Joakims !


Juvic
 Share

Recommended Posts

  • Replies 454
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

KimP og jeg, mødte op sammen med de lokale VL'ere, og fik prøvet lidt forskellig træning af. Desuden fik vi også udflyldt licenspapierne. Så nu er det ved at være alvor... !

Men inden jeg overhovedet seriøst vil overveje at stille op, så skal jeg altså have en bedre grundstyrke. Må sige jeg f.eks. idag. blev ret skuffet over mig selv i dødløft, og så var squatten sidst heller ikke særlig god. Men det er fordi, jeg tidligere ikke har trænet ordenligt. F.eks. så har jeg ikke tidligere trænet boks squat. En ting er nemlig, at mene man når vandret. Noget andet er rent faktisk at nå det - hver gang. Desuden har jeg også fået at vide, at min "normale" benplacering i squat, er for smal. Den mindre for meget om olympisk squat, Så igen er der her noget nyt. Det er lidt et mentalt fallback, men ser frem til et senere comeback.

Min dødløft var idag også helt skuffende. Måtte droppe at lave en single med 140kg, efter et nemt sæt med 3x130kg..!

Dagens træning - Lidt mere styrke orienteret!

Bænkpres

1x8 @ 50

1x5 @ 80

1x6 @ 90

1x5 @ 95

1x2 @ 100

1x1 @ 105

2x0 @ 107,5

Igen, en downer. 2xfail på 107.5kg. Ihh :sneaky2:

Dødløft

1x5 @ 60

1x5 @ 100

1x3 @ 120

1x3 @ 130

2x0 @ 140

Her blev jeg virkelig træt af mig selv, "kan det virkelig passe?". Kim stod også som et sort "?". Men ja, må jo bare igang med tång træning.

Lockout Bænkpres

1x8 @ 70

1x8 @ 90

1x6 @ 130

1x6 @ 150

1x4 @ 170

Træstamme løft

1x8 @ 45

1x5 @ 50

1x3 @ 55

2x3 @ 57,5

Her går det til gengæld godt!

Squat

2x8 @ 70

1x3 @ 100

Kørte fri squat idagg, men i et rack, hvor der ved vandret var en stang, som vægtstangen ramte. Også var jeg i vandret. Derfor den lavere vægt, da jeg ikke er stærk nok i bunden her. Også skal jeg "vænne" mig til at stå bredere men benene.

Chinups

1x8 @ bw

2x8 @ bw + 15

Dips

1x8 @ bw

1x6 @ bw + 20

1x8 @ bw + 15

+ lidt læg og underarmstræning

Alt i alt, en meget anderledes træning, men 2 store "skuffelser".... Men sådan skal det jo være, You go down to go up.... It ain't over, to it's over.. Bliver lidt sjovt at se hvad det her styrkeløft udvikler sig til. Selvfølgelig med hensyn til styrken, men er faktisk endnu mere spændt på hvordan formen kommer til at blive. Vil jo gerne cutte på et tidspunkt, men det også VL går ikke godt i spænd. Et eller andet sted så kunne jeg godt finde på, at skubbe et desideret cut lidt væk. Men på den anden side, såå....!!

Link to comment
Share on other sites

HST Fullbody 5 reps - Dag 1 af 6

Dødløft

1x10 @ 60

5x5 @ 122,5

svag svag svag...

Bænkpres

1x12 @ 20

5x5 @ 82,5

Chinups

5x5 @ bw (81) + 15

Supersættet med

Dips

5x5 @ bw + 25

Yates row

5x5 @ 80

Incline Db curl

5x5 @ 20

"Træ"stamme løft

1x5 @ 45

4x5 @ 50

Supersættet med:

Reverse DB Flyers

5x5 @ 16

Calf raise

5x5 @ 300

Supersættet med:

Hase Curl

5x5 @ 60

Ved øvelses slutpunkt, blev vægten holdt i 2sek ved hver rep.

Hanging Leg raise

3x10 @ bw

Supersættet med

DB Side Bends

3x10 @ 28

Fin træning, men synes min dødløft er svag.. ! Træningen to 90min

Link to comment
Share on other sites

HST Fullbody 5 reps - Dag 2 af 6:

Var rigtig spændt på hvordan jeg ville præstere idag, sidst jeg bokssquattede var resultatet ikke super. Så var sku spnændt...

Squat til lidt under vandret(boks)

1x8 @ 40

1x5 @ 90

2x5 @ 100

3x5 @ 105

Sådan, endelig fik det godt. Faktisk rigtig godt her, det var virkelig nemt. Stod bredt, og vi sad stille på boksen lige 1 sekundt. Så det kunne ikke være bedre... !

DB Incline Bænk

1x8 @ 22

1x5 @ 28

1x5 @ 30

1x5 @ 32

1x5 @ 34

1x5 @ 36 - lidt tung, men kom op..

