Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

Ih altså, heller ikke meget energi idag. Synes jeg er sådan lidt :sleeping:. Alting har virket tungt i går og idag. Det var meningen, at jeg skulle have kørt dobbelttime i spinning idag, men jeg gad ikke. Så jeg gav den lidt ekstra gaz i den ene time i stedet for.

Styrke

Mave+ rygøvelser

3X12

Hyper extentions

3X12

Lateral flexions

3X12@10kg (V+H)

BB Deadlift

1X12@51kg

1X12@61kg

2X6 @71kg

3X4 @81kg

Jeg havde planlagt, at jeg skulle forsøge mig med 91kg idag, men de 81 kg var alt rigeligt. Så det må blive på lørdag :wink:

BB Bent over row

3X12@51kg

2X6 @56kg

2X4 @61kg (de var ikke kønne....... :tomaatit: )

Front pull down

1X12@25kg

1X12@35kg

1X6 @45kg

1X8 @40kg

Assisted pull ups

4X4 - 25kg

Cable front raises UH

3X12@20kg (V+H)

Cable rear lateral raises

3X12@10kg (V+H)

1X12@11kg (V+H)

1X8 @12kg (V+H)

DB skulderpres

1X12@12kg (V+H)

2X8 @12kg (V+H)

2X6 @14kg (V+H)

BB Uprigth row

1X12@27kg

3X8 @27kg

BB Military pres

1X12@22kg

3X8 @22kg

Vertical led-hip raises

3X12

DB One arm row

2X12@30kg

2X8 @32kg

2x6 @34kg

Spinning puls

Avg :heartpump: 84%

Maks :heartpump: 95%

Nå trods manglende energi, blev det jo en ganske udemærket træning, men det er nu noget sjovere, når man er lidt mere sprudlende :wootdance:

Håber der er lidt mere :superman: imorgen.

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Styrke:

Lower back

3X12@12,5

Hyper Extentions

3X12

Lateral flextions

3X12@10kg

Crunch + skrå crunch (V+H)

3X12

(første forsøg med crunch siden mit fysioterapeut besøg, selve øvelserne gik godt, men det gik ud over squatten, hvor lænden brokkede sig)

BB Back Squat

1X8@51kg

BB Back squat "mini"

1X12@61kg

1X12@71kg

2X8@81kg

2X6@91kg

BB Lunges

2X12@51kg (V+H)

Seated legpress

2X12@110kg

1X12@120kg

2X6@130kg

Cable biceps one arm curl

1X8@20kg

5X8@20kg

1X6@22kg

Cable triceps pulldown

1X12@50kg

5X6 @60kg

1X4 @65kg

Cable front raises UH

5X8@20kg (V+H)

1X8@25kg (V+H)

Cable rear lateral raises

1X12@10kg (V+H)

3X8 @11kg (V+H)

1X6 @12kg

Preacher curl

1X8 @15kg+ stang

3X10@12,5kg +stang

BB biceps curls

2X4@27kg

3X6@22kg

Triceps extentions maskine

3X8@25kg

Påske Spinning

Der er desværre ingen pulsdata idag, da uret var mig utro.... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Styrke:

Lower back

3X12@12,5

Hyper Extentions

3X12

Lateral flextions

3X12@10kg

Crunch + skrå crunch (V+H)

3X12

(første forsøg med crunch siden mit fysioterapeut besøg, selve øvelserne gik godt, men det gik ud over squatten, hvor lænden brokkede sig)

BB Back Squat

1X8@51kg

BB Back squat "mini"

1X12@61kg

1X12@71kg

2X8@81kg

2X6@91kg

BB Lunges

2X12@51kg (V+H)

Seated legpress

2X12@110kg

1X12@120kg

2X6@130kg

Cable biceps one arm curl

1X8@20kg

5X8@20kg

1X6@22kg

Cable triceps pulldown

1X12@50kg

5X6 @60kg

1X4 @65kg

Cable front raises UH

5X8@20kg (V+H)

1X8@25kg (V+H)

Cable rear lateral raises

1X12@10kg (V+H)

3X8 @11kg (V+H)

1X6 @12kg

Preacher curl

1X8 @15kg+ stang

3X10@12,5kg +stang

BB biceps curls

2X4@27kg

3X6@22kg

Triceps extentions maskine

3X8@25kg

Påske Spinning

Der er desværre ingen pulsdata idag, da uret var mig utro.... :dry:

Så længe det kun er uret der er utro går det nok :tongue: du må snart have købt et nyt ur, jeg tænker på at købe det nye Garmin Forerunner 405 http://www.pulsure.dk/amaster/shop/index.p...=Forerunner_405

Det kan både bruges til min nye cykel og i centeret, det er godt nok lidt dyrt.

