Essensen - BB @ 2009!


essensen
 Share

Recommended Posts

Træning den 8/9-09

En omgang bentræning ovenpå en mindre god nattesøvn, men det gik nu udmærket. Jeg havde ikke nogle ubekvemme episoder under dagens session hvilket godt kan undre mig da det var væsentligt hårdere end i går? Den eneste reelle forskel var jeg ikke drak kaffe før dagens wo, men jeg indtog dog stadig koffein - så det går vel ud på ét!?

Jeg trænede lidt tidligere end ellers da jeg skulle videre ud på universitet til et oplæg op udlandsophold og der var derfor ikke så mange i centeret og som resultat var jeg on point med mine pauser. Ganske god omgang.

Opvarmning:

Mobilitydrills og airsquats.

A Back Squat: (rest: 2 min)

10 @ 60kg

8 @ 80kg

5 @ 90kg

5 @ 95kg

5 @ 95kg

6 @ 90kg

B Reverse hack squats: (rest 90 sec) - close stance

10 @ 120kg

10 @ 240kg

10 @ 240kg

10 @ 240kg

10 @ 220kg

C Frog hack squat: (rest: 60 sec)

15 @ 140kg

15 @ 140kg

15 @ 140kg

15 @ 140kg

D Leg extensions: (dropset - 2 drops; 15-20 reps in total)

10 @ 60kg

8 @ 110kg + 7 @ 100kg + 8 @ 80kg

E Loaded quad stretch: (EQI)

50kg @ 90 sec ~ leg extensions

F1 Romanian deadlift: (technique: low-pos. double contraction)

10 @ 60kg

8 @ 80kg

7 @ 90kg

8 @ 90kg

6 @ 90kg

7 @ 90kg

SS:

F2 lying leg cable curls: (rest 2 min. Technique: tempo contrast)

8 @ 20kg

8 @ 25kg

8 @ 27,5kg

8 @ 27,5kg

8 @ 27,5kg

- 4 sec op, 6 sec ned - 2 eksplosive og så forfra igen til man har 8 reps i det hele.

G Loaded hamstrings stretch: (EQI)

15kg @ 90 sec ~ lying db cable curls

H1 Seated db calves raise:

25 @ 41kg

22 @ 41kg

22 @ 41kg

SS:

H2 Standing calves raises: (rest: 90 sec)

8 @ 200kg

8 @ 320kg

8 @ 320kg

8 @ 320kg

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Og så var jeg alt for sent på den og kom først ud på universitet da alt det info jeg kom der for at høre var overstået. I fail at life. Det er så dumt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har ikke taget nogle pre-wo supps (de farverige af slagsen) siden jeg kom hjem fra ferie for over 3 uger siden (: Desuden har jeg jo ellers brugt det fast et stykke tid uden problemer så det skulle være meget underligt hvis det var det. Men ellers et godt bud.

Det eneste jeg indtager for tiden før træning er lidt kaffe og beta alanine. Jeg begyndte også på taurine igen, men har droppet det nu for at se om det kan skyldes det (det har jeg ellers bare ikke haft problemer med før).

Ok, Ja koffein og beta alanine burde jo ikke give de symptomer du beskriver. Taurine ved jeg ikke noget om. Nok en god idé med endnu et lægevisit.

Link to comment
Share on other sites

En omgang bentræning ovenpå en mindre god nattesøvn, men det gik nu udmærket. Jeg havde ikke nogle ubekvemme episoder under dagens session hvilket godt kan undre mig da det var væsentligt hårdere end i går? Den eneste reelle forskel var jeg ikke drak kaffe før dagens wo, men jeg indtog dog stadig koffein - så det går vel ud på ét!?

Kan der være noget i kaffen, koffeinen undtaget, du er lidt allergisk, overfølsom eller intolerant over for? Og kun mærker når du presser dig?

Og så var jeg alt for sent på den og kom først ud på universitet da alt det info jeg kom der for at høre var overstået. I fail at life. Det er så dumt.

LOL :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Kan der være noget i kaffen, koffeinen undtaget, du er lidt allergisk, overfølsom eller intolerant over for? Og kun mærker når du presser dig?

