x1x24-ej helt sikkert for skulderen)

bent press: en enkelt...synes 16 kg er lige tung nok, når teknikken ikke er sikker.

tyrkish g: 1x1+1x16 H. knæ gør ondt v. nogle af positionsskiftene - samt ikke optimalt underlag.

"start/bund af tyrkish": 3x6-8+6-8x24 En smule støtte ind i mellem med modsatte hånd i v. side.

pistols: 1x3xbw v.

1x2xbw+16 v. Følte ikke rigtigt for pistols i dag :nonono:

pullup: 1x3xbw

1x1xbw+rygsæk m. 24 kg kb - hagen helt over.

Cykling 5 km

Træningspas #2

Killercardio i CSA

Stort hold i dag :devil: Undrer mig over, hvorfor der egentlig ikke er andre piger!

Opvarmning af led.

Tyrkish getups: 3x1x12 v.

4x1x12 h. Skiftevis. Gik bedre end i eftermiddags, men kommer stadig forbi et par punkter, hvor det kan mærkes.

Gruppetræning i "bølger":

Snatch-ladder fra 1-10 med hver arm, 16 kg kb, hvor sprællemænd og lign. udgjorde "pauserne".

Var pænt presset fra 6-7 stk, men kom igennem selvom stilen ikke var optimal til sidst - synes det føltes tungere end det burde - mere sving i den hofte...

Statisk øv/opspænd, støttende på underarme og tæer: i cirkel med tælling - efter et par omtællingsrunder fra 40 (Tak Anders :tongue: ), nåede vi endelig til 80 :blink::laugh:

Burpee-ladder m. mere - sprællemand o.a. i mellem. Måtte desværre droppe burpees'ne undervejs, da det begyndte at kunne mærkes i v. skulder - den havde åbenbart fået nok til sidst :mad:

Hørte efter kroppen, men det er bare utilfredsstillende, at måtte "give op", når jeg i forvejen ikke laver mange af hop-øvelserne ordentligt.

Sprællemændene går heldigvis fint nok - helt uden smerter - selvom læggene og knæet ikke er i form til at blive ved for evigt :tongue:

Udstrækningsøvelser

Alt i alt en kanon træning anyway - og pulsen kom endnu en gang højere op, end den har været længe :4thumbup: :devil:

Og har ikke ondt i hverken knæ eller skulder her til aften :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 14. februar

Cykling 4 km

Fredag d. 15. februar

I går og i dag har været megalange og travle på arbejdet (ja egentlig hele ugen - når andre holder ferie :nonono::tongue: ), så var noget bustet.

Dertil var der træningssamling søndag med bænkpresholdet (og havde hørt, at det ofte er noget med tung trøjetræning), så valgte bare at træne moderat.

Træning i HSF

Bænkpres-pinky grip

1x15x20

1x8x40 m. stop

1x6x50 m. stop

5x5x60 m. stop

Dips

1x10xbw

4x4xbw+15 kg

Pullups

1x10xbw

4x5xbw+10 kg

Chins med v-greb/gun-chins

4x5xbw+10 kg

Supported rows

1x6x45

4x5x47,5

Reverse curls

3x8x22,5

Mave (roman chair)

4x15xbw

Cykling 7 km

Lørdag d. 16. februar

Kajaktur

Endnu en lørdag med fantastisk vejr - vågnede endda tidligt - så kæresten og mig afsted til kajakklubben og ud på havet :4thumbup:

Noget køligere denne dag - der var lidt is på vandet på den ene side af molen. Helt havblik i starten af turen.

Kalveboderne rundt i "Havgusen" - tracer.

Distance: 7,5 km

Igen i afslappet hyggetempo.

Cykling 10 km

Kettlebelltræning i CSA

Stort fremmøde.

Opvarmning af led.

En masse kropsøvelsesøvelser a la "carpoieratricks" og OAP's - Fik lavede nogle stykker uden støttefingre.

Sygt mange swings - pulsen nåede at komme lidt op :wink: Valgte at træne med en let 12 kg kb, for at være nogenlunde frisk til dagen efter.

Snatch, pistols (v. ben. inkl. tripler med 8 kg kb), turkish getups.

Ladder 1-5-1 med swing og burpees.

Efter træning: pistols enkelte med 16 kg. Ladder 1-2-3-4 med 12 kg kb.

Nogle af dagens powerfifs:

Knyt modsatte hånd (f.eks. under pistols)

"Powerbreathing": langsomt hvislende udpust med kraft på og samtidigt spænd i maven.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 17. februar

Man skal godt nok tidligt op for at være i Horsens kl. 10 - så helt udsovet var jeg jo ikke :blush:

Bænkpressamling i Horsens

Teori med Johan Westerberg :bigsmile:

1. træningspas:

Blev rettet i teknik m.m. undervejs - nogle af løftene filmet.

Bænkpres

1x10x20

1x8x40 Fart på, m. stop.

