Conscience - HSF Styrkeløft


Conscience
 Share

Recommended Posts

Ironworks gym - WSB, Deload

Træningen i fredags var:

-Let dødløft op til et par tripler på 315 lb

-Let squat op til et par doubler på 405 lb med wraps

- Leg curls

- Hypers

- Abs

Lørdag:

- Dynamisk raw benc op til 5 tripler på 225 lb

- tate press

- dumbell rows

- lidt overhånds grebstræning

Igår tog jeg afsted til skt Johns. Det tog hele dagen at komme hertil. 7 Timer i fly og 3½ times tidsforskel. Vi både bor og løfter samme sted, på eet af de store hoteller i byen.

Jeg skal selv løfte på fredag og ser frem til en uge hvor jeg ikke skal lave nogetsomhelst andet end at slappe af og se nogle tunge løft indtil fredag. Nice :smile:

Lige et par skt johs pictures.

im_1125245440.jpg

iceberg.jpg

st-johns-cdn1339.jpg

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Hej Sune

Jeg vil bare lige i god tid, ønske dig held og lykke til VM, håber det kommer til at gå efter masterplanen...Vil se om det ikke kan lade sig gøre at følge det live på nettet, det sendes jo "direkt"

Hilsen

Jan "Vagn"

Hey Vagn,

Mange tak :smile:

Jeg håber selvfølgelig selv på et rigtig godt resultat. Masterplanen, hvis da der findes sådan en lyder indtil videre:

300 kg squat

240 kg benchpress

285 kg deadlift

Jeg har besluttet ikke at sætte startvægten op i squat. Med de sidste par træninger hvor teknikken har drillet, så vil jeg starte på en vægt jeg kan redde uanset hvordan jeg kommer ned med den. Hvis styrken og teknikken er god på dagen vil jeg så lave nogle større øgninger. Måske springe til 320 i andet forsøg og så rekordvægt i tredje.

I bænk løfter jeg i min 48'er, men starter noget højere end til WEUC hvor 230 kg var for let. Jeg håber på at kunne komme på rekordvægten 250 kg i 2. forsøg.

I dødløft vil jeg også være sikker, og det burde 285 kg være. Vi skal løfte med en eleikostang som jeg ikke bryder mig så meget om. Jeg håber den ekstra grebstræning bærer frugt. Hvis den føles nem og og grebet holder, så springer jeg nok på 305 kg i 2. forsøg.

Stay tuned :superman:

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Held og lykke i morgen :superman:

Mange tak, skal gøre mit bedste :smile:

Pøj pøj og stærke tanker herfra også :superman:

:devil: Bedste hilsner Tina

Takker, får brug for det.

Held og lykke med det Sune!

Link...

Tak på ipf siden er der vist fornufige links til utube clip.

http://www.powerlifting-ipf.com/

Good luck til VM :bigsmile:

Mange tak Cornelia :smile:

Link to comment
Share on other sites

Held og lykke, store dreng. Husk, den der løfter til metal napper 10 kilo ekstra på toppen! :devil:

De spiller en smule metal. Mest metallica, rammstein og disturbed. Der er også en smule heltemetal som Ironmaiden og 80'er metal som motley crue :laugh:

...der skulle have været noget illdisposed eller amon amarth, det giver 6,66% mere :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hej Sune

TILYKKE MED DET FLOTTE RESULTAT, FANDME FLOT...... :strat::beerchug::clap: :1356:

Der er squ ikke langt op til Tonni´s rekord nu, så det er bare klø på....

Hilsen Vagn

Fandt også lige resultatet på nettet :smile:

STORT TILLYKKE SUNE med de 887,5 kg!!! :1356:

:blink: Ik' fordi jeg ved noget om SL...., MEN for helv... da!!!!!!!! Man kan da sige at din masterplan blev ført til dørs!!!! :smile:

(335kg i SQ, 250kg i BP og og 302,5 i DL)

Edited by Femina
Link to comment
Share on other sites

World Championship Powerlifting IPF - Skt. Johns Canada

Jeg vejede ind på 109,2 kg. Da den tunge pigeklasse var lidt forsinket fik jeg hele 3 timer til at "tanke" op og var helt sikkert godt fyldt ud da jeg gik igang med opvarmningen.

Squat

1. Forsøg - 300 kg Godkendt 2-1

2. Forsøg - 320 kg Godkendt 2-1

3. Forsøg - 335 kg Godkendt 3-0

Helt perfekt :devil: Squatdragten var meget stram og jeg måtte virkelig trykke nedad for at være sikker på at komme dybt nok. Jørgen lagde meget løse bind på den første og nummer 2 og 3 var kun medium bind :blink: Det blev sagt at alle løft så nemme ud, men sådan føltes det sku ikke med 335 kg på nakken.

