CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

De seriøs træningsplaner jeg skrev i Mariannes log, blev det ikke helt til. Tilgengæld har jeg fået købt mig en ny hverdagsbike (MBK med indvendige gear - ikke så fancy :wink: ) og været social med veninde + mor + MOL tøser og det er jo heller ikke at fornægte :bigsmile:

Fik dog sneget en morgentræning ind Fredag, hvor det var svært at finde en cykle da jeg kom et par minutter i timestart :blink: Ny må nogle af de mennesker altså godt snart tage og forsvinde.

Pulsuret drillede og min minimum puls var 44 slag, det passer nooook ikke helt, så et gns.snittet kan man vist heller ikke regne med.

Max puls 93%

Søndag stod den på dobbelt time: basis+ øvet v/Benjamin.

Det var godt nok hårdt at komme i gang, føltes som om jeg havde holdt flere ugers pause og blev ret presset på vejrtrækningen. Efter godt et kvarter blev det dog noget bedre.

Musikken var ret 90'er inspireret, mixet op og med dæmpet belysning = Me like!! :wub:

Spin basis

Gns.snit: 80%

Maxpuls: 92%

Spin øvet

Gns.snit: 83%

Maxpuls: 91%

Link to comment
Share on other sites

Tak for lax & nogle særdeles gode bønner :cool: UHM!

Jeg har Nordkraft bog + film, hvis du vil låne?

Det var så lidt - og selv tak for lækker KAAAAGE! :4mewantfood:

Kunne godt tænkes jeg vil låne filmen, men tjekker lige med min (bedre) halvdel om vi har den allerede.

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Er det ikke snart på tide at du bevæger dig ud på landevejen? :wink:

Jeg ved ikke om du opdaget det - men der ligger altså sne!!!

Jeg venter pænt på det bliver lidt varmere, men motivationen til det er der da bestemt. Har tænkt mig at joine ABC/Seje sild når de starter i april... (eller når det er blevet varmt nok :innocent: )

Link to comment
Share on other sites

Hehe, fik mig lige kortvarigt til at tænke på forberedelserne til sidste års Giro D'Italia hvor der blev kørt enkeltstart op af et eller andet bjerg. Der var stadig sne på toppen, og derfor kunne man i månederne op til se billederne som disse:

03.JPG

bettiniphoto_0026713_1_full.jpg

bettiniphoto_0026719_1_full.jpg

RICCO_4906.jpg

Men da godt at høre du overvejer at køre med en klub. Det giver altså lidt ekstra i træningen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det er farligt at mødes med en flok MOL tøser og proklamere, at man har tænkt sig at styrketræne (efter en laaaang pause, hvis man da overhovedet kan tale om pause, så sjældent infrekvent jeg har styrketrænet :innocent: )

Anyways efter

- Dobbelt spin lørdag, som førte til temmelig træt lænd ...tror det bliver noget tilvænning når udendørssæsonen starter.

- Middag og en mistet time (klokketime that is)

- og så en spinning time søndag formiddag

måtte jeg jo kaste mig ud i det.

Der blev lagt blidt ud med lidt db rows, shoulder press og bænkpres (med tiny vægt på :blush: )

Ville så squatte. Startede med udstrækningen "sidde på hug" og kastede mig så bare over stangen som der var +10 kg på :dropjaw:

8 reps og så 8 airsquats

Da jeg så ville tage et sæt mere med stangen - får jeg krampe i låret...!! Hvad sker der lige for det... :sneaky2:

Hopper videre i det improviseret program og laver lidt biceps+ nogle flere airsquats. Lat. pulldown og hamstrings.

Slut prut.

Resultat: Monster doms i dag... hvorfor GØR MAN DET DOG!? Og får man nogle sympati hjemmefra... næ... :nonono:(Den har I så bare at komme med! :wink: )

Tog dog en stille tur på spinning cyklen i dag - og havde heldigvis glemt mit pulsur. Gjorde det nok en del lettere ikke at køre sig i hegnet.