God påske må du få trænet meget og længe :bigsmile: Jeg er undskyldt i morgen centeret har lukket :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så længe det kun er uret der er utro går det nok :tongue: du må snart have købt et nyt ur, jeg tænker på at købe det nye Garmin Forerunner 405 http://www.pulsure.dk/amaster/shop/index.p...=Forerunner_405

Det kan både bruges til min nye cykel og i centeret, det er godt nok lidt dyrt.

God påske må du få trænet meget og længe :bigsmile: Jeg er undskyldt i morgen centeret har lukket :smile:

Takker og go' i lige måde påske :bigsmile:

Det ser sku' lækkert ud, det ur du der har fundet frem :wink: Det kan godt være, at man skulle begynde at spare op.

Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg afsted, året første udendørs løbetur, 5,5 km. Og så oven i købet kl. 6.00 om morgenen :blink::blink::blink: Jeg er stadigvæk lidt i chok over mig selv. Ingen pulsdata, ingen tider, men jeg er i live og er ikke blevet slået ihjel af den friske luft :wink: Det var koldt til at starte med, men jeg blev hurtigt varm. Jeg synes dog ikke, at det var den helt store udsøgte fornøjelse, det er sku' hårdt ikke at have cyklen til at bære noget af ens vægt.

Men lidt fedt var det nu alligevel, da først jeg havde fundet det rette tempo frem. Nu håber jeg, jeg kan tage mig sammen til at komme afsted mindst en gang om ugen. Målet er, indtil videre, at få trænet mig op til min gamle rute på 11,5 km. Det skulle ikke tage så lang tid, konditionen er der, men bentøjet skal lige kunne følge med. Tror jeg får DOMS i lægmusklen imorgen :blush:

Link to comment
Share on other sites

hm' burde egentlig slet ikke nævne dagens træning idag, da den var lettere latterlig :dry: Men, som Candygirl engang skrev, så skal man også skrive, når det ikke går godt. Det er lang tid siden, jeg har oplevet mig selv så energiforladt. ("Energiforladt" er den pæne beskrivelse. "Doven" den mere rammende)

Det var min fine intention, at jeg skulle have kørt styrketræning (ryg, bryst og triceps) + spinning. Jeg kom også op til tiden, var i centret til at de slog døren op, og fik varmet stille og roligt op. Tanken :"jeg orker simpelthen ikke" fik overtaget og kort efter jeg var gået i gang, ja, så gik jeg i stå og gik min vej :blink:

Jeg håber da, at lysten og energien kommer tilbage igen imorgen :unhappy: Jeg HADER, når jeg ikke fuldfører det jeg har sat mig for, specielt når jeg er omklædt :mad:

Det er bare for dumt.

Nå men her er resultatet af dagen sparsomme træning alligevel.

Styrke

Lower back

3X12@12,5

Hyper ex

3X12

Lateral flextion

4X12@10kg (V+H)

Mave og rygøvelser på gulv

3X12

BB Dødløft

1X12@51kg

1X10@61kg

2X6 @71kg

2X4 @81kg

Her skulle jeg så have haft 91kg på, men gad ikke mere, begyndte at pille vægt af..... meeen så ombestemte jeg mig og pillede kun af til 51kg.