1x6x50

1x3x60 Fandt ud af jeg ligger lidt skævt på bænken.

Trøje Fury str. 36 på.

1x1x80

1x1x80 Fødderne rettet til. V. fod har tendens til at ligge 10 cm længere mod hovedet en h.

Starten af løftet var helt ok.

1x1x90 AV AV AV mit h. knæ. Tror det var mit "arvæv" der blev klemt og låst fast inde i knæet. Kunne slet ikke strække mit ben og det gjorde MEGA ONDT i længere tid - indtil det lykkedes at få det løsnet ud på en eller anden måde.

0x1x95 Tabte opspændet tror jeg - var nok også stadig lidt psyket af knæet.

1x2x90 Der var til 3 reps.

1x2x90. Vejrtrækningen!

1x2x90 Hmm...tænker for meget. Blot løft - tænk bagefter.

Frokost

Mere "snak" og "planlægning"

2. træningspas

Bænkpres

1x10x20

1x5x40

1x3x50

1x2x60

Fury str. 34 på.

1x1x85 to små klodser

1x1x95

Trøjen af

1x3x60 Med fokus på "sammenspænd i ryggen" efter at have ligget med "pølle" under lænden.

Det var faktisk rigtigt godt. Lå med meget bedre balance herefter.

Fury str. 34-trøjen blev dømt alt for lille.

Bl.a. fordi skuldrene "poppede op", når armene bliver trykket ned i presstilling.

Jeg vil kunne løfte meget bedre med 36'eren.

Tips til mig selv:

Kommer senere...

Mandag d. 19. februar

Træning i HSF

Igen -1½ t senere end forventet pga. arb. :nonono: Godt man er glad for sit arbejde :wink:

Da bænkpres blev trænet i går - kunne det være sjovt at variere og starte ud med sup.rows og se, om nedgangen i styrken primært skyldes at jeg er blevet slap eller også skyldes den først trænes efter pullups...

Supported rows

1x8x40

1x6x50 Føles absolut lettere end længe :smile:

1x5x55 (sidste ej helt op) - så er blevet lidt slappere :tongue:

3x5x55

Pullups

1x10xbw

3x5xbw+15 kg

Chins

4x5xbw+15 kg Længe siden.

Dips

1x10xbw

4x5xbw+10 kg - alle eksplosive, stadig med overskud.

Bænkpres

1x8x20

4x3x40 m. fokus på teknik fra i går - fuld fart på alle reps, placering af fødder, krop, sammenspænd i ryggen, pres fødderne mod væggen ved "tæerne"...

E-z curls

3-4x8xstang + 19,5 kg

Hammer curls

3x6x11

DB triceps one-arm extensions

3x10x7 Sidste par reps i sidste sæt toughe

Cykling 7 km

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 19. februar

Før narkosetjek m.v. på Hvidovre Hospital mhp. kikkertundersøgelse i h. knæ onsdag d. 27.2.

Valgte "rygbedøvelse" (spinalbedøvelse), så jeg selv kan kigge med - det kunne jeg heldigvis selv aftale med narkoselægen - selvom det vist er mere normalt her med fuld narkose...

Orthopæden mente, det mulighvis kunne være en bruskskade... :dry: Men, nu må vi jo se.

Cykling 4 km

Elastikøvelser for skulderen

Onsdag d. 20. februar

Et-årstjek på Bispebjerg - efter korsbåndsoperationen (valgte at beholde denne tid, da en second opinion kan være meget rar - og tillige er med i en eller statistik og opfølgendeundersøgelse. "Kun" 1½ t forsinket kommer jeg ind til tjek - hos en anden en planlagt, men da det alligvel ikke var den, der havde opereret mig, var det jo helt okay - tror faktisk det var godt for mig!

Han kunne (desværre) med "rolimeter måle 8 mm på h. knæ mod 6 mm på v. Samt grad 1 Lachmann og skuffeløshed og grad 1 pivot shift." (Men, føler ikke selv "løshed" og det er vist ikke så meget, at det nødvendigvis har betydning.)

"Ingen ømhed af ledlinier eller hvor skruen på tibia er sat ind, men tydeligt føltes en bursa sv. til, hvor transfix. er sat ind under det laterale retinakel".

Han tilrådede mig, at forespørge på Hvidovre, under samme bedøvelse "at fjerne den bursa eller udstikkende transfix.pinn - der blt kunne bides af ennem den gl. cirkatrice".

"Stabilitetsmæssigt" har han vurderet "tilfredsstillende forhold", og tror "umiddelbart", at det er "arvævsdannelse, der generer", da min "bruskskade kun var en grad I-II".

Killercardio i CSA

Trænervikar: Kalle (Carpoieratræner)

16 kg KB

Opvarmning

Turkish getups - nåede vist 3 til hver side

Swings a lot!! Div. serier - tror 20 s work 10/20 sek pause, inkl m. burpees, "foldekniven" (for mit vedkomende pga knæet), pistols 3'ere m. 8 kg B, 2'ere m. 1 kg KB.

