QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

Ta' selvbord af subs.... ved jeg sgu ik om jeg tør! :w00t:

Det må være pga. TSC .... jeg havde det på samme måde!

Rolig nu, det var også bare mit forsøg på at lade som om jeg ikke er bange... :wink:

Ja TSC'en (rettere sagt DL) kan mærkes i kroppen, og ikke mindst den smule grappling med Kauf bagefter :crazy:

Men det var nu rart at få bevæget kroppen lidt, der var alligevel mere "aktiv restitution" over dagens træning end rigtig træning!!

(og jeg kan "varmt" anbefale en tur i saunaen :wub::bigsmile: )

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bogs: selv tak :smile: og det er ok, that's what friends are for :wink:

Lille opdatering

Træning

Det går bedre og bedre med knæet, jeg kan sparre næsten 100% nu. Der er 8½ tilbage til VM, så det er jeg begyndt at tænke på. Grappling-mæssigt skal jeg bruge de næste fire uger på at få kørt nogle nye teknikker og begynde at kunne sparre mere igen. Jeg håber knæet snart kan tåle at være op på 4-5 gange grappling om ugen igen - men det gør selvfølgelig at det bliver sværere at få tid til anden træning. Jeg kan mærke at styrketræningen den sidste halvanden måneds tid har givet super godt på styrken i BJJ, men de næste to måneder bliver det på vedligeholdelsesniveau. Jeg kommer til at trappe ned på tung styrketræning, og op på kettlebells og kondi, specielt i maj måned, hvor fokus bliver på hård sparring.

Motivationen er høj lige nu, og det er energien også - det smitter af at solen skinner lidt længere hver dag, og dagen bliver lidt varmere. Men jeg har også indset at det er ikke nemt at køre karrierejob samtidig med karrieretræning, så for første gang skal jeg også overveje lidt bedre hvordan og hvor meget energi jeg bruger på træning - så lidt fokus på "kvalitet fremfor kvantitet". :wink: Grundformen, både teknisk, styrkemæssigt og kondimæssigt er også god nok nu til at jeg psykisk også synes jeg kan overskue at srkue ned for træningen nogle gange og stadig blive god nok - jeg må acceptere at det kan være fint nok ikke at træne 100% igennem 15 timer om ugen.

Kosten

Spiser forholdsvis fornuftig det meste af tiden, og vægten er ved at blive lidt bedre igen. Det kniber stadig de dage hvor jeg bliver stresset på arbejde, men jeg er ved at lære at håndtere det lidt bedre. :smile:

Billede fra tøse seminar sidste søndag:

post-15080-1207511710_thumb.jpg

Har også småt fået lidt mere op på min hjemmeside, og er begyndt at blogge lidt der også. Kommer ikke til at logge alle mine træninger der men skriv lidt mere generelt om mine tanker om træninger. Arbejder stadig på at finde flere sponsorer, men det er ret svært. Turen til VM bliver ikke så dyr, men der er udsigt til et par forskellige stævner i udlandet til efteråret som jeg skal prøve at have dækket.

Link to comment
Share on other sites

Rolig nu, det var også bare mit forsøg på at lade som om jeg ikke er bange... :wink:

Ja TSC'en (rettere sagt DL) kan mærkes i kroppen, og ikke mindst den smule grappling med Kauf bagefter :crazy:

Men det var nu rart at få bevæget kroppen lidt, der var alligevel mere "aktiv restitution" over dagens træning end rigtig træning!!

(og jeg kan "varmt" anbefale en tur i saunaen :wub::bigsmile: )

Hej Sveske!

Det må være nakken du hentyder til :blush: Jeg håber at du er ved at være på toppen igen, din lille hurtige satan :devil:

Jeg giver dig lige et kald idag angående knæet, så vi kan få tjekket op på det.

Igår var jeg selv igang med at bygge hus fra kl. 7.30 og det meste af dagen - Kunne absolut også mærke TSC'en. Jeg var goooodt træt i løbet af dagen og ikke mindst i går aftes. Efter arbejdet var det til svigermekanikkens fødselsdag med masser af bøf og kage. Da jeg kom hjem havde jeg ikke engang taget jakken af, før jeg stak tandbørsten i munden, smed jakken, tog tandbørsten ud efter endt tandbørstning og besvimede på sengen :laugh:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Rolig nu, det var også bare mit forsøg på at lade som om jeg ikke er bange... :wink:

Ja TSC'en (rettere sagt DL) kan mærkes i kroppen, og ikke mindst den smule grappling med Kauf bagefter :crazy:

Men det var nu rart at få bevæget kroppen lidt, der var alligevel mere "aktiv restitution" over dagens træning end rigtig træning!!

