Själen Är Större Än Världen


ShotPut2012
 Share

Recommended Posts

Held og lykke til DM :cheer: .

Jeg så lige startlisterne. Det ser jo lidt forudsigeligt ud. Men i atletik kan meget ske.

Du stiller vel også op i diskos. Det er jo efter kuglen, så der er vel ikke så meget at tabe, med mindre du er skadet selvfølgelig.

Jeg er kuglestøder i en forkert tid! :tongue:

Før J. B. Olsens dage kan man også være lidt fræk at sige at medaljerne ofte var lidt billigt til salg. Men jeg kan godt huske holdningen, at det ikke var særligt fint at "kaste ting". Folk der brugte tid på den slags måtte jo nødvendigvis være noget indskrænkede. Jo flere muskler, jo mindre hjerne. Det har da heldigvis ændret sig. :bigsmile:

Desværre har det øget niveau på kuglen ikke smittet af på de andre kastedicipliner. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Tak Philty...

Ja, startlisterne indikerer ikke den mest spændende kuglestødskonkurrence, men jeg skal gøre mit bedste for at der kommer fireworks nede ved kuglestød! :devil:

Om jeg stiller op i diskos ved jeg først på dagen, da det afhænger af lysten efter kugle. Det ligger kun 80 minutter efter kugle starter, så jeg ved ikke helt.

Letkøbte, ja. Men ikke mere end i mange andre discipliner. Næste år, så bliver det MIG, der skal slås, hvis man vil have en medalje til DM.

Dagens træning:

Jog:

500 meter

Kuglestød:

5xstående - ikke fantastisk i dag

4xsouth africans - en enkelt god

7xtilløb - længste 16,37 - bedste generalprøve nogensinde!

Bænkpres:

1x3@140 kg

1x2@145 kg

1x2@150 kg

1x2@155 kg

1x1@160 kg

Alt sammen meget let og bedre fart end der har været MEGET længe!

Squat med kæder:

4x3@160/190 kg - ROCKET MANIA!!!

Opspring+Opadkast:

4x3@85 cm+4x3@7 kg - sidste kast en hånds - og i loftet :devil:

Det var det hele for i dag. To træningsfridage venter og så en final tune-up fredag og så "HELL UNLEASHED" på lørdag!!!

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens tune-up træning:

Jog:

800 meter

Stigningsløb:

3x50 meter

Frivend:

1x2@130 kg

1x2@135 kg

1x1@140 kg - bare lige for at røre vægtene

Spring:

2x8 løbespring

3x5spring

4xstående længde - længste 3,00 meter!!! YES!! Det lykkedes.

Der er kuglestød til DM i dag. Nærmere bestemt om 5 timer og 35 minutter. Jeg er i gang med den indledende mentale opladning.

Link to comment
Share on other sites

nix.

x-x-x-x-x-x

Det var resultatet i dag. De to længste af de overtrådte var 17,20 ca. Jeg kunne ikke blive i ringen. En uges træning mere og så lige et stævne næste lørdag inden jeg rejser til Kina, for at få revanche.

EDIT: resultat

Edited by ShotPut2012
Link to comment
Share on other sites

Træningen ligger lidt stille.

Jeg kan ikke rigtigt motivere mig, da DM blev en lidt bitter pille at sluge, og så har jeg så mange ting jeg skal have styr på i forbindelse med afrejse til Kina.

Jeg skal lige tage mig lidt sammen i hovedet. Det er meget hårdt at bruge et helt år på at træne op til noget og så ikke kunne få det til at hænge sammen. Jeg skal nok være klar til de næste stævner, men der er tre uger til, så derfor ligger det hele bare meget langt nede i bunken af "to-do" lige nu..

Lige nu synes jeg at udendørssæsonen har været spildt. Men jeg kan glæde mig over en god indendørssæson.

Link to comment
Share on other sites

17,20, men desværre overtrådt.

Desværre.

Lige nu synes jeg at udendørssæsonen har været spildt.

Jeg havde bestemt undt dig en bedre skæbne ved DM, men jeg syntes det er spændende at følge din log, så den del af sæsonen, hvis man kan sige det sådan, syntes jeg ikke er spildt.

Link to comment
Share on other sites

Hej alle sammen! En lille update fra Beijing.

Det er ikke meget træning det er blevet til siden DM.

I dag tog jeg en halv times bustur efter formiddagens konkurrencer, for at lave lidt vægttræning, men større skuffelse skal man lede længe efter! Centeret var MØG-elendigt! PLUS moms!!!

Håndvægte op til fyrstelige 22 kg. INGEN bænkpresstativer, INGEN frivægte, udover førnævnte håndvægte. Det gør jeg ikke igen. Træningen kom til at bestå af følgende:

Incline press i maskine:

4x4@"100 kg"

En-arms dumbbell press:

4x6@44 kg (begge håndvægte i samme hånd) De andre broadcastere gloede godt nok :laugh:

Spring:

Gik herefter udenfor og lavede nogle plyometrihop

faldhop+opspring:

1x4@40 cm til 75 cm

3x4@40 cm til 90 cm

Løbespring:

2x10

Stigningsløb:

1x40 meter på "fortov" i denne her Anders And-by de har bygget til mediefolk!

