QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

Onsdag - 1 times SW sparring

Sov ca. 17 timer fra i går og indtil sent i morges, og var på arbejde efter frokosttiden i sammenlagt en time :laugh::laugh:

Bagefter tog jeg forbi Kaufs klinik til en super super omgang undersøgelse + rykke rundt på div. kropsdele :4thumbup: :4thumbup: . Knæene, ankel, ryg og skuldre blev gennemgået. Gennemgående citat fra Kauf: "Den sidder godt nok løs hva" :blink::crazy:

Dagens åbenbaring for mig er at en uforklarlig smerte i ryggen som kommer når jeg sidder på arbejde stammer åbenbart til dels fra en skade på forsiden af skulderen - så nu kan der gøres noget ved den. Dejligt at blive tjekket af nogen som har styr på hvad jeg træner. :bigsmile:

Nå, men jeg følte mig rask nok til at kunne risikere at træne lidt, så jeg tog op og rullede i en times tid. Regner stadig med at kæmpe til Gameness i Sverige på lørdag, men det er klart at efter lidt sygdom så er formen ikke helt i top, og jeg havde også håbet på at nå lidt mere teknisk træning i løbet af denne uge.

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Torsdag - 1,5 times SW teknik og KB hjemme

SW time med fokus på teknik, en blanding af benlås og forsvar af samme, og forskellige muligheder fra escape fra side control.

Ingen sparring overhovedet, så jeg besluttede mig for lige at få pulsen op med kettlebells herhjemme. Har også fundet ud af at jeg skal til RKC næste weekend :4thumbup: så jeg må hellere være i god kettlebell-form! :wink:

KB snatch - 16kg

15/15, 2 sæt

15/15, 10/10

12/12, 13/13

10/10, 2 sæt

God rytme, samme tempo hele vejen igennem. 20-30sek pause mellem hver anden sæt. Giver 200 snatches, tid 10:45.

Seesaw presses

2x10kg, 16, 3 sæt

MP

16kg, 2/2

Dead clean, bent press, 3x windmill kombi

1/1, 3 sæt ingen pause

Thrusters

16kg, 10, 3 sæt

:crazy: naaassty øvelse :crazy: en af dem hvor man først mærker hvor højt pulsen egentlig er kommet når man stopper med sættet. :blink: 10-15sek pause imellem sættene.

Tid i alt: 25 min

Taget sygdom i denne uge i betragtning, synes jeg faktisk formen i dag var ok.

I morgen står den på ude og spise med arbejdet (dejligt at vægtklassen hedder +60kg!), hvile, og så skal jeg afsted til Sverige kl05 lørdag morgen. :blink: :blink:

Men jeg glæder mig helt vild meget til at kæmpe! :superman: Bliver dejligt at kæmpe til et stævne hvor presset er lidt mindre end til de store jeg har været til det sidste års tid.

Link to comment
Share on other sites

I morgen står den på ude og spise med arbejdet (dejligt at vægtklassen hedder +60kg!), hvile, og så skal jeg afsted til Sverige kl05 lørdag morgen. :blink: :blink:

Men jeg glæder mig helt vild meget til at kæmpe! :superman: Bliver dejligt at kæmpe til et stævne hvor presset er lidt mindre end til de store jeg har været til det sidste års tid.

Held og lykke med at vinde de tabte provinser tilbage!

Link to comment
Share on other sites

DBM og CoqRouge:

Tak! Ja, jeg bliver da vist eneste kvindelig dansker derover, bortset fra Ida som jeg træner med, men hun er faktisk også svensk. Så de svenskere skal bare have tæv!! :superman: :superman: :devil: :devil:

Ai, jeg har faktisk ikke de kæmpe store forventninger til dette stævne, det skal mest bruges som et måling på at se hvor langt jeg er fra at være i god no-gi form, som jeg skal være til i ADCC kvalifikationsrunderne til efteråret. :wink:

(men man håber da altid på lidt medalje og nogle gode subs...)

