QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Slettet bruger
Haha!! Tillykke med dine gains, men du er stadig en letvægter gaygay.gif

Jeg går i køkkenet, så kan jeg med rette svine dig til når jeg kommer tilbage et par vægtklasser tungere :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag - Fysioterapi + Løb

Var til fys i dag for at tjekke knæet. Jeg skulle stå og gå rundt og lave et-ben squats og almindelig squats og alt muligt, og hun så at knæet var ustabil (så meget vidste jeg godt). Så lavede hun en masse undersøgelser, og kort fortalt var konklusionen:

Irriteret/overbelastet yderst ledbånd

Irriteret patellasene

Væske under knæskallen (muligvis noget med slimsækken)

Løs korsbånd (de var de begge to, men venstre side var værre. men korsbåndet er der. *phew*)

Fik en masse stabilitetsøvelser jeg skal lave, og en tid mere, og hun anbefalede at jeg skulle få en ultralydsscanning for at undersøge lidt mere. Synes hun var egentlig ok, specielt ift at jeg før kun har haft kontakt til læger, som jo aldrig aner noget som helst. Det eneste var at hun kiggede underlig da jeg viste at jeg squatter til bunds og sagde at hun aldrig ville anbefale nogen at squatte mere end 90grader ned, og jeg ved der er lidt forskellige synspunkter på det, men jeg synes det er godt at squatte ned, fordi jeg synes alligevel at squats har forbedret styrken i mit knæ.

Nå, men om eftermiddagen kunne jeg mærke at begge knæ var blevet trykket godt og grundigt og de var lidt stive og ubehagelige, og jeg var møgtræt fra arbejde, så jeg droppede planen om HardCore og løb lidt oppe i FDK Royal i stedet for.

Løb

4km, ca. 21 minutter

Ret stille og roligt, og havde for en gangs skyld faktisk ikke ondt i lænden - tror det er første gang i 2-3 måneder jeg har løbet mere end 10 min uden pause pga lænd. Men tempoet var som sagt ikke noget vild.

Stabilitetsøvelser for knæet

ca. 10 min, to øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke stabilitetsøvelser laver du?

Fik følgende øvelser:

- Ligge på ryggen, swiss ball under fødderne, pres hofterne op (og holde), og så træk fødderne + swissball indtil røven (arbejder musklerne omkring knæet og meget hasemusklerne)

- På ustabil/foldet måtte, eller sådan en gummi vippebræt lign ting hun havde

- Et-ben squats med fokus på at knæet ikke må dreje indad

- Alm. squat til 90grader, holde stilling, kom op på tæerne, og hop op

- Et ben på måtten, et ben ude, ned til 90grader squat, hop til side og skift ben (fokus på at lande med knæet i den rigtige position)

Tror det var vist det.

Spurgt også omkring stiff-legged DL, hun vidste ikke rigtig hvad det var :dry: (det gav ikke point hos mig!!), men efter jeg viste hende, så sagde hun det var ok, og at alt til hasemusklerne var godt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Et-bens squats, er det pistols? Korrigér mig, hvis jeg tager fejl, men i pistols følger knæet den bane, som knæet nu engang følger - man kan ikke påvirke det ret meget. Hvis du derimod mener en variant af bulgarsk squat - ja, så kan man sikkert nok bevidst ændre på knæets position undervejs.

Når jeg kredser om emnet, er årsagen, at jeg selv får ondt på knæets inderside ved alle andre squat-typer end netop pistols. Det er lidt surt, når man lider af ulyksalig kærlighed til front squats.

Link to comment
Share on other sites

Kost (og krop) update

Ja, så har det været små to uger siden jeg droppede Atkins og gik over til en Berardi-inspireret grappling kostplan. Lidt ironisk at være på grappling kostplan nu hvor jeg netop ikke får grapplet. :laugh: Maden ser nogenlunde sådan ud:

Morgenmad

200g æggehvider

120g spinat (frost)

1 løg

70g anden grøntsat (squash, aubergine eller lign.)