Pistols efter træning: 1-2-3-4 m. 16 kg KB

Torsdag d. 21. februar

Cykling 4 km

Chins

Lod mig lokke til at prøve 10'ere i chins med 1 minuts pause imellem... og prøvede lige efter et måltid, og uden opvarmning... :blush:

4x10xbw Tror ikke der var til et sæt mere (muligvis et meget hårdt), så stoppede her.

Pyha!

ERFA-møde hele aftenen: "Endocrine cases".

Fredag d. 22. februar

Cykling 7 km

Træning i HSF

2 timer længere arbsdag end normalt - en time tidl. samt senere. Travlt.

Følte mig ikke specielt oplagt...

Bænkpres

1x13x20

1x8x40 m. stp

1x5x50 m. stop

1x3x60 m. stop

3x3x62,5 m. stop

3x3x62,5 m. stop. Pinky grip.

Kørte ad H. til -dårlig teknik, ukoncentreret, uforholdsmæssig tungt :sneaky2:

Valgte at træne nogle andre øvelser end sædvanligt for at prøve at komme i bedre humør.

DB flyes

1x10x7

1x5x11

Måske ikke helt super for skulderen at begynde at køre tungt i denne...

DB pullovers

1x8x23

2x8x27

Dips

1x10xbw

5x3xbw+20 kg :bigsmile: Dagens bedste øvelse!

Pullups

1x10xbw - nah, følte ikke for det i dag.

Presdowns m. reb

For tungt m. 25 og 20 kg.

3x8x15 kg.

Var flad i krop og hoved, så valgte at stoppe træningen her og tage hjem og slappe af.

Cykling 7 km

Lørdag d. 23. februar

Cykling 24 km

Mandag d. 25. februar

Træning i HSF

Fået slappet en del af i løbet af weekenden (det har åbenbart været nogle lidt for hårde uger med for lidt søvn på det sidste), så var meget mere i hopla :bigsmile: (selvom en smule træt efter arb.)

Bænkpres

1x15x20

1x8x40

1x5x50

1x1x55 - skævt fordelt - havde lige misset at den sorte 25 kg's skive var hængt op og blandet med 20 kg skiverne :blush: Men, det mærkede man lynhurtigt :w00t:

1x3x60

1x2x65

1x1x72,5 Gjorde det igen! Vågn op søster! En lille sød 2,5 kg skive havde gemt sig inde bag en 5 kg's...Kom dog nogenlunde op.

1x1x77,5 Let :smile:

0x1x82,5 Kom ustabilt ned til brystet - måtte ha' hjælp på op..tak Marc.!

1x1x80 Langsomt op fra bunden, men så med mere og mere fart på.

0x1x82,5 Kom kun de 1. 5-10 cm - skal ligge mere klar inden stangen sænkes og ikke så højt mod hovedet... :nonono:

0x1x82,5 Den burde faktisk have været der, men igen klumrede je i teknikken, den kom totalt ustabilt ned - som om jeg havde trøje på...Det er ufatteligt, SÅ dårlig jeg kan blive ved med at være teknisk. Jeg må øve, øve, øve!!! Det må jo lykkes en dag!?

2x3x60

Var dog en god bænktræning - rawstyrken så småt ved at være tilbage, og det føles dejligt :4thumbup:

Bridge/"planken"

Måtte lige joine Marc og Louis på gulvtæppet :tongue:

1xbw+15 kg på ryggen x1 minut

1xbw+30 kg på ryggen x1 minut

1xbw+40 kg på ryggen x½ minut

Chins

1x10xbw

1x10xbw+10 kg i bæltet

3x3xbw+25 kg i bæltet

Prøvede at tage fat om en stang klar til squat: skulderen kan lige akkurat komme i position uden smerter, men kan lige mærkes lidt bagefter. Er dog det bedste indtil nu, så det går stadig fremad.

Military pres

1x6x20

1x6x30

3x5x32,5

One-arm rows

1x8x23

3x6x27

E-Z curls

4x5xstang+22 kg

Dips

3x6xbw+15 kg Skulderen fjong!

Reverse curls

1x8x20

3x6x22,5

Cykling 7 km

Og så hedder det operation på onsdag... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Tina

Ville bare lige ønske held og lykke med operationen. :1112: Du skal ikke være så ked af at have misset 82.5 kg i bænk - jeg formåede at misse på 80 kg med trøje i dag. :laugh: (Efter at have lavet nemme, flotte 2'ere med 75 kg - dumme hoved. :wacko:) Lede chins som altid, i øvrigt!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 27. februar 2008

Arthroskopi af h. knæ, Hvidovre Hospital

Så oprandt dagen.

