Essensen - BB @ 2009!


essensen
 Share

Recommended Posts

Træning den 28/1 - 09

Jeg var helt smadret efter bentræning og arbejde i går og sov faktisk derfor nogenlunde i nat. Yay. Efter morgenmaden stod den på en samtale med min chef - noget jeg ikke ligefrem havde set frem til da samtalen var baseret på jeg havde løjet lidt om hvorvidt jeg havde haft en trøje ud over min uniform på en vagt (det er afsindigt koldt i den butik og jeg gider ikke være syg). Jeg har ikke gjort det siden, men jeg regnede med han ville være i sit pedantiske hjørne og pointere ligeyldige ting - det var dog heldigvis ikke tilfældet og han var overvejende positiv; han mente jeg havde forbedret min indsats og afleverede butikken flot osv, så det var egentlig ganske fint. Der var dog en vis konsensus blandt 2. assistenterne (dem under 18) om jeg generelt var for hård :laugh: Og en af dem havde ligefrem gået til min chef og sagt han følte sig lidt kommanderet med og den slags.... det hele bunder nok i jeg godt kan sige ting ret direkte og i et toneleje der lyder seriøst uden jeg mener noget specielt med det, men det kan de selvfølgelig ikke vide når de ikke kender mig.

Dagens træning var glimrende - havde liiidt svært ved at komme ud af døren da jeg er lidt tappet for energi af at tæske kroppen så meget, men da jeg kom igang gik det strålende. Jeg fik igen øget i de fleste øvelser - så det håber jeg fortsætter ugen ud.

Rack pulls: (rest: 2 min)

10 @ 60kg

9 @ 90kg

8 @ 120kg

5 @ 140kg

5 @ 150kg

4 @ 150kg

5 @ 145kg

- Et par reps mere end sidst på 150.

B1 T-bar rows: (rest: none)

11 @ 45kg

10 @ 75kg

6 @ 90kg

6 @ 95kg

6 @ 95kg

6 @ 90kg

- Jeg brugte et bredere håndtag end sædvanligt da jeg kunne sætte det på sådan en måde jeg ikke skal have en til at stå med hælen på stangen for at få den til at blive på jorden. CG grip sidder dog bedre synes jeg.

SS:

B2 Front lat pulldown: (rest: 2 min)

10 @ 54kg

8 @ 96kg

8 @ 96kg

9 @ 89kg

8 @ 89kg

C Chin ups: - oh grip. (technique: Rest/pause)

10 x bw

5 + 3 + 2 @ 20kg - ikke de pæneste reps

5 + 2 + 2 @ 20kg

6 + 2½ + 2 @ 15kg

D Loaded back stretch:

47kg @ 70 sek ~ lat pulldown

E1 Wide-grip preachercurls: (5 seconds up, 5 seconsds down)

6 @ 20kg

6 @ 20kg

6 @ 20kg

7 @ 15kg

6 @ 15kg

+ barbell

SS:

E2 Close grip barbell concentration curls: (5 seconds up, 5 seconsds down) rest: 2 min

6 @ 5kg

6 @ 5kg

6 @ 5kg

6 @ 5kg

6 @ 5kg

+ barbell

- Instantly smadret guns.

F Loaded biceps stretch:

11kg @ 65 sek ~ db curls

G1 Db shrugs: (holding peak for 2 sec)

9 @ 28kg

6 @ 40kg

6 @ 40kg

6 @ 40kg

SS:

G2 Bent over lateral raise: (thumbs facing floor) Rest: 90 sec

10 @ 10kg

9 @ 14kg

9 @ 14kg

10 @ 13kg

10 @ 13kg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Næste træning bliver i the gym på fredag hvor jeg forhåbentlig skal reppe lidt med 100kg i bænken.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træning den 28/1 - 09