Måske - det ville bare være underligt da jeg har drukket kaffe en del kaffe før den problemer. Det hele er faktisk ret underligt.

Træning den 9/9 - 08

Rigtig fin træning i dag. Kristoffer, Mikael og brormand BB'ede da jeg ankom - og jeg joinede dem straks. Jeg har gainet 1kg i løbet af de sidste 3 dage - jeg skal holde op med at bage lækkert brød!

Rack pulls: (rest: 2 min) - trukket fra knæ

10 @ 60kg

8 @ 90kg

6 @ 120kg

5 @ 140kg

4 @ 150kg

6 @ 150kg

5 @ 150kg

B1 T-bar rows: (rest: none)

10 @ 40kg

8 @ 80kg

8 @ 85kg

8 @ 85kg

8 @ 85kg

+ maskinen

- Sad fint.

SS:

B2 Front lat freemotion pulldown: (rest: 2 min)

10 @ 80kg

10 @ 140kg

10 @ 120kg

10 @ 120kg

10 @ 120kg

C Chin ups: - oh grip. (technique: Rest/pause)

8 x bw

6 + 3 + 2 @ +13,75kg

6 + 2 + 2 @ +13,75kg

5 + 3 + 2 @ +13,75kg

D Loaded back stretch:

Pulldown mid-range @ 70kg ~ 90 sek

E1 Wide-grip preacher curls: (5 seconds up, 5 seconsds down)

7 @ 20kg

8 @ 22,5kg

8 @ 22,5kg

6 @ 20kg

7 @ 20kg

SS:

E2 Close grip barbell concentration curls: (5 seconds up, 5 seconsds down) rest: 2 min

6 @ 16kg

6 @ 16kg

6 @ 16kg

6 @ 16kg

6 @ 16kg

F Loaded biceps stretch:

db curl mid-range @ 8kg ~ 80 sek

G1 Db shrugs: (holding peak for 2 sec)

6 @ 41kg

6 @ 43,5kg

6 @ 43,5kg

6 @ 43,5kg

SS:

G2 Bent over lateral raise: (thumbs facing floor) Rest: 90 sec

10 @ 10kg

8 @ 13,5kg

8 @ 13,5kg

9 @ 13,5kg

10 @ 11kg

SS

Rope crunches:

7 sæt

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I morgen er offdag fra vægtene, men jeg regner med at nuppe lidt cardio. Nu skal jeg lige straks hen til KristianBro og se landskamp.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 10/9 -09

Jeg har lige fundet ud af hvor svært det er at tage sig sammen til at læse igen efter sommerferien. Af samme grund lavede jeg i dag en overspringshandling og smuttede hen og lavede cardio.

Cardio:

30 min crosstrainer

10 min pw på løbebånd

5 min sofacykel

5 min crosstrainer

= 50 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 11/9 - 09

Jeg var ikke meget værd i morges - jeg er pisse træt for tiden; jeg tror den hårde træning sætter sit præg på kroppen. Jeg kan i hvert fald mærke et øget behov for søvn. Jeg kom dog i skole - havde min 3 timer og så var den skoleuge overstået :mrgreen: Det bliver dog langt fra et let semester eftersom jeg både skal skrive bachelor og en tilsvarende stor opgave i mit valgfag og begge dele skal afleveres samtidig hvilket lige nu forekommer ret uoverskueligt.

Efter undervisning var det hjem og få lidt at spise, chille, og så afsted til gymmet. Awesome fredagsstemning i dag - masser af mennesker i huset; Brormand, Karim, Smeden + en række andre. Jeg fik optaget en masse gode klips i dag der ryger op i The Gym-tråden i næste uge; blandt andet et maxforsøg i dødløft, Brormands vanvittige ryg i t-bar rows, Smeden dropsæt og andet. Glæd jer.

Selve træningen i dag skulle lige kickstartes og så kørte det nogenlunde. Jeg manglede lidt energi ovenpå dårlig søvn i nat og det kunne godt mærkes lidt på styrken, men jeg fik igen lavet progression i det meste.