Jeg mødte fastende op kl. 12:30 på orthopædisk afdeling som aftalt og blev vist ind på opvågningsstuen, hvor jeg skulle skifte til hospitalstøj. Kirurgen kom forbi og satte kryds på det rigtige ben. Dertil blev vi enige om, at skære ind over det gamle ar på ydersiden af knæet og kappe spidsen af transfixationspinden, hvis den stak ud (som jeg var blevet tilrådet på Bispebjerg). Ikke jordens mest venlige og diplomatiske mand, men så langt så godt.

Efter en del ventetid blev jeg fulgt over på operationsstuen.

Efter et mislykket forsøg med at lægge venflon i den ene hånd, lykkedes det i den anden. Overvågningsudstyr, ilt samt drop med saltvand blev tilsluttet. Pulsen lå omkring 46-47 under operationen. Blodtryk og iltmætning fint.

Narkoselægen med en kvindelig "kollega", jeg ikke havde hørt om eller hilst på før! - kom ind og skulle lægge spinalbedøvelsen. Jeg lagde mig om på højre side, krummede hagen ned mod maven, skød ryg og blev "sprittet af" og mærket på. Fik lagt lokalbedøvelse og blev ved med at skyde ryg, imens jeg kunne høre "2 ml er rigeligt", "hold fast på nålen, mens du sprøjter ind" med videre... :hmmm::unhappy:

Det gik fint, men man føler sig ikke HELT tryg (alt hvad der foregår i nærheden af ens rygmarv er ømfindtligt) - og jeg kunne sagtens holde varmen, mens jeg lå der, som sygeplejersken bemærkede (har selv et lidt svagt punkt, når det gælder mig selv og alt for meget "nåleri"). Bupivacain blev sprøjtet ind i ryggen. Normalt virker det hurtigst og mest i det ben, der ligger nederst (det skulle have en tungere vægtfylde), men på mig virkede det lige omvendt. Det var mit øverste, venstre ben, der "sov" først og i længst tid. De var søde til at forklare (når man spurgte), hvad der blev brugt, at man i dag bruger en speciel, tynd nål (27 G), der skubber fibrene til side og mindsker risikoen for "spinal hovedpine" og blødning. Jeg fik også efterfølgende den ros, at jeg havde en god ryg, at ligge spinalbedøvelse på.

Ligesom sidst bredte en varme sig ned i benene, balderne føltes tunge og efterhånden forsvandt kulde- og smertesansen fra ben og fødder. Man kan dog stadig fornemme, når der bliver taget fat i lemmerne og manipuleret med dem.

Jeg blev gjort videre klar til operation - "jodet til" (man bruger ikke mere jod, men en klorhexidin/sprit?-opløsning med vist nok gurkemeje? til at gøre det gult), og dækket sterilt af - med et gitter henover maven.

Kirurgen (overlægen) var ved at gøre sig klar, da telefonen ringede. Ingen ledige hænder, men kort efter kom endnu en ung mand ind. Han var også orthopæd - og pludselig skulle endnu en, jeg hverken var blevet informeret om eller havde hilst på, være med til operationen - og endda føre arthroskopet! Jeg kunne ikke se ret meget henover alle afdækningerne, men kunne se med på skærmen, hvordan det så ud inde i knæet.

Ingen af kirurgerne var særlig meddelsomme undervejs - fik besvaret et enkelt spørgsmål, om at nu så vi på undersiden af knæskallen. Jeg kunne se, at vævet virkede blødt, når der blev trykket på det, selvom det så pænt ud på overfladen. Overlægen kom med nogle råd undervejs, som at "nej du skal den anden vej uden om ligamentet" eller lign. og der blev vist manipuleret godt med mit knæ :crybaby:

Der blev fundet noget blød brusk, grad II på knæskallen (ikke svarende til trochlea) samt retropatellart en lille fisur, men ikke noget der skulle/kunne gøres noget ved. Ellers så meniskerne skarprandende og fine ud, begge korsbånd var faste og stramme, og brusken ellers pæn.

Jeg lå og blev lidt frustreret og ked af det indeni - over de selvfølgelig "gode", men inkonklusive fund, suk - men sådan var det. Jeg er helt med på (og faktisk rimelig large overfor) at nye folk skal læres op, og det foregår sikkert under overvågning - og kan også sagtens leve med, at jeg er en del af det, men følte mig noget bondefanget over at være "prøvekanin" for TO på en gang uden overhovedet at være blevet informeret, og så mens jeg lå fuldstændig vågen og der ikke engang blev forklaret noget som helst undervejs :rocketwhore::thumb_down:

Næste skridt: der blev skåret ind over arret lateralt på knæet. Transfixationspinden ragede lidt ud, så der blev bakset en del med at få den klippet af. Desuden blev en lille bursa henover fjernet. Sygeplejersken sagde, at jeg endelig skulle spørge, hvis jeg havde nogen spørgsmål - og da jeg så spørger, om de vil fortælle hvad de ser og gør, bliver der sagt "IKKE LIGE NU" :mad: . Okay, de koncentrerer sig, fair nok, men det kan siges anderledes, når man lige er blevet opfordret til at spørge, og de selv bare rumsterer uden at fortælle noget gennem hele proceduren.