Jeg var helt smadret efter bentræning og arbejde i går og sov faktisk derfor nogenlunde i nat. Yay. Efter morgenmaden stod den på en samtale med min chef - noget jeg ikke ligefrem havde set frem til da samtalen var baseret på jeg havde løjet lidt om hvorvidt jeg havde haft en trøje ud over min uniform på en vagt (det er afsindigt koldt i den butik og jeg gider ikke være syg). Jeg har ikke gjort det siden, men jeg regnede med han ville være i sit pedantiske hjørne og pointere ligeyldige ting - det var dog heldigvis ikke tilfældet og han var overvejende positiv; han mente jeg havde forbedret min indsats og afleverede butikken flot osv, så det var egentlig ganske fint. Der var dog en vis konsensus blandt 2. assistenterne (dem under 18) om jeg generelt var for hård :laugh: Og en af dem havde ligefrem gået til min chef og sagt han følte sig lidt kommanderet med og den slags.... det hele bunder nok i jeg godt kan sige ting ret direkte og i et toneleje der lyder seriøst uden jeg mener noget specielt med det, men det kan de selvfølgelig ikke vide når de ikke kender mig.

PSYKOPAT!

Næste træning bliver i the gym på fredag hvor jeg forhåbentlig skal reppe lidt med 100kg i bænken.

IN UR DREAMS STICKBOII!!!

Ps. U SUCK!

PPS. Må jeg blive personlig her i loggen?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Træning den 28/1 - 09

.... det hele bunder nok i jeg godt kan sige ting ret direkte og i et toneleje der lyder seriøst uden jeg mener noget specielt med det, men det kan de selvfølgelig ikke vide når de ikke kender mig.

Ja det kender vi godt herinde fra :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det er meget sjældent jeg vågner veludhvilet og frisk og endvidere uhyre sjældent jeg sover sammenhængende; jeg vågner gerne 2-3 gange. For tiden er jeg inde i en dejlig stime hvor jeg vågner kl. 4-5 stykker og ikke kan sove før der er gået 1-2 timer. Men det har desværre været et problem meget længe og noget min mor også kæmper med - så det ser ud til der er lange udsigter til en forbedring. Hele sidste semester skulle jeg mæøde kl. 12-13 stykker og jeg har haft ferie de sidste 3 uger så skolen har skam ikke været noget problem - paradoksalt nok hader jeg bare at stå sent op derfor ligger jeg ikke og sover hele dagen væk selvom jeg nok godt kunne hvis jeg blev liggende. Søvn er desværre et parameter i min træning jeg nok aldrig vil få optimeret.

Har i ikke præsensliste på dit studium? Vi skal desværre døje med denne frihedsberøvende og dybt anakronistiske præsensliste hvilket umuliggør jeg bliver hjemme og driver den af alt for tit. Jeg tvivler også på jeg har evnerne til at kunne gå gennem studiet uden at møde op til timerne.

Velkommen i klubben med søvnproblemer :dry: Jeg kender det godt fra mig selv, har det ikke HELT på den samme måde som dig - mit problem er mest at jeg ikke kan falde i søvn om natten før klokken bliver 1-2 stykker. Det er ikke så optimalt når man ofte starter kl. 6 eller 7 den næste dag... Det værste er, at selv om jeg fået så lidt søvn en nat, tager det mig 5 dage før al den manglende søvn akkumulerer nok til at slå mig ud ved kl. 22.

Når jeg stadig boede hjemme i Sverige, fik jeg min bror til at skrive meget milde benzodiazepiner ud til mig, det hjalp rigtigt godt. Evt kunne du prøve at se om din læge vil skrive det ud til dig. :smile:

Link to comment
Share on other sites

PPS. Må jeg blive personlig her i loggen?

Ja - fyr løs?

Har du en 'ish på den?

Nok en 12-13'ish? Skal på arbejde kl. 17 så vil gerne være færdig i nogenlunde tid.

Dvs. du skal på druk torsdag aften? :tongue:

Det er jo faktisk ikke en dum ide, men jeg tror jeg holder mig ædru i dag :tongue:

Velkommen i klubben med søvnproblemer :dry: Jeg kender det godt fra mig selv, har det ikke HELT på den samme måde som dig - mit problem er mest at jeg ikke kan falde i søvn om natten før klokken bliver 1-2 stykker. Det er ikke så optimalt når man ofte starter kl. 6 eller 7 den næste dag... Det værste er, at selv om jeg fået så lidt søvn en nat, tager det mig 5 dage før al den manglende søvn akkumulerer nok til at slå mig ud ved kl. 22.

