Essensen - BB @ 2009!


essensen
 Share

Recommended Posts

Træning den 3/2 - 2009

Jeg havde første undervisningsgang i mit 4. semester i dag - og det startede på ingen måde godt. Vores underviser i litteraturhistorie starter basalt set ud med at forklare os vi er fucked i dette semester, det er slet ikke nok tid til de eksamensopgaver vi skal lave og det ligger ret tydeligt mellem linerne at vi kommer til at prioritere en af de 2 store eksamensopgaver (vi skal lave 4 i alt, men de to andre er mindre) højest og så bare håbe på at vi kan nå at færdiggøre den anden og bestå. Det hele bunder i censorer ikke ønsker at rette opgaver i juli måned og det medvirker til at skubbe tidsplanen tilbage. Det kan komme til at udarte sig sådan vi skal skrive opgave mens vi stadig har undervisning og skal aflevere samme dag som vi har sidste undervisningsgang (det her er en opgave man almindeligvis har 10 fridage til) hvis vi ikke får kompensation....det er tydeligvis til at lukke op og skide i. Det er forståeligt nok censorerne ikke gider bruge sommeren på at rette opgaver, det kan jeg godt sætte min ind i, men det røvrender os noget så grusomt. I det hele taget bliver dette et meget udfordrene semester at få til at hænge sammen med træning, venner, piger osv.

Dagens træning foregik i The Gym med godt selskab af DBM. Jeg trænede lower body uden at presse mig selv i noget - så lidt deload er det. Bertel kiggede på min teknik og der er sgu en hel del at arbejde med :unhappy: Jeg har lidt en tendens til at lade knæene vandre indad, ikke meget, men lidt og det skal der klart rettes op på. Dernæst er jeg ekstremt dårlig til at vende i bunden - jeg vil virkelig gerne være eksplosiv, men det er jeg bare på ingen måde. Jeg håber der kan ændres lidt ved det i fremtiden.

Træningen var ikke hamrende effektiv og tog for lang tid i forhold til hvad der blev lavet, men det var en fin lille omgang :smile:

Back squat:

10 @ 60kg

8 @ 80kg

5 @ 90kg

5 @ 90kg

5 @ 90kg

5 @ 90kg

6 @ 80kg

- Dan lavede, i modsætning til mig, nogle rigtig habile squats med god fart. Jeg skal have arbejdet med den teknik.

Dødløft:

10 @ 60kg

8 @ 90kg

3 @ 120kg

3 @ 120kg

3 @ 110kg

3 @ 110kg

Gluteham raise:

5 x bw

5 x bw

5 x bw

- den shredder godt nok hams usandsynligt meget. Holdte reps lave, men det skal nok give doms alligevel.

Db bulgarian split squat:

8 @ 11kg

6 @ 16kg

6 @ 13,5kg

6 @ 13,5kg

Standing calves raises:

4 sæt @ 6-8 reps

Seated db calves raises:

3 x 20 @ 33,5kg

Abs:

4 sæt

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

I morgen er der træningsfri. Træner igen tors, fre og lørdag. Jeg går og overvejer at bytte rundt på dagene så heg har de 3 splitdage fra mandag til onsdag, fri torsdag, og så powerdagene fredag og lørdag. På den måde har jeg mulighed for træne før skole onsdag og holde fri torsdag hvor jeg ofte skal arbejde fremover.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træning den 6/2 - 2009

På trods af jeg havde planer om at køre nyt program i denne uge og så bare tage det lidt roligt, ombestemte jeg mig i løbet af onsdag og torsdag da jeg af en eller anden grund var helt smadret og kunne mærke jeg vil have godt af lidt pause. Derfor trænede jeg ikke i går og tog blot en let omgang FB i dag. Resten af weekenden bliver der så holdt fri (laver måske noget cardio i morgen) og så kører jeg på igen fra på mandag. Jeg holder mig i disse dage også fra koffein så jeg kan øge min sensitivitet lidt igen. Jeg supersættede det meste i dag for at spare lidt tid og få gang i forbrændingen - det gik ganske fint, men jeg kan godt mærke jeg ikke har anvendt supersæt særligt meget det sidste stykke tid, det tog lidt mere på staminaen end sædvanligt.

Jeg mødte i øvrigt Kristian S aka Quads aka Mr. Swole der også skulel røre sig lidt.