BB BOR

1X4 @51kg...................... og så var det, jeg gik helt i stå :blush:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder da ikke så godt! Mener at have læst at det der kan være tegn på overtræning, hvilket jeg godt kunne forestille mig er tilfældet, for du går jo hårdt til værks. Har du overvejet at forsøge en anden type træning i en periode til du får lysten til styrketræning tilbage? Noget holdværk måske?? Eller løb, cykling, hundeluftning (lån en bunke så det ikke kun er greven der skal bestemme hvor du skal gå hen) eller næsten hvad som helst, bare du synes det er sjovt og du har lyst til det.

Har du også mistet lysten til spinning? :mad: Så skal du ihvert fald have akut krisehjælp. Håber det kun er en kortvarig fase du skal igennem. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder da ikke så godt! Mener at have læst at det der kan være tegn på overtræning, hvilket jeg godt kunne forestille mig er tilfældet, for du går jo hårdt til værks. Har du overvejet at forsøge en anden type træning i en periode til du får lysten til styrketræning tilbage? Noget holdværk måske?? Eller løb, cykling, hundeluftning (lån en bunke så det ikke kun er greven der skal bestemme hvor du skal gå hen) eller næsten hvad som helst, bare du synes det er sjovt og du har lyst til det.

Har du også mistet lysten til spinning? :mad: Så skal du ihvert fald have akut krisehjælp. Håber det kun er en kortvarig fase du skal igennem. :blink:

Håber også bare, at det er en kortvarig fase. For en uge siden var der absolut ikke noget i vejen med gejsten. Men unden alle omstændigheder, så skal jeg finde noget andet der kan komme med ind i træningen, så det hele ikke bliver for monotont. (Det er bare lidt tyndt med udvalget i denne her by!!!! og folkedans har jeg prøvet :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Hej MilleMarie :smile:

Det kan jo være, at gejsten er tilbage om et par dage :unsure: Jeg tror ikke det er dumt at holde lidt pause (eller deload) ind i mellem.

Ellers kunne lidt variation jo være, at få lagt et nyt program? evt. et 2-split? Du træner så meget, at du jo sagtens ville kunne bruge et 2-split. Ellers kunne du prøve at ændre reps og sæt? F. eks. køre 5*5 i en periode i de store øvelser. Det ved jeg at Arne og SNF gjorde og jeg mener at SNF skrev at det gav hende god styrkefremgang. Jeg har faktisk selv overvejet at gøre det snart :smile:

Du kunne også prøve at sætte nogle mål? Så vidt jeg kan huske er det stadig kun vægten, du fokuserer på, ikke? Når man ser dine billeder forstår jeg det ikke helt, men jeg ved også, at det er helt individuelt, hvordan man selv synes man ser ud :wink:

Jeg håber du snart finder motivationen igen :flowers:

Link to comment
Share on other sites

Hey :smile:

Kommer lige med et rammende jysk ord: træls, du skal have det på den måde, men man har bare mere energi nogen gange end andre, men det kan godt være lidt frustrerende, når det sker :blush:

Kan helt klart følge Marianne, det lyder ikke helt dumt :wink: Jeg får selv nyt program ca hver 3. månede, for ikke at køre træt i tingene + for at shokke kroppen lidt...

Håber snart du får lysten og ikke mindst energien tilbage igen :flowers:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Hej MilleMarie :smile:

Det kan jo være, at gejsten er tilbage om et par dage :unsure: Jeg tror ikke det er dumt at holde lidt pause (eller deload) ind i mellem.

Ellers kunne lidt variation jo være, at få lagt et nyt program? evt. et 2-split? Du træner så meget, at du jo sagtens ville kunne bruge et 2-split. Ellers kunne du prøve at ændre reps og sæt? F. eks. køre 5*5 i en periode i de store øvelser. Det ved jeg at Arne og SNF gjorde og jeg mener at SNF skrev at det gav hende god styrkefremgang. Jeg har faktisk selv overvejet at gøre det snart :smile:

Du kunne også prøve at sætte nogle mål? Så vidt jeg kan huske er det stadig kun vægten, du fokuserer på, ikke? Når man ser dine billeder forstår jeg det ikke helt, men jeg ved også, at det er helt individuelt, hvordan man selv synes man ser ud :wink:

Jeg håber du snart finder motivationen igen :flowers:

Takker mange gange for de gode råd :bigsmile:

Jeg vil straks gå igang med 5*5 fra imorgen, og kigge lidt nærmere på et fornuftigt split. Jeg bliver allerede helt begejstret ved tanken. :smile:

Mit fortsatte er mål er stadigvæk at nå de 62 kilo, og holde vægten.

