For få kvinder dyrker vægtløftning


brianboese
 Share

Recommended Posts

Er ked af at sige.... men det billed vil næppe tænde de fleste kvinder!!

Ingen bryster, for store lår og så det maskuline i at "brøle"

... den flade mave ville de fleste nok kunne forholde sig til men tror næppe resten vil appelere!

Er dog ret sikker på at det billed appelerer til din holdning for hvordan en kvinde gerne må/skal se ud for at hun er tiltrækkende :bigsmile: men det holder bare ikke for 97.8% af den mandlige befolkning og overhovedet ikke de fleste kvinder...

... hvis man skulle gøre noget for at få piger i gang - så ville det nok nærmere være introduktion på de enkelte ungdomsuddannelse i kraft af at holde et foredrag i en time hvor de kan møde en kvindelig sportsudøver RL og herefter lade de enkelte elever prøve kræfte rmed teknik og sport!

Jeg har selv været ude et par gange til foredrag på gymnasium og været i kontakt med piger i den aldersgruppe... og her vinder ens fysik og sport ved selvsyn, og mange bliver nysgerrig og giver udtryk for at det måske slet ikke ville være så tosset at løfte vægte og spise ordentligt når man får pointere og ikke mindst mannet en masse myter i jorden :smile:

.... store lår. Jeg vil mene at man som Pige/kvinde gerne vil træne og i en hvilken som helst sport under udøvelsen er spændt og kraftfuld vil virke stor, men bagefter når musklerne er afslappet. Vil får en anden form. Det samme gælder også for BB kvinder, men de vil bare virke større fordi sporten, netop er at opbygge krops volume. Det er ikke vægtløfteren mål.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

.... store lår. Jeg vil mene at man som Pige/kvinde gerne vil træne og i en hvilken som helst sport under udøvelsen er spændt og kraftfuld vil virke stor, men bagefter når musklerne er afslappet. Vil får en anden form. Det samme gælder også for BB kvinder, men de vil bare virke større fordi sporten, netop er at opbygge krops volume. Det er ikke vægtløfteren mål.

Hvor meget kender du egentlig til VL, for det er noget vås at man ikke får større muskler af træningen men kun bliver hurtigere, stærkere og mere smidig. Desuden passer det ikke at musklerne bliver store når man udfører et givet løft, prøv at se på dine ben under squats, musklerne står ganske vist frem, men de bliver nærmest tyndere at se på, det kan ikke sammenlignes med at flexe sine wheelz.

VL, og generelt kraftsport, er ikke feminint, og det bliver ikke feminint af man kan få pæne ben af det, det gør man også af at stå på rulleskøjter, der undgår man bare nasty traps.

Link to comment
Share on other sites

.... store lår. Jeg vil mene at man som Pige/kvinde gerne vil træne og i en hvilken som helst sport under udøvelsen er spændt og kraftfuld vil virke stor, men bagefter når musklerne er afslappet. Vil får en anden form. Det samme gælder også for BB kvinder, men de vil bare virke større fordi sporten, netop er at opbygge krops volume. Det er ikke vægtløfteren mål.

For det første ....

... de fleste piger GIDER IKKE at træne!!

Jo lettere de kan komme til drømmekroppen desto bedre, hvorfor tror du TVshop stadigvæk har sin berettigelse :wink:

Har du ikke lagt mærke til hvor "slaskede" de fleste unge piger er i dag? Det bære næppe præg af nogen som har lyst til eller træner dagligt.

For det andet ...

Det her er et meget typisk ideal FOR KVINDER

(ikke hvad mændene gerne vil have - men hvordan kvinder GERNE selv vil se ud!!)

kate-moss.jpgparis_hilton_1.png

... kan næppe sig at det her er store lår - eller store noget som helst stort??!

Du kan have ret i at der er forskel på hvordan man ser ud når man spænder og bruger sine muskler til hvordan man ser ud i afslappet tilstand...

