CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Hjertestop ????????????? :laugh::laugh::laugh::w00t:

Ja - men forhåbentlig i en senere alder end ellers: :tongue:

Undersøgelsen er baseret på data fra små 15.000 personer, der er blevet fulgt siden 1976. Siden da er over halvdelen døde. De, der havde den laveste puls, nåede – alt andet lige – også den højeste alder. 10 færre slag i minuttet giver et helt år mere i den anden ende, lyder det overordnede resultat af den meget omfattende befolkningsundersøgelse.

“Den fjerdedel som havde den laveste hvilepuls, levede flere år længere end den fjerdedel, der havde den højeste. For mændene var den forlængede levetid fem år, mens den for kvinderne var tre år”, siger Gorm Jensen, hjerte- og lungemedicinsk afdeling på Hvidovre Hospital.

Andet nyt fra aldringsfronten er, at personer, der gennem størstedelen af deres liv dyrker konditionskrævende motion, kan udskyde den biologiske aldring med helt op til 12 år. Forskere har i en netop offentliggjort artikel i British Journal of Sports Medicine givet den forklaring, at motion som løb, svømning og cykling forbedre kroppens evne til at optage ilt og derefter omsætte det til energi. Denne evne falder, når alderen stiger, og hvis man lever et stillesiddende liv, har man som blot 60-årig halveret sin iltoptagelse i forhold til en 20-årig.

http://www.helse.dk/Default.aspx?ID=157&am...amp;NewsID=6857

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Damn - 35.. det er da godt nok vildt! :superman:

10 færre slag i minuttet giver et helt år mere i den anden ende, lyder det overordnede resultat af den meget omfattende befolkningsundersøgelse.

Så lever du, alt andet lige, et år længere end undertegnede - kan kun præstere en hvilepuls på 45 :laugh:

Synes at kunne huske en historie om Michael Indurain, der var på hospitalet for noget mindre alvorligt, hvor lægerne blev noget bekymrede pga hans lave puls.. men han havde så også en hvilepuls på 28 :smile:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning i FitDK

Det er ikke altid så meget tid til teknik til Crossfit, og så har jeg det nok lidt, som da jeg først startede med styrketræning, at jeg ikke er helt tryg (genert) ved at skulle stå og kejte rundt dernede.

Så formålet med dagens træning var at prøve, at løfte lidt tungere i dødløft og squat.

Dødløft

8 @ 31 kg - fino berdino

5 @ 41 kg, også fino berdino

5 @ 51 kg, blev det tungt

5 @ 61 kg, ok - blev det tungt. PR

5 @ 61 kg, man skal jo heller ikke ende ud i skader, men kunne nok løfte lidt mere.

Lat.pulldown

5 @ 50 kg

4 @ 50 kg

5 @ 45 kg

7 @ 45 kg

7 @ 45 kg

Har fået ondt i min højre arm/triceps, noget jeg de seneste par år har døjet med et par gange om året. Årsag uvist. I hvert fald generede det her og kunne ikke køre med de 50. Det er dog mere end jeg kørte med i foråret :bigsmile:

Squat

6 @ 31 kg

5 @ 31 kg

5 @ 41 kg

5 @ 46 kg

5 @ 46 kg

Syntes allerede i 2.sæt at jeg var lidt usikker på om jeg kunne komme ordentlig i bund med de 31 kg. Men altså, det bør jo være muligt. Kan godt være de (efterfølgende også) ikke ville være officielt godkendte, men godkendte i min bog.

Pushups

3*8 på tæerne :bigsmile:

Det var med noget hiv og slæb og armen generede også

Shoulderpress

8 @ 10 kg

8 @ 10 kg

7 @ 10 kg

Rows

3*8 @ 20 kg - total ynglingsøvelse :wub:

3 sæt af biceps curls+triceps ext.

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Lørdag stod den igen på spinning i Valby. Det er så dejligt, der er en elite time kl.9.30, en øvet kl.10.30 og en basis kl.11.30.

Jeg plejer at være doven først være der kl.10.30 :blush: således også denne lørdag morgen.

Til gengæld syntes jeg det går bedre og bedre med at køre dobbelttimerne - altså at jeg i længere tid kan holde pulsen nogenlunde oppe, hvorimod jeg tidligere f.eks. lå på 82% i første time og så 72-75% i anden timen.