Link to comment
Share on other sites

We came, we fought, we conquered :cool:

post-15080-1209252057_thumb.jpg

Opsummering:

Vi kørte lidt over fem i morges, 400km i rimelig høj fart til Uddevalla. Fem mennesker i bilen, to med lange ben. Ankomst ca. kl9, ventetid ventetid ventetid. Et par af vores gutter kæmper, Ida og jeg venter, og prøver at tage os sammen til at varme op, men det bliver lidt halvhjertet da vi var dovne. Så bliver det vores tur. Ida kamp 1: submission på anaconda choke, 45sek. Umiddelbart efter, Shanti kamp 1: submission kimura 4 minutter (ja ja ja jeg var langsom). Lige efter, Ida kamp 2: submission på arm triangle, 1min 40sek.

Bagefter diskuterede vi i et par minutter om vi skulle kæmpe en finale kamp mod hinanden eller bare drop det og trække lod. Det blev til lodtrækning, som jeg vandt. Så jeg fik "titlen", men jeg gav hende præmien (en fed rashguard og nogle små tights vi skal have byttet).

Og resten af tiden gik med hygge, være sekundant for nogle af de andre, og se nogle goooode kampe. :bigsmile: Ni folk afsted fra Brasa Cph, seks medaljer hjem. :4thumbup: :superman:

400km hjem, og så til en hygge føsdag fest.

Next project - coming right up: Kaisho BJJ Cup om 3 uger

(hvis jeg få smidt/cuttet for mange kg)

Dagens (inkl. igår) nedtur: tandkødbetændelse wtf??

Link to comment
Share on other sites

We came, we fought, we conquered :cool:

Bagefter diskuterede vi i et par minutter om vi skulle kæmpe en finale kamp mod hinanden eller bare drop det og trække lod. Det blev til lodtrækning, som jeg vandt. Så jeg fik "titlen", men jeg gav hende præmien (en fed rashguard og nogle små tights vi skal have byttet).

Af ren nysgerrighed.

Har I kæmpet mod hinanden tidligere ? Hvis ikke, hvem ville så vinde....

Link to comment
Share on other sites

Af ren nysgerrighed.

Har I kæmpet mod hinanden tidligere ? Hvis ikke, hvem ville så vinde....

Ja, dengang hun trænede i en anden klub. Jeg tabte (stort set allerede før kampen gik i gang, havde haft for mange kampe den dag). Vi sparrer meget meget lige op ad hinanden, og i en kamp kunne det gå begge vej - det er aldrig til at sige, og alt kan ske!

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag - Løb og lidt til

Havde egentlig planlagt den store styrketræningstur i dag da jeg nok ikke får mulighed for det i løbet af denne uge, men så blev jeg kaldt til noget sidste øjebliks familie-tamtam. Vi tog i zoologisk have og hyggede og bagefter spist lidt kage og boller i anledning af min stedfars føsdag.

Kunne ikke nå til nogen FDK indenfor åbningstiderne og sparer lidt på mine håndflader til kettlebell seminaret næste weekend, så det måtte blive til en løbetur istedet for. Heldigvis var vejret faktisk ret lækkert, og jeg nød at løbe mod solen. Dejligt!! :4thumbup: :wub::bigsmile:

Løb

4,8km

Ca. halvvjes fandt jeg en sti op ad en bakke som jeg kunne lave hill sprints på.

Hill sprints

80m (? groft estimat), 7 sprints

Det var egentlig ikke så sjovt at løbe videre bagefter, men det er det gode ved løb, det er nemt at presse sig selv videre da man ikke skal tænke på teknik m.v. Tror hele turen inkl. sprints tog 40 min, så det er ok. Havde glemt at sætte min Nike + ting på, så jeg er ikke sikker på hastigheden i løb, men lå nok omkring de 11 km/t eller lidt over. Herhjemme fik jeg lige lyst til en smule mere:

Pushups

10, 4 sæt skiftevis smal/bred

Stiff-legged KB DL

16kg, 10/10, 2 sæt

(knæhasene - rehab)

KB MP med lidt push

16kg, 4/4, 3 sæt

Træningplanen for den næste uges tid:

Mandag - BJJ

Tirsdag - lidt styrke, roning og HardCore

Onsdag - BJJ

Torsdag - ?