15g ost

1 Lean tablet

Mellemmåltid - shake

80g Cheasy vanilje yoghurt

80g Fromage Frais

100g bær (frost)

50ml sojamælk

30g protein pulver

5ml Udo's

Frokost (buffet på arb)

ca. 130g hytteost

Halvt styk rugbrød eller lille portion anden kulhydrat

Salat/grønt ad libitum (bliver nok til 200-300g)

Mellemmåltid - shake

Som den om formiddagen

Før træning

1stk frugt

1 scoop V12

1 Lean tablet

Træning

30g protein pulver

Aftensmad

150g tofu

200g blandet wok grøntsager

1stk frugt

Det, der ryger ned af ekstra er som regel lidt tørret frugt eller nødder på arbejde, et ekstra styk frugt, en lille smule mørk choko, og noget af frokosten som er for blandet til at jeg kan logge det. Fordelingen har været på 45/30/25 p/k/f. Kcal ligger jeg på 1600-1900. Sidste uge gik det rigtig dårligt med kosten i hverdagen, havde mega stress på arbejde og to projekter som blev færdige og vi var derfor ude og spise frokost. Men jeg fik da spist morgenmad og aftensmad, det var mest det med hvad jeg spiste på arbejde der gik galt.

Denne uge er gået fint bortset fra i dag, hvor jeg endte med at proppe mig med med brød til fredagsmorgenbrød. :unhappy: Men jeg er mega stolt af at jeg har faktisk spist rigtig aftensmad hver dag denne uge undtagen i går!! Jeg tror det er seriøst det er en rekord for mig. Men nu er jeg kommet i en god rytme med at lave både morgenmad og aftensmad. :bigsmile:

Vægten sagde 65,7kg i morges, var på 67kg i mandags (men med meget væske), så det er sådan set fint. Motivationen er svingende, men så længe jeg føler jeg ikke er sulten og har energi nok til min træninger og kan tillade mig en smule ekstra ind i mellem er det ok. Men nogle dage irriterere det mig at tænke på at skulle smide kg'er når jeg psykisk har det fint med min krop lige nu, og er faktisk stærk nok til min nuværende vægtklasse.

Synes det er lidt underligt hvordan fedtet vandrer rundt og fordeler sig anderledes i kroppen fra tid til tid. Sådan har det været i lang tid, afhængig af hvad/hvor meget/hvordan man træner. For det første har jeg (endnu en gang) fået lidt mere muskel og lidt mindre fedt på samme vægt ift for et par mdr siden. Og så nu har fedtet vandret væk fra min ryg, og lidt væk fra siderne, for så at samle sig lige foran maven. :mad: Plejer ellers at bruge maven og synligheden af mavemusklerne som en ok god indikator om jeg får tabt mig, men det kan jeg ikke bruge lige nu.

Link to comment
Share on other sites

Et-bens squats, er det pistols? Korrigér mig, hvis jeg tager fejl, men i pistols følger knæet den bane, som knæet nu engang følger - man kan ikke påvirke det ret meget. Hvis du derimod mener en variant af bulgarsk squat - ja, så kan man sikkert nok bevidst ændre på knæets position undervejs.

Når jeg kredser om emnet, er årsagen, at jeg selv får ondt på knæets inderside ved alle andre squat-typer end netop pistols. Det er lidt surt, når man lider af ulyksalig kærlighed til front squats.

Nej, ved et-bens squats mener jeg at man bøjer et ben mens det andet peger bagud (ikke ud foran som i pistols). Altså dem vi har tit lavet til HardCore.

Ja front squats er faktisk ret fede! Har aldrig rigtig prøvet dem før i onsdags, men blev ok glad for dem. Kan lide den form for opspænd man skal holde, minder lidt om zerchers også (shit der var også lige en øvelser som er godt nok blevet glemt/forsømt..)

Link to comment
Share on other sites

Denne uge er gået fint bortset fra i dag, hvor jeg endte med at proppe mig med med brød til fredagsmorgenbrød. :unhappy: Men jeg er mega stolt af at jeg har faktisk spist rigtig aftensmad hver dag denne uge undtagen i går!! Jeg tror det er seriøst det er en rekord for mig. Men nu er jeg kommet i en god rytme med at lave både morgenmad og aftensmad. :bigsmile:

Vægten sagde 65,7kg i morges, var på 67kg i mandags (men med meget væske), så det er sådan set fint. Motivationen er svingende, men så længe jeg føler jeg ikke er sulten og har energi nok til min træninger og kan tillade mig en smule ekstra ind i mellem er det ok. Men nogle dage irriterere det mig at tænke på at skulle smide kg'er når jeg psykisk har det fint med min krop lige nu, og er faktisk stærk nok til min nuværende vægtklasse.