Denne lørdag var gennemsnitspulsen hhv. 84% og 80%. Så dejligt at mærke lidt fremskridt. Næste skridt er jo så at køre to "fulde" timer for basis timen kørte vi kun 35 min. Har også kørt, næsten-dob.spin onsdag morgen, men det er trods alt kun en øvet+quick spin ialt 75 min.

Søndag var der crossfitteri på programmet.

Opvarmning var relativt mild, men det var min lettere tømmermandsplagede krop glad for. Det var godt at start med lidt mobilitets/smidighed

WOD'en stod på:

- 400 m løb

- 50 airsquats

- 200 sjip

- 50 Box Jumps

- 400 m løb

- 50 walking lunges

- 200 sjip

Og det var vist den først WOD jeg har udført Rx'd (Efter foreskriften), loooovely :w00t:

Tiden 11:46

Så var der åbent gym:

Håndstand ad væg + øvelse i hovedstand frit (hvilket jeg ikke er særlig god til)

Dødløft

5 @ 40

5 @ 40

5 @ 50

5 @ 50

5 @ 60

5 @ 60

Squat

5 @ 30

5 @ 40

5 @ 40

5 @ 45

5 @ 45

5 @ 40

Kommer ikke langt nok ned med de 45 kg, så gik tilbage til 40

Push-ups

3*10 @ tæerne

Ball push-ups

3*10 @ knæene

Sjip

Til sidst en del sjip. Kan ikke bryde koden til DU'er, men fik gang i "løb på stedet" altså lige som høje knæløftninger med god fart på.

EOW

Link to comment
Share on other sites

Sidste uge kan godt puttes i glemme bogen, jeg kæmpede med humøret, træthed og demotivation - øv!

Lørdag fik vi dog holdt en fin house-re-warming, også med deltagelse af nogle MOL'ere - dejligt at se jer! Og snakke, og skåle og og og...

Søndag tog jeg "tidligt" af sted til crossfit (kl.12) og Jesper ville så følge en time senere, når der var Opengym.

Crossfit

Dagens WOD - gik på at presse pressestrukturen

“J.T”

21-15-9 reps på tid af:

- Handstand pushups

- Ring Dips

- Pushups

Var dog nødt til at skalere en del, så det blev til

- Fødderne på plateu, hænderne i gulvet og overkroppen så lodret som muligt - og så gå op og ned derfra.

- Dips, igen fra plateu (hænderne), benene strakte og så røven helt ned til gulvet

- Pushups på knæene

Det var en meget speciel oplevelse, når man har lavet "handstand" pushups og dips, har man bare ingen kræver tilbage i skuldrene, de føltes som gele til at starte med. Så kom der lidt gang i musklerne, men lige pludselig mistede jeg bare styrken igen, og det var ikke muligt at "presse en ekstra rep" ud.

Til open gym kørte jeg:

Sjipning

Fungerede ikke super godt - så det droppede jeg hurtigt :innocent:

Squat

5 @ 20 kg - opvarmning/fokus på teknik

5 @ 20 kg

5 @ 30 kg - Jesper påpegede at jeg nok mangler noget smidighed

5 @ 15 kg - det hjalp så ikke specielt på teknikken, hmmm. Må nok joine ham til lidt yoga-agtigt udstræk :hippy:

5 @ 40 kg

5 @ 40 kg

Syntes trods alt, at de sidste sæt kørte ok, og var lettere end tidligere workouts med 40 kg.

Ab roll

2 * 5 @ knæene

10 @ knæene, det gik jo egentlig meget godt

Karen - 150 wallballs på tid

Manglede egentlig et sæt til, men så Jesper var gået i gang med "Karen" (150 wallballs) og selv talte, så sprang til som tæller og hepper :cheer:

150 wallballs (man gå helt ned i knæ, står op og kaster så bolden (5 kg for kvinder, 10 kg for mænd) op over et 3 m mærke) ville jo ikke være umuligt at udføre rx'd - som en del af de andre "piger" desværre er. Havde dog aldrig prøvet at lavet dem før, så startede med at øve lidt teknik.

Og så igang, kørte 25 i første "set" og så en lang stribe på 10-13, til sidst blev sættene kun omkring 7-8. Jespers tid var 8:16 og da der var gået 7:30 manglede jeg vist 15 reps... argh :crazy: Skruen i bund - og jeg sluttede på 8:07 og en maxpuls på 94% a030.gif

Min gns.puls på de godt 8 min var forøvrigt 88%!