Fredag - KB (RKC seminar)

Lørdag - KB (RKC seminar)

Søndag - KB (RKC seminar)

Link to comment
Share on other sites

Mandag - IK99 + FDK Royal

Betændelsen i tandkødet (nærmere helt bagerst efter sidste tand) havde det absolut ikke bedre i dag, på trods af mit forsøg på at prikke hul i bylden i går aftens (ja, der kom pus ud, ja det var klamt :crazy: ). Så jeg måtte en tur forbi tandlægen efter arbejde - og en halv time senere var jeg 600kr (!!!!! 300kr i "akut" gebyr) fattigere og havde mere ondt i kæben. Tøflede nede til IK, hvor det var planen jeg kun skulle køre en time før BJJ, men jeg droppede BJJ helt efter jeg overvejede hvordan det ville føles at blive mast i kæben/kinden.

Benene kunne mærke hill sprints i går og kroppen har kun fået minimalt mad i form af meget letspiselig ting og shakes, men jeg var ellers rimelig frisk! :bigsmile:

Squat

30kg, 7

35kg, 5

40kg, 5

50kg, 3, 3 sæt (rep/set PR men det var grimt)

45kg, 5, 5 sæt

40kg, 6, 4 sæt

40kg, 8, 4 sæt

Fik en masse tips og coaching af både Fru Erik og Anders undervejs, og eksperimenterede lidt med både dybden og benstilling (som jeg stadig ikke har fundet det optimale). Endte med noget smallere benstilling til sidst, som føles mere unaturlig men fungerede overraskende godt, men det var jo også på de lettere sæt. Må prøv igen næste gang.

Pullups

3, 3 sæt

Lats burnout...

Gi pullups

2, 4 sæt

Havde den jo alligevel med, så det var tid til lidt grebstræning..

Gi hold

oppe, 15sek, 2 sæt

nede, 15sek, 2 sæt

Dips

5, 2 sæt

4

Bagefter en tur forbi apoteket for at hente antibiotika + smertestillende (yay! har fået fyldt op i stærk ibuprofen-depotet, det var tiltrængt :wink: ) og så videre til FDK Royal for en smule cardio.

Concept 2

ca. 23 min, ved belastning 6-7

Ja..der er ikke hastighed på, fordi display'et duede ikke. Altså den tændte og man kunne indstille den, men den gik bare slet ikke i gang med at tælle noget som helst. Rimelig irriterende da jeg ikke har nok fornemmelse for hvad jeg ligger på når jeg roer. Men det var faktisk også første gang jeg tog så "lang" tid. Synes det gik fint, holdt et nogenlunde jævnt tempo hele vejen igennem, og havde med vilje sat belastning ned for ikke at brænde benene af for meget.

Sluttede af med lidt ankel-, knæ-, og skulderstabiliseringsøvelser.

Og nu har jeg gang i det store suppeprojekt - prøvet på at lave noget fedtfattigt broccoli/champignon/løg creme suppe. Håber det smager godt, for selvom jeg er meget glad for min proteinshakes med frugt, så kunne det være meget rart med andet de næste par dage!! :4mewantfood: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag - HardCore og meget lidt ekstra

Havde store planer om at tage tilpas tidligt nok oppe i FDK NV til at kunne nå det forsømte dødløft og lidt andet. Men hverken energiniveauet (kører stadig på halvflyvende mad, men tanden er i bedring), tiden eller kroppen var enig med min plan. Benene er godt mærket af skvatten i går, og lat'sen fra pullups. Synes hver gang jeg begynder at køre pullups efter lidt pause så rammer det nogle andre muskelgrupper!

Crosstrainer

12min, 11-14 i belastning

Ja, ret fesent, men det var lige det jeg kunne nå inden HC

Direkte videre til hardcore, hvor der blev legede med snatches, TGU, windmill/bent press, sandsæk split-snatch og til slut et kortspil med forskellige øvelser. Kørte i den forholdsvis tunge ende i dag da det alligevel er noget tid siden jeg har legede med de tunge KB'er. Irriterere mig at Eleiko's KB'er slider så meget mere på hænderne end de andre, og jeg er virkelig i tvivl så om jeg skal købe en 24kg til RKC'en eller om jeg skal købe en Eleiko 20kg. Men, under alle omstændigheder så får håndfladerne en god pause fra nu og så til fredag. :smile: Glæder mig vild meget!! :w00t: :w00t:

Efter HC fik jeg en masse hjælp af Kauf til nogle skulderstabiliseringsøvelser så jeg lærer at aktivere mine midterste/nederste traps m.m., det skulle gerne på sigt afhjælpe bl.a. noget rygsmerte jeg har på kontoret. De øvelser jeg skal køre til at starte med er:

Stående pres på kabelmaskine

Stående træk på kabelmaskine

OH Squat

TGU med let (12kg) KB hvor jeg holder skulderen på plads

Armstrækkere hvor jeg holder skulderen på plads

Status nu: meget træt, men har det bedre i kroppen og mere afslappet end før træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - 1,5 times BJJ

Det er lidt underlig, det er nu 3. uge på arbejde som er en kort uge...først st. bededag, så sidste uge hvor jeg var syg, og nu i morgen. Jeg er heldigvis ikke rigtig kommet bagud, da arbejdspresset ikke er så stor nu, men blev alligevel nødt til at lukke nogle ting af i dag så jeg først kunne nå til BJJ kl18.

Nå, men det blev til eneste grappling træning så...startede stille og rolig med lidt teknik fra guard, altid rart med noget genopfriskning. Men det blev så aflyst af benhård situationssparring - shit hvor synes jeg bare ligegyldig hvor god form jeg føler mig i, så er det aldrig nok! Men det gik faktisk ok i dag, og kroppen er ikke så mærket af træningen de sidste par dage.

I morgen står den på hvile, selvom det er ærgeligt at spilde sådan en dejlig fridag på slet ikke at få trænet - men det er nok en god ide at lade op til RKC'en! :wink:

Glæder mig!!!!! :4thumbup: :4thumbup:

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Onsdag - 1,5 times BJJ

Det er lidt underlig, det er nu 3. uge på arbejde som er en kort uge...først st. bededag, så sidste uge hvor jeg var syg, og nu i morgen. Jeg er heldigvis ikke rigtig kommet bagud, da arbejdspresset ikke er så stor nu, men blev alligevel nødt til at lukke nogle ting af i dag så jeg først kunne nå til BJJ kl18.

Nå, men det blev til eneste grappling træning så...startede stille og rolig med lidt teknik fra guard, altid rart med noget genopfriskning. Men det blev så aflyst af benhård situationssparring - shit hvor synes jeg bare ligegyldig hvor god form jeg føler mig i, så er det aldrig nok! Men det gik faktisk ok i dag, og kroppen er ikke så mærket af træningen de sidste par dage.

I morgen står den på grappling, selvom det er ærgeligt at spilde sådan en dejlig fridag på slet ikke at få trænet - men det er nok en god ide at lade op til RKC'en! :wink:

Glæder mig!!!!! :4thumbup: :4thumbup:

Yes, det bliver benhårdt i weekenden - jeg skal nok piske dig :wink::devil:

Godt at se at du er på benene igen og får battlet BJJ. Håber også snart min krop er klar på BJJ/Sub igen.

Og tillykke med sidste bedrift :superman:

Link to comment
Share on other sites

I morgen står den på grappling, selvom det er ærgeligt at spilde sådan en dejlig fridag på slet ikke at få trænet - men det er nok en god ide at lade op til RKC'en! :wink:

Til lykke med seneste sejr. Jeg venter stadig på, at svenskerne tilbageleverer Skåne.

Skal jeg forstå ovenstående quote på den måde, at grappling "slet ikke er træning"? Hold da op....!

Edited by CoqRouge
Link to comment
Share on other sites

Til lykke med seneste sejr. Jeg venter stadig på, at svenskerne tilbageleverer Skåne.

Skal jeg forstå ovenstående quote på den måde, at grappling "slet ikke er træning"? Hold da op....!

Ok det gik vist lidt galt. Jeg skal slet ikke grapple i morgen. Jeg tænkte bare på, at jeg gerne ville grapple, og så var det det jeg skrev. Men jeg lader være og hviler i stedet for.

