CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Nej, det kan godt være lidt svært måske at kvantificerer på den måde - kan man jo læse sig til i maxieboys og Goldens log's (hvordan siger man lige log i flertal?!). Men der er i hvert fald en del mad... eller måske nærmere slik i min kost, der burde skæres fra... "men man træner jo og så kan man jo tåle det" - ja, undskyldninger er der jo nok af.

Men tak ellers - godt det ikke er det første man ser :wink:

Maxiebon om jeg må be' :tongue:

Og ja, konkrete mål hjælper altså bare på sagen, også selvom de kan være en smule konstruerede og med tidsfrister grebet ud af den blå luft.

Rigtig god vind med det hele. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hehe og det siger mig så ingenting... men hvis Hjalte, en dag er i Kbh vil jeg da gerne prøvekøre ham :cool:

Lige et tip - man kan på denne her side indtaste højde og skridthøjde og se under "Racer min. højde" og "Racer max. højde", hvilket interval af størrelser man ca. kan passe.

Det er ret rigtigt at cyklen passer i størrelsen. Det er desværre ikke nok bare at tilpasse saddelhøjden. Hvis cyklen fx er for stor, sidder man for udstrakt.. og det er en rigtig god måde at få ondt i ryggen på.. taler af erfaring :smile: Man kan justere lidt ved at sætte nye komponenter på, men kun til en hvis grænse.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Lige et tip - man kan på denne her side indtaste højde og skridthøjde og se under "Racer min. højde" og "Racer max. højde", hvilket interval af størrelser man ca. kan passe.

Det er ret rigtigt at cyklen passer i størrelsen. Det er desværre ikke nok bare at tilpasse saddelhøjden. Hvis cyklen fx er for stor, sidder man for udstrakt.. og det er en rigtig god måde at få ondt i ryggen på.. taler af erfaring :smile: Man kan justere lidt ved at sætte nye komponenter på, men kun til en hvis grænse.

Narj den er desværre for stor - den passer mig helt super, og jeg er 178cm med mere bentøj end fornuft :tongue:

Måden man sidder på er langt fra spinningcyklen og citybiken.. Så få nappet en med, der har styr på det Candy :smile:

Btw - hvornår gir' du en tur spinning :tongue:? De overvejer på nørrebro (sats) at lave et event med Chris Mac. - ved ikke om det blir' til noget, men jævnt fedt "if so" - ham har du kørt ved ikke?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke løbet over Storebæltsbroen, men tog ½ marathonet over Øresundsbroen for et par år siden. Afhængig af hvor meget vind der er, var det en fed oplevelse at løbe over en bro. Lækker udsigt.

Jeg vil dog ikke anbefale det som 1. ½ marathon. Dels. pga. den eventuelle vindmodstand, og dels fordi stigningen op ad broen godt kan tage en del kræfter.

I stedet kan jeg anbefale BT's ½ marathon d. 27. april. Ruten er fantastisk smuk, flad, og vindmodstanden er til at have med at gøre :bigsmile:

Som bonusinfo kan jeg give, at min kæreste løb det hidtil sidste broløb (2006?) som var hendes første halvmarathon, og hun var meget begejstret, og synes ikke det var et meget hårdt løb. Hun løb senere samme år Sparta's halvmarathon på Amager Fælled og Islands Brygge og synes det flade løb uden en eneste bakke var en del hårdere. Så det er nok meget individuelt. Til gengæld er jeg sikker på, at Broløbet vil være en meget større oplevelse pga delen på selve broen end de fleste andre halvmarathonløb.

Og jeg er i øvrigt helt enig i det hensigtsmæssige i at have et mål at træne efter, personligt hedder mine mål i 2008 Sjælsø Rundt under 4 timer og Sjælland Rundt under 11 timer.

My two cents :bigsmile:

Edited by henrik b
Link to comment
Share on other sites

Måden man sidder på er langt fra spinningcyklen og citybiken.. Så få nappet en med, der har styr på det Candy :smile:

Btw - hvornår gir' du en tur spinning :tongue:? De overvejer på nørrebro (sats) at lave et event med Chris Mac. - ved ikke om det blir' til noget, men jævnt fedt "if so" - ham har du kørt ved ikke?

Ja det var også der den strandende sidst... :blush: og måske lidt fordi det jo også er en stor sjat penge at lægge :wink:

Jo jeg har kørt med skildpadde-manden, syntes nu ikke han er så "stor", men han leverer nogle hårde elitetimer.

Et event i SATS? Lyder lidt mærkeligt, når nu han er instruktør i FitDk... men han har jo en del timer på Nygårdsvej og i Royal (ved Vesterport), der er som regle venteliste til hans timer, men tror godt at man også kan skrive gæster på (Fandt du egentlig ud af det Arne?!)

