Joakims !


Juvic
 Share

Recommended Posts

Westside for skinny bastards DE/RE(onsdag d. 4/4)

DE Squat

10x2 @ 65

DE Dødløft

12x1 @ 80

Lidt "svært/underligt" at skulle køre den dynamisk..

Dips

22

18

18

MIn venstre tri syre til :nonono:

Chinups

1x12 @ bw(82,5)

2x8 @ bw

Jm-pres

4x8 @ 60

1x10 @ 60

Ez-curl

3x10 @ 37,5

Russian Twist m. 10kg på stang

3x8

supersættet med

Hanging Reverse Crunch

3x8

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 454
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fik 5km løb i Risskoven idag, lidt blæst men lækkert alligevel... Kunne godt mærke lidt ømhed idag i cylinderne men det gik fint. Fik afprøvet mine nye løbesko (købt gennem SportsMasters tilbud...). Kan virkelig mærke de absobere mere af stødene, så mit knæ brokkede ikke så møj.

Link to comment
Share on other sites

Godt at se at der er flere nye folk der får smag for SL. Jeg bed mærke i at du siger at du fik en hel del ud at at squatte med bælte, det er selvfølgelig godt da bæltet er en del af det udstyr vi bruger til stævnerne. Men det betyder til gengæld at din føromtalte core er et sted du bør sætte ind, du bliver ikke stærk i maven af at squatte (eller dødløfte) med bælte, bliv i stedet stærk uden, og brug det kun på de aller tungeste sæt. Det vil helt sikkert være en fordel for dig i det lange løb, når der kommer udstyr og tunge kg ind i billedet. Held og lykke med at blive tough og lee.

Link to comment
Share on other sites

Spændende læsning med din start på styrkeløft, men vil du ikke nok lade være med at kalde styrkeløft for VL :tongue:

Styrkeløft (SL) = squat, bænk og dødløft

Vægtløft (VL) = træk og stød

God vind med licensen :smile:

Hehe det har du selvfølgelig ret i, jeg passer på mine ord næste gang... SL er det selvfølgelig...

Mange tak, er også spændt på hvordan det kommer til at gå. Det var jo meningen jeg ville cutte til maj.. Men cutte og SL.. hmmm :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Godt at se at der er flere nye folk der får smag for SL. Jeg bed mærke i at du siger at du fik en hel del ud at at squatte med bælte, det er selvfølgelig godt da bæltet er en del af det udstyr vi bruger til stævnerne. Men det betyder til gengæld at din føromtalte core er et sted du bør sætte ind, du bliver ikke stærk i maven af at squatte (eller dødløfte) med bælte, bliv i stedet stærk uden, og brug det kun på de aller tungeste sæt. Det vil helt sikkert være en fordel for dig i det lange løb, når der kommer udstyr og tunge kg ind i billedet. Held og lykke med at blive tough og lee.

Hey Guld.

Før i tiden har jeg ikke ville røre SL med en ildtang, men er blevet lidt mere facineret af det med tiden.. Men tror aldrig jeg kommer til at ligne en rigtig SL'er.. Vil også gerne have lidt rigtig form. Men det kan vel også sagtens gå i spænd... Mht. bælte, så er det også kun til de tunge løft at vi bruger bælte.. Det jeg mente med at bæltet hjalp meget, var sammenlignet med mit nuværrende bælte....! Det er klart, The Core skal lave mere når man ikke bruger bælte, og deraf også bliver stærkere. Men jeg har også valgt at bruge bæltet for at skåne ryggen, altså ved tunge løft.

Har lige et spørgsmål til dig:

Bruger du nogen form for knæbind/beskyttende materiale når du f.eks. squatter? Det er jo nogle hårde belastiniger det lille led bliver udsat for!