Blev syet sammen igen, fik lagt 20 ml lokalbedøvelse (lidokain?) ind i knæet og kørt til opvågning.

Ortopæderne gik igang ca 13:50 og ca. 14:30 var de færdige. Bedøvelsen skulle vare ca. 2-2,5 time, men det virkede selvfølgelig lidt længere på mig :rolleyes: Det føltes meget underligt at ligge med følelsløse balder og lige kunne bevæge foden på det opererede ben, men ikke det venstre. Gik dog langsomt fremad.

Heldigvis kom min kære kæreste hen og holdt mig med selskab på stuen, og da kl var ca. 17 kunne jeg gå nogenlunde stabilt v.h.a. et par krykker ud til bilen, så jeg kunne komme hjem i skønnere omgivelser og sygeplejersken holde fri.

Ved 18-tiden var følelsen stort set normal og krykkerne har ikke været nødvendige siden.

Er blevet rådet til at holde benet helt i ro de første 2-3 dage, så vævet på siden af knæet lige får lidt ro, men derefter gradvist øget mobilisering. Spænd meget gerne op i lårmusklen og løft benet en smule allerede fra start af. Fremtidsaspekter: en masse hop og løb er nok ikke optimalt, men ellers må jeg træne og bruge det som jeg vil - og som knæet ikke brokker sig over!

Fik en massevejledning mht. smertestillende medicin m.v.. Er blevet anbefalet ibuprofen 600 mg 1x3x10 (også for atmindske hævelse), paracetamol 1 gx3-4x3-4, derefter efter behov samt morfin 10 mg samme aften og 1. dags morgen, derefter ½ efter behov - samt is på knæet og holde det højt.

Alle sygeplejerskene var heldigvis supersøde og professionelle, så det reddede dagen lidt.

Overlægens faste sygeplejerske kom hen og sagde, at hvis jeg havde lyst til at stå på ski, danse m.v. kunne jeg sagtens gøre det - evt. med et par ipren'er og så måtte jeg bare hvile lidt de efterfølgende dage, hvis knæet hævede en smule, men så havde jeg haft det sjovt. (Hvis jeg spurgte jeg lægen mht. til ski, svarede han altid nej til folk, men han hadede selv at stå på ski :nonono: )

Torsdag d. 28. februar

Overvejede om jeg skulle tage morfinen, men var blevet tilrådet den "fast" her første morgen - jeg skulle ikke vente til det gjorde ondt - og man heler bedre uden smerter. Følte mig dog helt tummelumsk i hovedet oveni den coctail, så det bliver vist ikke nødvendigt med mere morfin til mig.

Har haft forbindingen af, og kigget til sårene og knæet. Knæet en anele hævet, ikke slemt. Det siger dog en skvulpende/knitrende lyd indimellem, når det bøjes - kan ikke helt afgøre om det "blot" er væske, der skvulper rundt eller noget andet. Synes arret på siden af knæet er syet uprofessionelt sammen. Det er ca 3 cm langt. Suturerne er strammet lidt for meget, så der er en lille rynke på siden (kan skyldes lidt hævelse, men det er netop derfor, man ikke strammer for meget), knuderne er ikke rykket til siden, men sidder lige oveni sårranden. :bottom: Dertil var en af knuderne på et af indstikshullerne ved at gå op, så den har jeg selv strammet igen.

Smertedækningen har været optimal. Har nærmest intet mærket til mit knæ!

Dertil fik jeg gennemlæst den journalkopi, jeg havde fået udleveret underskrevet af "den studerende" læge - den passede ikke fuldstændig overens med det overlægen havde fortalt. Her stod der nemlig, at der er fjernet en lille bursa, men det havde overlægen først sagt, at der ikke blev gjort - tværtimod at den overliggende bursa ikke var irriteret. På intet udl papir står der endvidere overlægens/ansvarlige læges navn.

Ligeledes står der: "ingen lægelig kontrol i ortopædkirurgisk ambulatorium. Patienten informeres og samtykker".

Har sagt ja til selv at fjerne suturer - som ellers fjernes af en sygeplejerske - men det er åbenbart det samme som "informeres og samtykker".

Har været eddersur og frustreret over behandlingen. Jeg har snakket med lægen her dagen efter for lige at blive helt afklaret m.m., og håber andre bliver bedre informeret fremover - "selvom det er et universitetshospital"!

Så må I kalde mig brokkehoved eller ej.

Dertil håber jeg, at mit knæ bare heler hurtigt sammen og ikke giver væsentlige gener fremover.

