QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

Torsdag

Morgen

Vågnede mega frisk kl06!! :bigsmile: :4thumbup:

KB swings

16kg, 100 non-stop

TGU

16kg, 1/1, 5 sæt

Havde efterfølgende en maks uproduktiv dag på arbejde - mødt op og der var ikke strøm i hele bygningen, og når jeg endelig fik noget strøm til computeren igennem edb-stikket, så ville min computer ikke tænde. Fik lånt mig til en i et par timer om eftermiddagen, og håber på at vores kære IT-leverandører TopNordic snart ringer til mig og aftaler hvornår de kommer og fikser den. :blink: Fik at vide at aftalen hedder "indenfor 2 dage" :blink::crazy::mad::sneaky2:

Eftermiddag

Tog til HardCore sammen med Ida OG slæbte min mor med, som klarede sig fint så jeg er en stolt datter. :bigsmile:

På kettlebells blev det:

Dobbelt swings: 16kg+20kg, 8-10 til hver side, 4-5 sæt

Windmill + Front squat: 16kg, 4/4, 3 sæt

Windmill direkte ned i FS: 16kg, 3/3, 3 sæt

Single rows: 16kg, 5/5, 3 sæt

På sandsæk/bw:

Triple kombo armstrækkere - en del

Lunges/walking lunges med knæ i luften - frem og tilbage i salen

Til sidst:

Farmer's walk/gang med KB over hovedet: 16kg+12kg, et par minutter

Smuttede lige nedunder til:

Pullups

me@2

me@3

me@3

me@2

Dips

4, 2 sæt

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Slettet bruger
Ih hvor jeg glæder mig til vores nye lokaler - vi flytter nemlig fra 1. juni, og kommer til at være i samme bygning og indgå et samarbejde med det nye Crossfit Copenhagen.

Det bliver et craaaaaazy hus! Jeg skal nok gøre mit for at alle der entrerer i nederste etage ikke kommer derfra før at de har vold-puket; så håber jeg at I sørger for at der altid er nogle klar til at rive armen rundt på os på første sal :devil::devil::devil::devil::devil::devil::devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Det bliver et craaaaaazy hus! Jeg skal nok gøre mit for at alle der entrerer i nederste etage ikke kommer derfra før at de har vold-puket; så håber jeg at I sørger for at der altid er nogle klar til at rive armen rundt på os på første sal :devil::devil::devil::devil::devil::devil::devil::devil:

Kan du ikke sørge for at de vold-puker efter træning, tror ellers det bliver pænt klamt...

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fredag - 2 timers BJJ sparring

Vågnede i dag i god tid nok til at kunne have trænet 20 min om morgenen - men panikket da jeg kiggede mig selv i spejlet og så en blodansamling i mit øje!! :blink::crazy: Så mine ekstra 20min gik med panik og med at ringe til vagtlægen, som beroligede mig ved at sige det var ufarlig og nok skulle gå væk. Men jeg undrer mig stadig hvor det kom fra.

2 timers stort set straight sparring og situationssparring til træning. Pænt hårdt, og er pænt smadret i hele kroppen lige nu :crazy: jeg gav den gas! :4thumbup: Svinger mellem at være meget frustrerede over alt det jeg ikke kan, og at blive glad når jeg minder mig selv om det der går godt. Objektivt set gik det nok fint i dag, gik en hel runde med min træner uden at blive submittet - nok første gang nogensinde. Betyder ikke at han ikke kunne have submittet mig, men det betyder at jeg ikke gav nok væk overhovedet (og der skal ikke særlig meget til før man giver noget væk med ham). Tror faktisk kun jeg blev tappet 1-2 gange hele træningen. :smile:

Der er BJJ stævne i Helsingborg næste weekend - der er udsigt til muligvis en 3-5 lillabælter der stiller op, jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg vil kæmpe, skulle nødig blive skadet 3 uger før VM...

I morgen skal jeg hjælpe lidt til med istandsættelse af de nye lokaler, og så skal jeg træne lidt mere grappling, og til lidt fest og tam-tam om eftermiddag/aften. Søndag står den nok på hvile, da alle os tøser fra klubben (fire!) skal over til Malmø og træne med chefinstruktøren mandag.

