Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

Tror Maxiebonnen mener du ikke skal køre 5*5 (=tungt) og i stedet f.eks. 3*8. Jeg ved ikke hvorfor(?), men det er vist kun i de store øvelser man bør køre 5*5. I de små øvelser= for små muskelgrupper, som triceps eller skulder skal man vist hellere køre flere reps (og igen, spøg mig ikke hvorfor)

Men f.eks. at lave to tricepsøvelser og der er vist også ret mange skulderøvelser, er vist ikke nødvendigt.

Med de store muskel grupper, mener man så, "kun" ryg, ben og bryst ?

Og skulder øvelserne, skal det så kun være en for hver side ? (anterior, lateral, posterior), og så kun 3x8 (f.eks?)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu kiggede jeg lige lidt nærmere på din øvelser - og det ligner jo et udvidet Marianne program :crazy::tongue:

Forskulder (for mange øvelser)

Cable front raises UH (V+H)

BB Military press

DB Skulderpres

Lat.skulder

BB Uprigth row

Bagskulder

Cable rear lat. raises (V+H)

Ryg (for mange)

Lower back:

BB Bent over Row:

DB One arm row

BB Deadlift

Lat. dorsi (ryg)

Front Pull:

Assisted Chin ups UH:

Bryst

BB Bænkpres:

Cable Standing fly

Push up

Triceps

Assisted dips

Triceps pulldown reb:

Triceps extentions

Jeg ville max køre:

1 forskulder, 1 lateral skulder og 1 bagskulder

2 ryg og 1 lat.dorsi

2 bryst og 1-2 triceps

Jeg er lidt konservativ, men vil mene ovenstående er rigeligt. Har du overhovedet energi tilbage sidst i programmet?!

Jeg er slet ikke stærk udi 5*5, så må hellere holde mig fra yderligere vejledning der.

Link to comment
Share on other sites

Nu kiggede jeg lige lidt nærmere på din øvelser - og det ligner jo et udvidet Marianne program :crazy::tongue:

:blush: afsløret... :laugh: ja hun har jo også været den, jeg har lagt mig op af fra dag 1.... jeg synes jo, hun er så cool :cool:

Jeg ville max køre:

1 forskulder, 1 lateral skulder og 1 bagskulder

2 ryg og 1 lat.dorsi

2 bryst og 1-2 triceps

Jeg er lidt konservativ, men vil mene ovenstående er rigeligt. Har du overhovedet energi tilbage sidst i programmet?!

Jeg er slet ikke stærk udi 5*5, så må hellere holde mig fra yderligere vejledning der.

1000 gange tak, det er super-sød af dig, at bruge din tid på at hjælpe. Og det er virkelig noget jeg kan bruge det her :4thumbup:

Det hele er allerede noteret i min lommebog :biggrin: Og nu viser det sig jo, at jeg har en masse "ledige" øvelser, jeg kan afveksle mellem, hvilket jo sikkert er godt, hvis nu det skulle ske, at jeg går hen og køre træt i det hele igen.

Jeg har nu masser af energi tilbage efter træningen. Men det gør nu heller ikke noget, hvis det ikke tager hele eftermiddagen at komme igennem programmet :tongue:

Du er jo sandhed en Candy-Coach :sun:

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Og så bare lige for at skære det helt ud i pap..... Når du skriver "flow" snakker vi så om, at man finder sin egen takt, over takten og holder det, trods stigende belasning?

Fuldstændig enige med Christina :bigsmile: finder sin egen takt omkring mellemtakten og holden den hele vejen og selvom det kommer mere belastning på. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Millemarie - din log er efterhånden en guldgrube af super information, hjælp og vejledning. Hvor er det dejligt at der er så mange der gider hjælpe :cheer: Vi ved jo godt du er Marianne fan og mon ikke hun godt kan leve med at du kopierer hende, hvis vi hylder hende lidt fra tid til anden? Hvis du skal bruge hende som benchmark er du jo også nødt til at lave de samme øvelser :laugh:

Fra min side vil jeg gerne sige mange tak til SNF og CandyGirl for hjælp til mellemtakten :bowdown: - jeg blev meget klogere af at læse jeres indlæg og er klar til at give den gas igen :bike:

Link to comment
Share on other sites

Fra min side vil jeg gerne sige mange tak til SNF og CandyGirl for hjælp til mellemtakten :bowdown: - jeg blev meget klogere af at læse jeres indlæg og er klar til at give den gas igen :bike:

Det var så lidt - og skulle det være en anden gang :wink:

:blush: afsløret... :laugh: ja hun har jo også været den, jeg har lagt mig op af fra dag 1.... jeg synes jo, hun er så cool :cool:

Hehe, det var nu mest det med antallet af øvelser - Mariannes styrke er heller ikke at begrænse sig :innocent: (Det kærligt ment M , men kvalitet>kvantitet :tongue: )

1000 gange tak, det er super-sød af dig, at bruge din tid på at hjælpe. Og det er virkelig noget jeg kan bruge det her :4thumbup:

Det hele er allerede noteret i min lommebog :biggrin: Og nu viser det sig jo, at jeg har en masse "ledige" øvelser, jeg kan afveksle mellem, hvilket jo sikkert er godt, hvis nu det skulle ske, at jeg går hen og køre træt i det hele igen.

Jeg har nu masser af energi tilbage efter træningen. Men det gør nu heller ikke noget, hvis det ikke tager hele eftermiddagen at komme igennem programmet :tongue:

Du er jo sandhed en Candy-Coach :sun:

Tak tak :blush: Og tjekke lige med MaxPower, han mente ikke mine råd var helt hen i vejret (så er jeg også lidt mere tryg, skulle jo ledigt lede nogen på vildspor).

Jeg vil da også tro det er bedre med lidt færre øvelser, og så kunne give sig 100% der.

God weekend - og god træningslyst :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nu kiggede jeg lige lidt nærmere på din øvelser - og det ligner jo et udvidet Marianne program :crazy::tongue:

Af hvad? :w00t:

:blush: afsløret... :laugh: ja hun har jo også været den, jeg har lagt mig op af fra dag 1.... jeg synes jo, hun er så cool :cool:

Du er jo sandhed en Candy-Coach :sun:

Tak tak - du er nu også selv rigtig cool :shades: Vild fremgang du har haft :superman:

Ja, hun er en god coach :smile:

Millemarie - din log er efterhånden en guldgrube af super information, hjælp og vejledning. Hvor er det dejligt at der er så mange der gider hjælpe :cheer: Vi ved jo godt du er Marianne fan og mon ikke hun godt kan leve med at du kopierer hende, hvis vi hylder hende lidt fra tid til anden? Hvis du skal bruge hende som benchmark er du jo også nødt til at lave de samme øvelser :laugh:

Fra min side vil jeg gerne sige mange tak til SNF og CandyGirl for hjælp til mellemtakten :bowdown: - jeg blev meget klogere af at læse jeres indlæg og er klar til at give den gas igen :bike:

Jeg håber jeg kan holde til det :rolleyes: Ellers må Candygirl slå mig i hovedet, hvis jeg bliver for høj i hatten :hehe::tongue:

Hehe, det var nu mest det med antallet af øvelser - Mariannes styrke er heller ikke at begrænse sig :innocent: (Det kærligt ment M , men kvalitet>kvantitet :tongue: )

Tak tak :blush: Og tjekke lige med MaxPower, han mente ikke mine råd var helt hen i vejret (så er jeg også lidt mere tryg, skulle jo ledigt lede nogen på vildspor).

Jeg vil da også tro det er bedre med lidt færre øvelser, og så kunne give sig 100% der.

God weekend - og god træningslyst :bigsmile:

Når Candygirl og jeg har lidt uoverensstemmelse mellem, hvor mange øvelser der skal være i et program, så tror jeg dels det skyldes at vi kører forskelligt split og så er/har det været (?) C's 2. prioritet i forhold til spinningen, mens jeg prioriterer styrketræningen frem for spinningen. Men jeg er nu enig i, at når jeg i tirsdags kom op på 10 øvelser, så var det for mange :bigsmile:

Godt du har MaxP (er han så über-coach?). Jeg "tør" ikke rigtig give styrketræningsråd, da jeg egentlig ser mig selv som ret uerfaren endnu.