Havde for øvrigt kastede mig ud at prøve en "ny" instruktør; hvor slemt kan det være?! Og desværre blev det endnu en gang genopfriske, at det kan være rimelig slemt. Timen startede med tre!! tyske numre :crazy: Opvarmningen bestod af 3 min siddende og dernæst 7½ min enkelttakt - jævnt kedeligt...

Og i det ene interval var skiftevis stående enkelttakt og siddende "tag belastningen af og giv den fuld power" Godt så...

Næste gang må blive på de vante "græsmarker". Og så er raceren netop blevet gjort forårsklar - og det ser jo ud til at være i rette tid, selvom jeg ikke er meget for at køre, mens det stadig væk er vantekoldt. 7.gif

Link to comment
Share on other sites

Resultat: Monster doms i dag... hvorfor GØR MAN DET DOG!? Og får man nogle sympati hjemmefra... næ... :nonono:(Den har I så bare at komme med! :wink: )

Nåååååååååååh, hvor er det syyynd :tongue::wink:

Godt at høre at raceren er ved at være forårsklar - det kribler også i mig for snart at få brugt min igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er farligt at mødes med en flok MOL tøser og proklamere, at man har tænkt sig at styrketræne (efter en laaaang pause, hvis man da overhovedet kan tale om pause, så sjældent infrekvent jeg har styrketrænet :innocent: )

Anyways efter

- Dobbelt spin lørdag, som førte til temmelig træt lænd ...tror det bliver noget tilvænning når udendørssæsonen starter.

- Middag og en mistet time (klokketime that is)

- og så en spinning time søndag formiddag

måtte jeg jo kaste mig ud i det.

Der blev lagt blidt ud med lidt db rows, shoulder press og bænkpres (med tiny vægt på :blush: )

Ville så squatte. Startede med udstrækningen "sidde på hug" og kastede mig så bare over stangen som der var +10 kg på :dropjaw:

8 reps og så 8 airsquats

Da jeg så ville tage et sæt mere med stangen - får jeg krampe i låret...!! Hvad sker der lige for det... :sneaky2:

Hopper videre i det improviseret program og laver lidt biceps+ nogle flere airsquats. Lat. pulldown og hamstrings.

Slut prut.

Resultat: Monster doms i dag... hvorfor GØR MAN DET DOG!? Og får man nogle sympati hjemmefra... næ... :nonono:(Den har I så bare at komme med! :wink: )

Tog dog en stille tur på spinning cyklen i dag - og havde heldigvis glemt mit pulsur. Gjorde det nok en del lettere ikke at køre sig i hegnet.

Havde for øvrigt kastede mig ud at prøve en "ny" instruktør; hvor slemt kan det være?! Og desværre blev det endnu en gang genopfriske, at det kan være rimelig slemt. Timen startede med tre!! tyske numre :crazy: Opvarmningen bestod af 3 min siddende og dernæst 7½ min enkelttakt - jævnt kedeligt...

Og i det ene interval var skiftevis stående enkelttakt og siddende "tag belastningen af og giv den fuld power" Godt så...

Næste gang må blive på de vante "græsmarker". Og så er raceren netop blevet gjort forårsklar - og det ser jo ud til at være i rette tid, selvom jeg ikke er meget for at køre, mens det stadig væk er vantekoldt. 7.gif

Hej C.

Du kan tro, det er godt du kom afsted - vi holder skam øje :tongue:

Du skal ikke lade dig slå ud af en smule ømhed - det er tegn på, at du ikke har luffet den - men rent faktisk har aktiveret noget :wink:

Bare hold det ved lige, og tag snart afsted igen - det giver power i benene!

