Conscience - HSF Styrkeløft


Conscience
 Share

Recommended Posts

Jeg var en smut i Sobeys og hvad fandt jeg nede i farmaceut området bland urtekram og alt muligt andet gøgl - Melatonin. 7.99 CAD for en pakke.

Nu vil jeg prøve det og se om det kan give en god stabil søvn...jeg vil simpelthen sove mig i form ZZZZZzzzzz :sleeping::sleeping::sleeping:

Hvis jeg vågner op med store bøffelagtige muskler så er det romerens skyld :tongue:

Bænkpres i min nye Katana 48'' S/S senere idag. Spændende spændende...

Jeg er sikker på du bliver glad for dem. Bøffelagtig det er du sgu da allerede........

Du kan jo også overveje at tænke på om du er stresset ?. Det kunne der jo være mange årsager til, for meget arbejde, det at skulle falde til i et fremmed land ect.

Hvis jeg var dig ville jeg ofre 1 times massage 2-3 timer før du skal sove, hver dag i en uges tid. Det lyder sikkert langhåret, men du vil blive overrasket over hvor rolig og afslappet du vil blive. Det vil kunne sætte gang i et mere fornuftigt søvnmønster.

Med hensyn til melatonin, så finder du ikke noget urovækkende hvis du søger på pubmed. Det er afprøvet i store doser og over lang tid på mange mennesker uden der er opstået alvorlige bivirkninger. Der er heller intet der tyder på at din egen produktion af melatonin skulle gå ned, slet ikke hvis du tager det for en kortere periode.

Tag mealtoninen 30-40 min før du gerne vil i seng. Du skal ikke forvente at blive specielt døsig, bare forbered dig på at komme i seng på dit fastsatte tidspunkt. Så skulle resten gerne komme af sig selv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sådan set enig med dig Poul og nu hvor jeg føler at jeg er ved at ramme en grænse, så letter jeg også loadet lidt for en stund.

Jeg ved godt at WSB drengene ikke kører høj volumen, vi har været inde på emne før da jeg startede på WSB. Jeg kan godt lide opdelingen i wsb. Jeg prøver dog at finde min egen tweak til wsb princippet og det virkede fint sidst op imod DM. Hvad de "rigtige" wsb'ere gør hænger jeg mig ikke så meget i. De har en kostsammensætning som gør at jeg ikke kan sammenligne mig med dem og den måde de træner på.

Du har jo tydeligvis styr på det. Ville komme med min vinkel på det set udefra. Det er nogen gange godt at høre andres vinkel :smile:

Man skulle nødig ha' at du ikke nåede dine mål fordi du var for disco-liderlig :4flex: :tongue:

Lidt sjovt at mange ser op til WSB drengene. De løfter ikke synderligt meget mere end russerne i IPF, spiser af lort, og krudter den max.

Du har med din fitness baggrund og de sheiko cyklusser du har kørt har du også mere workcapacity end de fleste.

Glæder mig til at se hvad du leverer til næste stævne :smile.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Lidt sjovt at mange ser op til WSB drengene. De løfter ikke synderligt meget mere end russerne i IPF, spiser af lort, og krudter den max.

Du har med din fitness baggrund og de sheiko cyklusser du har kørt har du også mere workcapacity end de fleste.

Glæder mig til at se hvad du leverer til næste stævne :smile.

Ser op og ser op... Det er vel fordi elementet af dovenskab som er grundstenen i WSB systemet appellerer til de fleste løftere.

Link to comment
Share on other sites

Ser op og ser op... Det er vel fordi elementet af dovenskab som er grundstenen i WSB systemet appellerer til de fleste løftere.

:laugh::laugh::laugh::laugh:

Det ser lee ud på billedet Sune. Fedt% er hæderlig til den vægt. Og selvfølgelig skal der køres laterals! Det betyder max i lineuppen og det har sikkert også noget spillover til bænk.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Du har jo tydeligvis styr på det. Ville komme med min vinkel på det set udefra. Det er nogen gange godt at høre andres vinkel :smile:

Man skulle nødig ha' at du ikke nåede dine mål fordi du var for disco-liderlig :4flex: :tongue:

Lidt sjovt at mange ser op til WSB drengene. De løfter ikke synderligt meget mere end russerne i IPF, spiser af lort, og krudter den max.

