BOGS


Bogs
 Share

Recommended Posts

IK har åbent til kl 18, men jeg er da frisk på total fitness i SATS - kan jo ikke lave en skid lige nu, så der er ikke andet for end at køre fitnezz :slut: Har de dampbad og/eller sauna? :w00t:

De har sauna i Parken :smile:

Ja men, det lyder super fedt! På mit "program" står for- eller baglår og lidt skulderrehab. Er du frisk på det? :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dagens digt: :4thumbup:

Way down this road, in a gym far away,

A young man was once heard to say,

“I’ve repped high and I’ve repped low,

No matter what I do my legs won't grow.”

He tried leg extensions, leg curls, and leg presses, too.

Trying to cheat these sissy workouts he’d do.

From the corner of the gym where the big men train,

Through a cloud of chalk and the midst of pain.

Where the big iron rides high and threatens lives,

Where the noise is made with big forty fives.

A deep voice bellowed as he wrapped his knees,

A very big man with legs like trees.

Laughing as he snatched another plate from the stack,

Chalking his hands and his monstrous back,

Said, “Boy stop lying and don’t say you’ve forgotten,

Trouble with you is you ain’t been squattin.”

Link to comment
Share on other sites

Dagens digt: :4thumbup:

Way down this road, in a gym far away,

A young man was once heard to say,

“I’ve repped high and I’ve repped low,

No matter what I do my legs won't grow.”

He tried leg extensions, leg curls, and leg presses, too.

Trying to cheat these sissy workouts he’d do.

From the corner of the gym where the big men train,

Through a cloud of chalk and the midst of pain.

Where the big iron rides high and threatens lives,

Where the noise is made with big forty fives.

A deep voice bellowed as he wrapped his knees,

A very big man with legs like trees.

Laughing as he snatched another plate from the stack,

Chalking his hands and his monstrous back,

Said, “Boy stop lying and don’t say you’ve forgotten,

Trouble with you is you ain’t been squattin.”

God digt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Såååååå frisk :firebounce: Hvor skal vi mødes og hvad tid?

Jeg tror jeg kan være der lidt før kl 17, så det bliver en omgang med tempo på :firebounce: Evt, hvis vi nu kan få Poul med, kan I to starte. Ellers kan jeg ringe Parken og se hvis jeg ikke kan få dem at lade dig komme ind før at jeg er der.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg kan være der lidt før kl 17, så det bliver en omgang med tempo på :firebounce: Evt, hvis vi nu kan få Poul med, kan I to starte. Ellers kan jeg ringe Parken og se hvis jeg ikke kan få dem at lade dig komme ind før at jeg er der.

Hvad tid lukker Parken? og jo, se lige om du kan få Poul med :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 18. august - IK/SATS - konditionering

AM: 2t powerwalk med Kathrine

PM:

Nåede lige i IK og lave to sæt reverse hypers på bold, samt lige samle DocH, Poul og Kevin op og møde Linnéa i SATS Parken til en hurtig omgang supersets :smile:

A. Reverse hyper on ball: 2x10

B1. Unilateral DB rumænsk DL: 3x8*2x16kg

B2. Alt. DB curl: 3x8*2x12kg

B3. Seated leg curl: 3x8*35kg

C1. DB elevated split squat: 3x8*2x16kg

C2. DB rows: 3x8*2x16kg

C3. DB side step-up: 3x8*2x16kg (skulle have været et højere sted, men der var ikke andre i SATS)

D. Swiss ball leg curl: 14; 7 (meget kort pause, da SATS skulle til at lukke

E. Jump squats: 3x10*BW

40 min cykling i alt - til Østerbro og tilbage til Amager - og spise middag med Poul, Linis, Simon og Kevin :smile:

Fik målt mit fedt% af Linnéa - det er nu 4 uger siden sidste måling. Jeg har smidt lige præcis 2% fedt (ca. 1,8 kg) - så status lige nu er 18,6%. Det så ud til, at jeg havde tabt 0,5 kg muskler, men da jeg jo lowcarber den for tiden, så er jeg sikker på, at det er væske. I løbet af de sidste 4 uger har jeg i øvrigt kun kørt diæt de sidste to af dem (ca. 2000 kcal om dagen, hvor de første to uger lå jeg på ca. 3500-4000), så det er da et rimelig godt resultat, synes jeg selv :bigsmile: Planen er - mens jeg alligevel rehaber lige nu - at komme ned til 15-16% på de næste 4-6 uger. Derefter, håber jeg at være i stand til at kunne komme i gang med et ordenligt program og løfte tungt igen, og så er det bare om at bygge en masse lean mass :devil:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Tak til søde Linis :smile:

Så er der update på min generelle tilstand (har lige været hos fyssen). Jeg skal lave bagud-bøjninger (stående/liggende) 8 gange om dagen - årsagen til ondt i lænden er, at jeg har en slap bagvæg (fordi der er kommet så meget tryk på rygsøjlen af al den tunge løften...). Jeg skal derfor virkelig passe på med tunge løft nu og aflaste ryggen ved at styrke bagvæggen (lægge trykket på rygsøjlen anderledes).

Yderligere advarede hun mig mod at gå til kiropraktor med min hypermobilitet, fordi min rygsøjle åbenbart ikke kan tåle at blive rykket for meget rundt på - ellers risikerer jeg nemlig, at min stabilitet i lænden bliver endnu værre. Der er åbenbart også kommet en undersøgelse, der påviser, at kiropraktor besøg giver kun en umiddelbar smertelindring pga alle de endorfiner, der bliver udløst, og der er mange tilfælde, hvor folk (især atleter) har gået for meget til kiropraktor og derfor blevet for "løse" - det resulterer i, at man kan løfte mindre og mindre og til sidst må nøjes med iso-øvelser :crazy:

Som noget af det sidste, sagde min fys, at hun ikke plejer at blande sig i folks træningsmål osv, men i mit tilfælde (fordi hun sjældent har set sådan en hypermobilitet) vil hun kraftigt fraråde mig maksimale løft. Jeg har også kunne mærke på min krop på det sidste, at det gør for meget skade end gavn at brænde igennem, så i den næste periode tager jeg altså lige et par skridt bagud og bygger op fra bunden for at rette op på alle de ubalancer. Jeg har lagt et mere BB præget program for det næste stykke tid, og min fys mente også, at det var en rigtig god beslutning (det mest fornuftige hun har hørt fra mig længe :laugh:) - for jeg har godt af at bygge mine muskler op for at stabilisere mine led så meget som muligt. Og også fordi hun mente, at jeg havde talent for at bygge muskler (hun kommenterede endda på, at min rygmuskulatur samt omkring skuldrene er blevet væsentlig bedre og mere veludviklet siden sidste besøg :bigsmile:).

Inspireret af Ms. Floyd BB Linis :w00t: kommer mit program til at se således ud det næste stykke tid:

Mandag: Ben (forside) + skulder (mest rehab)

Tirsdag: Ryg + triceps

Onsdag: Ben (bagside) + skulder (rehab)

Torsdag: Bryst + biceps

Fredag: Basis + skulder (rehab)

Lørdag: Core + HIIT + valgfri disko :w00t:

Jeg vil, for så vidt arbejdstiderne tillader, stadig komme til VL træninger og lave teknik frivend, træk ben osv. Men fik besked på kun at gøre det udner skrap supervision af Anders.

For skuldrenes skyld bliver mange af min øvelser (især i bryst) kørt med håndvægte.

IK kl. 18 i dag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Heysa!

Hold da op, det lyder som du skulle være mere hypermobil end mg! :crazy: Og jeg synes at jeg er bevægelig... Men det er nu mest i skuldrer og hofte, ikke så slemt med rygsøjlen igen.

Men mon ikke du kan få god styr på din krop igen - jeg tror at BB og/eller Bill Starr er løsningen på alt :tongue: Måske bliver du så bidt af det, at jeg får dig med på en BB scen en dag i fremtiden? :innocent: Det kunne være sjov!