1x5 @ 34

God energi her også!

DB Incline Flyers

1x5 @ 16

2x5 @ 18

En lille suppleringsøvelse - gik nemt.

Chinups

1x8 @ bw

5x5 @ bw (81.5) + 20

Lidt tång, men kæmpe fremgang iforhold til sidst.. hvilket også var med 5kg mindre. Dejligt

Supersættet med

Dips

1x5 @ bw

5x5 @ bw + 30

Fee

Yates row

1x8 @ 60

5x6 @ 80

Gik egentlig helt fint, dog laver jeg vist stadig små ryk. Teknikken skal der helt klart arbejdes med, og styrken selvfølgelig.. :tongue:

Reverse DB Flyers

5x5 @ 16

Supersættet med

Træstamme løft

1x5 @ 45

1x4 @ 50

1x3 @ 55

1x1 @ 60 (PR)

1x0 @ 65 - FAIL.

Gik egentlig godt her, fik en bette PR. Mit mål var for 3 uger siden, da jeg første gang prøvede øvelsen, at tage en single med 70kg. Dengang var 45kg (træstammen alene) tung. Så fremgangen er til at se.

Incline Db curl

3x8 @ 20

3x5 @ 20

Supersættet med

DB Shrugs

3x5 @ 45

Nok den bedste træning jeg har haft, her i den tid jeg har boet i Århus. Der var godt med energi hele vejen, squat gik kanon, chins, dips og yates row gik også markant bedre end tidligere. Også en bette PR i træstammen... Fee :superman: :superman:

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

HST Fullbody 5 reps - Dag 3 af 6

Dødløft

1x8 @ 60

1x5 @ 100

5x5 @ 127,5

Bænkpres langefinger på ringene

1x10 @ 20

1x5 @ 70 med pause

1x5 @ 80 med pause

2x5 @ 85 med pause

1x5 @ 90 med pause 5 cm klods

1x4 @ 95 med pause 5 cm klods

1x1 @ 100 touch and go

Chinups

1x8 @ bw

5x5 @ bw + 22,5(PR)

Supersættet med

Dips

1x8 @ bw

5x5 @ bw + 32,5(PR)

Yates row

1x8 @ 60

2x5 @ 80

2x5 @ 85(PR)

1x5 @ 90(PR)

Supersættet med

Calf raise

5x5 @ 300

Supersættet med

Leg Extension1x5 @ 65

1x5 @ 70

1x5 @ 75

1x5 @ 80

1x5 @ 85

Reverse DB flyers

5x5 @ 18

Supersættet med

Træstamme løft

1x5 @ 45

1x5 @ 50

1x3 @ 55

1x1 @ 60

1x1 @ 65(PR) <- nu kun 5kg fra mit mål. :4thumbup:

DB Incline Curl

2x5 @ 20

1x5 @ 22

2x5 @ 20

Glute-ham raise

3x5 reps

Den her skal der øves meget på før udførslen er ordentlig.. Men Damn den går i baglårene.. Fee

Super træning i dag, det går godt frem ad efterhånden. Min morgenvægt er også sneget sig op på 81.5kg. I dec. vejede jeg 77.5. Et meget langsomt bulk.. Men det er nu godt nok...

Her er lige 2 billeder af bulk-formen... Der er lidt forskel på dem, også dem på side 6/7 fra dec.

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Tillod mig lige at kigge programmet igennem .. Så der er lige et spørgsmål, hvad er det nu lige "the core" er ? :tongue:

Er ikke så meget inde i programmet endnu, men mon ikke det er Basic øvelserne!!!

Blir ihvert fald lee at gå amok i det program.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så meget inde i programmet endnu, men mon ikke det er Basic øvelserne!!!

Blir ihvert fald lee at gå amok i det program.

Tror jeg du har ret i, slog det lige op i ordbogen(kernen), så det passer nok meget godt med det er basisøvelserne :tongue:

Det skal nok blive lee' og spændende at følge, vil da helt klart følge med når i kommer igang med programmet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg du har ret i, slog det lige op i ordbogen(kernen), så det passer nok meget godt med det er basisøvelserne :tongue:

Det skal nok blive lee' og spændende at følge, vil da helt klart følge med når i kommer igang med programmet :smile:

Er også mega spændt på hvordan styrken kommer til at blive....

Nu hvor vi også har meldt os ind i en styrkeklub, samt søgt licens så vi kan komme til stævner så skal der noget mere styrke i kadaveret...!!

Her er lige et billede af Glute Ham Raise.. Samt en hård øvelse.. !!! sådan SKAL det være.. !

glute-ham-raise.jpg

Link to comment
Share on other sites

Er også mega spændt på hvordan styrken kommer til at blive....

