CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Jeg tilslutter mig stemningskoret og siger at det er dejligt at der er gang i loggen igen. Et smut op af Grusbunken skulle nok være motivation nok til at komme op på komposithesten og få slugt nogle kilometre i løbet af det første halvår af 2009. Er der nogen mulighed for at i kan have mig med i kufferten? :blush:

Link to comment
Share on other sites

Tak alle i søde mennesker, skal nok prøve at afrapportere lidt oftere :blush:

@Kermit: Tror altså jeg får rigeligt i at slæbe mig selv og en cykel op ad grusbunken - har altså ikke tænke mig at have en kuffert og dig med på slæb :gal:

Gooooodt nytår (eller håber I er kommet godt ind i det) ..hvornår mon træningscenteret åbner så man kan komme afsted :innocent: ...eller måske man bare skulle hoppe over i sofaen og stene og være sød ved fødselaren :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

@Kermit: Tror altså jeg får rigeligt i at slæbe mig selv og en cykel op ad grusbunken - har altså ikke tænke mig at have en kuffert og dig med på slæb :gal:

Ah, pjat.. jeg har da set en gut køre op af Col de la Lombarde sidste år med en stor cykeltrailer spændt efter cyklen :laugh: Han så faktisk overraskende upåvirket ud.. lidt hardcore.

Link to comment
Share on other sites

Så kom året i gang - og lige så træningen.

Fredag d.2. stod på dobbeltspin på Frederiksberg.

Hmm, kan egentlig ikke huske så meget fra timerne. Men var ok kørerne i begge timer selvom jeg endnu ikke er helt vandt til at kører to timer i streg, og det selvom jeg fik kørt mig godt ud i første time. Var ude og hente lidt nyt vand mellem timerne og da jeg så kom tilbage, sad der en ved siden af jeg tidligere har svømmet med - og så kunne jeg jo ikke "bade" mig lige så meget igennem anden time, som jeg nok havde overvejet.

Da jeg var ude at hente vand gik jeg bag Benjamin instruktøren. Han kører en del dobbelttakt, og jeg har prøvet at køre det (siddende), men syntes bare ikke det er muligt for mine ben, at køre så hurtigt rundt. Så spurgte ham, om han ikke gad give lidt teknik. Til det svarende han først, at "bare vent lige pludselig kommer det", sagde at jeg havde kørt ret længe og det var ikke kommet endnu, hvortil han svarede "det er egentlig også bare lidt fis i en hornlygte - det giver ikke rigtigt noget".

Whaaat :blink: den havde jeg sku ikke lige ventet at høre fra en instruktør der bruger det i stor grad (på alle timer)... a015.gif

Spinning elite

Gns.puls: 88%

Maxpuls: 94%

Spinning øvet

Gns.puls: 89%

Maxpuls: 93%

Og så også lige en kommentar til min puls, mener jeg tidligere nævnt det. Men den har i en periode været ret høj når jeg trænede. Jeg antog at det måske, var fordi jeg ikke fik trænet så ofte og dermed var mere restitueret og kunne presse mig selv mere. Det passede da også med at den var noget lavere, da jeg trænede sidste søndag, mandag, tirsdag.

Men pulsen under timerne i fredag og i dag, er igen høje. Jeg fatter det ikke helt.

Selvom mit snit ligger i slut 80'erne vil jeg sige, at det altså ikke føltes så hårdt. Det er bare som om pulsen kommer meget hurtigt op, og så ligger den og roder rundt omkring de 90.

Så ville man måske mene det var tegn på overtræning, men i denne og sidste uge har jeg trænet 5 timer/uge og ellers har jeg de tre foregående uger kun trænet 5 timer i alt. Så det mener jeg ikke man kan sige, der kan være tale om.

En anden mulighed kunne være at min maxpuls har flyttet sig - og jeg kommer da oftere op i nærheden af mit maks, men har kun ca. tre gange inden for det seneste halve år været oppe på 99-100%.

Og det burde jo heller ikke være muligt...

Så det er stadig lidt et mysterium - men Gregers oprettede vist en tråde vedr. om en maxpuls kan flytte sig, den skal jeg vist lige have kigget i.