Link to comment
Share on other sites

Nu da jeg selv har spurgt til det med "the core" før, og jeg kan se Glud siger du skal blive noget stærkere i "the core", synes jeg da lige jeg vil linke til en artikel jeg fandt igår :smile:

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1515405

Mange tak huge.. Den vil jeg lige nærlæse i morgen, eller når jeg får tid.. Ser fornuftigt ud... !

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Som min træning ser ud i øjeblikket bruger jeg aldrig bælte i squat og dødløft. Jeg er igang med genoptræning efter en rygskader der har plaget mig en del tid. En af grundene til at skaden opstod var netop at jeg ikke havde en stærk nok core (især forsiden - dvs maven), derfor er mit fokus i øjeblikket ikke at få så stærke ben så muligt, men at kropsstammen skal følge med.

Jeg tror heller ikke det er nogen dum ide at bruge bælte på de aller tungeste løft, men igen det kommer an på om det er det man har brus for. Kan se du kører WSB (min eget træning er også kraftigt inspireret af WSB) og som du ved gælder det i WSB om at løfte flest mange kg i øvelser der fokusere på ens svage punkter, hvilket er meget vigftigt at huske i stedet for bare at læse kg på og køre øvelser hvor man er stærk i forvejen.

Det lader til at du har en lidt stereotyp opfattelse af hvordan en SL-krop ser ud. Ingen tvivl om at mange danske SL'er godt tabe sig uden at det gik væsentligt ud over styrken. Det er jo musklerne og ikke fedet (næsten ikke) der løfter kg.

Edited by Glud
Link to comment
Share on other sites

Hey Guld.

Før i tiden har jeg ikke ville røre SL med en ildtang, men er blevet lidt mere facineret af det med tiden.. Men tror aldrig jeg kommer til at ligne en rigtig SL'er.. Vil også gerne have lidt rigtig form. Men det kan vel også sagtens gå i spænd...

Hej Joakim

Jeg har fulgt din log og din fremgang her, og det bliver også spændende at følge dig og Kim P

i jeres styrkeløft karriere.

Jeg synes at styrkeløftere ser meget forskellig ud, så det skulle vel være muligt

både at løfte rigtig tungt og beholde din gode form. :smile:

God styrke- og form fremgang :4thumbup:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Westside for skinny bastards ME (søndag d. 8/4)

ME Bænkpres til 5 cm. klods

1x10 @ 20

1x8 @ 70

1x5 @ 80

1x5 @ 85

1x5 @ 95

1x3 @ 100

1x3 @ 102,5

1x3 @ 105

1x1 @ 110

1x1 @ 115 <- Af en eller anden grund, virkede den her MEGET tungere end sidste uges ME med 112,5kg. Tror det var dagsformen der ikke var topnuch!

Reverse band bænkpres(ca. 60 kg. fra bunden)

1x3 @ 60 hehe

1x3 @ 110

1x1 @ 140

1x1 @ 150

Way to easy

Yates row

1x10 @ 60

1x10 @ 70

2x8 @ 82,5

Bend over laterial raise

3x12 @ 14

Romænske dødløft

3x6 @@ 80kg

Kørt letvægt, og uden besvær. Lavede denne øvelse, i stedet for Glut Ham Raise, da jeg synes den belaster mine knæhaser meget. Og det er mit venstre knæ ikke så glad for, :unhappy:

Russian Twist

2x6 @ stang + 5

1x6 @ stang + 10

Supersættet

Hanging Reverse Crunch

3x8 @ bw

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Westside for skinny bastards ME Dag

ME Boxsquat lidt under vandret

1x10 @ 20

1x6 @ 50

1x5 @ 70

1x5 @ 90

1x5 @ 100

1x5 @ 105

1x5 @ 110 <- Et gain på 5kg ved 5 reps, i forhold til sidste gang

1x3 @ 115

1x3 @ 120

1x3 @ 125 <- Et gain på 5kg ved 3 reps, i forhold til sidste gang

1x1 @ 135

1x1 @ 140(PR)

1x1 @ 145(PR)

De bænkpres

6x3 @ 70

Reverse band squat(grønne bands fra toppen af racket)

1x5 @ 90

1x3 @ 120

1x1 @ 140

1x1 @ 150

1x0 @ 170 <- Fail her, men tror det var fordi jeg havde under 1mins pause fra 1x1 @ 150kg. Så styrken er der tror jeg.