Link to comment
Share on other sites

Som bonusinfo kan jeg give, at min kæreste løb det hidtil sidste broløb (2006?) som var hendes første halvmarathon, og hun var meget begejstret, og synes ikke det var et meget hårdt løb. Hun løb senere samme år Sparta's halvmarathon på Amager Fælled og Islands Brygge og synes det flade løb uden en eneste bakke var en del hårdere. Så det er nok meget individuelt. Til gengæld er jeg sikker på, at Broløbet vil være en meget større oplevelse pga delen på selve broen end de fleste andre halvmarathonløb.

Og jeg er i øvrigt helt enig i det hensigtsmæssige i at have et mål at træne efter, personligt hedder mine mål i 2008 Sjælsø Rundt under 4 timer og Sjælland Rundt under 11 timer.

My two cents :bigsmile:

Tak for bonus infoen :bigsmile: Lyder lidt pudsigt at et fladt løb skulle være hårdere end et broløb. Lige pt. må jeg dog sige, at jeg hælder mest til Mettes forslag - tror ikke jeg vil være glad for så lang en stigning. Og så syntes jeg det lyder mere til at det vigtige er underholdningen fremfor løbet. Det kan godt være jeg ændre synspunkt, når jeg selv har prøvet at løbe så langt, men det lyder altså lidt mærkeligt i mine ører.

Og så er jeg måske også bange for, at der er for mange mennesker til broløbet, så man ikke reelt kan løbe, men mere "løber i kø".

Og held og lykke med dine mål også - hvad er dine nuværende tider?!

Link to comment
Share on other sites

Hey Candy.

Jeg spænede broløbet for et par år siden.

Det er en lidt blandet rute. Der er rimelig langt imellem variationen undervejs. Starter fladt i lang tid, derefter op i lang tid, ned i lang tid og ligud i kort tid.

Vil tro at der er andre løb som er væsentligt sjovere, hvor man får set lidt mere natur etc. Kan godt føles lidt som om man ikke kommer ud af flækken når der er 8 km fladt forløb foran dig :cool:

Jeg ville vælge et andet løb som startløb hvis jeg var dig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak for bonus infoen :bigsmile:

Og held og lykke med dine mål også - hvad er dine nuværende tider?!

Velbekomme :laugh:

Jeg har endnu ikke kørt Sjælland Rundt, da jeg i år blev lagt ned med ondt i ryggen en måned før løbet. 11 timer er måske en kende optimistisk, men det har aldrig skadet nogen at sigte højt :cool: Mit største "problem" i den forbindelse er, at jeg ikke har nogen at køre det sammen med, og jeg frygter lidt at skulle køre 288 km alene. Men den tid den glæde.

Sjælsø Rundt har jeg kørt flere gange, min bedste tid er 3.51, så det burde ikke være umuligt at nå under 4 timer. Det er egentlig ikke noget specielt hårdt løb, og der er så mange deltagere, at man som regel kan koble sig på en gruppe undervejs. Så Sjælsø Rundt er mere ment som opvarmning til Sjælland Rundt, og vil helt sikkert give et godt fingerpeg om formen.

Link to comment
Share on other sites

er der andre mon andre der skal løbe med i givet fald?! :innocent:

Det ved man aldrig :4whistling:

skildpadde-manden

Godt han ikke læser med her, han ville blive svært fornærmet over det nick :laugh:

Btw, et event med Chris i Sats (aka Rats :innocent: )??? Hmmmmmm, hvor officielt er det?

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Ihh, hvor dejligt med en masse feedback - tak allesammen :bigsmile:

Hey Candy.

Jeg spænede broløbet for et par år siden.

Det er en lidt blandet rute. Der er rimelig langt imellem variationen undervejs. Starter fladt i lang tid, derefter op i lang tid, ned i lang tid og ligud i kort tid.

Vil tro at der er andre løb som er væsentligt sjovere, hvor man får set lidt mere natur etc. Kan godt føles lidt som om man ikke kommer ud af flækken når der er 8 km fladt forløb foran dig :cool:

Jeg ville vælge et andet løb som startløb hvis jeg var dig :smile:

Nånå... ja ja, jer fra the darkside kan åbenbart ikke nøjes med at løbe :tongue:

I see you point - det er vel en del af årsagen til at der skal være "underholdning" undervejs. Men kan kun være enig med dig (lige mht det her)

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Det ved man aldrig :4whistling:

Godt han ikke læser med her, han ville blive svært fornærmet over det nick :laugh:

Btw, et event med Chris i Sats (aka Rats :innocent: )??? Hmmmmmm, hvor officielt er det?