Du har med din fitness baggrund og de sheiko cyklusser du har kørt har du også mere workcapacity end de fleste.

Glæder mig til at se hvad du leverer til næste stævne :smile.

...og jeg sætter meget pris på at få et indspark engang imellem, stol på det :smile: Det er efterhånden sjældent at der er nogen der siger noget eller blot sparker til mig, det savner jeg.

Her på MOL er der mange ekstremt vidende personer som ved ufatteligt meget indenfor forskellige område. Mange af dem fagtekniske og nogle med en praktisk baggrund. Jeg ser dog sjældent denne vidensmængde kanaliseret over i egen træning eller i programlægning for andre. Der er selvfølgelig mange som gør sig ulejligheden at hjælpe nye, men det hjælper ligesom ikke mig så meget. Hvis der var en dygtig træner i styrkeløft jeg kunne forene mig med, så ville jeg med glæde betale for programlægning og at blive trænet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sikker på du bliver glad for dem. Bøffelagtig det er du sgu da allerede........

Du kan jo også overveje at tænke på om du er stresset ?. Det kunne der jo være mange årsager til, for meget arbejde, det at skulle falde til i et fremmed land ect.

Hvis jeg var dig ville jeg ofre 1 times massage 2-3 timer før du skal sove, hver dag i en uges tid. Det lyder sikkert langhåret, men du vil blive overrasket over hvor rolig og afslappet du vil blive. Det vil kunne sætte gang i et mere fornuftigt søvnmønster.

Med hensyn til melatonin, så finder du ikke noget urovækkende hvis du søger på pubmed. Det er afprøvet i store doser og over lang tid på mange mennesker uden der er opstået alvorlige bivirkninger. Der er heller intet der tyder på at din egen produktion af melatonin skulle gå ned, slet ikke hvis du tager det for en kortere periode.

Tag mealtoninen 30-40 min før du gerne vil i seng. Du skal ikke forvente at blive specielt døsig, bare forbered dig på at komme i seng på dit fastsatte tidspunkt. Så skulle resten gerne komme af sig selv.

Takker for de gode og specifikke råd :smile:

Jeg har aldrig benyttet mig af, ikke den slags ihvf :tongue: Men det kunne da være en ide at undersøge det. Ligesom alting andet, så er det nok en del billigere her og jeg har aldrig sagt nej til at blive nusset på ryggen.

Link to comment
Share on other sites

:laugh::laugh::laugh::laugh:

Det ser lee ud på billedet Sune. Fedt% er hæderlig til den vægt. Og selvfølgelig skal der køres laterals! Det betyder max i lineuppen og det har sikkert også noget spillover til bænk.

Det er selvfølgelig sagt med et klimt af ironi :smile:

Jeg kører laterals, rear laterals og rotator med terapeautiske vægte. Jeg ved selvfølgelig ikke om det klart fremgår. Jeg kører laterals med 9-15 kg, rear laterals med 7 kg og rotator med 4,5 kg. Det er jo ikke fordi jeg ligefrem splitter centeret ad. Hvis jeg kørte tungt som en primær skulderøvelse, kunne jeg nok trække det dobbelte, men jeg har ikke engang tænkt mig at prøve ad.

Det er for at stabilisere skulderen til de tunge løft, så jeg ikke bliver skadet, intet andet.

Link to comment
Share on other sites

Ironsport - WSB, Support

Gårdsdagens support træning. Træning alene og lidt tidligere da jeg har taget nogle dage fri.