(og jeg kan "varmt" anbefale en tur i saunaen :wub::bigsmile: )

Ha ha, det er da mig, der burde være bange for en, der har vundet VM. Og du kan sagtens bilde mig ind, at det kan mærkes at rulle med GrrrrrrrrAuf!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Mandag - 2 timers BJJ

Lidt tiltrængt stående teknik, som jeg opgav på :laugh: noget almindelig sparring, lidt guard pass teknik, også tiltrængt (tror jeg trænger til alt teknik lige nu), lidt sparring med Ida som skal kæmpe på lørdag (hun skulle lige presses lidt og øve sig på at komme ud af dårlige situationer), og ellers situationssparring resten af tiden. Knæet kan stadig mærkes, men det får det bedre - mærker det faktisk mest stående nu, nå jeg prøver at holde balance i forskellige bevægelser og der kommer tryk på yderst ledbånd.

Kauf - lyder som om du har haft en hård weekend!! :smile: Ja det var nakken, var *lidt* øm i går men fint nu. Jeg på bare acceptere at tappe hurtigere på utekniske muskle moves aka neck cranks :wink: Og ja lad os snart snakkes ved og find en tid.

DBM - jeg har lidt mere teknik, du har lidt mere vægt. Det må komme an på en prøve en dag! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Girl

Fed video af tøserne.. Hvad er det for en kamp på lørdag de snakker om ?

Ellers nogle gode træninger du får fyret af og et fint billede hvem af dem er dig? - nysgerrig Nille :tongue:

Video'en er preview video fra Adrenaline 2: www.adrenalinesports.dk. Bliver rigtig rigtig feeeeed stævne, top kvalitets MMA kampe :wink:

Billedet fra tøsetræning - det er mig med sort gi (dragt) som sidder med ryggen til - og på min forrige log-side hvor der også er billeder er det mig der er helt mørkhåret :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nillepige - jeg er faktisk meget sød :wink:

Tirsdag - IK99

Efter en god men kort dag på arbejde, hvor jeg havde låst min bærbar inde i skabet i går, og glemte at tage nøglen med i dag (hvor er man bare handicappet uden computeren!!), tog jeg ned til en god omgang styrke i selskab med Fru Erik. :smile:

Pullups

bw, 2

bw, 3

bw, 3

bw, 2

Squat

30kg, 5

30kg, 10, 2 sæt

35kg, 8

40kg, 8

40kg, 6, 2 sæt

45kg, 4, 2 sæt

50kg, 2, 2 sæt

Push press

30kg, 3, 2 sæt

35kg, 3

30kg, 3, 3 sæt

Dips

bw, 4, 5 sæt

supersættet med

MP

25kg, 5, 5 sæt

Front squat

30kg, 3

40kg, 4, 4 sæt

Stiff-legged DL

40kg, 7

45kg, 5

50kg, 5

Skal på teambuilding torsdag-fredag, Adrenaline hele lørdagen og sandsynligvis tømmermændsland søndag, så det bliver en kort træningsuge. Grappler i morgen, og håber ellers på at nå en enkelt omgang KB på et eller andet tidspunkt fre-søn. Knæet var lidt mærket af BJJ i går - reagerede fint på squats i dag, men skulle passe meget på under push press.

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Onsdag - 2 timers BJJ

Mødt op en halv time før træning og tog en god snak med min træner omkring min træning op til VM. :4thumbup: Fik drøftet nogle af de situationer og teknikker som jeg er lidt svag i, så jeg har noget at fokusere på den næste måneds tid. Efter en måned kan jeg så vurdere hvad min styrker er og fokusere på det resten af tiden. :smile:

Bagefter trænede jeg i 2 timer, rigtig god træning. Lavede nogle underlig ting, bl.a. en flying armbar hvor jeg landede på mit hoved :blink::unhappy::crazy: har lidt hovedpine nu :crazy: Men bortset fra det går det langsom lidt bedre, jeg er stadig ikke særlig hurtig men det bliver bedre. :bigsmile: :bigsmile:

I morgen og fredag står den på teambuilding, glæder mig en del men håber på vejret bliver ok, da vi skal vist være en del udenfor!

