Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

Ja, det er lige de der få sekunder i ens liv, der kommer til at ærge en resten af livet :unhappy: Hvorfor kan de heller ikke lave biler i et lidt mere solidt materiale :tongue:

Jeg ved at den nye Mercedes SL 500, selv bremse hvis man kommer for tæt på, men så er det nok billiger bare at betale skaderne :laugh:

Jeg syntes godt nok din avg. ser god ud, du er jo snart oppe på 90% :4thumbup: jeg skal være glad hvis jeg rammer 160.

ja, jeg er også enig i at Viborg er en skod by :tongue: også håber jeg de rykker ud af superligaen sammen med Lyngby :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Og tak, er os superglad for det. Det er første skridt i mod mange flere kilo der skal smides :D

Det første skridt er altid det største, nu ved du hvad der virker, så er det bare tålmodighed.

også håber jeg de rykker ud af superligaen sammen med Lyngby :bigsmile:

Går ud fra, at du snakker om fodbold :dry: Ikke lige min stærke side :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Styrke:

BB Back squat:

1X12@ stang (opvarmningssæt)

1X12@41kg

1X12@51kg

2X6 @61kg

BB Back "mini" squat:

2X8@71kg.

2X6@81kg.

BB Lunges:

3X10@61kg (V+H)

Siddende leg-pres :

1X12@100kg

1X8 @110kg

1X6 @120kg

1X4 @130kg

(forsøg med 140kg, men jeg kunne ikke :crazy: )

Dips:

1X12 (assisted@38)

1X2 bw (PR)

4X4 (assisted@18)

Cable biceps curls:

4x6 @25kg (V+H)

2X8 @22kg (V+H)

2X12@20kg (V+H)

Cable front raises UH:

1X12@20kg

1X12@17kg

1X12@16kg

1X12@15kg

DB Triceps liggende extentions:

3X12@20kg.

Preacher curl:

1X12@7,5kg + EZ-stang

1X12@10kg + EZ-stang

1x10@10kg + EZ-stang

Cable triceps pulldown:

1X12@50kg

1X12@55kg

2X8 @55kg

Cable standing fly:

3X12@30kg.

Hyper extentions + lidt rygøvelser.

Step 45 min

Desværre ingen pulsdata idag, uret eller måleren virkede kun sporadisk :mad: Men det var en rigtig fed time med masser af energi og tilpas sværheds grad :4thumbup:

Tilsidst var det lidt styrke med elastik og bodybar, det undre mig lidt, at jeg syrer så meget til af at stå og lave øvelser med så lidt vægt på :blink:

Men skal absolut ikke klage, det er jo rart, at det tager fat....

Link to comment
Share on other sites

Styrke:

Siddende leg-pres :

1X12@100kg

1X8 @110kg

1X6 @120kg

1X4 @130kg

(forsøg med 140kg, men jeg kunne ikke :crazy: )

Crap... og jeg som troede jeg var sej med mine 2x15x100 kg (og nogle med lidt lettere belastning) :cry3: Forsøgte med 110 men der var ikke mere at hente i benene idag.

Spændt på at se din vægt imorgen. Guleroden ligger klar ! Hav en dejlig søndag.

Link to comment
Share on other sites

Crap... og jeg som troede jeg var sej med mine 2x15x100 kg (og nogle med lidt lettere belastning) :cry3: Forsøgte med 110 men der var ikke mere at hente i benene idag.

Spændt på at se din vægt imorgen. Guleroden ligger klar ! Hav en dejlig søndag.

Jeg synes nu ellers, at det er sejt taget. Du må tænke på, at du køre med lidt flere reps end jeg gør.

Men uha..... det er jo så svært at vurdere, når man ikke ved hvad hende den hemmelighedsfulde Helle :poking: ellers laver.