Calfpress i benpres

12 x 6 plates

10 x 10 plates

10 x 12 plates

10 x 12 plates

10 x 12 plates

10 x 12 plates

Standing calf raises

12 x 400 lb

12 x 400 lb inderside/yderside

12 x 400 lb inderside/yderside

12 x 400 lb inderside/yderside

12 x 400 lb inderside/yderside

Rotator

10 x 10 lb

10 x 10 lb

10 x 10 lb

10 x 10 lb

Rear laterals

10 x 20 lb

10 x 20 lb

10 x 20 lb

Barbel Curls

10 x 45 lb

10 x 45 lb

8 x 95 lb

8 x 95 lb

8 x 95 lb

8 x 95 lb

Concentration Curls

8 x 30 lb

8 x 35 lb

8 x 35 lb

8 x 35 lb

1 powerrade undervejs + gainershake bagefter.

...og så en tur i sol :sun:

Træningsvægt før gainershake: 249 lb (113 kg)

En let omgang support idag. Coretræningen er flyttet til onsdag og lørdag. Reverse band dødløft senere idag.

Link to comment
Share on other sites

Ironworks Gym - ME deadlift, DE lower body

Centerejeren har lavet et drømmeplateu med tynd gulvtæppebelægning til ER Racket i weightpitten :wub: Shiit det bliver sku ikke bedre og det gælder også når der skal squattes. HELT perfekt. Han var også så stolt af plateauet at han ringede til mig kl 09:30 imorges :laugh: Desuden havde han slæbt alle de gode 20'ere ned i pitten fordi han mente at de hørte til der :laugh:

ME Reverse band deadlift

3 x 225 lb

3 x 315 lb

3 x 405 lb

3 x 495 lb

1 x 545 lb - puttede sportstape på 2 af fingrene

1 x 585 lb

1 x 615 lb

1 x 635 lb - grebsproblemer allerede

0 x 655 lb - måtte sætte den ned lige før den var oppe

(1) - 655 lb (297,5 kg) - sportstape af. Den var oppe, men tror ikke jeg holdte den langt tid nok til godkendt :dry:

Steve ownede mig. Han har ingen problemer med at holde vægten i toppen. Opsætningen var med dobbeltband og trak hele 120 kg i bunden, men var helt fri i toppen.

DE Squat

5 x 45 lb

5 x 135 lb

5 x 225 lb

3 x 315 lb

3 x 315 lb

3 x 315 lb

3 x 315 lb

3 x 315 lb

3 x 315 lb

3 x 315 lb

3 x 315 lb

Ingen bandtention idag.

Goodmornings

5 x 45 lb

5 x 135 lb

3 x 205 lb

3 x 205 lb

3 x 205 lb

3 x 205 lb

GH Raises

8

8

8

8

Grebstræning

4 x rolling thunder

+ en anden af stærkmændenes maskiner til at trykke sammen med hænderne et par sæt.

1 liter powerrade undervejs + 1 gainershake bagefter.

Hurtig træning. Ikke det store workload idag udover en del toptention i reversebanden. Det nye podium er topnice...

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Ironworks Gym - ME deadlift, DE lower body

Centerejeren har lavet et drømmeplateu med tynd gulvtæppebelægning til ER Racket i weightpitten :wub: Shiit det bliver sku ikke bedre og det gælder også når der skal squattes. HELT perfekt. Han var også så stolt af plateauet at han ringede til mig kl 09:30 imorges :laugh: Desuden havde han slæbt alle de gode 20'ere ned i pitten fordi han mente at de hørte til der :laugh:

Jeg flytter fandme til Canada. Cool ejer :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ironworks Gym - WSB, DE Upper body

Jeg glemte helt at logge gårdsdagens fantastiske træning. Frit fra hukommelsen.

DE Benchpress

5 x 45 lb

5 x 45 lb + green band

5 x 135 lb + green band

3 x 185 lb + green band

3 x 185 lb + green band

3 x 185 lb + green band

3 x 185 lb + green band

3 x 185 lb + green band, pinky

3 x 185 lb + green band, pinky

3 x 185 lb + green band, pinky

3 x 185 lb + green band, pinky

Lette dynamiske pres

Tate press

8 x 45 lb

8 x 45 lb

8 x 45 lb

8 x 45 lb

Let igen

GM presses

8 x 45 lb

8 x 95 lb

8 x 95 lb

8 x 95 lb

8 x 95 lb

..og igen

Dumbell rows

8 x 65 lb

8 x 90 lb

8 x 90 lb

8 x 90 lb

Wide grip pull to front

8 x 160 lb

8 x 160 lb

8 x 160 lb

8 x 160 lb

Side bends

10 x 50 lb

10 x 50 lb

10 x 50 lb

Powerrade undervejs + gainershake bagefter.