Og lørdag bliver det Adrenaline - yaaaaay!!! :superman: :superman:

Link to comment
Share on other sites

Fredag - 1 times hård BJJ sparring

Kom hjem fra en feeeed teambuilding tur med arbejde, smed tasken, og afsted til træning. Første gang jeg fik sparret 100% siden skaden, dvs snart to måneder! Det gik faktisk også ret godt i dag. :4thumbup: Kørt ca. 5 omgang med fuld fart på, skarpheden var for det mest tilbage, jeg fik lavet nogle gode passeringer og et par gode forsøg på subs. Gik i øvrigt et par omgang med træneren som også gik super (ellers så super det kan gå når man bliver tæsket rundt).

Bagefter tog jeg hjem til Ida, som kæmper i morgen og havde klarede indvejning på fremragende vis i dag - 3kg smidt uden saunatur, og 4kg taget på igen her til aften! :wink: Brugt aften på hygge, mad, og på at få varmen. Den sidste øvelse i teambuilding i dag bestod af en tur på en gummi-speedbåd ud for havnen i Kørsør - vi sejlede i høj fart helt ud til Storebæltsbroen, hold kæft et fedt syn!! Og den vildeste tur i båden, meget bedre end noget som helst Tivoli!! :superman: :superman: Bagefter tilbage til havnen, hvor vi så skulle falde i vandet fra båden som sejlede med lidt hastighed (10-20 knots) - ja det var fedt, ja det var koldt, nej jeg kunne ikke mærke mine fødder...

Link to comment
Share on other sites

Fredag - 1 times hård BJJ sparring

Kom hjem fra en feeeed teambuilding tur med arbejde, smed tasken, og afsted til træning. Første gang jeg fik sparret 100% siden skaden, dvs snart to måneder! Det gik faktisk også ret godt i dag. :4thumbup: Kørt ca. 5 omgang med fuld fart på, skarpheden var for det mest tilbage, jeg fik lavet nogle gode passeringer og et par gode forsøg på subs. Gik i øvrigt et par omgang med træneren som også gik super (ellers så super det kan gå når man bliver tæsket rundt).

Bagefter tog jeg hjem til Ida, som kæmper i morgen og havde klarede indvejning på fremragende vis i dag - 3kg smidt uden saunatur, og 4kg taget på igen her til aften! :wink: Brugt aften på hygge, mad, og på at få varmen. Den sidste øvelse i teambuilding i dag bestod af en tur på en gummi-speedbåd ud for havnen i Kørsør - vi sejlede i høj fart helt ud til Storebæltsbroen, hold kæft et fedt syn!! Og den vildeste tur i båden, meget bedre end noget som helst Tivoli!! :superman: :superman: Bagefter tilbage til havnen, hvor vi så skulle falde i vandet fra båden som sejlede med lidt hastighed (10-20 knots) - ja det var fedt, ja det var koldt, nej jeg kunne ikke mærke mine fødder...

Damn, det lyder cool.. :devil:

Frøken Erik: Det kan man vist rolig sige.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, Ida vandt stort med dommerstemmer 3-0, efter tre hårde omgang. Kampen foregik stående stort set hele tiden, og hun dominerede fra starten af. Hun åd en del slag, hvilket ikke var så godt for ansigtet :crazy: , men hun gav godt igen og hendes modstander blev konstant presset tilbage og faktisk løb væk fra hende et par gange. :w00t:

Hun var i det hele taget bare mega mega sej, og gjorde nok et af de bedtse MMA debut man har set :wub:

Aftenens kommentar om Ida: "hun har større nosser end 99% af alle de andre kæmpere". :laugh: :laugh:

Alt i alt et super super fedt event, kampene var godt matchet og der var meget aktion. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag - 2 timers BJJ