Nu hvor vi også har meldt os ind i en styrkeklub, samt søgt licens så vi kan komme til stævner så skal der noget mere styrke i kadaveret...!!

Her er lige et billede af Glute Ham Raise.. Samt en hård øvelse.. !!! sådan SKAL det være.. !

glute-ham-raise.jpg

Glute ham raise er sku nice. Er ikke sikker på jeg selv har styrken til det endnu, men den skal da helt klart med i mit program når jeg er stærk nok :smile:

Link to comment
Share on other sites

Glute ham raise er sku nice. Er ikke sikker på jeg selv har styrken til det endnu, men den skal da helt klart med i mit program når jeg er stærk nok :smile:

Hvorfor vente?

Den øvese er så isolerende, og vil hjælpe dig vildt i øvelser som squat og dødløft..! Jo før jo bedre...

Faktisk så tror jeg du har styrken, det er mere teknik der skal til. Sammen med det, at kunne stole på sig selv, stole på at man kan komme op igen. Det er jo en lidt uvant stilling at sidde i, være bukket helt forover, uden at have noget at holde i.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vente?

Den øvese er så isolerende, og vil hjælpe dig vildt i øvelser som squat og dødløft..! Jo før jo bedre...

Faktisk så tror jeg du har styrken, det er mere teknik der skal til. Sammen med det, at kunne stole på sig selv, stole på at man kan komme op igen. Det er jo en lidt uvant stilling at sidde i, være bukket helt forover, uden at have noget at holde i.

Prøver den også i morgen, så må vi se hvad der er at give af. Bliver bare ved med at øve til teknikken er som den skal være :bigsmile:

Edited by GettingHuge
Link to comment
Share on other sites

Prøver den også i morgen, så må vi se hvad der er at give af. Bliver bare ved med at øve til teknikken er som den skal være :bigsmile:

Se det er sådan det skal være, god indstilling... !!! Lad mig høre hvordan det går så !

Link to comment
Share on other sites

Hey Joakim!

Fed log, spænende læsning!

Den føromtalte "the core" betyder kernen. Det bliver brugt som et udtryk for kropsstammen.

Det er din maveregion. Det som bruges til at stabilisere kroppen under squat, dødløft osv. Det er utrolig vigtigt at have god styrke i sin "core". Både som SL'er og VL'er.

Link to comment
Share on other sites

Hey Joakim!

Fed log, spænende læsning!

Den føromtalte "the core" betyder kernen. Det bliver brugt som et udtryk for kropsstammen.

Det er din maveregion. Det som bruges til at stabilisere kroppen under squat, dødløft osv. Det er utrolig vigtigt at have god styrke i sin "core". Både som SL'er og VL'er.

Hey Ertyui:

Ja det har jeg godt læst mig frem til. KimP og jeg skal jo igang med rigtig styrke/vægtløftning så vi skal til at træne bl.a. mave, triceps og baglår rigtig meget... !

Link to comment
Share on other sites

Se det er sådan det skal være, god indstilling... !!! Lad mig høre hvordan det går så !

Forsøgte idag. Brugte ca. 15 minutter og kom kun op igen en enkelt gang. Men fik da kørt den excentriske fase massere af gange, så mine hamstrings er totalt ristede lige nu :tongue:

Men jeg kæmper videre i næste uge! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Forsøgte idag. Brugte ca. 15 minutter og kom kun op igen en enkelt gang. Men fik da kørt den excentriske fase massere af gange, så mine hamstrings er totalt ristede lige nu :tongue:

Men jeg kæmper videre i næste uge! :superman:

Ja du skal nok få DOMS i hams i morgen... Blir lee..

Da jeg var ude og løbe dagen efter, pew jeg også lidt over DOMS... Et tegn på at skidtet virker.. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

HST Fullbody 5 reps - Dag 3 af 6:

Squat til lidt under vandret(boks)

1x10 @ 20

1x5 @ 70

4x5 @ 105

1x6 @ 105 uden box

DB Incline Bænk

1x8 @ 24

1x5 @ 32

1x5 @ 34

1x5 @ 36

1x2 @ 38 meget tåång...

1x5 @ 34

DB Incline Flyers

3x5 @ 18

Chinups

1x8 @ bw

5x5 @ bw(81) + 25

Gik meget meget sløvt i det..!!! Den er tång!

Supersættet med

Dips

5x5 @ bw + 35 PR

Mega tung her, kan mærke min venstre triceps ikke er helt så stærk som højre. Tror der var 2 gange hvor jeg "failede" på sidste rep. Hvor jeg så bare holdte 2 sek pause og tog sidste rep... !

Yates row

1x8 @ 60

5x5 @ 90

Reverse DB Flyers

3x5 @ 18

Supersættet med

Træstamme løft

1x5 @ 45

2x5 @ 50

Faktisk en elendig omgang træning.. GIk virkelig ned over Chins og dips, det var så tungt...! Var ret træt af jeg failede på i to af sættene, og i det hele taget havde meget svært ved at fuldføre det supersæt...!!