En helt igennem let omgang igår. Imorgen skal der bøjes ben med knæbind alene og ellers ikke køres alt for tungt.

Link to comment
Share on other sites

Ironworks Gym - WSB, ME Lower Body

Træning sammen med Steve, Chris er stadig i New York, men er vel tilbage fra næste gang.

ME Squat

5 x 45 lb

5 x 135 lb

5 x 225 lb

5 x 326 lb

3 x 416 lb

2 x 466 lb - knæbind

2 x 486 lb - knæbind

2 x 506 lb - knæbind

2 x 526 lb - knæbind (239 kg)

Hård i kroppen idag og overskud på alle løft. Jeg ville gerne have været oppe og kører en double på 250, men steve sagde med rette at vi burde stoppe her. Det bliver interessant i fuld udstyr på en tung single næste mandag. Steve fik lov at wrappe hele vejen med blå titan wraps da han skal trænes.

Backoff Squat Raw

6 x 326 lb

6 x 326 lb

6 x 326 lb

Walkouts + quart squat

1 x 635 lb (288 kg)

1 x 675 lb (306 kg)

1 x 725 lb (329 kg)

Rart at mærke vægten af hvad der kunne være et 3. forsøg hvis alt går vel.

Leg curls

8 x 85 lb

8 x 95 lb

8 x 95 lb

8 x 95 lb

Hypers

10

10

10

Roman Chair

10

10

10

1 powerrade undervejs + gainershake bagefter.

God fornemmelse af hårdhed og styrke idag, men der blev holdt væsentligt igen. Efter endnu en fridag imorgen samt en bænkdag onsdag hvor vi holder igen, så skulle der være overskud til et par pas med høj intensitet hvorefter der skal deloades.

Centerejerens kone havde bragt mig en tubberware fuld af saskatoonberries som minder om blåbær. Regner med at de ryger ned iaften :devil:

Raunchy ftw :smilerock:

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Hedder standard i WSB ikke:

Mandag ME squat/død

Onsdag ME bænk

Freday DE squat + død

Sundag DE bænk

Og så selvfølgelig tilføje flere workouts når man kan.

Jo tæt på. WSB'erne kører dog sjældent squat/død/bænk direkte, men derimod øvelser med høj overførbarhed til de 3 store. Den originale forskrift hedder derfor:

Mandag ME Lower Body

Onsdag ME Upperbody

Freday DE Lower Body

Sundag DE Upper Body

Man smider ikke bare flere worksout på et høj intenst program, man skal bestemt overveje hvad man supplerer op med, hvornår og hvor hårdt.

Efter anbefaling fra AndersL så har jeg prøvet at strukturere således:

Mandag ME Lower Body (+DE deadlift nogengange)

Onsdag ME Upperbody

Freday ME Deadlift, DE Lower Body

Sundag DE Upper Body

+ Supportøvelser om torsdagen

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Jo tæt på. WSB'erne kører dog sjældent squat/død/bænk direkte, men derimod øvelser med høj overførbarhed til de 3 store (Yes yes er jeg klar over :-)). Den originale forskrift hedder derfor:

Mandag ME Lower Body

Onsdag ME Upperbody

Freday DE Lower Body

Sundag DE Upper Body

Man smider ikke bare flere worksout på et høj intenst program, man skal bestemt overveje hvad man supplerer op med, hvornår og hvor hårdt. (De gør de nu, men som du siger med stor overvejelse bag)

Efter anbefaling fra AndersL så har jeg prøvet at strukturere således:

Mandag ME Lower Body (+DE deadlift nogengange)

Onsdag ME Upperbody

Freday ME Deadlift, DE Lower Body

Sundag DE Upper Body

+ Supportøvelser om torsdagen

Mandag + fredag fordelingen ser bare alternativ ud. Jeg baserer mine udtalelser på artiklerne:

March - 06 - Bench Press Workout

April - 06 - Squat Workout

Mar - 03 Extra Workouts

April - 03 Extra Workouts 2

Det er såmænd muligt jeg tager fejl men er sådan jeg har forstået det.