Front squat:

10 @ 40kg

9 @ 60kg

6 @ 70kg

5 @ 80kg

2 @ 90kg

6 @ 70kg

- en tung double på 90 for ikke at miste føling med vægtene.

BB incline press:

12 @ 40kg

10 @ 60kg

10 @ 70kg

10 @ 65kg

10 @ 65kg

Db rows:

12 @ 36kg

12 @ 38kg

12 @ 38kg

15 @ 38kg

SS:

Db incline flies:

12 @ 16kg

12 @ 18kg

12 @ 18kg

15 @ 18kg

Front pulldowns:

11 @ 54kg

12 @ 70,5kg

12 @ 70,5kg

12 @ 70,5kg

SS:

Seated db shoulderpress:

10 @ 20kg

12 @ 24kg

12 @ 24kg

12 @ 24kg

Lateral raise:

12 @ 10kg

12 @ 11kg

12 @ 11kg

12 @ 11kg

SS:

Bent over lateral raise:

10 @ 10kg

10 @ 10kg

10 @ 10kg

Ez-curls:

12 @ 20kg

12 @ 30kg

12 @ 30kg

12 @ 30kg

12 @ 30kg

+barbell

SS:

Triceps pushdowns:

16 @ 21kg

12 @ 31,5kg

12 @ 31,5kg

12 @ 31,5kg

Db shrugs:

12 @ 28kg

12 @ 32kg

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg har både morgenvagt lørdag og søndag på arbejdet i denne weekend så det bliver nok stille og roligt. Jeg kan dog mærke jeg snart skal på druk igen - jeg er ved at være lidt ude af form.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning den 3/2 - 2009

Dagens træning foregik i The Gym med godt selskab af DBM. Jeg trænede lower body uden at presse mig selv i noget - så lidt deload er det. Bertel kiggede på min teknik og der er sgu en hel del at arbejde med :unhappy: Jeg har lidt en tendens til at lade knæene vandre indad, ikke meget, men lidt og det skal der klart rettes op på. Dernæst er jeg ekstremt dårlig til at vende i bunden - jeg vil virkelig gerne være eksplosiv, men det er jeg bare på ingen måde. Jeg håber der kan ændres lidt ved det i fremtiden.

Jeg fik faktisk præcis samme kritik af Bertel, da jeg var i The Gym - jeg presser for indad med knæene og vender for langsomt. Det med knæene skal jeg bare huske på, men hvordan træner man for at blive mere eksplosiv? Hvad gør du?

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik faktisk præcis samme kritik af Bertel, da jeg var i The Gym - jeg presser for indad med knæene og vender for langsomt. Det med knæene skal jeg bare huske på, men hvordan træner man for at blive mere eksplosiv? Hvad gør du?

Han mente det var en del at hente, rent teknikmæssgt, i vendingen og dermed kunne jeg blive mere eksplosiv. Ellers er boxsquat også noget der bliver anbefalet til dette (:

Træning den 7/2-09

Jeg lavede lidt cardio i går samt noget mave og læg.

45 mins cardio +

Seated horizontal calf raise:

12 @ 75kg

12 @ 105kg

12 @ 105kg + 10 @ 95kg + 10 @ 85kg + 10 @ 75kg + 10 @ 65kg

Abs:

6 sæt

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Jeg har deloadet og starter derfor op på ny igen i morgen. I den anledning har jeg fået stykket et nyt program sammen - det bliver 5 gange om ugen hvilket jeg er lidt spændt på om jeg får tid til, men nu giver jeg det et forsøg.

Det er stærkt inspireret af Layne Nortons split - jeg har dog byttet rundt på de 3 split-dage og power-dagene da det passer meget bedre ind med skole samt arbejde. Hvorvidt det er en ulempe at tage hypetrofi-dagene (høj volumen, lidt højere reps) før power-dagene (low rep, tungt), får vi at se.

Programmet ser således ud - det er dog muligt der sker ændringer, men det er noget jeg tager som det kommer. Jeg kan også godt finde på at variere i øvelsesvalg fra uge til uge.

