31


No6bach
 Share

Recommended Posts

HST er teh suck, men hvis du mener det virker for dig, er det jo all good. Periodiseret progression er, som jeg plæderede for, ganske udmærket i styrketræningsøjemed men til muskelopbygning er det sgu helt ærligt noget fis. Man bliver ikke swole af at løfte lette vægte tre gange om ugen i tre ud af seks uger. Ideen med at veksle i repranges er ikke så tosset, men jeg synes det kan gøres smartere end blot to uger med hver. Og så er to sæt til en muskelgruppe tre gange om ugen ikke noget man vinder Mr. Olympia på.

Ikke uenig. Men HST kan være en god måde at optrappe træningen på. Vil dog mene at der skal flere sæt på efter et par uger og så kan man også sagtens variere øvelserne. Jeg ser HST mere som et princip end som et program.

Link to comment
Share on other sites

Ikke uenig. Men HST kan være en god måde at optrappe træningen på. Vil dog mene at der skal flere sæt på efter et par uger og så kan man også sagtens variere øvelserne. Jeg ser HST mere som et princip end som et program.

Et princip (periodiseret progression) der vel at mærke ikke virker skide godt, hvis vi snakker hypertrofi. Men ideen om at veksle i antallet af reps er ikke dum, fejlen i HST er bare, at antallet af sæt ikke også følger med. To worksets med 5 reps tre gange om ugen i fx bænk giver ikke særlig store patter.

Det er IMO et n00b program, som er fint for folk der lige er startet med vægttræning eller har haft en længerevarende pause herfra.

Link to comment
Share on other sites

Kritik og gode råd mht HST er bemærket og noteret :smile:

Dagens træning

Efter en god lang opvarmning med C2, chins og strækkere var jeg klar til min date med dips stativet. Vejede ind på 94,4 uden sko

Dips

1x6 @ 15 kg

1x4 @ 40 kg

Fuck - Ass!

2x5 @ 25 kg

C2

2x400 m

Direkte over til..

Cross Trainer

16 min

Link to comment
Share on other sites

Et princip (periodiseret progression) der vel at mærke ikke virker skide godt, hvis vi snakker hypertrofi. Men ideen om at veksle i antallet af reps er ikke dum, fejlen i HST er bare, at antallet af sæt ikke også følger med. To worksets med 5 reps tre gange om ugen i fx bænk giver ikke særlig store patter.

Det er IMO et n00b program, som er fint for folk der lige er startet med vægttræning eller har haft en længerevarende pause herfra.

Så er vi jo også helt enige.

Link to comment
Share on other sites

Beefeater gin, frisk citron, blended rørsukker, Marie Brizard Creme de Mure likør og masser af knust is. Super cocktail!

Er det i mangel af bedre på årets disco, eller er du glad for beefeater? Kan huske jeg har smagt den ages ago i en revolutionerende, utraditionel blanding med tonic (!!1) - en simpel blanding jeg for øvrigt godt kan lide - hvor jeg ikke var imponeret, men måske den bør få en ny chance, måske endda i en bramble, da jeg selv er for fantasiløs til at finde gode alternativer (til blandinger, ikke til beefeater forstås).

Lee'e dips btw

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Havde du tøj på? Hvis ikke kan jeg berolige dig om, at du ikke er alene. Lars (you know who) havde heller ikke tøj på da han vejede sig i lørdags :wub:

Overvejede en kort øjeblik en lille trubute :superman:

Er det i mangel af bedre på årets disco, eller er du glad for beefeater? Kan huske jeg har smagt den ages ago i en revolutionerende, utraditionel blanding med tonic (!!1) - en simpel blanding jeg for øvrigt godt kan lide - hvor jeg ikke var imponeret, men måske den bør få en ny chance, måske endda i en bramble, da jeg selv er for fantasiløs til at finde gode alternativer (til blandinger, ikke til beefeater forstås).

Lee'e dips btw

Først og fremmest vil jeg gerne slå fast at jeg synes der er god value i Beefeater. Vi laver hovedsageligt Brambles, Tom Collins og Gin/lemon sjusser og der synes jeg ærlig talt det er svært at smage forskel på Beefeater og Tanqueray som er den anden gin vi har. G&T kan jeg godt drikke men jeg synes tonic'en maskerer smagen for meget (selvom det modsatte pardoksalt nok var meningen) Personlig synes jeg helt klart, at hvis man ønsker at smage en gin, så er en Martini vejen frem i forhold til fx at drikke det rent. I en Martini vil jeg godt give dig ret i at Beefeater kan komme til kort overfor fx en Whitley Neill som jeg synes er helt suveræn til formålet :smile:

Edit: Hvilket prisforskellen også bør vise..