Synes det er lidt underligt hvordan fedtet vandrer rundt og fordeler sig anderledes i kroppen fra tid til tid. Sådan har det været i lang tid, afhængig af hvad/hvor meget/hvordan man træner. For det første har jeg (endnu en gang) fået lidt mere muskel og lidt mindre fedt på samme vægt ift for et par mdr siden. Og så nu har fedtet vandret væk fra min ryg, og lidt væk fra siderne, for så at samle sig lige foran maven. :mad: Plejer ellers at bruge maven og synligheden af mavemusklerne som en ok god indikator om jeg får tabt mig, men det kan jeg ikke bruge lige nu.

Puha. Been there. :crazy:

Min krop har lidt sit eget liv, hvad vægten angår. Jeg tager på og taber mig, med drastiske yo-yo sving.

Og det eneste jeg har fundet som virker, er at spise præcis det samme hver dag. Jeg ved godt det er mega trist, og jeg gør det bestemt også kun op til kamp,

men resultaterne kan virker ganske motiverende!

Held og lykke! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag - KB hjemme

En hurtig omgang for at lette samvittigheden.

2HAH/Windmill/Military Pres kombi-i-et

12kg+16kg, 1/1, 5 u/pause

Snatch 5 min

114 :dry: der er klart plads til forbedring..

Swing/snatch kombi

16kg, swing, 10/10

16kg, snatch, 5/5

2 runder, 30sek pause, 2 runder

Pulsen kom da op! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Refocusing...

Iiih hvor er jeg bare træt af knæet!! Var forbi træning i Brasa i dag, fik overhovedet ikke prøvet noget, men blev både i vild godt humør af at være i klubben igen, og samtidig mega frustreret over at jeg ikke kan få trænet ordentlig. :tongue::mad::cry:

Knæet har vist fået det lidt værre over weekenden - en blanding af for meget hoftesvingeri i på højhæle byen og et forsøg på c&p en 40kg sandsæk. Kunne egentlig ikke vide at jeg ikke skulle have gjort de ting, fordi knæet har som sagt stort set udelukkende brokkede sig ved grappling de sidste par uger. Ulempen: yderst ledbånd er mere øm og irriteret lige nu. Fordelen: har ikke mærket så meget til alt det andet inde i knæet, og yderst ledbåndskade er noget jeg bedre kan forholde mig til (tror jeg).

Tror jeg prøver at passe endnu mere på knæet denne uge - ukontrollerede bevægelser der involverer underkroppen bliver et :nonono: :nonono: Det betyder at jeg nok skal skrue lidt ned i HardCore så jeg kan altid holde 30% af min koncentrationen på knæet, og holde mig lidt væk fra de helt tunge squats og DL. Vil stadig gerne lave noget squats og DL, fordi jeg mener det til dels også styrker knæet, og til dels skal mit knæ "lære" bevægelsen korrekt (uden at bukke indad). Så det bliver nok noget med medium-tung low rep. Denne uge vil jeg så prøve at fokusere mere på overkroppen (alverdens pres øvelser og pullups), og lidt cardio på romaskinen/evt løb.

Har stort set opgivet at kæmpe til Adrenaline 2 (www.adrenalinesports.dk) d. 12. april, til dels pga knæet, til dels pga at det er stort set umuligt for mig at finde en modstander. :dry: Det betyder til gengæld at TSC'en d. 5. april kan opprioriteres fra "bare-for-hyggens-skyld" til "et-forsøg-værd" :biggrin: og kan samtidig være med til at give mig bare en lille smule fokus/retning/rød tråd i min træning den næste måneds tid, hvilket jeg også kan mærke at jeg har behov for lige nu.

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Mandag - HardCore

Havde en meeega krævende dag på arbejde...start på en mega krævende uge :crazy: og havde faktisk ikke engang taget træningstøj med, da jeg bare tænkte at jeg ville tage hjem og få styr på nogle huslige pligter. Men, så blev jeg lige lokket lidt, og var også i mega godt humør om eftermiddagen efter en dejlig lønforhøjelse :w00t::bigsmile: så jeg fik min veninde til at tage noget træningstøj med.

Et-ben squats

bw, 5/5, 3 sæt på foldet måtte, med maks fokus på at holde knæet stabilt!!