Jo, grappling er træning. Det er alt det andet der ikke tæller :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Weekenden - Russian Kettlebell Challenge

Ja, så gik hele weekenden med kettlebells! Var afsted i Slangerup til kettlebell certificering seminar, som jeg bestod, så jeg nu kan kalde mig kettlebell instruktør. Udover titlen, som egentlig ikke siger særlig meget, så synes jeg faktisk det var vild godt, jeg lærte en masse, og havde det rigtig sjovt. :4thumbup: Det var hårdt, men ikke nær så hårdt som jeg havde forventet. Dagene var delt i nogle teoretiske "lectures", teoretisk undervisning i seks grundlæggende KB øvelser - swing, TGU, clean, press, snatch og front squat, praktisk undervisning og rettelse af øvelserne, og nogle workouts (10-15min hård træning). De fleste workouts var hårde nok, jeg burde måske have kørt med lidt tungere vægte på nogle af dem, men tog de KB'er jeg fik besked på. :blush:

Musashi og Guarden var med som assisterende instruktører, og Guarden holdt os allesammen i ørerne ved at have en GymBoss på sig som bippet hver 15. minut - og det betød 20 swings på stedet! Det bliver til rigtig mange swings i løbet af en dag, og de var rimelig strikse med formen på swings, så ingen dovenskab.

I dag var lidt anderledes, vi skulle ikke lære flere øvelser og der var lidt flere pauser og tid til at snakke med resten af sit hold. Der var desuden en lille teknik konkurrence - en fra hvert af fire hold var udpeget til at repræsentere holdet, og jeg blev valgt for mit. Vi skulle så vise dobbelt swings, dobbelt clean and press og dobbelt front squat foran alle andre og instruktørerne. Jeg kom nr. 2, tabte desværre til en anden dansker på nogle små fejl. Men det var sjovt! :wink:

Generelt var det tekniske niveau af de danske deltagere (og assisterende instruktører :cool:) rigtige godt.

Om eftermiddagen havde vi så en time til at undervise + lave en workout for en ny person - altså en frivillig. Der var en del ankomne, men desværre ikke nok til alle. Så jeg fik en lidt ældre herre fra mit hold som ikke skulle certificeres alligevel. Det var lidt svært fordi han havde været med hele tiden, men jeg fik alligevel rettet lidt på nogle af de problemer han havde med TGU, front squat og snatch.

Det blev også til en lille PR

(32kg TGU)

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Weekenden - Russian Kettlebell Challenge

Ja, så gik hele weekenden med kettlebells! Var afsted i Slangerup til kettlebell certificering seminar, som jeg bestod, så jeg nu kan kalde mig kettlebell instruktør. Udover titlen, som egentlig ikke siger særlig meget, så synes jeg faktisk det var vild godt, jeg lærte en masse, og havde det rigtig sjovt. :4thumbup: Det var hårdt, men ikke nær så hårdt som jeg havde forventet. Dagene var delt i nogle teoretiske "lectures", teoretisk undervisning i seks grundlæggende KB øvelser - swing, TGU, clean, press, snatch og front squat, praktisk undervisning og rettelse af øvelserne, og nogle workouts (10-15min hård træning). De fleste workouts var hårde nok, jeg burde måske have kørt med lidt tungere vægte på nogle af dem, men tog de KB'er jeg fik besked på. :blush:

Musashi og Guarden var med som assisterende instruktører, og Guarden holdt os allesammen i ørerne ved at have en GymBoss på sig som bippet hver 15. minut - og det betød 20 swings på stedet! Det bliver til rigtig mange swings i løbet af en dag, og de var rimelig strikse med formen på swings, så ingen dovenskab.

I dag var lidt anderledes, vi skulle ikke lære flere øvelser og der var lidt flere pauser og tid til at snakke med resten af sit hold. Der var desuden en lille teknik konkurrence - en fra hvert af fire hold var udpeget til at repræsentere holdet, og jeg blev valgt for mit. Vi skulle så vise dobbelt swings, dobbelt clean and press og dobbelt front squat foran alle andre og instruktørerne. Jeg kom nr. 2, tabte desværre til en anden dansker på nogle små fejl. Men det var sjovt! :wink:

Generelt var det tekniske niveau af de danske deltagere (og assisterende instruktører :cool: ) rigtige godt.