God øvelse, der rammer det død punkt rigtig godt... YEAH

DB flad bænkpres

1x10 @ 28

1x8 @ 34

1x6 @ 38

1x4 @ 40

Rumænsk Dødløft

1x6 @ 60

4x6 @ 90

Underarmsrulle

1 @ 20

2 @ 30

Fed, fed træning. Og optur med squatten, trods det lille fail ved reverse band squat.. Mit knæ klagede slet ikke, så det var feee'!! Min morgenvægt ligger pt. på små 82kg... !

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Hej Joakim

Jeg har fulgt din log og din fremgang her, og det bliver også spændende at følge dig og Kim P

i jeres styrkeløft karriere.

Jeg synes at styrkeløftere ser meget forskellig ud, så det skulle vel være muligt

både at løfte rigtig tungt og beholde din gode form. :smile:

God styrke- og form fremgang :4thumbup:

Henning :showoff:

Hey Henning.. Længe siden!

Ja det bliver sjovt, at se hvad det kan blive til... P.t. går det voldsomt frem, men det er jo nok bare hvad man kalder begynder gains. Dog er jeg lidt bekymret om mit venstre knæ kan holde til det... Virkelig nedren hvis det viser sig at være for svagt... !

Mht. min form, så er jeg lidt overrasket over jeg stadig kan se lidt - LIDT - mavemuller trods det at jeg har taget 5-6kg på siden januar. Det er lidt som om, at efter mit december cut, så sætter fedtet sig en smule anderledes.. Ret fedt.. Men der kommer nok et cut omkring maj. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Westside for skinny bastards DE/RE

DE Squat

1x10 @ 20

1x2 @ 50

11x2 @ 70kg

DE Dødløft

1x1 @ 70

6x1 @ 90

5x1 @ 70

Da jeg stadig finder det lidt svært, at lave dynamisk dødløft, så prøvede jeg at sætte vægten betydeligt ned efter 7 sæt..

Chinups

2x12 @ bw (83kg)

1x8 @ bw + 10kg

Dips

20

18

16

Kørt uden den store pause...

Jm-pres

5x10 @ 50kg

Kørt med 10kg mindre end sidste uge, da jeg idag ville satse på større rep-range!

Ez-curl

2x10 @ 37,5

1x8 @ 37.5

Satte 30kg på ialt, også + stangen. Som i hvert fald vejer 7.5kg

Russian Twist m. 10kg på stang

3x10

Supersættet med

Hanging Reverse Crunch

3x8

DB Side Bends

1x10 @ 28kg

1x10 @ 30kg

Supersættet med

DB Shrugs

1x10 @ 36kg

1x10 @ 38kg

Fin træning, hvor energien egentlig først kom sidst i passet. Meget nedren. Men havde også en ret urolig søvn i nat, som jo nok kan forklare det lidt....

Link to comment
Share on other sites

Westside for skinny bastards ME

ME Bænkpres til 5 cm. klods

1x10 @ 20

1x8 @ 70

1x5 @ 80

1x5 @ 90

1x5 @ 95

1x5 @ 100

1x3 @ 105

1x2 @ 107,5 <- Skulle have været 3reps, men failede på sidste rep. Ikke pga. manglende styrke, men fordi jeg kom for langt ned mod hagen.

1x1 @ 112,5 <-- WOW den føltes meget tung. Tror CNS er ved at være ret overreached her!