Link to comment
Share on other sites

HST Fullbody 5 reps - Dag 4 af 6

Trænede alene idag, og da kim ikke kan nå de sidste træningspas i vores HST program, valgte jeg at tage det lidt roligt idag. Det skal nok blive hårdt når vi går igang med WSB.

Dødløft

1x8 @ 50

1x5 @ 90

1x5 @ 100

3x5 @ 120

Bænkpres

1x10 @ 50

1x8 @ 70

1x5 @ 80

1x5 @ 85

1x5 @ 87.5

1x5 @ 90

Chinups

1x8 @ bw

5x5 @ bw + 20

Supersættet med

Dips

1x8 @ bw

5x5 @ bw + 25

Yates row

1x8 @ 60

3x5 @ 80

Supersættet med

Calf raise

5x5 @ 300

Supersættet med

Leg Extension

1x5 @ 65

1x5 @ 70

1x5 @ 75

1x5 @ 80

1x5 @ 85

Reverse DB flyers

5x5 @ 18

Supersættet med

Træstamme løft

1x5 @ 45

1x5 @ 50

2x3 @ 52,5

DB Incline Curl

1x5 @ 22

2x5 @ 20

Glute-ham raise

2x5 reps

Går godt nok i skinkerne!

Hanging Reverse Crunch

4x8

Link to comment
Share on other sites

6-8km i Risskoven idag + 4km på cyklen.... ! Ikke meget, men dejligt med lidt cardio efter vægttræningen i går... !! Virkelig godt vejr, og super lækkert at løbe langs vandet... Der var også godt proppet ved Den Permanente... Gode tegn :tongue:

Lige en lille rekvalme

Har lige købt en Ipod Shuffel, og var lidt skeptisk over for den. Var "klipse-funktionen" nu godt nok, kunne den holde til noget osv. Og det må jeg sige den kan. Den vejer nok hen af 20g eller ligende, og lyden er i top.. Det fede ved den er, at den er ideel til f.eks. løb. Da den vejer så lidt, at den ikke "hiver" i høretelefonerne når man løber. Tit og ofte så synes jeg at andre MP3-afspillere er trælse at have med sig. De skal ligge i lommen, og når man så løber så "hiver" afspilleren i høretelefonerne (pga. vægten fra afspilleren), som så falder ud af ørene.... Dette sker ikke med Shuffel'en.. Super fedt....

Brugte den også igår under vægttræningen, og også tpp karaktere her!

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

]Westside for skinny bastards ME

De sidste dage har stået på lidt "useriøs" træning, da der har været en del andre ting der skulle nåes...! Bl.a. Volbeat koncert, og hygge med gutterne... Dog er KimP og jeg igang igen med WSB, da vi om 3 måneder får licens... :4thumbup:

ME Bænkpres til 5 cm. klods

1x10 @ 20

1x8 @ 60

1x8 @ 70

1x5 @ 80

1x5 @ 82,5

1x5 @ 85

1x5 @ 90

1x3 @ 95

1x3 @ 97,5

1x3 @ 100

1x1 @ 105

1x1 @ 110

1x1 @ 112,5

Flad bænkpres med håndvægte

1x10 @ 26

1x8 @ 30

1x8 @ 32

1x8 @ 34

Yates row

1x15 @ 60

1x10 @ 70

2x8 @ 80

Bend over laterial raise

3x12 @ 12

Glute ham raise

3x5 @ bw

Russian Twist

1x5 @ stang

1x5 @ stang + 10

2x5 @ stang + 5

Hanging Leg-Hip Raise

2x5 @ bw

Link to comment
Share on other sites

Westside for skinny bastards ME Dag (tirsdag d.3/4)

ME Boxsquat lidt under vandret

1x10 @ 20

1x8 @ 50

1x5 @ 70

1x5 @ 90

1x5 @ 95

1x5 @ 100

1x3 @ 110

1x3 @ 115

1x3 @ 120

1x1 @ 125

1x1 @ 130

1x1 @ 135

1x3 @ 120

Hacksquat

4x8 @ 100

Rumænsk Dødløft

1x10 @ 60

1x6 @ 70

1x6 @ 80

1x6 @ 85

1x6 @ 90

DE bænkpres

6x3 @ 60

Underarmsrulle

1 @ 20

1 @ 25

1 @ 30

Fee' træning. Fik sku stor optur, fordi squatten gik rigtig godt. Der var overskud til mere... ! Men det hjalp også da jeg lånte et rigtig styrkeløfter bælte, som var 10cm bredt. Det gav virkelig god støtte... ! Kan også mærke at det virkelig giver mere at køre boks squat, eftersom man sidder stille i et sek nede på boksen..!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share