Når jeg stadig boede hjemme i Sverige, fik jeg min bror til at skrive meget milde benzodiazepiner ud til mig, det hjalp rigtigt godt. Evt kunne du prøve at se om din læge vil skrive det ud til dig. :smile:

Mine søvnproblemer varierer fra at være natlige opvågninger til problemer med at falde i søvn når jeg går i seng - så jeg kender også til dit problem. Jeg har efterhånden overvejet medicin nogle gange, men jeg vil helst gerne undgå det, for tiden bruger jeg kun lidt melatonin om søndagen for at få 'genstartet' min døgnrytme efter weekenden. JEg har dog kigget på dette og kunne fodt finde på at spørge ind til det hos min læge: Circadin. Er det noget du kender til?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sagt det til dig før, og jeg mener stadig du skulle give det et forsøg: Terapi.

Mange søvnproblemer bunder ofte i dybereliggende psykologiske problemer(ikke at det er tilfældet med dig) og jeg har selv været møllen igennem i min ungdom. Det eneste der hjalp dengang var terapi. Det hjalp ikke bare på søvnproblemerne, men det var samtidig rart at få sat ord på de følelser og problemer jeg havde dengang.

Med din fortid in mente syntes jeg klart det var noget du skulle overveje. :smile:

PS. Blev indlægget for personligt beder du mig bare slette det.

Link to comment
Share on other sites

Mine søvnproblemer varierer fra at være natlige opvågninger til problemer med at falde i søvn når jeg går i seng - så jeg kender også til dit problem. Jeg har efterhånden overvejet medicin nogle gange, men jeg vil helst gerne undgå det, for tiden bruger jeg kun lidt melatonin om søndagen for at få 'genstartet' min døgnrytme efter weekenden. JEg har dog kigget på dette og kunne fodt finde på at spørge ind til det hos min læge: Circadin. Er det noget du kender til?

Har ingen erfaring med det, eller med nogen andre melatoninpræparater. At jeg før tog medicinen beroede desuden meget på at jeg også går i søvnen og det kan man ikke tage melatonin imod... Men det er ikke så slemt når jeg nu flyttet ind til storbyen, hvor det er lyst nok, også om natten. (Det er når det bliver helt sort, at jeg løber af sted :bigsmile: ) Har ellers mest bare mere eller mindre accepteret at jeg nok bare er et udpræget B-menneske og at jeg har arvet det fra min far, som har det på nøjagtig den samme måde. Men har overvejet at skaffe noget at bruge hvis jeg skal noget meget vigtigt, meget tidligt den næste dag.

Hvis du skulle prøve Circadin, må du gerne fortælle hvad du syntes! :smile:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

T>> Ja, jeg husker godt du har nævnt det og det er et godt råd. Har også tænkt over det, men jeg har jo altid i større og mindre grad haft problemer med søvn (førhen overgav jeg mig bare til en forskudt døgnrytme) og jeg har derfor lidt modvilje mod at hengive mig til den konklusion (at fortiden skulle være problemer). Jeg kan dog ikke afskrive problemet er blevet værre efter det med min lillebror skete og jeg har intet psykologisk hjælp fået siden - så der kan vel godt lure nogle ting i underbevidstheden. I hverdagen skyldes det dog meget larm fra gaden og andre beboere i lejligheden.

Linis>> Jeg læste lige op på cicadin og fandt ud af det aktive stof i det netop er melatonin - så det vil nok ikke have den store effekt på mig da jeg i forvejen indtager dette rent. Jeg er også et udpræget B-menneske af natur, men paradoksalt nok hader jeg at sove hele min dag væk og derfor vil jeg meget gerne ændre det mønster hvilket jeg har arbejdet ihærdigt på i år.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 30/1 - 09

Jeg teamede op med whiggeren aka Fru Erik til dagens session i Teh Gym - der blev trænet pecs, delts og tri's! Fru Erik (med hue, naturligvis) startede ud med at overbelaste min intellekt med følgende dybt filosofiske spørgsmål: "Vil du helst have en god numse, eller være en god numse?". Kompleksiteten i spørgsmålet paralyserede ganske simpelt min tankevirksomhed - forbløffende hvilken intellektuel kapacitet denne mand besidder.