Lilla Band bænkpres(ca. 20-30 kg. på toppen)

1x5 @ 20

2x5 @ 40

3x5 @ 50

Yates row

1x12 @ 60

1x 8 80

1x4 @ 90

1x6 @ 90

Mangler en del styrke her

Bend over laterial raise

3x12 @ 16

Russian Twist

3x12 @ stang + 20

Supersættet med:

Hanging Reverse Crunch

3x8 @ bw

Supersættet med:

Alternating Dumbbell Push-Up and Row

3x3 @ 8 kg. til hver side

+ lidt frivend og Mp

God træning, dog træls med det "CNS-fail" på 107.5'eren. Sådan er det jo også beskrevet i WSB at det ville være. Men fik ihvert fald 1x5 @ 100, hvor vi før kørte 3reps! Næste uge køre vi ME med Incline BB Benchpres også supplere vi med band benchpress!

Link to comment
Share on other sites

Westside for skinny bastards ME Dag Tirsdag d. 17/4

ME Boxsquat lidt under vandret

1x10 @ 20

1x8 @ 70

1x5 @ 100

1x5 @ 110

1x5 @ 112,5

1x3 @ 120

1x3 @ 125

1x3 @ 130

1x2 @ 135

1x1 @ 140

1x1 @ 147,5 (PR)

Der var mere energi i stængerne, så +150kg er der powar til..

De bænkpres

6x3 @ 70

Reverse band squat(grønne bands fra toppen)

1x5 @ 100

4x5 @ 120

Faktisk en meget fin øvelse, prøver så vidt muligt at være ekstra opmærksom på at spænde godt op i the core her!

Db flad bænkpres

1x8 @ 30

1x5 @ 36

1x5 @ 40 Stadig lidt tång..! :nonono:

2x5 @ 38

Rumænsk Dødløft

1x10 @ 60

4x6 @ 100

Underarmsrulle

3 @ 40

Plus 10 reps WG chinups og 15 UHG Chins.

Fin træning.. Havde engeligt sagt til mig selv, at jeg skulle køre lettere i squat end sidste uge. Men der var mere power så hvorfor ikke udnytte det?

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Århus C --> Djursland | Tur / Retur

Nu hvor jeg har fået min racer til Århus, tog jeg en tur idag. Vejret så jo godt ud, lidt koldt med hva faeen tænkte jeg. Det endte med jeg cyklede ud til de gamle og hjem igen. Samlet ca. 80km... Kan godt mærke, at jeg ikke er cykelrytter mere. Haha. Første tegn kom allerrede da jeg skulle tage tøjet på. Trøjen stramte lige lidt ekstra, men det er jo klart. Vejer 13kg mere end da jeg var på toppen mht. cykling. :4mewantfood:

Turen derud gik rigtig godt - alt taget i betragtning. Der var ok energi, trods en meget skiftende vind fik jeg et helt okay temop pumpet ud i det smalle dæk. Da jeg kom til Thorsager, blev jeg nødt til at dreje forbi "min" gamle jernhule for lige at se om der var nogle af de gamle hoveder derinde... Nåede ikke at kigge forbi hulen før jeg blev stoppet af The Bear i hans bil. Super cool at se ham igen. Det blev til en hurtig - men dejlig snak... Om træning selvfølgelig. :laugh:

Da jeg skulle hjem igen havde jeg glædet mig til, at skulle have med- eller i det mindste sidevind. For turen ud, havde været præget af en træls modvind.. Men nææ nej, vinden havde skuftet retning, og selvfølgelig sådan at den i 80% af tiden ramte mig lige i fjæset.. Lidt træls (for at sige det på godt jy'd'sk) men sådan er det jo. :smile: Kunne godt mærke at mine stænger er blevet mere BB/SL end deres tidligere SUPER CARDIO stadige. Time changes, people changes.

Alt i alt, en dejlig tur. Dejligt lige at få fornemmelsen af cyklen igen.. Også selvføgelig hjem og spise ekstra :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Westside for skinny bastards ME

Så den første 3 ugers WSB cyklyus overstået, og derfor tid til at skifte øvelserne ud!