10min supersæt sandsæk - clean, squat, squat, rows

15kg (tog 15 istedet for 20 for at kunne holde fokus på knæet), 1,2,3...9 reps, 4 reps, 3 reps

10 min TGU, windmill, bent press kombi

20kg, en masse - tog 20'en istedet for 24'en for at kunne smide bent press ind som ekstra øvelse (og i øvrigt PR på bent press).

3min swings

20kg, 10/10, 6 sæt

Glad for at jeg kom afsted til træning, men også bare en af de dage hvor det er fedt at træne på hold, og sammen med nogen man kender, for ellers ville jeg aldrig have fået det gjort!! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Halloo Queen

Men nogle dage irriterere det mig at tænke på at skulle smide kg'er når jeg psykisk har det fint med min krop lige nu, og er faktisk stærk nok til min nuværende vægtklasse.

Hvorfor vil du så tabe dig og kæmpe med at tænke over alt hvad du spiser hvis du har det fint med din vægt..? 65,5 kg er da ikke meget.. :smile:

Lidt sjovt at høre om din oplevelse af fedt-vandring.. kender jeg alt til.. og her på det sidste er jeg også begyndt at tænke over Anitas teori om "aktiv" fedt, som bliver blødt når man er i vægttab periode.. (Kroppen er underlig) :4slap:

Btw. som jeg har skrevet i min log, så troede jeg at jeg skulle til fightgalle på fredag og se min træner bokse.. men håber at det er lørdag så jeg kan få sagt hej til dig.. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Halloo Queen

Hvorfor vil du så tabe dig og kæmpe med at tænke over alt hvad du spiser hvis du har det fint med din vægt..? 65,5 kg er da ikke meget.. :smile:

Lidt sjovt at høre om din oplevelse af fedt-vandring.. kender jeg alt til.. og her på det sidste er jeg også begyndt at tænke over Anitas teori om "aktiv" fedt, som bliver blødt når man er i vægttab periode.. (Kroppen er underlig) :4slap:

Btw. som jeg har skrevet i min log, så troede jeg at jeg skulle til fightgalle på fredag og se min træner bokse.. men håber at det er lørdag så jeg kan få sagt hej til dig.. :bigsmile:

Det er et forsøg på ikke at skulle ligge i samme vægtklasse som min veninde/træningspartner...

Altså det med aktiv fedt synes jeg ikke jeg har oplevet så meget. Nogle steder er mit fedt blødt og "smidig", og nogle er ikke, men det skifter aldrig. Det er bare fedt-koncentrationen der vandrer lidt rundt synes jeg. Men ja, kroppen er maks underlig...

Link to comment
Share on other sites

Torsdag - FDK Nørrebro

Har været fuldstændig smadret den her uge, sindssyg meget at lave på arbejde. Spændende, og fedt, men krævende både energimæssigt og i timer. Slæbt mig op til FDK på trods af en lang dag, men kunne mærke at jeg havde brug for at bruge kroppen lidt.

Dødløft

60kg, 5

80kg, 2

:unhappy:Lavede et eller andet mææærkeligt med ryggen under det første sæt...gør ondt på højre siden...så det var ikke så godt

Så stod den på lidt BB-agtig træning indtil hardcore!! :tongue:

Hehe ja den her log bliver jo for tiden udsat for alt muligt den ellers ikke har set før!!

Pulldowns

47kg, 4+6

47kg, 8

54kg, 6

Face pulls

21kg, 10

24,5kg, 8

24,5kg, 8

Kabel snatch

5kg, 8/8

5kg, 9/9

7,5kg, 4/4

DB Rows

18kg, 8/8

18kg, 8/8

20kg, 7/7

Fik kommentar fra en fyr da jeg tog 20'en frem..."er det ikke for meget?" -"nej, det skal jo ikke være nemt vel?"

:laugh:

Seated Rows

2x16,5kg, 8

2x20kg, 8

2x20kg, 8

Dips

bw, 5

bw, 5

Bagefter HardCore.....kunne desværre klart mærke ryggen, og knæet en smule i sådan nogle løbe rundt reaktionsøvelser vi lavede... :unhappy: Det blev til:

KB

clean, bent press, TGU kombi

ink. Bent Press 24kg (PR)

yaaay... :bigsmile:

Lidt snatch, men det gjorde ondt så det blev kun ca. 4 sæt til hver side

Sandsæk

Snatch, squat, rows m. 15kg - kontrolleret pga ryggen og knæet, men opgav efter reps op til 4 pga ryggen.

