Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Tirsdag d. 13. januar

Virkelig lang og tough dag på arb., så var godt træt om aftenen.

Cykling 4 km

Onsdag d. 14. januar

Morgenvægt (inden morgenmad, uden tøj): 66,8 kg, 22 uger gravid/ca. 5 måneder

Det er helt vildt som morgenvægten kan svinge afhængigt af hvor meget mad m.m. der endnu befinder sig i kroppen.

Cykling 20 km

Ca. 2 km gåtur med Femina gennem "naturen" op til stationen :wink:

Og lige om lidt: ERFA-møde om sukkersyge hos dyr

Tak for topnice træning! Blev helt og aldeles salig af at opholde mig i nærheden af den friske havluft.... Jeg må mere ud i naturen, så jeg ikke bliver totalt bims! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tak for topnice træning! Blev helt og aldeles salig af at opholde mig i nærheden af den friske havluft.... Jeg må mere ud i naturen, så jeg ikke bliver totalt bims! :4thumbup:

Selv tak - du er meget velkommen igen - sig bare til. Altid skønt med dejligt træningsselskab.

Torsdag d. 15. januar

Pyha, endnu en lang og travl dag på arb. :gal::wink:

Cykling 13 km

På veninde-visit :smile:

Fredag d. 16. januar

Ændret forskudt arb'stid i anledning af kollegas sidste dag inden hun gik på barsel...

Det blev udnyttet til at afprøve lidt graviditets-yoga: program 1 - varighed ca 1 time.

Meget behageligt - og altid sjovt med lidt nyt.

Det blev for sent og var lidt for træt til at træne efter arb., så valgte at tage hjem og hygge og slappe af.

Cykling 4 km

Lørdag d. 17. januar

Hjemme-træning

Meget tidlig morgentræning hjemme (kunne ikke sove...)

Rygsvaj + rygskydningsøvelser

Knæsiddende kropsrotationer

2x15x1 På trods af nærmest ingen vægt, så mærkes den til at virke forbløffende godt i området mellem skulderbladene...

"Hilsende hund"

2x15

Push-ups

3x16 Smalle, på knoerne for strakte håndled -som sædvanligt...

Hofteløft på bold

2x20 Har fået en swissball - skal bare lige have lånt/skaffet en pumpe, da den er noget slatten.

Pullups

1x10xbw

3x8xbw

Toe raises med kb

2x12x16

Planken med vip

2x15

BB-træning

Brunch med lillesøster og barndomsveninde og hendes søster :4thumbup: :wub:

Cykling 9 km

På "sightseing" i baby-forretning....pyha...der er godt nok meget grej at tage stilling til - intet specielt billigt - men noget af det selvfølgelig enormt lækkert og helt uundværligt :wink:

Søndag d. 18. januar

Svømning i Vestbadet

Distance: 1800 m

Tid: ca. 45-50 min

De første 1200 m primært crawl og rygcrawl - havde et ret godt flow med udmærket fart. Derefter 500 m med fødder og 100 m udsvømning. På trods af "myldretid" i hallen - heldigvis mest i børnebassinet - var der god plads til at svømme :smile:

Cykling 8 km

Gå-tur på Ishøj strand

I selskab med veninde.

Først en tur ind på Arken, der havde gratis adgang i forbindelse med ombygning - meen det var ikke noget for os - en lille smule sær samtidskunst - bedre at vente på den endelig udstilling er færdig.

Derefter en times travetur sandet langs stranden - i meget friskt vejr! Store skumtoppe på de brusende bølger :wub:

Kinderne blev godt friske og røde af den tur, tror jeg :laugh:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 19. januar

Cykling 4 km

Har været en smule træt i dag - vågnede ikke helt udhvilet :nonono:

Besluttede at prøve lidt stille og roligt til aften: da da... yoga: program 2

Tirsdag d. 20. januar

Cykling 9 km

Træning i HSF

Havde mulighed for at gå lidt før fra arb. og følte mig dejligt frisk, så nåede lige forbi HSF til en times træning. Havde det hele for mig selv - da tirsdagsholdet åbenbart har trukket sig tilbage? :wink:

Dødløft

1x12x50

3x12x60

Chinups

1x12xbw

2x4xbw+15 kg i bælte - samlet vægt ca. 85 kg

1x5x10 kg i bælte - så blev hun træt :tongue:

One-arm rows

3x10x23 (eller 24 hvis stangen vejer 2 kg? - betyder jo ikke særlig meget - det er nemmere at regne med ét :wink: )

Standing db-curls

1x10x11

1x4x15

1x10x11

1x5x15

Hofteløft på swissball

2x20

Lidt godt for ryg og lænd med svaje og skyde ryg-øv : "katten, logre, hulahop"

Morgenvægten er efterhånden oppe på 68 kg (aftenvægten er ligegyldig :tongue::laugh: ), dvs. + ca. 6 kg. Der er i dag 4 måneder til terminsdatoen (så må vi se, hvorvidt den holder). Er begyndt at få "rigtig" mave - og har mistanke om at den ender med at blive rigtig, rigtig stor, hvis den fortsætter den væksthastighed den har holdt de sidste uger ... Må jo vente og se :biggrin: Har det ellers godt (men kan selvfølgelig mærke kroppen er lidt tynget af den ekstra aktivitet). Bebsen sparker livligt rundt - og har de senere uger også sagtens kunne mærkes om dagen - selvom det stadig er forholdsvis blide tøff :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 21. januar 2009

Morgen-yoga: program 3

Derefter var der dømt totalt slap-af og hygge-dag :smile: Og det lykkedes faktisk :wink:

Stillesvømning i Vestbadet

Og stille blev det. I hygligt selskab med kæreste og svigerforældre

Svømmedistance: 7-800 m og relaxation i varmtvandsbassinet

H.knæ har desværre brokket sig lidt af og til de sidste uger. I dag synes det ikke engang, at det var rigtig fedt at svømme :unhappy:

Fredag d. 23. januar 2009

Træning i HSF

Dips

3x10xbw

Incline db-press

1x12x7

3x10x15

Military press

1x12x20

3x10x25

Upright rowing

1x12x25

3x8x30

Lateral raises

3x12x5 Til yderlår

Leg extensions

1x12x10

1x15x15

2x12x20 Bare ganske let uden for meget ekstra vægtbelastning på knæet...

Knæet har været lidt irriteret ved cykling i dag...ømhed under knæskallen...der er ikke noget i "det daglige", og det skifter lidt hvilken måde det brokker sig på og hvornår...træls, men det har ført til lidt nedprioritering af ben-træningen - desværre

Supersættet med

One-arm triceps extensions

1x10x7 Begge arme

1x8x7 h. arm. Så føltes det helt forkert i v. skulder, så valgte at droppe øvelsen for i dag.

Pullups

3x8xbw

2x5xbw+5 kg i bælte

One-arm rows

3x8x23

Hyglig og stille og rolig træning med en del hyggesnak. Fik også lige hilst på Mølgaard, der spurgte (Loius) om maven :laugh::wink:

Cykling 7 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 24. januar 2009

Cyklede til Rødovre og tilbragte meget af dagen til ER -internationalt bænkpresstævne - som publikummer og hepper :smile:

Vældig hygligt at hilse på en masse dejlige folk igen - og dejligt at se helt afslappet til - var næsten ked af, jeg ikke var tilmeldt - selvom bænkpresformen ikke er i top p.t. :wink:

Cykling 10 km

Gæster og masser af god :4mewantfood: om aftenen :4thumbup:

Søndag d. 25. januar 2009

Gæster igen :biggrin:

Travetur

Mandag d. 26. januar 2009

Cykling 4 km

Havde faktisk planlagt og sat mig for bare en eller anden form for træning - men var helt udmattet og ugidelig, så kunne ikke komme ud af døren - og tilbragte det meste af tiden på langs i sofaen i stedet :rolleyes: Må have haft brug for at hvile mig.

Har haft lidt kriller i halsen siden fredag og en smule hoste i nat - men ikke følt mig decideret syg - bare enormt træt.

Tirsdag d. 27. januar 2009

Cykling 4 km

Hjemmetræning

Mere overskud i dag - så det blev til en smule hjemmetræning - og testning af chinupformen...

Det går stille og roligt nedad... - men er vel stadig ok trods alt :smile: . Især efter en lang arb'sdag - selvom der ikke har været travlt.