Og thx..

Edited by No6bach
Link to comment
Share on other sites

HST, Dag 2, Uge 1

Leg Press

2x15 @ 100 kg

Leg Curl

2x15 @ 20

Dips

2x15 @ 5 kg

Hypers

2x15

Bænk

2x15 @ 60 kg

BB Row

2x15 @ 55 kg

DB Skulder Pres

2x15 @ 17,5 kg

Abs

2x15

OH Rope Extension

2x15 @ 40

Cable Curl

2x15 @ 45

Smith Læg

2x15 @ 80 kg

Tror jeg smider et ekstra sæt efter patter og ben. Det er lige let nok det her

Link to comment
Share on other sites

Ugh, det ser sgu også jævnt kedeligt ud, men det ændrer sig selv hurtigt.

- Hvordan faen støder I altid på underlige typer, når I træner? Jeg er ikke stødt på nogle specielle mennesker, siden dengang jeg løb ind i den gamle, fede styrkeløfter, der gryntede i badet. Emil måske? Han har ikke været der længe.

Link to comment
Share on other sites

Lars er uden sammenligning den underligste i AUS. Han er nu flink nok (og lidt rigeligt snakkesagelig til tider) og muligvis verdensmester i at cheate 3-4 reps ud af pulldowntårnet. Jeg har prøvet at gøre ham kunsten efter, men jeg får slet ikke trukket mig selv langt nok med op.

Jeg ynder også at sludre med ham KongKent wannabee'n med langt hår og metal-tuscher på armene. Han ved helt utroligt meget om dødsmetal.

Og så er der selvfølgelig Captian Mustache og hans sidekick Baldy - Captain Mustache der har blyantstynde ben og alligevel træner i gamacher. Til gengæld har han MSSV gunz og delts :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Ugh, det ser sgu også jævnt kedeligt ud, men det ændrer sig selv hurtigt.

- Hvordan faen støder I altid på underlige typer, når I træner? Jeg er ikke stødt på nogle specielle mennesker, siden dengang jeg løb ind i den gamle, fede styrkeløfter, der gryntede i badet. Emil måske? Han har ikke været der længe.

lulz

Hvis alle de andre møder en skummel type, men man aldrig selv gør, bør det give stof til eftertanke.

(Og tillykke til fødselaren)

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest skal der lyde en stor tak til mine friends her på MOL. :smile: Det er rart i husker min fødselsdag :smile:

I øvrigt kan jeg oplyse at dagen ligeledes er faldet så heldigt ud, at jeg havde sidste eksamen i dag. Dette sammenrend af gunstige begivenheder fordrer at jeg drikker mig selv helt og aldeles ned i aften og lørdag. Det er dejligt at drikke :smile:

HST, Dag 3, Uge 1

Bænk

3x15 @ 60 kg

Leg Press

3x15 @ 130 kg

Skrå DB Pres

3x15 @ 22,5 kg

Hypers

2x15

Leg Extension

2x15 @ 30

BB Row

2x15 @ 60 kg

Military

3x15 @ 30 kg

Cable Row

2x15 @ 60

Abs

2x15

Læg

3x20 @ 90 kg

OH Rope Extension

2x15 @ 45

Cable Curl

2x15 @ 45

I aften agter jeg at eksperimentere med vodka, OJ, passionssirup, mælk og vaniliesukker. Dertil serveres Peter Andre, No Mercy, Christian, ATB, 666 og Alice DeeJay. Det bliver ren ungdomsklubslækkerhed. Vildere!

Forresten lykkedes det mig at snige min cd på i AUS. Der blev skulet, elsket, hadet og parodieret, så et eller andet gør den jo rigtigt

Link to comment
Share on other sites

En helt usandsynlig hård weekend gjorde at jeg ikke kunne overskue træning mandag. I stedet udnyttede jeg dekonditioneringen til:

The Mark Wahlberg Tribute!

Mark-Wahlberg.jpg

With guns approved by Ole Henriksen

DB Press

3x15 @ 25 kg

Leg Press

3x15 @ 130 kg

Leg Curl

2x15 @ 25

Dips

3x15

Hypers

2x15

DB Row

2x25 kg

Cable Row

3x15 @ 65

+ en stang, der vejede en 20-30 kg. Mindst

Front Raise

2x15 @ 10 kg

Abs

3x15

OH Triceps Extension

2x15 @ 45

Face Pull

2x15 @ 45

God stemning i hulen. Karl Æg WSB'ede den af

Edit: Og der var en PIGE i dag! Ved du hvem det var Æg?

