Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

:smile::smile: Arbejder på en lille stramning så toget kan blive til noget i retning af:

TGV.jpg

:w00t:

:laugh: Du kender min holding kære Arne :shades: stiiiillle og roligt kommer damplokomotivet også i havn :4jumpy:

Og husk så lige på at du har tabt næsten 20kg. på 4mdr.!!! Det er fandme RØVGODT gået + at det første stykke tid efter operationen kunne du jo ingenting, så alt i alt har du vel tabt ca. 1-1½kg. om ugen... :w00t: OG hjernen skal også kunne følge med, så jeg tror det er godt at det går stille og roligt så du stadig har mulighed for at følge med mentalt :smile:

Tænk hvis du fortsætter i samme gode stil, så går du sommeren (hvis vi får en :laugh: ) i møde som en strandløve på 80kg.!!! :w00t:

Møs

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Jaja frk. Gylden I hear you... men er det ok hvis jeg forsøger at få det til at køre som en gammel MY i stedet for et TGV så? :laugh:

Nå der sker ting og sager i mit lille liv... På fredag starter jeg min udannelsesforløb mod at blive certificeret coach under CTI. Danske afdelig

Jeg skal hen over efteråret/vinteren på 5 kurser af 3 hele dage. Derefter følger et certificeringsforløb på 6 måneder der kræver at man har mindst 5 betalende klienter løbende... Samtidigt vil jeg følge en kursusrække om: "At danne et menneske – en kursusrække om selv, dannelse og samtalens kunst" hos Oroboros hvor jeg selv går til coaching.

Jeg har kavet en aftale med Hvidovre Hospital om at holde foredrag for ventelistepatienterne til fedmeoperationer - her vil jeg så uddele visitkort...

Andre initiativer er også på vej - watch this space...

Link to comment
Share on other sites

Jaja frk. Gylden I hear you... men er det ok hvis jeg forsøger at få det til at køre som en gammel MY i stedet for et TGV så? :laugh:

:hmmm: Ok så... :dry::tongue::shades:

Nå der sker ting og sager i mit lille liv... På fredag starter jeg min udannelsesforløb mod at blive certificeret coach under CTI. Danske afdelig

Jeg skal hen over efteråret/vinteren på 5 kurser af 3 hele dage. Derefter følger et certificeringsforløb på 6 måneder der kræver at man har mindst 5 betalende klienter løbende... Samtidigt vil jeg følge en kursusrække om: "At danne et menneske – en kursusrække om selv, dannelse og samtalens kunst" hos Oroboros hvor jeg selv går til coaching.

Jeg har lavet en aftale med Hvidovre Hospital om at holde foredrag for ventelistepatienterne til fedmeoperationer - her vil jeg så uddele visitkort...

Andre initiativer er også på vej - watch this space...

Uha da det ser spændende ud!!! :w00t: og det er da bare KANON med Hvidovre! :4thumbup:

Rigtig megen PØJ PØJ med det! :bigsmile:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Det bliver en usædvanlig træningsuge - med kun 2 regulærer træningsdage... Den anden og sidste i dag - men den har været intensiv!

1. pas: Morgenspin 6.45 med Tanja på Royal - god start på dagen hvoir jeg gik mere til den end planlagt :tongue:

2. pas: Powerbagtræning hos MZ klokken 10.30. 4 gode øvelser:Step up med 30 kg på nakken, sving fra mellem ben til den ene skulder(skiftevis), pullovers og armstrækninger med skift på poswerbag. kørt igennem 2 runder af 30 rep - kort og hårdt!