Mandag: Bryst/skulder/triceps

Tirsdag: Ryg/biceps/rear delts/trapz

Onsdag: Ben/læg/mave

Torsdag: fri

Fredag: power upper body

Lørdag: Power lower body

Søndag: Concept 2

Monday: chest/shoulders/triceps

A Incline bb press 4-5 sæt 8/10 reps

B Decline db press 4-5 sæt 10/12 reps

C Wide grip dips – max reps 2 sæt

D Cable crossovers - dropsæt

E Eqi stretch

F Seated db press:

G Lateral raise

H Decline French press

Tuesday: Back/trapz/rear delts/ biceps

A T-bar rows

B Pull ups overhand – max reps 2 sæt

C1 Freemotion pulldown

C2 Db rows

D Incline db curls

E Cable curls

F1 BB shrugs

F2 Seated db power cleans/band pull aparts

Wednesday: legs/calves/abs

A Squat/Box squat 4-6 reps

B1 Hack squat 10-12 reps

B2 Db squats 15-20

C Walking lunges – long steps 10 steps/leg 2 sæt

D Walking lunges – small steps 10 steps/leg 2 sæt

E Leg extensions: 100 reps 1 sæt

F1 Standing calves raises

F2 Seated db calves raises

G Standing crunches

Friday: Power upper

A Barbell Bench Press

B Barbell Rows

C Incline db press

D Pull ups (overhand) weighted

E push Press

F Barbell curls

G Dips - weighted

Saturday: power lower

A Front squat 4 x 6

B Deadlift 4 x 6

C1 Hack Squat variant 10-12 reps

C2 Rumænsk dødløft -10 12 reps

D1 Standing leg curls 8-10 reps

D1 Standing Calf raise – dropsæt

E Rope crunches

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Du kunne eventuelt også kontakte MASS og høre ham ad om han ikke har sin gamle WSB hybrid til at ligge. Den er opbygget omkring samme stil og det kunne jo være du kunne få lidt idder derfra. :smile:

Ellers ligner din træning, sjovt nok noget af det jeg selv har været ved at lege med til en kammerat. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du kunne eventuelt også kontakte MASS og høre ham ad om han ikke har sin gamle WSB hybrid til at ligge. Den er opbygget omkring samme stil og det kunne jo være du kunne få lidt idder derfra. :smile:

Ellers ligner din træning, sjovt nok noget af det jeg selv har været ved at lege med til en kammerat. :wink:

Jeg har selv en WSB-hybrid liggende blandt en masse programmer jeg har der netop er indsamlet på MOL - så det kan sagtens være denne. Jeg har haft kigget på den, men PT tiltaler den struktur her mig mere.

Træning 9/2-2009

Træning med whigger-numze samt krumborg i dag i teh gym. Jeg havde fin energi og motivation oven på sidste uges deload, jeg kan dog godt mærke jeg er slappere, men sådan er det jo altid efter jeg har deloadet. Dagens træning fungerede helt fint, jeg laver måske lidt justeringer til næste gang, men det er noget jeg lige vil tænke over i ugens løb.

Monday: chest/shoulders/triceps

A Incline bb press

10 @ 50kg

10 @ 70kg

10 @ 70kg

10 @ 70kg

10 @ 70kg

10 @ 70kg

B Decline db press:

10 @ 36kg

11 @ 33,5kg

10 @ 33,5kg

10 @ 33,5kg

Først høj pat og så lav pat = muzcle confuzionorz!

C Wide grip dips:

35 x bw

31 x bw

D Seated freemotion cable clies:

10 @ 10kg

12 @ 12kg

10 @ 12kg

12 @ 11kg

12 @ 11kg

- mind to numze!

E Eqi stretch

Db flies ~ 75 sek

F Seated db shoulderpress:

10 @ 21kg

8 @ 26kg

9 @ 23,5kg

9 @ 23,5kg

- epic weak, der var intet at presse med - jeg må have preexhausted dem på en eller anden måde.

G1 Lateral raise:

12 @ 10kg

12 @ 11kg

10 @ 13,5kg

10 @ 13,5kg

12 @ 11kg

SS:

G2 Front raise:

8 @ 11kg

10 @ 11kg

10 @ 11kg

H Incline French press:

10 @ 10kg

12 @ 20kg

12 @ 20kg

12 @ 20kg

12 @ 20kg

+barbell

- skulle have været decline, men fruen kørte incline og den hoppede jeg med på.

I One arm cable pushdown:

12 @ 6plates

3 x 10 @ 8plates

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Hej kære Essensen aka Mr. low bf

Det var rart at du kunne hjælpe mig i søndags. Det kunne jeg godt lide. De små piger kunne godt lidt filmene. Filmene er lige blevet afleveret.