Det er stadigvæk vægten jeg fokuserer på, egentlig ville jeg have ventet til målet var nået, med at sætte mig nye mål. Men måske tiden er til, at jeg sætter hjernen i blød og opstiller mig selv nye mål :crazy: Hvad så end det skal være!!!!

Hey :smile:

Kommer lige med et rammende jysk ord: træls, du skal have det på den måde, men man har bare mere energi nogen gange end andre, men det kan godt være lidt frustrerende, når det sker :blush:

Kan helt klart følge Marianne, det lyder ikke helt dumt :wink: Jeg får selv nyt program ca hver 3. månede, for ikke at køre træt i tingene + for at shokke kroppen lidt...

Håber snart du får lysten og ikke mindst energien tilbage igen :flowers:

Rikke

Ja det er nemlig TRÆLS. Idag har jeg slappet fuldstændigt og inderligt af foran fjernsynet, så håber jeg, lysten og energien er der igen imorgen. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil straks gå igang med 5*5 fra imorgen, og kigge lidt nærmere på et fornuftigt split.

Som sagt, så gjort. Eller det vil sige, jeg aner jo ikke hvad et fornuftigt split er :blink: Men dette er hvad jeg har tænkt mig at køre i et stykke tid. Jeg tager meget gerne imod gode råd og forslag til ændringer!!!! For hånden på hjertet, så aner jeg ikke ret meget om hvad jeg fortager mig :blush:

1. Ryg, Bryst, triceps, skulder

2. Ben, biceps, mave, støtteøvelser

(jeg kalder dem støtteøvelser. Hermed mener jeg, mine øvelser fra fysioterapeuten til min lænd, og små øvelser til at styrke korsettet, samt lidt styrke for håndleddet)

D.24.03. Styrke: Ryg, bryst, triceps og skulder

Lower back (maskine)

3X12@12,5 kg

BB Deadlift

1X5@61kg

1X5@71kg

1X5@81kg

1X5@91kg

1X5@91kg :w00t:

BB Bent over row

1X5@51kg

1X5@56kg

1X5@61kg

1X5@63,5kg

1X5@63,5kg (PR):devil:

Front pull down (maskine)

1X5@45kg

1X5@50kg

1X5@55kg (skal man sidde helt stille med ret ryg når man trækker ned, eller må man gerne lægge sig tilbage ? )

2X5@50kg

Assisted pullups

1X8 -32kg

1X6 -25kg

1X6 -25kg

1X6 -25kg

Assisted dips

1X8 -32kg

1X8 -25kg

1X8 -18kg

1X4 -11kg

Triceps pulldown reb

3X8 @ 30kg

Triceps extentions (maskine)

3X8@ 25kg

Cable rear lateral raises

5X8 @ 12kg (V+H)

Cable front raises UH

1X8 @25kg (V+H)

4X8@20kg

BB Bench press

5X5@42,5kg

Cable standing fly

2X5@30kg

2X5@25kg

1X5@30kg

DB One arm row

5X5@34kg (V+H)

DB Skulderpres

1X10@14kg

1X8 @14kg

1X10@14kg

BB Siddende military pres

1X12 @22kg

2X8 @22kg

Lysten var ikke helt i top til at tage afsted imorges, men det lokkede lidt, at der var lidt nyt der skulle afprøves. Øvelserne er jo ikke nye, men jeg må sige, at de 5X5 reps var fede, dels fordi det er mere overkommeligt end de 3X8-10-12 (eller hvad det nu ellers er blevet til :innocent: ) Men også fordi, jeg faktisk kan have mere vægt på, når jeg ikke er udkørt i musklen og der ikke skal tages så mange gentagelser. Så det var en fed fornemmelse :4thumbup:

(selvom jeg alligevel ikke kan lade være med at tænke over, om jeg nu har fået lavet nok :blink: )