Edited by No6bach
Link to comment
Share on other sites

Nope, men jeg har set hende før, og man skulle da være et skarn hvis ikke man kunne pløje hende til næste tirsdag :tongue: Jeg synes i øvrigt det er rigtig pænt af den slags piger at tage så tætsiddende gamacher på, når de har så velproportioneret en badgel :cool: Og temmelig swole delts + gunz ikke at forglemme. Jeg måtte i øvrigt lige vise min awesome maskulinitet ved at cleane 50 kg op for hende så hun kunne komme til at squatte. Hun beundrede min hue, kan du tro.

Link to comment
Share on other sites

Nope, men jeg har set hende før, og man skulle da være et skarn hvis ikke man kunne pløje hende til næste tirsdag :tongue: Jeg synes i øvrigt det er rigtig pænt af den slags piger at tage så tætsiddende gamacher på, når de har så velproportioneret en badgel :cool: Og temmelig swole delts + gunz ikke at forglemme. Jeg måtte i øvrigt lige vise min awesome maskulinitet ved at cleane 50 kg op for hende så hun kunne komme til at squatte. Hun beundrede min hue, kan du tro.

Tænke nogenlunde det samme. Malet op og i et par stramme jeans, så var den god tror jeg :smile: Jeg smider en hue på, når jeg kommer ned på lidt mere menneskelige rep ranges

Et par numre, der spinner i øjeblikket

Gror på en. Helt afbrændt

Ældre sag, men rammer perfekt hver gang

Hørte den første gang i et Pete Tong mix og var instantly hooked

Jeg kan forresten ikke sove. Tak for det, ferie :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tænke nogenlunde det samme. Malet op og i et par stramme jeans, så var den god tror jeg :smile: Jeg smider en hue på, når jeg kommer ned på lidt mere menneskelige rep ranges

Yup, jeg er helt enig. Fitness chicks er ikke sådan at kimse ad.

God ide med huen. Jeg arbejder aktivt på at sætte en ny trend i AUS og opfordrer alle mine friends til at tage deres på. So far er jeg dog den eneste og jeg ligner en komplet idiot med den på, hvad selvfølgelig også er meningen. Husk i øvrigt at brænde et par nye skiver ved lejlighed. Det er så meget federe at træne til end radio eller de rock-cd'er der kører i heavy rotation.

Link to comment
Share on other sites

HST, Dag 2, Uge 2

Træt træning - Lagde i mærke til bogstavrimet? Det er god kommunikation! Jeg læser en slags kommunikation, ligesom apprenti :smile:

too+tired2.jpg

Bænk

3x15 @ 65 kg

Leg Press

3x15 @ 130 kg

Leg Extension

2x15 @ 40

Skrå DB Pres

2x15 @ 27,5 kg

Hypers

2x15

Cable Row

3x15 @ 65

DB Skulder Pres

2x15 @ 17,5 kg

Abs

2x15

OH Rope Extension

2x15 @ 45

Cable Curl

2x15 @ 45

Reverse Pec Deck

2x15 @ 20

Læg

2x15 @ 45

Fandme snart træt af det her cardio

Link to comment
Share on other sites

Hvad dælen skal de 15'ere også til for? De 12'ere jeg har kørt har jo været helt ubegribeligt ulækre at køre :crazy:

Har du aldrig hørt om muscle confusion, ven? Nu regner jeg fx også med at udlade at træne i dag, selvom det rent faktisk var planen. Mine muskler bliver så forvirrede, at de vokser af det. Sådan er det..

Ps. Måske træner jeg alligevel hvis jeg når det. Confusion2

Pps. Det er noget jeg har lært af Fru Erik og essensen :smile:

Edited by No6bach
Link to comment
Share on other sites

Har du aldrig hørt om muscle confusion, ven? Nu regner jeg fx også med at udlade at træne i dag, selvom det rent faktisk var planen. Mine muskler bliver så forvirrede, at de vokser af det. Sådan er det..

Ps. Måske træner jeg alligevel hvis jeg når det. Confusion2

Pps. Det er noget jeg har lært af Fru Erik og essensen :smile:

Se evt. min biceps-træning - der bruger jeg 2 (TO!) forskellige vægte og få reps - confuzion og effektivitet på samme tid! (OMG!)

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share