Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Hey!

Lækkert at høre du kan træne din bænkpres igen - uden gener fra skulderen!

- men HSF er da klart bedst at træne i, når der er maks gang i den med tunge løft og tung musik :nissecool:

Selvfølgelig, og det er super med hjælp, atmosfære og godt selskab - men nød nu stadig kontrasten denne ene gang. :rudolph: Kan afsløre musikken var hård og høj helt som sædvanlig - med de helt sædvanllige musiknumre :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 21. december

Cykling 8 km

Hyglig juleafslutning med glögg og histore m.m. på arbejdet :nissegrin:

Afsted til Slangerup hos Kenneth Jay efter længe ventede kettlebells til gemalen (og undertegnede :santa2:)

En hjertelig velkomst til Mr. 24 kg's og Mr. 16 kg's jernkugle. :Mrs_Claus:

Overvejede en 12 kg's, men da jeg nemt kunne presse den 12-14x gange over hovedet, mente vi i samråd med Kenneth at den hurtigt bare ville ende som "pynt"...

Talte bl.a. lidt om "beast challenge" for kvinder med 24 kg ...blev meget inspireret, selvom military pressen ligger et pænt stykke forude træningsmæssigt... :devil:

Selvom klokken var blevet sent - og bilen skulle afleveres - nåede vi lige at indvie dem nede i kajakklubben i en 3/4-1 times tid. Der er også et kommet vægspejl op, så man lettere kan se og korrigere sin teknik.

Kettlebelleksperimentering:

For mit vedkommende blev det til tohåndssving, enhåndssving, snatch (endnu bedst med h.arm), få cleans - teknikken halter lidt og bliver øm på dorsalsiden af underarmene, forsøg og eksperimentering med lidt clean and pres - men meget tungt - også pga mangelfuld teknik, pushpres går bedre, tyrkish getup - lidt for tung med 16 kg, lidt rows og 3-4 gode singles pistols på v. ben.

Forsøgte pistols med 24 kg også 3-4 gange, men h. fod røg ned og ramte gulvet og hjalp lidt til - tror dog ikke der er lang vej :devil::bigsmile:

Nogle tohåndssving med 24 kg og enkelte enhåndssving. Tror det ca. var det.

Der er meget at arbejde med teknisk og styrkemæssigt, var en smule frustreret undervejs, men det skal nok komme. Det var trods alt sjovt lige at mærke, hvor niveauet ligger - og har endnu kun ringe erfaring på dette område.

2 pullups - uden smerte - :bigsmile: men ville ikke overdrive og prøve med ekstra kg på endnu, selvom jeg var stærkt fristet.

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 22. december

En dag med alskens sociale og praktiske gøremål :rudolph:

Cykling ca 10 km

Travetur til Stranden

Traditionen tro - en juletravetur med M.

Søndag d. 23. december

Pullups

1x8xbw

1x3xbw+taske med 16 kg i

Rejse til Bjerring, Jylland, hvor julen holdes i år.

Travetur i skoven med vufferne

I solskin, nice!

Mandag d. 24. december

Har hostet tiltagende, især om natten de sidste 3-4 dage og måttet stå op, og placere mig i oprejst stilling og prøve at sove siddende for ikke at hoste lungerne ud - meget meget belastende - øv.

Føler mig efterhånden som et skravl. Har det ellers glimrende bortset fra søvnmangel...Nåh, det går vel over - og så er det vel ikke andet at gøre, end tage revance senere!

Rigtig glædelig jul!

:Mrs_Claus::santa2::nissegrin::rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 25. december

Travetur i skoven

Distance: 7,6 km i kuperet terræn i afslappet tempo (tid: ca 2 timer).

Onsdag d. 26. december

Nattehosten aftagende - skønt - stadig for lidt søvn dog...

Hjem fra Jylland og straks afsted til juletamtam igen.

Nåede lige et par pullups:

2x10xbw

1x1xtaske med 24 kg i (- kom dog kun til ud for hagen og ikke over denne gang.)

Torsdag d. 27. december

Lappede cykel, der desværre punkterede i lørdags...øv.

Pokkers, der er på en eller anden mystisk måde sket et eller andet nyt med mit højre knæ - selvom det ikke har lavet andet end at slappe af og gå et par ture; så det gør temmelig ondt ca. på/ lige under knæskallen, (men kun) når benet bøjes og strækkes forbi de ca 90 grader. Mærkes især, når der f.eks. rejses fra siddende stilling, og åbenbart også nu når der cykles. Det mærkes ikke under eller efter gang, ved strækt eller helt bøjet ben, men føles mere som en lidt "mekanisk ting", hver gang benet bøjes forbi dette 90 graders-område...oftest værst med vægt på eller i bestemte (tilfældige?) vinkler) uden at det kan beskrives ordentligt. Føles af og til som, når man får stød, som ved slag på albuen og kan mærkes temmelig meget. Synes der måske har været en snert af det en gang i mellem de sidste ca 3 dage, med smerter når jeg har rejst mig, men ikke konstant eller helt tydeligt og ingen sammenhæng med gåture, som er det eneste aktive jeg har lavet...belastende og meget mystisk..synes ikke knæet føles hævet, men det giver flere og helt anderledes smerter, når de er der end hidtil oplevet...

Cykling ca. 2 km

Har generelt været i et meget frustreret humør denne dag, delvist p.g.a. træthed af skader og manglende træning, men det er heldigvis på vej op igen.

Fredag d. 28. december

Træning i HSF

Træning i selskab med Susse, der var på besøg :bigsmile::bigsmile::bigsmile::superman:

Det blev ren overkropstræning pga knæet.