Kærlig hilsen KristianS

Ps. Sød log du har dig her :wub:

Det var så lidt, friend :smile: Jeg er glad for du synes jeg har en sød log :wub:

Erfaringsmæssigt responderer mine delts og OH styrke godt på lav frekvens. Med lav frekvens mener jeg virkelig lav frekvens :smile:

I og med man rammer delts gennem en masse af det andet træning giver det vel også ok mening at skrue ned for frekvensen på det område. Jeg er bare ikke glad for meget infrekvent træning (btw - mener du 1 gang om ugen, eller?), men kan da være jeg skal give det et forsøg - det er lang tid siden der er sket noget med mine delts.

Træning den 10/2 - 2009

Pragteksemplar på en lortedag jeg har haft mig i dag. Jeg vågnede lidt i 4 i nat og kunne ikke sove i over 2 timer før jeg endelig faldt i søvn og sov lidt igen indtil facaderenoveringen overfor vækkede mig - det varer ikke længe før jeg får psykiske mén af det her :smile: Af samme grund droppede jeg, med meget dårlig samvittighed, undervisning kl. 8 i morges. Efter morgenmaden satte jeg mig til at læse lidt for træning og der varede ikke længe før jeg selvfølgelig drattede i søvn - jeg kom derfor også lidt senere afsted til træning end planlagt. Udover denne glimrende start på dagen har jeg også, ud af den blå luft, fået ondt i lænden og ryggen? Det kom ganske spontant i går efter jeg kom hjem fra en ven hvor jeg havde stenet lidt film. Det var ganske stærke smerter og de kan stadig mærkes ret tydeligt i dag og under træningen - dog ikke mere end jeg var fint i stand til at gennemføre, men jeg skal nok være opmærksom på det i morgen vhvor quads skal tæskes, jeg skulle nødigt ende op med en rygskade.

Dagens træning foregik solo og fungerede ganske udmærket - nogenlunde kontakt til ryggen. Programstrukturen på denne dag lader til at være okay - jeg satte dog lige en ekstra rygøvelse ind da jeg ikke helt synes ryggen havde fået tæsk nok efter jeg var færdig med den del jeg havde planlagt hjemmefra.

Tuesday: Back/trapz/rear delts/ biceps

A T-bar rows:

12 @ 40kg

10 @ 60kg

12 @ 75kg

12 @ 75kg

12 @ 75kg

12 @ 75kg

B Pull ups (overhånd):

20 x bw

15 x bw

C1 Freemotion pulldown:

12 @ 70

10 @ 120

11 @ 100

10 @ 100 - standing

10 @ 100 - one arm standing

SS:

C2 Db rows:

10 @ 36kg

10 @ 41kg

10 @ 41kg

10 @ 41kg

10 @ 41kg

D Cg pulldown:

Dropsæt:

12 @ 200 + 11 @ 190 + 12 @ 170 + 12 @ 150

E Incline db curls:

8 @ 13,5kg

10 @ 16kg

10 @ 16kg

10 @ 16kg

10 @ 13,5kg

- jeg kan godt mærke det er et stykke tid siden jeg har lavet denne, den rev bizepces helt rundt; instant doms og penis erektion.

F Cable curls:

10 @ 50

Dropsæt:

12 @ 50 + 10 @ 47,5 + 10 @ 45

Dropsæt:

12 @ 50 + 10 @ 47,5 + 10 @ 45

G1 BB shrugs:

10 @ 70kg

10 @ 100kg

8 @ 100kg

10 @ 100kg

G2 band pull aparts:

4 x 12 reps @ rødt band

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Efter jeg var færdig med at træne stødte Fru Erik og hans apprentice Pietro til. Peitro leverede noget særdeles habilt back squat jeg filmede og har redigeret en video af - denne kommer op senere. Pietro er awesome.

Link to comment
Share on other sites

I og med man rammer delts gennem en masse af det andet træning giver det vel også ok mening at skrue ned for frekvensen på det område. Jeg er bare ikke glad for meget infrekvent træning (btw - mener du 1 gang om ugen, eller?), men kan da være jeg skal give det et forsøg - det er lang tid siden der er sket noget med mine delts.