Chinups

(bw med tøj=69,5 kg, 24 uger gravid)

1x13xbw video - en dag lærer jeg nok at varme op først :blush: Stilen ikke helt godkendt på de sidste - stræk nu de arme helt, tøs :raisebrow:

1x4xbw+16 kg kb i bælte (forsøgt video - men havde åbenbart ikke fået startet ordentligt - det er ikke nemt både at styre kamera og ekstra vægt og træning :tongue: )

1x4xbw+16 kg kb i bælte video

1x1xbw+24 kg kb i bælte video - var ikke sikker på om der var til en hel rep mere, så valgte at køre "safe"

Pullups

Måtte også lige ha' et par pullups - selvom de stadig er meget hårdere for mig end chinups - og dårligere udgangspunkt, så at træne dem efter chinups...

1x2xbw+16 kg kb i bælte video (hagen til ud for stangen - ikke overbevisende over)

1x10xbw video

One-arm KB rows - på stole

1x15x16

2x6x24

1x15x16

Pistols

3+3 Det er lidt sværere med maven i vejen - h. knæ heller ikke helt på dupperne for tiden, så nøjedes med et set - men kan stadig :4thumbup:

Türkish getups

3+3 Skiftevis til hver side. Gosh, det er længe siden - men føltes supergodt :smile:

Onsdag d. 28. januar 2009

Morgen-yoga: program 4 (pånær de sidste to)

Cykling 15 km

Travetur på stranden

Lang travetur i det fri med Frk. Femina - fra Br.strand st. ud til stranden - forbi Vallensbæk havn - ud mod Ishøj - tilbage næsten hen til Brøndby havn. Ca. 2½ time walk - dertil kaffekao-pause og frokost og masser af frisk luft og hygge :wub:

- Og dertil endnu en lille gåtur...

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

[

Travetur på stranden

Lang travetur i det fri med Frk. Femina - fra Br.strand st. ud til stranden - forbi Vallensbæk havn - ud mod Ishøj - tilbage næsten hen til Brøndby havn. Ca. 2½ time walk - dertil kaffekao-pause og frokost og masser af frisk luft og hygge :wub:

- Og dertil endnu en lille gåtur...

Tak for superhyggelig travetur, Tina!

post-2449-1233176151.jpg

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 29. januar

Cykling 4 km

Fredag d. 30. januar

Gæste-Træning i TSK

Havde teamet op med Hoosier, der (skønt nok :4thumbup: ) dukkede op på trods af lettere skrantende helbred... Lige for tiden er det supergodt for mig med trænings-"dates" :wub:

Pullups

6x6xbw

Squat

1x10x20

3x8x40 Knæet ikke helt tilfreds, så nøjedes med et par lette set.

Havde dertil glemt mine neoprenknæbind - selvom jeg nu ikke tror de havde gjort nogen større forskel.

3. set føltes dog langt bedre end 2.

Dødløft

3x12x50 Også bare lidt let for at skåne belastingen af knæene.

Military press

1x12x20

3x10x25

Incline db press

1x12x7,5

3x10x16

Db curls

3x8x13,5 Store bisps :biggrin:

Lateral raises

1x12x5 til yderlår. Lette

2x10x6 med 2 håndvægte i hver hånd (5+1)

Dips

2x8xbw

Middag og hygge med Hoos :4mewantfood: :bigsmile:

Cykling 25 km - det meste siddende oprejst uden hænder, da maven de sidste dage er begyndt at protestere over at blive klemt sammen ret længe af gangen - så det går ikke specielt stærkt :tongue:

Er der mon en, der har en "bedstemorcykel" ...?

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Hej Tina

Tak for i går. Det var bare super hyggeligt, og lige hvad jeg havde brug for i min afdankede tilstand. :tongue: Har det heldigvis markant bedre i dag, så tror, jeg slap billigt. :bigsmile: Jeg håber virkelig på at kunne finde tid engang i løbet af februar til at komme med dig i HSF. Og du er selvfølgelig også velkommen i TSK til hver en tid!

Kram Kathrine

Link to comment
Share on other sites

Hej Tina

Tak for i går. Det var bare super hyggeligt, og lige hvad jeg havde brug for i min afdankede tilstand. :tongue: Har det heldigvis markant bedre i dag, så tror, jeg slap billigt. :bigsmile: Jeg håber virkelig på at kunne finde tid engang i løbet af februar til at komme med dig i HSF. Og du er selvfølgelig også velkommen i TSK til hver en tid!