Sådan en dag hvor jeg bare følt intet fungerede. :nonono: Men realistisk set hænger det nok mere sammen med at på halvanden måneds pause så er jeg blevet en smule mindre skarp og et par andre er blevet en smule mere, og så føler man sig lige pludselig bagud. Og egentlig var der en del ting der -næsten- fungerede, hvilke for min ikke-eksisterende tålmodighed er værre end faktisk slet ikke fungerede. So close and yet so far... :blink:

Kom i meget bedre humør efter træning ved at sig til mig selv det jeg tit siger til nogle af de nye når de bliver frustrerede - man skal træne der hvor man får mest tæsk, for der kan man lære mere. Og det er vel bare fantastisk at være i en klub for halvanden måneds pause på teknikken kan mærkes. :smile:

Så også lige resultaterne fra TSC - igår havde jeg en 7. plads, og nu har jeg en 9. :unhappy::dry: med følgende del-rankings:

DL: 11. plads

Pullups: 15. plads

Snatch: 4. plads

Men det er stadig indenfor top-10, hvilket er det jeg havde håbet på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag - Mixed up work capacity training!

Havde en forholdsvis krævende undervisningsdag på arbejde og lider lidt af søvnmangel fra weekenden, men lysten til træning fejlede absolut ikke noget efter arbejde. Tog op i FDK ABC til en omgang blandet træning + HardCore. Synes det var længe siden jeg havde presset mig på arbejdskapacitet/kondisiden, og det skulle lige afprøves i dag. Har besluttet mig for at tage til et grappling (no-gi) stævne i Sverige næste lørdag, så skal sikre mig at kondi'en fungerer.

Back Squat

30kg, 7

40kg, 5

40kg, 7

40kg, 5

45kg, 5

45kg, 5

45kg, 5

Pullups

20, spredt over mange sæt

Dips

4

5

Løb

2min opvarmning - 11km/t

1km "sprint" - 13km/t

Tabataintervaller (20s/10s): 2x15,5km/t, 4x16km/t, 1x16,5km/t, 1x17km/t (30sek)

3 min nedkøling/gang

og så direkte videre til

Concept 2

2000m "maks test", 8:14

Shiiit...det ramt ikke så meget kondi'en, men rigtig rigtig meget på benene, som var i forvejen påvirket af løb. De rystede en del bagefter... :crazy:

Videre til...

HardCore

KB: 2x12kg, Dobbelt snatch (10), Renegade Rows (10/10), Serratus Crunch (10) - vist ca. 5 runder på 10 min

Sandsæk: 20kg, split jerk (5-7), et-bens squats (bw, 5/5), træk til skulder (ca. 5/5) - vist 4 runder på 10 min

plus armstrækkere, assisted handstand pushups, og en del minutters stabilitetsøvelser for skulderne! (ramt godt!)

Status nu: gennembanket træt, helt vild dejligt fornemmelse!! :4thumbup:

PS: Fik købt billet til USA igår! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - 2 timers BJJ

Kroppen kunne godt mærke den hårde træning fra i går, men ikke mere end jeg sagtens kunne træne godt i dag. :superman:

En rigtig god omgang BJJ, men noget situationssparring fra guard-pass. Har stadig ikke styr på de nye guard-pass teknikker fra Leo Vieira seminaret før EM, men har i det mindst plads nok i hovedet til at lære dem nu, og de kommer småt. Noget situationssparring fra side control også, det kniber jo stadig en del for mig med at få submittet fra top, men det går meget bedre med at holde positionen samtidig med at jeg får laver nogle gode setups til subs og skifter lidt rundt. :bigsmile:

I morgen står den på SW, fredag på en omgang KB eller lign + SW, lørdag er uvist, og søndag er jeg i Hillerød til Danish Open (som tilskuer/pointdommer).

Link to comment
Share on other sites

Torsdag - 1,5 times SW

Nøøøj hvor er mit no-gi game bare stadig mega bagud! :sneaky2: Tegner ikke så godt for stævnet næste weekend, men det er også bare mest for sjovt jeg tager afsted. Til gengæld fejler kondi'en intent.