ME 45 deg. Incline bænkpres

1x10 @ 20

1x8 @ 60

1x5 @ 70

1x5 @ 75

1x3 @ 80

1x3 @ 82,5

1x1 @ 87,5

Tja, underligt at komme til at køre denne igen.. Endnu vildere er det, at jeg er så meget svagere her. Så er der mere at arbejde med :4thumbup:

Reverse band bænkpres(Grøn)

1x5 @ 120

4x5 @ 130

Db Row

1x10 @ 26

4x8 @ 40

High Pulls

1x5 @ 40

1x5 @ 60

3x5 @ 50

Første gang jeg kørte denne øvelse.. Den er virkelig fed..

Hyperextension

4x10 @ 10 kg. bag nakken

Dragon Flags

3x6

Nogle af de reps var bedre end adnre. Kan virkelig mærke dette er et svagt punkt. Ikke godt som SL'er!

Db Side bends

4x10 @ 36

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Fik tidligere fri end forventet idag, og da vejret jo var kanon fik jeg lyst til en bette tur på raceren.. Blev til små 30km..

Håber bare ikke det bevirker at jeg dødløfter dårligt i morgen. Men hva fanden.. Cardio skal der til.

Link to comment
Share on other sites

Westside for skinny bastards ME tirsdag d. 24.4

Så kom ME dagen med dødløft. Desværre havde jeg ikke fået carbet ordenligt op i løbet af dagen, da jeg var ved at flytte de sidste ting hjemme fra de gamle osv. En ting der GODT kunne mærkes til træning....

ME reverse band dødløft(grønne bands)

1x8 @ 70

1x8 @ 120

1x5 @ 130

1x5 @ 170

1x3 @ 180

1x3 @ 185

1x8 @ 170

Var virkelig træt af jeg ikke kunne løfte mere. Det underlige er bare, at 8 med 170 var utrolig nem.. Skal have en single med 200.. :sneaky2:

De bænkpres(Lilla band under bænken)

6x3 @ 60

Reverse band squat(grønne bands fra toppen)

1x5 @ 70

1x5 @ 120

3x5 @ 125

1x5 @ 130

Trap bar Shrugs

3x8 @ 100

Underarmsrulle

3 @ 45

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Westside for skinny bastards DE/RE

Da jeg stod op i morges, var det med en nogenlunde klar beslutning om at jeg ikke skulle træne. Da jeg ikke havde det super godt; tung i hovedet, snottet og ondt i halsen.... Men lidt hen af eftermiddagen fik jeg det bedre, så tog til træning alligevel. Dog ikke 100% på toppen. Desuden skulle det være en hurtig omgang, da jeg havde en aftale i banken. Derfor måtte jeg springe lidt over. Men det blev nu et ok pas alligevel.

DE Squat

Sprang jeg over pga. tidsnød :innocent:

DE Dødløft

12x1 @ 100

Træstamme løft

1x8 @ 45

5x3 @ 55

WG Overhånds Pullups

3x8 @ bw (84)

Supersættet med:

Standing Bend Over Reverse Flyers

3x10 @ 16

Jm-pres

3x8-10 @ 50

kørte kun 3 sæt pga. tiden

Ez-curl

3x8 @ 40

let

Russian Twist

3x12

Supersættet med:

Hanging Reverse Crunch

3x8

Supersættet med:

Alternating Dumbbell Push-Up and Row

3x10 @ 10

ALT sammen overstået på 57min eks. omklæding :tongue:

Lige til sidst vil jeg lægge nogle billeder af min form pt. ! En form som er ved at være GODT smooth :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Westside for skinny bastards ME

En tur i hulen med Kim, til ordentlig omgang hiv og pres!