Mave

Det blev bare et enkelt supersæt a 3 øvelser indtil Susse var klar efter squat (kunne først selv komme senere)

Bænkpres

1x10x20

1x6x40 m. stop herfra

1x5x50

1x5x60

1x5x62,5

1x5x65 - ku' lige akkurat ta' sidste rep selv. Med løse, korte håndledsbind (Susses)

1x3x67,5 Håndledsbind

1x2x70 Håndledsbind

1x5x60 Ku' ha' taget et par reps mere.

1x5x60

1x6x40

Var meget ens i niveau med Susse i bænkpres - tror vi begge var pressede i ca. samme grad på de fleste sæt, så perfekt match træningsmæssigt til bænken i dag :smile: Og fornøjeligt med ekstra kvindeligt selskab :wink:

Ingen gener fra skulderen under bænktræningen.

Burde nok anskaffe mig et par håndledsbind selv...

Pull-ups

1x10xbw

2x6xbw+10 kg i bæltet

2x3xbw+15 kg i bæltet

Chest supported rows

1x3x50 - alt for tungt i dag - er godt nok blevet slap i denne disciplin. Må lige trænes op igen!

2x8x40

2x5x45

"Bagskulderøv"/skulderflies?

2x12x5

1x8x7

Triceps extensions

1x8x7

2x7x7

Cykling 8 km

Flæskestegsburger, hygge m.v. hos M. og co....

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 29. december

Træning i HSF+hjemme

Var oprindeligt på vej ned i kajakklubben, men endte alligevel i HSF... :nonono::tongue:

Et par enkelte øvelser samt lidt snak og overvejelser om min træning, det næste stykke tid...

DB curl, siddende

3x8x15

Reverse curls

1x6x20

2x6x22,5

1 dip - bare lige for at mærke, om skulderen brokker sig. Det gør den vist ikke. Kan til gengæld mærke gårsdagens træning.

Military press

1x8x20

1x8x25

1x6x30 Ej meget tungt. Snakkepause.

1x2x35 Men nu er det tungt

Egentlig mere for at se, hvilket niveau jeg er på i denne øvelse.

Resten af træningen hjemme

Three position bridge/ stab.øv

4x35 sek på siderne, 45 sek ligeud.

Vippebræt

10 min. Bl.a. med bold.

Pistols

Kun på venstre ben, da h. knæ bl.a. stadig ikke kan lige at komme forbi 90 grader. Har haft et knæbind ("neoprentype") på, synes ikke det irriterede nær så meget på cykelturen hjem fra træning. Det må være i bedring.

1x10xbw

1x3xbw+16 kg KB

1x3xbw+16 kg KB (ramte lige med hælen på sidste rep)

1x10xbw

Cykling 9 km

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 31. december 2007

Træning i HSF

Bænkpres

1x15x20

1x8x30

1x5x40

1x5x60

1x5x62,5

1x5x65

1x5x60

1x5x60

(kørt uden stop)

Gun-chins/v-greb

1x10xbw

3x6xbw+10 kg i bælte

Ville prøve at lære good mornings, men det gjorde avs i skulderen, at få den vinklet op over stangen, så det blev droppet for nu.

Skulle prøve stifflegged DL, men det blev droppet pga. det gjorde avs i knæet :sneaky2::mad:

Military press

1x8x20

3x6x30

One arm db row

1x10x23

2x4x27

1x10x23

"Bagskulderflies"

3x8x7

Push downs

3x8x25 tungt

2. januar 2008

Kunne ikke nå den planlagte træning alligevel, så det blev bare

Push-ups

5x10

3. januar 2008

Cykling 15 km

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 4. januar 2008

Træning i HSF

En smule vattet i hovedet i dag efter en meget hektisk dag på arbejdet :nonono:

Bænkpres

1x10x20

1x8x40

1x5x50

1x2x67,5 Føltes tungt i dag

1x2x72,5 2 klodser (tykke) let

1x2x75 2 klodser

2x2x80 2 klodser - sidste rep skævt op

1x2x80 3 klodser

1x1x85 3 klodser 2. rep gik ej, tabte opspændet - 1. rep let

1x2x85 3 klodser

1x2x87,5 3 klodser

1x2x87,5 3 klodser

Touch and go style. Generelt kan siges, at koncentrationen ikke lykkedes at være helt i top, med temmelig dårlig stil til følge i de fleste løft :blush:

Military press

1x8x20

3x6x30

Dips

3x6xbw Dejligt at kunne køre dips igen - venter lige til næste gang med ekstra vægt.

Lateral raises (foran)

3x10x7

Three ways bridge/stab.øv

3x35s +35s + 45 s

Pushdowns - reb

1x4x20

3x10x15

Sit-ups-skråbænk

1x20xbw

3x10xbw+10 kg

Cykling 7 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 5. januar 2008

Kajakklubben

Aftentræning

Kajakergometerroning

Opvarmning, + intervaltræning

Distance: 3.000 m

(Tid: Ca. 6 min/km i snit)

Back+lateral extensions

3x12xbw+10 kg + 3x15+15xbw

Vippebræt

Ca 10 min blandede bolcher

Kajakergometerroning

Distance: ca. 1.500 m. Jævnt tempo - fokus på ergometer teknik.

Pullups

3x5xbw

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 7. januar 2008

Træning i HSF

Bænkpres

1x15x20

1x7x40

1x5x50

1x5x60

1x5x67,5 Alle langsomme og tunge, men alle kom op.

1x5x60 Let

2x5x60

Pullups

1x6xbw

3x6xbw+10 kg i bælte. De første 6 lette. Den sidste rep i sidste sæt kom akkurat op.

