For få kvinder dyrker vægtløftning


brianboese
 Share

Recommended Posts

Til de uoplyste....... hvad står BB99 for? :crazy:

Vi er en del fra MOL som træner i vægtløfterklubben IK99.

Jeg er selv styrkeløfter og andre træner mere BB orienteret og morer sig med ændre prefix'et til BB99 :laugh:

Vi har iøvrigt en del piger som træner VL dernede, herunder profilerne -Chris- og Bogs. Som Angel rigtig nok siger er pigerne i høj grad tiltrukket af fællesskabet, så de har andre piger at snakke med før, under og efter træningen. Mandehørmen lader ikke til at være noget problem for de som ikke har fine fornemmelser og gerne vil se resultater med sin træning.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Til sammenligning er her en tilfældig BB kvinde. Hun er ikke feminin, men meget maskulin og jeg kan ikke tro at styrkeløfterne er bedre.

Måske du skulle sætte dig lidt ind i andre sportsgrene inden du kommer med udtalelser om hvorvidt udøverne er femenine? Hvis du tror at alle styrkeløftpiger er nogle kæmpestore massemonstre er du sgu helt galt på den. Her er lidt billeder af Ingunn Haakonsen fra Norge som blev europamester i 75kg klassen. En flot pige som buler ud de helt rigtige steder. :wub:

post-1781-1181745446_thumb.jpg

post-1781-1181745473_thumb.jpg

post-1781-1181745493_thumb.jpg

post-1781-1181745523_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

For det andet ...

Det her er et meget typisk ideal FOR KVINDER

(ikke hvad mændene gerne vil have - men hvordan kvinder GERNE selv vil se ud!!)

kate-moss.jpgparis_hilton_1.png

... kan næppe sig at det her er store lår - eller store noget som helst stort??!

Man fatter jo ikke at der er nogen der gider kneppe den slags magre cykelstativer. T.C. Luoma har skrevet det meget rammende om Paris og lignende tøser på T-Mag; "I wouldn´t fuck her with your cock let alone my own!"

Link to comment
Share on other sites

Efter min mening er der meget få kompetente vl-trænere i Danmark. Og Brian du er ikke én af dem!! Så medmindre man er en af disse, bør man være varsom før man proklamerer sig selv, sin klub og dansk vægtløftning.

Hvad skulle det nu til for? Hvem fanden skal bestemme om andre er vægtløftere? Det er jo tilsyneladende ikke nok at have en vægtløfterlicens og have konkurreret? Og hvorfor skulle man ikke have lov til at markedsføre sin klub uden at være en kompetent vl-træner? Hvor er logikken i det? Jeg har været i ik99 og ja, det er da meget hyggeligt, men jeg kan fanme få kvalme af den dogmatiske tilgangsvinkel og elitære holdning som man ser blandt dem, du sikkert kalder kompetente. Hvis man konsekvent er nedladende og arrogant blandt den gruppe folk man har størst chance for at rekruttere fra, så gør man altså ikke sin sport et tjeneste.

Der er mange styrketræningskulturer hvor der er kompetente folk, men gud forbyde at de skulle kunne lære vl'ere noget.... Det er lige præcis den holdning jeg kan få lange løg af....

Og til BrianBoese..

Problemet er den dominerende kropskultur og det miljø som kvinder ser omkring vl, som sport, men det er jo allerede blevet påpeget i tråden her.. Der er også blevet præsenteret flere løsningsmuligheder...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har talt med flere fra toppe af dansk vægtløftning og det er både leder og bestyrelsesmedlemer. Jeg har ofte stille dem spørgsmålet, hvorfor har man ikke samlet i et forbund. Vi løfter alle jern på hver sin måde, men der bliver set ned på hinandens kvaliteter.

Jeg kan forstå at gløften er for dyb mellem SL - BB - VL. Hvis man ikke engang kan tale pænt til hinanden.

..... få nu den tråd tilbage til spørgsmålet. Hvorfor kan man ikke lokke flere kvinder ind i sporten. Der findes jo masser af kvinder/piger i fitness centerne, der løfter jern. Det jo ikke i fitness center man forstår kvaliteten af vægttræning. Centerne er jo i bund og grund en pengemaskine.

Link to comment
Share on other sites

..... få nu den tråd tilbage til spørgsmålet. Hvorfor kan man ikke lokke flere kvinder ind i sporten. Der findes jo masser af kvinder/piger i fitness centerne, der løfter jern. Det jo ikke i fitness center man forstår kvaliteten af vægttræning. Centerne er jo i bund og grund en pengemaskine.

Det er vidst mere eller mindre besvaret. Hvad mere forventer du?

Du skal ligge stilen helt om hvis du skal tiltrække flere kvinder. Miljøet skal ændres, og det skal centrene, og deres faciliteter også.

De VL centre jeg kender er alle tydeligt præget af at være relativt små, med faciliteter der primært er rettet mod styrke sport, med kun få ekstra "luksus" goder, hvis overhovedet nogen.