3. pas: Spinning elite med Henrik Withen på Nygårdsvej 18.30. Kasper og Tanja som sidekammerater. Henrik lavede noget fis med små hurtige ture stående under opvarmningen, samt ville have os til at køre stående dobbelttakt til sidst... han får disse tilbagefald til spinningens barndom ind imellem... Vi legede ikke rigtig med her... Ellers fin time: 4 x (3 min siddende tempo - 1 min stående) 4 x (3 min stående enkelttakt - 1 min siddende angreb) pause. 5 min siddende mellemtakt - 5 x (30 sek siddende dobelttakt - 30 sek stående)

De næste 3 dage er der ikke tid til træning... :cry:

Link to comment
Share on other sites

Måtte lave noget træning i dag... Jeg gik derfor ind af døren i Fields som første person i Fitnessdk i morges...

Lavede 4 sæt squat, 3 sæt incline DB pres,4 sæt pulover, 4 sæt på dipsmaskinen, 4 sæt på en dødløft maskine :blush: og 3 sæt på en anden maskine ting som træner skuldre med videre - man står op - let lænet fremad med armene ned langs siden - og så skubber man opad fremad til strakte arme - har vist vist billede af den... Maskiner er maskiner - men de der Hammerstrength er ret gode... jaja i Know...

Link to comment
Share on other sites

Hej :cool:

har toget ikke flyttet sig? :w00t:

Hvad med dig? hvordan går det med dig? Håber det gik godt i weekenden. :bigsmile:

Jeg har ikke vejet mig siden gfredag - og efter 3 dages kursus og en TOTAl hviledag i går ved jeg snart ikke om jeg tør :innocent: Men gør det i morgen tidlig...

Ellers har jeg det pragtfuldt!

Jeg har lige nu en vidunderlig følelese i kroppen. For første gang i mit lige om lidt 45 år kortre liv, VED jeg at jeg er på den rigtige kurs (når vi ser bort fra vægttabet, træningen og operationen som også er indlysende rigtigt). At jeg ikke gør det jeg gør af mangel på bedre, af desperation, panik eller for at bevise noget over for mig selv eller andre - men udelukkende fordi det er det jeg vil og trives med.

De 3 første dage af min coaching udannelse som var fra fredag til søndag var interessante, meget lærrige og en lang bekræftelse af at det er det her jeg kan og skal. Det giver mig på en gang energi og ro.

Dagene bestod for 85 % vedkommende af øvelser - enten i hele gruppen (24 kursister, 2 ledere og 2 asssistenter - i den halve gruppe, eller 2 og 2... Introduktionerne var relativt korte og opsamlingerne grundige.

Vi arbejde med vores rolle som coaches - hvor det er klienten der er i centrum. Udgangspunktet er en fast tro på at klineten har kreativiteten, ressourcerne og svarene - vi skal skabe en tryg og stærk ramme og stille de kraftfulde spørgsmål der hjælper klienten til at formulere sine svar og sin vej. Der er en række redskaber til dette - men ikke nogen fast model - man skal "dance in the moment" med klienten. Jeg glæder mig til at lære meget mere...

Nu skal jeg øve mig! Det vil sige at jeg skal finde mennesker der har lyst til at blive coachet mod symbolsk betaling eller en modydelse... Om nogle måneder skal jeg så tage springet og forlange rigtige penge...Frivillige kan melde sig :smile: Hvis du er blevet nysgerig kan du læse mere på The Coaches.dk

Dagens træning - kort

Spinning øvet med Lasse Traff. Klassisk Lassse time - helt fint. Henriette var den gode sidekammerat

Pump med Henriette. Der var fyldt helt op i salen og stort set ikke skiver tilbage på stativet.

Det blev en fed time med god coaching fra Henriette der var her der oga alle vegne. Jeg fik mig selv nogle gode udfordringer:

Squat: Brugte 32 kg - lidt for meget på dagen til helet at følge programmet 100% - men det kan jeg næste gang

Bryst: Brugte 25 kg og det var en nær dødsoplevelse - i hvertfald for de muskler der måtte pukle :devil:

Ryg: Også 25 kg - der var kun 8 x clean and press - så det gik godt nok... men den sidste var liiiidt langfsom... Mine skuldre og triceps kjunne godt mærke bryst sættet...