1 gang om ugen ville være høj frekvens i mit tilfælde. Mine har bedst fremgang af sporadisk træning. Jeg røg fx fra 8x45 til 8x50 i DB skulderpres uden at køre den.

Det gælder btw også smith front presses hvor min styrke hoppede til 8x120 forleden - uden at jeg kører den. Det skyldes sandsynligvis den overlap der er, ja. Men den har du vel også - eller hvad :smile: numze

Edited by Dr. Mengele
Link to comment
Share on other sites

1 gang om ugen ville være høj frekvens i mit tilfælde. Mine har bedst fremgang af sporadisk træning. Jeg røg fx fra 8x45 til 8x50 i DB skulderpres uden at køre den.

Det gælder btw også smith front presses hvor min styrke hoppede til 8x120 forleden - uden at jeg kører den. Det skyldes sandsynligvis den overlap der er, ja. Men den har du vel også - eller hvad :smile: numze

Men kan der ikke også være andre faktorer involveret i dine gains - såsom du har bulket imens fremgangen har stået på? Jo, det har jeg jo givetvis og jeg er heller ikke afvisende overfor ideen, men mol-dogmerne omkring frekvens etc er jo dybt internaliserede og er derfor en mental barriere man lige skal over.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Gårsdagens træning foregik før skole på ca. 5½ times usammenhægende søvn som resulatat af jeg havde drugged mig med drogens baldrian, melatonin samt ZMA. Oh well - jeg tog hen poundede min quads fuldkommen alligevel.

Squatten kørte ekstremt ringe uden nogen energi, men resten af træningen var ganske fin. Fru Erik stødte til just som jeg var færdig med benbøj og gav mig nogle særdeles gode råd til min teknik - det arbejdede jeg lige kort med. Det skal der klart følges mere op på i fremtiden.

Wednesday: legs/calves/abs

A Squat:

10 @ 60kg

8 @ 80kg

6 @ 90kg

5 @ 95kg

5 @ 95kg

5 @ 90kg

- herefter tekniktræning.

B1 Hack squat: - machine

12 @ 70

12 @ 160

12 @ 220

12 @ 260

11 @ 260

SS:

B2 Db squats:

20 @ 18,5kg

20 @ 21kg

20 @ 21kg

20 @ 23,5kg

18 @ 23,5kg

- ned og røre gulvet med db's på hver rep.

C Walking lunges – long steps 10 steps/leg:

10 reps/leg @ 16kg

D Walking lunges – small steps 10 steps/leg:

10 reps/leg @ 18,5kg

- Skal være 2 sæt i hver næste gang.

E Leg extensions:

100 reps @ 20kg

- lidt funky leg extension-maskine, men det fungerede da.

F1 Standing calves raises:

10 @ 200kg

10 @ 240kg

9 @ 260kg

20 @ 200kg

SS:

F2 Seated db calves raises:

20 @ 36kg

20 @ 36kg

20 @ 36kg

G crunches:

3 sæt rope

3 sæt standing

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Derefter hjem og kaste mad ned og så ind på KU.

I dag har været en much needed off-day hvor den eneste aktivitet har været cykling frem og tilbage til KU. I morgen står den på power upper body - Karl Æg kommer på gæstevisit i the gym og Fru Erik støder også til = recipe for succes. Efter vi har smedet den skal Karl Æg få mig tilbage i drukform - noget jeg har slacket gevaldigt på den seneste tid.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning den 14/2-09

Fin, omend meget lang, træning i the gym med Fru Erik og Karl Æg der er i københavn weekenden over og derfor naturligvis joinede til en gang fællestræning :smile: Vi teamer måske op igen på mandag hvis der er tid til det.

Friday: Power upper

A Barbell Bench Press:

10 @ 50kg

9 @ 70kg

6 @ 80kg

6 @ 90kg

2 @ 100kg

2 @ 100kg

3 @ 100kg

10 @ 80kg

B Barbell Rows:

10 @ 60kg

8 @ 90kg

6 @ 95kg

6 @ 100kg

6 @ 100kg

6 @ 100kg

6 @ 100kg

C Incline db press:

10 @ 23,5kg

8 @ 36kg

8 @ 36kg

7 @ 36kg

8 @ 33,5kg

D Pull ups: (overhånd)

6 @ +13,5kg

6 @ +13,5kg

6 @ +11kg

6 @ +11kg

6 @ +11kg - underhånd

E push Press:

9 @ 40kg

5 @ 55kg

6 @ 55kg

5 @ 50kg

5 @ 50kg

F1 Barbell curls:

10 @ 20kg

10 @ 30kg

8 @ 35kg

10 @ 35kg

9 @ 35kg

+ barbell (vist nok 12kg)

SS:

F2 Dips:

10 x bw

9 @ +28,5kg

9 @ +28,5kg

9 @ +28,5kg

9 @ +28,5kg

9 @ +28,5kg

2 x 20 @ bw

-----------------------------------------------------------------------------------------

Senere kom Karl Æggemand forbi til druk. Vi startede hos nogle piger jeg kender i vores opgang til en enkelt øl - derefter gik turen til en førfest hos en pige fra mit studie hvor drukformen langsomt vendte tilbage. Da vi skulle videre udmærkede ægget sig ved at kysse en varebil mens han forsøgte et samleje med sin cykel (han skvattede) - hvilket efter eget udsagn var intentionelt. Herefter gik turen til humanisternes højborg, KUA, til en fest hvor der til at starte med nok faktisk var for mange mennesker. På islands brygge metro mødte vi en høj neger der var kontrollør - han havde luret vi ville køre på røven. Vi spurgte om hans vægt og han vejede intet mindre end 130kg (massive!111!!11) - og desuden var han af den overbevisning han sagtens måtte holde os tilbage hvis vi forsøgte at flygte. Ægget spurgte om det var tilfældet denne afrodansker læste jura hvilket han prompte svarede ja til. Vi havde mødt vores overmand. Vi endte på klaptræet hvor vi bevidnede den tyndeste bartender i danmarks historie og karl æg venligt spurgte en pige om han måtte voldtage hende (nigga' got game)!

Nu skal jeg hen og smede den - ben naturligvis - det er det eneste rigtige at træne oven på druk.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 14/2 -09

Jeg fik trænet i dag - ovenpå druk og 5 timers søvn; teh usual routine! Jeg måtte smutte i FDK da jeg var kommet for sent op til at nå i the gym. Det var egentlig en ganske god omgang med et fornuftigt tempo - sveden drev af mig. Jeg kunne dog godt mærke jeg havde drukket og i øvrigt nok var lidt dehydreret, front squat var alt alt for tungt i forhold til hvad det burde, håber meget det skyldes omstændighederne. Jeg stødte på den gæve KristianS der var nede og træne store pecs - han er sgu en bro!

Jeg bevidnede i øvrigt det mest miserable squat nogensinde i dag. En neger unracker stangen og placerer den ene fod 30-40 cm foran den anden, står helt tæt og begynder at sqautte mens knæ og hofter roterer i alle mulige retninger - han laver vel nok tæt på 20 reps man han står på den måde - det så virkelig helt sygt ud! Jeg troede første han måske var deform og ikke kunne stå anderledes, men da jeg spurgte ham om grunden til standen forklarede han at han boksede og det var jo sådan han stod når han skulle gøre dette :cry: Jeg forklarede ham the basics efter bedste evne - jeg er muligvis ikke selv den bedste squatter, men han havde seriøst brug for råd. Han teknik stank virkelig og han havde meget svært ved ikke at falde forover da han skulle squatte normalt, men i det mindste så det ikke livsfarligt ud da jeg forlod ham og forsatte med min egen træning.

Saturday: power lower body

A Front squat:

10 @ 40kg

9 @ 60kg

6 @ 80kg

6 @ 80kg

8 @ 70kg

6 @ 70kg

- elendigt

B Deadlift:

10 @ 60kg

8 @ 90kg

5 @ 120kg

5 @ 120kg

6 @ 110kg

6 @ 110kg

- lame

C1 Leg press:

10 @ 100kg

8 @ 170kg

8 @ 170kg

8 @ 170kg

10 @ 170kg

SS:

C2 Stiff legged deadlift:

10 @ 60kg

10 @ 80kg

10 @ 80kg

10 @ 80kg

10 @ 80kg

D1 Lying unilateral leg curls:

10 @ 10kg

10 @ 12,5kg

10 @ 12,5kg

12 @ 10kg

D1 Standing Calf raise:

10 @ 40kg

10 @ 70kg

10 @ 110kg

10 @ 110kg + 10 @ 100kg + 10 @ 80kg + 10 @ 50kg + 12 @ 40kg

SS:

Lateral raises:

12 @ 10kg

12 @ 11kg

12 @ 11kg

12 @ 11kg

E Cable crunches

4 sæt supersættet med 4 sæt hip thrusts

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Herefter hjem og spise og så på arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bevidnede i øvrigt det mest miserable squat nogensinde i dag. En neger unracker stangen og placerer den ene fod 30-40 cm foran den anden, står helt tæt og begynder at sqautte mens knæ og hofter roterer i alle mulige retninger - han laver vel nok tæt på 20 reps man han står på den måde - det så virkelig helt sygt ud! Jeg troede første han måske var deform og ikke kunne stå anderledes, men da jeg spurgte ham om grunden til standen forklarede han at han boksede og det var jo sådan han stod når han skulle gøre dette :cry: Jeg forklarede ham the basics efter bedste evne - jeg er muligvis ikke selv den bedste squatter, men han havde seriøst brug for råd. Han teknik stank virkelig og han havde meget svært ved ikke at falde forover da han skulle squatte normalt, men i det mindste så det ikke livsfarligt ud da jeg forlod ham og forsatte med min egen træning.

Det var sjovt. Det var lige efter ham der curlede i racket. Det er fandme ikk BB!11 at curle i et rack.

Link to comment
Share on other sites

Det var sjovt. Det var lige efter ham der curlede i racket. Det er fandme ikk BB!11 at curle i et rack.

For ikke så længe siden curlede jeg 90% af min kropsvægt i racket - det var sgu BB!11! :biggrin::tongue:

-----------------------------------------------------------------

Træning den 15/2-09

Jeg fik lavet lidt cardio i dag samt noget concept 2 roning. Det var sgu ret hårdt at ro de 500 meter for fuld styrke - og desuden suttede min tid ret meget arse så det skal jeg vist have øvet mig en del på.

Dagens omgang:

20 min crosstrainer

500 meter @ concept 2

10 x chins

12 min crosstrainer

8 min cykel

200 meter @ concept 2

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

I morgen smeder jeg den med Karl Æg og Fru Erik i the gym.

Link to comment
Share on other sites

Træning 16/2-2009

En awesome træning i teh gym i dag i selskab med Fru Erik og Karl Æg. Vi spenderede intet mindre end 3 timer i centeret i dag - hvilket en god del snak før, imens og især efter har skylden for - for der blev egentlig lavet en del.

Monday: chest/shoulders/triceps

A Incline bb press

10 @ 50kgkg

8 @ 60kgkg

10 @ 75kg

10 @ 75kg

10 @ 75kg

10 @ 70kg

B Decline db press:

10 @ 36kg

9 @ 36kg

11 @ 33,5kg

10 @ 33,5kg

C Wide grip dips:

37 x bw (non lockout)

27 x bw

- Filmede det første sæt og fandt ud af jeg slet ikke lockede ordentligt ud og tog derfor 2. sæt med ordentlgi stil, men her var jeg allerede godt kvæstet fra første sæt. Har en video jeg nok lige smider op.

D cable crossovers:

12 @ 22,5

Dropset:

13 @ 30 + 12 @ 25 + 12 @ 20

Dropset:

12 @ 27,5 + 10 @ 25 + 12 @ 20

- Out of juice.

E Eqi stretch

Droppet.

F Seated db shoulderpress:

10 @ 21kg

8 @ 26kg

9 @ 23,5kg

8 @ 23,5kg

- Stadig ekstremt weak, jeg er ret overbevist om det er preexhaustede triceps der har skylden.

G1 Seated Lateral raise:

10 @ 10kg

10 @ 13,5kg

10 @ 13,5kg

10 @ 13,5kg + 10 @ 11kg + 10 @ 10kg

SS:

G2 Front raise:

10 @ 10kg

10 @ 13,5kg

10 @ 11kg

H Decline French press:

10 @ 20kg

11 @ 22,5kg

10 @ 22,5kg

10 @ 22,5kg

11 @ 22,5kg

+barbell

I One arm cable pushdown:

10 @ 40

3 x 10 @ 50

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dagens tunes: AC/DC, jedi mind tricks samt Opeth.

I morgen skal ryggen gennemtæskes en gang efter skole.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 17/2 - 2009

Solo træning efter skole. Jeg sov elendigt i nat og skulle tidligt op så jeg var ikke videre frisk, men fik alligevel en helt anstændig træning ud af det.