... derfor som jeg skriver, så vinder man ofte langt mere ved at præsentere sin sport i RL, hvor folk kan få selvsyn for hvordan man ser ud "normalt" samt har mulighed for at forholde sig til en som person og ikke som sportsudøver!!

Det nytter ikke noget at vise piger billeder som det du har postet ... det afskrækker nærmere end det appelerer for hun HAR store lår i forhold til hvad piger gerne vil have!! Jo større "hul" der er mellem inderlårene desto bedre!

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Brian -> Det er ikke os du skal sælge VL til.

Dine egne forslag i første indlæg til hvorfor VL er så lille en sport dækker en del, og mange andre gode pointer er kommet af de øvrige. Det må du forholde dig til, og det nytter ikke at undskylde/afvise/modbevise det andre skriver, for det er sådan de ser verden eller mener det er sådan de fleste "normale" mennesker ser VL. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Til sammenligning er her en tilfældig BB kvinde. Hun er ikke feminin, men meget maskulin og jeg kan ikke tro at styrkeløfterne er bedre.

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit ærne her i tråden. Du spørg, og jeg svarer.

Det er ikke en diskussion. Du ved jo at problemet eksisterer, men du forsøger at tilbagevise det.

At du viser mig en bodybuilder, jaaaa?

Du kunne også vise mig en mekaniker, en jord og beton arbejder, en speedway kører.

Hvad er din pointe? At der også findes andre ting der er uattraktive for kvinder? well godt set.

Det er jo derfor at 9 ud af 10 kvinder opnår relativt dårlige resultater i trænings centeret, fordi det miljø der tiltrækker dem, samtidig er et miljø hvor man har givet afkald på en masse ting, for at gøre det attraktivt i kvinde øjne.

Fitness DK, og sats har jo ramt meget godt. Vi taler spa, massage ordninger, børne pasning, smart tøj, aircondition, musik, hjælpe trænere, personlige træner, forskellige hold hvor man er sammen med en masse lige sindede. Online bookning, solarie, sauna. En masse som indikerer wellness.

Det er lækkert, det er smart. Det er ik helt tosset at have en taske hvor der står Fitness DK. Det er ikke helt tosset at kunne sige at man kommer i Fitness DK 3 gange om ugen. Det er "hipt" at gå til spinning.

Hvor imod det ikke er specielt frækt at sige at du tre gange om ugen kommer i ålholm vægtløfter klub, og at du lige har fået en ny titan triko. Din instruktør er russisk og hedder Boris, og du træner sammen med 5 midaldrende mænd, og 4 17årige drenge. Badet er intermistisk, med kun lidt mug, og der er dødsmetal på anlæget.

Det er maskulint, det er ikke lækkert, det er ikke feminint.

Præcis samme problem gør sig i nogen grad også gældende for mænd. Det er ikke særlig "trendy" at dryrke styrkeløft, eller vægtløftning. Hvorimod "fitness" er lidt lækkert.

Fordelen er så blot den, at styrke sport i sig selv er maskulint, så der går ikke så stort skår af en fyr ved at sige "jeg dyrker styrkeløft i Hvidovre strykeløft klub"

Du undervurderer signal faktoren, og undervurderer i endnu højere grad betydningen af miljøet, og følelsen for det man foretager sig.

Link to comment
Share on other sites

Vi er ved at tabe fokus. Jeg ønsker ikke at tale om elite. Jeg vil meget heller hører fra nogle kvinder der træner BB/styrkeløft eller går nede i et fitness center. Hvorfor kommer de ikke nede i vægtløftnings klubberne, når man nu gerne vil træne vægt træning.

Jeg er træner i vægtløftning klubben AK Dan i Ballerup. Jeg ønsker forandre klubbens image og måske kunne tiltrække nogle kvinder. Der ligger en bokseklub lige ved side af og her er der masser af kvinder/piger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit ærne her i tråden. Du spørg, og jeg svarer.