Også god træningslyst herfra :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Når Candygirl og jeg har lidt uoverensstemmelse mellem, hvor mange øvelser der skal være i et program, så tror jeg dels det skyldes at vi kører forskelligt split og så er/har det været (?) C's 2. prioritet i forhold til spinningen, mens jeg prioriterer styrketræningen frem for spinningen. Men jeg er nu enig i, at når jeg i tirsdags kom op på 10 øvelser, så var det for mange :bigsmile:

Godt du har MaxP (er han så über-coach?). Jeg "tør" ikke rigtig give styrketræningsråd, da jeg egentlig ser mig selv som ret uerfaren endnu.

Også god træningslyst herfra :4flex:

Ja, det er stadig 2.prioritet - jeg troede da at spinning nu ville være din 1.prioritet, når vi snart skal ud på de store veje - og bjerge :wink::tongue:

Über coach - ej, der er da ingen der overgår mig :innocent::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er stadig 2.prioritet - jeg troede da at spinning nu ville være din 1.prioritet, når vi snart skal ud på de store veje - og bjerge :wink::tongue:

Über coach - ej, der er da ingen der overgår mig :innocent::laugh:

Uuuhhaa ja, de bjerge... Det er med i mine overvejelser, men foreløbig er der en måneds 5*5 og så vil jeg nok opprioritere spinning og/eller landevejskørsel, så jeg kan holde til at sidde mange timer i sadlen :moon: Det er faktisk min største bekymring lige nu :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Uuuhhaa ja, de bjerge... Det er med i mine overvejelser, men foreløbig er der en måneds 5*5 og så vil jeg nok opprioritere spinning og/eller landevejskørsel, så jeg kan holde til at sidde mange timer i sadlen :moon: Det er faktisk min største bekymring lige nu :tongue:

Måske man kunne lave en sadelstol, til når man er på arbejde :cool: Så ville man hurtigt blive tilvænnet :tongue:

Og sorry for logkapring MilleM :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Idag har jeg prøvet at tilpasse mit 2.split udfra den vejledning jeg har fået. Så nu må vi se, om jeg har forstået det korrekt.

Princippet er:

2 øvelser à 5X5 for de store muskelgrupper, som i dette split kun er ben.

valgte også at køre

2 øvelser à 5X5 for biceps (selvom det vel er en af de små muskel grupper ?)

1 øvelser for resten af programmets øvelser à 3x8.

Styrke: Ben, Biceps, Mave, Støtteøvelser

Opvarmning med lidt øvelser for at få lænden igang, og lidt stræk for benene

BB Back Squat

5X5 @ 71kg (vil køre med 71kg igen næste gang, så skal den sættes op til 76kg)

Seated Leg-press

5X5@130kg (PR) (Hård, men god :bigsmile: )

Rotary calf (NY)

3X8@35kg

Da jeg sidder, og er igang med øvelsen, kommer der en ældre herre hen til mig og siger :" det er godt nok mange kilo du havde på i den forrige maskine". Jeg tror faktisk at han er igang med at hygge snakke, så jeg smiler venligt og siger "tjo!!!". Han spørger om det ikke er alt for tungt, og jeg siger venligt, at det er meget tilpas til mig. Herefter siger han, i en fornærmet tone og med et understregende nik med hovedet :" Jo , men jeg synes nu, at der skal være en grænse" Og så gik han :blink:

Det havde han sku' ikke sagt hvis det havde været en mand!!!!!! :4ranting: Jeg blev sku' lidt sur, for det første så er 130 kilo ikke ret meget, og for det andet, så kan han vel blande sig udenom, vedmindre han har en kommentar til at jeg udfører øvelsen forkert... GAMLE "CENSUR"

Preacher Curl

5/5@17,5kg + stang (PR)

5/5@17,5kg

5/5@17,5kg

3/5@17,5kg :gal:

2/5@17,5kg :gal::gal:

BB biceps curl

5X5@27kg

BB wrist curl

3X8@12kg

BB Reverse curl

3X8@12kg

DB sideløft

3X8@26kg (V+H)

Vertical leg-hipraises

3X15

Tiden løb fra mig, pludselig var den 10 min i Super-Helle

Spinning

Jeg fk masser af øvelse i mellemtakten idag, og det gav rigtige gode resultater da jeg fandt mit "Flow" :4jumpy: Og til min store glæde er Super-Helle i sandhed Super :superman: der var nemlig ingen stående dobbelttakter eller noget "frys" i programmet. Det var den bedste time jeg længe har kørt. Programmet, som jeg ellers ikke husker meget om, var perfekt, min puls steg og steg, stille og roligt...

