Motta's Kropsbygger Log


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Smolov Jr. Program Dag 1/12

Over i FitDK og få overstået træningen.

Smolov Jr. Pushpress

6x6@55kg

Crunch

3x12@Bw

Torso Twist

3x20@10kg

Squat

8x50kg

8x70kg

4x8@90kg

Pull-Ups

3xBw

3xBw+10kg

3xBw+10kg

2½xBw+10kg

3xBw+7,5kg

3xBw+7,5kg

Dips

4x12@Bw

½PWO-Shake

Cardio (Fat-Burn)

Lifefitness Bike 30min 400Kcal

½PWO-Shake

Bonus Træning

3set DB Curls

3set BB Curls

/Motta

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 741
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Slettet bruger
Nu varer programmet Smolov Jr. kun 3 uger, og derefter ændrer jeg igen, så kan ikke se det store problem i at køre 4x Dips om ugen for en kort periode.

Mener nu ikke Pushpress er en support-øvelse, men det er så min holdning. Udført korrekt og med langsom excentrisk fase rammer den skulder og triceps utrolig godt for mig. Desuden bruger man hele "coren" til at stabiliserer under øvelsen.

Nej der sker nok ikke noget ved det, men skadespotentialet er ikke desto mindre væsentligt forøget når du giver delten tunge tæsk 4x/ugen (tunge dips hver anden dag, tung PP de andre dage). Jeg er enig med Fru Erik. Hop på Team BBs program - det er godt skruet sammen og rammer all-around.

Link to comment
Share on other sites

Smolov Jr. 2/12

Blev lagt ned af en gang migræne igår eftermiddags, så sov fra kl 17 igår til kl 7 imorges, og yderligere 1½time i formiddag, så var lettere udhvilet da jeg driblede over i FDK. Træningen gik da osse i halvt tempo til at starte med, var stadig lidt groggy oven på søvn og drugs.

Smolov Jr. Push-Pres

7x5@60kg

Crunch

3x12

Jacknives + Torso Twist

3x12 + 3x20@15kg

UHG Chins

6, 6, 6, 6, 4, 4, 4

Dips

-Ingen dips idag, en nerve satte sig på tværs hvergang jeg hoppede op for at tage nogle reps, og havde ikke mine pads med som normalt afhjælper problemet. :dry:

I stedet blev der kørt lidt isoleret triceps.

Decline Bænkpres

4x10@80kg

DB OH Extensions + Seated Laterals + Seated Frontraises

12x22,5kg + 12x6kg + 12x6kg

12x30kg + 12x6kg + 12x6kg

12x30kg + 12x6kg + 12x6kg

12x30kg + 12x6kg + 12x6kg

Pushdowns

15x25kg

15x27,5kg

12x32,5kg

DB Curls

4x12@12,5kg

Cardio

1500M roning @ 5:58.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Nej der sker nok ikke noget ved det, men skadespotentialet er ikke desto mindre væsentligt forøget når du giver delten tunge tæsk 4x/ugen (tunge dips hver anden dag, tung PP de andre dage). Jeg er enig med Fru Erik. Hop på Team BBs program - det er godt skruet sammen og rammer all-around.

Forstået. Tror jeg efter dagens mislykkede Dips-træning, vil skære ned til dips 2x om ugen, en tung dag, en let dag. Og de 2 andre dage vil der være lidt isoleret triceps øvelse.

Jeg har spurgt Thomas efter et program, vil så kigge på det og tage stilling til om jeg skal køre det.

Link to comment
Share on other sites

Hey Høvding!!!

Er du gammel army-dreng? Eller også er du bare ret høflig når du skriver. Tommel up for begge dele, bare skægt at læse :wink:

Fedt du holder fast i C2, er du ved at have overskud i den??? -hvis man nogensinde kan få det i monstret :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hey Høvding!!!

Er du gammel army-dreng? Eller også er du bare ret høflig når du skriver. Tommel up for begge dele, bare skægt at læse :wink:

Fedt du holder fast i C2, er du ved at have overskud i den??? -hvis man nogensinde kan få det i monstret :devil:

Ingen army-dreng her, bare godt opdraget :4smartass::tongue: .

C2 er sku en underlig maskine, efter hver tur i den forsikrer jeg mig selv om at jeg aldrig rør det bæst igen, men hvergang vender jeg tilbage. Har oprettet en tråd i konditions-træning for at få bedre styr på den. Nu skal jeg dælme ned under 1:25.