Og nu vil jeg sove, er træt og ser frem til weekenden. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag - Lidt KB hjemme

Havde min mor på besøg, og hun blev liiiige lidt længere end regnet (er det ikke altid sådan!!) :wink:

Til gengæld fik jeg lånt hende min 12kg KB og viste hende hvordan man laver swings, så håber hun får lidt hjemme hos sig selv nu. :bigsmile:

Sov næsten ni timer i nat, lige det jeg havde brug for, og så var der lidt overskud til en smule hjemmetræning. Lidt ustruktureret, men hellere det end jeg slet ikke får lavet noget (som det meste af denne uge...). Ja det er ikke meget træning jeg har nået i den sidste uges tid - minus overskud, energi og for travlt på arbejde. Og diæten er gået nogenlunde lige så godt som træningen, tror jeg har taget på over 3kg på en uge...det må da være noget af en PR!! :laugh: :laugh: De næste par uger ser heldigvis meget bedre ud.

Ryggen har det helt fint igen tror jeg, så det var nok bare en lille forstrækning.

TGU

16kg, 2/2

Military press

16kg, 3/3

16kg, 4/4

16kg, 4/4

16kg, 3/3

Har besluttet mig for at fokusere en smule på denne øvelse i noget tid, da jeg synes ikke min styrke i MP har øget særlig meget ift alt andet!

Armstrækkere

smal, 8

bred, 8

Snatch

16kg, 10/10, 5 sæt

Et par små pauser...fokusere på teknik og prøver at finpudse den lidt

Genoptræning af knæ

10 min

Nu går turen til Odense, hvor jeg skal se en af mine gode venner kæmpe MMA til Fighter Galla. Bliver super fedt, glæder mig til at se en masse mænd i bare overkrop tæve løs på hinanden. :wub::bigsmile::tongue:

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Lørdag - Lidt KB hjemme

Havde min mor på besøg, og hun blev liiiige lidt længere end regnet (er det ikke altid sådan!!) :wink:

Nu går turen til Odense, hvor jeg skal se en af mine gode venner kæmpe MMA til Fighter Galla. Bliver super fedt, glæder mig til at se en masse mænd i bare overkrop tæve løs på hinanden. :wub::bigsmile::tongue:

Det med mødrene kender jeg alt for godt :bigsmile::wink:

Uhhh... Sounds nice :tongue:

Rigtig god fornøjelse :cheer: ...

Link to comment
Share on other sites

Søndag - Løb + FDK Falkoner Alle

Fighter Galla i går var udemærket. Fed hal de havde fundet til at holde det i, og fire storskærm så man kunne følge rigtig godt med. Kampene var den sædvanlig blanding af nogle gode kampe og nogle dårlige kampe. Var desværre for langt fra buret til at tage nogle ordentlig billeder. :tongue:

Endt i byen i går da vi kom hjem, ikke noget vild og ingen druk. Var lidt træt i dag da jeg vågnede, men efter lidt sofa hygge og en film var jeg rimelig oplagt til noget træning. Desuden er der bare ikke noget som rykker så meget til min motivation end en dag som i går - turen over og sludder med et par fra klubben om træning, stævnerne i de kommende måneder, og selvfølgelig stemningen til sådan et MMA stævne!! :bigsmile: :4thumbup:

Så i dagens højtmovtiverede anledning, og den skinnende sol besluttede jeg mig for at prøve at tage komme væk fra løbebåndet tryghed og løbe udenfor. Ja, det er virkelig ikke ngoet der sker særlig tit. Havde set at FDK på Falkoner Alle ligger lige knap 4km fra mig, så det måtte være en passende afstand.

Løb til FDK

4km, 20 min (ink. lidt opstart)

Dødløft, dobbel overhånd

50kg, 7

50kg, 10

60kg, 5

60kg, 5

70kg, 2

Dødløft, mixed

70kg, 4+4

80kg, 3

80kg, 3

80kg, 3

85kg, 2

85kg, 2

Når centret alligevel havde ordentlig stænger, forstår jeg bare ikke hvorfor de kun havde 15kg skiver istedet for de store 20kg... :dry:

Det hele supersættet med

Pullups

bw, 2, 8 sæt (sæt PR)

bw, 3

Godt nok kom jeg ikke meget over de der 2 pullups ad gangen, men har i det mindst fået nok styrke til at få lidt volumen på det...