Dobbeltspin søndag d.4

I løbet af i går aftes blev min stemme temmelig rusten og hostede p017.gif også en del i løbet af natten. Jeg var dog motiveret til at træne a065.gif , så tog at sted med en intention om at køre udholdenhedspræget og ikke komme op i det røde felt. Det holdt meget godt til at starte med, men så kom der hårdere ting på programmet - og fik lidt mere styr på min vejrtrækning (så det ikke gjorde ondt, selvom jeg skulle trække vejret hurtigere (eller tungere eller mere eller hvad det nu bør hedde... c020.gif )

Og så gik det lidt galt ...eller faktisk ret meget. :innocent: Det var ikke så slemt den første time og kvarter. Men så var kræfterne/energien ved at være godt brugt. Kørte lidt mere passivt i nogle intervaller - og kæmpede mig gennem de sidste 10 min (troede jeg), det blev et kvarter.

Var vist gået sukkerkold og var lidt halvsvimmel :gal:, så smuttede ud efter en bar h025.gif under udstrækningen og kæmpede mig derefter igennem et bad og hjem på cykel

Spinning elite

Gns.puls: 88%

Maxpuls: 97%

post-13362-1231080793_thumb.jpg

Spinning øvet

Gns.puls: 90%

Maxpuls: 97%

post-13362-1231080799_thumb.jpg

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det går ikke så godt med det her loggeri… kommer meget hurtigt bagud syntes jeg. :blush:

Men det kan der jo rodes bod på :bigsmile:

Tirsdag d.6

Spinning øvet v/Lasse feat. Miss. B

Igen en ret steady time – hovedserien var 30 min og vekslede mellem FYS 7 og 8.

Går noget tid inden jeg gider mig indfinde mig på en af hans timer igen – havde næsten helt glemt hvor meget den mand prædiker og brokker sig, når folk ikke kører efter hans hoved. :mad:

Styrke: Overkrop

Onsdag + torsdag syg n060.gif

Og jeg kan så oplyse at man ikke kan undgå en fyring selvom man er syg… :unhappy:

Men jeg har trods alt 3 måneders opsigelse, så der er lidt tid at løbe på mht. at finde et nyt arbejde. Men det kommer jo nok til at tage lidt tid og energi i nærmeste fremtid.

Jeg er dog optimistisk og har allerede sendt de første ansøgninger afsted.

Lørdag: DJ Tiesto event

Der var åbent hus i FitnessDK og også en del events – og lange ventelister på timerne. :dry: Men fik dog plads på Tanjas dobbelttime i Royal.

Hun havde ”planlagt” en DJ Tiesto event. f025.gif Tanjas planlægning bestod så i, at hun mente at når hun havde aftalt en event med centeret, så stod de for projektor mv. Det gjorde de ikke…

Men på tyve minutter formåede hun (og Kasper) at skaffe DVD afspiller og lagen (fra SAS hotellet) og tre kasser proteinbarer, som præmier. Derudover udloddede hun en af hendes egne DJ Tiesto billetter til koncerten i juni.

Imponerende det er hun… :laugh: :4thumbup:

Billetterne gik til den (efter Tanjas vurdering), der gav sig mest. Hun udpegede mig og en anden, som spidskandidater men billetten gik til min "modstander". a065.gif Efter time fik jeg ros for at have kørt super godt :devil:

Søndag: Spinning øvet

Sov for længe til at nå første time kl.10.15 :blush: men nåede anden time kl.11.15.

Der var mega varmt i lokalet, og min puls var rimelig crazy... Altså; Jo, jeg kørte til og var også ret smadret efter timen – og meget glad for at jeg ikke havde nået den første time. Men det her burde ikke være muligt…

Gns.puls: 95% :blink:

Ny maxpuls: 196 PR :devil:

post-13362-1231795571_thumb.jpg

Derefter Styrke: Overkrop :cool:

Mandag

Spinning basis, med en masse sludrechartoller (mandlige of course) og en spinning debutant, der sad skråt foran mig. Havde godt nok lidt ondt af ham – han så ret lidende ud.

Spinning øvet

Kørte en del mere igennem. Især var der en serie med to omgange (4-5 + 7-8 på grafen) af:

3 min: Mange mange siddende accelerationer, og korte stående pauser

1 min recovery

3 min: Mange mange MANGE siddende accelerationer, og korte stående pauser

Fyffer pyffer det var håååårdt :gal: Men gåååådt :wub:

post-13362-1231795577_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Endnu et comeback :superman: ...hvis man ikke skulle bruge den sidste dag på ens arbejde til at logge, hvornår skulle man så :wink:

Hvis I kæmpede jeg igennem det lange log indlæg for en månedstid siden kunne i læse at jeg lige var blevet fyret. Heldigvis (eller selvfølgelig :tongue: ) fandt jeg hurtigt et andet job - og der starter jeg på mandag. Det ligger i Sydhavnen og dermed også tættere på FitDK'erne i byen, så det bli' bar' daaajligt! :wub: Og resulterer forhåbentlig i lidt mere reglemæssigtræning.