Kram Kathrine

Godt at høre :smile: Ja, du må jo bare sige til, når du har tid og lyst til at træne barskt i Hvidovre :wink: Det er dejligt med træningsselskab!

Lørdag d. 31. januar

To traveture i landlige omgivelser lidt udenfor Helsinge sammen med gammel studieveninde - der er også er gravid og pudsigt nok har termin samtidig med mig - og hendes 5-årige energibombe af en søn.

Dertil masser af :blahblah: :blahblah: og hygge :bigsmile:

Søndag d. 1. februar 2009

Svømning i Vestbadet

Med Sussi :4thumbup:

Distance: 2 km - blandet svøm inkl ben + arme. Tid lige godt en time - måtte dog også bruge lidt energi på at smide legetøj ud af banen og børn, der hang i banetovet væk.

Mandag d. 2. februar

Træning i HSF

Benyttede mig af at have energi nok til at træne lige efter arb. :smile:

Front squat

Med neopren-knæbind

1x10x20

1x10x30

1x10x35 Føltes udmærket og ikke specielt tungt

1x10x40 Ikke specielt tungt, meen lige på kanten for knæene

1x10x35

Leg extensions

1x5x15 Ømhed lige direkte under h. knæskal - føltes ej spor rart - droppet.

Chins

1x10xbw

2x5xbw+10 kg i bælte

1x4xbw+ 10 kg i bælte

1x6xbw Stop inden det blev tungt

DB press - flad bænk

1x12x7

1x15x15

1x12x20

1x10x20

Triceps rope extensions

3x12x15

Supersættet med

Planken m. vip

2x15

E-z curls

3x8xe-z stang+15 kg

Supersættet med

Hofteløft på swissbold

2x20 Kan mærkes i baglårene...

Cykling 7 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 3. februar

Cykling 4 km

Onsdag d. 4. februar

Cykling 4 km

Træning i Vestbadet

Havde lige præcis en time at træne i inden aftale om stillesvømning - havde åbenbart en højere intensitet end sædvanligt for blev hurtigt helt rød i kinderne :tongue:

Pullups

2x8xbw

1x6xbw

Chinups

2x7xbw Supersættet med

Leg press

1x16x70

3x16x90 Ikke helt så langt ned som sædvanligt pga. maven er begyndt at støde imod :laugh:

Dips

3x10xbw

Lunges

2x8x12 (6 kg db). Kunne mærkes lidt i knæet på 2. sæt - så nøjedes med 2. Er måske lidt overforsigtig ? - men er træt af bøvl med det knæ.

Rowing torso

1x15x20 let

2x12x25

1x8x30 Ælsker denne maskine, synes den er rigtig god og rar :wub:Siddende øvelser :4thumbup: :wink:

Preacher curls

3x10xe-z stang+2x6,25 Ret let, men blev alligevel hårdt ved de 10 reps

Sitting calf

3x16x25 supersættet med

Abductor maskine

1x16x35

1x14x40 Ved det ikke er verdens mest effektive maskine, men er jo god nok til "pauserne" :wink:

Skrå bænkpres

1x15x30 let

2x10x35

STILLE-SVØMNING

Distance: 800 m samt afslapning i varmtvandsbassinet.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 5. februar

Cykling 4 km

Fredag d. 6. februar

Cykling 8 km

Læge-besøg: Graviditetstjek

"24-ugerstjek" - der blev til 25/26 ugerstjek, da lægen har holdt ferie og haft travlt :wink:

Har lige skiftet læge - han virkede heldigvis sød og rar.

ALT VEL :smile: Blodtryk: 120/70, urinprøve: alt normalt, "fundusmål" - henover maven: 24 cm.

Mener min morgenvægt sagde 69,1 kg denne dag. (Kan ikke rigtig bruge lægernes vægt til meget, da det er med både tøj og vandrestøvler - selvom tøj kun udgør en minimal procentdel af vægten - så er det bare et dårligere sammenligningsgrundlag...)

Lørdag d. 7. februar

Morgen-yoga

Besluttede at prøve program 1 igen :smile:

Træning i kajakklubben

Sammen med kæresten :4thumbup: Det er så DEJLIGT at træne sammen.

Var temmelig træt og demotiveret i starten - men det blev heldigvis bedre - selvom der ikke var energi til en monstertræning, er det jo bedre end ingenting.