Bænkpres: (technique: extended 5's*)

10 @ 50kg

8 @ 70kg

6 @ 80kg

3 @ 90kg

5 + 2 + 2 + 1 @ 95kg

5 + 2 + 2 + 1 @ 95kg

5 + 3 + 2 @ 92,5kg

Cable crossover: (2 min rest between sets)

15 @ 20kg

Dropset:

11 @ 40kg + 11 @ 35kg + 12 @ 30kg

Dropset:

10 @ 40kg + 10 @ 35kg + 11 @ 30kg

Seated barbell shoulderpress: (technique: extended 5's)

8 @ 40kg

5 @ 50kg

6 + 2 +2 @ 60kg

6 + 2 +2 @ 55kg

6 + 2 +2 @ 55kg

Standing db lateral raise: (2 mins rest between dropsets)

12 @ 10kg

Dropset:

11 @ 16kg + 10 @ 13,5kg + 11 @ 11kg

Dropset:

10 @ 16kg + 10 @ 13,5kg + 11 @ 11kg

- Jeg glemte at trække vejret under sidste sæt og det fuckede mig ret meget op.

Close grip bænkpres:

10 @ 40kg

6 @ 60kg

6 + 2 + 2 @ 75kg

6 + 2 + 2 @ 75kg

6 + 2 + 2 @ 75kg

V-bar triceps cable pressdown: (2 mins rest between dropsets)

20 @ 80kg

10 @ 120kg

Dropset:

10 @ 180kg + 11 @ 140kg + 12 @ 120kg

Dropset:

9 @ 180kg + 10 @ 140kg + 12 @ 120kg

------------------------------------------------------------------------------------

* I "extended 5's" kører man med ca 85% af 1rm og tager 5-6 reps, racker, hviler i 7-15 sek og repper igen. Målet er at nå 10 reps i det hele.

- Udmærket omgang i dag. Jeg tror jeg tager ud og kigger til fredagsbar i aften dog uden druk - jeg regner så med at tage revanche i morgen. I morgen omkring kl. 13 står den på ben, ryg og gunz!

Link to comment
Share on other sites

/Fixed

Drinks bliver det nok ikke - de har et ganske horribelt udvalg. Øl er det bedste alternativ.

Det kan godt være du får ret. En pige fra mit 'gamle' studie jeg har flirtet med alt for længe, har nui skrevet et par gange og spurgt om jeg ikke kommer. Så hvem ved om det ender med drunkenness? Jeg ville dog gerne stå over, men nu må vi se om jeg har viljestyrke nok.

Link to comment
Share on other sites

Awesome fredagsstemning i dag - masser af mennesker i huset; Brormand, Karim, Smeden + en række andre. Jeg fik optaget en masse gode klips i dag der ryger op i The Gym-tråden i næste uge; blandt andet et maxforsøg i dødløft, Brormands vanvittige ryg i t-bar rows, Smeden dropsæt og andet. Glæd jer.

Link? :blush:

En pige fra mit 'gamle' studie jeg har flirtet med alt for længe, har nui skrevet et par gange og spurgt om jeg ikke kommer. Så hvem ved om det ender med fisse? Jeg ville gerne slappe af frem mod træningen i morgen, men jeg ved, at jeg ikke har viljestyrke nok.

Endnu en "/fixed". Tag dig sammen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning den 12/9 - 09

Intet arbejde i dag så jeg var et smut i byen i går. Først til fredagsbar på Nordisk - der var ganske simpelt fyldt med alt for mange dumme humanister. Derefter gik turen til Kassen hvor blandt andet Smeden og smukke Quantanamo også opholdte sig. KristianS stod og var buff og flot i døren og fyldte det tilstedeværende kvindelige køn med imponade. Det sidste jeg sagde før Smeden smuttede (tidligt i øvrigt) var at han skulle dukke op i dag til træning kl. 13 som aftalt. Var dette svage og meget kristne menneske der i dag? Nej - selvfølgelig ikke. Men det er hvad man kan forvente af svage drengebørn der ikke kan tåle at drikke.