Selve træningen var awesome - jeg rykkede mig endnu engang rent styrkemæssigt og Fru Erik leverede kompetent spot! Desuden fik vi også sat noget andet musik på end AC/DC hvilket var en rar forandring - dagens toner bød på Jedi Mind Tricks og Opeth.

Morgenvægt: 70kg (har ikke spist nok i sidste uge)

Bænkpres: (technique: extended 5's*)

12 @ 50kg

8 @ 70kg

6 @ 80kg

2 @ 90kg

5 + 2 + 2 + 1 @ 100kg (+ indikerer en pause på ca. 15 sek)

5 + 2 + 1 + 1 @ 100kg

5 + 2½ + 2 @ 95kg - fail på 3 reps i andet 'sæt' - jeg var out of monkeyjizzel!

- Awesomeness jeg kan reppe nogenlunde med 100kg igen. Det er stadig weak, men en klar forbedring.

Cable crossover: (2 min rest between sets)

14 @ 25kg

Dropset:

12 @ 40kg + 9 @ 37,5kg + 10 @ 32,5kg

Dropset:

11 @ 37,5kg + 10 @ 35kg + 10 @ 30kg

- Pumped pecs.

Seated shoulderpress: (technique: extended 5's)

8 @ 40kg

5 + 2 + 2 @ 55kg

6 + 2 + 1½ @ 52,5kg - weak

6 + 2 + 2 @ 50kg

- Der var ikke alt for meget tilbage at presse med.

Standing db lateral raise: (2 mins rest between dropsets)

11 @ 10kg

Dropset:

9 @ 18,5kg + 10 @ 13,5kg + 11 @ 11kg

Dropset:

10 @ 16kg + 10 @ 13,5kg + 10 @ 11kg

Close grip bænkpres:

10 @ 40kg

6 + 2 + 2 @ 82,5kg

6 + 2 + 2 @ 82,5kg

6 + 2 + 2 @ 80kg

- Fint, fint!

V-bar triceps cable pressdown: (2 mins rest between dropsets)

1 wu sæt.

Dropset:

12 @ 30kg + 10 @ 28kg + 10 @ 27kg

Dropset:

10 @ 30kg + 10 @ 28kg + 10 @ 25kg

Destroyed tri's

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rigtig god træning med fruen. I morgen skal ryg og guns tæskes igennem.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 31/1 - 09

Gårsdagens træning; grundet en overnattende person sov jeg selvfølgelig som en udtrådt lort og var ret smadret og i søvnunderskud da jeg fik hevet mig op til træning, men det fik jeg klaret med et godt shot koffein. Faktisk blev det glimrende træning med PR i front squat og fin energi hele vejen igennem - bagefter måtte jeg dog se mig nødsaget til at nappe lidt for ikke at gå i bræderne.

Front squat:

10 @ 40kg

9 @ 60kg

6 @ 70kg

2 @ 80kg

5 @ 90kg - PR. Lækkert med en pr igen, nu nærmer de 100 sig. 5 rep var meget tæt på at gå galt da den gled på skulderen - det var kun lidt med nød og næppe jeg gik stangen smidt i racket.

5 @ 85kg

5 @ 85kg - 2 sæt med den vægt jeg lavede pr med sidst, sweet.

6 @ 80kg

- Virkelig en god omgang og jeg har også doms i quads i dag.