Triceps: 15 kg i de liggende øvelser - en 10 kgs skive til de stående pullovers...

Biceps: Begyndte med 1y7 kg - men reducerede hurtigt til 15 kg og måtte fighte som et ....

Lunges: Min venstre fod ville ikke lege - så jeg stod over her...

Skulder: Lavede øvelserne med en grøn og en grå håndvægt i hver hånd - aner ikke havd de vejer - vi sluttede med armstrækninger...

Skøn træning i dag

Link to comment
Share on other sites

Morgenspin med Lasse Traff

Det holdt lidt hårdt at komme afsted - godt jeg havde aftalt at skulle træne sammen med Henriette - det forpligtede jo...

Lasse var i fin verbal form - på den gode Lasse måde...

Opvarmning 12 min siddende med belastningsstigninger hver 2-3 min - typisk Lasse

1 serie:

4 min stående enkellttakt skala 8

3 min siddende mellemtakt skala 7

2 min stående enkelttakt skala 8

1 min siddende mellemtakt skala 7

2 min stående enkelttakt skala 8

3 min siddende mellemtakt skala 7

4 min stående enkelttakt skal 8

Break

3 x (30 sek stående mellemtakt, 30 sek break, 45 sek stående mellemtakt, 30 sek break, 1 min stående mellemtakt, 30 sek break)

første runde skala 6, 2. runde skala 7, 3 runde skala 8 eller 9 - efter valg - jeg gik efter 9. 1 min pause mellem hver runde....

Det var den time - og den træning jeg kan nå i dag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Må jeg komme med et lidt direkte spørgsmål? Eller, det gør jeg jo så nu, men jeg håber, det er ok :smile:.

Du træner jo helt vildt! :4thumbup:. Flere gange spinning i træk, morgen og aften, puha, jeg træner mindre på et halv år end du gør på en uge...

Hvordan kan det være, du ikke tabte dig indne operationen - du må jo forbrænde helt vildt mange kcal. Er det noget sygsom - det være sig psykisk/fysisk - eller havde du et meget højt indtag af kcal?

Venligst Paven aka den gamle Kalkunen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ellers har jeg det pragtfuldt!

Jeg har lige nu en vidunderlig følelese i kroppen. For første gang i mit lige om lidt 45 år kortre liv, VED jeg at jeg er på den rigtige kurs (når vi ser bort fra vægttabet, træningen og operationen som også er indlysende rigtigt). At jeg ikke gør det jeg gør af mangel på bedre, af desperation, panik eller for at bevise noget over for mig selv eller andre - men udelukkende fordi det er det jeg vil og trives med.

De 3 første dage af min coaching udannelse som var fra fredag til søndag var interessante, meget lærrige og en lang bekræftelse af at det er det her jeg kan og skal. Det giver mig på en gang energi og ro.

Hej Arne :smile:

Det er rigtig dejlig læsning :bigsmile: Det må være fantastisk at vide at man er på rette spor, og du gør det pga. din egen lyst til at forandre noget. post-15167-1189601841.gif

Jeg håber at du finder nogle som de afprøve dine teknikker på, og så vidt jeg kan se skal du så ind til et kursusforløb til inden du kan kalde dig coach. :superman:

Men ellers håber jeg vi får mulighed for at snakke :blahblah: en dag

de bedste hilsner

Signe post-15167-1189601642.gif, som endnu ikke har fået vinter katteluffer :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Må jeg komme med et lidt direkte spørgsmål? Eller, det gør jeg jo så nu, men jeg håber, det er ok :smile: .

Du træner jo helt vildt! :4thumbup: . Flere gange spinning i træk, morgen og aften, puha, jeg træner mindre på et halv år end du gør på en uge...

Hvordan kan det være, du ikke tabte dig indne operationen - du må jo forbrænde helt vildt mange kcal. Er det noget sygsom - det være sig psykisk/fysisk - eller havde du et meget højt indtag af kcal?