Chins m. v-greb

3x6xbw+10 kg i bælte

Chestsupported rows

1x8x40

1x6x50 (de sidste ej helt op- det er helt vildt så svag jeg er blevet i denne øvelse, gad vide om jeg er begyndt at lave den anderledes, eller det blot er "pausen" og rygtræningen inden?)

2x6x47,5

Stående db curl

1x6x15

2x5x15

Reverse curls

1x6x22,5

1x5x22,5

1x6x22,5

Leg curl

1x10x10

1x10x15

3x8x20 Ingen smerter ved denne øvelse :smile:

Knæene brokker sig stadig ca. uændret siden jul: ved cykling, 2-trins trappegang og "rejse sig - forbi 90 graderspunktet" - Får tjekket op på det i morgen, og får forhåbentlig en forklaring og en løsning.

Har været en god træning og humøret meget bedre :4thumbup:

Cykling 7 km

Tirsdag d. 8. januar

Cykling 7 km

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 9. januar 2008

Træning i HSF - let bænkdag

Bænkpres

1x10x20

1x5x40

8x2x42,5 med lilla elastik og stop

Flat DB flyes

Meget let

3x10x7

2x10x7

DB press

Meget let

3x10x7

2x10x7

3 ways bridge/ stab.øv

3x40 s+40 s+50 s.

Mave

Blandede øvelser

Knæ-undersøgelse

Været til orthodpæd og fået undersøgt knæet... Korsbånd, ledbånd etc stadig stabile, fuld udstrækning, ikke øm på menisken. Der er irritation og let hævelse i knæet... Det tyder umiddelbart på irritation i fedtpudevævet og slimsækken (området lateralt og let ventralt for patella).

Fået en indsprøjtning med binyrebarkhormon. Der må trænes styrketræning efter en uge (hvis ingen smerter).

Skulle det ikke hjælpe kan arthroskopi blive nødvendigt. (Der kan være en streng fra? ... der kan have sat sig i klemme).

Det kan være kommet af en overstrækning af knæet eller overbelastning.

Skulderen: Fik lige undersøgt skulderen samtidig. Det er en ledlæbeskade.

Blev anbefalet udtrækning af og træning med f.eks. elastikker af rotatorcuff.

Håber det hjælper. Kunne selvfølgelig ikke mærke noget i knæet nogle timer efter blokaden, men i dag er det tilbage igen, med samme symptomer...Nu må vi se...Men pause fra bentræningen lidt endnu - desværre. Hel så lille knæ :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 10. januar

Cykling 4 km

Skulderelastikøvelser

Fredag d. 11. januar

Træning i HSF - Bænk i løs trøje

1. trøjetræning siden Copenhagen Cup 8. dec.

Bænkpres

1x15x20

1x6x40

1x5x50

1x3x60

1x2x70

Fury nxg+ str. 36 på Har ikke haft denne trøje på siden september (SM). Den gled bare supernemt på og føltes dejlig behagelig :smile:

2x2x85 m. stop

1x1x90 (ups-glemte stoppet)

1x1x90 m. signal. Sejlede lidt.

1x2x85 m. stop

1x2x85 m. stop

Hmm..Teknikken stadig rusten...der er endnu meget at blive ved med at øve på, men føltes ellers godt nok.

Trøjen af.

1x1x80 2 klodser, tykke. 2. rep kom forlangt mod hovedet.

1x2x80 2 klodser

1x2x85 3 klodser

1x2x87,5 3 klodser. Får løftet skuldrene, så ej gode løft. Er vist mit generelle problem mht. ikke at få holdt skuldrene fast samlet og stille samt undgå at tabe opspændet.

1x2x85 3 klodser. Lidt bedre.

Det er utroligt, som min krop har så svært ved at gøre, som den får besked på :tongue: , men må jo bare øve videre til det lykkes ordentligt.

Military press

1x8x20

3x6x30 Skyd stangen en lille smule mere ind over hovedet.

1x6x30 Bedre :smile:

Dips

2x10xbw

3x6xbw+5 kg i bæltet

Lateral raises

Til siden af lårene.

3x8x7

DB triceps extensions

1x8x7

2x6x7 Tunge

Bagskulder-flyes

1x7x5 Kan mærkes i skulderen - droppet

Knæet haft det skidt i dag, selv ved alm. gang og nedad trapper - dog lidt bedre henad aftenen.

Cykling 12 km

Søndag d. 13. januar

En weekend med fuldstændig ro til knæet og masser af social hygge og masser af mad :4mewantfood:

(morgenvægten har overraskende nok været helt nede på omkring 61 kg begge dage - det tyder ikke helt godt med al den reducerede træning den seneste tid, for det er ikke pga. specielle kostændringer)

Elastikøvelser til træning af rotator cuff og scapulas stabilisatorer

"Træk til brystet, m. supraspinatus, m. infraspinatus, m. teres minor og m. subscapularis."

ca. 2x15

"Træk til nakken" kan mærkes i v. skulder, så denne droppet.

Generelt går det ellers fremad med skulderen, så det er skønt.

Mærker kun noget til den med armen i enkelte "særlige positioner".