Jeg selv stod naturligvis klar til at træne på trods af et dejligt stort søvnunderskud. Først havde jeg lige et mindre møde med en pige jeg er personlig træner for og derefter gik jeg selv igang med træningen. Der var ikke helt det sædvanlige lørdagscrowd, men der stødte flere til som træningen skred frem og det blev til en ganske fornuftig omgang. Jeg fik endnu et par awesome videosekvenser i kassen - blandt andet en 8'er på 200kg i squat af Kristoffer.

High Box Squat:

10 @ 60kg - alm squat

6 @ 80kg - alm squat

6 @ 80kg

4 @ 100kg

4 @ 110kg

4 @ 115kg

Front squat:

6 @ 60kg

5 @ 70kg

5 @ 75kg

5 @ 80kg

5 @ 82,5kg

Seated cable rowing to abdomen: (techniqute: iso-dynamic - 5 sec squeeze on each rep)

10 @ 60kg - alm

6 @ 65kg

6 @ 60kg

6 @ 60kg

Close-grip lat pulldown:

Dropset:

12 @ 25 + 12 @ 24 + 12 @ 23

Dropset:

12 @ 25 + 11 @ 24 + 11 @ 23

Seated cable rowing to neck: (techniqute: iso-dynamic - 5 sec squeeze on each rep)

6 @ 30kg

6 @ 35kg

6 @ 35kg

Cable rear delts:

12 @ 10kg

Dropset:

11 @ 17,5kg + 10 @ 15kg + 11 @ 12,5kg

Dropset:

11 @ 17,5kg + 11 @ 15kg + 12 @ 12,5kg

Barbell curls:

10 @ 30kg

9 @ 40kg

6 + 2 + 2 @ 56kg

6 + 2 + 1,5 @ 59,5kg

6 + 2 + 2 @ 56kg

Cable curls:

Dropset:

12 @ 57,5kg + 10 @ 52,5kg + 12 @ 47,5kg

Dropset:

12 @ 57,5kg + 10 @ 52,5kg + 12 @ 47,5kg

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Jeg er meget i vildrede om hvorvidt jeg skal drikke mig i hegnet i aften. Måske sker det. Måske ikke.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 14/9 - 09

Jeg var både i byen fredag og lørdag denne weekend, til gengæld formåede jeg at afholde mig fra at drikke mig fuldkommen fra sans og samling. Jeg var dog stadig mærket i dag da det har været nogle lange dage uden alt for meget søvn samt jeg heller ikke har holdt madindtaget helt oppe og har tabt mig lidt.

Vanen tro, fristes jeg til at skrive, havde jeg det ret underligt under dagens træning. Jeg spekulerer i om jeg måske er blevet intolerant overfor koffein? Det kunne godt være svaret, selvom jeg dog de sidste uger også har oplevet ubehag uden indtag af koffein - det lader dog til effekten af ubehaget forstærkes i forbindelse med indtag af koffein. Det er bare underligt når det ikke har været et problem overhovedet hidtil.

Træningen var som sagt præget af lidt ubehag, men styrken var generelt ganske fornuftig taget weekenden i betragtning.

Pecs, delts and tri's

Incline db press:

10 @ 23,5kg

8 @ 31kg

3 @ 41kg - den var så for tung.

5 @ 38,5kg

5 @ 38,5kg

6 @ 36kg

6 @ 36kg

Wide grip bench press:

9 @ 60kg

6 @ 80kg

6 @ 85kg

6 @ 85kg

5 @ 85kg

SS:

3/4 db flies:

10 @ 16kg

10 @ 21kg

10 @ 21kg

8 @ 21kg

8 @ 21kg

Dips: Elbows flared out / rest-pause

12 x bw

6 + 2 + 2 @ 40kg

5 + 2 + 2 @ 40kg

6 + 3 + 1 @ 35kg

- Den har ikke været hård nok de andre gange og jeg smed derfor 7,5kg ekstra på i forhold til sidste gang.