Bare fortsæt, så får ham derhjemme snart baghul :devil:

Tak for endnu en gang med kanondejligt selskab og lækkerier til mavsen :4mewantfood:

Knus og kærlige "spark"

Tina

Link to comment
Share on other sites

Cool du kom I gang. Du har min fulde sympati ang. DOMS of DOOM - jeg ved lige hvordan du har det :smile:

Var der ikke noget med en anden, der også proklamerede noget styrketræning efter lang tids pause? Kom hun i gang? Fik hun det gjort? Vi afventer i spænding.... :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det gode vejr er godt nok motiverende at komme ud i c014.gif

Har fået gang i både cyklingen - og løb :crazy: Hvad DHL dog ikke gør for ens ben - er det ikke meningen, at de skal transporterer ting for en?! :raisebrow:

Men skal jo i hvert fald huske at starte langsomt op, foreløbigt er det blevet til 2*3 km med ca 5:30 i hastighed. Efter første gang havde jeg ondt i benene ca. 3 dage - anden gang meget mindre.

Og så har cykling været ude at trille. Syntes faktisk at benene føltes ok, men får godt nok noget hurtigt ondt i ryggen/lænden. Gode råd søges?!

Min foreløbige taktik er at få holdt et par pauser og så ellers bare kører det væk (=en masse timer i sadlen).

I går fik Marianne og jeg kørt vores første tur. Marianne var vist lidt mere presset end jeg, men vi tog dog begge føringer (Marianne skal lærer, at de ikke behøves at være så lange, jeg fik jo helt dårlig samvittighed over at hun knoklede så meget). Og så er det jo dejligt, når man er halvvejs og ved at være lidt træt, at man så bliver mødt af en sk*de MODvind :nonono:

Men når det er sagt, så var der jo DAJLIG sol og man frøs slet ikke, som på et par tidligere ture jeg har haft. Og så fik jeg mine første streger - dog midt på underarmen fordi jeg havde en langærmet på :nonono:

I dag, søndag, kunne jeg jo ikke rigtigt finde ud om FitnessDk kørte noget landevejstræning, så jeg endte med bare at køre selv. Det havde jeg nu heller intet i mod, dejligt bare at "passe sig selv", lade tankerne flyde og give den gas når dét passer. Jeg besluttede mig for en lang tur, så ryggen hurtigere kan vende sig til at sidde på cyklen. - Eller en lang tur er måske så meget sagt, med 72 km blev det til. Og hjemmefra og indtil Klampenborg (=by kørsel derefter) blev mit snit på 29,4 km/t. Ganske hæderligt syntes jeg egentlig - selvom jeg tit undervejs syntes der mangler lidt BIKE-speed!

Turen gik ud af Hillerødmotorvejen, over Farum og Allerød/Birkerød mv. Derefter mod nordøst over Kirkelte og Hørsholm mod Strandvejen. Marianne havde godt nævnt i går, at der var en del koldere ved vandet, men blev nu alligevel lidt overrasket over hvor tydelig forskellen var.

Det var meget meget ondt tilsidst at køre ind ad Strandvejen og se folk stå med is :icecream: over det hele... hvad bilder de sig ind, når man kommer der og er sulten :nono:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg selv skal sige det - og det skal man jo når det er ens egen log - så går det rætti godt med træningen

Tirsdag fik jeg gået løbet 4,5 km. Jeg har to gange tidligere løbet 3 km, så ville skrue lidt om og (løb 1 km, gik ½ km) * 3. Jeg løb desværre ikke så meget hurtigere end jeg gjorde på de 3 km i streg, men det føltes godt og u-presset.

Km hastighed 5:45.

Onsdag var det tid til den første tur med Tøserunden tøserne. Vi er ca. 12 tøser, der er tilmeldt tøserunden, jeg kender sådan set kun Marianne og CWR, men CWR kender en masse af de andre og det er lidt på "jeg kender også nogle der cykler, som nok gerne vil køre med", at gruppen er blevet etableret.

I går var vi så 9 der dukkede op - rigtig fedt at køre så mange piger sammen. :superman: Vi fik nogle sjove blikke et par gange, f.eks. når vi skulle overhale, en ringer og folk så har en "ihh, nu kommer der sådan nogle irreterrende cykelryttere"-indstilling. Men da de så ser nogle super seje tøser suse forbi, smilede de. (Det var i hvert fald sådan det foregik i mit hoved :tongue: )

Vi startede med at trille ud af Hillerødmotorvejen, drejede fra ved Kollekollevej. Vi drejede igen ned ad Ballerupvej/Hold-anvej, hvor vi begyndte at køre med rulleskifte - vi lå to og to og roterede så en plads mod urets retning, når der blev råbt skift. Det fungerede ganske glimragende. c063.gif

Jeg kunne dog godt mærke, både på mig selv og andre, at vi skal blive lidt bedre til tegngivning, når der kommer huller, dæksler mv. Jeg nåede flere gange at se det, men nåede ikke at få peget b030.gif Det skal liiiige en tur op i hjernen og vende, og det tog lidt for langt tid. :blush: Men kan mærke det kommer, det skal bare indarbejdes igen.