Fredag - 1,5 times sparring

Brugte et par timer om formiddag til at hjælpe med at male vores nye lokaler. Vores klub har nemlig ENDELIG fået egne lokaler på Nørrebro! :bigsmile: :bigsmile: :w00t: Det bliver så dejligt at have vores eget, så vi selv styrer hvornår vi træner, og ikke skal slæbe måtter frem og tilbage hver gang. Og og og, vi er halvt gået sammen med nogle som også lejer sig ind i sammen bygning, og starter en CrossFit gym op. :4thumbup: :4thumbup: :superman: Så jeg får både min grappling og min anden træning under samme tag - kunne det være mere perfekt?? :wink:

Nå, men efter maling tog jeg forbi en anden gym og sparrede lidt BJJ/SW. Gik fint, men det kan mærkes at jeg har grapplet 4 gang denne uge, jeg havde vist glemt lidt hvor meget det egentlig slider på kroppen!

I morgen står den på styrke/cardio, søndag hviler jeg, og næste uge bliver en lidt kort træningsuge pga stævnet næste lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag - FDK Nørrebro

Er netop hjemvendt i dag fra Danish Open i BJJ i Hillerød. Skulle ikke selv kæmpe, men fik lov til at lege medaljepige og ellers løbe rundt og hjælpe rundt omkring. Der var nogle rigtige gode kampe, og stemning i sådan et lille stævne er altid hyggeligt og specielt...så ærgeligt jeg aldrig får nogle kampe mere til den slags!! Men det var et rigtig godt stævne, og en del af begynderne fra klubben gjorde en meget flot debut.

Desværre ligger jeg nu hjemme med det der føles som lidt feber/sløjhed og ondt i iskiasnerven.

I går gik hele min dag lidt i kage da jeg fandt på at tømme al luft fra min cykel istedet for at pumpe den op... :blush: :blush: Så nu er den hel flad. :unhappy: Det blev så kun tid til lidt over en times træning efter jeg havde været oppe og male videre på vores nye lokaler. Havde om formiddagen planlagt at hele kroppen skulle bankes igennem under dagens tema "4x4" (eller 4x400 for cardio), så det prøvede jeg lidt at holde mig nogenlunde til, men nåede ikke det hele.

Concept2

400m, 30sek pause, 4 runder (ved ca. 2:05/500m, men den passede bare overhovedet ikke ift hvad den plejer at måle!)

Dødløft

60kg, 5 (dobbelt overhånd)

70kg, 2 (dobbelt overhånd)

70kg, 3 (prøvede med nogle straps jeg har fået skaffet, men kunne slet ikke finde ud af det)

80kg, 4, 4 sæt (mixed greb - vist set PR)

Squat

20kg, 5

30kg, 5

40kg, 5

45kg, 4

47,5kg, 4, 3 sæt

Military Press

20kg, 5

25kg, 4

27,5kg, 4

30kg, 4, 3 sæt

Dips

bw, 5

bw, 4

bw, 5

Og så var det lukketid. Skyndte mig hjem og lige nået et par snatches:

KB Snatch

16kg, 13/13 + 10/10x2

16kg, 10/10, 3 sæt

Link to comment
Share on other sites

Lørdag - FDK Nørrebro

Desværre ligger jeg nu hjemme med det der føles som lidt feber/sløjhed og ondt i iskiasnerven.

Tak for i går, sveske - det var som altid vildt hyggeligt!! :bigsmile:

Nåede du natbussen hjem?

Og hvad har du nu lavet med ryggen, siden du har ondt i iskias?

Link to comment
Share on other sites

Tak for i går, sveske - det var som altid vildt hyggeligt!! :bigsmile:

Nåede du natbussen hjem?

Og hvad har du nu lavet med ryggen, siden du har ondt i iskias?

Heeey søde, selv tak for sidst. :wink: Og ja, jeg nåede natbussen og nåede lige 5 timers puttesøvn i nat. :smile:

Ingen ide om hvad der sket med iskias!! Kom bare snigende i løbet af dagen?!? Men det i hvert fald belastende. :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Er syg, så ingen træning for mig de sidste par dage. Bliver af en eller anden grund altid syg omkring temperaturskift-tidspunkter aka april/okt :unhappy: Søndagens sløjhed udviklede sig desværre i den forkerte retning, og det hjælper heller ikke på det at jeg har været på arbejde både i går og i dag (men taget tidligere fri). I morgen har jeg heldigvis kun et møde på en time jeg ikke kan aflyste, så jeg kan sove ret længe! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share