Planen lige nu hedder - lidt mere ro samt gradvist stigende, stabil genoptræning - og så en masse smil på læben :bigsmile:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Hmm... i forhold til, hvordan jeg tror, jeg ville have reageret på samme behandling, synes jeg, du virker som en meget tålmodig person! Det er nok meget godt, at du har en faglig baggrund, der gør, at du forstår lidt mere af, hvad der sker, end de fleste. :4smartass: Håber alt er gået, som det skulle, trods de ikke altid helt heldige oplevelser. :1112:

Link to comment
Share on other sites

Nå men det var da godt du fik ordnet knæet, så du klar til lidt squat idag, vi gir dig bare nogle knæbind på så det "støtter" :superman:

Ja, da :tongue: Et par knæbind og så op på hesten igen. Ikke så meget pjat. Gi'r du et lift :wink:

Hmm... i forhold til, hvordan jeg tror, jeg ville have reageret på samme behandling, synes jeg, du virker som en meget tålmodig person! Det er nok meget godt, at du har en faglig baggrund, der gør, at du forstår lidt mere af, hvad der sker, end de fleste. :4smartass: Håber alt er gået, som det skulle, trods de ikke altid helt heldige oplevelser. :1112:

Mange tak. Håber det samme (og tror ikke det ville have gavnet ret meget, at gøre de "nye" endnu mere nervøse i selve situationen - eller ham overlægen endnu mere sur og umedgørlig - og opdagede det jo først "ret sent", da de var igang - troede jo først de bare skulle kigge med). Jeg håber ikke andre kommer til at føle sig på samme måde i en lign. situation - har i hvertfald meldt tilbage herom og tilmed givet "syrådene" m.m. videre (selvom den meget umeddelsomme læge, nok holder dem for sig selv)!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 1. marts

Træning i kajakklubben

I skønt selskab med min dejlige kæreste :wub: der var god til at hjælpe med at slæbe vægte og skiver frem og tilbage :4whip::wink:

Bænkpres

1x12x10

1x10x30

2x8x40

2x5x50

3x5x55

Dips

1x15xbw

4x5xbw+20 kg

Pullups

1x10xbw

4x5xbw+10 kg Start på hvert minut

Stadig med start hvert minut, direkte videre med

Chinups

4x4xbw+10 kg

Måtte overraskende gå en rep ned selv ved skift til chinups for at kunne holde flowet - pyha, det er hårdt (men godt :devil:) med korte pauser.

Skulderpres

3x8x13,5

Lateral raises - siddende med strakte ben på bænken

1x6x7

2x10x6

One-arm DB triceps extensions

2x10x7 Lette, især 1. sæt.

1x8x7 Men, syrede så til.

DB curl - siddende m. rygstøtte

4x6x13,5

Gulvøvelser

Rygbøjninger, hvor benene også løftes

"Benløft"- inderlår+yderlår

Spænd i lårmusklen og små benløft (har lavet denne øvelse flere gange om dagen de øvrige dage efter anbefaling fra overlægen - samt husker den også selv fra sidst)

Skønt lige at røre sig lidt igen - hun bliver jo helt sløv og træt af at være så inaktiv - selvom det da er rart og bekvemt at sidde/ligge meget og lave mindre :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 2. marts og mandag d. 3. marts

Træningsmæssigt holdes der endnu lav profil - men knæene og resten af benene bliver da motioneret en smule via diverse småøvelser.

Dertil en lille smule mavetræning.

Har de sidste dage holdt mig til "kun" ibuprofen - mest for hævelsens skyld - de tager stort set, hvad der måtte være af smerter, hvis der skulle være nogen. Kan kun mærke lidt ømhed på siden af knæet af og til, hvor de har rodet lidt.

Knæet stadig en smule hævet, men ikke meget. Kan gå mere rundt og stå lidt mere, men kan dog mærke, det ikke skal overdrives endnu. Har haft lyst til at fjerne suturerne adskillige gange, da de irriterer lidt - men venter, da det jo ville være for dumt, hvis det springer op.

Faldt over følgende piece ang. den første tid efter kikkertoperation, som er udmærket.

http://www.ortopaedkirurgi.rn.dk/NR/rdonly...onafknaeled.pdf

Det er helt godt, det med at få strukket knæhaserne helt igennem, de bliver hurtigt lidt stive :smile:

De har flere piecer om andre operationer på: http://www.ortopaedkirurgi.rn.dk/For+borge...BodyIndex_TOC_2

Ligeledes kan nogle af øvelserse fra "knokl for dit knæ" (videoklip) måske være gavnligt senere (husker nogle af øvelserne fra korsbåndsgenoptræningen)

http://www.dhf.dk/composite-1686.htm

Så skal de jo bare laves :wink:

Ellers har jeg slappet vældig meget af og læst en masse både fagligt og mere "afslapningsmæssigt" samt spist mig en sød rund mave til efter at have afprøvet flere nye meget lækre kageopskrifter sprængfyldt med energi :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: Muuums! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 4. marts

Genoptræningsøvelser

Push-ups - brede

1x30

"KB-floor press"/starten af turkish getup

De navne, de navne :blush: Hva', når bare jeg selv kan hitte ud af, hvad jeg mener...