Dips

bw, 3

bw, 10 (PR!! +5)

bw, 5

Og så over til lidt maskiner, håber det kan hjælpe med lidt stabilisering af knæet, og træne nogle specifikke muskler. Og havde bare lyst til at prøve!

Hip abduction

40kg, 10

47kg, 10

54kg, 10

Hip adduction

47kg, 10

54kg, 10

Seated leg press

65kg, 10

85kg, 5

105kg, 8

115kg, 8

Havde ingen ide om hvor meget jeg kunne tage, så øget bare stille og roligt... :laugh:

Og så kunne jeg alligevel ikke helt holde mig væk fra squats...men holdt kg'erne forholdsvis lave, og var meget opmærksom på knæets position hele tiden!

Front squat

40kg, 4, 4 sæt

supersættet med

Back squat

40kg, 4, 4 sæt

Benene var så rimelig trætte, så jeg tæntke at jeg ville løbe en anden rute, ned til bussen og så følg dens rute og tage den når den kom. Men jeg kunne slet ikke se en bus bag mig før jeg kun manglede 1km, og så synes jeg det var lidt fjollet ikke bare at løbe det sidste hjem. Knæet kunne nok have undværet de sidste 2km, men det går. :blush:

Løb

3,9 km, 19min (inkl. lidt opstart)

Tid i alt: 2 timer

Damn en god træning i dag!!!! :cool::w00t:

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Mandag - Snart back on track

Kroppen og specielt benene er godt brugte fra i går, så jeg besluttede mig for at tage forbi BJJ træning for at prøve knæet af og så tag den derfra. Fik rulle stille og roligt en smule, og kan klart mærke forbedring. Men der er stadig nogle vinkler som knæet bare ikke er glad for, og dem har jeg svært ved at undgå at havne i før det er for sent og det kan mærkes. Men jeg kan også mærke at jeg er blevet lige lovlig rusten nok, og knæet kan trods alt godt klar lidt, så efter påsken begynder jeg i hvert fald at træne med på teknikken og prøve med noget let sparring (må være forsigtig i at vælge træningspartner).

Det ser ikke ud til at jeg får en kamp til Adrenaline d. 12. april, og jeg tvivler lidt på at der kommer så mange i min kategori til Danish Open d. 20., så foreløbig er planen stadig at gå efter VM i LA i starten af juni (kiggede billetter i dag!!). Er selvfølgelig lidt bekymret for hvor længe der går med knæet inden jeg kan være på 100%, men så længe jeg snart kan træne teknik/langsom sparring og fortsæt med styrke/kondi så jeg bliver i mega god form, stresser jeg ikke. Så længe jeg kan stadig nå at få 4-5 uger med rigtig bjj træning så går det.

Og så vil jeg gerne benytte lejligheden i min log til at ønske en stor

Tillykke med fødselsdagen

til min kære 12kg KB, som er dog også snart gået på en tidlig pension/bortadopteret!

Ved ikke helt hvordan min træning bliver resten af ugen. Onsdag aften til fredag aften er jeg i Århus, men håber lidt på at nå forbi FDK derover en af dagene.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag - HardCore m.m.

Var så inspireret af min træning i søndags at jeg besluttet mig for at gøre nogenlunde det samme igen, på trods af at det er pissekoldt udenfor...men så må man jo bare løbe lidt hurtigere!! :smile:

Løb til FDK ABC

3km, 14:45

Synes det var hårdt ift i søndags, ved ikke om det var den kolde luft eller hvad..

Lidt styrke inden hardcore timen:

Seated rows

25kg, 10

30kg, 9

30kg, 9

Pullups

bw, 2

bw, 2,5

bw, 3 (chins)

HardCore

Sandsæk 10min

15kg, Snatch, squat, squat, row kombi: 1,2...7, 1,2,3.

Kettlebell 10min

24kg, clean, bent pres, TGU kombi: 1/1, 3 sæt

supersættet med

16kg+16kg, clean, 2HAH: 1/1, 3 sæt

Kettlebell 5 min

12kg+12kg, dobbelt snatch, 10/10, 4 sæt

sjovt at prøve at køre med 2!! :4thumbup:

..og så selvfølgelig alt det andet, en masse armstrækkere, farmer's walk osv.