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Godt at læse, at det går fremad med skulderen. :bigsmile: Men nu er du vel ikke på vej ned i -60? :blink::nono: Skal du til ER, siden du var i trøje, eller var det bare for sjov? :smile: Der var ikke rigtig stemning i TSK for at tage til Randers, så jeg bliver hjemme i år. (Men jeg afslutter også først min Smolov Jr. i bænk på onsdag, så jeg ville alligevel ikke kunne nå i trøje inden stævnet.) God bedring med knæet forresten. :1112:

Link to comment
Share on other sites

Godt at læse, at det går fremad med skulderen. :bigsmile: Men nu er du vel ikke på vej ned i -60? :blink::nono: Skal du til ER, siden du var i trøje, eller var det bare for sjov? :smile: Der var ikke rigtig stemning i TSK for at tage til Randers, så jeg bliver hjemme i år. (Men jeg afslutter også først min Smolov Jr. i bænk på onsdag, så jeg ville alligevel ikke kunne nå i trøje inden stævnet.) God bedring med knæet forresten. :1112:

Hei Kath. :smile::smile::smile:

Ja, det er rart at skulderen er i markant bedring, selvom jeg selvfølgelig stadig mærker godt efter hvordan den ta'r træningen.

Planerne om at tage til ER blev droppet netop pga. skulderen. Den var ikke helt super ved tilmeldingstidspunktet, og følte derudover heller ikke, der var tid nok til at indhente det tabte og få styrken op igen (ja, helst bedre), blive ordentligt klar, få trøjeløftene til at køre ordentligt igen m.m. Ellers ville jeg vældig gerne have været med.

Næh, har p.t. ingen planer om at gå i -60. Vægten holder sig ikke i det leje naturligt (og gider ikke "kæmpe" med kalorierne) :4mewantfood:

Der var planlagt trøjetræning i løs trøje den dag - ikke med henblik på et bestemt stævne lige nu, men generel træning og forbedring af min teknik, så helt for sjov er det vel aldrig :tongue:

Har desuden selv længe tænkt på, hvordan det ville være at løfte i den (behagelige :wink: ) trøje igen, men har jo koncentreret mig om at få min "nye stævnetrøje" kørt til på det sidste.

Hvilke stævner har du ellers selv planer om (hvis det ikke er hemmeligt?)

Mange hilsner

Tina

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 14. januar

Træning i HSF

Bænkpres

1x15x20

1x8x30

1x6x40

1x5x50

1x5x60

1x5x67,5 Alle langsomme, men lettere end sidst :smile:

1x5x67,5 Hmm..lidt svingende, sidste rep skævt op, tung i h. side.

1x5x62,5 Fin fart på

1x5x62,5 Udmærket

1x5x62,5 Gled vist ud af med fødderne undervejs :blink:

Dejlig bænktræning. Og styrken er vist så småt på vej op igen :bigsmile:

Pullups

1x8xbw

3x6xbw+10 kg i bæltet

V-grebs/gun-chins

3x6xbw+10 kg i bæltet

Chestsupported rows

1x8x40

3x6x47,5

1x6x47,5 med lavere podie - øv, ingen forskel i tyngde :tongue:

Siddende DB curl (- rygstøtte)

3x5x15

Reverse curls

3x6x22,5

Supersættet med

Maveøv-skråbænk

3x25

Cykling 7 km

Link to comment
Share on other sites

Hvilke stævner har du ellers selv planer om (hvis det ikke er hemmeligt?)

Først og fremmest er der jo DM trekamp i begyndelsen af april. Træningen går super for tiden, og jeg vil meget gerne lave et godt resultat. Jeg håber selvfølgelig, jeg er så heldig at blive udtaget til noget internationalt, men konkurrencen er skarp for tiden, så jeg er godt klar over, at jeg skal stramme ballerne gevaldigt, hvis det på nogen måde skal kunne lade sig gøre. Hvis ikke, bliver det nok, udover DM, bare SM trekamp i år. Plus et par bænkstævner som træning. For hvis ikke, jeg er god nok til at blive udtaget til noget i år, regner jeg med at bruge året på at blive større og stærkere og få en meget bedre grundform. :smile: Hvad med dig selv? :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 15. januar

Cykling 4 km

Pullups-pyramide

1-2-3-4-5-6-7-8-9-5-5

med 10 sek pause pr. rep i forudgående sæt.

Valgte at prøve "dagens pullup program" og "hyggetræne med" med MaxP :tongue::smile:

Tror det er udmærket og effektivt, men pyha længere pauser ville absolut blive påskønnet :wink:

Elastikøvelser for skulderen.

Onsdag d. 16. januar

Træning i kajakklubben

Let bænkdag.

Bænkpres

1x10x30

1x8x40

7x2x50 m. stop. Fokus på fart og skulderbladene sammen. Meget let og fik fin fart på :smile:

Har vist en tendens til at ligge en lille smule skævt med skuldrene, med medfølgende skævt løft - tror det kan være en del af forklaringen på, hvorfor jeg har haft svært ved at få stangen op i h.side!?

DB flyes

1x10x7 Kunne anes i skulderen. Godt med rotationer og sving med armene samt ned i vægt - herefter ingenting at mærke :smile:

4x10x5

DB press

5x10x6

Pistols

3x8xbw

3x2xbw+16 kg KB. 1. rep går rimeligt, men er ved at falde forover på nr. 2 (er også meget tungt). Holder KB'en med begge hænder foran brystet. Nogen gode råd til "bedre balance"?

Supersættet med Vippebræt

Back+lateral extensions

1x12xbw+10 kg +15+15xbw

2x12x11 kg + 15+15xbw+5 kg

Military press - med KB

Lidt tekniktræning med mindre vægt, og derefter ca. Clean and jerk...

5x1x16 kg med h. (meget nemmere denne gang)

2x1x16 pushpress med v.

Et par enkelte prøver med h. med 24 kg kb med hjælp.