2x5x16

3x3x24

KB-Military press - siddende

3x5x16 (v.side hjælp på sidste rep, de 2-3 sidste i sidste sæt)

Pull-ups

1x10xbw

8x4xbw+16 kg KB i bæltet (samlet vægt: 80,6 kg) :smile:

Hammer curls - siddende

3x10x9

One-arm db triceps extensions

3x8x7,5

Glæder mig til knæet forhåbentligt meget snart er helt på toppen igen :bigsmile: Jeg må endnu engang konstatere, at selvom jeg sagtens kan få tiden til at gå herhjemme, så er jeg altså lavet til at komme mere ud og være mere aktiv!

Jeg synes, jeg har en tendens til at blive utroligt sløv af al det "hvileri" og hensyntagen til/begrænselse af diverse skavanker, hvorefter jeg slet ikke finder det særlig nemt at være kreativ og vedholdende motiveret mht. øvelser på hjemmebane :nonono:

Er heldigvis lige blevet inspireret af forskellige kettlebellsøvelser m.m. via nettet, så der er jo masser at stile efter :4thumbup: :devil::bigsmile:

(Selvom de fleste dog stadig involverer knæene, samt et behov for at udvide kettlebellsamlingen :innocent::wink: )

Link to comment
Share on other sites

Kage bliver man stærk af! :4eat::tongue4::pumpin:

DET GØR MAN :laugh:

Onsdag d. 5. marts

Genoptræningsøvelser

(Hjælpe lillesøster med at flytte - hovedsagligt med som co-driver, vagt :tongue: og selskab)

Torsdag d. 6. marts

Opstart på arb.et igen på nedsat tid.

Skønt at være tilbage igen, hvor der sker noget :4thumbup:

Knæet lidt træt efter arb'et på trods af hensyntagen, så må stå endnu mindre op og sidde endnu mere ned i morgen :bottom:

Fredag d. 7. marts

Morgen: genoptræningsøvelser

Stået minimalt på arb'et, forholdsvis rolig dag - og det er gået helt fint. :smile:

Fjernede, lige inden jeg gik, suturerne på mit knæ: opdagede desværre, at udover at have strammet suturerne alt for meget med medfølgende tværstriber, så har de ikke engang fået sårkanterne til at mødes på det "store" ar, hvorfor der på over halvdelen af arret ses en kant med en fordybning ned bagved og et generelt bølgende forløb. :4ranting: :gun2::bottom:

Det ene kikkertar, der blev syet pænt er stort set helet, med kun en tynd, tynd sårskorpe tilbage.

Et sår, der er skåret med skalpel på normalt friskt væv, bør bare ikke give grimme ar! Så er pænt pissed over deres sjusk!

Træning i HSF

Havde det godt nok efter arb. til at tage direkte til træning uden at være hjemme og hvile benet først. Slappede dog af med benet oppe en god tid inden træningen påbegyndtes - og meget undervejs.

Der var en rigtig hyglig stemning med masser af snak :blahblah: og hygge - inkl. med 4-årige Chr., der var ivrig hjælper blandt alle - til større hjælp visse steder end andre :tongue4::laugh:

Bænkpres

1x15x20

1x8x40

1x5x50

3x3x57,5 Der skal mere fart fra bunden af løftet, "mindre sjusk".

2x3x57,5 Bedre

1x3x57,5 Bob bob

1x3x57,5 Følte selv 1. og 3. rep havde god fart på. Ph. der gav udløft denne gang kunne se, at der var mere ekplosivitet end normalt, så det er jo skønt :bigsmile: (selvom der stadig er plads til forbedringer heraf endnu)

Er stadig lidt forsigtig med knæet, så fødderne ej placeret helt så langt tilbage, som vanligt eller lagde 100 % tryk på fødderne.

Dips

1x15xbw

4-5x3 bw+20 kg Pænt med overskud.

Chins

1x15xbw

4x5xbw+15 kg

Pull downs - foran, skulderbred fatning, OH

3x8x50

Reverse culs

1x8x20

3x8x22,5

Lat. raises-siddende

3x8x7

(Træningssamling (med forsigtighed) på søndag)

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 8. marts

Genoptræningsøvelser

Inkl. en lille bitte smule vippebræt på to fødder.

Uhh...haserne trænger godt nok også til seriøs genoptræning igen...men det KOMMER :4thumbup:

Ligget i blød i diverse varme og mere eller mindre luftige udgaver af H2O en hel eftermiddag sammen med et par venner til "wellnessseance" i Vestbadet.