Link to comment
Share on other sites

I morgen skal jeg hjælpe lidt til med istandsættelse af de nye lokaler, og så skal jeg træne lidt mere grappling, og til lidt fest og tam-tam om eftermiddag/aften. Søndag står den nok på hvile, da alle os tøser fra klubben (fire!) skal over til Malmø og træne med chefinstruktøren mandag.

Det er tre flere, end der er i TSK. :biggrin: Synes i øvrigt, at din fysik ser rigtig fin ud på de seneste pix og film fra seminaret. :4thumbup: Lidt mere "tight" end på tidligere billeder? Er du stadig på diæt? :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

@Hoosier: Da jeg startede i min klub var jeg den eneste, så der er håb for dig endnu. :wink: Diæten kører...minimalt. Altså ikke rigtig. Og i de uger hvor jeg ikke trænede så meget i marts røg der lidt mere muskel på. Så ja, fysikken er meget fin men det er vægten ikke, svinger mellem 66-67kg. Men har endelig fået en dato på hvornår jeg skal være helt nede (midt august), så må jeg se hvad jeg kan gøre efter VM. :smile:

@LasseB: Ja, det gør han, du kender ham et sted fra? Han træner hos os, men primært i vores klub i Hillerød.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag - 1 times BJJ

En times træning sammen med Ida. Tre fulde (7 min) runder hård sparring og så lidt leg/teknik ind i mellem og ti min kasttræning til sidst. Nøøøj hvor er det bare dejlig at træne med hende :wub: der er få andre jeg kan blive så presset af at træne med fordi vi kører så lige op sammen. :bigsmile: :bigsmile:

Mandag - 2 timers BJJ i Malmø

Os fire tøser fra Brasa Kbh tog over til vores chefinstruktør i Malmø. Det blev til lidt blandet teknik, mest en masse små detaljer fra nogle positioner vi havde spørgsmål til. Meget af det har jeg efterhånden set før, men det er dejligt at blive mindet om - det skifter jo lidt hvilke teknikker man kan få til at fungerer. Og et par nye små guldkorn ind i mellem, så jeg har helt klart fået et par ting jeg skal afprøve denne uge. Meget af det var dog subs, så må vi se om jeg kan komme dertil hvor jeg kan lave dem! Sluttede af med to runders sparring.

Ellers har weekenden gået med fest i lørdags og hygge/fest til karneval i går. Sambamusikken var lidt skuffende i går, udvalget var ikke så stort og kvaliteten heller ikke nødvendigvis den bedste, men det er altid dejligt alligevel at høre lidt og stå og danse lidt - men så savner jeg Brasilien lidt også. Tror jeg må afsted til karneval (i Brasilien) igen til februar! Endte sidst på aftenen i går ved elektroscenen, som var hel suveræn. :superman: På vej hjem (faktisk i meget ædru tilstand), stenet jeg åbenbart lidt for meget - havde et lille styrt da jeg skulle dreje. Jeg fløj heldigvis ikke af eller noget, men landede desværre i en uheldig vinkel ovenpå cyklen hvor styrets kant blev presset ind i min hals - mega ubehagelig, og kan mærkes i spiserøret i dag, samt hele halsmuskulaturen. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - BJJ og lidt

Havde for mange ting at ordne herhjemme i går, så planen var en omgang KB herhjemme og noget løb istedet for at tage til HardCore. Men men så ringede en veninde som jeg ikke ser tit nok og kunne lige komme forbi, og min roomie var også hjemme, så det blev til hygge i stedet for! Har faktisk overraskende god samvittighed, men det er nok også fordi jeg rent faktisk ikke kan huske hvornår jeg sidst "spontant" droppet en planlagt træning. :smile:

Morgen KB - under temaet "everything counts"

KB en-arms swings, 16kg, 2x100

Aften - 2 timers BJJ

Blåbælte sparring ink. 2x10 min runder - de var lidt onde :crazy: :crazy: Og ellers the usual - lidt teknik, en del situationssparring, og lidt ekstra til sidst. Kan objektiv set ikke klage for tiden hvad der angår bjj-træningen - det kører rimelig godt, er inde i en periode hvor det går bedre hver eneste gang jeg er til træning. Selv de ca. 80kg gode blåbælter bliver mere og mere håndtbare. Så det er bare super. :4thumbup: Har jo stadig et par uger tilbage til VM, så der er stadig tid nok til at rykke på nogle ting.