Cykling 8 km

Lidt grebtræning på blå "gripper" (lettere end cc trainer :dry: )

Hvad med dig selv? :w00t:

Hey,

Lyder dejligt med god træningsfremgang :4thumbup:

Har endnu ikke lagt konkrete planer, da jeg lige må se, hvornår kroppen kan tåle at træne ordentligt igen.

DM A eller Nordfyn cup overvejes, nu må vi se...

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Har endnu ikke lagt konkrete planer, da jeg lige må se, hvornår kroppen kan tåle at træne ordentligt igen.

DM A eller Nordfyn cup overvejes, nu må vi se...

Det er også meget muligt, jeg tager med til Nordfyn Cup. Det har været ganske hyggeligt de sidste par år. :smile:

P.S. Du er altså led til de pistols! :devil: Jeg kan ikke engang tage én. :blush:

Link to comment
Share on other sites

:nono:

Kig på et bestemt punkt på gulvet (eller væggen) 2-4 meter foran dig.

Ellers skrap træning. Du er en pænt stærk tøs må man sige.

Hei :bigsmile:

Det vil jeg lige fokusere ekstra på næste gang. Tak! Er der bedre måder at holde vægten på?

Øvelse gør nok også mester... :wink:

Mange tak for de pæne ord. Det er altid rart med ros :blush::bigsmile:

-> Kathrine: mon ikke du kan lave pistols, hvis du får indøvet teknikken?

Torsdag d. 17. januar

Cykling 4 km

Fredag d. 18. januar

Træning i HSF

Tung bænk - trøjetræning

Bænkpres

1x15x20

1x8x30

1x6x50

1x4x60

1x2x70 m. stop

Trøje på: Fury nxg+ str. 36

1x2x80 m. 1 klods (tyk)

1x2x85 Nogenlúnde.

1x2x85 Okay løft.

1x1x90

1x1x90 m. signal. Udmærket.

1x2x85 Rimeligt, men ej perfekt.

1x2x85 m. håndledsbind. Dårligt.

1x2x90 m. 1 klods

1x1(2)x95 m. 1 klods. Tung, forkert bane på 2. rep.

1x2x95 m. 2 klodser. Tungt, ej pæne løft. Tror jeg var ved at blive træt...

1x2x90 m. 2 klodser

Kommentar: meget bedre end sidste trøjetræning i fredags, havde nogle rimelig løft, men kan absolut blive bedre endnu.

Military press

1x8x20

2x6x30

1x6x32,5 :smile: Yeah, fremgang.

Dips

2x12xbw

3x6xbw+10 kg. Stadig ingen gener fra skulderen - det er perfekt!

Lateral raises

Startposition med armene ind foran kroppen.

3x10x7

One arm DB triceps extensions

1x8x7

1x7x7

1x7x7 (hjælp på sidste rep)

Elastikøvelser for skulderen

2x15, 4 øvelser.

Skulle lige prøve om skulderen kunne mærke at holde en stang på nakken i squatposition - nope, ikke endnu - det er stadig ikke helt rart, så der er stadig lidt knas tilbage - heldigvis kun i særlige provokerende stillinger.

Cykling 10 km

Knæet: De sidste par dage har det ikke gjort ondt, når jeg cykler :smile: Der har dog kunne mærkes en let spænding ved ledudposningen lateralt. Der er stsdig spor på let hævelse af knæet. Det er endnu ikke helt væk, men tror endelig det er ved at gå i den rigtige retning :4thumbup: Kan forøvrigt mærke krepiterende arvæv lateralt ud for et af arthroskopihullerne (tror jeg), når knæet bøjes og strækkes. Det er dog ikke det der gør ondt nu - men det har også været der det meste af tiden, mener jeg.

Nåh...tålmodighed....ro på lidt endnu :nono: (selvom det er svært og irriterende, men nødvendigt :dry: ) !!!

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 19. januar

"Wellness big time i Vestbadet"

I selskab med en god veninde blev diverse våde og mindre våde varmekilder afprøvet til den helt store guldmedalje :smile:

Inkl. 2 x saunagus udført af en entusiastisk bademester med diverse æteriske olier (hvoraf vi fik afprøvet hhv. basilikum, citronpeber, eukalyptus samt ylang ylang+lavendel, lime og pebermynte tillige med honing og bagt citron til at smøre på huden...) fik vi varmen indvendig og udvendig og kunne gå meget afslappede derfra :wink:

Snakkede bl.a. med et par "garvede wellnessgængere", der kunne anbefale Frederiksberg svømmehal (selvom der ofte var rigtig mange mennesker) og berette om danmarksmesterskab i saunagus.

Ved ikke helt, hvad jeg havde forventet - måske lidt hygligere omgivelser med knap så meget dagslys og friskere frugt, der ikke blev portionsserveret i en plastikbakke :nonono:, men havde absolut en herlig, behagelig eftermiddag.

Var startet ud med at prøve at svømme lidt inden, men hverken knæ eller skulder var voldsomt tilfredse med det, så det blev bare til 200 m i alt. Skulderen synes dog at være ok på crawlarme.

Et lækkert aftensmåltid inden det blev tid til hhv. at få og give ca. 1 times massage af ryg, skuldre og arme - mums, det kan anbefales! :4thumbup:

Søndag d. 20. januar

Hjemmetræning

Pistols - v.ben

2x8xbw

3x2xbw+16 kg KB. H.ben ville gerne ned og lige ramme med hælen på trods af fokuseret blik og godt opspænd. Må nok indse, at det højst sandsynligt skyldes, at det er lige det tungeste...Lidt mere træning, så bliver det nok flot teknisk igen.