Det er dog blevet til lidt træning på det seneste, men noget af træningen er også blevet "erstattet" af vores nyindkøbte Wii! Dét er altså spas d040.gif i hvert fald så længe man vinder. :blush: Og ens kæreste ikke er syg og dermed hjemme til at kunne smugtræne :mad:

De seneste dage er det blevet til:

Tirsdag: Tennis på Wii'en

Onsdag: Spinning elite v/Benjamin

Der var godt fuldt, så fik en cykel på bageste række. Svinghjulet var dog nået crap, så må sætte mig ved siden af cykelsmileyen manden. Se tidligere log indlæg her

Smiley manden holdt sig i denne time til at kommenterer udluftningen flere gange og snakke med min sidedame – dvs. hen over mig… a045.gif

Efter timen siger han så: ”Kan vi ikke lave en fræk aftale til næste spinning time” – ja, det sagde han altså :crazy:

Mig: ”Neeeej, det tror jeg ikke”

Ham: ”Dit spinning ur går i mit (hvilket han jo også kommenteret i februar sidste år..), så kan du ikke sætte dig et andet sted?”

Jeeez, hvem tror han, at han er… Men ok, jeg har heller ikke den store interesse i at sidde tæt på ham, så jeg svarer pænt ”Det kræver jo at der er en ledig cykel…”

Men kan godt afsløre at jeg vil gøre rimelig meget for at undgå at side ved siden af ham igen. Og hvorfor fanden køber han ikke et nyt pulsur, hvis han har så mange problemer med at andre pulsure går i hans.

Anywas fik givet den god gas uden timen og endte med følgende pulsdata:

Gns.puls: 86%

Maxpuls: 93%

Torsdag: Spinning basis v/Kim G

Meeeeget lang tid siden jeg har spinnet I Kims (og Majs selskab) og Maj så også rimelig overrasket ud, da hun så mig i omklædningsrummet.

Meget strukturet time (men sådan føles det jo, når man i en periode primært har kørt med spin-spin instruktører.)

5 blokke á ca.10 min

1. 4 min opvarmning

10 sek stående – 50 sek siddende

20 sek stående – 40 sek siddende

60 sek stående

2. 3*3 min á:

1 stående, 1 siddende, 1 stående

3* (30 sek stående, 30 sek siddende)

6* (15 sek stående, 15 sek siddende)

Øget intensitet for hver runde

3. ...?

4. ...?

5. 4 gange á:

1 min stående roligt

1½ min siddende med relativt let belastning og høj kadance

… blev dælme hårdt

Gns.puls: 83%

Maxpuls: 94%

I dag skal jeg til spinning med min far! Han er startet til spinning her i det nye år, så spurgte om jeg ikke måtte tage med ham. :bigsmile: Det bliver sjovt - tror nu han nok skal give den gas. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag: Spinning elite v/Benjamin

Der var godt fuldt, så fik en cykel på bageste række. Svinghjulet var dog nået crap, så må sætte mig ved siden af cykelsmileyen manden. Se tidligere log indlæg her

Smiley manden holdt sig i denne time til at kommenterer udluftningen flere gange og snakke med min sidedame – dvs. hen over mig… a045.gif

Efter timen siger han så: "Kan vi ikke lave en fræk aftale til næste spinning time" – ja, det sagde han altså :crazy:

Mig: "Neeeej, det tror jeg ikke"

Ham: "Dit spinning ur går i mit (hvilket han jo også kommenteret i februar sidste år..), så kan du ikke sætte dig et andet sted?"

Jeeez, hvem tror han, at han er… Men ok, jeg har heller ikke den store interesse i at sidde tæt på ham, så jeg svarer pænt "Det kræver jo at der er en ledig cykel…"

Men kan godt afsløre at jeg vil gøre rimelig meget for at undgå at side ved siden af ham igen. Og hvorfor fanden køber han ikke et nyt pulsur, hvis han har så mange problemer med at andre pulsure går i hans.

En gang i mellem kan man blive utrolig træt af folk i salen, næste gang må du jo siger du til han om han ikke skal side et andet sted så dit puls ur ikke går i hans!

I onsdag sidste uge var det er der stønnet helt vildt, mega træls til sidst sad halvdelen af salen og kikket på ham.