Mister desværre Ida som sparringspartner i et par uger, da hun holder pause efter denne weekend for at passe sin krop og skader. Kan mærke at jeg selv skal passe lidt på kroppen en dag som idag hvor jeg giver den alt hvad jeg kan - lavede nogle ret uhensigtsmæssige ting/positioner for ryggen i dag når jeg blev stædig, så lænden og hofterne er lidt underlig lige nu.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Morgen - igen "everything counts"

KB en-arms swings, 16kg, 140 + 60

Var lidt småtræt, men hvem har ikke energi til lige at snuppe 7 min swings? :wink::bigsmile:

Tog også 3 min på foamrolleren, men har ikke helt styr på hvordan den skal bruges optimalt endnu. Men det hjalp lidt på stivheden fra BJJ i går.

Om et par timer står den på en helkropsgennembankning - har både C2, tung styrke og "let" HardCore på programmet :devil: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag - FDK Nørrebro

Mødtes med Bogs til vores lille C2 2K træning. Hun foreslog noget med opvarmning i 15-20 min før maks testen, men sådan noget havde jeg slet ikke tålmodighed til! Så det blev til 5 min opvarming. :laugh: Da C2 maskinerne i Nørrebro er gamle og underlig og viser noget forskelligt hver af dem, blev vi enig om at vi måtte tage tur på den samme maskine ellers ville det ikke give mening. Jeg lagde ud og besluttet mig for at prøve at holde en jævn tempo hele vejen igennem. Det lykkedes da nogenlunde.

C2

2000m, 7:55 (PR - vist med 20sek)

Var faktisk godt smadret bagefter, så nået kun lidt mere:

Pullups

2

2

3

Dips

5

5

..og et par pushups.

HardCore

Besluttet mig for at gå en smule ned i vægt i nogle øvelser og pres mig igennem tempomæssigt istedet for at køre lidt mere på cardio'en idag.

På kettlebells blev det:

Dobbelt swings: 16kg+20kg, 10/10, 3-4 sæt

C&P, Windmill, Front Squat kombi: 20kg, 1/1, 6-7 sæt (?)

Og så 3 min af:

Dobbelt swing: 12kg+16kg, 5/5, 3 sæt

C&P, Windmill, Front Squat kombi: 16kg, 2/2, 2 sæt

Rows (one-arm): 12kg, 5/5, 2 sæt

Videre til sandsæk:

Lunges m. høj knæ: 15kg, 5/5, bum-bum vel også en 5 sæt

Armstrækkere div., 5-10, 5 sæt

Diverse

Ikke så meget energi tilbage efter HardCore - intensiteten i træningen (inkl. BJJ) er blevet sat op, og kcal sat ned for tiden, hvilket kan mærkes lidt. Havde desuden min mor med :wub: så vi skulle også have tid til at gå i sauna.

Kabel træ/pres - skulder rehab

3x10 til hver side af hver øvelse

Squat

30kg, 5

40kg, 5

45kg, 5

50kg, 3

55kg, 3

Dødløft

60kg, 5

70kg, 4

80kg, 2 singles

90kg, 1

Havde fat i en stang der var alt alt alt for ru, det gjorde for nas og jeg gad ikke brug tid på at skifte det ud så det blev kun til meget lidt...

Puha, godt træt nu, skal sooovveee....zzzzz.

:smile::wub::smile:

Link to comment
Share on other sites

Har du fundet ud af om du tager til kaisho, pearl ?

Jeps...har egentlig ikke meldt mig til... :innocent: så lige der er to andre lillabælter tøser (dog ikke i min vægt) så jeg tropper op og hører om der er mulighed for en lille åben vægtklasse - og hvis ikke må jeg bare se på og heppe på de andre :4thumbup: :tongue:

Dig?