Avg :heartpump: 86%

Maks :heartpump: 98% :devil::devil::devil::devil:

Tog maven da jeg kom hjem.......... (synes jeg var lidt for svedig til gå tilbage til styrke-området :blush: )

Crunch + skrå, på gulv:

3X12

Crunch + Skrå, på gulv

Link to comment
Share on other sites

Da jeg sidder, og er igang med øvelsen, kommer der en ældre herre hen til mig og siger :" det er godt nok mange kilo du havde på i den forrige maskine". Jeg tror faktisk at han er igang med at hygge snakke, så jeg smiler venligt og siger "tjo!!!". Han spørger om det ikke er alt for tungt, og jeg siger venligt, at det er meget tilpas til mig. Herefter siger han, i en fornærmet tone og med et understregende nik med hovedet :" Jo , men jeg synes nu, at der skal være en grænse" Og så gik han :blink:

:rofl2:

Det havde han sku' ikke sagt hvis det havde været en mand!!!!!! :4ranting: Jeg blev sku' lidt sur, for det første så er 130 kilo ikke ret meget, og for det andet, så kan han vel blande sig udenom, vedmindre han har en kommentar til at jeg udfører øvelsen forkert... GAMLE "CENSUR"

Kan godt forstå dig... Han har været pis-misundelig :nonono: GAMLE...!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg glemte at jeg havde mere på hjerte.. :nonono:

Jeg overvejer seriøst et online medlemsskab af DDV - det ser ud til at jeg skal have struktureret tingene noget mere hvis jeg gerne vil tabe mig, og de midler jeg hidtil har anvendt er ikke effektive nok og jeg er ikke disciplineret nok. Måske hvis jeg har en helt fast kostplan at følge, nogle bestemte opskrifter der skal følges etc. vil gøre det nemmere. Magter dog ikke det der med at møde op til fællesvejning og juhu-seancer, men mindre kan godt gøre det. De tilbyder lige nu følgende "For nu kun kr. 550, får du indmeldelse, effektivt kostprogram, 5 ugers medlemskab, DDV bog, ugeplan & indkøbsguide. "

Jeg ved du har prøvet dem med succes, jeg har en anden veninde som har prøvet det og droppet det fordi hun synes at hun tilbragte al sin tid i køkkenet med madlavning, forberedelse, og oprydning - men hun indrømmer gerne at det virker, hvis man kan holde alle de grøntsager ud.

Input please? Er de tilbudte produkter pengene værd, eller skal jeg hellere tage mig selv lidt i nakken og lægge min egen kostplan og fortsætte med at registrere kalorier selv..

Link to comment
Share on other sites

YES !!!!!!!!!!!! :alright::alright::alright::alright: Endelig en øvelse hvor jeg tager mere end dig. (3 x 15 @ 45 kg) Dagen er reddet, solen skinner og verden er skøn.

:laugh::laugh::laugh::rofl2: og selvfølgelig :1356: (for jeg synes da, at den gjorde lidt nas.......)

Husk - hvor du har Marianne som idol og benchmark har jeg jo dig,, :laugh: God weekend!

:blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg glemte at jeg havde mere på hjerte.. :nonono:

Jeg overvejer seriøst et online medlemsskab af DDV - det ser ud til at jeg skal have struktureret tingene noget mere hvis jeg gerne vil tabe mig, og de midler jeg hidtil har anvendt er ikke effektive nok og jeg er ikke disciplineret nok. Måske hvis jeg har en helt fast kostplan at følge, nogle bestemte opskrifter der skal følges etc. vil gøre det nemmere. Magter dog ikke det der med at møde op til fællesvejning og juhu-seancer, men mindre kan godt gøre det. De tilbyder lige nu følgende "For nu kun kr. 550, får du indmeldelse, effektivt kostprogram, 5 ugers medlemskab, DDV bog, ugeplan & indkøbsguide. "

Jeg ved du har prøvet dem med succes, jeg har en anden veninde som har prøvet det og droppet det fordi hun synes at hun tilbragte al sin tid i køkkenet med madlavning, forberedelse, og oprydning - men hun indrømmer gerne at det virker, hvis man kan holde alle de grøntsager ud.

Input please? Er de tilbudte produkter pengene værd, eller skal jeg hellere tage mig selv lidt i nakken og lægge min egen kostplan og fortsætte med at registrere kalorier selv..

Jeg har kostprogrammet liggende, så jeg vil gerne sende dig en kopi, så du i første omgang kan se om det er dig, inden du melder dig ind.

Jeg synes, at en del af virkningen bag DDV, var at møde op til vejningen og være med til møderne. Da jeg startede som overvægtig hos dem, var der masse af støtte og gode råd at hente. Og den ugentlige vejning, og de 50 kr der skulle ligges hver gang, var en super motivation til at der SKULLE være sket noget på vægten hver uge.

Jeg kan selvfølgelig ikke sige det med sikkerhed, men jeg tror at en del af den motivationsfaktor forsvinder over nettet.

I de første par uger, er det er enormt krævende at følge DDV's kostprogram. Der skal vejes og laves en MASSE mad. Men hen af vejen bliver man hurtig med en kartoffelskræller :wink: og som med alt andet, så bliver det en vane. Men det er virkelig krævende i begyndelsen, særlig hvis man gerne vil gøre maden lækker. (ellers kan man jo bare vælge frosne grønsager, men så kører man hurtigt træt i det).

Men når de negative ting så er opridset, så vil jeg da også gerne lige nævne et par positive ting.

- det virker.

- det er befriende ikke at spekulerer i kalorier, man skal "bare" gøre som kostplanen siger og koncentrere sig om køkkenvægten, så passe badevægten helt sig selv.

- for mig har det givet nye gode sunde vaner. (ja det er jo på det program jeg har smidt 30 kilo).

Jeg ved ikke, om du selv har fundet frem til det, men der er et uofficelt DDV forum.

http://www.ddvforum.dk/ddv/index.php

På dette forum er der også andre "hjemmevejere", det kan måske give dig lidt indspiration til hvordan det kan gribes an.

De opskriftsbøger man får med, de er egentlig ikke nødvendige, man kan finde de fleste opskrifter her: http://opskrifter.heede.dk/

Endvidere bliver der også under hver opskrift gjort opmærksom på, hvordan tingene skal krydset af i kostprogrammet

Men jeg tror nu ikke, at deres kostprogram kan lære dig så meget NYT, jeg har på fornemmelsen, at du godt ved hvad der virker. Men måske mangler det der, hvad det nu end er, der gør man pludselig kan tage sig sammen og gøre det.

Det med at bryde med de dårlige vaner og få en viljestyrke af stål, ja det er der vist endnu ikke et "program" for.

Selvom jeg nu personligt gerne ville give mange penge for at få et :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jeg glemte at jeg havde mere på hjerte.. :nonono:

Jeg overvejer seriøst et online medlemsskab af DDV - det ser ud til at jeg skal have struktureret tingene noget mere hvis jeg gerne vil tabe mig, og de midler jeg hidtil har anvendt er ikke effektive nok og jeg er ikke disciplineret nok. Måske hvis jeg har en helt fast kostplan at følge, nogle bestemte opskrifter der skal følges etc. vil gøre det nemmere. Magter dog ikke det der med at møde op til fællesvejning og juhu-seancer, men mindre kan godt gøre det. De tilbyder lige nu følgende "For nu kun kr. 550, får du indmeldelse, effektivt kostprogram, 5 ugers medlemskab, DDV bog, ugeplan & indkøbsguide. "

Jeg ved du har prøvet dem med succes, jeg har en anden veninde som har prøvet det og droppet det fordi hun synes at hun tilbragte al sin tid i køkkenet med madlavning, forberedelse, og oprydning - men hun indrømmer gerne at det virker, hvis man kan holde alle de grøntsager ud.