Det er ikke en diskussion. Du ved jo at problemet eksisterer, men du forsøger at tilbagevise det.

At du viser mig en bodybuilder, jaaaa?

Du kunne også vise mig en mekaniker, en jord og beton arbejder, en speedway kører.

Hvad er din pointe? At der også findes andre ting der er uattraktive for kvinder? well godt set.

Det er jo derfor at 9 ud af 10 kvinder opnår relativt dårlige resultater i trænings centeret, fordi det miljø der tiltrækker dem, samtidig er et miljø hvor man har givet afkald på en masse ting, for at gøre det attraktivt i kvinde øjne.

Fitness DK, og sats har jo ramt meget godt. Vi taler spa, massage ordninger, børne pasning, smart tøj, aircondition, musik, hjælpe trænere, personlige træner, forskellige hold hvor man er sammen med en masse lige sindede. Online bookning, solarie, sauna. En masse som indikerer wellness.

Det er lækkert, det er smart. Det er ik helt tosset at have en taske hvor der står Fitness DK. Det er ikke helt tosset at kunne sige at man kommer i Fitness DK 3 gange om ugen. Det er "hipt" at gå til spinning.

Hvor imod det ikke er specielt frækt at sige at du tre gange om ugen kommer i ålholm vægtløfter klub, og at du lige har fået en ny titan triko. Din instruktør er russisk og hedder Boris, og du træner sammen med 5 midaldrende mænd, og 4 17årige drenge. Badet er intermistisk, med kun lidt mug, og der er dødsmetal på anlæget.

Det er maskulint, det er ikke lækkert, det er ikke feminint.

Præcis samme problem gør sig i nogen grad også gældende for mænd. Det er ikke særlig "trendy" at dryrke styrkeløft, eller vægtløftning. Hvorimod "fitness" er lidt lækkert.

Fordelen er så blot den, at styrke sport i sig selv er maskulint, så der går ikke så stort skår af en fyr ved at sige "jeg dyrker styrkeløft i Hvidovre strykeløft klub"

Du undervurderer signal faktoren, og undervurderer i endnu højere grad betydningen af miljøet, og følelsen for det man foretager sig.

Du har ret..... tråde har det med at løbe løbsk :tongue: Jeg ønsker løsninger og måder på løsninger.

Link to comment
Share on other sites

Vi er ved at tabe fokus. Jeg ønsker ikke at tale om elite. Jeg vil meget heller hører fra nogle kvinder der træner BB/styrkeløft eller går nede i et fitness center. Hvorfor kommer de ikke nede i vægtløftnings klubberne, når man nu gerne vil træne vægt træning.

Jeg er træner i vægtløftning klubben AK Dan i Ballerup. Jeg ønsker forandre klubbens image og måske kunne tiltrække nogle kvinder. Der ligger en bokseklub lige ved side af og her er der masser af kvinder/piger.

OK... det lagde du bare ikke ud med at sige i dit første indlæg :wink:

Jeg træner ikke i en vægtløfter klub bl.a. pga. det samme som Blackice skriver.. det er bare ikke lækkert nok samt for mit synspunkt den største mangle er at der ofte mangler et udbud af både kredsløbsudtyr og ikke mindst andet styrketræningsudstyr såsom nok håndvægte og maskiner!!

Grunden til at der er mange kvinder i en bokseklub er bl.a. at de BÅDE får en kombination af kredsløbstræning og styrketræning i en og samme træning samt at det ofte er HOLD træning ... man er mange om samme aktivitet og ikke mindst så er man igang HELE TIDEN- det kan man ikke ligefrem påstå er det samme for VL :smile:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Det er nok ikke det spörgsmålstegn ved om man ser væglöftning som en feminim idræt eller ej.

Generelt er det meget få som se eliteidrætsudövere ifærd med at udöve deres idræt som feminime.