Glæder mig også selv til at se vægten imorgen, bortset fra et par honningmadder i torsdags :wub:, så har jeg været nogenlunde dygtig :innocent:

Og nu håber jeg sandelig, at når du skriver "Gulerod", så er det ikke bogstavelig ment (dem kender jeg godt opskriften på i forvejen :wink: )

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Takker :smile:

Han er heldigvis ret cool mit kære faregern :shades: han sagde, at det var der jo ikke noget at gøre ved, og at han selv havde lavet et par små ridser. Jeg kunne dog godt se, at han lige sank en ekstra gang, da han så den laaaaaange ridse jeg havde lavet :laugh:

Det er min bil-skade nr. 2 på alle de år jeg har kørt. Det som er mest irriterende er dog, at jeg lavede den på en stolpe, som jeg har drejet forbi 1000 vis af gange før.

Den første skade jeg lavede, var for mange år siden, lige efter jeg havde fået kørekort, jeg var i Århus for at besøge min bror.

Han boede i det her hus, sammen men et par andre drenge (som jeg jo, på det tidspunkt, syntes var røv-smarte :wub: )

Da jeg skulle afsted, skulle jeg have bilen ud mellem to biler. Min stakkels bror stod med han venner og vinkede, mens han kunne se hans søster først køre op i bilen foran, og smadre dens baglygter, derefter febrisk sætte den i baggear, og køre ind i bilen der stod bagved, og smadre dens forlygter :4slap::blink::blush:

Jeg var aldrig mere nede at besøge ham mens han boede der.

Dagens episode var knapt så pinlig, bare irriterende. :bigsmile:

:laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Vægt d.10.03.08 : 64,9 (minus 900g) i forhold til de sidste par uger, er jeg vældig tilfreds. :bigsmile:

Men det har nu også været en hård uge, jeg har skåret ned på mit kalorie indtag, kun med 100 om dagen (1500 på hviledage og 1700 på træningsdage).

Det lyder ikke af ret meget, men jeg synes jeg har kunne mærke det. Måske skyldes det også, at der er kommet protein pulver og UDO's ind i diæten, det tager lidt plads i kalorieregnskabet, men fylder ikke ret meget i forhold til f.eks grønsager eller kogt kylling. Så jeg har været røv-sulten, og er endda vågnet op om natten fordi jeg har været sulten. Dette har ført til et ædeflip.

Nå men, jeg prøver at fortsætte samme kurs i næste uge, og håber at kroppen vender sig til det.

Det går meget meget bedre med lænden, jeg har ikke haft smerter i et par dage, men er vældig øm og stiv. Men alt i alt, så føles det som om det snart er helt væk. Der kommer til at gå min. 3 uger inden jeg kan komme igang med mavebøjninger igen, hvilket både er godt og skidt. Godt fordi jeg ikke kan lide at lave mavebøjninger, skidt fordi det jo er mit problemområde (eller det største af de mange :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Vægt d.10.03.08 : 64,9 (minus 900g) i forhold til de sidste par uger, er jeg vældig tilfreds. :bigsmile:

Men det har nu også været en hård uge, jeg har skåret ned på mit kalorie indtag, kun med 100 om dagen (1500 på hviledage og 1700 på træningsdage).

Det lyder ikke af ret meget, men jeg synes jeg har kunne mærke det. Måske skyldes det også, at der er kommet protein pulver og UDO's ind i diæten, det tager lidt plads i kalorieregnskabet, men fylder ikke ret meget i forhold til f.eks grønsager eller kogt kylling. Så jeg har været røv-sulten, og er endda vågnet op om natten fordi jeg har været sulten. Dette har ført til et ædeflip.

Nå men, jeg prøver at fortsætte samme kurs i næste uge, og håber at kroppen vender sig til det.

Det går meget meget bedre med lænden, jeg har ikke haft smerter i et par dage, men er vældig øm og stiv. Men alt i alt, så føles det som om det snart er helt væk. Der kommer til at gå min. 3 uger inden jeg kan komme igang med mavebøjninger igen, hvilket både er godt og skidt. Godt fordi jeg ikke kan lide at lave mavebøjninger, skidt fordi det jo er mit problemområde (eller det største af de mange :tongue: )

900g er da fint, hvad var det dit mål er? men kan det betale sig at gå 100 kalc ned, hvis du fåe ædeflip, er det så ikke bedre lidt mere i løbet af dagen?