Input please? Er de tilbudte produkter pengene værd, eller skal jeg hellere tage mig selv lidt i nakken og lægge min egen kostplan og fortsætte med at registrere kalorier selv..

Hvad med at oprette en logbog herinde på MOL...?? Synes allerede det har givet mig meget :smile:

Rikke (newbie)

Link to comment
Share on other sites

Det var virkelig gået fuldstændig hen over hovedet på mig, at vi er gået over til sommertid idag :4slap: Så spinning begyndte uden mig... :sneaky2: , så det blev kun til Styrke idag.

Styrke: Ryg, Bryst, Triceps, Skulder

BB Deadlift

5X5@81kg (det sidste sæt er stadigvæk ikke særlig smukt, men jeg tror, jeg skal prøve at sætte det op til 86 kilo næste gang)

DB One arm Row

5X5@36kg (PR)

Assisted Chin up UH

5X5 -25kg (jeg prøver med -20 kilo næste gang)

BB Bench press

4X5@45kg (PR)

1X4@45kg (puha, jeg havde næsten ikke fået den sidste op :gal: jeg kunne godt have brugt en hjælpende hånd)

Cable standing fly

5X5@25kg (sidste gang kørte jeg 30 kilo, men prøvede at sætte den ned idag, da det var det råd jeg fik)

Assisted dips

5X5 -18kg (skal ned næste gang)

Triceps extentions (maskine)

3X8@25kg

Cable rear lat. raises

3X8@12kg (V+H)

BB uprigth row

3X8@ 27kg

DB skulderpres

3X8@ 14kg (jeg tror godt jeg kunne tage 15 kg, men vægtene springer til 16kg, og det kommer nok til at knibe)

Okay træning, med kun 10 øvelser :wink:

Link to comment
Share on other sites

Okay træning, med kun 10 øvelser :wink:

Ihhh, hvor er du dygtig :4thumbup: Det er nu stadig flere øvelser end jeg kører, men der er jo heller ikke noget entydigt svar på, hvordan et program skal opbygges.

Og så tillykke med PR's, ser jo fornuftigt ud - især dine Db rows; hvordan kan du løfte så meget :crazy: Men ok, jeg kan også kun løfte knap det halve i dødløft :blush:

Link to comment
Share on other sites

Ihhh, hvor er du dygtig :4thumbup: Det er nu stadig flere øvelser end jeg kører, men der er jo heller ikke noget entydigt svar på, hvordan et program skal opbygges.

Takker, jeg synes også selv, at jeg var dygtig til at begrænse mig :innocent:

Men nu vi lige er ved programmet, ved du så hvorfor jeg blev rådet til at sætte vægten ned i Uprigth row, front raise og rear lat raises ?

Og så tillykke med PR's, ser jo fornuftigt ud - især dine Db rows; hvordan kan du løfte så meget :crazy: Men ok, jeg kan også kun løfte knap det halve i dødløft :blush:

:w00t: ja, det ser ud til at virke det 5X5 stads :tongue:

Men tilgengæld er jeg meget meget misundelig på dit "Pattøjs pres" (var det ikke det über-coach kaldte det???) der stormer du da bare afsted... :devil:

Og forøvrigt fedt at læse, at du fandt dit mellemtaks flow :cheer::superman:

Det var altså også en fed fornemmelse :wub: jeg glæder mig til at se, om jeg kan "genfinde" det næste gang.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 31.04: Vægt 64,8 (+300g) ("Lad mig se dig gå frem og tilbage") :blush:

Ville jo gerne komme med en undskyldning om at det sikkert er pga det nye træningsprogram, meeeeeeeeeeeeeeeen måske det kan have noget at gøre med de pandekager med is :wub: som der blev serveret til dessert igår til dessert, og måske det også har noget at gøre med den flaske rødvin i lørdags, eller også kan det tænkes at være de honningmadder der blev kørt ind i fredags... men også kun måske :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share