Bagefter lige ned og lave lidt mere.

Stabiliseringsøvelser for knæet

10min, på Bosu

Seated leg press

100kg, 5, 2 sæt

Og så var det egentlig ikke mening jeg ville have løbet hjem overhovedet...men havde ikke meget tøj på...så jeg luntet ned til bussen...og så stod og ventede i alt alt for lang tid, kunne lige så godt have gået hele vejen hjem!!

Har i øvrigt været til fys i dag, og fik lidt behandling med laser, massage og akupunktur. Smerter i yderst ledbånd, inderst ledbånd og patellasenen når hun trykker. Men synes det går bedre.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - FDK Nygårsvej

Teamet op med Guarden og Bogs til lidt stille og rolig træning. Fik også alle mulige muskler testet af Guarden, men det ikke-overraskende resultat at jeg er vild svage i dem og skal til at lave lidt ekstra små øvelser for dem. Trænede meget stille og roligt i dag, har småt lære at acceptere at jeg ikke behøver køre 100% og meget tungt hver gang jeg træner, specielt hvis jeg styrketræner to dage i træk!

DB Rows

17,5kg, 8/8

20kg, 6/6

20kg, 5/5

DB One-legged DL

2x20kg, 5/5

Armstrækkere

ca. 10, efter aktivering af nogle muskler!

Pullups

3,5

3

2 chins

Dips

5, 2 sæt

Military pres

12,5kg, 10

22,5kg, 7

22,5kg, 5

Rows

22,5kg, 10

22,5kg, 10

Og så hjem. Og nu skal jeg til Århus, besøg lidt familien, en veninde, og så i Legoland på fredag med lillebror!! :wub: (håber vejret er til)

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Mødtes med Bogs til en dejlig dag med en masse stille og rolig træning, og hygge nede i Well-come :smile::wub::bigsmile:

1. træning

Midterste trap aktiveringsøvelse

2kg, 10 sek, 3 sæt

Nederst trap aktiveringsøvelse

2kg, 10 sek, 3 sæt

DB Rows

17,5kg, 8/8

20kg, 6/6

22,5kg, 6/6

Seated Rows

skive 8, 5, 3 sæt

ja..der var ikke kg-angivelse i maskinerne...så har ingen ide :nonono: ...men det var lidt tungt!

Dødløft

62,5kg, 6

72,5kg, 5

77,5kg, 5, 5 sæt (5x5 PR)

82,5kg, 5 (rep PR)

87,5kg, 3 (rep PR)

Knæstabilisering

5 min

Ville have squattet så, men en eller anden dame snuppet stativ pladsen lige foran min næse. Hun stiller sig så op lige foran stativet med en mini-stang (ligner dem man bruger i Pump-timer) uden vægte på og begynder at lave "squats". Jeg spurgt så om hun skulle bruge squat stativet, hvor hun så svarer "Nej jeg skal ikke bruge stativet men jeg skal stå her"....Why why why oh why.... :mad::devil: ...der skal lige siges at godt nok var der et spejl på væggen, men det var der også 3m til højre hvor der ikke stod nogen og ventede... :sneaky2:

Så det blev til bænkpres i stedet for - udover en enkelt gang for nogle uger siden har jeg ikke kørt BP siden okt/nov måned.

Bænkpres

27,5kg, 5

37,5kg, 5

42,5kg, 4

47,5kg, 1 (PR)

50kg, 1 (PR)

Så tøflede vi nedunder, spiste viiiillld lækker salat til frokost samt lidt mørk choko til dessert :4mewantfood: , hyggesnakket, købt ind m.m., og så gik vi op igen hvor vi mødtes med Guarden og Baron Bandit til træningspas nr.2!! :smile:

2. træning

OH Squat

17,5kg, 5

Back squat

17,5kg, 5

37,5kg, 5

42,5kg, 5

50kg, 4

50kg, 3

50kg, 4

Front squat

40kg, 4

40kg, 4

40kg, 3

Knæstabilisering

5 min

Og så var der ikke tid til mere! Manglede i dag at lave noget cardio, og noget for knæhasene, så det er gemt til i morgen. Men det var bare såååå dejligt med sådan en dag hvor man kan tage det helt afslappet og ikke skal skynde sig til at nå noget som helst. :4thumbup: :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share