Nå nå... mon ikke det være man kommer til at vide det på et tidspunkt :bigsmile:

Tror du e025.gif ...men man kan da godt ligne lidt en skildpadde, hvis man sidder foroverbøjet på en cykle... og med grøn cykelhjelm

Chris event i SATS tror jeg ikke er heeeeeelt bekræftet... du må ud og lege rotte-detektiv e010.gif

Link to comment
Share on other sites

Det ved man aldrig :4whistling:

Godt han ikke læser med her, han ville blive svært fornærmet over det nick :laugh:

Btw, et event med Chris i Sats (aka Rats :innocent: )??? Hmmmmmm, hvor officielt er det?

Rooolig nu :laugh::tongue:

Det var bare noget, jeg snakkede med en centerbestyrer dernede om - sagde at den slags da nok skulle trække kunder til. Det er slet ikke officielt - holder bare lige et ben indenfor dernede.. :wink:

Det blir' måske officielt, men det handler jo om, at de skal poste nogle penge i det osv :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ihh, hvor dejligt med en masse feedback - tak allesammen :bigsmile:

Nånå... ja ja, jer fra the darkside kan åbenbart ikke nøjes med at løbe :tongue:

I see you point - det er vel en del af årsagen til at der skal være "underholdning" undervejs. Men kan kun være enig med dig (lige mht det her)

Hehe.. hvad er det lige du er uenig med mig i så :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag har været lang. Jeg har jo besluttet mig for at få gang i det der løberi igen, men man "må" jo ikke løbe så meget til at begynde med. Tænkte at jeg dog ville være for træt efter spinning i aften, så jeg begav mig ud på en løb/gå tur i morges lbau6.gif

3*5 min gang, 5 min løb = 30 min (for dem der ikke kunne regne dét ud :tongue: )

Men så kommer man hjem og vil gerne se ens pulsdata, lege lidt med nogle grafer og så'n.. men er nødt til at tage på arbejde, og vente en HEL DAG med det, hvad ligner det :nonono:

Det er dog heldigvis overstået nu, og fandt også ud af at sætte to "træninger" sammen - har nemlig fået stoppet uret undervejs :blush:

De små løbende mænd indikerer, når jeg skifter mellem løb og gang - og så var der også et par lyskryds undervejs, har ikke lige fundet ud af, hvordan de kan klippes ud.

Syntes hastigheden er ret ujævn... :dry: ved ikke om der er nogle indstiller der kan justeres, for det er i hvert fald mest tydeligt at se på pulsen om det er gang eller løb a015.gif

071003lbgang30minau0.jpg

Her til aften stod den så på styrketræning for ryg, bryst og triceps (vil jeg tror det var... var i hvert fald meningen, da jeg prøvede at vælge øvelser undervejs :innocent: )

Seated rows

1*10 @ 33 kg

3*8 @ 33 kg

Armstrækkere

1*15 @ me

1*13 @ me

1*12 @ me

Og så 2*8 tricpes, på le knæ

Dødløft

1*5 @ 35 kg - var for tungt syntes jeg :blush:

2*10 @ 30 kg

Tricpes (liggende på ryg)

3*8 @ 15 kg

Brystpres (maskine)

2*12 @ 30 kg

2*8 @ 27 kg

Og ja... jeg måtte jo lige se, hvordan ens puls ser ud under sådan en omgang :innocent:

071003styrkegt8.jpg

...og så var det tid til spin (to be continued)

Link to comment
Share on other sites

Lars kører jo ikke sine sædvanlige onsdagstimer - og så må kvæget jo finde nye græsgange.

Derfor stod der Spin øvet v/Creol på programmet

Har kørt en time med ham før og må indrømme det ikke lige er mig.

Jeg syntes ikke man rigtigt opnår et flow, fordi de fleste serier ikke er længere end et musiknr og dertil var der så et par gange eller tre (som jeg også sagde bagefter :wink: ), hvor man fik en "kom så 30 sek igen" og så stoppede musikken efter 15 sek... meget flad fornemmelse :dry:

Også til sidst, hvor vi ellers var færdig, han begyndte at snakke om at vi skulle være hurtigt ude... (og jeg havde stoppet mit pulsur) "Skulle vi lige tage et interval til"... kunne jeg godt nok ikke lige hive mig op til.