Link to comment
Share on other sites

900g er da fint, hvad var det dit mål er? men kan det betale sig at gå 100 kalc ned, hvis du fåe ædeflip, er det så ikke bedre lidt mere i løbet af dagen?

Mit mål er 62 kilo. Og jeg har da gjort mig de samme tanker omkring det. Men jeg giver det lige en uge mere, hvis jeg stadigvæk er lige så sulten, så skal det ændres tilbage. men jeg vil lige give kroppen og vigtigst mit "hoved" en chance for at indstille sig.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Godt at høre det går fremad med lænden :smile: det har sq været en langvarig proces :dry:

Hvordan går det med UDO's...?? er det til at spise eller...??

Takker :bigsmile:

Jeg synes det går fint med UDO's, jeg gør ligesom du har anbefalet og hælder det over min mad, eller mere præcist, jeg bruger det til dressing til salaten. Jeg synes det smager OK, selvom det dog ikke er 100% MUMS :tongue: (det smager lidt af fisk ik' ?, men det er måske ikke så mærkeligt :dry: )

Link to comment
Share on other sites

Vægt d.10.03.08 : 64,9 (minus 900g) i forhold til de sidste par uger, er jeg vældig tilfreds. :bigsmile:

Men det har nu også været en hård uge, jeg har skåret ned på mit kalorie indtag, kun med 100 om dagen (1500 på hviledage og 1700 på træningsdage).

Det lyder ikke af ret meget, men jeg synes jeg har kunne mærke det. Måske skyldes det også, at der er kommet protein pulver og UDO's ind i diæten, det tager lidt plads i kalorieregnskabet, men fylder ikke ret meget i forhold til f.eks grønsager eller kogt kylling. Så jeg har været røv-sulten, og er endda vågnet op om natten fordi jeg har været sulten. Dette har ført til et ædeflip.

Nå men, jeg prøver at fortsætte samme kurs i næste uge, og håber at kroppen vender sig til det.

Det går meget meget bedre med lænden, jeg har ikke haft smerter i et par dage, men er vældig øm og stiv. Men alt i alt, så føles det som om det snart er helt væk. Der kommer til at gå min. 3 uger inden jeg kan komme igang med mavebøjninger igen, hvilket både er godt og skidt. Godt fordi jeg ikke kan lide at lave mavebøjninger, skidt fordi det jo er mit problemområde (eller det største af de mange :tongue: )

You are so very dygtig! Husk nu på at du ikke længere er i en vægtklasse hvor fedtet falder af bare du tænker på en spinningcykel, så du har da al mulig grund til at være tilfreds. Jeg er RENT UNDTAGELSESVIS enig med Mollerup - det er da ikke værd at spare så få kalorier når det resulterer i et ædeflip og selvpinsel.

Nå, men du har i hvert fald fortjent en

Chokolademousse med mokka

Ingredienser (4 pers) 150 kcal pr. portion

50 gr mørk chokolade (helst 70% kakao) brækket i stykker

1 spsk pulverkaffe, udrørt i 2 spsk kogende vand (eller 2 spsk meget stærk kaffe)

4 tsk lys sirup

2 æggehvider

140 gr. friskost max 16% (stuetemperatur)

4 tsk. minifraiche 5% til servering

1 tsk kakao til pynt

1. Smelt chokoladen over vandbad sammen med kaffe og lys sirup. Rør det sammen og tag gryden af varmen. Lad blandingen køle af i ca. 10 min. til chokoladen er lun, men ikke rygende varm.

2. Pisk æggehviderne til stift skum i en ren skål

3. Pisk friskosten sammen med den smeltede chokolade til en jævn masse. Vend forsigtigt æggehviderne i.

4. Fordel blandinen i 4 glas, espressokopper eller portionsskåle og sæt dem i køleskabet i mindst 30 min. til moussen er kold og fast. Pynt hver portion med 1 tsk creme fraiche og drys lidt kakao over.

Og ikke antydning af gulerod i den opskrift, der som tidligere nævnt kommer fra Weightwatchers. Måske er der en ny til dig i næste uge, hvem ved..?

Link to comment
Share on other sites

Nå, så har det været hviledag idag og den er blevet brugt til at eksperimenterer med opskrifter til mit protein pulver.