Efter en god pause (og et lækkert stykke non-zone kage lex.gif) tog jeg det sidst sæt ab roll - 10 stk

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Kæmpede også lidt med at komme af sted i dag - men med et lille (ok stort) kærligt spark gik det. Og tak for det, for det blev en super spinning time.

Der blev kørt en masse tungt. Og trods doms'et ben (sikkert kombien af squat og wallballs) kunne jeg træde rætti godt igennem :devil::w00t: Droppede lidt pauser, hvilket førte til en lille krise efter godt 20 min, men der havde min puls også ligget over 85%, et godt stykke tid allerede.

Hele timen blev dog også kørt med et snit på 85% - og en masse sved på gulvet.

Slæbte mig hjem, og sad og stenede mens Jesper lavede ovnbagt laks, aspages og tomat-tilbehør. Loveli - både maden og servicen :wub: Katten var også glad, mest for førstnævnte :tongue:

ICONATOR_7b13d154d882f2189de35dd4b9fef4cd.png

Link to comment
Share on other sites

Morgenspinning, var planlagt men turde dog ikke skrive til Arne pga tidligere svigt. Men men - det er åbenbart en god strategi for op og afsted det kom jeg.

Og der er sku gang i benene, når jeg endelig kommer afsted - eller også er det fordi benene er lidt mere friske, når jeg så kommer afsted. :wink:

Anyways, fik knoklet godt derud af og havde en feeed time :hippy:

Især hovedserien i første time:

4 runder á (Punkt 2-6)

1½ min siddende rul

1 min stående gas

½ min siddende, hold den

1 min stående gas igen (som jeg kørte med lidt mere belastning på end det 1 min stående)

Der skulle så gerne være to pulstoppe i hver runde. De er vist lidt svære at se, men der er da en lille udjævning og toppene bliver højere og højere :devil:

Anden time blev der heller ikke sparet så meget

Resultat -> Gns.puls 87% i begge timer (eksl.opvarmning) hvilket er PR!

Og selv om jeg selv træner crossfit, vil jeg nu gerne udfordre "Your workout is our warm-up" - den holder vist ikke altid :cool:

post-13362-1223498150_thumb.jpg

post-13362-1223498160_thumb.jpg

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Og selv om jeg selv træner crossfit, vil jeg nu gerne udfordrer "Your workout is our warm-up" - den holder vist ikke altid :cool:

Fortæl mig lige hvor mange pullups og burpess du lavede i løbet af træningen, så. :tongue:

Og nej, selvfølgelig varmer vi ikke op med spinning når vi har burpees og sjippetov. :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Dejligt at have dig på cyklen ved siden af!!! Så er der garanti for en masse grim vejrtrækning - og det er altså skønt når folk omkring en giver den gas!!!

Gazellen til løveflokken: "Jeg skal lige varme op først..." (

giver nu dig ret - men sjov historie - en af Kims...)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ja, man får da virkelig også lyst til at vende tilbage, men den store tiltro der er til en :crybaby:

:tongue:

Men ja, må indrømme træningsmotivationen har været meget svingende. Skyldes nok tildels, at jeg nu er ved at være oppe på fuldtid på arbejdet (var jo sygemeldt i marts-juni) og det har vist taget noget energi fra træningen. :dry: I hverdagen syntes jeg stadig det kan være svært - men i weekenden og her i julen, er det ikke noget problem at komme afsted. :cheer:

Pga. den manglende motivation har jo også valgt at droppe alt der kunne ligne styrketræning og holde mig til ynglingssporten: Spinning n055.gif :inlove:

Nu er der så også en ekstra motivationsfaktor; Jesper og jeg har nemlig næsten bestilet (~forhåndsreserveret) en tur til La France i ugen, hvor også Tour de France slutter.

Vi skal bo i nærheden af Mont Ventoux (aka Arnes bjerg), der er 5 dage med cykelture og den sidste dag skal vi køre op ad MV - TdF rytterne tager det senere samme dag. Og så er planen at tage til Paris og se afslutningen der - og være turister (dvs. uden cykler) nogle dage.