Det er nogle der går lidt vildt til værks, faldt lige over dette :laugh:

Børsmæglere amok i spinning lokale

19. september 2007 kl. 15:24

En Wall Street-børsmægler er sigtet for vold, efter at han i vrede overfaldt en hedge fond manager i et fitness center. Det skriver Associated Press.

Christopher Carter, 44 år, en mægler fra Maxim Investments Group, var på Equinox fitness center i Manhattan, New York, og i gang med et spinningprogram, hvor man træner på stationære cykler. Han blev så vred over den 48-årige hedge fond-manager Stuart Sugarman's grynt og høje pustelyde, at han kylede Sugarman og cyklen op imod væggen.Sugarman fik en rygskade og en diskusprolaps, der nu kræver en operation. Ifølge Sugarmans advokat var Sugarman i gang med at nyde sin workout og cyklingens 'euforiske oplevelse' og lavede lyde for kunstigt at forøge sin eufori.- Carter råbte at han skulle holde kæft, siger Sugarman's advokat. - Min klient råber så tilbage: 'Det her er spinning. Hvis du ikke kan lide det, så skrid! Hold op med at være en baby,' forklarer advokaten.Derefter gik Carter over til Sugarmans cykel, løftede den op fra gulvet, og vippede den over. Sugarman var i stand til at stå op, men ringede selv efter en ambulance, da han begyndte at føle smerte. /my

Kilde Netposten

3* (30 sek stående, 30 sek siddende)

Jeg er blevet mega træt af 30/30 efter at gjort det 55 min.

Tillykke med dit nye job.

Link to comment
Share on other sites

Endnu et comeback :superman: ...hvis man ikke skulle bruge den sidste dag på ens arbejde til at logge, hvornår skulle man så :wink:

Jamen, så kan man jo også ønske dig Velkommen tilbage hver gang, når du kun logger hver 3. uge :tongue:

Det bliver spændende at høre om det nye arbejde :smile:

Sejt af din far, at han starter på spinningen :bike: Gik det godt?

->cykelsmileymanden: Jeg ser ham også nogle gange styrketræne på Nr. bro og lol'er hver gang over, hvor meget han ligner den smiley. Han må have stået model :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det gik – nogenlunde vil jeg sige – med spinningen med min far og min debut i Fitnessworld.

Jeg havde jo også sidste dag fra arbejde og gik lidt tidligere end hvad der egentlig passede med det tidpunkt min far og jeg havde aftalt. Men tænkte at jeg jo bare kunne tage derhen lidt før og tjekke stedet lidt ud og få styrketrænet lidt.

Men kan desværre ikke få en prøvetime, men kan købe en dags kontant ”medlemskab” for 75 kr, det valgte jeg at gøre. Og det var ellers ganske smertefrit, ingen lange formularer der skulle udfyldes og jeg blev også tilbudt at låne en hængelås – dejligt. :bigsmile:

Men man kunne godt se, at der er sparet på diverse ting i omklædningsrum, toiletter og træningsredskaber. Der var dog masser af plads (det var i Herlev jeg var), som de dog havde valgt primært at benytte til cardio og maskiner, frivægts afdelingen var minimal – og ret proppet.

Men fik møvet mig ind mellem de unge knægte og gamle mænd – den 25-40 års aldersgruppe jeg tror der er flest af i FitDk, var der ikke mange af her.

Nå, men tiden for spinningen nærmede sig og min far proklameret ret stolt at det var ”Danmarks største spinningsal med 90 cykler”. :bigsmile:

Det lød jo meget godt, men syntes ikke at rummet var specielt stemningsfyldt. Der var ikke nogen plateau’er, så selvom vi sad på tredje række var det svært at se instruktøren. Desuden var lyden ringe :dry: , rummet helt lyst , der var Spinner cykler a050.gif og udluftningen kørte på max – så der var pisse koldt. r020.gif Tror aldrig jeg har oplevet at fryse så meget (om både næse og lår) og samtidig drypsvede. :hmmm:

Min far knokklede dog fint derudaf – og var imponeret (eller der er vist kun ”nogle” der bliver det :innocent: ) over min svedmængder, mens han selv tørrede sveden af panden med et håndklæde. :nonono:

Men summasummarum: Hvor er jeg glad for FitDK’s faciliteter – men ok at få det afprøvet og lave lidt aktivt med farmand.

Gns.puls: 82%

Maxpuls: 88%

Link to comment
Share on other sites

Godt med aktivitet i loggen :smile: Tillykke igen med det nye job og Wii'en - og du har helt ret, det er faktisk ret så underholdende :w00t:

Coolt at din far også er begyndt på spinning :bigsmile:

Jamen, så kan man jo også ønske dig Velkommen tilbage hver gang, når du kun logger hver 3. uge :tongue:

Det bliver spændende at høre om det nye arbejde :smile:

Sejt af din far, at han starter på spinningen :bike: Gik det godt?