Benene var ikke helt på toppen - det der løberi kan altså godt mærkes i ens lægge, men det var nu ikke så slemt, da vi kom igen

Gns.puls: 163 ~ 80%

Maxpuls: 178 ~ 90%

071003spinningvetil2.jpg

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

I morges var Tanjas sidste time inden hendes tur går til Hawaii og VM i triathlon/ironman, så måtte jo inden og køre med på hendes time – og få snakket lidt bagefter :bigsmile: ...jaja, snakkede da også "lidt" med Arne bagefter :tongue:

Spinning øvet, Royal

Opvarmning

1.serie – 12 min

2 min siddende – 60 sek stående

2:10 siddende – 50 sek stående

2:20 siddende – 40 sek stående

2:30 siddende – 30 sek stående

Det var vist mellemtakt all the way

2.serie…

3.serie – 12 min (eller var det her den anden?!)

3 min stående enkelt

3 min siddende enkelt

3*1 min siddende, 1 min stående mellemtakt, med ekstra belastning for hver runde

4.serie - 4 min

Stående enkelttakt - gradvisøgning af kadancen (og også lidt belastningen)

Argh, hjælp Arne – kan jo ikke huske halvdelen :nonono:

Nå men ganske fornuftig power i benene - og god time, godt flow og en masse mennesker der gav den gas :superman:

Pulsdata

Gns.puls: 81%

Maxpuls: 94%

…pulsgraf kommer senere

Edit: Og den kom så her

post-13362-1191527302_thumb.jpg

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Argh, hjælp Arne – kan jo ikke huske halvdelen :nonono:

Jeg kiggede lige herind fordi jeg skulle have "hjælp" til at huske programmet... Det jeg kan huske er at næstsidste serie var:

3 min stående enkelt

3 min sidende enkelt

6 x 1 min enkelttakt - skiftevis sitående og siddende - ekstra modstand hver gan vi rejste os

4 min stående enkelttakt i øget tempo

Tak for denne morgen - din tilstedeværelse på cyklen ved siden af hvor du gav den gas, samt Tanjas coaching betød til sammen at min plan om en rolig time forsvandt som dug for solen - men hvad - det var jo fedt :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kiggede lige herind fordi jeg skulle have "hjælp" til at huske programmet... Det jeg kan huske er at næstsidste serie var:

3 min stående enkelt

3 min sidende enkelt

6 x 1 min enkelttakt - skiftevis sitående og siddende - ekstra modstand hver gan vi rejste os

4 min stående enkelttakt i øget tempo

Tak for denne morgen - din tilstedeværelse på cyklen ved siden af hvor du gav den gas, samt Tanjas coaching betød til sammen at min plan om en rolig time forsvandt som dug for solen - men hvad - det var jo fedt :w00t:

Hehe - sikke noget, at vores hukommelse af så hullede. Men det du nævnte var jo også det jeg kunne huske (havde så lige fået skrevet 6*2 min, i stedet for 1 min :innocent: )

Syntes jeg har hørt det før - også selvom jeg ikke har været tilstedet, men tak i hvert fald :wink:

Btw i det sidste vi stod op - har du nogle idé om kadencen der?! For syntes ikke det var noget problem at holde kadencen der (og sådan har jeg det som oftes på Tanjas timer), men kan derimod havde problemer andre gange, hvor jeg skal kører mellemtakt. Så tænkte om den mon bare var et spørgsmål om kadencen - eller om det bare var det magiske atmosfære i Royal :w00t::superman:

Link to comment
Share on other sites

Hehe - sikke noget, at vores hukommelse af så hullede. Men det du nævnte var jo også det jeg kunne huske (havde så lige fået skrevet 6*2 min, i stedet for 1 min :innocent: )

Syntes jeg har hørt det før - også selvom jeg ikke har været tilstedet, men tak i hvert fald :wink:

Btw i det sidste vi stod op - har du nogle idé om kadencen der?! For syntes ikke det var noget problem at holde kadencen der (og sådan har jeg det som oftes på Tanjas timer), men kan derimod havde problemer andre gange, hvor jeg skal kører mellemtakt. Så tænkte om den mon bare var et spørgsmål om kadencen - eller om det bare var det magiske atmosfære i Royal :w00t::superman:

Ja den serie er en "Tanja Classic".. Kadancen i det sidste var ikke meget over 84... måske 86 - hvor man ofte kommer ud for 90-100 i stående mellemtakt. T kan jo bedst lide at køre tungt - så hun presser sjældent tempoet op i det høje leje...

Link to comment
Share on other sites

Ja den serie er en "Tanja Classic".. Kadancen i det sidste var ikke meget over 84... måske 86 - hvor man ofte kommer ud for 90-100 i stående mellemtakt. T kan jo bedst lide at køre tungt - så hun presser sjældent tempoet op i det høje leje...

Cool - syntes det giver et 10 gange (mindst) bedre flow end, når man skal hjule rundt.

Hvis jeg nu en dag skulle være instruktør, ville jeg bestemt også foretrække det :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share