Og til sådan en tur, skal man jo gerne være i god form (og tabe nogle kg :blush:) er ikke så glad for badevægten for tiden, så det ville jeg gerne gøre noget ved. Men ved det bliver noget af en kamp - især mod min søde tand :4boxing:

Så tør ikke stille nogle mål op mht. hvad jeg gerne vil tabe, men vil i stedet prøve at fokuserer på, at det er det rigtige der kommer i munden. Ellers har jeg nemlig sådan en smart tanke der siger "der sker jo nok ikke noget ved at jeg liiiige spiser det her" - men det gør der sørme. Og hvis man så har stillet nogle mål op der ikke holder, "så kan det jo også være lige meget", "det virker jo alligevel ikke". Og sådan nogle tanker skulle jeg jo gerne prøve at undgå.

Well det var lidt status herfra: God jul :nissecool: og godt nytår 2.gif

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Jeg har den seneste tid primært kørt timer hos Diana og Annemette på Nørrebro/Valby. De tilhører nok ”spin-spin” skolen, men dog også med en del tung kørsel og nogenlunde udmeldinger. Der er dog også meget dobbelttakt og serierne er korte (ca. 5 min).

Søndag

Så besluttede mig søndag for, at gå lidt tilbage til vandte græsgange. Eller det var det ikke helt, for når man ikke gider at tage til Nygårdsvej :blush: (som ligger længst væk både fra arbejde og hjemmefra ), så var udvalg af kendte instruktører lig nul.

Det blev derfor til Adelgade med Benedicte på podiet.

Jeg kom til at sidde så stort set ikke kunne se hende. Og det var vist ok, for det jeg kunne se, syntes jeg ikke hun havde så meget god karma-attitude. Timens opbygning og kommentarer undervejs, var dog ganske gode, så et plus på den konto.

Gns.puls: 81%

Maxpuls: 93%

post-13362-1230675436_thumb.jpg

Mandag

Igen blev det til træning i Adelgade. Og sørme om jeg ikke stødte ind i Marianne. :bigsmile: Var lige ved at tro, at hun også var frisk på spinning, selvom vi først havde aftalt at spinne tirsdag. Det viste sig dog, at hun ”bare” skulle styrketræne. a060.gif

Jeg besluttede at køre restitution/udholdenhed og have en maxpuls på 85%. Det lykkedes stort set, var blot over i 30 sek. :4thumbup: Og ret flot graf (hvis jeg selv skal sige det :cool: )

Havde overvejet en dobbelttime - men tiden går godt nok noget langsommere, når man ikke er oppe i det røde felt. Og det blev for kedeligt til at jeg gad en time til. :innocent:

Gns.puls: 78%

Maxpuls: 86%

post-13362-1230675447_thumb.jpg

Tirsdag

Havde aftalt fællestræning med Marianne, først spinning og dernæst styrketræning.

Spinning var med Lasse på podiet. En rimelig rolig time, men den højeste direkte udmelding på 8. I det sidste interval burde, man dog nok også lige komme op at ringe.

Gns.puls: 82%

Maxpuls: 93%

post-13362-1230675458_thumb.jpg

Derefter styrketræning. Det er laaaang tid siden jeg har været i gang med det. a055.gif Og har besluttet kun at starte ud med øvelser for overkroppen, så det ikke påvirker spinningen.

Lavede følgende øvelser (alle 3*8-10)

Lat. pulldown @ 35 kg

Cable rows @ 25 kg

Cable triceps extension @ 15 kg

Biceps curls @ 2*7 kg

Shoulder press @ 2*8 kg

Db bench press @ 2*8 kg

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Ja, rart med aktivitet i loggen :bigsmile:

Det lyder da helt suverænt med en tur til Frankrigs bjerge - har selv været i de franske alper på ferie de sidste to år for bl.a. at se Tour de France og det er et helt fantastisk område. Mht. det med at køre op af Ventoux samme dag som de prof, så plejer der at være helt vildt mange amatør-ryttere, der gør det samme på de større bjerge og en rigtig god stemning med franskmænd, der råber "Courage!" efter de ryttere, der er ved at gå lidt død i den :smile:

Vi gik op af et af de større bjerge sidste år til en etape og overhalede en af rytterne til fods uden problemer, hvorefter han råbte "No! No! Please - walk more slowly!" efter os :laugh:

Daffer også selv til Pyrenæerne til sommer for at se Armstrong vinde Touren igen :smile:

Edit: Hov - og godt nytår! :4drunk:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share