Der kom langsomt mere fart på og i perioder lå vi på 32-35 km/t - snittet endte dog på 28,5 km/t over 72 km og et pulssnit på 61%.

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Kom sørme også ud i dag. Var relativt tidligt hjemme fra arbejde, men blev dog ikke helt udnyttet til en tidlig tur, så skulle jeg lige have noget at spise :4mewantfood: , så ville jeg lige hvile mig lidt b010.gif, 20 min blev til 40 min, og så kom min irriterrende kæreste ind og fik mig til at grine :mad: , selvom jeg kæmpede meget imod, for skulle jo sove videre. Eller det skulle jeg jo ikke, men det ville jeg gerne på daværende tidspunkt - men var vist lidt modstridende med cykelplanerne. Så tak til min irriterrende kæreste a085.gif

Havde planlagt en tur op til Tyren. Men havde ikke helt tålmodighed til at køre der op stille og roligt og så give den gas. Var også lidt nervøs for bakkerne/stigningerne, dem har jeg endnu ikke kørt så meget på.

Efter megen snakken frem og tilbage med mig selv, blev det til:

Relativt hurtigt udlæg = 31,5 km/t, snit puls 70% (ok, der var lidt medvind :blush: )

Semi-gas rundt på Tyren = 21:30 ~ 32,5 km/t, snit puls 80%.

Holdt en lille pause og besluttede så at korte lidt af hjemturen, havde oprindeligt planlagt ruten til 70 km - men den "onde stemme" sagde, at jeg jo også kørte 70 km i går og lørdag og søndag, sååååå kunne jeg jo godt cutte lidt af.

Hjemturen var ikke noget at skrive hjem om - så udlægget havde nok været lidt for hårdt. Eller var det bare pga. km'erne i går...?! Turens totale snit blev 29,5 km/t :blush: over 59 km.

Link to comment
Share on other sites

En god start på dagen:

3,9 km løb først til Solbjerg Plads og dernæst rundt i Frb.have (hvad laver mange mennesker tidligt oppe?! :crazy: ). Derudover opvarmning ca. 500 m gang, og nedkøling ca.800 m gang.

De 3,9 km blev løbet uden pauser (eller nogle særlige smerter) og

Gns. hastighed: 5:24

Gns. puls: 80% (hmmm, lidt højt :dry: )

Så lidt morgenmad indenbords og dernæst:

---------------------------------------------------------------

Front squat 4*8-10 @ 16 kg kettelbell

supersættet med

En-benet dødløft: 3*8/8 @ 16 kg kb

Jesper mente så jeg skulle prøve at lave nogle windmills, men bare at holde kb'en i strakt arm over hovedet var en udfordring (især med venstre arm), så det blev derved.

3*10/10 rows

supersættet med

3*5 ab rolls på knæene

Afsluttet med en gang støvsugning a070.gif

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Træningen kører stadig nogenlunde, omend ikke helt i samme mængder som sidste år.

Det bliver ca. til 2 gange cykling, 1 gange løb + styrketræning om ugen. Men jeg kan dog mærke at det går fremad med cyklingen, jeg bliver knap så træt i lænden.

I denne uge har der var to ture jeg syntes jeg ville logge.

Om 2 uger står den jo på tøserunden og vi havde aftalt at vi ville testkører ruten Kr.himmelfartsdag (torsdag). Mere om den i næste indlæg. Men det blev en temmelig lang (tidsmæssigt) tur, en kom forsent, så skulle vi af med noget "oppakning" i Køge, der var et par de-tours og der blev ikke kørt heeelt så hurtigt, som jeg kunne havde ønsket mig.