Seated cable rowing to abdomen: (techniqute: iso-dynamic - 5 sec squeeze on each rep)

10 @ 27kg wu uden squeeze

5 @ 41kg

5 @ 41kg

6 @ 37,5kg

Close-grip lat pulldown:

9 @ 54kg

Dropset:

10 @ 91,5kg + 10 @ 77,5kg + 10 @ 63,5kg

Dropset:

11 @ 89kg + 10 @ 75kg + 10 @ 61kg

Seated cable rowing to neck: (techniqute: iso-dynamic - 5 sec squeeze on each rep)

5 @ 20kg

5 @ 20kg

6 @ 16,5kg

Rear delts machine:

8 @ 54kg

Dropset:

10 @ 75kg + 10 @ 61kg + 10 @ 48,5kg

Dropset:

10 @ 75kg + 10 @ 61kg + 10 @ 47,5kg

Seated horizontal calves raises:

12 @ 75kg

12 @ 105kg

12 @ 105kg

10 @ 135kg + 10 @ 105kg + 10 @ 85kg

10 @ 105kg + 10 @ 95kg + 10 @ 75kg + 12 @ 35kg

Barbell curls: (technique: Extended 5's)

12 @ 30,5kg

6 + 2 + 1½ @ 60kg

6 + 2 + 2 @ 55kg

6 + 2 + 1 + 1 @ 55kg

- For sadan da, jeg cheatede! Men jeg havde stadig et ordentlig pump i armene efterfølgende :shades:

Herefter troede guns de skulle lave dropsæts, men jeg tog et sæt front squat først for at confuze dem

front squat

10 @ 60kg

Machine preacher curls:

10 @ 20kg

Dropset:

10 @ 31,5kg + 10 @ 26,5kg + 10 @ 21,5kg

Dropset:

9 @ 30kg + 8 @ 25kg + 14 @ 16,5kg

Sweet sweet pump!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Senere på aftenen tog jeg hen til Spoer, der sammen med Quantanamo fremviste goe gunz og excellerede i druk. Derfra røg jeg på Kassen hvor PtPoul, Quads og SimonHP flashede gunz! Der var i øvrigt et par ret awesome kvindelige dj's der spillede på Kassen - ganz geil.

I næste uge står den på en eller anden slags deload.

Link to comment
Share on other sites

Senere på aftenen tog jeg hen til Spoer, der sammen med Quantanamo fremviste goe gunz og excellerede i druk. Derfra røg jeg på Kassen hvor PtPoul, Quads og SimonHP flashede gunz! Der var i øvrigt et par ret awesome kvindelige dj's der spillede på Kassen - ganz geil.

Shit jeg var drunk. Min Bacardi Razz har dunket i min krop hele dagen i dag :crazy:

Jeg kan SLET ikke huske noget fra Kassen og aner ikke hvornår vi tog derned eller hvor lang tid jeg var der... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

RuneB>> Det var så lidt. Nej - mine håndled er slet ikke fleksible nok så jeg kører med et hjemmelavet greb; almindeligvis fungerer det fint, stangen kom bare lidt for langt frem opå skuldrene da jeg skulle dykke med den 5. rep.

Spoer>> Du var satme epic drunk :laugh: Du må have kommet sent på Kassen, for jeg smuttede omkring kl. 3 og der var du ingen steder at finde?

SimonHP>> Likewise - jeg er at finde der igen inden længe :smile: Haha - hvor er det fedt i fik Gus Hansen til at flexe gunz :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Træning den 2/2 - 09

Det var meningen jeg skulle have deloadet i dag, men jeg sad og tænkte lidt over det virkede dumt at bryde den stime jeg er inde i for tiden - styrken stiget jo fortsat. På samme tid er motivationen dalet lidt hvilket plejer at være en god indikator for deload for mit vedkommende. Jeg valgte derfor lidt en gylden middelvej - jeg startede op på et nyt program og træner med overkommelige vægte i denne uge og smider lidt tunge reps ind hist og her. Hvis det ikke aflaster nok og jeg får behov for en deload kan jeg jo altid smide denne ind. Mit nye program kommer til at bestå af 2 power-dage; upper body samt lowerbody (mandag og tirsdag) og 3 splitdage (tors-fre-lørdag). Så der bliver trænet 5 gange og hele kroppen bliver arbejdet igennem 2 gange. Jeg skal se om dette kan fungere med arbejdsbyrden i mit nye semester samt venner, girls og deslige.