Link to comment
Share on other sites

Normalt fattes jeg ikke ord, men jeg er målløs over den aktivitet, som du udviser for tiden. Din træning f.eks. 15/5 kunne slå en død man ihjel. Jeg forstår godt, at den lille vm-video aktiverer adrenalinpumpen - med al den træning skal man have afløb!

Link to comment
Share on other sites

Normalt fattes jeg ikke ord, men jeg er målløs over den aktivitet, som du udviser for tiden. Din træning f.eks. 15/5 kunne slå en død man ihjel. Jeg forstår godt, at den lille vm-video aktiverer adrenalinpumpen - med al den træning skal man have afløb!

Haha, tak, eller hvad man kan sige. Kan godt mærke den øgede aktivitetsniveau, specielt den store mængde BJJ sparring jeg får sneget ind. Resten (styrke/kondi m.m.) synes jeg faktisk er blevet lidt fesent på det sidste (ink. 15/5) da jeg ikke så godt kan tillade mig at give den fuld gas og være alt for træt i musklerne dagen efter. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag - Kaisho Cup i BJJ

Besluttede mig trods alt for at stille op i dag, bare sådan som en opvarmning til VM - tænkte at jeg det ville give mig en god ide om hvad jeg skal bruge energi på de næste to uger. Vågnede mega træt i morges - havde heldigvis ikke trænede særlig meget i går fordi jeg havde ikke taget gi med til træning og alle trænede med gi, men har været alt for dårlig til at gå tidlig nok i seng denne uge. Vi var seks afsted fra Brasa Cph, og ankom til hallen i Helsingborg allerede ca. 09.30. :crazy: Snakkede med arrangørerne som gav mig lov til at kæmpe på trods manglene tilmelding, og vi stod til at blive fire pige i en åben lillabælte klasse.

Brugte de næste mange timer på at coache en del og ellers løbe rundt og hygge mig lidt med at hilse og snakke med alle mulige mennesker - den del af stævner er heldigivs lige så sjovt som at kæmpe! :bigsmile:

Fik min første kamp lidt i kl17 - startede rigtig godt ud, fik point på nedtagning, fedtede lidt i half-guard, lavede en (ret fantastisk) pass, fik godt styr på hende, og submittede efter 3,5 minutter på en kimura. :4thumbup:

Næste kamp var finalekampen, mod en pige som jeg tabte til sidste års EM mens vi stadig var blåbælte, så den kamp ville jeg bare have. Havde også i forvejen besluttet mig for at i dag skulle prøves nye taktikker af, eller jeg skulle i hvert fald i være bange for at lave andet end det jeg plejer. Det resulterede i at vi kører stående kamp det meste af tiden, hvor jeg for en gangs skyld også var ret aktiv! Hun får dog en kast på mig på et tidspunkt og lander øverst (point til hende), men jeg kommer hurtig væk igen, og vi kommer op. Så er der ikke vild mange minutter tilbage, men hun laver noget hvor hun vender ryggen til mig, og den napper jeg bare så hun lander på alle fire med mig bag hende (point til mig!). Så stod kampen lige, og jeg fedter lidt rundt på hendes ryg, får næsten en choke ind, som så giver mig en fordel som jeg vinder på. :superman:

En god dag for mig, styrken var i top (rev folk rundt og syrede kun lidt til sidst), kondi'en var fremragende (blev aldrig rigtig forpustet), teknikken spillede også, og jeg er bare så glad for den sidste kamp - ikke bare for at jeg vant, men det var tæt, og det er fedest, plus jeg lavede en masse ting jeg ikke ellers plejer at lave, og det var super god kamperfaring for mig, og en lille opvarmer før VM.

post-15080-1211066029_thumb.jpgpost-15080-1211066011_thumb.jpg

Også en fin dag for klubben - 2 guld, 3 sølv, 1 bronze. :4thumbup: Ida fik også guld i sin vægt, men landede desværre uheldig på skulderen i første kamp i den åbne vægtklasse - det kostede os lørdag aften på skadestuen efter stævnet, og kommer til at holde en del pause fra træning. :unhappy:

Nu har det været en meget meget lang dag, jeg er meeega træt, og skal op og træne i morgen (!!!)