Link: http://www.westside-barbell.com/articles.htm

Link to comment
Share on other sites

Mandag + fredag fordelingen ser bare alternativ ud. Jeg baserer mine udtalelser på artiklerne:

March - 06 - Bench Press Workout

April - 06 - Squat Workout

Mar - 03 Extra Workouts

April - 03 Extra Workouts 2

Det er såmænd muligt jeg tager fejl men er sådan jeg har forstået det.

Link: http://www.westside-barbell.com/articles.htm

Mandag og fredag ER alternativ ifht en generisk WSB opdeling. Det er mit tweak.

Link to comment
Share on other sites

OK. :-)

Men mht extra WOs snakker de jo om op mod 4 extra, altså 8 pr uge...

Hvorfor har du tweaket det?

Jeg kan umuligt holde til 4 supplerende workout sessions oveni WSB grundtræningen. Jeg presser min egen grænse som jeg træner nu og folk som PT poul er allerede bekymret for at jeg slider mig selv ned med det nuværende workload. Hvis jeg var på krudt som mange af WSB'erne er det, så kunne jeg måske holde til det.

Diskussionen omkring hvorfor jeg har tweaket programmet kan du finde tilbage i januar. Den primære årsag er at jeg vil træne dødløft, og ikke kun øvelser med høj overførbarhed. WBS'ere dødløfter sjældent andet en speedsingler, det er jeg ikke villig til at acceptere. Jeg kan lide wsb opdelingen på de 4 dage og rækkefølgen hvormed de forskellige muskelgrupper trænes. Men jeg har tweaket den generiske opdeling til det jeg mener passer bedst for mig, det som vil gøre mig stærkest.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan umuligt holde til 4 supplerende workout sessions oveni WSB grundtræningen. Jeg presser min egen grænse som jeg træner nu og folk som PT poul er allerede bekymret for at jeg slider mig selv ned med det nuværende workload. Hvis jeg var på krudt som mange af WSB'erne er det, så kunne jeg måske holde til det.

Diskussionen omkring hvorfor jeg har tweaket programmet kan du finde tilbage i januar. Den primære årsag er at jeg vil træne dødløft, og ikke kun øvelser med høj overførbarhed. WBS'ere dødløfter sjældent andet en speedsingler, det er jeg ikke villig til at acceptere. Jeg kan lide wsb opdelingen på de 4 dage og rækkefølgen hvormed de forskellige muskelgrupper trænes. Men jeg har tweaket den generiske opdeling til det jeg mener passer bedst for mig, det som vil gøre mig stærkest.

ok :-)

Er dine main træningspas på ca 60 min? Jeg har ihvertfald svært ved at holder mig under en time...

Link to comment
Share on other sites

ok :-)

Er dine main træningspas på ca 60 min? Jeg har ihvertfald svært ved at holder mig under en time...

Nej,

I fuldt gear kan det tage omkring en time at komme igennem squatten alene. Jeg træner sjældent under 1½ time og oftest ligger tidsforbruget omkring 2 timer.

...og nej. Jeg tror ikke en skid på at de dovne wsb'ere kan holde det på en time heller :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nej,

I fuldt gear kan det tage omkring en time at komme igennem squatten alene. Jeg træner sjældent under 1½ time og oftest ligger tidsforbruget omkring 2 timer.

...og nej. Jeg tror ikke en skid på at de dovne wsb'ere kan holde det på en time heller :laugh:

hehe, var oppe på 3 timer for en ME bænk workout, men jeg roder også lidt rundt i det med metalmilitia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share