Michael Rasmussen trukket fra Touren!


Biiver
 Share

Recommended Posts

  • Replies 503
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det har intet med blodtypen at gører...

Hvis man skal kunne have byttet poser om ved en fejl, og stadig være velfungerende bagefter, skal de to poser vel have indeholdt blod af samme type?

Det er da, hvad vi lærte i biologi for år tilbage...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er muligvis naiv, men jeg troede faktisk på at han lige med Mexico, havde fat i den lange ende og at det ville ende med det sagsamlæg han har udtalt sig om i andre interviews. Godt nok underlig opførsel hvis man har retten på sin side måden han har håndteret det, men ikke destomindre må man tro på manden når han udtaler sig skråsikkert om aldrig at have mødt de mennesker og at have været i mexico.

Nu skal Rabobank så være involveret, i doubt it, han har nok rekord i forskellige historier. Så havde alle gribbene ret desværre.

Nu mangler han bare at sige det alle ved - hvordan man kan være så dum det fatter jeg simpelthen ikke, men han er da færdig i cykelløb.

Link to comment
Share on other sites

Den artikel stammer oprindligt fra Gazetta dello Sport, og journalisten har tilsydenladende misforstået noget. Rasmussen ønsker ihvertfald, at journalisten dementerer historien.

Iøvrigt skulle Rasmussen være tæt på en kontrakt med Acqua & Sapone. Det kommer ikke som nogen overraskelse, at det lige netop er Palmiro Masciarelli der er den eneste der vil rører Rasmussen.

Link to comment
Share on other sites

24. august Politiken

»Det er ikke korrekt, hvad han (den italienske journalist, red.) har skrevet. Jeg har aldrig bekræftet, at jeg har været i Dolomitterne«, siger Rasmussen.

Michael Rasmussen har nu taget kontakt til den italienske journalist og bedt ham om at rette historien.

»Jamen, jeg har talt med journalisten fra La Gazetta her til morges. Det bliver han nødt til at korrigere. Jeg har bekræftet over for ham, at jeg var i Pyrenæerne med Menchov i den sidste uge, inden jeg kom til det danske mesterskab. Det har været offentliggjort længe, at jeg kom direkte fra Pyrenæerne til DM«, siger Rasmussen.

[email protected]

Edited by TimeSet
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja, det bliver rigtig spændende, hvis det virkelig er det, han har benyttet sig af! Først og fremmest går mine tanker på, om han så bliver frifundet eller ej.. Som jeg lige hørte i Sportsnyhederne, står den slags EPO netop ikke på dopinglisten, og derfor kan han teknisk set ikke blive dømt?

Det er noget af et paradoks, de kommer til at stå i, hvis påstandene er sande.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det bliver rigtig spændende, hvis det virkelig er det, han har benyttet sig af! Først og fremmest går mine tanker på, om han så bliver frifundet eller ej.. Som jeg lige hørte i Sportsnyhederne, står den slags EPO netop ikke på dopinglisten, og derfor kan han teknisk set ikke blive dømt?

Det er noget af et paradoks, de kommer til at stå i, hvis påstandene er sande.

Men er der ikke noget med at protour holdende har en eller form for etisk kodeks? I så fald kan det jo sagtens være blevet brudt.

Link to comment
Share on other sites

Men er der ikke noget med at protour holdende har en eller form for etisk kodeks? I så fald kan det jo sagtens være blevet brudt.

Jo, det har de, og det vil formentlig også blive brugt, som det blev brugt mod Ullrich og Basso, i denne sag - dog har beslutninger ifm. et etiske kodeks altid medført ekstrem debat, så jeg tror godt, vi stadig kan forvente at høre en masse til denne sag. Geeeeez..

Link to comment
Share on other sites

En fransk avis citerer et laboratorie for at have fundet DYNEPO i Michael Rasmussen. Det ville være enormt interssant at se de testresultater og hvordan de har fundet frem til dem.

Jeg foreslog netop DYNEPO som en mulighed i et interview i weekenden efter han blev smidt ud :4thumbup:

Rasmussen brugte DYNEPO

Men skrev du ikke også dengang, at det netop ikke skulle kunne spores? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jo men hvorfor tror du først at det kommer frem nu? der er jo en grund til at folk begynder at kigge på alternative tests end de gældende - de alm EPO tests fanger IKKE Dynepo

Kan man så forvente, at denne test (der altså må være spritny) er rimeligt valid? Og skal den ikke have bevist sin validitet i studier, førend den kan bruges til at fælde atleter?

Link to comment
Share on other sites

Kan man så forvente, at denne test (der altså må være spritny) er rimeligt valid? Og skal den ikke have bevist sin validitet i studier, førend den kan bruges til at fælde atleter?

Aner det ikke. Lige nu kan jeg ikke komme på en ide til en test - men det er der så andre der måske kan. De beviser skal frem og undersøges af andre før de kan bruges til noget som helst - og de vil heller ikke blive brugt med mindre den test holder.

Link to comment
Share on other sites

Der står lidt mere om det her

http://politiken.dk/cykling/article387137.ece

Den her sag kommer vi sikkert til at høre meget mere til.

Igen - sjovt at det først bliver offentliggjort den dag de tager Michael Rasmussen for det. Hvad med de foregående tilfælde? Javist, manden er en snyder, men kan godt forstå han føler sig forfulgt...

Edited by happyjazz
Link to comment
Share on other sites

Det er fint at han bliver opdaget, så alle folk kan se hvad det er for en svindler de har støttet op om og har udvist sympati for.

Rasmussens påstande om at han ikke var dopet holder ikke en meter og Dynepo er selvfølgelig omfattet af dopinglisten, da det er et epolignende stof. Det er rent faktisk Epo, men lavet af menneskeceller istedet for dyreceller.

Gad vide hvor mange andre i feltet der har benyttet sig af det :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ifølge de samme kilder, som Rasmussen-historien skulle laboratoriet have ca. 10 positive prøver fra TdF med spor af Dynepo. Men det reelle svar på, hvor mange andre, der mon har brugt stoffet er: Det ved vi ikke før der er en godkendt test for Dynepo, og den foreligger ikke endnu.

Sålænge testen ikke er godkendt kan UCI ikke gribe ind, og MR ville formodentlig kunne vinde sagen ved CAS, hvis han blev forsøgt dømt på nuværende tidspunkt.

Jeg finder det bestemt ikke usandsynligt, at MR skulle have brugt Dynepo, men jeg ærgrer mig over, at det kommer frem nu, og ikke først når der er en godkendt test. Det skaber nok en gang alt for meget spekulation og rygtedannelse om interessekonflikter osv. osv.

Link to comment
Share on other sites

Overskriften på tråden handler om Michael Rasmussen - du kunne jo lade være med at klikke dig ind på den.

Ja, men nu må folk fandeme snart se at komme over det.. Det er ligesom madeleine-sagen.. det kører også konstant i aviserne.. kidnapninger sker hver eneste dage ude i verdenen, hvorfor skal vi have live-coverage af lige nøjagtig denne kidnapning.. Det er selvfølgelig synd for tøsen og familien, men det kan sgu godt håndtere det på en anden måde..

Link to comment
Share on other sites

Ja, men nu må folk fandeme snart se at komme over det.. Det er ligesom madeleine-sagen.. det kører også konstant i aviserne.. kidnapninger sker hver eneste dage ude i verdenen, hvorfor skal vi have live-coverage af lige nøjagtig denne kidnapning.. Det er selvfølgelig synd for tøsen og familien, men det kan sgu godt håndtere det på en anden måde..

Det kan da ikke sammenlignes med Madeleine sagen på nogen som helst måde!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share