Link to comment
Share on other sites

Ej TILLYKKE med din sejer :4thumbup:

Godt gået af jer alle sammen, sku ret flot at i næsten napper alle medaljerne.. :superman: Og god læsning, og billeder, som altid gør det sjovt at læse din log :bigsmile:

Glæder mig til at læse om din VM tur, som du selvfølgelig vinder.. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Søndag - 2 timers BJJ sparring

Vågnede 9.30 i morges og skulle virkelig overbevise mig selv om hvorfor lige det var jeg skulle til træning. :blink: Nåååå...ja...der er noget med en VM om et par ugers tid, og noget med svensk tøs som er meget sulten efter samme den samme medalje som mig, efter hendes nederlag i går. Den bliver afgjort på hvem kan nå at rette flest småfejl indenfor de næste to uger. :tongue:

Kom en time for sent til træning, men nåede trods alt at få en times ren situationssparring/sparring med den eneste anden som faktisk var kommet op søndag morgen. En time var fint, for så havde jeg stadig energi tilbage til en anden træningsaftale hos en fra en anden klub. Men efter den anden time sparring var jeg godt færdig. :bigsmile::blink:

Resten af dagen er blevet brugt på cafehygge med to forskellige veninder - frygtede lidt vægten da kosten igår var heller ikke optimalt (men faktisk ikke så meget mad) men jeg vejede kun 65,9 efter den første cafeaftale. Angående vægtklasser, så passer styrken i hvert fald fint nu til -69 og den ligger jeg fint til VM (ellers skal jeg smide 3kg på 3 uger, nok ikke optimalt). Men jeg fortsætter stille og roligt med lidt diæt, fordi 1) det tvinger mig til at spise ekstra ekstra sund, hvilket jeg har brug for når jeg træner så meget og 2) skal stadig længere ned til august. :smile:

Nillepige: Tak tak, jeg er lidt bange for at jeg løber tør for held og min "winning streak" går i stå på et tidspunkt, men jeg håber selvfølgelig på at det ikke sker endnu.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mandag - 2,5 timer BJJ

En times kast træning, mest teknik og greb. Fik øvet mig i en kast som jeg synes er super blæret og som jeg føler ville passe rimelig godt til mit game. :tongue:

Resten af træning var lidt leg med greb fra guard og lidt andet tam-tam. Rimelig stille og roligt, hvilket jeg vist havde brug for, og fik faktisk lige rettet 1-2 essentielle småfejl. Og det er lige det jeg skal de næste par uger, så det er perfekt :smile: Vi sluttede af med noget situationssparring - men efter jeg havde været inde 4 gange, lavet noget lort/underlige ting samt næsten kommet til skade 3 gange, valgte jeg at stoppe.

Selvom kroppen er ok frisk i dag, er hovedet nok ikke så frisk - vidste også det var at presse den lidt at give den så meget gas i går efter jeg lige havde kæmpet, og det må jeg jo bøde for ved at mit fokus ikke er 100% tilstede i dag.

DBM: Tak!

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med Kaisho konkurrencen! :smile:

Hvad er det nu du skal i august?? :unsure: (ved du sagt det, men det er sgu ikke nemt at holde styr på alle de konkurrencer du tager til :wink: )

Tak! Nej det er sgu ikke nemt at holde styr på, jeg har selv lidt svært ved det. Og jeg har faktisk ikke sagt det helt. Til august skal jeg i gang med at kvalificere mig til et stævne der hedder ADCC, i submission wrestling (altså gulvkamp med sådan noget stramt tøj på, uden kimono, dvs man må ikke tage fat i tøjet).

Så vidt jeg har regnet ud (de bliver ved med at lave om på tingene) er der to muligheder for mig at kvalificere mig:

ADCC DK tryouts (16. august, første 3 pladser går videre) ---- ADCC European Championships (Polen i oktober, 1. plads går videre) ---- ADCC (maj 09)

eller

ADCC DK tryouts (16. august) ---- ADCC European Tryouts (Finland marts 09, 1. plads går videre) ---- ADCC (maj 09)

Lidt af et projekt, ikke mindst fordi det er til de stævner jeg gerne vil nede i -60kg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share