Venligst Paven aka den gamle Kalkunen.

Der er ikke noget tabu her - især ikke fordi jeg har skrevet stolpe op og stolpe ned i mine logs om dette. Jeg har tabte en trilliard kg gennem tiden... ok i hvertfald omkring 250-300 kg... Og taget endnu mere på. Jeg har cyklet op og ned mellem 135 og 180 kg i en del år...

Jeg skal ikke her gentage hele min historie. Men ud over at det beviseligt er svært at opnå og bevare vægttab når man en gang har været så stor - så har jeg lidt af en spiseforstyrelse (Overspisning) som har været under behandling de sidste 15 måneder - med succes. Det skal også med at jeg tabte mig fra 170 til 144 kg i tiden op til operationen :smile:

Tak for spørgsmål og interesse!

Hej Arne :smile:

Det er rigtig dejlig læsning :bigsmile: Det må være fantastisk at vide at man er på rette spor, og du gør det pga. din egen lyst til at forandre noget. post-15167-1189601841.gif

Jeg håber at du finder nogle som de afprøve dine teknikker på, og så vidt jeg kan se skal du så ind til et kursusforløb til inden du kan kalde dig coach. :superman:

Men ellers håber jeg vi får mulighed for at snakke :blahblah: en dag

de bedste hilsner

Signe post-15167-1189601642.gif, som endnu ikke har fået vinter katteluffer :tongue:

:blahblah: stiller jeg altid gerne op til. Coach kan man kalde sig når man vil... I den her sammenhæng er det meningen at vi skal have betalende klienter efter det kursus der hedder "Process". Certificeringsforløbet forudsætter mindst 5 betalende klienter hele forløbet igennem - og mindst 100 timers erfaring. Og det lader ikke til at være så svært at få lov til at øve sig. Jeg er nu heller ikke helt uden tidligere erfaring :smile:

Tak for din interesse og støtte!

Link to comment
Share on other sites

Jeg møder Morten i entren - han siger "vi skal være ude i dag"! - inden han med skælmsk smil forsvinder igen.. Jeg går op i haven . på havebordet ligger 2 ark papir med håndskreven tekst: Overskriften er på beggen noget med "300 challange". Det ark der skulle blive vores skæbne denne formiddag så således ud:

gallery_125_25_27669.jpg

Det stod jeg lidt og så på - og var pludselig meget glad for at jeg ikke var kommet til Pump i ABC 3 timer før - som jeg havde fantaseret om - og lovet...

Øvelserne måtte jo modificeres lidt til mig. Morten har et stativ/legeredskab i haven hvor der kan laves pullups - her har han placeret en kort træstige på sådan en måde at jeg kunne bruge et trin til "ben assisteret pullups". I stedet for sidejumps lavede jeg Leaps. Armstrækninger lavede jeg med 2 powerbags under mine lår - så jeg kunne få fuld bevægelse...

Vi var 3 der skulle igennem - og der kom mange sjovre lyde undervejs... Men det var fed og sjov træning - vi kom alle igennem på 30-33 min. Lad os bare sige at der er plads til forbedring!

Link to comment
Share on other sites

Kom så fyrbøder - mere kul på

Endelig fik jeg kørt Kims lange elitetime med nogenlunde friske ben - så da Kim kom med den i overskriften citerede opfordring - så var jeg klar til respons... Træningen ude i Søborg sad mest i overkroppen - så mine ben var ok med udfoirdringen.

Jeg sidder og forsøger at huske programmet - men jeg/I må satse på at den kære Candygirl skriver det i sin log. Jeg kan huske at vi kørte 10 min opvarmning - og så 2 serier på 20 min og en på 30 min...

Jeg nåede nogle gode pulstoppe - og et snit på 83% over knap 90 min er da ret ok...

Tak for timen Kim :w00t:

Fik også mlige hilst på Fitnessnougat :bigsmile:

post-125-1189795826_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lyder tuft - men hvad er en sidejump?