Om eftermiddagen havde vi så en time til at undervise + lave en workout for en ny person - altså en frivillig. Der var en del ankomne, men desværre ikke nok til alle. Så jeg fik en lidt ældre herre fra mit hold som ikke skulle certificeres alligevel. Det var lidt svært fordi han havde været med hele tiden, men jeg fik alligevel rettet lidt på nogle af de problemer han havde med TGU, front squat og snatch.

Det blev også til en lille PR

(32kg TGU)

Har tilladt mig at smide klippet i en anden tråd også, super godt gået..

Blev desværre syg, ellers havde jeg været der som hjælper

Link to comment
Share on other sites

@ DBM: Ja, det er jeg vel!! :bigsmile: ...hvad det nu end betyder. Lige så langt som man er kommet, lige så langt eller længere har man altid igen. :wink

@ Teddy: Tak, kender godt Rifs blog, han er en cool mand.

Mandag - 1,5 times BJJ

Kroppen kan i princippet ikke mærke noget fra weekenden - jeg siger i princippet fordi jeg har ingen DOMS eller ømhed, men på den anden side har jeg hele dagen igennem været riiiimelig drænet for energi. Bare sådan lidt flad over det hele! Fik kørt nogle gode omgang sparring i starten af træning, men var ret mærket af at jeg var smadret. Men det lykkedes mig at sweepe min træner og dermed få 2 point - Yay! Woohoo!! - og det er vist kun anden gang nogensinde det er sket. Jeg blev selvfølgelig submittet 20sek senere (og 30sek før det, og 1 minut igen før det...), men jeg kan leve meget meget længe på det ene sweep!! :4thumbup: :4thumbup:

Så i aften vil jeg prøve at komme tidligt i seng og sove lidt ekstra, i morgen står den på styrke, cardio og HardCore. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag - HardCore plus mere

Ingen cardio, men en short & sweet omgang styrke inden HC. :bigsmile:

Squat

30kg, 5

40kg, 5

50kg, 5 (rep PR)

50kg, 4

50kg, 4

50kg, 4

Lidt stille og rolig fremgang i styrken...

Dødløft

60kg, 6

70kg, 5

80kg, 4, 4 sæt

Lidt stående kabel pres til skulderne.

OH Squat

10kg, 7, 2 sæt

Og så en fed omgang HC. En helvedes masse squat med sandsæk. Og lidt flere squats. Og på KB stod på dobbelt swings med KB, rows, og windmills. Blev også til en lille PR i clean&pres - 20kg - så teknikken på pres over weekenden (og en masse GTG) har gjort sit arbejde godt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - 2 timers BJJ

Sparring, guard teknikker, situationssparring.

Gik faktisk udemærket - der er sket noget med mit game siden Gameness, altså siden jeg fedtede rundt med en sub i 3min istedet for at bruge lidt styrke og trække igennem. Udvikling af styrken i min krop har nemlig ikke fulgt med i mit hoved - altså der er ting som jeg faktisk godt kan, men som mit hoved ikke lige har fundet ud af endnu. Så nu giver jeg den lidt ekstra gas til træning og prøver mig lidt frem. I dag lykkedes det mig at rejse mig op fra når jeg ligger i lukket guard selv hos de lidt tungere fyre (for de uindviede, så svarer det til at dødløfte/squatte fra en skidt vinkel 80kg som prøver at holde en nede). :4thumbup: Kan også kom op på alle fire fra når jeg ligger fladt på maven og bliver holdt nede, og blev spurgt om jeg havde trænet grebsstyrke. :bigsmile::wink:

Ih hvor jeg glæder mig til vores nye lokaler - vi flytter nemlig fra 1. juni, og kommer til at være i samme bygning og indgå et samarbejde med det nye Crossfit Copenhagen. :w00t::bigsmile::superman: :4thumbup: :wink:

(ja, der er faktisk ikke nok smileys til at udtrykke hvor glad jeg er for at vi har fået vores eget OG muligheden for at træne styrke/cardio i samme bygning!!!)

Et par billeder fra weekenden:

post-15080-1210188658_thumb.jpgpost-15080-1210188680_thumb.jpg

post-15080-1210188809_thumb.jpgpost-15080-1210188856_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share