Her er det smukke resultat:

post-15034-1205178521_thumb.jpg

Proteinfromage, serveret med jorbær sauce og æbler :wub:

energifordeling pr 100g. = 103 kcal 59/25/16

Det smagte forbløffende godt :4mewantfood: Og kønt er det også at kigge på.

Link to comment
Share on other sites

You are so very dygtig! Husk nu på at du ikke længere er i en vægtklasse hvor fedtet falder af bare du tænker på en spinningcykel, så du har da al mulig grund til at være tilfreds. Jeg er RENT UNDTAGELSESVIS enig med Mollerup - det er da ikke værd at spare så få kalorier når det resulterer i et ædeflip og selvpinsel.

Nå, men du har i hvert fald fortjent en

Chokolademousse med mokka

Ingredienser (4 pers) 150 kcal pr. portion

50 gr mørk chokolade (helst 70% kakao) brækket i stykker

1 spsk pulverkaffe, udrørt i 2 spsk kogende vand (eller 2 spsk meget stærk kaffe)

4 tsk lys sirup

2 æggehvider

140 gr. friskost max 16% (stuetemperatur)

4 tsk. minifraiche 5% til servering

1 tsk kakao til pynt

1. Smelt chokoladen over vandbad sammen med kaffe og lys sirup. Rør det sammen og tag gryden af varmen. Lad blandingen køle af i ca. 10 min. til chokoladen er lun, men ikke rygende varm.

2. Pisk æggehviderne til stift skum i en ren skål

3. Pisk friskosten sammen med den smeltede chokolade til en jævn masse. Vend forsigtigt æggehviderne i.

4. Fordel blandinen i 4 glas, espressokopper eller portionsskåle og sæt dem i køleskabet i mindst 30 min. til moussen er kold og fast. Pynt hver portion med 1 tsk creme fraiche og drys lidt kakao over.

Og ikke antydning af gulerod i den opskrift, der som tidligere nævnt kommer fra Weightwatchers. Måske er der en ny til dig i næste uge, hvem ved..?

Hov, hvad mener du lige med at "Jeg er RENT UNDTAGELSESVIS enig med Mollerup" :devil::laugh:

Det ligner nu ikke helt slankemad det der, men lyder godt.

Link to comment
Share on other sites

Nå, så har det været hviledag idag og den er blevet brugt til at eksperimenterer med opskrifter til mit protein pulver.

Her er det smukke resultat:

post-15034-1205178521_thumb.jpg

Proteinfromage, serveret med jorbær sauce og æbler :wub:

energifordeling pr 100g. = 103 kcal 59/25/16

Det smagte forbløffende godt :4mewantfood: Og kønt er det også at kigge på.

Rigtig godt gået med de 900 gram :4thumbup: - Det går jo hurtigt med det tempo, kender dog alt for godt de æde dage når man skærer lidt ekstra i kalorierne.

Den proteinfromage ser lækker ud, måske du har en opskrift på den :4mewantfood:

keep op the good work!

Link to comment
Share on other sites

Rigtig godt gået med de 900 gram :4thumbup: - Det går jo hurtigt med det tempo, kender dog alt for godt de æde dage når man skærer lidt ekstra i kalorierne.

Den proteinfromage ser lækker ud, måske du har en opskrift på den :4mewantfood:

keep op the good work!

Jeg synes nu ellers ikke, jeg skulle være sulten pgs sølle 100 kalorier mindre (jeg skal lige finde ud af om det i virkeligheden ikke er mit hoved, der synes, at der er grund til sult og ikke min krop :blush: )

Selvfølgelig har jeg en opskrift :smile:

Kakao-Proteinfromage:

50g proteinpulver

250g a38 0,5%

5g usødet kakaopulver

Sød

saften fra 1 appelsin

2-5 blade husblas (alt afhængig af hvor "stiv" den skal være)

Bland proteinpulver (jeg har brugt Maxim extrem, kakaosmag) med a38 og kakaopulver, varm det i en gryde, det må ikke koge eller blive alt for varmt, det skal bare lige være lidt varmt, så husblasen ikke stivner for hurtigt og laver klumper.