->cykelsmileymanden: Jeg ser ham også nogle gange styrketræne på Nr. bro og lol'er hver gang over, hvor meget han ligner den smiley. Han må have stået model :laugh:

Tak tak begge to og jeg må referere til ovenstående indlæg.

Ja, det er skidesmart det her med sjældne logninger, så får man helt vildt mange velkomster og aktivtet i loggen... men effekten foretager sig jo sikkert, hvis jeg fortsætter i den rille. Så vil altså prøve, at logge lidt oftere.

PS. Jeg håber ikke cykelsmileymanden læser med herinde og genkender sig selv :4whistling: :blush:

Link to comment
Share on other sites

Nå, må jo hellere undgå endnu et comeback

Søndag: Spin øvet v/Annemette.

Læææækker time, hvor der virkelig blev kørt igennem :devil:

post-13362-1234428412_thumb.jpg

Mandag

Startede nyt job, men havde optimistisk taget træningstaske med.

Dagen startede med at jeg blev budt velkommen og der var arrangeret nogle crossainter og smoothies.

Ca. en halv time efter spørger min chef mig om jeg er dårligt. Svarer pr. automatik Nej. Men mærker efter og jeg har det egentlig ikke super, urolig mave, kvalme og lidt svimmel.

Det viser sig så, at alle der har rørt smoothien har samme symptomer, nogle dog også opkast og diaré. :blink:

Det var så min første dag på det nye job - vi gik tidligt hjem. :wink:

Tirsdag

Jeg havde halvårsfødselsdag og fik veninde på besøg, så træningen måtte afvikles tidligt. Jeg kommer forbi Valby, så vovede mig ud i en ny instruktør der.

Dét skulle jeg aldrig have gjort.

Jeeez en program opbygning han havde, jeg kan nævne:

Efter 2:35: ”Nå, er I varme?”

”Nu kører vi 7 min enkelt takt” hvorefter følgende blev kørt:

Ca. 45 sek stående, så ned og sidde og ”husk belastningen”, hvorefter han selv øgede tempoet. Og også indimellem sætter sig op og kører med benene ud til siden (= han har ikke en skid belastning på).

Så op og stå og ”nu skal det være hårdt”. Ok, fair nok.

Derefter laver han igen tricket, men at vi sætter os, skal have mere belastning på og selv sætter sig op.

Ca. trejde gang vi skal op og stå, skal vi så have den ene hånd om på ryggen… Arrrgh, så havde jeg lige knap så meget tålmodighed mere.

Da vi eferfølgende igen sætter os og skal øge tempoet rækker jeg en hånd op, for at spørge om det ikke er enkelt takt… han fatter ikke helt at jeg vil sige noget, og laver bare lidt smarte gestikulationer.

Nøøøj, jeg blev irriteret på ham i løbet af den time. :sneaky2: Så var nødt til at gå ned at sige noget til ham efter timen. Hans svar var bare ”Øhhh”, ”Ja det kan godt være”, ”Jeg sagde da ikke noget om mellemtakt” (nej, men det kørte du alligevel) og da jeg til sidst spurgte om han havde tænkt over opbygning var svært ”Øhh, næææ…”

Jeeez – ham kan jeg ikke anbefale. :rolleyes:

Onsdag

Tog en god og velkendt time med Benjamin *ahhh*

Inden da var der tid til et par styrkeøvelser: Rows, Shoulder press og lat. Pulldown.

Link to comment
Share on other sites

Jeeez en program opbygning han havde, jeg kan nævne:

Efter 2:35: ”Nå, er I varme?”

”Nu kører vi 7 min enkelt takt” hvorefter følgende blev kørt:

Ca. 45 sek stående, så ned og sidde og ”husk belastningen”, hvorefter han selv øgede tempoet. Og også indimellem sætter sig op og kører med benene ud til siden (= han har ikke en skid belastning på).

Så op og stå og ”nu skal det være hårdt”. Ok, fair nok.

Derefter laver han igen tricket, men at vi sætter os, skal have mere belastning på og selv sætter sig op.

Ca. trejde gang vi skal op og stå, skal vi så have den ene hånd om på ryggen… Arrrgh, så havde jeg lige knap så meget tålmodighed mere.

:freaked: :blink: Du overlevede...... :4thumbup: Men hel horribel beretning..... pyha....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share