El Guapo's Trænings log


moraka
 Share

Recommended Posts

Sandt nok så skifter jeg for ofte, og det burde jeg ændre på. Men mit program virker nu helt findt. jeg har nok erfaring til at vide hvad jeg gør.

Med al respekt, så er du meget slap, så hvordan du kan få det til at blive til at det virker kan jeg ikke helt se. Jeg behøver blot quote hvilken som helst logget træning som bevis.

Link to comment
Share on other sites

Og hvad så hvis jeg er slap, jeg vokser stadigvæk. Desuden kunne jeg sagtens løfte mere. Men siden at jeg foretrækker at løfte korrekt og med god tempo, så gør jeg det ikke. Steve Reeves var da heller kendt for at løfte tungt iforhold, til så mange andre på hans tid. Hans volume var endda til tider for lavt. Joe Wieder sagde sku selv, at Steve Reeves kunne får mere ud af mindre end andre bodybuildere.

Hvis du er tilfreds med dine resultater så bliv endelig ved, jeg ville ikke være tilfreds med at vare så slap som du er efter at have trænet i så lang tid. Det kan ikke bruges til noget at fremhæve én eller anden arbitrær bodybuilders påståede træningsprotokol. I så fald vil jeg bare countere dig med the colorado experiment.

Over and out

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Det er sandt nok. Men i øjeblikket har jeg droppet strongman og fokuser som bodybuilder. Desuden er jeg jo ikke helt svag. Jeg har trods alt løftet tungt i f.eks dødløft og kettlebell overhead press.

Så vidt jeg ved har du dødløftet 120kg, det kan næppe betegnes som værende tungt.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgeligt er det at løfte ens kropsvægt, ikke så specielt imponerende i dødsløft. Men det er jo stadigvæk tungt til en hvis grad. Selvom man skal anse sig slev som en stærk, når man kan dødløfte en del mere, som to eller tre gange ens kropsvægt. Det hele er også en dum pointe. Grunden til at jeg havde stærkman i min log, var fordi at jeg udførte på et tidspunkt stærkmandstræning og styrketræning.

Ja det er lige det. Hvorfor skal det være så vigtigt om jeg er slap eller ej. Som om det er så vigtigt, at man løfter sindsygt tungt. Specielt når jeg i øjeblikket kun træner for muskel og ikke styrke.

120kg i dødløft er ikke tungt, med mindre du vejer 50kg og er en pige, så er det et fint løft.

Det er rimelig ignorant at tro at muskelmasse og styrke er to helt adskilte og uafhængige ting.

Link to comment
Share on other sites

Du burde løse lidt tydeligere hvad jeg skrev.

Normalt når man taler på den måde, så taler man om det resultat man ønsker. Jeg ved ikke hvor meget du kender til bodybuilding. Men det at blive stærkere, er mere en bivirkning end det egentlige mål. Der findes faktisk store fyre, der ikke kan løfte tungt. Jeg er selvfølgeligt godt klar over at det ikke er helt uadskillige dele.

Uanset hvad du skriver, ændrer det ikke på det faktum, at de fleste voksne mænd efter instruktion og en ganske kort indkøringsperiode, vil kunne løfter 120kg eller mere i dødløft.

Jeg kender mere til bodybuilding end dig, og derfor ved at muskelmasse og styrke hænger rimelig godt sammen. Jeg har aldrig hørt om en stor BB'er, der kørte DB pres med 26kg.

Link to comment
Share on other sites

Du burde løse lidt tydeligere hvad jeg skrev.

Normalt når man taler på den måde, så taler man om det resultat man ønsker. Jeg ved ikke hvor meget du kender til bodybuilding. Men det at blive stærkere, er mere en bivirkning end det egentlige mål. Der findes faktisk store fyre, der ikke kan løfte tungt. Jeg er selvfølgeligt godt klar over at det ikke er helt uadskillige dele.

Jeg vil så påstå at dit program heller ikke er optimalt i forhold til bodybuilding! Du har endvidere selv flere gange skrevet at folk ikke kan se på dig at du træner.

Link to comment
Share on other sites

Moraka, lyt til hvad Søren W siger - det er vise ord. I stedet for at gå i forsvarspositon så tænk på det som en hjælp - for det er ren faktisk en hjælp han yder dig.

Du må indse et par hårde kendsgerninger:

1) Du er meget slap i forhold til din vægt

2) Du ligner ikke en der træner

Eftersom du tydeligvis træner en del er det ikke der problemet ligger, men nok snarere i sammensætningen af dine programmer (som ganske rigtigt på ingen måde er optimale). Prøv at gøre hvad Søren W siger - du har, i mine øjne, absolut intet at tabe, kun at vinde.

Angående dødløft-diskussionen; jeg vil betegne mig selv som værende meget slap i dødløft og jeg kan dødløfte din 1rm en 10-12 gange med en kropsvægt der ligger 43kg under din.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gider heller ikke spilde min tid på at kaste perler for svin, men det er jo tydeligt for enhver at dit program ikke virker, hverken til styrke eller bodybuilding. Men fortsæt du bare, jeg kan ikke gå og bekymre mig over alle, der træner idiotisk, jer er der sgu for mange af :smile:

Og det var det sidste man hørte fra mig i denne sag.

Link to comment
Share on other sites

Kan godt lidt forstå du går i forsvarsposition når nogen siger at din træning er 'idiotisk'. Men sandheden er jo at du ville kunne få meget bedre resultater ved at træne ordentlig.

Der er kæmpe sammenhæng mellem styrke og muskelmasse så det med at du vil adskille disse er meget dumt. Det er rigtigt at nogle folk der tager krudt vil kunne blive store uden at løfte de vilde vægt. Men går ikke ud fra at du gider gå den vej? Vil du træne clean og samtidig ha' en fysisk der bare minder om en bodybuilder så skal der løftes TUNGT.

Prøv at søg i nogle af de log's her på MOL på folk der har nogle lede fysikker.

SørenW har eksempelvis nogle underarme som du aldrig vil opnå med alle dine wristcurls og mangel på basis øvelser. Dette er bare kommet af styrkeløft og vægtløftnings øvelser, krydret med lidt curl, rows og nogle fine gener.

Men selvfølgelig hvis du hygger dig med at tulle rundt uden at blive større eller stærkere så er det selvfølgelig også fint nok :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share