ME 45 deg. Incline bænkpres

1x10 @ 20

1x8 @ 60

1x5 @ 70

1x5 @ 75

1x5 @ 77,5

1x3 @ 80

1x3 @ 82,5

1x3 @ 85

1x3 @ 87,5 sidste rep lidt tång

1x1 @ 90

1x1 @ 92.5

Reverse band bænkpres(Blå Band)

1x5 @ 120

1x5 @ 150

4x3 @ 140

Db Row

1x10 @ 30

4x8 @ 45

næm

High Pulls

1x5 @ 40

4x5 @ 60

Supersættet med

Hyperextension

4x6 @ 15 kg. bag nakken

Fed combo, og kunne mærke at high pulls'ne var nemmere i daw!

Dragon Flags

3x8

En øvelse jeg virkelig mangler teknik/styrke i..

Db Side bends

3x12 @ 40¨

All in all en fin træning, hvor vi også fik testet lidt forskellige øvelser af. Næste søndag skal vi have en ny ME øvelse, hvor vi var ovre og prøve om det skulle være deciline DB benchpres, men blev enige om det måtte blive bænkpres med elastik (under bænken). For at få gang i noget bund styrke.

Dog er jeg personligt selv lidt splittet. Skal jeg begynde at cutte eller fortsætte mit bulk.

Grunde til at cutte:

* Er ved at være smotth. Desværre er det KUN maven lortet sætter sig på, og når jeg sidder ned ligner det sku at jeg skulle veje 20kg for meget.

* Sommeren kommer

* MAVEN ER TRÆLS

Grunde til IKKE at cutte

* Vi er ikke færdige med WSB programmet

* Jeg kan komme til stævne til juni

* Mere styrke

* Mere masse

Bahhh ka ikke finde ud af det :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Westside for skinny bastards ME Dag

ME reverse band dødløft(grønne bands som slipper de sidste 20 cm ~ ca. 20 kg. ALtså så trækker den ca. 50kg i bunden. Men lige så snart du løfter den 1cm så er det anderledes) Fik at vide at min dødløfts teknik ikke var helt 100% iorden. Når jeg fik stangen optil knæ-højde løftede jeg den af en eller anden grund væk fra knæene i en pæn bue. Hvilket bevirker jeg nærmest hænger lidt med ryggen = STORT tab af styrke... Bummer...

1x8 @ 70

1x5 @ 110

1x5 @ 120

1x5 @ 130

1x3 @ 145

1x3 @ 150

1x3 @ 155

1x3 @ 160

1x0 @ 170

1x1 @ 170

1x1 @ 160

1x1 @ 150

Utrolig dårlig dag i dag. Humøret i bund pga. dårlig træning på dårlig træning.

Db bænkpres

1x10 @ 24

1x5 @ 30

1x5 @ 36

1x5 @ 40

1x3 @ 40

Benpres 45 inkl. slæde

1x10 @ 90

1x10 @ 130

1x10 @ 170

2x10 @ 210

Underarmsrulle

1 @ 50 kedeligt så istedet

2x10 reps chinups med statisk hold i bunden af hver rep på 5 sek.

Ja som jeg skrev længere oppe, så går det ikke godt. Synes ikke rigtig der er nogen styrkefremgang. Tror virkelig det er pga. kosten ikke er reglmessig. Altså jeg får de rigtige ting, men pga. mit arbejde kan der gå ALT for lang tid i mellem jeg får noget at spise. Tit så spredes et måltid over længere tid. HVILKET IKKE ER GODT... Kan virkelig mærke at mit blodsukker tit er i bund... Og det pisser mig af - for at sige det rent ud - men det er bare svært når jeg skal arbejde.... Idet vi heller ingen pauser af... Det gør jeg bliver sådan små sur og tit er træt.. Hvilket jo også smitter af på træningen, og igen humøret....

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

En omgang Hiv-Og-Træk Cardio

Tog en halv time på ro-maskinen idag, blev til små 6869m....

Vejret var til en god løbetur eller lidt på cyklen, men jeg ville lige prøve og se hvordan mit knæ reagere på lidt roning. Hvilket gik rigtig godt, samtidig med at det er en måde at få lidt cardio på, hvor overkroppen gør det meste. Ved løb og cykling er det jo benene der er prima-motor!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share