Spinning:

avg :heartpump: 84%

maks :heartpump: 92%

Og endelig sidste punkt for idag, vægten.

mandag d.24.03: 64,5 (der er røget 1 kilo fra i sidste uge...... men altså kun 400g, set i forhold til fra 14 dage siden)

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, så gjort. Eller det vil sige, jeg aner jo ikke hvad et fornuftigt split er :blink: Men dette er hvad jeg har tænkt mig at køre i et stykke tid. Jeg tager meget gerne imod gode råd og forslag til ændringer!!!! For hånden på hjertet, så aner jeg ikke ret meget om hvad jeg fortager mig :blush:

Nu er jeg ikke den der har den store erfaring, så kan ikke fortælle dig, om det er godt eller skidt, men jeg synes det er rigtig flot, at du tager tyren ved hornene :4thumbup:

Lysten var ikke helt i top til at tage afsted imorges, men det lokkede lidt, at der var lidt nyt der skulle afprøves. Øvelserne er jo ikke nye, men jeg må sige, at de 5X5 reps var fede, dels fordi det er mere overkommeligt end de 3X8-10-12 (eller hvad det nu ellers er blevet til :innocent: ) Men også fordi, jeg faktisk kan have mere vægt på, når jeg ikke er udkørt i musklen og der ikke skal tages så mange gentagelser. Så det var en fed fornemmelse :4thumbup:

(selvom jeg alligevel ikke kan lade være med at tænke over, om jeg nu har fået lavet nok :blink: )

Godt du kom afsted og tillykke med pr :wink:

mandag d.24.03: 64,5 (der er røget 1 kilo fra i sidste uge...... men altså kun 400g, set i forhold til fra 14 dage siden)

Den der har jeg også selv lige været igennem :blush: men så er det rart, at det så kan gå nedad igen :smile:

Skal du begynde arbejde imorgen...?? og hvad er det for noget...?? Undskylder på forhånd, hvis det står et andet sted i din log :blush:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hej Millemarie

Som Marinanne skrev så har jeg haft kørt 5X5 i en periode synes det gav virkelig godt :smile:

BB Deadlift

1X5@61kg

1X5@71kg

1X5@81kg

1X5@91kg

1X5@91kg

Jeg kørte 5x5 på den måde at jeg startede med en vægt f.eks. kunne det være 81 kg for dit vedkommende, den vægt kørte jeg med i alle 5 set, hvis jeg gennemførte 5X5 så tog jeg mere vægt på næste gang :wink: , hvis jeg ikke gennemførte så tog jeg samme vægt næste gang. Det var en super måde at presse mig selv på, og har givet mig mere styrke :4flex: og kan også ses på min arme :slut:

Lysten var ikke helt i top til at tage afsted imorges, men det lokkede lidt, at der var lidt nyt der skulle afprøves. Øvelserne er jo ikke nye, men jeg må sige, at de 5X5 reps var fede, dels fordi det er mere overkommeligt end de 3X8-10-12 (eller hvad det nu ellers er blevet til ) Men også fordi, jeg faktisk kan have mere vægt på, når jeg ikke er udkørt i musklen og der ikke skal tages så mange gentagelser. Så det var en fed fornemmelse

(selvom jeg alligevel ikke kan lade være med at tænke over, om jeg nu har fået lavet nok )

Drop den dårlige samvittighed :smile: og hver i stedet tilfreds med at du kom afted i dag :4thumbup: , selvom motivationen var lidt nede.

mandag d.24.03: 64,5 (der er røget 1 kilo fra i sidste uge...... men altså kun 400g, set i forhold til fra 14 dage siden)

Tillykke :bigsmile: Din vægt er ved at være langt nede og det sidste er svær at komme af med, men det skal nok lykkes dig. :bigsmile:

Og i øvrigt enige med Rikke i at du nok bør skifte program for at holde motivationen oppe. :bigsmile:

Du må have en dejlig dag i dag :yo:

Link to comment
Share on other sites

Skal du begynde arbejde imorgen...?? og hvad er det for noget...?? Undskylder på forhånd, hvis det står et andet sted i din log :blush:

Rikke

Nej det står ikke andetsteds i loggen :bigsmile: På onsdag starter jeg på et vikariat hos en virksomhed, jeg også var hos før jul. Det er kun kortvarigt. Men det er en super god arbejdsplads, også giver det lidt ro fra det hektiske cirkus, som det efterhånden er blevet at være arbejdssøgende :gal:

Jeg forsøger ivrigt at få en fast stilling i en lidt større by, allerhelst Århus. Men indtil videre er det ikke blevet til noget :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Hej Millemarie

Som Marinanne skrev så har jeg haft kørt 5X5 i en periode synes det gav virkelig godt :smile:

Jeg kørte 5x5 på den måde at jeg startede med en vægt f.eks. kunne det være 81 kg for dit vedkommende, den vægt kørte jeg med i alle 5 set, hvis jeg gennemførte 5X5 så tog jeg mere vægt på næste gang :wink: , hvis jeg ikke gennemførte så tog jeg samme vægt næste gang. Det var en super måde at presse mig selv på, og har givet mig mere styrke :4flex: og kan også ses på min arme :slut:

Du må have en dejlig dag i dag :yo:

Hej SNF.

Det er kanon, at du lige kiggede forbi :bigsmile: Jeg var faktisk i tvivl om hvordan de 5x5 skulle køres. Så 1000 gange tak for info. :4thumbup: Jeg vil køre det, som du foreslår næste gang :pumpin:

Lige et tillægsspørgsmål, Marianne skrev, at det kun var i de store muskelgrupper, at du kørte 5x5. Men gælder det også triceps, biceps og skulder ? Eller hvordan kørte du det?

Og os' en dejlig dag til dig :cool:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hej SNF.

Det er kanon, at du lige kiggede forbi :bigsmile: Jeg var faktisk i tvivl om hvordan de 5x5 skulle køres. Så 1000 gange tak for info. :4thumbup: Jeg vil køre det, som du foreslår næste gang :pumpin:

Lige et tillægsspørgsmål, Marianne skrev, at det kun var i de store muskelgrupper, at du kørte 5x5. Men gælder det også triceps, biceps og skulder ? Eller hvordan kørte du det?

Og os' en dejlig dag til dig :cool:

Hej igen :bigsmile:

Jeg kørte det i princippet for alle muskelgrupper :wink: , men der var da dage hvor jeg ikke gjorde det ved triceps, biceps og skulder. Det var også lidt afhængig af, hvilke øvelser jeg kørte, hvis jeg kørte military press så kørte jeg typisk 5x5 hvorimod lateral Raise blev det ofte kun 8x3 :wink: . Det afhang også af hvor træt min krop var :raisebrow: . Det er hårdt ved kroppen at køre 5X5 på den måde hvor man hele tiden presser sig selv lidt mere, men det er også super fedt :banana:

I dit program i dag havde jeg nok kørt 5x5 på bænkpress, dødløft, Bent over row, one arm row, triceps pulldown og military.

Ved ikke om det er noget særlig klart svar :tongue:

men spørg endelig. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Og endelig sidste punkt for idag, vægten.

mandag d.24.03: 64,5 (der er røget 1 kilo fra i sidste uge...... men altså kun 400g, set i forhold til fra 14 dage siden)

Flot vægttab, det kan du da ikke være ked af! - jeg ville med glæde betale 500, kontant for 1 kgs vægttab lige i øjeblikket. Det er gået i stå og det er bare dybt frustrerende. Jeg tror jeg igen skal have reduceret mine portionsstørrelser - der er en vis tendens til at min krop mener den sagtens kan spise meget mere når jeg render rundt i kulden hele dagen, men det kan den så ikke!! :4mewantfood:

Det er godt at du har fået lidt lyst tilbage. Du kan jo bruge MarianneB som benchmark, hvis du mangler et fornuftigt mål. Kommer til at grine indvendig hver gang jeg tænker på hendes verdensklassekommentar til Candygirls debut i yogaklassen "Pling, pling, pling" :laugh::laugh: Stor humor i min bog!