3x1xbw+16 kg KB

1x8xbw :4thumbup:

Knæbøjninger 8 stk: ej helt godt i h. knæ. Kan hoppe småhop og løbe på stedet uden nogen som helst smerter/gener, men ej hoppe med dybe afsæt, hvor det gør avs ca. nedenfor knæskallen og lidt lateralt. :sneaky2:

Skulderelastikøvelser

Ca. 2 sek "stop" ved hver.

Træk til bryst:3x15

M.subscabularis:2x20

M.supraspinatus:2x10

T.minor:2x10

M.infraspinatus:3x12

De kan godt mærkes!

Maveøvelser

Diverse + 3x8 med 16 kg KB i strakte arme over hovedet.

Gåtur

Ca. 4 km

Mandag d. 21. januar

Træning i HSF

Bænkpres

1x15x20

1x5x40

1x5x50

1x5x60

1x5x70 :smile:

3x5x62,5

Pullups

1x10xbw

3x6xbw+11,5 kg i bæltet

V-grebs-chins

3x6xbw+11,5 kg i bæltet

Supported rows

1x8x40

3x6x47,5 (enkelte reps kom ikke helt op til sidst :blush: )

DB curl-stående

3x6x15

Reverse curls

1x8x20

2x6x22,5

1x8x22,5

Bentover flyes?

3x10x5

Three ways bridge/stab.øv

2 sæt a 1 minut til hver side samt forlæns

1 sæt af 1 minut forlæns

Cykling 9 km

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 22. januar

Skulder-elastikøvelser

2x20-25 i alle 6 øvelser. Kunne i dag også lave "træk til nakke" uden ømhed.

Clean and jerk (med KB)

3x1x16 h. arm

3x1x16 h. arm

2x1x16 v. arm - push press

Cykling 4 km

Onsdag d. 23. januar

Træning i kajakklubben

Let bænkdag.

Bænkpres

1x15x20

1x5x40

8x2x50 m. stop. Fokus på fart - både ned og op.

Flat DB flyes

5x10x6

DB press

5x10x6

Pistols

Kun på venstre ben. H. knæ stadig i udu.

1x8xbw Med armene holdt tæt foran brystet. En smule tungere og anderledes i benet, end når armene holdes fremme.

1x8xbw+6 kg DB - virker vist bedst, når vægten holdes med højre hånd, støttes med venstre hånd og vægten forskydes lidt henover h. ben.

1x2xbw+16 kg DB. 1. rep rigtig god!

1x1xbw+18 kg DB - hælen snittede ultrakort gulvet.

1x1xbw+21 kg DB. Hælen lige nede og ramme gulvet.

1x2xbw+16 kg DB

1x1xbw+18 kg DB

1x2xbw+16 kg DB. Hælen i - rigtig dårlig balance.

1x8xbw Armene foran brystet. De sidste hårde.

Kajakergometerroning

1 min opvarmning, derefter intervaltræning med 30 s "spurt" og 30 s roligt.

Distance: 1000 m, tid i alt: 6 min. Kunne i dag mærkes i v. skulder, så stoppede her.

Rotary torso maskine

Måtte lige afprøve den.

2x15x20 kg (til hver side).

Cykling ca. 19 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Altså en anden gang må du gerne sige når dig og din veninde tar i Vestbadet i kurbad, mig og Nicolai var der igår og det kunne jo være vi havde lyst til at komme og kigge på jer to sporty kvindfolk IK???

:4thumbup:

Kære Louis og Nicolai,

Det var sørme ikke pænt af mig ikke at ha' informeret jer herom :bottom: Det er jeg virkelig ked af :4nope:

Må se om jeg kan huske det, hvis der bli'r en anden gang, så d'herrer kan ha' lidt sukkergodt (?) til øjnene ... :laugh:

Eller hvis vi ska' :tongue:

(Pøj pøj til stævnet i morgen!!!)

Torsdag d. 24. januar

Cykling 4 km

Fredag d. 25. januar

Efter en meget, travl og begivenhedsfuld dag på arbejdet med to sjældnere "alvorlige cases" oven i det planlagte - bl.a en kat med kompliceret lårbensbrud samt en hund, der efter en påkørsel viste sig at have fået mellemgulvsbrok, med organer fra bughulen inde i brysthulen. Ikke rart!

Træning i HSF

Bænkpres

1x15x20

1x6x40

1x5x50

1x4x60

1x2x70

Trøje Fury nxg+ str. 36 på (Brian hjalp med at gi trøjen på)

1x2x85 Pauserne nok lidt korte, teknikken ikke perfekt, men bedre end sædvanligt - det føltes i hvertfald som om de fløj op. Fik lige repeteret hvordan man lægger sig korrekt ind til stangen uden at trøjen glider for meget op i halsen igen.

1x2x85 m. signal.

1x1x90 m. signal Lidt ustabil

1x1x90 m. signal. Hmm dårligt løft, selvom den kom op. Er ikke god til at holde opspændet og skuldrene stabile...

1x2x85 m. signal

1x2x85 m. signal. Især 1. rep god.

Ville prøve at mærke forskellen på trøjerne, så skiftede til min Fury str. 34

1x1x85 til tyk klods (4 cm). Den teknik bliver ikke nemmere i en strammere trøje.

1x1x85 m. signal. Begyndte at kunne mærke en spirende irritation i kroppen, hvilket jo er godt, når det ikke falder én så naturligt at hidse sig op under træning :wink:

1x1x85 m. signal. Godt løft. Klart dagens bedste :bigsmile:

Jo, 34'eren gi'r klart lidt mere, men... Det går også bedre, når jeg formår at få lidt fart på, når stangen føres mod brystet. Selvom ovenstående vægte ikke er lette, er det hovedsagligt teknikken og ikke topstyrken, der halter.