Kajakergometer-roning

2 km med 1 minuts pause efter den 1. Tid ca. 13-14 min i alt.

Chinups

1x10xbw

1x6xbw+5 kg i bælte

4x4x10 kg i bælte

Dødløft

1x12x50

3x12x60

One-arm rows

2x10x23,5

1x8x23,5

Cykling 8 km

Søndag d. 8. februar

På Louisiana og se "Manga-udstillingen" - fik travet en hel del rundt derinde - inkl. til og fra stationen og senere lidt mere i det flotte solskinsvejr på vej hjem.

Gæster...

Mandag d. 9. februar

En sygemelding på arb.'et, hvor vi i forvejen var på nedsat feriebemanding - gjorde lige dagen temmelig hektisk og lidt længere end normalt - så var for træt til at træne om aftenen (øv) - og havde mere brug for at slappe af.

Computeren har desværre lidt af "break down" i weekenden - hvor man dog hurtigt savner den :tongue: Fungerer heldigvis godt igen :smile: Tak Lillebror :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 10. februar

Cykling 4 km

Onsdag d. 11. februar

26 uger af graviditeten er gået. Morgenvægt 69,5 kg, dvs. + ca. 7,5 kg

Hjemmetræning

Chins

1x12xbw

1x4xbw+16 kg kb i bæltet

1x1xbw+24 kg kb i bæltet

Pullups

1x2xbw+16 kg kb i bæltet - hmm...pullups er bare ikke lige sagen mere - går i stå ved hagen ud for stangen...

1x10xbw

Push-ups

1x20

1x20

1x16 Så syrede triceps til

Kropsrotationer på knæ

2x20

Squat (uden vægt)

3x20

supersættet med

Hilsende hund

3x20

Hofteløft

2x20

Cykling 5 km

Stillesvømning i Vestbadet

1500 m - de sidste 400 med fødder.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 12. februar

Cykling 6 km

Mindre aften-gåtur

Fredag d. 13. februar

Træning i HSF

Træning i selskab med gutterne :wink:

Dødløft

1x12x50

2x12x60

1x10x70

Squat

1x15x20

3x12x40 Gad ikke køre flere gentagelser end 12 - men ville heller ikke putte for mange kg på a.h.t. knæet.

Incline db press

1x15x7

3x15x15

supersættet med

Db curls

1x10x11

1x12x11

2x5x15

Military press

1x12x20

3x8x25

Lateral raises

1x12x5 Kørt ind foran lårene

2x8x7

1x12x5

Planken

3x60 sek - bare med mig og baby - forholdsvis let, selvom det er længe siden :smile:

Dips

3x10xbw

supersættet med

Hofteløft på swissball

3x20 - ja, synes egentlig dette er en lidt underlig øvelse - men den føles meget god og jeg får spændt godt op i baglår m.m.

Næh, dog - en træning uden ret meget ryg ... (DL undtaget) :tongue:

Cykling 7 km

Rigtig god weekend til alle loglæsere :bigsmile:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 14. februar

Sov desværre rigtig dårligt denne nat :dry:

Yoga: program 4

Travetur i Suserup skov

Sådant et lækkert solskinsvintervejr skal udnyttes udendørs :4thumbup:

Det blev en superlækker travetur i Suserup naturskov med masser af "forhindringsløb" henover diverse træstammmer og perfekt udsigt over Tystrup sø - med flotte glimt af sne og is kombineret med masser af fuglefløjt til at forskønne det hele :bigsmile:

Hygge med MOL-tøser (og en MOL-guy :wink: ) med rigelige mængder mad :4mewantfood:

Cykling 14 km

Søndag d. 15. februar

Svømning i Vestbadet

Distance: 1700 m - primært som 100 m intervaller og med udmærket intensitet :smile:

Tid: ca 45 min

3x 100 m cr+100 m ryg

200 m cr arme

2x50 rygben

2x50 cr ben

100 cr

100 ryg

100 m br m. flyben - maven/bebs brokkede sig lidt her.

300 m bl. m. fødder

100 ud

Cykling 15 km

Fødselsdags tamtam

Mandag d. 16. februar

Aften-travetur med kæresten i sneen :wub:

Cykling 4 km

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 17. februar

Pullups/Chinups

1x10xbw p

1x10xbw c

1x8xbw p

1x10xbw c

1x8xbw p

1x10xbw c

Har været lidt træt og ikke rigtig motiveret til den helt store træning de seneste dage - men fik da lige lavet nogle sæt pullups skiftevis med chinups...bare for at holde formen en lille smule ved lige :rolleyes: ...