Det er ikke feminimt at råbe primalskrig og været koksröd i ansigtet. (selvom mange mænd på mol tænder på det :4thumbup: )

Jeg tror mere det er et spögrsmål om hvor meget vægtlöftningsklubberne tænker i rekrutering og branding.

Der er ingen tvivl om at alle sportsgrene idag tænker mere på at skaffe nye medlemmer og holde på dem man har end man gjorde for 5-10 år siden.

Det kræver en indsats hvis man er interesseret i flere medlemmer i sin sport.

Helt personligt mener jeg at vægt/styrkelöfterklubberne sidder på en guldgrubbe hvis interessen for at udvide klubben er tilstede.

Jeg ved f.eks at en af Danmarks bedste svömmeklubber, Westswim, har deres styrketræning i samarbejde med en vægtlöftningsklub.

Jeg er sikker på at mange idrætsklubber kunne være interesseret i tilsvarende ordninger.

Det ville i mine öjne give vægtlöftningsklubberne:

- flere medlemmer

- aflönning af trænere/bedre aflönning af trænere

- stor rekruteringsgrunlag (mange svömmere stopper f.eks med at svömme 17-18 år gamle og ville sagtens kunne se de snedige i at skifte til en sport hvor man ikke skal træne 10*2 timer om ugen plus 3* styrketræning)

Det ville selvfölgelig have en indflydelse på klubmiljöet som man skal overveje om man er klar til. Men hvis udefra kommende klubber kommer på bestemte tidspunkter er det vel til at overse....

Det er bare med at finde ud af om man vil ind i kampen og overveje hvor meget man er klar til at göre for det.

Link to comment
Share on other sites

OK... det lagde du bare ikke ud med at sige i dit første indlæg :wink:

Jeg træner ikke i en vægtløfter klub bl.a. pga. det samme som Blackice skriver.. det er bare ikke lækkert nok samt for mit synspunkt den største mangle er at der ofte mangler et udbud af både kredsløbsudtyr og ikke mindst andet styrketræningsudstyr såsom nok håndvægte og maskiner!!

Grunden til at der er mange kvinder i en bokseklub er bl.a. at de BÅDE får en kombination af kredsløbstræning og styrketræning i en og samme træning samt at det ofte er HOLD træning ... man er mange om samme aktivitet og ikke mindst så er man igang HELE TIDEN- det kan man ikke ligefrem påstå er det samme for VL :smile:

Tak for dit indlæg.

Jeg vil lige vide. Har du nogensinde været nede i en VL klub? Har du prøvet at træne VL træning?

Link to comment
Share on other sites

Det er nok ikke det spörgsmålstegn ved om man ser væglöftning som en feminim idræt eller ej.

Generelt er det meget få som se eliteidrætsudövere ifærd med at udöve deres idræt som feminime.

Det er ikke feminimt at råbe primalskrig og været koksröd i ansigtet. (selvom mange mænd på mol tænder på det :4thumbup: )

Jeg tror mere det er et spögrsmål om hvor meget vægtlöftningsklubberne tænker i rekrutering og branding.

Der er ingen tvivl om at alle sportsgrene idag tænker mere på at skaffe nye medlemmer og holde på dem man har end man gjorde for 5-10 år siden.

Det kræver en indsats hvis man er interesseret i flere medlemmer i sin sport.

Helt personligt mener jeg at vægt/styrkelöfterklubberne sidder på en guldgrubbe hvis interessen for at udvide klubben er tilstede.

Jeg ved f.eks at en af Danmarks bedste svömmeklubber, Westswim, har deres styrketræning i samarbejde med en vægtlöftningsklub.

Jeg er sikker på at mange idrætsklubber kunne være interesseret i tilsvarende ordninger.