I øvrigt er det opløftende læsning at følge med i din log - nu uden skepsis!

Det sidste er jeg enig i :tongue: Men glad for at det skinner igennem derude. Sidejump er et hop med samlede ben over forhindring som man står med siden til

Link to comment
Share on other sites

Kom så fyrbøder - mere kul på

Endelig fik jeg kørt Kims lange elitetime med nogenlunde friske ben - så da Kim kom med den i overskriften citerede opfordring - så var jeg klar til respons... Træningen ude i Søborg sad mest i overkroppen - så mine ben var ok med udfoirdringen.

Jeg sidder og forsøger at huske programmet - men jeg/I må satse på at den kære Candygirl skriver det i sin log. Jeg kan huske at vi kørte 10 min opvarmning - og så 2 serier på 20 min og en på 30 min...

Jeg nåede nogle gode pulstoppe - og et snit på 83% over knap 90 min er da ret ok...

Tak for timen Kim :w00t:

Fik også mlige hilst på Fitnessnougat :bigsmile:

post-125-1189795826_thumb.jpg

Jeg kan huske de sidste 30 min:

2 min stående mellemtakt

2 min stående enkelttakt

2 min siddende mellemtakt

2 min siddende recovery/mellemtakt med knap så meget belastning

Og så gentog vi det hele med 2,5 min hvert sted og med 3 min hvert sted - og så var det weekend!

Resten af timen står lidt uklart - men jeg kan i al fald huske at det var fedt!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Fik også mlige hilst på Fitnessnougat :bigsmile:

Ja da! Vidste ikke lige om jeg skulle hilse på dig, for det er jo ikke fordi jeg kender dig eller noget. Vidste heller ikke helt hvad jeg skulle sige... :blush: Nu hvor jeg har læst lidt i din log tidligere, vidste jeg også, at du var et venligt væsen.

Mit 2. træningspas er faktisk næsten altid i Royal, hvor jeg gemmer mig ovre ved løbebåndene.

Men det var da hyggeligt at se nogen fra MOL IRL, det er første gang det er sket for mig (hvad jeg ved af).

Rigtig god weekend :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja da! Vidste ikke lige om jeg skulle hilse på dig, for det er jo ikke fordi jeg kender dig eller noget. Vidste heller ikke helt hvad jeg skulle sige... :blush: Nu hvor jeg har læst lidt i din log tidligere, vidste jeg også, at du var et venligt væsen.

Mit 2. træningspas er faktisk næsten altid i Royal, hvor jeg gemmer mig ovre ved løbebåndene.

Men det var da hyggeligt at se nogen fra MOL IRL, det er første gang det er sket for mig (hvad jeg ved af).

Rigtig god weekend :smile:

Glad for at du hilste på - og glad for at du synes jeg er et venligt væsen.

Også god weekend til dig!

Link to comment
Share on other sites

I dag har tiden ikke været til træning. Kroppen nu heller ikke - programmet i går var ud over 90 min spinning, den 300 challange som MZ har lagt en video ud om på MOLs forside. Min DOMS i dag er monumental :wub::devil::w00t:

Lidt tal:

Jeg vejer stadig de 125 kg - MEN

Jeg er nu 122,5 cm om livet - første gang jeg kom ned på de 125 for nogen tid siden var kjeg på 127,5 cm. Ved operationen var jeg 146 cm om livet. Mit tøj sidder ret så løst nu...

Væten er mindre betydningsfuld sålænge "min morfologi går imod det atletiske", som MZ lige var så venlig at udtrykke det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne,

Det er noget tid siden jeg ytrede mig en lille smule i din log. Siden da har jeg læst hele din log igennem - det var en stor fornøjelse! Du skriver godt, du har et sejt projekt, du er spinningentusiast...