Cykling 4 km

Tager fra imorgen tidlig en lille uges tid til Oslo og besøger nogle venner :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Onsdag d. 18. februar 2009

I OSLO :4thumbup:

Med masser af sne :4thumbup:

Tidligt op og afsted - alt klappede bare trafikmæssigt - flyet ankom endda til Oslo Gardermoen før tid :smile:

En masse traven rundt i den hvide by og ind på lune museer m.m. Fandt nogle ganske interessante steder!

Masser af skilte rundt omkring med "rasfare" (=pas på ikke at blive spiddet af mega-istapper, der falder ned fra taget :devil: )

Fik vist travet rundt over 10 km ifølge min venindes skridttæller...

Torsdag d. 19. februar

Vigelandsmuseet og Vigelandsparken er FANTASTISK!

Fredag d. 20. februar

Svømning i Toyenbadet

1500 m svømning - lækker svømmehal med 50 m bassin - hvor der var dybt i den midterste del af bassinet og lavere i begge ender. Ved ikke om det var fordi vi var trætte eller om det var pga. "tungt vand" :wink: - det var hårdt at svømme for både mig og min veninde denne dag.

Dertil mere :walking: før og efter.

Lørdag d. 21. februar

Endnu mere sne!

Vi var ude på "vandretur" på fjorden i dyb sne. Meget fascinerende at gå i ca. 40 cm sne med vand i bunden ovenpå isen (især tættere på land :blink: ) ude midt i det hvide snelandskab - Havde aldrig turdet gå derud uden "erfarent" selskab.

Fed oplevelse - men temmelig hårdt at gå i - selvom jeg "blot" gik i de andres fodspor.

Dejlig pause på en ø - med varm kakao, friske appelsiner og "norske skoleboller" :4mewantfood:

Søndag d. 22. februar

Langrendstur i fjeldet

Har kun prøvet langrend 1-2 eftermiddage for 8-9 år siden - så var temmelig spændt. Det var i lånte lidt for store støvler og ski - men ikke noget, der ikke kunne løses med fire par sokker :laugh:

Fandt et fint, forholdsvist fladt område nord/nordøst for Oslo -selvom den sidste times af udturen gik konstant let opad...

Det gik dog fint - så vi fik tilbagelagt en fin distance på godt 10 km :smile:

- nå ikke mere tid til at skrive nu...

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 25. februar

Har åbenbart været meget træt, for sov temmelig længe på trods af ingen sen sengetid...

Pullups

1x10xbw

Cykling 16 km

Stillesvømning i Vestbadet

1200 m - de sidste 200 m fødder

Torsdag d. 26. februar

Back to work...

cykling 4 km

Yoga: program 3 + et par ekstra øvelser

Fredag d. 27. februar

Haft en travl dag på arb. - dejligt - har allligevel - mærkeligt nok - haft mere energi og lyst til styrketræning, end jeg har haft længe (har skam haft lyst "i hovedet" - men ikke i praksis... :blush: )

Træning i HSF

Chins

1x10xbw

2x8xbw

Dødløft

1x12x50

1x12x60

1x12x70 Føltes ikke meget tungt, men bliver helt forpustet af alle de reps og maven, der bliver presset lidt sammen, når der tages fat i stangen - men den fylder efterhånden også en del i landskabet :tongue:

1x8x75

Incline db press

1x15x7

3x12x15 - øv, det føltes faktisk allerede ret tungt ved denne vægt - og da det er ved at være længe siden sidste styrketræning...

Squat

1x10x20

1x10x40

3x10x45 Føles ikke meget tungt, men syrer alligevel til i lårene - ender nok med at kunne mærke min krop de næste dage :nonono::wink:

E-z curls

2x12xe-z stang+17 kg

1x8x ditto

Lateral extensions

3x10x7 Ind foran lårene

Dips

2x8xbw

Planken

2x60 s x mig

Hofteløft på swissball

2x20

Push-ups

2x15 (smalle som altid)

Leg extensions

4x10x15 Yeah, ingen gener fra knæene i dag :smile: Kunne sagtens mærke lidt syre i lårbasserne på trods af den milde vægt... Må vist lige til at give benbasserne lidt højere prioritering - og forhåbentlig uden flere knægener.