Benpressmaskine:

Technogym når det stinker allerværst!!

1x4@"120 kg"

1x4@"160 kg"

2x4@"180 kg"

Det var alt for i dag. Derefter huggede jeg to hand towels og gik i bad. Det var lige lidt for lidt håndklæde til at tørre sig med. Forestil jer et enkelt stykke lokumspapir, så læg det dobbelt, og så er vi der næsten, størrelsesmæssigt.

Ellers har det indtil nu været en aldeles glimrende tur. Nem rejse, og jeg har faktisk ikke været synderligt plaget af jetlag.

Mere om det i aften. Broadcast om 18 minutter. Må hellere komme ud på min pind.

Link to comment
Share on other sites

"95% af ham i ringen, resten ligger på gulvet hos frisøren"

LOL en god kommentar :4thumbup:

Jeg fik fyret SÅ meget lort af i dag! Det der var kun toppen af isbjerget..

(om Walter Dix, med moderigtige skåneærmer)

"Kirsten Hyttemeyers barnebarn"

(Om løberen fra Palawi, der tyvstartede på 100 meter)

"Der var vist lidt Palaver omkring starten"

(Alt om Bilonogs hår!)

(mine kommentarer om at marathonløbere, 10.000 meter løbere og kapgængere har det nemt, fordi der ikke er indledende heats)

Link to comment
Share on other sites

"Jeg tør godt forudsige at der bliver sat olympisk rekord i det første heat af kvinders 3000m forhindringsløb". Du gav den go' gas hele vejen.

Haha, ja. Den havde jeg lige glemt.

Jeg er jo af den opfattelse at atletik er en fantastisk sport, men at alle de indledende heats ikke er så fantastisk sjovt at sidde og se på. Der bliver ofte løbet langsomt, og spændingen er til at overse, så det gælder om at finde nogle lidt skæve vinkler på tingene.

Arne: Tak skal du have. Jeg giver beskeden videre til Liniger. Det er jo sådan set ham, der bærer udsendelsen. Jeg er der bare.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

På tide at få logget lidt træning igen, når der nu rent faktisk er noget fornuftigt at logge:

Kuglestød:

6xstående

5xsouth african

8xtilløb - okay, når man tænker på at jeg har stødt en gang i de sidste tre uger.

Træk:

3x2@90 kg

Spring:

Stående 5 spring: 5x - længste 14,51 meter (5 cm fra PR)

Stående længde: 2x - længste 2,94 meter

Sprint:

1x20 meter

2x30 meter

Det var det hele for i går. Skønt at komme lidt i gang igen.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning:

Jog:

400 meter

Hækkehop:

1x2x3@84 cm

1x2x3@91 cm

1x2x2@99 cm

2x1x2@107 cm

Okay springende

Sprint:

2x20 meter - 2,51 sek i den hurtigste. okay, men ikke fantastisk.

Bænkpres:

3x2@150 kg

Det var de hele i går. Alting var let. I eftermiddag er der lidt kugle og lidt frivend på programmet og fredag skal jeg til Zurich.

Link to comment
Share on other sites

Det var de hele i går. Alting var let. I eftermiddag er der lidt kugle og lidt frivend på programmet og fredag skal jeg til Zurich.

Glæder mig allerede til alle guldkornene. Og et fantastisk startfelt de kan præsentere med revanchelystne udøvere.

Link to comment
Share on other sites

Hej Dynamix. Tak for tilliden. Jeg skal gøre mit bedste, når vi går på om 20 minutter.

Træningen i går var en lille smule kuglestød. Jeg trænger til at komme i gang med at træne rigtigt hårdt igen, så jeg starter på mandag. Det bliver vildt godt!

I morgen er der sæsonafslutning på Hvidovre Stadion og jeg har ingen forventninger, ingen forhåbninger, ingen mål. Bare støde 1-2 gange, 1-2 diskoskast og så fire måneder til næste stævne.

Link to comment
Share on other sites

Hej Dynamix. Tak for tilliden. Jeg skal gøre mit bedste, når vi går på om 20 minutter.

Træningen i går var en lille smule kuglestød. Jeg trænger til at komme i gang med at træne rigtigt hårdt igen, så jeg starter på mandag. Det bliver vildt godt!

I morgen er der sæsonafslutning på Hvidovre Stadion og jeg har ingen forventninger, ingen forhåbninger, ingen mål. Bare støde 1-2 gange, 1-2 diskoskast og så fire måneder til næste stævne.

Det var sgu helt i orden, bortset fra Henrik Liniger til tider siger meget mærkelige ting. Jeg kan til gengæld mærke en VR på 800 meter for kvinder i år, og det er intet mindre end fantastisk. Jelimo er det største talent set i mange år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share