Benchpress

1. Forsøg - 240 kg Godkendt 2-1

2. Forsøg - 250 kg Godkendt 2-1 (ny dansk rekord i 3 kamp)

3. Forsøg - 255 kg Underkendt 1-2

Jeg startede 10 kg tungere end til WEUC så vægten kunne komme lettere ned. Men jeg må have været fyldt bedre ud, fordi de 240 var lige så svære at få ned som de 230 til WEUC. Jeg løfter både 240 og 250 nemt og den røde lampe fik jeg for at løfte hovedet :blink: Det er første gang nogensinde. Endelig fik jeg locket de 255 kg ud, men jeg ligger lidt for tæt på racket og snitter supporten i den ene side, så jeg fik lidt ujævn udstrækning. Det får jeg en blå for, en anden lampe for at løfte for tæt på maven. Æv...men styrken er ret god for tiden. Samlet 6. plads i bænken. Der er faktisk ikke såå langt til en 3. plads i bænken som går på 262,5 kg.

Dødløft

1. Forsøg - 285 kg Godkendt 3-0

2. Forsøg - 302,5 kg Godkendt 3-0

3. Forsøg - 312,5 kg Underkendt 0-3

Sidste forsøg var rigtig godt på vej, indtil min finger igen satte sig fast ved venstre knæ og jeg mistede grebet. Jeg skal øve på min fodstilling så den kommer en lille smule anderledes op bliver der sagt. Styrken er ok, omend jeg er en relativ dårlig dødløfter ifht de andre. Jeg ville have været på 310 kg, men de 312,5 kg var for at avancere en plads i det samlede resultat.

Total 887,5 kg - 523,4 wilks point og en samlet 9. plads :superman:

Alt ialt et super stævne for mit vedkommende, hvor jeg får næsten det hele med og har nogle vigtige marginaler på min side. Endelig er sæsonnen slut og jeg tager det nu stille og roligt i en måneds tid så jeg kan komme mig. Det har været en hård og lang sæson og nu har jeg behov for at restituere. Næste større stævne bliver nok til marts til DM i Danmark, hvor jeg regner med at komme hjem for at løfte.

Video'er og billeder fra VM følger når jeg kan komme til den anden computer :smile:

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Hej Sune

TILYKKE MED DET FLOTTE RESULTAT, FANDME FLOT...... :strat::beerchug::clap: :1356:

Der er squ ikke langt op til Tonni´s rekord nu, så det er bare klø på....

Hilsen Vagn

Mange tak vagn

Fandt også lige resultatet på nettet :smile:

STORT TILLYKKE SUNE med de 887,5 kg!!! :1356:

:blink: Ik' fordi jeg ved noget om SL...., MEN for helv... da!!!!!!!! Man kan da sige at din masterplan blev ført til dørs!!!! :smile:

(335kg i SQ, 250kg i BP og og 302,5 i DL)

Mange tak Cornelia :smile:

Nu er de fleste styrkeløftere på Ironsport, så det gør ikke så meget, men jeg vil da lige nævne at der er en uskreven regel om at man ikke puplicere resultatet før trådstarteren selv melder ud. Så du kommer over knæet når jeg ser dig i IK99 :tongue:

TOUGH!

SEHR tough :w00t:

Imponerende meget imponerende. Stort tillykke herfra.

Mange tak Thomas :smile:

Vildt vildt løftet over hele linjen :devil::devil::devil:

Og tillykke med bænkpres rekorden. :cool:

Mange tak Troels. Bænkrekorden var min egen i forvejen, men det var rart at lige få lidt ekstra kilo med der også selvom de 255 kg blev underkendt.

Link to comment
Share on other sites

STORT tillykke Sune,så kom du tættere på de 900 kg selv om du sagde efter WEC at der var et stykke op ! :4thumbup:

Glæder mig til at se vidioerne!

Medium knæbind :crazy: Hvad kan du så lave med stramme!!!!

Mange tak :smile:

Ja, jeg kom tættere på og havde jeg fået den sidste med, ville jeg have været rigtig tæt på :w00t:

Stramme knæbind skal man lære at squatte med, så jeg ville nok blot have fået 3 underkendte løft eller være kommet dårligt ned. Stramme bind giver ikke automatisk noget. Jørgen stod dog klar til at stramme til, men skal der satses med stramme bind uden at jeg har haft mulighed for at træne med tilsvarende, så er et internationalt stævne ikke stedet at gøre det på :smile: Til DM på sidste løft måske måske måske :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share