I dag, søndag stod den på træningen med FitnessDKs udendørscyklingen. Det var meldt ud at der ville blive kørt i to hold i dag og jeg var meget i tvivl om hvilket et af holdene jeg skulle kører med. På den ene side ville jeg nok ikke have så meget tålmodighed, hvis vi hele tiden skulle vente og samle op og jeg ville egentlig gerne give den lidt gas. Men var dog også i tvivl om det hurtige hold var for hurtigt.

Det blev ikke bedre af, at Marianne ville kører med de langsomme - og ville jo være hyggeligst/rarest at kører sammen :blush: .

Meeeen... nu skal træning jo ikke være hyggeligt og rart, så da vi gjorde holdt lidt nord for Farum for at deles valgte jeg det hurtige hold :superman: Vi var i alt 8 inkl. en træner.

Vi startede ret hurtigt ud med det første rulleskiftinterval på knap 2 km, det blev kørt med et snit på 35,8 km/t. Der var et par der ikke havde kørt rulleskift før, men det gik rimeligt smertefrit med kun få huller indimellem og lidt uro ved nogle sving.

Ved det andet rulleskift blev vi delt op, jeg ikke overraskende i den langsomme halvdel. Det var væsentlig hårde da vi nu kun var fire og man lå langt mere i front. Undervejs var der også en der ikke helt kunne hænge så godt ved og han lagde sig ned bagest, så var vi kun tre om at dele vinden :gal:

Intervallet var også længere, jeg har desværre ikke fået det afmærket. Men ud fra pulskurven vil jeg sige det var på 4 km, 38,3 km/t og snitpuls på 87%. Puha, det er langt tid siden jeg har haft det så varmt i hovedet og svedigt ude på raceren.

Dagens trejde rulleskift blev igen kørt efter 45 km (i alt) og samlet. Det var dog nogle der efterhånden var trætte og ikke kunne hænge på i "rullen", det gav noget uro, da det var svært at lurer hvornår man skulle kører frem igen og efter godt 2 km går ham, der skal til at ligge i front helt i stå og så blev der bare kørt.

Det blev i alt 2,9 km, 44 km/t :devil: og pulssnit på 86%.

Der blev også kørt pænt til det mellem intervallerne - man kunne dog godt mærke at nogle var lidt stærkere end andre og da jeg endte i front efter andet interval valgte jeg også rimelig hurtigt at slå ud - det var vist, trods alt, lige lovligt optimistisk at ligge der. Men der blev etableret ret organiseret føringer, så helt slap jeg ikke, men tog nok en mindre bid end andre. :blush:

Vi ramte Strandvejen lige syd for Nivå - der var noget vejarbejde på fortorven/cykelstien, så vi måtte køre en og en, men derefter blev så givet frit... eller det konkluderede jeg, jeg hørte der blev sagt noget med "opsamling", og så var der nogle der satte tempo på (ca. 5) og fik hul. Jeg lå bag en, der ikke kørte med, men besluttede dog at prøve at sætte efter og jeg kom også rimelig hurtigt op. På en bakke (Vedbæk/Trørød) bliver jeg så sat og for igen lov til at arbejde for sagen, men kommer op igen. Efter den næste bakke (Skodsborg), må jeg dog melde pas og kører alene til Klampenborg - fååårk jeg var brændt af der. På stykket ind ad Strandvejen er det begyndt at regne rigtigt meget. Jeg havde på forhånd set på vejrudsigten at der skulle komme ml.0,2-0,5mm regn idag... det holdt vist ikke helt og jeg fik genneblødt sko og grus all-over.

Men det var en rigtig fed træning, og dejligt at kunne følge med - og så også uden at være den mest presset :blush::bigsmile: . Og så er det feeeedt med lidt speeeed *wraaaum wrauuum* :bike:

Turen samlet stats fra Gentofte til Café Jorden rundt var på 72 km, 32,6 km/t og en snitpuls på 73%.

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share