Hvad med det vi kører for tiden? Det er et 2-split uden beregner, så du må selv stå for progressionen. Det er lavet med udgangspunkt i at ME dagene skal planlægges i tråd med WSB med øvelsesskift hver 2. uge.

Cool, jeg kigger på det. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Smolov Dag 3/12

Træning lørdag eftermiddag i FDK, ikke så mange mennesker, dog skulle Chris McDonald placere sig i midten af hele centeret hvor alle kunne se ham for at køre armstrækninger på håndvægte. Wow. Det er hardcore BB!

Concept-2

10min Teknik roning.

Smolov PP

10x20kg

5x60kg

4x67,5kg

4x67,5kg

4x67,5kg

4x67,5kg

4x67,5kg

4x67,5kg

4x67,5kg

3½x67,5kg

-Brugt op til sidst. :devil:

Torso Twist

3x20@10kg

Squat

2x10@90kg

2x10@80kg

Mærkede intet til knæet, kørte dem strict. :superman:

WG UHG Chins

5x3@BW+7,5kg

SG UHG Chins

5x3@BW+7,5kg

Leg Raise

3x10@BW

Seated "no twist" DB Curls

12x12,5kg

10x15kg

10x15kg

10x15kg

DB OH Extensions

12x27,5kg

10x32,5kg

10x32,5kg

10x32,5kg

Pushdowns

3x12@30kg

EZ Curls

2x12@30kg

/Motta - God omgang idag. På den igen imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Concept-2

10min Teknik roning.

God teknik kan skærer rigtig meget af tiden, lange seje træk giver IMO den bedste tid

WG UHG Chins

5x3@BW+7,5kg

SG UHG Chins

5x3@BW+7,5kg

Er ikke sikker på jeg forstår forkortelsene, men hvis den ene er smalt greb og den anden bredt greb, så kan de vel ikke begge være med overhånd? :4sport:

Link to comment
Share on other sites

God teknik kan skærer rigtig meget af tiden, lange seje træk giver IMO den bedste tid

Er ikke sikker på jeg forstår forkortelsene, men hvis den ene er smalt greb og den anden bredt greb, så kan de vel ikke begge være med overhånd? :4sport:

Yes, det er udfra parollen om at god teknik er vejen frem, sammen med en stor anaerob kapacitet.

UHG = Underhåndsgreb. WG er lidt mere end skulderbredde, SG er lidt mindre end skulderbredde. Mest for min egen skyld at jeg skriver de forkortelser, kører med en masse forskellige greb, så vil lige få styr på dem. :smile:

Begge er med underhåndsgreb...

Yes! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Smolov Dag 4/12

Endnu en tur i fdk, let morgenmad og så afsted. Kiggede på mit smolov-ark i morges og så at jeg skulle køre tripler med 67,5kg idag, hvilket jeg jo kørte 4'ere med igår. Der skulle jeg have kørt med 65kg. Nå, jeg prøvede mig af igen på de 67.5kg, men var helt ristet. Det blev til 6½set.

Concept-2

10min, herunder blev der kørt:

10 Tag SPM 28

10 Tag SPM 32

10 Tag SPM 28

- Tager cirka 1min at køre pyramiden. Kørte den 2x i løbet af de 10min roning.

Smolov PP Dag 4

5x40kg

3x60kg

3x67,5kg

3x67,5kg

3x67,5kg

3x67,5kg

3x67,5kg

3x67,5kg

1x67,5kg...Død...

Torso Twist

3x20@Bw+15kg

Crunch

4x10@Bw

Dips

4x12@BW

Under 2 set sætter den højre trapezius sig fast, og er stadig ret øm. Det går over. :dry:

Bænkpres

2x10@75kg

2x10@70kg

Ingen kropshævninger idag.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Quoter lige så jeg ikke mister indlægget.

Hej

Jeps, jeg hjælper gerne!

Jo flere gange om ugen desto bedre er vel det korte svar...

Men, hvis man nu fx laver vægttræning som primær sport kan man sagtens kombinere det!

Opvarmning skal der jo til hver dag, og selvom det er mit indtryk, at de fleste ikke bruger meget mere end max 5 min, bør man jo bruge 10-15.

De 10-15 minutter kan man så tage i C2'eren og på den måde få trænet lidt teknik.

Meget af farten kommer nemlig med at have optimal teknik.

På youtube ligger der nogle meget gode instruktionsvideoer man kan kigge lidt på. Jeg finder lige nogle links og lægger op.