Det ville i mine öjne give vægtlöftningsklubberne:

- flere medlemmer

- aflönning af trænere/bedre aflönning af trænere

- stor rekruteringsgrunlag (mange svömmere stopper f.eks med at svömme 17-18 år gamle og ville sagtens kunne se de snedige i at skifte til en sport hvor man ikke skal træne 10*2 timer om ugen plus 3* styrketræning)

Det ville selvfölgelig have en indflydelse på klubmiljöet som man skal overveje om man er klar til. Men hvis udefra kommende klubber kommer på bestemte tidspunkter er det vel til at overse....

Det er bare med at finde ud af om man vil ind i kampen og overveje hvor meget man er klar til at göre for det.

Jeg takker mange gange for dit indlæg. Jeg synes det er kloge ord. Jeg har intet imod at være grundtræning for Ballerups håndbold/svømmer eller forbold dreng/piger. En hvilken somhelst idrætsudøver vil vinde meget ved at lægge 1-2 timer om ugen nede i VL klubben.

Link to comment
Share on other sites

Det er givet vis en faktor at de fleste af den slags klubber er små, og dermed har relativt fesne faciliteter. Så kan man vigte sig nok så meget af at man har de rigtige stænger og skiver og hvor dyre de er, men de argumenter klinger hult ved begyndere.

Jeg tror der er potentiale i at få folk ind via andre sportsgrene, dvs. afhoppere der finder ud af de har mere talent for at løfte vægte, eller synes det er sjovere end det de går til ellers. Jeg har mange gange hørt og læst om folk der trænede styrketræning som et supplement til anden træning, men skiftede da de blev bidt af jernet.

Link to comment
Share on other sites

Efter min mening er der meget få kompetente vl-trænere i Danmark. Og Brian du er ikke én af dem!! Så medmindre man er en af disse, bør man være varsom før man proklamerer sig selv, sin klub og dansk vægtløftning.

Det er lige din holdning der ødelægger Dansk vægtløft. Du gøre VL til en sluttede kreds og nørdede. Og var ved du om at være kompetent :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Det er lige din holdning der ødelægger Dansk vægtløft. Du gøre VL til en sluttede kreds og nørdede. Og var ved du om at være kompetent :sneaky2:

kan da godt være det gør det til en sluttet kreds, men da VL kræver en del teknik er det vel stadig bedre at få lærer det korrekt end at alle skal lære det bare fordi du ønsker flere medlemmer af din klub..

ang at være kompetent, så syntes jeg nu dine poster i denne og andre tråde taler deres tydelige sprog om din kompetance :wink:

Link to comment
Share on other sites

kan da godt være det gør det til en sluttet kreds, men da VL kræver en del teknik er det vel stadig bedre at få lærer det korrekt end at alle skal lære det bare fordi du ønsker flere medlemmer af din klub..

ang at være kompetent, så syntes jeg nu dine poster i denne og andre tråde taler deres tydelige sprog om din kompetance :wink:

Lad nu vær med at bliv personlig. Kom ned i klubben og undersøg min kompetencer. Jeg er ikke bange for at sætte mit navn eller rygte på spil. I gemmer jer jo bag et synonym, "Det gør jeg ikke".

Link to comment
Share on other sites

Lad nu vær med at bliv personlig. Kom ned i klubben og undersøg min kompetencer. Jeg er ikke bange for at sætte mit navn eller rygte på spil. I gemmer jer jo bag et synonym, "Det gør jeg ikke".

At man har et alias på nettet, hvilket cirka alle har efterhånden, betyder ikke nødvendigvis at man gemmer sig eller ikke tør stå ved sine udtalelser. Nogle foretrækker anonymiteten, og det skal de efter min mening have lov til og stadig kunne komme med relevant og begrundet kritik. Det er deres valg og hvis du vælger at "filtrere" i dine svar efter om folk hedder et normalt navn eller et alias, så må det være dit tab.