Kom SØD i, smag til.

opblød husblas i koldt vand i 5 min. Smelt husblas i appelsinsaften (den må IKKE koge).

Når den er smeltet tages husblasen og hældes i proteinblandingen under kraftig omrøring (jeg bruger en stav blender) Blend/pisk grundig. Hældes i en skål.

Stilles koldt i min. 4 timer før indtagelse

(dette er det sværeste ved opskriften, at lade den stå til den en klar :blush: )

Jordbær saucen

1 pose frosne jordbær

SØD

Kom jordbær i en gryde, med en smugle vand i bunden. Lad det koge op engang, der skal ikke ret meget til, inden de er smeltet. Blend dem til en sauce og smag til med SØD og evt. vanilieessens.

Stilles koldt, hvis man da ikke vil have dem varm :tongue:

Jeg laver often en ordentlig omgang, (to poser) den er rar at have i køleskabet. Jeg bruger den som mellemmåltid, eller når jeg er ved at gå til at lækkersult. Enten på frugter, eller sammen med a38, eller i luksusudgaven, sammen med ligth vanilie is.... vupti, så havde man lige en sundae icecream :sun: Og selvfølgelig er den også god at komme i piskede æggehvider, så får man nemlig jordbær guf :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Mit mål er 62 kilo. Og jeg har da gjort mig de samme tanker omkring det. Men jeg giver det lige en uge mere, hvis jeg stadigvæk er lige så sulten, så skal det ændres tilbage. men jeg vil lige give kroppen og vigtigst mit "hoved" en chance for at indstille sig.

Så mangler du jo kun 2,9 kg det burde væreklaret på 4 uger :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu ellers ikke, jeg skulle være sulten pgs sølle 100 kalorier mindre (jeg skal lige finde ud af om det i virkeligheden ikke er mit hoved, der synes, at der er grund til sult og ikke min krop :blush: )

Selvfølgelig har jeg en opskrift :smile:

Kakao-Proteinfromage:

50g proteinpulver

250g a38 0,5%

5g usødet kakaopulver

Sød

saften fra 1 appelsin

2-5 blade husblas (alt afhængig af hvor "stiv" den skal være)

Bland proteinpulver (jeg har brugt Maxim extrem, kakaosmag) med a38 og kakaopulver, varm det i en gryde, det må ikke koge eller blive alt for varmt, det skal bare lige være lidt varmt, så husblasen ikke stivner for hurtigt og laver klumper.

Kom SØD i, smag til.

opblød husblas i koldt vand i 5 min. Smelt husblas i appelsinsaften (den må IKKE koge).

Når den er smeltet tages husblasen og hældes i proteinblandingen under kraftig omrøring (jeg bruger en stav blender) Blend/pisk grundig. Hældes i en skål.

Stilles koldt i min. 4 timer før indtagelse

(dette er det sværeste ved opskriften, at lade den stå til den en klar :blush: )

Jordbær saucen

1 pose frosne jordbær

SØD

Kom jordbær i en gryde, med en smugle vand i bunden. Lad det koge op engang, der skal ikke ret meget til, inden de er smeltet. Blend dem til en sauce og smag til med SØD og evt. vanilieessens.

Stilles koldt, hvis man da ikke vil have dem varm :tongue:

Jeg laver often en ordentlig omgang, (to poser) den er rar at have i køleskabet. Jeg bruger den som mellemmåltid, eller når jeg er ved at gå til at lækkersult. Enten på frugter, eller sammen med a38, eller i luksusudgaven, sammen med ligth vanilie is.... vupti, så havde man lige en sundae icecream :sun: Og selvfølgelig er den også god at komme i piskede æggehvider, så får man nemlig jordbær guf :4mewantfood:

Mums, mums! Jeg sidder her og bliver vildt lækkersulten :4mewantfood: Den ser bare rigtig go ud! Jeg vil kaste mig ud i et forsøg med at lave den imorgen. Har dog ikke de store erfaringer med husblast... men det lyder til at gåtil.