Cykling 7 km

Og så var der ikke til mere. Føltes supergodt i kroppen - men kan dog godt mærke at der slæbes rundt på lidt ekstra og at det tapper lidt energi efterhånden.

Morgenvægten har efterhånden også rundet de 70 kg... pånær i går hvor den holdt sig på 69,9 kg :wink: Er nu i 29. uge (ud af 40 uger (38-42 betragtes som normen))

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Morgenvægten har efterhånden også rundet de 70 kg... pånær i går hvor den holdt sig på 69,9 kg :wink: Er nu i 29. uge (ud af 40 uger (38-42 betragtes som normen))

*Gisp* Så skal vi jo skynde os, hvis vi skal nå at finde tid til endnu en fællestræning! Hvad med mandag eller onsdag i ugen efter DM A (dvs. mandag den 16. eller onsdag den 18. marts)? De to dage skal jeg nok alligevel ikke lave meget andet end at lalle rundt og træne disko, så det ville perfekt for mig med en fællestræning dér. :biggrin: Og jeg vil selvføgelig gerne komme i HSF, som vi har snakket om så længe.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 28. februar

Cykling 7 km

Mandag d. 2. marts

Træning i HSF

Direkte efter arb. - lidt træt...

Pullups

2x8xbw

ss med

Squat

1x12x20

1x12x40

2x10x50 Syntes det spændte lidt rigeligt i maven på trods af det føltes meget let, så valgte at stoppe her.

Chins

3x4xbw+10 kg i bæltet Styrken føltes ringe i dag - håber det bare skyldes træthed... :rolleyes:

One-arm rows

4x10x24

Leg extensions

1x10x15

5x10x20

Lunges

2x8x14 (2x7 kg db)

Hammer curls

1x12x11

1x5x15

1x10x11

Cykling 7 km

*Gisp* Så skal vi jo skynde os, hvis vi skal nå at finde tid til endnu en fællestræning! Hvad med mandag eller onsdag i ugen efter DM A (dvs. mandag den 16. eller onsdag den 18. marts)? De to dage skal jeg nok alligevel ikke lave meget andet end at lalle rundt og træne disko, så det ville perfekt for mig med en fællestræning dér. :biggrin: Og jeg vil selvføgelig gerne komme i HSF, som vi har snakket om så længe.

Lyder dejligt med mere kvindeligt selskab i HSF :biggrin:

Vi må lige tales ved ang. dag - for er lidt booket en del af denne uge, så må lige se på, hvad jeg kan overskue af træning hvornår.

God træning!

/Tina

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 3. marts

Cykling 4 km

Yoga: program 2

Onsdag d. 4. marts

Cykling 6 km

Stillesvømning i Vestbadet

Distance: 1200 m - inkl. 50 m "konkurrence-spurt", som hun vandt :4thumbup: Men, pyha, der pustes lidt bagefter :tongue:

Boblebadet og strømmen i varmtvandsbassinet var tændt, så det blev også udnyttet - lækkert.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 5. marts

Cykling 4 km

Pyha, det blev en lang dag med arb. fra kl 8-16.30 og derefter direkte til fagligt aftenseminar :4smartass:,

så var træt da jeg endelig var hjemme ved 22-tiden.

Fredag d. 6. marts

Morgenvægt: 71,9 kg :4nope: :biggrin:Dvs. plus ca. 10 kg, her hvor der er ca 2½ måned tilbage til tumlingen burde beslutte sig for at hilse på verdenen. Har aldrig i mit liv vejet så meget, det er lidt underligt...men det er jo en del af det :wink:

Har det heldigvis stadig super, men er begyndt at blive noget mere hæmmet/besværet, når der skal snøres sko, bukke sig ned m.v. - og energi-overskuddet er også lidt mindre end sædvanligt.

Selvom jeg var lidt træt til morgen, blev det lige til en smule chinup/pullup-træning inden arb., da jeg regnede med at være for træt til det efter...

Chinups

1x1x11

1x1xbw+16 kg kb i bælte - Gosh, det er blevet tungt nu - der bliver nok ikke særlig megen chinuptræning med ekstravægt (udover baby :wink: ) den næste tid...