Sej split du kører efter, for øvrigt... :shades:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 27.08.07 - IK / Ben (forside) + skulder rehab

Hoftestræk + mobilitet + en masse McKenzipushups og bagudbøjninger

OH squat: 3x10 med kosteskaft

Frivend: 5*15 (fra hæng), 3x5*20 (fra gulv)

OL squat:

10*15

7*35

5*45

4x5*50

...stoppede her, da jeg begyndte at kunne mærke lænden :unhappy:

(bagbøjninger mellem sættene)

Bulgarian split squat:

8/7*15

..det kunne mine svage utrænede (4 uger!) ben så ikke liiige klare

2x10*BW

Leg extensions: 3x12*10

Skulder rehab: 9 øvelser à 15 rep * 1,25 kg

Hold da op, jeg har doms i det midterste ryg og forlår i dag :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Heysa!

Hold da op, det lyder som du skulle være mere hypermobil end mg! :crazy: Og jeg synes at jeg er bevægelig... Men det er nu mest i skuldrer og hofte, ikke så slemt med rygsøjlen igen.

Men mon ikke du kan få god styr på din krop igen - jeg tror at BB og/eller Bill Starr er løsningen på alt :tongue: Måske bliver du så bidt af det, at jeg får dig med på en BB scen en dag i fremtiden? :innocent: Det kunne være sjov!

Sej split du kører efter, for øvrigt... :shades:

He he ja, jeg fik også at vide, at jeg skal glæde mig til at blive gammel og dermed mere stiv i kroppen :laugh: Troede egentlig heller ikke selv, at jeg havde en så mobil rygsøjle :crazy:

Tja, man ved jo aldrig, det kunne meget vel være jeg blev bidt af BB :innocent: Især når man til dagligt render rundt i IK og indånder the BB! spirit :wink:

Thanx, splittet er inspireret af en sej og totalt talentfuld BB tøs :cool::wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg har forsøgt at overtale Poul til at masse-indkøbe Muscle Milk og simpelthen bulke alene på det - manden skal have kave kcal!!!

Stort tillykke med bacherlon Anna - godt gået. Og nu kommer du ind i en steady træningsrytme igen.

Husk dog, selvfølgelig, ikke at føle dig "afmagtet" af kiropraktorens analyse og råd.

Træn det du kan træne uden at det gør ondt - bliv stærkere i de ting der ikke gør ondt - forsøg på bedst vis at rehabbe det der gør ondt - og everything else er detaljer.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Baaaad girliieeee :cool: ... pas godt på Polle og husk at han skal fodres hver 2 time med mindst 1000kcal hvor de 80% er mættet fedt ellers vokser han ikke :4mewantfood:

Me bad? :blink: Nooo.. me = little angel :innocent::laugh:

Det er vist Linis' opgave at holde Polle kørende med kager og pølsehorn en masse :wink: Jeg vil selvfølgelig gøre mit bedste for at lave en separat tallerken til ham, når de kommer over til middag, og Linnéa og jeg skal spise vores diæt mad :wink: Vil nødigt have, at mine gæster sulter sig ihjel jo!

Jeg har forsøgt at overtale Poul til at masse-indkøbe Muscle Milk og simpelthen bulke alene på det - manden skal have kave kcal!!!

Stort tillykke med bacherlon Anna - godt gået. Og nu kommer du ind i en steady træningsrytme igen.

Husk dog, selvfølgelig, ikke at føle dig "afmagtet" af kiropraktorens analyse og råd.

Træn det du kan træne uden at det gør ondt - bliv stærkere i de ting der ikke gør ondt - forsøg på bedst vis at rehabbe det der gør ondt - og everything else er detaljer.. :smile:

Tak Simon! :smile:

Jeg er bare ked af jeg ikke er i stand til at lave det seje lat stretch, ligesom dig! :unhappy::tongue: Men så må jeg jo brænde igennem på leg extensions og laterals istedet :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share