Fokus på træning.


Cykeldrengen
 Share

Recommended Posts

Du kan da lige så godt justere din målsætning til at ville under 3 timer på marathon med det samme :bigsmile: Stabilt tempo du holder! Du er heller ikke den store fan af løbebånd kan jeg forstå...det er godt nok også kedeligt :dry: Jeg er stensikkert både træt og har ondt et eller andet sted (og af mig selv) efter ca. 4 km på bånd...har ikke andet at fokusere på, når kedsomheden først for alvor sætter ind :laugh:

Puha du har muligvis ret, men det er svært at vurdere hvordan man vil løbe på den for mig lange distance. Men lige nu er jeg bare glad for at kunne løbe en del kilometer hver uge uden smerter i kroppen eller egentlige skader.

Mht. løbebånd så har jeg ikke helt fundet ud af havd der går galt. Ud over at det er kedelig (ligegyldigt hvad der vises i fjernsynet foran båndet :unhappy:), så får jeg ret hurtigt ondt i knæene og det er ikke fordi jeg løber hurtigt eller langt. Men umiddelbart tror jeg at det hænger sammen med at man ikke bevæger sig frit på båndet men derimod spænder uhensigtsmæssigt, hvilket så giver overbelastning.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 269
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lørdag den 01.03.2008

To timers hård yoga. Var træt efter timerne, men skulle heldivis hygge med lasagne, cola og slik samt DVD

Søndag den 02.03.2008

17 km løb i skoven. Var træt og uoplagt pga manglende restitution. Min løbemakker fik hjulpet mig igennem med flere mentale skub i løbet af turen og vi endte derfor med en Ok tid på lidt over en time på de første 16 km.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Mandag den 03.03.2008

Her idag fuldt restitueret og frisk efter dagens arbejde. Løb turen fra hjemmet og ud forbi egetræet ved Moesgaard Strand. Løb de første 8 km på 30.30 minutter. Løb sammenlagt 16 km. Samlet tid 62.40 minutter.

Efter den hårde tur igår var det rart at jeg igen kan løbe i et godt tempo uden at føle mig fuldstændig smadret. Tror at det hænger sammen med at min krop har brug for ca. 24 timers restitution mellem hvert træningspas, og hvis det ikke overholdes ja så kommer det til at gøre ondt :devil:.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Desværre ikke så meget tid til opdatering lige PT. Derfor en kort version :blush:.

Mandag den 10.03.08

16 km løb i skoven

Tirsdag den 11.02.08

5 km restitutionsløb (hvis der da ellers er noget der hedder det !)

Onsdag den 12.02.08

16 km løb i skoven med min løbemakker. God tur med Ok tempo. Tid 63 minutter. Gennemsnitspuls 155.

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 14.03.2008

16 km løb med makkeren. Tid 63 minutter. Efterfølgende 6 km løb alene efter at have drukket lidt væske. Sammenlagt 23 km og stadig ingen ømme ben.

Lørdag den 15.03.2008

Burde egentlig træne til marathon, meen havde en aftale med løbemakkeren om en tur på landevejen. Vi kørte i godt vejr til Rønde og Kaløvig og derefter hjem igen. Respekt for makkeren der stadig havde gode ben på hjemturen. Kørte 80 km. Tid 2.30. Vi må ud og køre en masse når marathon er overstået :bigsmile:

Mandag den 17.03.2008

En times spinning. Var bare for træt til at kunne foretage mig andet.

Tirsdag den 18.03.2008

Rigtig godt vejr. Løb alene til Moesgaard og hjem. Rigtig godt tempo. Løb 16 km. Tid 60 minutter. Gennemsnitspuls 158. Max puls 170. Efterfølgende et par kilometer stille løb i den lokale park.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 19.03.2008

Løbetur i skoven. Kunne mærke gårdsdagens tur i form af lidt ømhed i læggene men ikke noget at skrive om. Løb 10 km. Tid 37 minutter. Gennemsnitspuls 156. Max puls 168. Stadig gode ben da jeg kom hjem igen. Tror at jeg er ved at være parat til marathon i Hamborg den 27 april.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Fredag den 21.03.2008

Træt efter arbejde. Løb 8 km skovløb i rimeligt tempo. Ingen tider.

Lørdag den 22.03.2008

Familiemiddag i Vejle. Kombinerede middagen med løbetur hvor jeg løb fra midtbyen og ud langs fjorden til Tirsbæk Gods. Derefter gennem skoven tilbage til Vejle. Turen var på ca. 17 km men hård fordi der lå meget is på vejene og skovstierne var mere end mudrede. Men Ok tur. Det var spændende at løbe gennem de skove jeg har leget i som ung og iøvrigt også løbe forbi huset vi engang boede i :bigsmile:. Løb sammenlagt 68 minutter. Gennemsnitspuls 157. Max puls 170.

Søndag den 23.03.2008

Kort løbetur gennem mindeparken og et smut ud i Marselisborg Skov. Løb 6 km idet benene var trætte og iøvrigt skal være gode til mandag hvor løbemakkeren kommer tilbage til byen og der derfor bliver brug for masser af energi.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hva unge mand !! :poking:

Har man for travlt på sit nye arbejde til at passe sin log??

Hvordan skrider det med træningen ?? Der er jo ikke lang tid til den store dag hvor du forhåbentlig drøner igennem med en super tid.

mvh

/MTB4Ever

Det går godt med træningen, men desværre som du kan se ikke så godt med at føre log.

Lige nu løber jeg 50-70 km om ugen og synes at formen er helt fornuftig. Glæder mig til den store dag hvor det bliver utrolig spændende at se hvordan kroppen reagerer på pludselig at skulle løbe 42 km plus nogle ekstra hundrede meter.