Loaded chest stretch:

11 kg db @ 90 sek / bottom position db fly

Neutral grip seated shoulderpress:

9 @ 18,5kg

5 @ 26kg

4 @ 26kg

5 @ 23,5kg

6 @ 23,5kg

6 @ 23,5kg

SS:

Seated pitcher lateral raise:

10 @ 10kg

9 @ 16kg

8 @ 16kg

8 @ 16kg

8 @ 16kg

8 @ 16kg

Loaded shoulder stretch:

5kg @ 70 sek / db front raise

Decline skullcrusher:

10 @ 21kg

9 @ 31kg

6 @ 36kg

6 @ 36kg

6 @ 36kg

6 @ 36kg

6 @ 36kg

+ 105 reps band pushdown

------------------------------------------------------------------------------------------...

+ 13-14 min crosstrainer (hvoraf 10 var interval)

Link to comment
Share on other sites

Nu skal jeg ikke spille smart... Men kunne det forestilles at alle dine småskavanker med dit helbred har rod i det hyppige forbrug af spiritus? Blot en tanke..

Jeg drak ikke særligt meget denne weekend - jeg var faktisk knap nok beruset. Men jeg tror godt der kan være noget om det i den forstand at mine weekender ofte består af hård træning + druk + meget lidt søvn. Det må jeg unægteligt lægge et ret stort pres på min krop, specielt når jeg ikke vejer mere end jeg gør. Det har slet ikke været et problem førhen, men det kan godt tænkes min krop ganske enkelt har valgt at sige fra nu?

Jeg havde det dog fint nok denne morgen - det var faktisk først efter indtag af superpump ubehaget kom hvilket ledte mit til tankerne omkring koffein.

Link to comment
Share on other sites

Hej Morten

Jeg drømte, at du var gæst i Deadline på Dr2, hvor du skulle deltage i en debat med en kvindelig professor. Du havde selvfølgelig din træningskasket på. Hver gang du blev stillet et spørgsmål, vrøvlede du et eller andet fancy pancy og endte så med at glemme spørgsmålet... :laugh: til sidst sagde du bare fuck en masse gange.

Jeg er brændt af :laugh: .... ses kl. 13

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Kom lige i tanke om følgende hvad angår din småirritation i albuerne.

Et tykt greb fjerner rigtig meget stress omkring albueleddet og fordeler det mere jævnt ud. Det er helt sindssygt så meget stress det fjerner og hvor meget mere man rammer sine triceps eller biceps og forarme på denne måde. Du behøver ikke en fatbar, du kan bare købe fat gripz på elitefts. Hold dig fra Tyler Grips. Tro mig, dine albuer vil takke dig og du vil opleve vilde gains i arm styrke og størrelse. Jeg har været, der så ved hvad jeg taler om.

Har hørt følgende anologi, som egentlig rammer temmelig plet.

Forestil dig at blive trådt over hånden af en kvinde i høje hæle. Dette vil selvfølgelig gøre ekstremt ondt da alt vægten samles på et meget lille sted. Forestil dig nu en almindelig sko. Samme vægt men trykket er nu fordelt og smerten er derfor slet ikke så udtalt. Same deal med en fatbar versus en almindelig bar.

Link to comment
Share on other sites

Kom lige i tanke om følgende hvad angår din småirritation i albuerne.

Et tykt greb fjerner rigtig meget stress omkring albueleddet og fordeler det mere jævnt ud. Det er helt sindssygt så meget stress det fjerner og hvor meget mere man rammer sine triceps eller biceps og forarme på denne måde. Du behøver ikke en fatbar, du kan bare købe fat gripz på elitefts. Hold dig fra Tyler Grips. Tro mig, dine albuer vil takke dig og du vil opleve vilde gains i arm styrke og størrelse. Jeg har været, der så ved hvad jeg taler om.

Har hørt følgende anologi, som egentlig rammer temmelig plet.

Forestil dig at blive trådt over hånden af en kvinde i høje hæle. Dette vil selvfølgelig gøre ekstremt ondt da alt vægten samles på et meget lille sted. Forestil dig nu en almindelig sko. Samme vægt men trykket er nu fordelt og smerten er derfor slet ikke så udtalt. Same deal med en fatbar versus en almindelig bar.

Det lyder spændende :smile: Har tit tænkt på at rørene i en HT bus ville være meganice at bænke med!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share