Lækkert :bigsmile:

Hmm...knæet lidt for hævet/ irriteret til min smag i dag...selvom det stort set ikke har lavet noget :nonono:

Søndag d. 9. marts

Træningssamling i Horsens

Havde en fin tur herover og følte mig frisk på trods af det tidlige rejsetidspunkt.

En mindre trup var mødt op denne dag og der var en dejlig stemning.

Indledende snak med Johan om træningsøvelser til program m.m.

# 1

Bænkpres

Opvarmning

1x12x20

1x8x40

1x5x50

1x3x60

1x1x70 Let, godt løft :smile:

Fury nxg+ str 36 på

Med hjælp fra Jørgen. Kom nemt på, selv uden hjælpeposer. Sad godt :smile:

De fleste af dagens løft blev filmet og kunne studeres efterfølgende :4thumbup:

1x1x80 Fint løft, men i en meget lige bane opad. Forsøg at løfte i en mere buet bane mod hovedet samt evt. placer stangen en cm højere oppe på brystet.

1x1x85 M. signal. Godt løft, godt opspænd. Fik ros :blush::bigsmile: Føltes dog en lille smule ustabilt/svævende

1x1x90 M. signal. Godt og let :bigsmile:

0x1x90 Skulle eksperimentere med udløft (hvor jeg bl.a. løfter meget mindre med selv) og placering på bænken - dette forsøg gik dog helt i ged, v. skulder klapsede sammen - kunne desværre lige mærkes lidt i skulderen - det aftog dog hurtigt.

(1)x1x90 Enden løftede sig. Fik ikke holdt noget pres på benene, holdt stangen skævt/kompenserede i h. side...

1x1x90 Bedre! Lidt skævt - men ens skævt hele vejen. Fandt ud af, jeg lå en smule skævt med skuldrene.

1x1x90 Fint :smile: "Tilbage til den gode løftestil fra starten af træningen" :wink: Løfter selv ret meget med på udløftet. Ligger dog meget tæt på recket, så det er risikabelt at løfte i skrå bane...

1x1x90 Udmærket løft. Selvom jeg fik rykket mm skævt på skuldrene samt gled 2 cm op mod hovedet efter udløft.

1x1x90 Pænt løft igen. Lå lige. Godt opspænd. Løft i en lidt mere skrå vinkel og lidt mere fart på er næste skridt.

1x1x90 Godt med fart på :4thumbup: Får stadig rykket mig lidt opad lidt tæt mod recket (var lidt længe om at blive klar - lige under 1 minut :laugh: )

1x1x90 Godt! Pas på bevægelse ved brystet. Fik h. albue lidt frem.

1x1x90 En anelse skævt - ellers rigtig godt :superman:

Fik startet godt, var "ude at vende nogle runder" med mange gode analyser og erfaringer med i bagagen :bigsmile: Tak for hjælpen Jørgen og Johan!

Dopingudvalget havde endnu engang valgt at komme forbi og indsamle tisseprøver fra flere deltagere - hvilket medførte intens vanddrikken for at fremskynde tissetrangen. Det tog bare sin tid for enkelte, der forgæves drak og drak uden at nogen tissetrang meldte sig - det er åbenbart ikke altid nemt at tisse under opsyn på kommando :laugh: Det lykkedes heldigvis, men frokosten blev gevaldigt udsat - og endte desværre af diverse årsager med noget så "interessant" som McD-food.

En smule info om placebo-effekt, historier om bagepulver/bikarbonat (og ændret pH ved syretræning), vigtigheden af at TRO (på sin træning m.m.), og eksperimentere under træningen, så man ved hvad, der virker for en.

#2

Bænkpres

Opvarmning

1x10x20

1x5x40

1x3x50

1x2x60

Fury nxg + på - med ærmerne drejet indad ("mellem"). Syningerne ca. lige ovenfor "fordybningen" ved albuen/et par cm fra albuen.

1x2x80 Ej helt ned.

1x2x90 Nr. 2 tæt på brystet. Vigtigt: albuerne ud til siden, "træk stangen fra hinanden", lig godt på skuldrene, stangen ned i en mere skrå bane. (og KLEM om stangen)

1x1x95 Udmærket godt. Ej helt til brystet.

1x1x100 Til brystet. Egentligt et udmærket løft, men det var stor hjælp, at Jørgen blev ved med at sige "ud med albuerne" under løftet - (fik muligvis ikke ventet på startsignalet?) Ærmerne havde bagefter drejet sig lidt udaf igen.

Et par enkelte flies med normalt og "bænkpresgreb" samt skrå bænk med DB. Tidligere også nogle dips med elastik henover skuldre og nakke.

En rigtig god og brugbar samling, der har givet en masse med hjem i bagagen for mit vedkommende :bigsmile: - dertil er det inspirende og imponerende at se Susse bænke :bowdown: og de andre!

:pumpin: :pumpin: :pumpin:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share