Har ikke glemt vores træningsaftale. Kommer til at opholde mig noget mere i Aalborg fra maj måned så du kommer til at høre fra mig!

Vi ses :superman:

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Søndag den 27.04.2008

Sidder nu igen i hulen efter at have været i Hamburg hele weekenden og løbe marathon.

Allerførst må jeg sige at træningen til løbet startede primo oktober 2007. Har derfor glædet mig meget til denne weekend og set frem til mit første marathon. Må dog inden jeg begynder at skrive om løbet idag lige indrømme at der desværre ikke er blevet skrevet så meget i loggen den sidste måned. Dette hænger sammen med megen travlhed og IKKE manglende træning idet jeg har løbet 50-80 km om ugen op til løbet idag..

Indrømmet, Hamborg marathon er en oplevelse der bare skal prøves. Løbet idag startede kl. 09.00 i super solskind og temperatur der i løbet af formiddagen steg til 25 grader celcius. Det var varmt men heldigvis var der masser af væske at hente i depoterne.

Selve ruten var meget flad og jeg tror nok at vi fik set det meste af Hamborg i løbet af formiddagen. Ydermere var der en masse glade mennesker overalt i gaderne som spillede musik, klappede og var i forrygende humør.

For mit vedkommende gik det legende let de første 30 km, men derefter begyndte benene at blive ømme. Efter 35 km gjorde det mega ondt i lårernes forreste muskelgruppe. Smerterne blev mere og mere intense og jeg prøvede at at gå nogle meter. Dette var dog en særdeles dårlig disposition idet benene var helt umulige da der skulle løbes igen. Meeen om det var jublen fra alle menneskerne i gaderne eller min stædighed så løb jeg de sidste 7 km direkte i mål.

Til trods for at jeg har kørt rigtig mange cykelløb skal det indrømmes at det er super hårdt at løbe marathon. Samtidig var det også en stor oplevelse især psykisk for hold da helt kage hvor er det fedt at komme løbende i mål til trods for at kroppen vil alt andet end at løbe.

Havde planlagt at løbe på 3 h 15 min, meen kom i mål efter 3 h 10 min :laugh:. På vej i mål var jeg sikker på at jeg aldrig vil løbe marathon igen. Her til aften har jeg allerede ombestemt mig. Det må prøves igen!!!

Link to comment
Share on other sites

Hej MTB4ever og RuneN

Tak for jeres hilsner. Dagen idag har været præget af udtalt ømme ben. Har dog fundet ud af at lårerne ikke brokker sig så meget når man går baglæns eller zig-zag ned af trappen :crazy:.

Har ellers også kørt lidt landevej i udkanten af Århus dd. Var dog klart det svageste led, men fik dog rundet de 40 km. med en gennemsnitshastighed på 28 km/h. Efterfølgende masser af udstrækning samt massage af de ømme muskler. Her til aften går det sørme også bedre, men kan godt mærke at der nok skal skrues ned for energien de næste dage...

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 30.04.2008

Fortsat ømhed svt. lårets forreste muskelgruppe. Har på nuærende ingen lyst til at løbe og er også sikker på at det vil forlænge generne hvis jeg forsøger. Derimod går det rimeligt med cyklingen hvor der her til aften blev kørt 40 km. Gennemsnitshastighed 31 km/h. Til trods for regn og slud var det fedt at komme på landevejen igen. Satser på en tur igen imorgen uanset vejret.

Link to comment
Share on other sites

Slud :crazy:

Har været på familivisit med terrassedøren åben hele eftermiddagen indtil tidligt aften. Vild så stor forskel på vejret i en gnalling af et land.

Vildt løbet - alt over 50 meter er langt for mig og marathon ..... hmmm surrealistisk.

Enig. Kørte landevej igår hvor jeg oplevede regn, blæst og solskind i løbet af 50 km kørsel mlm Århus og Horsens.

Mht. marathon så tror jeg at de fleste kan træne sig op til at løbe 42195 meter. Det vigtigste er nok bare at man er stædig og fortsætter med at løbe til trods for at det føles som om benene er ved at blive savet af :blink:.

Torsdag den 30.04.2008

Landevejskørsel fra Århus til Vejle. Kørte sammenlagt 80 km. Gennemsnitshastighed 28.5 km/h. Planen var egentlig at jeg ville cykle hjem igen men var for træt og valgte derfor at køre med DSB. Tror fortsat at trætheden skyldes løbet for nu 4 dage siden :bigsmile:.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Havde planlagt at løbe på 3 h 15 min, meen kom i mål efter 3 h 10 min :laugh:. På vej i mål var jeg sikker på at jeg aldrig vil løbe marathon igen. Her til aften har jeg allerede ombestemt mig. Det må prøves igen!!!

:hippy: :cheer: :4band:

Forsinket tillykke med den flotte debut ! Kanon tid! Og ja fortsat god træning :hippy:

Link to comment
Share on other sites

:hippy: :cheer: :4band:

Forsinket tillykke med den flotte debut ! Kanon tid! Og ja fortsat god træning :hippy:

Hej og tak!

Er også glad for at have gennemført marathon med OK tid. Mht. træningen så går det også godt løber stadig nogle gange om ugen for at holde mig i form til Silkeborg extrem marathon og har eller hevet ryttercyklen frem igen. Især turerne på landevejen er ganske gode her i det fantastiske vejr.

Desværre får jeg ikke skrevet så meget i min log men det hænger nok sammen med forårets ambitiøse løbeprogram hvor alt blev skrevet ned. Lige nu tager jeg det mere med ro og har ikke lyst til eller behov for at føre plan over træningen.

Hygge :bigsmile::bigsmile::bigsmile:.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share