3x1x15 kg vægtskive i strakte arme op og ned foran kroppen. I forsøg på om jeg kunne stive skuldrene af. Bør dog trænes lidt lettere.

Military press

1x8x20

1x6x32,5

1x6x35 Formanden lokkede.

1x4+2x37 De sidste to som push press. Formanden mente godt jeg ku' ta' 5, og jeg lod mig lokke - selvom der "kun" var til 4 rene.

Yearh!

Dips

1x14xbw

3x6xbw+15 kg i bæltet :smile: Begynder at føles tungt, men skulderen brokkede sig ikke.

Lateral raises

3x6x7 Til ydersiden af låret.

Triceps push downs

3x12x20

Maveøv.

2 supersæt med hvv. benene oppe på bænk samt benene i gulvet 25+25

Cykling 7 km

Og i morgen tidlig ta'r jeg af sted på ferie og besøger nogle venner i Oslo :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 26. januar

Ahh, ankom fint til solskin og blå himmel i Oslo. Føles skønt at sige farvel til regn og blæst :tongue:

Lørdagens motion i en travetur (fra Hövik, en forstad til Oslo) ned til Oslofjorden og rundt langs kysten med træer og klipper helt ned til vandkanten - og is tyk nok til visse steder at gå på den.

Distance: ca 7,5 km.

Søndag d. 27. januar

Vandretur på fjeldet i sne :bigsmile: Og stadig med sol og blå himmel. Det måtte udnyttes! Meget smukt. På vej opad gik vi af en større sti (for bl.a. at tage hensyn til mit knæ), men fandt en meget sjovere og hygligere lille sti nedad. Endte oppe ved Brunkollen (tror jeg det hed) og "fejrede" med gigantisk "skolebolle" og varm kakao :4mewantfood:

Distance: ca. 14 km. Måtte tage et par pauser undervejs for knæets skyld og skal desværre koncenterere mig aktivt om at gå "fjedrende" med højre ben for ikke at halte for meget, men ellers gik det fint.

Visse steder var der meget iset, og gled et enkelt sted, og måtte hive fat i en gren, hvilket muligvis ikke var helt godt for min venstre skulder.

Mandag d. 28. januar

På sightseeing i Oslo - bl.a. i Vigelandsparken.

På turen derfra til centrum var vi bl.a. inde i en friluftsudstyrsforretning - lækre, lækre sager, men med pebrede priser!

Gå-distance: ca. 10 km

Aften træning i Elixia træningscenter

Stort, lækkert træningscenter generelt med udmærket udstyr til "fitnesstræning", derudover også kettelbels - men desværre med tæt på jordens dårligste bænkpresstativ. 3 "indstillinger" med krog - den laveste MEGET for lav, de 2 øverste for høje. Heldigvis var jeg i selskab med andre, der kunne hjælpe med udløft - men ville knap kunne have gennemført opvarmningen uden hjælp...

Desværre for mig drillede min skulder mig, alt føltes tungt, mine håndled føltes generede, følte mig slap, så for mit vedkommende blev det ikke en specielt vellykket træning. Så den endte med at blive lidt uden for planen. Nedskrevet ca.vis efter hukommelsen.

Prøvede lidt opvarmning nu man ikke er på cykel heroppe, men det var ikke vellykket, da romaskinen gjorde ondt i knæet og ligeledes cyklingen, så det blev bare lidt armsving denne gang.

Bænkpres

1x15x20

1x6x40

1x5x50

1x5x60 Føltes ej optimalt

1x5x65 Føltes meget tungt, let ondt i v. side omkring ved kravebenet...

1x10x55 Stadig ikke rigtigt godt.

Ved sgu' ikke rigtigt, hvad der gik galt. Fik gode udløft, så jeg har nok kørt for hurtigt frem den sidste uges tid???

Chins - med varierende greb

1x16xbw v-greb. Det var ikke muligt at køre med ekstra vægt, og desuden kun i stativ, der ikke var en stang, der gik sammen i midten.

1x12xbw overhånds/pullupgreb

1x10xbw underhåndsgreb/chin-upgreb - meget kort pause inden dette sæt pga. deling om udstyret..

1x8xbw bredt pullupgreb

Hmm..følte mig endnu engang langt fra "burdet formåen"

Sitting rows - maskine

1x15x30

1x15x40

1x10x50

1x6x50

Kørt med variabelt greb - horisontalt, vertikalt, smalt, bredere.

Mave - benløft til vandret i stativ

2x15

Benspark i maskine

v. ben:

1x10x15

3x10x20

h. ben:

1x10x5

2x10x10

Back+side extensions

2x20

Pulldowns - spadegreb

1x15x35

1x15x45

1x10x55

1x?x55

Yderlårsmaskine

4 sæt pyramidetræning til ca 65 kg 12-15 reps

29.-30. januar

Mere "sightseeing i Oslo". Ca. 10 km's travning pr. dag.

31. januar

Kom hjem til et brev om, at jeg har fået tid til forundersøgelse og førnarkoseundersøgelse d. 19. februar. på Hvidovre, som jeg er blevet henvist til.

Tid til operation/arthroskopi d. 28. februar.

Fredag d. 1. februar

Knæet hverken blevet bedre eller værre af ferien. Der er stadig den ting, der gør ondt, når jeg laver knæbøjninger, Har desuden på ferien følt mig mere generet af arvævet på siden af knæet. Til gengæld gjorde det ikke ondt i dag, når jeg cyklede (5 km). Føler selv det er et eller andet "mekanisk", kunne godt værre noget væv, der kommer i klemme - det er i hvertfald ikke blevet bedre i løbet af den sidste måned, så "glæder" mig lidt til forundersøgelsen.