Pullups

1x8xbw

1x6xbw

Eftermiddagsgåtur med kæresten :wub:

Træning i kajakklubben

Kort og hyglig aftentræning for to (tre :tongue: ) i kajakklubben.

Dips

3x8xbw

ss med

Air squat

1x30

Pistols

2 singles på hvert ben - en smule hjælp på h.

Incline DB press

1x15x10

2x10x16

ss med

Squat

1x30x10

1x20x20

2x12x40

Siddende skulderpres

1x5x13,5 :blink:

2x8x11

Lateral raises

3x8x6 til ydersiden af lår

Siddende rows på maskine-bredt greb

På meget gammelt stativ - hvor det var lidt besværligt at "hive" vægten hen til "sædet"

1x15x25

2x15x30

Cykling 13 km

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det vildt med de chins, Tina!! :bowdown:Jeg tror, en konkurrence på max reps uden ekstra vægt ville være rimeligt lige nu, selvom du vejer ca. ti kg mere end mig. :blush:

TAK for det, Kathrine :smile: Det varmer! (For rent træningsmæssigt er det nu ikke ligeså fedt, at se formen dale mere og mere - selvom jeg da stadig prøver at holde mig i gang... :rolleyes: )

Meen, vænner mig vel til det - og får snart andre ting at tænke på :tongue:

Søndag d. 8. marts

Svømning i Vestbadet

Distance: 1700 m blandede bolcher + en rutchetur :4thumbup:

Cykling 8 km

Mandag d. 9. marts

Træning i kajakklubben

Ekstralang dag på arb. - så var noget træt - men havde en træningsdate med kæresten, så efter lidt aftensmad og hvil (og mod al forventning) lykkedes det faktisk at finde energi til en kort og hyglig aftentræning :smile:

Chins

2x8xbw

1x6xbw

Military press

1x15x20

2x12x25

Flad db press

1x12x11

2x12x16

Rows

Bred fatning - på det gamle "apparat"...

1x16x30

2x12x35

Siddende db-curls

Med rygstøtte

1x4x13,5

2x8x11

Push-ups

1x16

1x12

Cykling 12 km

Tirsdag d. 10. marts

Træning i HSF

En hurtig, bentræning med mig selv (og baby :wink: ) ... efter endnu en travl dag på work.

Front squat

1x12x20

3x8x35

Leg-extensions

1x12x10

2x10x20

2x8x25

Lunges

3x8x10 (5 kg db)

Calf raises

1x16x80 (+ en masse bælter)

2x16x100 (+ en masse bælter, der stadig ikke havde flyttet sig :wink: )

Cykling 7 km

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 11. marts

2. jordemoderbesøg

30 uger + 0 (jeps- det er graviditetssprog og betyder at man er 30 uger + 0 dage af uge 31 henne i graviditeten - alt regnes i uger fra fagpersonalets m.fl. side...)

Der var en afløser på - så det gik ret tjept. Men alt virkede vist fint. Hovedet lå nedaf nu - og det var nok numsen der ligger og generer lidt lige under ribbenskanten i min højre side.

Vi hørte hjertelyd fra den lille - ca. 144-148 slag/minut, jeg spurgte jordemoderen hvilken vægt hun ville skyde barnet til: ca 15-1600 g - vurderet på "fingerspitzgefühl".

"Symfysemål" (fra kønsbenet til toppen af livmoderen) blev målt til 29 cm.

Blodtryk: 108/80. Urinus normal.

Du skal kunne mærke fosterbevægelse HVER dag fra nu af!

Nogen spørgsmål - næh... farvel og tak.

Jeg blev for en gangs skyld ikke vejet - men min egen morgenvægt siger ca. 71,5 kg (svinger noget fra dag til dag) - uden sko og tøj

:wink:

Nu kan man se bevægelser på maven udefra af og til - ret syret :laugh: - men der tumles også ivrigt af og til

Cykling 5 km

Stillesvømning i Vestbadet

Distance: 1200 m + afslapning i varmtvandsbassinet :wub:

Torsdag d. 12. marts

Cykling 4 km

Mega tough dag på arb. Endte med at gå meget tidligt til køjs :dry: Det var den aften :tongue:

Fredag d. 13. marts

Morgenpullups

1x10xbw

1x8xbw

1x6xbw

Chins

1x10xbw

1x8xbw

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share