Dagens i dag startede dårligt da jeg havde et 3-timers sleeping disorder-intermezzo i nat og var derfor helt smadret da jeg endelig faldt i søvn igen og endnu mere væk da jeg vågnede. Efter jeg var kommet op skrev en veninde fra klassen hvor jeg kunne finde karakterer for de opgaver jeg har skrevet i december/januar og da jeg tjekkede det ud kunne jeg konstatere to 10-taller i henholdsvis 'Medieteori og kontekst' og i mit valgfag: kollektivromanen rekontekstualiseret. Førstenævnte er fint nok taget i betragtning jeg ikke fik læst korrektur og jeg generelt ikke synes jeg havde gjort et godt stykke arbejde med den, men min underviser er almindeligvis ok rundhåndet med 12-taller og jeg burde derfor godt have kunne fået dette med lidt ekstra indsats. Sidstenævnte karakter er jeg rigtig glad for da jeg ærlig talt synes jeg afleverede noget lort og var meget i tvivl om jeg havde valgt den rigtige retning med opgaven; det viste sig heldigvis at være tilfældet. Så alt i alt en blandet start på dagen.

Træningen foregik i The Gym - fik snakket med Bertel der nu har valgt at udvide åbningstiderne fra 7-20 til 7-22 i hverdagene - og har åbnet op for studierabat; jeg håber meget dette vil tiltrække nogle flere medlemmer. Udover en tung omgang bænk tog jeg den meget med ro i de andre øvelser, jeg var dog ikke hamrende effektiv og snakkede lidt for meget og det tog derfor for lang tid i forhold til hvor meget jeg lavede.

Bænkpres:

12 @ 50kg

8 @ 70kg

6 @ 80kg

2 @ 90kg

5 @ 100kg

3 @ 105kg

2½ @ 105kg - lort. 3. rep fik en meget dårlig bane og min spotter stod for langt væk og reagerede ikke rigtig da jeg gik i stå og den blev derfor grindet ret meget og i stedet for at hive den op gav han mig en gang forced. Mindre heldigt i forhold til jeg gerne ville spare systemet lidt. Jeg tror derfor jeg går let i bænk i næste uge for at kompensere lidt.

5 @ 80kg

Barbell rows:

10 @ 50kg

8 @ 80kg

6 @ 90kg

6 @ 90kg

6 @ 90kg

6 @ 90kg

Incline db press:

10 @ 23,5kg

6 @ 36kg

6 @ 36kg

6 @ 33,5kg

Chin ups: (overhånds)

10 x bw

5 @ +10kg

5 @ +10kg

5 @ +10kg

5 @ +10kg

- easy.

Push press:

8 @ 40kg

5 @ 50kg

5 @ 50kg

5 @ 50kg

5 @ 50kg

5 @ 50kg

- eksplosive og nemme.

Dips:

15 x bw

6 @ +20kg

6 @ +20kg

6 @ +20kg

6 @ +20kg

- no sweat.

Overhead rope extensions:

10 @ 20kg

2 x 10 @ 22kg

- just to get teh pump.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Meget overkommelig træning i dag. Jeg skal lige have sat mig ned og tilrettelagt mit program ordentligt.

Link to comment
Share on other sites

Spoer>> Du var satme epic drunk :laugh: Du må have kommet sent på Kassen, for jeg smuttede omkring kl. 3 og der var du ingen steder at finde?

Jeg vidste ikke, at vi ikke tog derned sammen... :blink:

En ven kom på besøg dagen efter sammen med hans kæreste. Han sagde: "Kæft hvor ser du smadret ud!", hans kæreste sagde: "Uh du var vidst lidt fuld i går".

Link to comment
Share on other sites

Jeg vidste ikke, at vi ikke tog derned sammen... :blink:

En ven kom på besøg dagen efter sammen med hans kæreste. Han sagde: "Kæft hvor ser du smadret ud!", hans kæreste sagde: "Uh du var vidst lidt fuld i går".

Jeg spurgte om du skulle med da jeg smuttede derhen og du var da også lige ved at tage med, men pludselig skulle der spilles luftguitar og synges kraftigt med på Oasis-sange og så vidste jeg godt hvad klokken var slået :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share