Link to comment
Share on other sites

Lysten var ikke helt i top til at tage afsted imorges, men det lokkede lidt, at der var lidt nyt der skulle afprøves. Øvelserne er jo ikke nye, men jeg må sige, at de 5X5 reps var fede, dels fordi det er mere overkommeligt end de 3X8-10-12 (eller hvad det nu ellers er blevet til :innocent: ) Men også fordi, jeg faktisk kan have mere vægt på, når jeg ikke er udkørt i musklen og der ikke skal tages så mange gentagelser. Så det var en fed fornemmelse :4thumbup:

(selvom jeg alligevel ikke kan lade være med at tænke over, om jeg nu har fået lavet nok :blink: )

Det er altså godt gået, millemarie :superman: Du tager da en udfordring op :smile:

Da jeg startede med at styrketræne med frie vægte, kom min tidligere erfaring med vægttræning fra Pump (holdtimer) og jeg syntes også det var en anderledes måde at trætte musklerne, når man ikke tager så mange gentagelser. Måske det er lidt det samme du skal vænne dig til, når det "kun" er 5 gentagelser. Som du selv oplevede og som SNF skriver, så kan man tage en del mere vægt når det kun er 5 repetitioner :smile:

Og generelt vil jeg sige: Lyt til SNF, hun ved hvad hun snakker om :smile:

Det er godt at du har fået lidt lyst tilbage. Du kan jo bruge MarianneB som benchmark, hvis du mangler et fornuftigt mål. Kommer til at grine indvendig hver gang jeg tænker på hendes verdensklassekommentar til Candygirls debut i yogaklassen "Pling, pling, pling" :laugh::laugh: Stor humor i min bog!

Du må gerne bruge mig som benchmark, men jeg satser på at blive et moving target :4jumpy:

Jeg tror straks jeg selv vil gå i gang med 5*5, for jeg kan ikke have, at millemarie stikker af fra mig nu :laugh: Altså "straks" vil sige i morgen, for i dag blev hviledag for mig :smile:

Og tak, Razzmatazz :blush:

Link to comment
Share on other sites

Flot vægttab, det kan du da ikke være ked af! - jeg ville med glæde betale 500, kontant for 1 kgs vægttab lige i øjeblikket. Det er gået i stå og det er bare dybt frustrerende. Jeg tror jeg igen skal have reduceret mine portionsstørrelser - der er en vis tendens til at min krop mener den sagtens kan spise meget mere når jeg render rundt i kulden hele dagen, men det kan den så ikke!! :4mewantfood:

Det er da også dybt uretfærdigt, at der ikke bliver forbrændt ekstra med alt det knokle arbejde du ligger for dagen :sneaky2:

Men jeg kender så udemærket til de voksende potionsstørrelser, der stille og roligt for sig sneget ind på tallerkenen...... der skal holdes øje med dem hele tiden :innocent:

Du må gerne bruge mig som benchmark, men jeg satser på at blive et moving target :4jumpy:

:laugh::laugh::laugh: Jeg skal gøre mit bedste for at følge efter :wink:

Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg afsted, året første udendørs løbetur, 5,5 km. Og så oven i købet kl. 6.00 om morgenen :blink::blink::blink: Jeg er stadigvæk lidt i chok over mig selv. Ingen pulsdata, ingen tider, men jeg er i live og er ikke blevet slået ihjel af den friske luft :wink: Det var koldt til at starte med, men jeg blev hurtigt varm. Jeg synes dog ikke, at det var den helt store udsøgte fornøjelse, det er sku' hårdt ikke at have cyklen til at bære noget af ens vægt.

Men lidt fedt var det nu alligevel, da først jeg havde fundet det rette tempo frem. Nu håber jeg, jeg kan tage mig sammen til at komme afsted mindst en gang om ugen. Målet er, indtil videre, at få trænet mig op til min gamle rute på 11,5 km. Det skulle ikke tage så lang tid, konditionen er der, men bentøjet skal lige kunne følge med. Tror jeg får DOMS i lægmusklen imorgen :blush:

Rigtig godt du er kommet afsted på løbeturen :4thumbup:

Vægten - Nå, ja, det går jo nedad :smile:

Syns det er rigtig fedt du har delt træningen op på den måde, jeg laver vist ikke øvelser nok til det kan lade sig gøre. Jeg har et helt almindeligt full body program på styrketrænings-maskiner, overvejer at prøve nogle frie vægte, men jeg er ikke så go til det tekniske med de frie vægte der, men det kommer vel lidt ad gangen?! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Rigtig godt du er kommet afsted på løbeturen :4thumbup:

Vægten - Nå, ja, det går jo nedad :smile:

Syns det er rigtig fedt du har delt træningen op på den måde, jeg laver vist ikke øvelser nok til det kan lade sig gøre. Jeg har et helt almindeligt full body program på styrketrænings-maskiner, overvejer at prøve nogle frie vægte, men jeg er ikke så go til det tekniske med de frie vægte der, men det kommer vel lidt ad gangen?! :smile:

Jeg ville gerne ud at løbe snart igen, men nu er det selvfølgelig blevet vinter :sneaky2: Og ikke de forår jeg ellers havde forventet...

Spring bare ud i frivægtene :bigsmile: Det var lidt grænseoverskridene første gang, om som du selv siger, så er man i tvivl om teknikken. Jeg bruger Youtube og http://exrx.net/ til at kigge mig frem til hvad man skal gøre. Du kan jo begynde at lure lidt på det, og så gå i gang med det, hvis maskinerne begynder at kede dig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så en dag en ung fyr der fik vejledning fra en (personlig?) træner i at lave squat. Se det kunne jeg godt tænke mig at prøve. "Neeeeed, rette, rette, rette, op igen - vægt af, neeeeed, rette, rette, rette, op igen, al vægten af - nu kun med stang, neeed, rette, længere ned, rette lidt, op igen, rose rose. (hvis du forstår). Så er man helt sikker på at lære teknikken korrekt fra starten og ikke rode sig ud i noget der kan give skader. Nu er der ikke så mange i mit center der squatter så der er ikke rigtig nogen man kan kopiere. Det koster jo ikke så meget med en personlig træner, og hvis man kan nøjes med et par timer til at lære korrekt teknik, er de penge egentlig godt givet ud. Har ikke så forfærdelig meget tiltro til fitdk's personale - synes det er nogle lidt uldne udmeldinger der kommer fra dem ind imellem. Jeg vil gerne have et klart svar på om det er en god ide at sætte mere vægt på eller ej, om jeg skal være bekymret for at mine sener tilsyneladende ikke kan følge med mine muskler, og om jeg skal tage 10 eller 15 reps. af de forskellige øvelser osv.

Jeg synes bare det er ret grænseoverskridende at skulle krydse grænsen over til de unge fyre, som alle har handsker på og som snakker mere end de løfter mens de skuler til omverdenen. Måske jeg skulle forsøge mig en formiddag i stedet for i rush hour ?

Men det skulle ikke handle om mig. Det jeg egentlig ville var at give dig en ny lille opskrift på en lækkerbid, nu hvor du har været så dygtig! :flowers:

Mango og kokosdessert

150 kcal pr. portion - 6 portioner.

Reven skal og saft af 1 lime

1 dåse syltede mangoskiver i sukkerlage - 425 gram - afdryppet

2 æg

2 æggehvider

1/2 dl. sukker

2 dl. kokosmælk 6%

1 1/2 dl. minimælk

1/2 mango

mynteblade til pynt

1. Tænd ovnen på 150 gr.

2. Skær den friske mango i tern til pynt og bland med limeskal. Dæk det til og sæt det i køleskab

3. Blend den syltede mango med limesaft til en jævn puré

4. Pisk æg, æggehvider og sukker hvidt og skummende i en skål. Pisk kokosmælk sammen med minimælk og mangopuré. Fordel massen i 6 portionsskåle.

5. Sæt formene i et større ildfast fad og hæld kogende vand i så det når halvvejs op til formenes kant.Stil dem midt i ovnen og bag massen i 25 min. til den er hævet lidt og føles fast.

6. Tag formene ud af ovnen og lad dem køle af ved stuetemperatur. Dæk dem til og sæt dem i køleskab mindst 2 timer før servering.

7. Pynt med mangotern og limeskal og mynte og server.

Mums!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share