Tuesday: Back/trapz/rear delts/ biceps

A T-bar rows:

12 @ 40kg

10 @ 60kg

12 @ 80kg

12 @ 80kg

12 @ 80kg

10 @ 80kg

B Pull ups (overhånd):

22 x bw

15 x bw

C1 Freemotion pulldown:

10 @ 100

11 @ 100

10 @ 100

10 @ 100

SS:

C2 Db rows:

10 @ 36kg

10 @ 43,5kg

12 @ 43,5kg

10 @ 43,5kg

10 @ 43,5kg

10 @ 43,5kg

D Cg pulldown:

Dropsæt:

18 @ 75 + 15 @ 72,5 + 12 @ 70 + 10 @ 67,5

- Skal finde noget med mere mostand, der er for let.

E Incline db curls:

9 @ 13,5kg

9 @ 18,5kg

8 @ 18,5kg

10 @ 16kg

10 @ 16kg

F Cable curls:

Dropsæt:

12 @ 52,5 + 10 @ 50 + 12 @ 45

Dropsæt - Pracher curls på bold:

8 @ 45 + 7 @ 40 + 9 @ 35

G1 BB shrugs:

12 @ 60kg

12 @ 90kg

12 @ 90kg

12 @ 90kg

SS:

G2 band pull aparts:

4 x 12 reps @ blåt band

Db rows:

30 @ 36kg

- Helt ned og røre jorden med DB hver gang - streetchy reps. Dr. mengele tribute! Det var i øvrigt særledes nasty og brændte mig godt og grundigt af.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I morgen står den på ben før skole.

Link to comment
Share on other sites

Db rows:

30 @ 36kg

- Helt ned og røre jorden med DB hver gang - streetchy reps. Dr. mengele tribute! Det var i øvrigt særledes nasty og brændte mig godt og grundigt af.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I morgen står den på ben før skole.

Jeg byder velkommen alle tributes, hyldester og anden anerkendelse/former for tak. Er det Fru Erik der har introduceret dig for mine trademark high rep DB rows?

Noget indikerer dog du lavede dem lidt for strict. Der skal masser af momentum på.

Edited by Dr. Mengele
Link to comment
Share on other sites

Dr. Mengele>> Nej, det er det faktisk ikke, det var blot en pludselig indskyldese jeg fik og bagefter blev jeg klar over det ubevidst må have været din træning der inspirerede denne indskydelse hvorfor en tribute var helt på sin plads

Træning den 18/2 - 09

En omgang ben tidligt før skole i dag hvor Fru Erik var så venlig at møde op for at hjælpe med lidt med squatten. Under kyndige vejledning af Fru Erik er min teknik er blevet væsentligt bedre nu er problemet blot, som fruen formulerede det; "Hold kæft du er slap". Jeg skal dog arbejde mere med den - den nye til giver lidt irritation i højre knæ af en eller anden grund, men det det måske bare et spørgsmål om at ramme en ordentlig bane på alle reps da jeg stadig kommer lidt skævt ned. Jeg fik optaget en lille video af squatten jeg nok smider op.

Wednesday: legs/calves/abs

A Squat:

10 @ 50kg

8 @ 80kg

5 @ 90kg

6 @ 90kg

6 @ 90kg

5 @ 95kg

6 @ 90kg

11 @ 80kg

B1 Hack squat: - machine

12 @ 160

12 @ 260

12 @ 260

12 @ 260

16 @ 200

SS:

B2 Db squats:

15 @ 18,5kg

18 @ 26kg

15 @ 26kg

16 @ 26kg

C Walking lunges – long steps 10 steps/leg:

10 reps/leg @ 18kg

D Walking lunges – small steps 10 steps/leg:

10 reps/leg @ 18,5kg

10 reps/leg @ 18,5kg

- Fik lige et par gode pointers til min stil i lunges jeg klart skal tænke over fremover.

E Leg extensions:

100 reps @ 25kg

- Jebus, save me! Det var hårdt - havde aldrig klaret det uden fri eriks support!

F1 Standing calves raises:

10 @ 200kg

10 @ 260kg

9 @ 260kg

15 @ 220kg

SS:

F2 Seated db calves raises:

20 @ 38,8kg

20 @ 38,5kg

20 @ 36kg

G crunches:

5 sæt standing crunches

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I morgen er off-day.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share