Mange af dem er gamle, slidte, og ubemandede. Nogle ville gå så vidt at kalde dem lidt ulækre, og det som vi der er lidt "old school" i tanke gangen, blot kalder for "lee"

Link to comment
Share on other sites

Enig med squatfather. kæft nogen nederen matroner du har fundet frem Angel :laugh:

no offence :smile:

de fleste jeg kender trænede som utrænede har et ret anderledes ideal end de to der.

fastere mavemuskler og større bryster er to af de ting der adskiller min ( og mange andres) idealkvinde fra de to der.

Edited by T:I:R
Link to comment
Share on other sites

Enig med squatfather. kæft nogen nederen matroner du har fundet frem Angel :laugh:

no offence :smile:

de fleste jeg kender trænede som utrænede har et ret anderledes ideal end de to der.

fastere mavemuskler og større bryster er to af de ting der adskiller min ( og mange andres) idealkvinde fra de to der.

Nu skriver hun jo også at det er kvindeidealet og understreger ret kraftigt at hun er klar over at det ikke er det mænd vil have...

Edited by Tunen
Link to comment
Share on other sites

I onsdagens avis Politiken ”sek. 2”, var en artikel af Kasper Lund Kirkegaard. Overskriften lyder "Pumpet. Fitness er den nye folkesport". Artiklen summer forholdet mellem slidte klubber og top moderne fitness klubber. Jeg ved godt at nyt udstyr koster penge, men jeg tror ikke. man vi får nye medlemmer. Ved bare at køber en ny spinding cykel eller trænings maskine. Spørgsmålet er man til købeidræts eller foreningsidræts. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

I onsdagens avis Politiken ”sek. 2”, var en artikel af Kasper Lund Kirkegaard. Overskriften lyder "Pumpet. Fitness er den nye folkesport". Artiklen summer forholdet mellem slidte klubber og top moderne fitness klubber. Jeg ved godt at nyt udstyr koster penge, men jeg tror ikke. man vi får nye medlemmer. Ved bare at køber en ny spinding cykel eller trænings maskine. Spørgsmålet er man til købeidræts eller foreningsidræts. :unhappy:

Dem der dyrker fitness af pligt, for at tabe sig, for at se godt ud osv. er til købeidræt, dem der træner for selve sportens skyld vil gerne i foreninger. Jeg tror du kan se laaangt efter at få piger fra stepmaskinen ind under eleikoen, de ville helst slippe for træning i første omgang og gør det kun som et nødvendigt onde. Håndboldpiger osv. er der meget større chance med, der er en mulighed for at få dem til at kunne lide sporten, ligesom de kan lide deres håndboldtræning, på trods af den gør ondt engang imellem. I sport er det lysten der driver værket, i fitness er det forfængeligheden.

Link to comment
Share on other sites

Enhver kvinde kan opnå et mål om en fastere krop og en smule muskeltonus på en million andre måder end VL. For de fleste af de måders vedkommende, vil de være sjovere for de fleste end VL. Når der er spinning, hold-vægttræning og andet på steder hvor facilliteterne er langt bedre end i en VL klub og resultaterne kommer hurtigere, hvad skulle så dog drive folk ind i en VL klub?

Som Blackice siger, er der absolut ingen grunde til at en kvinde skulle sætte sine ben i en VL klub.

Ps. prisen tror jeg ikke er et omdrejningspunkt. Når man gladeligt fyrere tusindvis af kroner af på dametasker og tøj, betyder det nul og niks at Fitness.dk koster 400kr om måneden. Der er spa og alt det andet plus at det er trendy :smile:

Link to comment
Share on other sites

Til Brian: Du har ikke set det jeg har skrevet som kommentar et eller andet sted vel? Ellers kan du jo kopiere det over.

Jeg er en af de piger, der startede i en anden sport(sejlsport) og valgte vægtløftning, som supplement. Senere har jeg valgt sejlsport fra og træner vægtløftning 6 gange om ugen.

Jeg træner i IK99 og nej det er ikke et fancy fitness center, men der er det jeg skal bruge. Hvis man træner for sporten, så er omgivelserne ikke så vigtige, men derimod træningen og atmosfæren.

Jeg synes ikke, at der er nogen danske VL-kvinder, som er blevet 'grimmere' af at dyrke VL - tværtimod

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været i ik99 og ja, det er da meget hyggeligt, men jeg kan fanme få kvalme af den dogmatiske tilgangsvinkel og elitære holdning som man ser blandt dem, du sikkert kalder kompetente. Hvis man konsekvent er nedladende og arrogant blandt den gruppe folk man har størst chance for at rekruttere fra, så gør man altså ikke sin sport et tjeneste.

Der er mange styrketræningskulturer hvor der er kompetente folk, men gud forbyde at de skulle kunne lære vl'ere noget.... Det er lige præcis den holdning jeg kan få lange løg af....

Kunne lige så let have været sagt om VK49's gamle reaktionære bestyrelse ("ældrebyrden")

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share