Du svarede mig noget med at jeg skulle hilse på næste gang vi deler timer. Nu er det sådan at vi faktisk HAR "hilst" på hinanden :smile: Ja, jeg faldt over denne lille historie omme midt i loggen:

Kasper har holdt en cykel til mig på første række... Vi har fyldt drikke dunke og stillet cykler og sidder og ruller....

Lige inden timen starter - of faktisk for sent - kommer 3-4 mennesker ind i lokalet - de har billet - men der er ikke flere cykler...

De er ikke glade de mennesker med billet... Chris spørger ud i lokalet: "Ok hvem er der der har taget chancen og sidder her uden bilet?" - han applererf lere gange - intet sker... Kasper og jeg sider med et udtryk af enten neutralitet eller forundring...

"Ok - nu henter vi listen og læser op - så får vi set hvem det er"

Jeg siger højt: "Ej jeg har billet, men det skal der ikke ventes på - jeg kan godt nøjes med en time"... Kasper gør det samme - nogle taknemmelige mennekser overtager cyklerne "Ej hvor gentelmanagtigt siger hende der får min"...

Hmm, her gik jeg og troede jeg havde truffet en sand ædel ridder :laugh: Hvis du har bemærket en pige der altid smiler høfligt til dig og siger god søndag ude på cykelstien, så kan det være mig...

Nå, men jeg vil da lige kommentere den der hændelse. Det var rigtig rigtig ufedt at stå der og forsinke timen, og som jeg husker det var vi flere der bare forsøgte at gå uden at vente på at folk uden billet skulle melde sig. Men instruktøren blev vidst lidt stædig, og så kunne man pludselig ikke forlade lokalet :wink: Som jeg husker det var jeg i hvert fald ikke sur, mest bare lidt forlegen over situationen. Og så taknemmelig over den flinke mand der stod af cyklen og ventede til næste time!

Fortsat god træning, og vi ses nok på en spinning cykel i nærheden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Min DOMS i dag er monumental :wub::devil::w00t:

Ja det kan jeg da forestille mig :blink:

Det ser ellers ud til at være fremragende og funktionel træning - minder lidt om fysisk boksning - men det falder da lidt til jorden, hvis man som jeg dårligt kan tage 10 armbøjninger på knæene - endsige een eneste pullup :blush:

Det der med vægten - jeg ser dig jo jævnligt til spinning, og man kan jo simpelthen se med det blotte øje at du taber dig i rasende fart...

Apropos så har jeg også flere gange været lige ved at gå hen og hilse på dig - men så er det at jeg bliver helt starstruck - man kan da ikke bare gå hen og tale til Arne fra mol?

Edited by rullemarie
Link to comment
Share on other sites

Hej Arne,

Hmm, her gik jeg og troede jeg havde truffet en sand ædel ridder :laugh: Hvis du har bemærket en pige der altid smiler høfligt til dig og siger god søndag ude på cykelstien, så kan det være mig...

Nå, men jeg vil da lige kommentere den der hændelse. Det var rigtig rigtig ufedt at stå der og forsinke timen, og som jeg husker det var vi flere der bare forsøgte at gå uden at vente på at folk uden billet skulle melde sig. Men instruktøren blev vidst lidt stædig, og så kunne man pludselig ikke forlade lokalet :wink: Som jeg husker det var jeg i hvert fald ikke sur, mest bare lidt forlegen over situationen. Og så taknemmelig over den flinke mand der stod af cyklen og ventede til næste time!

Fortsat god træning, og vi ses nok på en spinning cykel i nærheden :smile:

Jeg håber da vi ses - og får hilst på hinanden igen... well den historie var jo interessant - den eneste gang jeg faktisk har forsøgt at snyde mig ind... og jeg tror nu jeg var endt med at rejse mig - selv om Chri ikke havde været så pågående - det fortrækker jeg at tro i hvertfald :blush: Den 2. time var i øvrigt rigeligt hård for en træningsdag... Sjovt du skrev :bigsmile:

Ja det kan jeg da forestille mig :blink:

Det ser ellers ud til at være fremragende og funktionel træning - minder lidt om fysisk boksning - men det falder da lidt til jorden, hvis man som jeg dårligt kan tage 10 armbøjninger på knæene - endsige een eneste pullup :blush:

Det der med vægten - jeg ser dig jo jævnligt til spinning, og man kan jo simpelthen se med det blotte øje at du taber dig i rasende fart...