Link to comment
Share on other sites

Mums, mums! Jeg sidder her og bliver vildt lækkersulten :4mewantfood: Den ser bare rigtig go ud! Jeg vil kaste mig ud i et forsøg med at lave den imorgen. Har dog ikke de store erfaringer med husblast... men det lyder til at gåtil.

Ja det kræver lidt husmor øvelse :tongue: Men hemmeligheden er bare at få det pisket vildt godt sammen (+ at det ikke må koge!!)

Held og lykke med det. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Styrke:

Lower back (maskine)

3X12@10kg

DB one arm row

2X12@28kg. (V+H)

2X8@30kg. (V+H)

2X6@32kg (V+H) (PR)

Preacher curl

1X12@10kg + stang (jeg følte mig stærk i øvelsen, så der skulle helt sikkert mere på idag :bigsmile: )

1X6@12,5 + stang ( :crazy: det var åbenbart kun i hovedet jeg var stærk, og ikke i armene, så der skulle helt sikkert noget af igen :blush:)

2X12@10kg + stang

Cable standing fly

1X12@30kg (på hver side)

1X12@27kg

1X12@25kg

Cable biceps curl

1X12@25kg

6X8@20kg

Cable triceps push down

1x12@45kg

3x8@55kg

2X4@60kg

hm' jeg tror altså, at jeg køre øvelsen forkert, det føles måske, som om jeg trækker mere med ryggen end med triceps :dry: Jeg prøvede derfor, at prøve med en arm i stedet for, bare for at føle, om jeg kunne få rigtig fat.

Cable triceps one arm kickback

4X8@20kg (V+H)

Jeg var stadigvæk ikke sikker på, at den tog ordentlig fat. Så derfor besluttede jeg mig for at prøve den gamle triceps øvelse med reb i multistation, med min tidligere max belastning.

Triceps reb pulldown

3X6@30kg.

Den var tung :gal: med om det skyldes, at jeg lige har smadret triceps igennem kan jeg ikke lige vurdere, så jeg vil prøve den imorgen med friske arme.

Vertical leg-hip raises

3x12

BB Bent over row

1X12@40kg

1X12@50kg

4X6@60kg (de sidste var ikke ret pæne :nonono:, men det var også meget tungt)

Spinning 1. time

Avg :heartpump: 78%

Maks :heartpump: 90%

Spinning 2. time

Avg :heartpump: 75%

Maks :heartpump: 87%

Ja :blush: mine pulsdata er ikke imponerende idag, og jeg har faktisk ingen undskyldning. Instruktørerne var gode, musikken var super, mine ben var friske osv osv. Jeg var sku' bare doven idag. Jeg sad vist bare og hyggede mig lidt, fik kigget på de andre, fik spekuleret lidt over hvordan udsugning og indsugningen egentlig virker osv :smile:

Men min spinningcykel var ikke tilfreds med min indsats, så den afsluttede vores selskab med at give mig en blå negl :4ranting: (fik ringefingeren i klemme, da styret skulle løsnes igen... AV) Tror nok ikke, jeg gider at køre på den spasser-cykel igen :tease:

Link to comment
Share on other sites

Ja :blush: mine pulsdata er ikke imponerende idag, og jeg har faktisk ingen undskyldning. Instruktørerne var gode, musikken var super, mine ben var friske osv osv. Jeg var sku' bare doven idag. Jeg sad vist bare og hyggede mig lidt, fik kigget på de andre, fik spekuleret lidt over hvordan udsugning og indsugningen egentlig virker osv :smile:

Nogen gange er man bare ikke i humør til at give den gas, så er det rart bare at hjuller lidt :rolleyes:

Men min spinningcykel var ikke tilfreds med min indsats, så den afsluttede vores selskab med at give mig en blå negl :4ranting: (fik ringefingeren i klemme, da styret skulle løsnes igen... AV) Tror nok ikke, jeg gider at køre på den spasser-cykel igen :tease:

Sikke en dum cykel :bruce: det kan den da ikke være bekendt :nonono:

Du får da lavet nogle spændende opskrifter med det der proteinpulver :4mewantfood: bare ærgerligt jeg er på diæt :tongue:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share