Når man kører opvarmningen vil jeg anbefale at man tager de første 7-8 minutter i et roligt tempo (kadence), sådan omtrent 22-24.

Derefter kan man tage nogle tag, fx bygget op som en pyramide:

10 tag T26

15 tag T28

20 tag T30

15 tag T32

10 tag T34

Og med sådan omkring 30 sek imellem eller hvordan man synes det passer.

Så er man varm :4thumbup:

Din tid på 500 meter vil være meget afhængig af din anaerobe kapacitet, og den er heldigvis rimelig nem at træne.

Der ville jeg foreslå programmer som:

2-3 x (3-5 x 60 sek P 4 min) P 5 min

2-3 x (3-6 x 45 sek P 3 min) P 5 min

2-3 x (4-8 x 30 sek P 2 min) P 4 min

Tempoet ville skulle være højt og trykket ligeså. Det handler om at gå kold...

I begyndelsen ville du ikke skulle køre så mange, og så efterhånden kunne du fylde noget mere på.

Det tager omtrent 3-4 uger at få opbygget den anaerobe kapacitet, så der er tid til noget progression.

Når det så er sagt, synes jeg måske også, at du er nødt til at bruge lidt tid inden du kører de her programmer på at vænne kroppen til den hårde belastning!

Det kunne fx være med programmer som

7-13 x 3 min P 45 s T28

5-10 x 4 min P 1 min T28

4-8 x 5 min P 75 s T28

2-3 x 10 min P 3 min T28

2-3 x 12 min P 4 min T28

6 km T 28

8 km T 26

Og når du synes det begynder at virke og ikke være alt for hårdt kunne du gå videre med programmer som:

5-10 x 2 min P 2 min T30-32

4-7 x 3 min P 3 min T30-32

3-5 x 4 min P 3 min T30-32

Det, der nok er svært, er det med at holde et stabilt tryk i længere tid og på alle intervallerne, men der må man prøve sig frem. Og hvis man kører med pulsur kan man nemmere lægge sig stabilt.

Hold op en smøre. :blush: Bare spørg hvis der er mere!

/Christine

Link to comment
Share on other sites

Smolov Dag 5/12

Tidlig træning i FDK. Stod derovre kl 6:45 :blink: .

Concept-2 (Warm-up)

10min

10T SPM28, 10T SPM30, 10T SPM32, 10T SPM30, 10T SPM28

Forsøgte at holde SPM22 og 140W de første 8min. Gik nogenlunde.

Pushpress Smolov

6x6@60kg

-Puha, Dr. Smolov bider fra sig. Er godt nok ristet i skulderen for tiden.

SwissB Crunch

3x12

Torso Twist

3x20@15kg

Squat

10x60kg

5x80kg

5x100kg

5x110kg

3x120kg

2x125kg

6x100kg

-Lidt føling med nogle tungere vægte, gik bedre end forventet.

WG UHG Chins

5x3@Bw+10kg

CG UHG Chins

2x5@Bw

[email protected]

Iso Leg Extensions

5x8@15kg (Hvert ben)

DB Curls Seated

3x12@12,5kg

BB Curls

3x10@32,5kg

Concept-2

1x(3@60sek P4min), Tog 16min ialt. 150W, 3622M, 2:11.

Skulle lige teste hvordan det bliver i næste program. Det kommer til at tage tid hvis man skal køre flere sæt.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Concept-2

1x(3@60sek P4min), Tog 16min ialt. 150W, 3622M, 2:11.

Skulle lige teste hvordan det bliver i næste program. Det kommer til at tage tid hvis man skal køre flere sæt.

/Motta

Ja, det tager noget tid. Det er pauserne, der gør det... Men dem bliver du glad for når du kører det med fuld gas. :tongue:

Og så kan du nok ikke køre det de samme dage som vægttræning. Det bliver simpelthen for hårdt hvis du kører det rigtigt...

Link to comment
Share on other sites

Ja, det tager noget tid. Det er pauserne, der gør det... Men dem bliver du glad for når du kører det med fuld gas. :tongue:

Og så kan du nok ikke køre det de samme dage som vægttræning. Det bliver simpelthen for hårdt hvis du kører det rigtigt...

Ja, det fandt jeg ud af idag. Må lige omstrukturerer min træning ift C2. Vil planlægge det til om morgenen, og så styrketræne eftermiddag. C2 kan vel overståes på en 45min-1time.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share