Apropos så har jeg også flere gange været lige ved at gå hen og hilse på dig - men så er det at jeg bliver helt starstruck - man kan da ikke bare gå hen og tale til Arne fra mol?

Jeg kan jo heller ikke lave pullups - men MZ er god til at tilpasasse øvelser til et passendee sted mellem easypeasy og umuligt - med en tendens mod sidstnævnte!

Glad for at mit vægttab ses!

Starstruk? :blush::blush: Ej nu må du stoppe - selvfølgelig skal du komme hen og hilse - jeg elsker at møde mennesker :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad mon de snart tænker i Søborg...

Der kom mange lyde i dag i Mortens Have i Søbog... 3 mænd i varrierende fysisk form, men alle i den alder hvor det er forfaldet der bekæmpes :tongue: , svedte, led og gryntede sig gennem 420 repetitioner i alt i 6 nøvelser....

Den stod på ladder træning med Powerbags i dag:

gallery_125_25_8530.jpg

Billedet er ikke så godt - så her er de 6 øvelser:

Kornsæk (sækken fra mellem ben til skiftevis den ene og den anden skulder)

Power pullover - har jeg forklaret før

Lounge jumps - ned i lounges på det ene ben - springfe over og i byund på det andet - jeg lavede øvelsen absolut uden "svævefase" :cool:

Bent over row

Skulderskifte (sækken på den ene skulder - stemmes op med armen til strækt - modsatte håndt støtter - ned på modsatte skulder osv)

Curls kræver at man klemmer godt sammen på sækken - øger hårdheden)

Power Buppees - jeg fik udtalt det lidt forkert - hvilket Videnskabsjounalist og mediedirektær Madsen fik en del ud af :blush:

Princippet var egentligt at man starter med 15 reps på den mindste vægt - f.eks 10 kg - fortsætter med næste vægt - og kan man tage 15 med den fortsætter man til næste v- det fortsætter man så med til man ikke kan tage 15... det er så det stigetrin man skal forsøge at overgå næste gang - der hvor man ikke kunne klare 15 rep... Vi kom til at lave det lidt anderledes - vi kørte 4 x 15 rep - hvor man evt. lavede de 2 sidste sæt på samme vægt...

Jeg kan ikke huske min slutvægt i kornsæk - men næppe meget mere end 20 kg. Powerpullover var en rigelig udfordring med 20 kg. Lounges begyndte jeg uden sæk - og kørte bså 10, 15 og 20 kg. BBr row blev kørt med 10, 20, 30 og 40 kg. I skulder skifte begyndte jeg på 10 - forsøgte med 15 men gik tilbage til 10. Curls: 10, 15, 20 - 6 rep på 25 og tilbage og lave 9 med 30... Buppes lavede jeg uden eksplosivt kast med ben og uden at gå helt ned og la ve en armstrækning hver gang... Alligevel var det en øvelse der var ekstrem hård - jeg kørte med 10 i første og så 3 sæt med 15 kg...

Efter træningen var der 3 mand der pustede godt - inden Morten og mediemanden Madsen kastede sig ud i dagens videooptagels... Lidt billeder fra det:

gallery_125_25_30098.jpg

"Hvad er stige træning?

gallery_125_25_4065.jpg

Morten viser Bupees

gallery_125_25_59908.jpg

Madsen igang med at optage ting der kan klippes ind..

gallery_125_25_52020.jpg

Formidleren MZ runder af

Mon ikke der dukker endnu en videoartikel op snart.. :bigsmile:

Vi brokkede os undervejs - men det er jo bare fed træning du byder på Morten!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share