Cirka alle der har svaret dig i denne tråd er jo ikke dine "modstandere". Det ville undre mig meget hvis ikke de fleste herinde gerne så kraftbetonede sportsgrene som VL og SL blive mere populære. Tænk over det inden du går alt for meget i forsvarsposition. :smile:

Link to comment
Share on other sites

At man har et alias på nettet, hvilket cirka alle har efterhånden, betyder ikke nødvendigvis at man gemmer sig eller ikke tør stå ved sine udtalelser. Nogle foretrækker anonymiteten, og det skal de efter min mening have lov til og stadig kunne komme med relevant og begrundet kritik. Det er deres valg og hvis du vælger at "filtrere" i dine svar efter om folk hedder et normalt navn eller et alias, så må det være dit tab.

Cirka alle der har svaret dig i denne tråd er jo ikke dine "modstandere". Det ville undre mig meget hvis ikke de fleste herinde gerne så kraftbetonede sportsgrene som VL og SL blive mere populære. Tænk over det inden du går alt for meget i forsvarsposition. :smile:

¨jeg forstå godt hvad du siger. Jeg lavet denne tråd pga. for få kvindelige udøver i VL.

Jeg vil gerne gøre noget for sporten, "stiller min kostbare fritid tilrådighed", fordi jeg mener jeg kan give noget videre. Jeg ønsker at åbne VL verden og motion-online er et godt sted at starte. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

For lige at blive "på sporet", så træner jeg ikke vægtløftning i vægtløfterklub, da jeg så netop, højst sansynligt, ville savne ordentlige og rene omgivelser. Det er ikke ensbetydende med, at jeg ikke træner hårdt !

Men jeg kan godt undvære store, prustende, pruttende, og til tider stinkende mænd.

Det har i højeste grad noget at gøre med, at wellness og fitness er in, centrene gør meget for at det skal virke "lækkert" og indbydende.

Det må jo så være måden at få familien Danmark på banen. Lad os håbe, at det virker !

Go' træning, uanset hvor I træner ! :bigsmile:

Betina

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke også lidt dumt at gå efter at lokke folk der ønsker at træne lidt for helbredets/udseendets skyld hen i en VL klub? Efter min mening skal man dyrke VL, hvis man gerne vil dyrke VL og ikke fordi frontsquats giver faste baller. Hvis den rette motivation ikke er til stede holder man alligevel ikke længe, hvor tit ser man nogen der begynder til fodbold fordi de gerne vil have god kondi, og ikke fordi de synes det er sjovt at spille? Det er tit man hører nogen sige de gerne vil begynde f.eks. til thaiboksning fordi man bliver trimmet af det, men ønsker man overovedet den slags i sin sport? Jeg så helst man ønskede at dyrke selve sporten og ikke trænede pga. "bivirkninger".

Link to comment
Share on other sites

For lige at blive "på sporet", så træner jeg ikke vægtløftning i vægtløfterklub, da jeg så netop, højst sansynligt, ville savne ordentlige og rene omgivelser. Det er ikke ensbetydende med, at jeg ikke træner hårdt !

Men jeg kan godt undvære store, prustende, pruttende, og til tider stinkende mænd.

Det har i højeste grad noget at gøre med, at wellness og fitness er in, centrene gør meget for at det skal virke "lækkert" og indbydende.

Det må jo så være måden at få familien Danmark på banen. Lad os håbe, at det virker !

Go' træning, uanset hvor I træner ! :bigsmile:

Betina

Jeg kan med garanti sikker dig. Der er ikke prustende, pruttende eller stinkende mæmd i AK DAN. Her er masser af plads. Jeg vil mener vi også har gode wellness forhold, "nok ikke på højde med et fitness center". Der koster det jo også 450 kr pr. mdr. Hos os koster det ca. en hund. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan med garanti sikker dig. Der er ikke prustende, pruttende eller stinkende mæmd i AK DAN. Her er masser af plads. Jeg vil mener vi også har gode wellness forhold, "nok ikke på højde med et fitness center". Der koster det jo også 450 kr pr. mdr. Hos os koster det ca. en hund. :bigsmile:

Sådan troede jeg det var i alle VL klubber, sådan er det i hvert tilfælde i BB99! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share