Har i det hele taget været noget i vildrede over, hvad jeg skal prioritere træningsmæssigt på det sidste.

Tror jeg fortsætter med at satse på bænkpres lidt endnu, men med en lille nedskæring i volumen de næste par uger - for tror nu nok skulderne skal komme sig helt igen. Tre-kamp ryger lidt i baggrunden - og indtil knæet lige er bedre er braziliansk nødt til at vente lidt endnu. Vil nok prøve at træne lidt mere alsidigt og håber på at kunne træne mig op til beast challenge inden for en overskuelig tidsperiode.

Træning i HSF

Fokus på intet at kunne mærke i skulderen under træning.

Military press

1x8x20

1x6x30

1x5x35

3x6x32,5

Pullups

1x10xbw

1x4xbw+10 kg i bæltet

1x4xbw+15 kg i bæltet

1x3xbw+20 kg i bæltet

1x2xbw+25 kg i bæltet :4thumbup: Nr. to var kun lige til hagen, men er udmærket tilfreds!

2x8xbw+10 kg

Gun-chins/v-grebschins

1x8xbw - Pyha tunge efter pullups

3x3xbw+15 kg

1x10xbw lette igen :smile:

Dips

3x10xbw

Machine rows?

1x8x40

2x8x30

1x8x40

Skal lige vænne mig til denne maskine/øvelse

Prøvede lige kort db flyes med 5 kg - men føltes ikke helt godt, så droppet igen.

DB pullovers

1x10x11

3x10x20

Bent over laterals

3x10x5

Push-ups

3x20 Sidste sæt med pauser på strakte arme - syret godt til

DB curls - stående

1x10x11

2x4x15

Reverse curls

3x8x20

Bænkpres

1x20x20

3x8x40 Ingenting at mærke :bigsmile:

Cykling 5 km - ingen gener fra knæet under cykling i dag.

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 2. februar

Kettlebelltræning

Tog et smut forbi CSA og fik under kyndig instruktion af Mushashi bedre fat på en del grundøvelser samt adskillige gode fif :4thumbup: Heldigt for mig fokuserede dagens træning netop på teknikken :bigsmile:

Lagde ud med opvarmning af alle led - startende fra anklerne og videre op over knæ, hofte, bryst og skuldre.

Vær opmærksom på balancen og de tre støttepunkter under foden - hæl samt forreste fodballer.

Gennemgang, træning og tilretning af forskellige øvelser - Her nævnt så meget, jeg lige kan huske :innocent:

Tyrkish getup: Husk at rulle skulderen med over, når KB'en tages op fra jorden, støt med modsatte arm, hold skulderen tæt til kroppen/inde i leddet. Hold hele håndfladen i gulvet ca. 45 grader ud fra kroppen. Kom helt ned på albuen, rul hen over skulderen og støt også KB'en på nedturen - "hold den ikke bare med mavemusklerne."!

Lagde let ud med 8 og 12 kg, dernæst 16.

Squat: Var ikke meget med til denne pga knæ'et, lavede nogle få høje.

Husk også aktivt "træk" på nedturen.

To-hånds og en-håndssving: kalk, når håndfladerne bliver for svedige :tongue: Slap af i skuldre og arme. Godt og timet hoftesving.

Clean: Vigtigt: brug ikke mere kraft end højst nødvendigt for at "vende den" (f.eks. 20-30%), så undgås de tunge slag, der giver ømhed på oversiden af underarmen!! Tror det var dagens vigtigste fif for mig :wink: Gælder selvfølgelig også i snatch m.v. Vend tommelfingeren nedad og ram øverst på inderlåret. Forøvelse: med let bukkede albuer, KB'en lidt tættere på kroppen.

Hold KB'en helt ind til skulderen samt lidt længere udad mod skulderen - mindre foran.

Clean and jerk: Spænd helt op - også i lår og baller. Træk også aktivt og kontrolleret på nedturen.

Spænd i modsatte skulder. Vip bækkenet ganske let ind under dig inden du presser op - men kom ikke helt ned på siden (kan dog benyttes, hvis den er rigtig tung).

v. skulder 12 kg, h. skulder 16 kg.

Øvede også lidt cleans med 24 kg i h. side. Fik et par enkelte til aller sidst. Tro på det! (Støt ej med den anden hånd, smid den hellere)

Tiden løb fra os :nonono:

10-min's serie med 5'ere i rows stående på et ben (kb'en i samme side, som det ben, der blev stået på) efterfulgt af 5'ere i military press til begge sider og om igen til tiden var gået. (Rows med 16 kg, press med 12)

Jow da, nåede alligevel at få sved på panden :wink::laugh:

Kunne heldigvis lige lokke M. til at give fifs til pistols bagefter.

Pistols: Min teknik er fin. Det er nok styrken, der mangler på de tunge. Fik et tip om, at bøje det frie ben ind under mig på opturen. Synes det er en smule snyd, men det er meget effektivt :smile: Så må i hvertfald benyttes indtil styrken er helt med.

Det er nok ikke helt smart, at træne for meget med kun den ene side af kroppen - og jeg ved det jo godt... men, men... :nonono::blush: grrr...

Nogle med 8 kg samt ca. 5x3 med 16 kg - benet ind under mig på nogle af dem, men også enkelte fine :bigsmile:

Rigtig god træning - så det må der arbejdes mere med!

Elastikøvelser for skulderen. 15 reps føltes tilstrækkeligt udtrættende i dag i de fleste af øvelserne.

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share